40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hysteria toki, aivan hyvin voi näin näyttää: O-testi negaa ja R-testi sitten kuitenkin plussaa!!:heart:

Koska: kaikilla EI O-testi näytä - varsinkaan testaillessa ennen kierron loppua sitä vahvaa testiviivasta, kuin V A S T A kun menkat kunnolla myöhässä!
Varsinkaan sellaisella ihmisellä, jolla hcg muutoinkin lähtöjään matala!!
(miulla hcg todistetusti esim. 1 "EI raskaana" ollessa)

Älä olleskaan nyt enää testailekkaan niillä O-testeillä - Jookosta jookos!!?? :)
R-testit kehiin sitten loppuviikolla!!:heart:
 
Rooooomiiiinaaaas me haluttais nähdä ihanasta + viivasesta kuvaa!!!!! :wave:
..ja kertoileppa meille: Olikos "jokin" mikä pisti miettimään, että pullat saattavat olla uunihissa?.. ;)

Miekin haluaisin, että miun uunissa olisi pikku pulla kohoamassa&paistumassa pikku hiljaksiin..:) :heart:
 
Ottis
Mahdotontako Just aamulla ottamiani kuvia koneella kattelin ja vähän leikin valaistuksen kanssa. Mm. sävyä vaihtamalla näen kuvassa saman haamun esiäidin minkä livessäkin, mutt en uskalla ajatella pidemmälle. Jos aamulla testin teen, laitan kyllä kuvaa jos jotain näkyy. Herätys kuitenkin aikaisin, kun maalausporukka tulee taas.

Hysteria Olen käsittänyt, ett ovistesti ei aina näytä raskautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Hysteriakaikilla EI O-testi näytä - varsinkaan testaillessa ennen kierron loppua sitä vahvaa testiviivasta, kuin V A S T A kun menkat kunnolla myöhässä!
Varsinkaan sellaisella ihmisellä, jolla hcg muutoinkin lähtöjään matala!!
(miulla hcg todistetusti esim. 1 "EI raskaana" ollessa)
Kiitos vastauksesta mur-mur :) Mitä tarkoittaa, että sun hcg on 1, jos et ole raskaana? Onko naisilla siis elimistössään (veressä ja pissassa) hcg:tä, vaikka ei olis raskaanakaan? Onko 1 yksikköä hcg:tä matala?

Voi anteeksi kun oon niin tyhymä, etten tajuu :eek:

Ja joo, koitan sinnitellä ja olla pissimättä minkäänsortin testeihin ennen loppuviikkoa, ja olon perusteella ei varmaan tartte ees testailla, ku tätsy tuleepi, siltä vahvasti tuntuu.
 
Hysteria Jep, kylläpä naisilla on erillainen tuo hcg lähtötilanne ja sitä elinmistössä pieniä määriä aina. =)
Miulla 1 ja toisilla saataa olla 2, 3, 4 jopa 5:kin

Huslabran sivuilta:
naiset(ei rask.) 0 - 5.3 IU/l
naiset raskaana vähintään 25IU/l

Tosin..jos arvo reilusti koholla, esim. 10IU/l se saattaa kertoa alkavasta raskaudesta.
Olen itse sen verta usein käynyt tuossa hcg:n määrityksessä, että tiedän tuon tarkan lähtö arvoni.
Miulla ainahin on suht matala ja näkyy esim. R-testissä(ei herkässä, mikä sinänsä hassua..) aikasintaan dpo12.

Hei vielä..ET sie ole olleskaan tyhmä, kysellä saa ja vastaillaan täällä parhaan tietomme mukaan - aina jelpitään!:wave:

Arvaa kuule vaan, tiesinkö mie MITÄÄN 1.3.2009 kun tulin tänne pinoon kuumeilemaan???..NO EEEEEEN :D ..ihan vain tiesin oman kuukautiskiertoni ja kierron puolivälin(kivut muniksissa=Ovis)..muuta en oikiastaan ajatellutkaan ;)..niin..ja tiesinhän mie, miten niitä simoja siepataan..:p


Hyv yöt ihanaiset:heart:
 
Oot kyl mur-mur ihana :)

Saanks viel kysyy, et miks sä olet käynyt usein hcg:n määrityksessä? Verestäkö se on otettu?

Pääsiskö sinne jos vaan haluaisi (malttamattomana) tietää ollako raskaana vaiko eikö ;)? No joo, ymmärrän ettei varmaan sentään ihan vain siitä syystä... muutenhan me oltais kaikki siellä jonossa dpo 1:stä alkaen :whistle: :D
Mutta kiinnostava juttu silti, hmm.

Mutta hei, nythän mä kekkaksin: mähän voisin kuskata mun loput hassut ropot johonkin yksityisen lääkäriaseman labraan ja lähettää niitä hcg-tuloksia sitten puhelinoperaattorille, sähkölaitokselle, vakuutusyhtiöön, pankkiin... :LOL:
 
Hysteria ihana olet itsekkin:heart: ..ja aikas hjyymöri immeisiä:D

Sain kuuleppa lähetteen ihan omalta TK:n sairaanhoitajalta kun pyysin.
Ihan sillä kun miulla oli se Marevan lääkitys ja se täytyy vaihtaa heti raskautuessa(viim. rv5) Fragminiin. Marevan kun on oikiasti rotanmyrkkyä(saman tyylistä ainahin) ja sitä Ei missään tapauksessa saa syödä raskaana ollessa!

Nytkin vielä sain kestolähetteen alkaen 3.8(haamuplussa) yhdeksi kk:ksi kun sanoin, että raskautuessani ja testaillessani kotosalla ensin plussan, haluan seurata vielä tarkemmin nouseeko hcg normaalilla tapaa.
Perustelin lähetteen saamista juuri noilla kahdella keskeytyneellä raskaudellani.

Voithan sie käydä yksityisellähin siinä hcg:n määrityksessä..se vain tietty maksaa rahua:whistle:

Luin labrojen sivuilta, että seerumista( verestä )katsottuna, näkyisi raskaus kenties dpo9 ja dpo11 ovat mitattavat arvot jo 25IU/l

Miulle kuitenkin sanottiin oman sairaalan labrassa, että HETI kun pikkinen alkio kiinnittyy, alkaa nopiastikkin hcg:tä erittymään ja se tuplaantuu n. joka 36-48h
Alkiohan kiinnityyy yleensä välillä 6-12vrk.

Mikäli hcg nousee hitaammin, menee silloin tietenkin hieman pidempään.
Mutta täytyy muistaa, että labrassa katsotaan raskauden alkaneen vasta kun hcg arvo vähintään 25IU/l..vaikka kyllähän matalampihin kertoo jo selvästä noususta - varsinkin jos lähtöarvo 1, niin kuin miulla
Yleensä arvo on 7vrk oviksesta välillä 0-3 ja sitten 14vrk jo 5- melkein 500..

Käyn nyt labrassa 27.8/dpo10 ja jotain poikkeamaa arvoissa luulisi v ä h ä n olevan jos tärppi käynyt..tai sitten ei vielä..
R-testiä ajattelin dippailla vasta kierron viim. pvä:nä jos tätiä ei näy, ei kuulu!

..vaan, nyt mur-mur pötkölleen ja unta palloon - hetiiiii!!!! B)

Kirjoittelemisiin&plussia paaaaljoooon huomiselle:wave: :heart:
 
Jiiiihaaaa, nytpä pääsin tänne uudelle sivustolle kirjoittelemaan - vihdoin ja viimein!!!:D

Mites muut..huhuuuuuu!!!!!:wave:

Onko kukaan testaillut tänään?

Plussa peukutuksia kovasti RKTT-listalaisille..ja muillehin tietty!!!d=)b:heart:
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (44).....................kp8/24-27........yk29..................4.
Iida-Karoliina (45).....kp14/23-29.......yk15.................5./1.yht.
daria10 (40)...............kp15/29-34.......yk7...................3/2.yht.
Inia (43).....................kp18/26-30........yk25................1.
Ottis (43)....................kp18/24-28........yk15................1.
mur-mur (45)..............kp18/25-28.......yk16(km2/10)..3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)..kp18/25-28......yk32...................3.
ulla4 (40)....................kp21/35-45.......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp21/30-34.......yk1...................2yht.
Ämy (41).....................kp22/27-30.......yk2...................4.
Hysteria (42)...............kp24/25-28.......yk5...................1.
Rominas (40)..............kp24/25-27.......yk2(ku06/10)....2.
Tirlittan1968 (42)......kp25/28.............yk2...................2.
haave3 (41)...............kp27/28-36........y2v....................3.
onlydream (37)...........kp27/23-29.......yk?....................3.
haave2010(44)..........kp28/29.............yk3(km6/10).....4./1.yht.
Mahdotontako (45).....kp28/21-29.......yk2....................1.yht.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1......................2.
taavi166 (39).............kp40/28-42.......yk16...................3.
Tirlittan1968 (42)......kp52/28.............yk1....................2.
ikiemo (45).................kp63/20-50......yk?......................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

onlydream (37)..............dpo16
Mahdotontako (45).........dpo14
Rominas (40).................dpo14 :heart: :heart: :heart:
taavi166 (38)................dpo14
Tirlittan1968 (42)..........dpo11
Hysteria (42).................dpo10
Ottis (43).......................dpo8
Solakka Silakka (41)........pp6
mur-mur (44).................dpo6
daria10 (40)..................dpo2
ulla4 (40).......................dpo1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Moikkaus! Jouduin ottaa tosta kp-listalta tekstiä pois ku ei saa olla kuin max 15 kuvaa per viesti. Aamulla negan testasin. Palataan myöhemmällä ku saan tuolta ukolta vähän omaa aikaa :).
 
Kylläpä on päivä tuntunut pitkältä ilman tätä. Vähän hankalalta tuntui päästä tänne sisään.

Kiitos mur-mur taas tiedoista, olet varsinainen tietopankki :)

Mahdotontako - mäkin jännittelen sun puolestas, mikä siis tilanne :)?

ON Vastoin mur-murin kannustuksia olla testailematta ovistesteillä, testasin sekä eilen että tänään negan. Nyt kävin apteekissa törsäämässä ja ostin kolme r-testiä. Pian ihan oikeesti joudun mieron tielle ja sillan alle, niin tuhluri olen. Kuinka kauan pitäis pissiä pidätellä, että voisin siihen testiä dipata? Mulla siis vissiin vasta dpo 10 ja tänään ajattelin itseäni kiusata ja testata sen negan - inhorealistisesti sillä ajatuksella, että pessimisti ei pety. En saa näitä päiviä kulumaan, kun en töissäkään ole - mulla ei ole muuta kuin aikaa tulla hulluksi! Ja niin, oireita ei ole, ei minkäänlaisia! Hullu mikä hullu! :rolleyes::confused::confused:
 
Sie mikään "hullu" ole Hysteria - edelleenkään:rolleyes:..:D

Ihan kuule juuri samalla tapaa mie malttamattomana aina testaillut olen myös!!;)
..kai mie sinne mökillehin pari testiä otan matkaan viikonlopuksi..vaikka juuri n i i n päätin, että vasta kierron viimeinen päivä dippailen:whistle:..mietin miltä tuntuu silloin sunnuntaina ja katson sitten tilanteen uudemman kerran=)

Koetappa pidätellä sitä pisua n. 3-5h ja elä lipittele kaihiasti nesteitä..sitten vaan dippailet rohkiasti - plussapuhu sinne testiin tästä läksi..Noiiiiiiiiin..PUUUUUUUH:whistle::heart:!!!!!!!!!!!!!

Oireita tänään:
*päänsärkyä, pyörrytystä, huonoa oloista(nälkä se vain..)
*kolottaa vasempaan persukseen/lonkkaan/selkään(mikä lie siellähii..)
*alavatsaa välillä kovistelee kummasti(juupa juu taasen ja huomenna lissee..)
..tämmöistä vaan täällä mur-murilla..:p
 
Viimeksi muokattu:
Melkein puoltoista tuntia jaksoin pidättää ja oottaa... Yks kappale Clearbluen Plus (väriä vaihtava näytteenottopää) tuhlattu negaan. Ja ohjeissa sanottiin, että testi näyttää plussan jo 4 päivää ennen kk alkamista, siis 53%:lla raskaana olevista naisista. Ja edelleen ohjeissa sanottiin, että mikäli testaat ennen kuukautisten alkua, tee testi aamupissasta.

No en tehnyt aamupissasta, eikä pissa oo ollu rakossa yli kahta tuntia. Ja nega on. Tai JOS OIKEIN mielikuvitusta käytän, saan itseni näkemään siinä muka jotain :headwall:. Mutta kyllä se siis nega on. Että näin tää Hystis täällä testailee, ilman mitään tolkkua. Vihainen olen itelleni! :mad:
 
Eläpä ole liian kova ittellesi:hug:..pettymyshän se on tiettysti tuo nega:(
..mutta tässä vaiheessa kiertoa juurikin tuo 53% kertoo, monellako testaajalla se todellisuudessa näkyy näin aikaiseen ja vielä 1,5h:n pisun pidätyksen jälkeen!!
 
Ottis harmitus negasta:hug:..vaan kyllähän siulla on kierto päiviä vielä monta jäljellä - plussatuulia edelleen!!!:wave::heart:

Kaunis kiitos edelleen kun jaksat päivitellä listaa:flower:

Mitäs mieltä flikat olette tästä uudesta kaksplussan keskustelupinon pohjasta/uudistuksesta???

Miusta henk koht entinen oli parempi!!

Tekstikin siinä tummemalla, näki tällainen "ikä" näköinenhin paremmin;)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hysteria Pahoittelut :hug: negasta, vaikk voipi se hyvinkin vielä plussaksi muuttua. Ja testailla saa just niin paljon ku huvittaa, ymmärrän sua oikein hyvin.

Aamulla testasin minä negan r-testillä ja päiväpisusta sitten tunnin rakossa olleeseen pisuun dippasin o-testin ja siihen sain samanmoisen viivan testiviivan paikalle kuin oviksen aikaan päivän ennen ovisplussaa. Jokin saa uskomaan, ett raskaana voisin ollakin, mutt toisaalta en usko pätkääkään.

mur-mur Minä en tykkää ainakaan vielä tästä uudesta pohjasta. Kp-listakin nyt niin epätasainen kuin olla voi, mutt katon mitä asialle saan kun ja jos mies menee aiemmin nukkumaan. Palaillaan siis :).
 
Viimeksi muokattu:
Jännää mitä muutoksia onkaan palstalle tullu, jopa mun käyttäjätunnus oli jumissa, mut pääsinhän mä tänne..

Ottis korjaatko mulle tänään pp6. Oli vissiin su-ma välillä lisääntynyt 2 pp. Ei muuten, mutta etten testaa liian aikaseen!

:) ihanaa kun noilla hymiöillä on selitykset, siel on vihanen possukin :mad:
ja tosi hienoo, et viestin voi esikatsella ensin..

Pahoittelut neganneille, muillekin tsemppiä!

ON tää piinailu on kyllä kauheeta, varsinkin kun oon lomalla ja mulla on aikaa.. :popcorn: jotain pieniä oireitakin mulla on, mutta ne kaikki löytyy lugejen tuoteselosteesta. Plääh :wave:
 
Ottis Oolalaa :) Sun oireet on kyllä tosi hyvänkuuloisia ja niitä on paljon. Ja vain tunnin pissasta ovistestiin viivan. Hyvältähän toi kuulostaa. Pahoittelut r-testin aamunegasta, eihän se ole kivaa koskaan sitä negaa nähdä, mutta toisaalta (!), muista, että on vasta niin aikaista. Jättihalaus sulle ja sun oireille :hug: ja plussaa ++++ :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä