40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Rominas, onnea :flower:

Taavi, :hug: se valkoinen nega on aina yhtä kamala.

Huh, selvisin säikähdyksellä. Klinikalta sanoivat sen raskaushormonin nyt laskevan mulla vaan tosi hitaasti, mutta ei huolta. Ja eilen kun tein testin, niin ei tullut enää mitään haamuja. Loppuviikosta vasenta puola vatsasta poltteli kunnolla, niinkuin silloin kun se hcg lähti huimaan laskuun (kuului kuulemma asiaan, jotenkin se se materiaali häviää, tapahtuu joku resoluutio), eli varmaan sieltä joku pienenpieni jäljellejäänyt hippunen katosi. Vasemmassa munatorvessa se raskaus kun piileskeli, ainoa oire näin jälkeenpäin ymmärretynä oli se, että vasen jalka puutui ihmeellisesti reiden takaosasta, vään niinkuin iskiaksessa. Se on vaan 1.5% koeputkihedelmöityksistä, jotka on kohdunulkoisia. Ovat kuulemma silloin aika aktiivisia tapauksia :'(
Voi, kun se oli niin lähellä.
 
Iiiza, kiitos. Hurja on sinullakin taival takana, mutta niin ne mullekin ovat sanoneet, että onnistumisen kannalta tässä iässä on parempi merkki että keskenmenoja tulee kuin ettei tapahtusi mitään. Vaikka eipä se kummoinenkaan lohdutus ole. Voimia sinne myös :hug:
 
Onnea Rominas :heart: :heart:

ON: aamulla ekat vp:set pyyhkiessä havaittu eli tämä oli tässä... :|
väsytys ja v****us on huippu lukemissa,mahaakin juilii ja kaikki on up side down.


Plussa onnne muille roppa kaupalla :wave:
 
Onnea onnea :flower: Rominans :) :heart: Sä näytit meille, että se todellakin voi onnistua.. Toivoa siis on, joten lohtuhalauksien myötä uuteen kiertoon vaan Lumeton ja onlydream ja taavi166 :hug: :hug:

Ikiemo Mä kävin viime syksynä Helsingissä yksityisellä otattamassa kaikki testit a:sta ö:hön, kun halusin tietää kroppani tilan. Halusin otattaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit, enkä halunnut jonotella ja juosta terveyskeskuksessa saamassa lähetteitä sinne ja tänne ja tonne ja odotella aikoja ja tuloksia sataa vuotta.

Laitan tähän hinnat kuitista (jätin sentit pois, pelkät eurot vain), niin saa ehkä jotain käsitystä mitä mikäkin yksityisellä maksaa. (Tiedot, siis noi lyhenteet on suoraan maksuerittelystä ). Kallista on, enkä suinkaan ole rikas, mutta sitäkin malttamattomampi.

Kerroin gynelle, että haluan kaikki testit mitä ikinä tarvitaan kertomaan mulle kroppani tila ja olenko vielä "toimiva". Koska rahalla saa ja hevosella pääsee, mun ei tarvinnut perustella haluani millään tavalla. Gyne ymmärsi mitä haluan ja määräsi tarvittavat kokeet otettavaksi.

Vastaanottokäynti 70e
Toimistomaksu 9e
Papa 37e
Kohdun, sivuelinten ja alavatsan UÄ-tutkimus 77e
S-TSH S-TSH (S-tyreotropiini) 43e
S-FSH S-Follik.stim.horm 49e
S-PRL Prolaktiini 48e
S-LH Lutenisoiva hormoni 49e
Näytteenottomaksu 6e
Kelan korvaus näistä oli -94e

Eli yhteensä maksoin 295e

Sitten vielä S-PROG S-Progesteroni 52e, kelan osuus -12e

Näiden lisäksi kävin nyt keväällä vielä kilpirauhastestissä ihan varmuuden vuoksi (kun yhden artikkelin luettuani olin sitä mieltä että mulla vois olla siinä jotain häikkää, koska oon koko ajan väsynyt, kuorsaan ym. kaikki kilpparihäikkäoireet.). Soitin mun yksityisellä gynelle ja sain puhelinlähetteen labraan, jossa otettiin TYREOTROPIINI 55e ja TYROKSIINI, vapaa 58e. Siitä kelan osuus oli vissiin muutama hassu euro. Luulin että tän olevan halpa labrakoe, ja meinasinkin pudota penkiltä kun kuulin. Mutta maksoin kiltisti ja päätin ajatella positiivisesti; että maksoin tiedosta, jonka sain parissa päivässä. (Malttamattomuus tulee kalliiksi).

Tämän lisäksi nyt muutama kuukausi sitten, ennen inssin aloittamista, kävin gynen suosituksesta munanjohtimien aukiolotutkimuksessa:

- Vastaanottokäynti 90e
- Tsto-maksu 9e
- LC2DE, kohdun, sivuelinten ja alavat.. (kirjoitus kuitissa loppui kesken, mutta luulen että jatkuu ..alavatsan UÄ ) 100e
- UÄ-laitosmaksu 36e
- NACL-, NACL-SONO 45e (en tiedä mikä tää on)
- hoitotarvikkeet 45 e (en tiedä mitä nää on)

Kelan korvaus 84e, joten yhteensä maksoin tästä käynnistä 192e

Lääkärien palkkiot vissiin vaihtelee hiukan, joten siksi kohdun, sivuelinten ja alavatsan uä-tutkimus oli erihintainen eri käynneillä. Muuta syytä en eroon keksi, kun kyseessä oli sama lääkäriasema.

Näiden kaikkien jälkeen olen paljon köyhempi, mutta kroppani tilan suhteen ehkä hiukan viisaampi.. :|
 
ON Toissapäivänä (dpo7) ja tänään (dpo9) testasin ovistestillä, kun niitä tuolla kaapissa oli. Ihan vitivalkoista oli. Lisäksi mulla ei oo yhtään mitään r-oireita. Ei mitään. En siis tosiaankaan tajua mitä varten niitä testejä menin tekemään :headwall:

Perjantaihin tai lauantaihin (dpo 13 ja dpo14) asti kannattaisi odottaa ja ottaa se täti vaan sitten kiltisti vastaan, kun se tulee kumminkin, halusin tai en. V***u!

Muille omaani positiivisempaa mieltä :)
 
Rominas Iso onnittelu edelleen!!:flower:
Nyt se pikkinen v a r m a s t i tarraa ja lujaa kiinni!!!:heart::)

taavi166&onlydream:hug:..ikävää on sitä blancoa testissä katsoa, tiedän:ashamed:..plussatuulia edelleen:heart:

Hysteria nyt ei kannata olleskaan välittää noista O-testien tuloksista, R-testi kertoo sen todellisen paremmin sitten.=):heart:

Ottis peukutuksia edelleen täältä d=)b:heart:



Täällä mieli jotenkin "matalalla" taasen.. :( tuntuu, että taisi tulla huti kierto..
Missään ei tunnu miltään - ei masulla, seljässä, tisuissa..Plääääh - väsyttää vain kovin!!!!|O
..miulla on ihan pa**ka fiilis nyt.. :'( ..liian korkeat taasen odotukset miulla..ja sitten käy näin:headwall:..
..yleensä ei tässä vaiheessa näin matalapainetta miulla ole vielä..

Meillä miehen kans ilmeisesti sama tauti - hänkin valitteli, että veto poijjes&väsy..

Kovasti teille kaikille kuiteskin niitä plusstuulia ja ihania viivasia/plussia/"raskaana" tekstejä niihin R- testeihin!!!:wave::heart::heart:
 
Täällä jokainen ilmeisesti tarvii halauksen jotenka täältä pesee :hug: :hug: :hug:

Hysteria nyt et lyö kirvestä kaivoon :) Vielä on piina-aikaa jäljellä sullakin!
Huimissa testeissä olet käynyt! Tahtoo kans! En tienny onko noin kattava tutkimus edes mahdollista :) Selviäis tästäkin kropasta varmasti yhtä sun toista...

mur-mur Voih, jaksuja! Minä en osaa edes mitään oireita koskaan kuunnella. Kahdessa raskaudessa ei ole ollut YHTÄÄN MITÄÄN ja musta tuntuu että tulevakaan ;) ei ole sen kummempi... Ressiltä itteensä säästää ku ei mittaile lämpöjä tai mieti kumpaa tissiä aristaa :LOL: Tai no, ymmärrän että on ihmisiä joille nää on tärkeitä toimenpiteitä toivon etsimiseen :)
Mutta plussaa sullekin toivon kovin!! :flower:
 
Ottis
Taavi166 :hug: negasta :'(. Perskutarallaa ku ei onnannut vieläkään. Superhyperhalitus multa sulle :hug:.

lumeton Onneksi lähtivät hCG-arvot vihoviimein lupaavaan laskuun. Prosentuaalinen mahdollisuus toiseen ku:seen koeputkihedelmöityksessä on onneksi minimaalisen pieni. Mitkä ovat jatkosuunnitelmat?

Rominas Sut saa varmaankin sitten yrjöklubiin jo lisätä :heart:? Wautsi ku mahtava juttu!

mur-mur Kiitos peukutuksista! Toiveet ei todellakaan katossa ole, vaikka oireita on vaikka muille jakaa. Jotenkin vaan sellanen olo, ett ei se voi nytkään onnistua :'(. Peukutuksia täältä sulle myös :heart:!

Onlydream Pahoittelut :hug:. Paljon paljon parempaa onnea seuraavaan kiertoon!! Onko sulla nyt sitten tänään kp1?

Liiza Toivottavasti ovis löytyy ja pääsette sitä kunnolla myös hyödyntämään :heart:.
 
Ottis
Hysteria Jospa ne ovistestit sun kohdalla näyttäis nyt ihan palturia ja oikea r-testi näyttäisikin sitten jo ihan muuta :heart: :hug:. Mulla myös vähän morkkis, ett miksi menin tänä aamuna testaamaankaan. Tiedän, ett RKTT-listalla mun dpot kulkee melkein vuorokauden edellä, sillä mullahan oli ovis myöhään dpo0 illalla, joten pitäis vain malttaa odotella.
 
Ottis
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Tuommoista vielä laittelen jos kuka osaisi vaikka suomentaa - mihinkäs on tuo "luonnon" HCG tarkoitettu??
http://www.pureh2o2forhealth.net/hcg.htm
Kiitti jo edeltä:flower:
Näyttäis olevan jonkin sortin pika-apu painonpudotukseen. En malttanut kovin tarkkaan lukea, mutt näin ymmärsin.

 
Nyt vasta lumettoman kirjoituksen hoksasin :whistle:

Voi miten hyvä, että hcg lähti sitten laskuun ja pääset uuteen yritykseen - plussatuulia kovasti!!!:wave::heart:

Ottis mie olen tänään ollut kyllä tooooosi kenkku - aina kun suuni avaan, sieltä tulee SAMMAKOITAAAAA!!!! |O
..*voih ja huoks* ..:ashamed:.nyt tässä sitten itsesäälissä pyörin oikkein kunnolla..Juuuh:whistle:..:D
..Noooooo, kyl tää tästä koht siltään taas helpottaapi..jospa suklaata hieman saisin, se ehkä auttaisi???..mitäs luuletta ihanaiset..:p

Ottis vai semmoinen "ihmelääke" se tuo luonnon oma hcg onhin.
Kiitti tiedoista:flower:
..googlettelin yleensäkkin hcg hormonista ja tuonne sivuille eksyin..

Ps. Kylläpä miulla tuolla iiiiiihan hävyn seutuvilla nyt pikasen "kolottaa"..jotain tapahtuu tai keltarauhanen hiipumassa(mitä vahvasti epäilenhin)silloin ei valmista synny..

Mie nyt vain olen tällainen "ittensä tarkkailija" olluna vähän aina ja vaikiahan sitä on äkkiseltään semmoisesta päästä irti :saint:..
 
Ottis
mur-mur Juu, jotain siinä oli, ett veteen sekotettuna toi luonnon hCG toimii niinkuin pitää, mutt alkoholiin sitä ei saa missään nimessä sekoittaa.

Mahdotontako Plussatuulta :heart:!

ON Täällä talon ulkopuolella vieraat miehet hyppii seinille ja oma ukko vähän möksöttää, kun urakoitsija oli jo ehtinyt ostaa maalin ennenkuin pääsin hänen toiveitaan kertomaan. Nyt ei kuulema maali ole parasta mahdollista :ashamed:. Pussissa ollaan kaikitenkin kun ikkunat ja ovet teipattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Hysteria siulla tosiaan lompakko tyhjentynyt noiden testien jälkeen:eek:..
..vaan olet saanut sitten tarkan tilanne kartoituksen - se hyvä kuiteskin!! =)
No niin on! Eikä se tarkka kartoitus kelpaa vastineeksi pankille ja muille laskujen lähettäjille... KÄÄK! :headwall: :eek: :eek: :eek:
 
Kiitokset kirjoituksistanne! Onpa sinua tarkkaan testattu Hysteria! Millaisia tuloksia sait kuulla? Toivottavasti kannustavia! Olet sen verran nuorempikin. Uskon että tässä touhussa 42v:n ja 45v:n (46v mulla jo uhkaavasti lähestyy) ero on hyvin merkittävä, vaikkei sillä muuten juuri merkitystä olekaan. ++++ :whistle: sulle vaan ++++ (ja tietty muillekin).
 
Tirlittan1968
Mulla eilen tuli vajaa puoli teelusikallista verta :D ja tänään ruskeaa verta vieläkin vähemmän. Menkat pitäisi alkaa perjantaina, toivotaan parasta mutta ei mitään oireita ole ollut, joten aika skeptinen olen että tästä kierrosta plussaisin.
Kiva kun saa jännätä monen kanssa RKTT listalla. Kovasti plussssaaaa puheltelen!!
 
Tirlittan..jos siulla ei tuollaista "tuhrua" ennen ole ollut, voipi olla TOSI hyvä merkki!!! Peukutuksia kovasti sinne d=)b:heart:

Ps. Miullahin lorahti n. ruokalusikallinen pöksyyn kirkasta verta silloin joulukuun raskaudesta, kierron toiseksi viimeisenä päivänä(dpo11;))
 
Odottavan aika on NIiiiiiiiiiiiin pitkä, menisi tämä viikko nopeasti :D

Kurkku kipeänä ja vähän vasen korvakin, jote kai se on roire? =)
Vetelee alavatsalta-nivusista vuorotellen oikealta ja vasemmalta, pyöräilleesä kotiin vähän lujempaakin vasemmalta..kuitenkin on sellainen olo, ettei raskaus ole alkanut.

Onkos muilla joitain oirehia?

Ottis: Otitko kuvaa aamutestistäsi??Kiva olisi joitain kuvia taas katsella :D
Ja entä Rominas: Kuvasitko? =)

Mimmimamma, : Mitä kuuluu, onko kaikki hyvin ja plssa pysynyt, sitä toivon!! =)

Tirlittan: Toivottaavsti on hyvä erkki, tuo lorahdus ja loppui siihen vuoto kuitenkin!!

Kaikille Onnekasta kiertoa tasapuolisesti!! :heart:

Mahdotontako :heart:
 
ikiemo Juu, testattu on nenästä varpaisiin, pääkoppaan en uskalla testaajia päästää :LOL: Ja olen mä paljon tyhmempiinkin asioihin rahaa törsännyt.

Mulle vaan tuli silloin hirveä tarve saada tietää onko mun ylipäänsä mahdollista tulla ikinä äidiksi, vai jäänkö miehettömäksi (olin aiemmin), orvoksi ja lapsettomaksi. Tuntui silloin, että tieto jotenkin auttais hahmottamaan omaa sekavaa tilannettani ja tunnemaailmaani, jossa en ollut kenenkään kumppani, tytär enkä äiti. Järjetön omaisuus testeihin tosiaan on tosiaan uponnut, mutta lausunto oli, että ikäni huomioiden mahdollisuus tulla raskaaksi on melko hyvä. (Siis teoriassa! Käytäntöhän on sitten asia erikseen.)

Tietysti iällä on merkitystä, mutta ymmärtääkseni nää on niin yksilöllisiä juttuja, että pelkkä ikä ei kerro riittävästi. On nuoria naisia, joiden jossain hormonintuotannossa on häikkää, ja on yli viiskymppisiä, jotka saavat lapsia. Siksi ei ole ollenkaan sanottu, että sulla olis homma over. Jos arkarruttaa, niin mene ihmeessä tutkimuksiin. Tieto voi joskus lisätä tuskaa, mutta toisaalta vapauttaa energiaa, kun ei tarvitse elää arvailujen varassa.

Tsemppihalaus :hug: ja plussaa puhallan +++ :whistle: :heart:
 
Ottis ja mur-mur, ja kaikki te jotka olette testailleet niillä ovistesteillä: Onko siis mahdollista, että ovistesti näyttää negaa, mutta r-testi plussaa. Tässä vaiheessa mulla tietty näyttäis negaa kummatkin, mutta noin teoriassa, onko mahdollista että ovistesti ei näytä raskautta. (toki tiedän että ovistesti on oviksen bongaukseen tarkoitettu, mutta kun se kerran näyttää myös raskaushormonin). Höh, olen vähän sekaisin. Höh.
 

Yhteistyössä