40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Päivittäjä hoi. Testasin jälleen tänään negan ja vaikka tätiä ei näy, mut voi poistaa tuolta rktt-listalta. En halua siellä nyt enää roikkua, on usko mennyt tämän kierron plussaan.

Luen myöhemmin teidän ihanaisten kuulumiset, nyt juuri ei huvita yhtään mikään.
 
Ottis pahoitteluni negasta:hug:..jos se selkeästi sitä oli..

Juu, kyllä mie sitkiästi tuon kiertoni haluan noin laskea:LOL:
Aina sen noin laskenut ja menköön nyt jatkossahin tuonnne "mummotautiin" saakka!;)

Tuo oli vain IHAN se uusi tieto miullehin, aiemmin sen tuolta Felicitaksen sivuilta bongasin..
"Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä."
..eli..jos vuoto alkaisi miulla tänään klo. 18.00 jälkeen, kierronpituus olisi siten 25vrk..:p

Ps. Huomatkaas miun hieno "taidekuvani" Aavatar kuvaksi..
Suloinen pikku kerubi istuksii kivellä ja vielä kukkiva timanttikukkahin siinä kiven juurella.=)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Kaunis on sun avatar, mur-mur. Sitä jo aiemminkin ihailin :). En enää oikein tiedä mikä toi oli ku välillä ku katon, en näe ns. viivaa, vaan vain punertavaa väriä ja sitten taas toisinaan näen siinä tavallaan viivapaikan. Ei auta ku odotella huomisaamuun, ett pääsee taas dippaamaan. Mulle hyvin poikkeuksellinen kuuma aalto pukkas just pintaan ku join ison motillisen kahvia. Tätiäkö tuo sitten tietäis vai? Ja oikeaan munikseen nippailee. Kyllä on tuskallista piinailua :ashamed:.

wiiwi67 Varmaankin uskallat jo huomisaamuna tai viimeistään TOTT-päivänä testailla. Plussapuhureita :whistle:++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++:heart:!

Voi taavi166 :'(. Surkeus sentään jos on toivo aivan mennyt. Tsemppiä :hug:!
 
ompas tullut tekstiä! Hui!

Rominakselle näin ensi alkuun vielä onnea pikku pyörylästä!!!

Ottikselle negasta pahoitteluni. Tulis nyt se plussien plussa sulle, niin vahva että siitä ei jäis epäilystäkään!

Mur-murille myöskin haleja, mutta sullako ei kuitenkaan ole vuoto alkanut vielä?

ainiin, taaville myös :hug:

En nyt yhtään muista mitä mun piti kirjoitella... Fnniä odotellessa :LOL:

Teen uuden testin taasen aamulla, kaksi jäljellä. Jospa se vahvistuisi!!!! Laitan sitten vertailu kuvaa, jos kerkeän.
 
Ottis
Daria10 Yes! Ne kuvat on kivoja. Plussan vahvistumista odotellen :heart:.

Mulla on jumalatoin pisuhätä ja tässä pihtaan, ett saisin vähän dipattua, vaikka se saattaa ollakin ihan haaskuuta. Mutt minkäs teet ku oon ku soipa mehto enkä osaa ajatella yhtään mitään muuta.
 
Ottis huiii kuinka jännät paikat.. Peukut pystyssä!

Itsellä täti tuli ryminällä kylään tänään. Eli KP1. Mulla on _aina_ oviksesta menkkojen alkuun tasan 16 päivää. Huomenna alkavat piikittelyt. Puuh.. Hurjaa hommaa..

Tästä uuteen nousuun! :wave:
 
Ottis
Raputar Onnea piikittelyyn :flower:! Olkoon tämä kierto edellisiä onnekkaampi :heart:!

ON Dippasin ja epämääräinen viiva alkoi hahmottua 15 minuutin jälkeen selkeäksi viivan paikaksi. Lähtölaskenta siis alkoi ja alan laskeutua tukevasti maankamaralle.
 
Ottis Kiitos kun vaihdoit mun kp:n. Voi sinuu höpsöö niiden testien kans :). Ymmärrän kyllä oikein hyvin ton masokismin.. Kunpa nyt vaan saisit pidettyä hyppyset erossa niistä ja vain odotella muutaman päivän. Juu-u, tiedän: helppo sanoa. Mulla peukut pystyssä sun dipeille eniwei. Mut jos niissä ei mitään näy, niin sit ei auta muu kuin odotella ja dipata vaikka kolmen päivän päästä uudestaan. Ja kuten tiedetään, hCG:n nousu on yksilöllistä. Mä pidän peukkuja. Ihan viimeiseen asti. Ja mukanas olen jännäämässä. Halaus :hug:
 
Wiiwi67 Siis mitä halvattua se lääkäri sulle oikein sanoi!?!?! Ai, että tän ikäisenä pitäis vuosi yrittää ja sit vasta apuja tulee???? Se ei taida oikein olla ajan tasalla - ihan pihalla on! Meidän täytyy nyt kyllä vähän opettaa sille elämän realiteetteja: puolet meistä pitää kiinni ja puolet käy tirvaisemassa sitä vuorotellen nenään – munaskuukkeleille (jos se on mies, niinku oletan). Jos se on kunnallisen puolen lääkäri (niin kuin oletan), niin miten olis yksityinen – ne vois suhtautua paremmin? Ja sitä paitsi ihan yleinen ohje on, että vuosi yritystä kannattaa olla alla ennen lapsettomuushoitoihin lähtemistä, mutta YLI 35-VUOTIAIDEN KANNATTAA hakeutua aiemmin! Ihan pepusta se sun lääkäri:vampire: . Juu, kyllä meijän nyt vaan täytyy mäiskiä sitä. VOI ETTÄ tulinkin vihaiseksi, kiroilen täällä itekseni sun puolesta GRRR :mad::stick::mad: ! Mutta ole sinä wiiwi ihan rauhassa raskaana eniwei :heart:
 
Mur-mur Sori nyt, mut en käsitä tota laskutapaa:confused:? Eiks tolla tavalla joka kuuhun tule yks päivä lisää? Mulla oli eilinen (kp30) tipottelua ja tänään kp1(alkoi kunnolla). Siten mun kierto oli siis 30päivää. Vai olenko mä ny ihan blondi taas? (tästä aiheestahan on ollu juttua aiemmin kesällä, mutta en mä käittänyt sitä sillonkaan, joten tuskin nytkään.)

Joka tapauksessa mur-mur: jos sun täti vasta tiputtelee, niin vielähän on mahiksia. Sinullekin ihan viimeseen asti pidän toivoa yllä ja peukalot ja varpaat ja hiuksetkin pystyssä. Halaus ja kukkakimppu :hug::flower:
 
Haave2010 Uuteen kiertoon ryminällä vaan: hyvä hyvä! Plussaa puhallan ja kanssasi rukoilen että kysta on pois ja/tai että ei haittaa mitään.

Taavi, voi taavi. Iso lämmin lohtuhalaus. :hug: Voi kuinka toivon sulle nyt kovasti uskoa ja toivoa ja voimaa tähän uuteen kiertoon - plussakiertoon :heart::heart:.

Raputar Mullakin alkaa piikit huomenna. Onks sullakin siis IVF? Mahdetaanko olla sun kanssa ihan samassa tilanteessa??
 
Pakko kommentoida. Wiiwi67. Johan oli lääkäri! ei tässä iässä enään mitään vuotta täyteen odotella edes km jälkeen, kyllä siihen pitäisi riittää muutama kuukausi. Uteliaana kysynkin oliko lääkäri lapsettomuus klinikan lääkäri yksityisellä vai yleislääkäri sairaalassa/terv.keskuksessa vai missä?

SOLAKKASILAKKA plussaa, plussaa työntelen sinne päin!

Mulla väliultrassa näkyi 10-12 follikkelia, menopurilla jatketaan...

Kaikille teille ihanaisille onnenpotkut omiin yrityksiinne :wave:
 
Hysteria ihanko totta? Joo meillä alkaa lyhyen kaavan IVF huomenna, tai niin oletan. Piti olla tänään suunnittelupaltsu klinikalla, mutta siirtyi huomiselle koska täti tuli kylään vasta tänään. Nyt laskeskelen että paljonko lyhyen kierron piikit maksavat jos joudun ne heti huomenna lunastamaan apteekista.. Olisko sulla tietoa? Hauska juttu jos mennään ihan käsi kädessä. :)
 
Ottis
Nillanilla Ihanan paljon follikkeleita sulla kypsymässä. Aimoannos onnea uuteen hoitokertaan :heart:! Tämä sais olla se onnekas ja tätä laatua viimeinen kerta. Seuraavaksi sitten kakkosta puuhailemaan :).

Hysteria Niin ihanasti tunteella ja palolla meille kaikille kirjoittelit. Kiitos siitä. Mur-murin laskutapa on mur-murin laskutapa. Me väitellään siitä miltei joka kuukausi =). Sillä systeemillähän vuoteen tulis kiertojen verran lisää päiviä jos laskis kerralla vuoden kiertopäivät, mutt kuten mur-mur kirjoitti, hän pitää siitä kiinni vaikka ihan mummotautiin asti, joten me tietty kunnioitamme hänen tahtoaan.

Ja mitä tähän mun dippaamiseen tulee, niin voipi olla ett huomenaamuna testaan (ja niin testaankin) ja ehkä TOTT-päivänä (-kin), mutt sitten en enää, sillä viimeksi eilenhän kirjoittelin, ett täti voi hyvinkin tulla vasta torstaina ja mitä tänään Teroluteista lisää luin, joillakin se on siirtänyt kiertoa peräti 10-14 päivää :'(. Toisaalta nyt pitäis osata nauttia täysin siemauksin tästä tädittömästä ajasta.

Raputar ja Hysteria Mahtava juttu, ett teillä alkaa IVF:n toteuttaminen yht'aikaa. Todella jännää päästä teidän kera jännäilemään :heart:.
 
rominas ihanaa, että pallerio on kohdussa!! Ja mahtavaa, että pääset uudestaan ensivkolla ultraan.

Wiiwi minä ole kyllä jostain lukenut, että yli 35 v. "riittää" ½ vuotta yritystä niin voi hakeutua tutkimuksiin. Kannattaa mennä lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynelle käymään ( jos tämän ei sellainen ollut ) jos alkaa asia painamaan.

haave2010 toivottavasti saat hyviä uutisia sieltä pkl:kalta.

Taavi :(:hug:

Raputar onnea alkaneeseen kiertoon!!

Nillanilla hyvä määrä sinulla siellä palleroita kasvamassa peukkutus jotta jaktuu samallalailla.

Ottis hyvä, että huomenna testaat aamupissasta! + toivon sinne sinulle.

Mur-Mur onnea uuteen keirtoon.

Solakka Silakka voi kun nyt kuitenkin vahvistuisi selväksi + !
 
Woeee että, älkäätte miun kierron laskutavasta ottako mallia tai vieläpä ongelmaa - se miun tapa, niin kuin Ottis kirjoittelithin!;)
Jokhainen taplaa tavallaan(mie tallailen omia polkuja nääs..:whistle:)

Vielä tällainen lause Väestöliiton sivuilta:
Kierto lasketaan kuukautisten alkamispäivästä seuraavien kuukautisten alkamispäivään.

Ymmärrätekö tuon ylemmän lauseen sillä tapaa, että: kuukautisten eka alkamispvä.- seuraavien kuukautisten eka alkamispäivä
Vaiko miten??..:rolleyes:
 
nillanillalle edelleen hurrrrrrrjasti Onnen npipanoita vaavin haku matkaan!!!:wave::heart:

haave2010 toivottavasti kysta pieni ja harmiton - Plussatuulia alkaneeseen kiertoon!!:heart:

Hysteria Kyllä juu, vuotoa ei kuulu: /..vähän väliä käyn kurkkimassa kun tuntuu että NYYYYT..mutta valkkaria se vain on..
KN on aika kova, päivällä oli pehmiämpi..alkais nyt se vuoto jos on alkaakseen, niin ei tarvitteis arvuutella..
Masua kolottaa ja selkäähin, huonoa oloista hieman pukkaa:x lämmöt päivällä 36.7-36.8C..nyt 36.9
Laskenut kuitenkin tuosta viimepäivien 37.2..

Testit posti tuo ke-to..jos vuotoa ei alkanut pe. aamulla - Testaan.

Mukavaista illan köllykkätä kaikille ihanaisille!:wave:
..ja jään odottelemaan lisää darian ihania plussakuvaa:):heart: niitä aina niin mahtava nähdä!


NIIIIN..ja wiiwihän testaileepi TOTT pvä:nä..niikös?..:)..
Lisää plussia!!!!!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Äsh mur-mur ja mä sulle jo sen kp1 laittelin, mutt hyvä vain jos täti viipyilee. Jospa viipyiskin nyt noin vuoden päivät sun luotas poissa :heart:.

On nyt toi kp-lista niin sekaisin, että :ashamed:.. No, korjaillaan sitten huomiselle taas mur-murille kp1 jos siltä näyttää. Siellä taitaa nyt Raputar ja Hysteriakin olla vähän samalla tavalla. Sori siis vain naiset :|.

ON Mull oli myös kn kova, valkkaria tuli reippahasti ku syvemmältä kaiveli, mutt ei muuta :(. Vasen nänni miltei koppuralla, tummanpunainen ja kosketusarka, vaikken pahemmin ole sitä räpläillytkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis tuo Kp 1 saa kyllä olla ja siitä sitten kulkea etiäpäin päivä kerrallansa!!..mie sitten ilmoittelen kunhan vuoto alkaa.
Älä sie ota tuosta päivityksestä stressiä, joohan:):heart:
..ja miulle kävisi sellainenhin, että sitten kun ovis+ bongattu, ilmoitteleepi, niin pääsee tuonne RKTT-listalle!

Toisissa pinoissa homma myös menee niin, että päivittäin jokainen laittaa eka viestiinsä tuon silloisen kiertopäivänsä - se on tooooosi helppo se ja pysyy itsekkin jyvällä missä mennään.
Jos ei joka päivä kirjoittele, ei ehkä niiiiiin jyvällä sitten pysy..mutta esim. jos kerran, pari viikossa viestiä laitaa, homma pelaa varmasti!

..näitä voi siis myös harkita jos päivittäjä "ylikuormittuu" aivan:D

Miun tisut oli kipiät maanantaihin saakka ja nyt kärsii jo puristellahin:D ei tunnu juuri missään.

Olen jotenhin kovin ärtynyt ja hermostunut - miehellehin äyskähdellyt tyhjästä..:ashamed:
..pakko mennä yksi tupekki tupruttelemaan:whistle:..se pikkasen helpottaapi!
..Voih, olispa nyt lasillinen punkkua-Slurps&Hörps:p
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Vielä tällainen lause Väestöliiton sivuilta:
Kierto lasketaan kuukautisten alkamispäivästä seuraavien kuukautisten alkamispäivään.

Ymmärrätekö tuon ylemmän lauseen sillä tapaa, että: kuukautisten eka alkamispvä.- seuraavien kuukautisten eka alkamispäivä
Vaiko miten??..:rolleyes:
Minä ymmärtäsin tämän niin, että tuota seuraavien kuukautisten alkamispäivää ei lasketa mukaan, niinku en laskekaan =).
 
Ok, Ottis;)..näin "vanhan" ei vaan passaa enään muutella tuttuja, turvallisia tapojaan..menee muuten pien pää aiiiiiiivan sekaisin lopullisesti!!!:saint:
..ja KYLLÄ, olen kovakalloinen:headwall:..jos jotain päättänyt..jne..jne..:D..ja tämähän EI niiiiin sellainen juttu, jossa nyt tartteiskaan antaa periksi - NIIIIIIIN:LOL:
..senhin taidon kyllä taidan!

Ota ihmeessä Ottis lasillinen - se rentouttaa, antaa pehmiän oloisen& hywän unenhin:)

Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Raputar Lyhyen kaavan mukaan mekin mennään ja mullakin täti tuli tänään. Käs käessä siis sun kans mennään. Huomaenna (ke) illalla aloitan Puregon-piikit. Sunnuntaina eka Ograluton-piikki, joten sen voi tietty lunastaa vasta sitten. Tuolta jostain muusta ketjusta (en muista mist) luin, että IVF:än tarvittavat lääkkeet olis luokkaa 800e, mutta en tiedä mitä se summa sisälsi ja olivatko samat. Mutta huomenna mäkin apteekkiin ostoksille menen. Kysyin lekurilta onko noita lääkkeitä kaikissa apteekeissa, ja se arveli ettei pienimmissä apteekeissa välttämättä ole varastossa ja että tilaaminen niihin kestää päivän pari. Ite oon pääkaupunkiseudulta ja kuulemma ainakin Yliopiston Apteekissa niitä on aina. Sinne siis huomenna menen.

Mulle hoitsu sanoi tänään puhelimessa(kun varasin aikaa ultraan), että useimmat piikittää illalla (esim iltauutisten aikaan) kun silloin on useimmilla päivän menot jo menty ja rauhahetki kotona. Muuten ei ajalla oo niin väliä. Kuulemma pitäis piikittää joka päivä about samaan aikaan, joten siks se ilta on monelle niin sopiva (ja JOS siitä tulee jotain sivuvaikutuksia, kuten väsymystä tms., niin onpahan ainakin kotona).

Mitkä lääkkeet sulla on ja kuinka paljon? Entä mikä fiilis? Ja kuinka mones IVF teillä? Meillä oli viime kierrossa (tässä just päättyneessä) eka inseminaatio (josta siis nega). Oltiin jo aiemmin suunniteltu, että yks inssi kokeillaan ja heti sit suoraan IVF:ään, joka siis alkaa huomenna piikityksillä. HUI! Vaikka eihän ne kivaa ole, niin kiva kun voi saada ja antaa vertaistukea piikittelystäkin.

Sikakalliita ne lääkkeet joka tapauksessa on, mutta syödään sitte vaan entis enemmän kaurapuuroa :kieh:
 

Yhteistyössä