40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis Kiitti =) Mukavan rattoisaa lauantain jatkoa siulle&miehellesi myöskin!!
Kuuleppa..annappa sille miehellesi yllättäin ISO halitus&pusitus, moiskauta suulle kovasti..mitähän tuo tuumaisi?!..:whistle:..B)..yllättyisiköhän mukavaisesti?..luulenpa niin :)..

Kohta lähdetään autolla pörryyttelemään, mukava kyllä relata vähän - pääsen karaokeahin laulaa luikauttelemaan-Yeeeees!!!:D

Heipat Hei, pitäkää ittenne IHANAISINA!!!!:wave::heart:
.."musta tuntuu, että mä meeeeeeeeeeeen"..
 
Ottis
ikiemo Harmin paikka totisesti, jos tuntuu, ett vauvahaaveet olisi haudattava. Siltipä kuitenkin vielä iloista ylläriä teille toivon :heart:. Kannattaa varmaan gynellä käydä paikat tarkistuttamassa. Tsemppiä sulle ihan kaikkeen :hug:. Haluatko, ett laitan sut taustailijoihin vai odotellaanko mitä mieltä lekuri on? Niin kovasti toivon, ettet toivosta kokonaan luopuisi.

mur-mur Vois mies todellakin yllättyä, sillä olen ollut uskomattoman pahalla tuulella koko päivän :ashamed:. Ei sen puoleen, olen minä miehen viekussa käynyt makoilemassa =).
 
Hysteria ei aavistustakaan miksi on pp inssin jälkeen, mutta jos saa ovis tikkuun oviksen niin silloinhan on dpo -1 ja ovis sitten tapahtuu dpo 0 tai 1 (ymmäetääkseni). Ja inssihän tehdään yleensä ovis plussa seuraavana päivänä eli dpo 0 tai pp0. pp lyhenteen luulen tarkoittavan piinapäiviä???

OD mukavaa mökkeilyä.

Mur-Mur rentouttavaa iltaa!

Mahdotontako minulla yhden kerran alkoi vuoto läpi lugejen, muutoin 3 - 5 pvä lopetuksesta. Taitaa olla kuitenkin kovin yksilöllistä, miten vaikuttaa.

Ikiemo on se hyvä käydä gynellä jokatapauksessa.

+++++ teille ovistelijoille ja RKTT:läisille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja oivikki:
Hysteria ei aavistustakaan miksi on pp inssin jälkeen, mutta jos saa ovis tikkuun oviksen niin silloinhan on dpo -1 ja ovis sitten tapahtuu dpo 0 tai 1 (ymmäetääkseni). Ja inssihän tehdään yleensä ovis plussa seuraavana päivänä eli dpo 0 tai pp0. pp lyhenteen luulen tarkoittavan piinapäiviä???
Tuolla mur-murin antamassa linkissä kirjoitettiin noin:

DPO = day past ovulation eli ovulaation jälkeinen päivä
PP = piinapäivä joka tyypillisesti tarkoittaa päiviä alkionsiirrosta. Siirto tapahtuu 2-3 päivää laskennallisen ovulaation jälkeen.

Mulla inseminaatio tehtiin kp13, ja ovulaatio ei ollut vielä tullut, vaan irrotuspiikillä varmistettiin että ovis tulee, 24-36 tunnin kuluessa. Joten mä luulen, että mulla on oikeesti dpo7 eikä pp8. Alkionsiirrossa se onkin ymmärrettävämpää, koska hedelmöittynyt munasolu pistetään sinne kohtuun suoraan (vai mitä?).

Dpo on lyhenne englannista, mutta pp on lyhenne suomesta, miksköhän :whistle:

Eihän sillä oikeesti oo mitään suurta merkitystä onko dpo, pp, ad, hd, adhd, cd tai ehkä jopa dvd :LOL: kun sitä joko ollaan raskaana tai ei, höh.

Kukkakimppu kaikille naisille lauantain kunnioaksi :flower:
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (44).....................kp6/24-27........yk29..................4.
Iida-Karoliina (45).....kp12/23-29.......yk15.................5./1.yht.
daria10 (40)...............kp13/29-34.......yk7...................3/2.yht.
Inia (43).....................kp16/26-30........yk25................1.
Ottis (43)....................kp16/24-28........yk15................1.
mur-mur (45)..............kp16/25-28.......yk16(km2/10)..3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp16/25-28......yk32...................3.
ulla4 (40)....................kp19/35-45.......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp19/30-34.......yk1...................2yht.
Ämy (41).....................kp20/27-30.......yk2...................4.
Hysteria (42)...............kp22/25-28.......yk5...................1.
Rominas (40)..............kp22/25-27.......yk2(ku06/10)....2.
Tirlittan1968 (42)......kp23/28.............yk2...................2.
haave3 (41)...............kp25/28-36........y2v....................3.
onlydream (37)...........kp25/23-29.......yk?....................3.
haave2010(44)..........kp26/29.............yk3(km6/10).....4./1.yht.
Mahdotontako (45).....kp26/21-29.......yk2....................1.yht.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1......................2.
taavi166 (39).............kp38/28-42.......yk16...................3.
Tirlittan1968 (42)......kp50/28.............yk1....................2.
ikiemo (45).................kp61/20-50......yk?......................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

onlydream (37)..............dpo14
Mahdotontako (45)........dpo12
Rominas (40).................dpo12 :heart: :heart: :heart:
taavi166 (38)................dpo12
Tirlittan1968 (42).........dpo9
Hysteria (42).................dpo8
Ottis (43).......................dpo6
mur-mur (44).................dpo4
Solakka Silakka (41).....pp4
ulla4 (40)........................dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
Ottis
ikiemo Noin toivoinkin, että vastaisit :).

Näyttää kyllä toi RKTT-lista siltä, että pian tapahtuu. Missä kaikki luuraa?

ON Enhän minä malttanut olla tekemättä r-testiä tänä aamuna. Sain selkeän viivan paikan, tylsää |O . Eilen illalla kuitenkin siihen malliin kohdun paikkeilla nippaili, ett hetken jo kuvittelin, ett se olisi sitä jotain :ashamed:. Lämpö 36.9.



 
Tirlittan1968
Mukavaa sunnuntaita kaikille. Minun tietsikkani kanssa ollut ongelmia. Nettiyhteys ei ole toiminut kunnolla ja nyt päivitetty kaikki mitä päivitettävissä on ja DNA korjasi tukiasemaansa niin pääse taas kunnolla koneelle.
Minut voi laittaa RKTT listalle ja DPO 9. Kovin suuria toiveita ei tässä kuussa ole ei mennyt oviksen metsästys ihan kohdilleen. Testata aion vasta jos menkat eivät ala 27.8.
Monella on jo DPO12 ja jännittävät päivät käsillä. Kovasti toivon plussa tuulia tähän pinoon!!!
 
Suloista Sunnuntaita!!:flower:

Woe tokkiisa, että miulla&miehellä olikin hauskaa eilen laulun ja mukavan seurustelun merkeissä. Paljon oli hyväntuulisia, rentoutuneita ihmisiä ja laulut raikasi suomen lämpimässä, loppukesän illassa!!:D:flower:

Kotiuduttiin klo. 02.00 jälkeen ja pienen hiukopalan jälkeen ei unukkata tarttenut houkutella.
Aamulla aikaiseen "pikkasen" päätä kolotteli, mutta jatkoin unia yli klo. 12.00 asti..kaffen&leipäpinon jälkeen oloinen hywäinen taas.:)

Jaahas, Ottis siellä jo eka testin korkannut ;)..viivan paikkaako näytti..siitä se vahvistuu - sovitaankos näin?! :wave::heart:

Tirlittan1968 paaaaaljooooon :heart: +++++++++++++ :heart: sinne suuntaan!!!:wave:

Mie teenhin sillä tapaa, että käyn HCG määrityksessä 27.8 kun olen lähdössä viikonlopuksi reissunpäälle. Äitini vuokrasi Himokselta mökin ja lähdemme koko perhe sinne mummua katsomaan pitkästä aikaa.
Saan vastauksen samalle päivää kun käyn ennen klo. 12.00

Miulla ei nimittäin mahdollinen raskaus näy kotitestissä vielä dpo10, vasta dpo12 haamuplussa.(näin juuri viimeiks)Veritestissä näkyy heti kun alkio vain kiinittynyt. Tosin, siinä ja siinä, että näkyisi silloin dpo10:kään..uskon kiinnittymisen tapahtuvan miulla päiviin dpo10-11..


..lämmöt 37.1..

Mukavaista päivää kaikille:heart: ..testaileekos kukaan tänään vielä??:wave:
 
Iihanaa aurinkoista sunnuntaita B)

Oviksen taisin bongata, viivat kyllä näytääpi aika tasavahvoilta joten täytynee katsoa vielä huomenna josko se vielä pikkuisen vahvisttupi. Miehellä onkin pari vapaata alkuviikosta joten niitä odottelen :p, kolmen uteliaan lapsen kanssa vaatii joskus hieman mieleikuvitusta tuo simppojen metsästys. :D
 
Moikka piiiiiiitkästä aikaa....

En tässä ole pahemmin päätäni vaivannut testeillä kun jahti jäi yhteen kertaan ja dpo-1.
Mutta tänään sitten piipahdin kattoon täällä, että mitkäköhän pvät menossa, kun edes niistä ole kirjaa pitänyt....
Innostuin tekeen ekaksi o-testin ja sain tasavahvat siihen, joten pidättelin sitte pisua reilut kaksi tuntia ja hetki sitten testasin r-testin... Ja mä en usko silmiäni... Siinä on kaksi viivaa!! Hyvin haalea on tuo testiviiva mutta on se siinä!!!

Katotaanpa pysyykö se siinä vielä kun testiaika ohi... Jäljellä vielä 10 min.
 
hCG = Istukkahormoni (tulee sanoista human Corionic Gonadotropine eli ihmisen koriongonadotropiini). Hormonia alkaa erittyä pikkuriikkisissä määrin jo heti hedelmöityksestä, mutta kunnolla vasta kiinnittymisen tapahduttua. Kun istukka on kehittynyt kunnolla ja alkaa toimia, hormonia erittyy paljon enemmän ja se alkaa ylläpitää raskautta. Siihen asti keltarauhashormoni (progesteroni) ylläpitää kohdun limakalvoa ja raskautta. Raskaustestit, sekä virtsasta että verestä testattavat, mittaavat hCG:n esiintymistä ja toiset myös määrää.

Tuotapa alleviivattua en tienytkään..siksiköhän toisilla testit voivat näyttää jo niin aikaisessa vaiheessahin plussaa?..
 
Rominas..SIIS..Mitääääääää mie luenkaan täältä???!!!!!
Aivan ihanaa - hurjasti Onnea siulle&kaikkea hyvää masumatkalle!!!!
Pienelle ylläri pyllärille hurjasti tarrasukkasia&vaaviliimaa - sitä SUPER sellaista, jolla pysyy pikkinen kyydissä n. 9kk:n verran!!!! :wave::heart::heart:
 
ikiemo käythän sie gynellä selvittämässä siun tilanteesi - esim. munasarjojen tilanne/veritestit: Progesteroni, Prolaktiini, FSH, LH..tässä ne tärkeimmät :)
Saat näihin labratesteihin melko varmasti lähetteen omalta TK lääkäriltäsi.
Gynellä ei sitten tarvitsisi tarkastaa kuin munasarjat&kohtu ultralla, labratestien tulokset kertoilisit lääkärille - labrat kun siellä yksityisellä maksavat ja TK:ssa saapi ilmaiteeksi.

Ihan miten siulle pare, :)..labrakokeet noista mainitsemistani kertoilisivat jo paljon kropan toiminnasta!

Kovasti siullehin sitä pientä sylkkyyn vielä toivoisin:heart: :)


:heart: mur-mur
 

Yhteistyössä