40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
mur-mur Noin suunnilleen vuosi sitten mä heräsin huomaamaan, että mun laskutapa oli jotenkin epäloogonen: se oli samanlainen kuin mitä sulla nyt :LOL: . Mutta ihan oikeessa olet, etteihän sillä ole oikeesti mitään halavatunkaan väliä miten sen laskee, jos vaan ite tietää suunnilleen mitä milloinkin tapahtuu. Ja pääasiahan on, että sinä tunnet oman kroppasi ja kiertosi hyvin. Sun laskutapa sopii sulle (mulle se sama kaava sopi oikein hyvin n. 26 vuotta, kunnes aloin tarvita tarkempaa tietoa kierrostani).

Eikä me mitään ongelmaa laskutavoista otetakaan, oikea ongelmahan meillä kaikilla on yhteinen; vauvanpuute :(. Onpahan vaan hauska spekuloida kaikenmaailman pikkujuttuja välillä :). Ja ihana olet joka tapauksessa, tiedäthän sen! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria Moi!
TäälläKIN täti alkamassa pikkuhiljaa eli huomenna ke oikeastaan kp 1. Voi kun mä niin toivoin, että olisin nyt raskautunut kun aloin jänistää pian alkavaa uutta hoitoputkea... Kuvittelin pitkästä aikaa itselleni kaikki mahdolliset raskausoireetkin, mutta PMS:n piikkiin kuuluivat nekin oireet...
Kp 2 eli torstaina menen ultraan ja sitten to-iltana aloitan Puregon-pistokset... Eli meillä suunnitteilla nyt ICSI kun eka IVF-yritys meni ihan puihin... Jännätään nyt täällä sitten, että miten hoitoyritys sujuu tällä kertaa...
Tsemppejä taas kaikille ja hyvät yöt! Ei nukuta kun tulin työmatkalta vasta klo 23.00.. Muu perhe nukkuu, kai munkin pitäisi jo...
 
Ottis hottis rottis mottis sottis :) En ajatellutkaan, että malttaisit kovin montaa päivää olla testailematta. Toisaalta.. sä kirjoitit: "Toisaalta nyt pitäis osata nauttia täysin siemauksin tästä tädittömästä ajasta", joten toisaalta voisit testata, mutta toisaalta ei ehkä pitäis kuitenkaan. Toisaalta, mutta toisaalta :LOL:. Voi Ottis miten hyvin sua ymmärränkään :heart:! Oon kanssas huomenna wessassa mukana, olkapäälläs istun, siinä sun kissan kissantassutatioinnin vieressä ja puhallan +++++++++ minkä tervakeuhkoistani ikinä irti saan!!!! Ja jos ei huomenna tapahdu mitään, niin toistetaan tää rituaali niin monta kertaa kuin on tarpeen, vaikka sata päivää! :hug: ja :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Valkkaria, masu- ja selkäkolotus, lämpöilyä, huonoa oloa, ärtymystä... ja täti vain tiputtelee. Voi että mä toivon että nyt olis kyseessä Täti Punaisen ja Setä SiniPlussan taistelu ja että se Setä Sininen voittaa. Me kaikki buuataan tädille niin että tajuaa olevansa EPÄtoivottu vieras. Samoin Ottis, luulen, että toi nännihomma enteilis hyvää :).

Hmm... Mä taidan olla listan musta lammas :eek:.. Poltan tubangia ja juon viiniä, enkä edes kovin hirveesti siitä stressaa(ainakaan vielä), koska mähän en ole raskaana, ellei testit toisin todista. Jos mur-mur on kovapäinen laskukaavan suhteen, niin mikä mä mahdan olla :confused:..
 
Viimeksi muokattu:
Heissan Ballerina Bolero :)! Tervetuloa työmatkalta kotiin. Ahaa, meitä on siis ainakin kolme melkein identtisissä tunnelmissa: Raputar ja mä aloitetaan piikitys huomenna ja sä ylihuomenna. Kolme piikkisoturitarta siis:)! Meillä vissiin kaikilla lyhyt kaava? Oonko ymmärtänyt oikein: ISCI:ssä simpat injektoidaan suoraan miehen kivespussin läpi, kun IVF:ssä miehet antaa simonsa "luomusti" purkkiin :D? (Anteeks ihan karmeasti mahdollinen dilleyteni, mutta en oo vieläkään ihan varma näiden kaikkien termien ero.) Miten teidän IVF meni puihin? Tapahtuiko negan lisäksi jotain muuta inhottavaa?

Mun oli täti myöhässä kolme päivää, mikä on tosi poikkeuksellista. Mäkin kuvittelin (lue:TOIVOIN) olevani raskaana tuosta inssistä, mutta niin ei käynyt. Luulen, että pelko alkavista hoidoista venytti tädin tuloa. Mut kuule BallerinaBolero, kyllähän me pelkomme selätetään ja se hoito kestetään,
koska mehän ollaan - NAISIA :)!
 
Viimeksi muokattu:
Mur-murin laskutapa on mur-murin laskutapa. Me väitellään siitä miltei joka kuukausi =). Sillä systeemillähän vuoteen tulis kiertojen verran lisää päiviä jos laskis kerralla vuoden kiertopäivät, mutt kuten mur-mur kirjoitti, hän pitää siitä kiinni vaikka ihan mummotautiin asti
Tämähän on itse asiassa valtavan kätevä tapa saada lisää aikaa :LOL: Samoin kuin mä oon joskus kiireisessä elämänvaiheessa miettinyt, että auttaiskohan jos hankkis kaks kalenteria :D. Mur-muria ei mummotaudit saavuta, se on nii nopsa ja hopsa, sehän me kaikki täällä tiedetään =)
 
Huomenet ihanat naiset!!!:wave:

Juu,naistent. gyne se lekuri oli ja nainen vielä itsekin,tosin melko iäkäs.En minä siltä niitä reseptejä saa ikinä,se tuli täysin selväksi.Sanoi vielä että olen niin nuorekas ja hoikka,ettei ole mitään estettä luomu raskauteen....kerroin ikäni ja sanoin vielä että sama kai se sille on miltä näytän mut kalenteri menee koko ajan eteenpäin,mut ei auttanu.Teki se sisätutkimuksen ja sanoi "paikkojen" olevan kiinteät ja täysin "valmiit" raskauteen! minä siihen tokaisin että niinpä,mutta kun EN ovuloi läheskään aina,niin kehtasi sanoa vielä että iästä se johtuu,sanoin siihen että sitähän minä tässä juuri koitan sanoa että sama sille miltä näytän,mutta ikä tulee vastaan.:mad: Taisi olla L.....bo,koko lekuri.Ettämua pisteli vihaksi.:mad:

No onneks ukko ei ollu moksiskaan mun tuhlailusta(muutamat syntiset ja käyttökelvottomat kengät piti saada,friikki kun olen,varmaan jo toista sataa paria kaapissa):saint:

Niin ja kärysin sille vielä tupakastakin,ei se siitäkään pahemmin,vittuili muutamaan otteseen,tyyliin "tuleekos mahorkan hajuinen vaimoni kahville"meinas nolottaa:ashamed:

Huomasin että täällä jännät paikat monilla,hirmuisesti pidän peukkuja koko porukalle.:heart::heart::heart:

Mullakin tekis mieli jo testailla,mut en tiedä uskallanko vielä...
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Ballerina Bolero (40)......kp1/25-28........yk33................3.
Raputar (40)................kp2/27.............yk3...................2.
mur-mur (45)...............kp2/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Hysteria (42)...............kp2/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45)........kp6/29............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42)..........kp7/28............yk2...................2.
onlydream (37).............kp7/23-29........yk?...................3.
haave2010(44).............kp8/29.............yk4(km6/10)......4./1.yht.
liiza (44).....................kp16/24-27.......yk29.................4.
Iida-Karoliina (45).........kp22/23-29.......yk15.................5./1.yht.
daria10 (40)................kp23/29-34.......yk7...................3/2.yht.
wiiwi67 (42)................kp23/25-32.......yk25 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp26/26-30.......yk25.................1.
Ottis (43)...................kp26/24-28.......yk15.................1.
ulla4 (40)....................kp29/35-45......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp29/30-34.......yk1...................2yht.
Ämy (41)...................kp30/27-30.......yk2....................4.
haave3 (41)................kp35/28-36.......y2v..................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp48/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp71/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

Ottis (43).....................dpo16
Solakka Silakka (41)........pp14
daria10 (40)..................dpo12 :heart: :heart: :heart:
ulla4 (40)......................dpo9
wiiwi67 (42)..................dpo6


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
BB Sua eilen jo kaipailinkin :). Kiva, että pääsette aloittamaan hoidot, vaikka täti ei varmaankaan lempparivieras ollutkaan.

Hysteria Kiitos tsempeistä! Nega tuli siltikin tänäkin aamuna. Onneksi testejä ei ole enää kuin huomiselle ku nyt 2 tuhlasin kun en millään ollut uskoa.

wiiwi67 Sulla niin hyvät oireet, ett uskallat testata kyllä. Näytä pitkää nenää sille lääkärille ja plussaa nyt :heart:. Ultrasikokaan se muuten??
 
No niinhän minä heikko ihminen jo päätin että tänään testaan,odottelen vielä vähän että kertyy rakkoon testattavaa:LOL:
Juu,eipä se lekuri ultralla kattonu,vaikka toimenpide huone oli sitä varten varattu.mun mies sanoi et jos testaan +++++++++,niin hän menee sen tikun kans sinne ja sanoo sille lekurille,että osattiin me hoitaa tää asia ihan itsekin,että popsii "nappulansa" ihan vaan itsekseen.:LOL:
tais ukkoakin harmittaa,varmaan ihan mun puolesta,kun huomas kuinka mulla oli pahamieli.

Mutta on minusta kuulkaa tullu myös itku herkkä,ihan mitättömästä alan pillittämään ja sekös mua riepoo,eilen kävi yksi pikkupoika(1 1/2 v.) isänsä kanssa kylässä ja ei mulla kyllä tullu kahvin keitosta mitään kun niin oli jotenkin harras hetki,kun sen pikkuisen touhuja seurailin,onneks tuli sit ukko jatkamaan keittiössä hommia ja itse "pääsin" niistämään.:'( jospa sekin olisi joku raskauteen liittyvä oire!!!????

Taitaa nyt kuitenkin mennä hulluuden piikkiin nää mun oireet,eikä raskauden.:LOL:

Mut sulla Ottis melko jännät paikat siellä,toivotaan nyt parasta.:hug:
mur-mur mites siellä,onko tullut jo täti kylään?? sano suoraan ettei tänään oteta EI toivottuja vieraita vastaan...
 
No niinhän minä heikko ihminen jo päätin että tänään testaan,odottelen vielä vähän että kertyy rakkoon testattavaa:LOL:
Juu,eipä se lekuri ultralla kattonu,vaikka toimenpide huone oli sitä varten varattu.mun mies sanoi et jos testaan +++++++++,niin hän menee sen tikun kans sinne ja sanoo sille lekurille,että osattiin me hoitaa tää asia ihan itsekin,että popsii "nappulansa" ihan vaan itsekseen.:LOL:
tais ukkoakin harmittaa,varmaan ihan mun puolesta,kun huomas kuinka mulla oli pahamieli.

Mutta on minusta kuulkaa tullu myös itku herkkä,ihan mitättömästä alan pillittämään ja sekös mua riepoo,eilen kävi yksi pikkupoika(1 1/2 v.) isänsä kanssa kylässä ja ei mulla kyllä tullu kahvin keitosta mitään kun niin oli jotenkin harras hetki,kun sen pikkuisen touhuja seurailin,onneks tuli sit ukko jatkamaan keittiössä hommia ja itse "pääsin" niistämään.:'( jospa sekin olisi joku raskauteen liittyvä oire!!!????

Taitaa nyt kuitenkin mennä hulluuden piikkiin nää mun oireet,eikä raskauden.:LOL:

Mut sulla Ottis melko jännät paikat siellä,toivotaan nyt parasta.:hug:
mur-mur mites siellä,onko tullut jo täti kylään?? sano suoraan ettei tänään oteta EI toivottuja vieraita vastaan...
 







Onnistuukoha tämä...

Ylinnä siis One step toissapäivältä
Keskellä eilinen One step, jossa viivasta näkyy selvemmin jo.
Tänään tehty First signal, jossa ei niin selvästi näy. Ehkä pikkiriikkistä haamusta... Vai mitä te näätte? One step on varmaan herkempi testi.

Muoks. Keskellä oleva testi näyttää tässä koneella vivan selvemmin kuin luonnossa :D Mistä se johtuu... Luonnossa näyttää melkein identtiseltä ekan testin kanssa.

Sori, nyt on kiirus töissä, palaan asiaan jälleen :)

Ihanaa päivää kaikille, plussia myrskyn lailla!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan Hysteria :)! Ja kiitos viesteistä ja kysymyksistäsi..

Tässä vastauksia useimpiin:
ICSIssä otetaan siittiö suoraan siemenjohtimista tai kiveksistä vain siinä tapauksessa jos siemennesteessä ei ole siittiöitä (eli jos siemenjohtimet esim. tukossa). Meillä ei ole tästä kysymys, miehen simpat ovat tosi hyviä. Eli purkista "valitaan" yksi siittiö ja injisoidaan se suoraan munasolun sisälle.
Meidän IVF-yritys meni puihin siksi, että yksikään kerätyistä kypsistä yhdeksästä munasolusta ei hedelmöittynyt. Siittiöt eivät olleet kunnolla edes tarttunut munasolun pintaan eikä niillä ollut yritystäkään hedelmöittää niitä!! Eiks oo kamalaa? Siis me ei päästy edes tuoresiirtoon, saati että oltais saatu pakkaseenkaan yhtään alkiota odottamaan...Se oli meille kaikille, myös lääkärille suuri yllätys että näin kävi. Nimittäin minussa ei ole todettu varsinaista vikaa (säännöllinen kierto, ovuloin luultavasti lähes joka kierrossa, hormonit kunnossa, kohdun limakalvo hyvä, ei tukkeumia, ei kystia, ei endometrioosia, ei sukupuolitauteja jne.) lapsettomuuteen ja kuten sanoin, miehen simpatkin ovat hyviä. Ehkä syy onkin se, että mun munasolut ovat niin kovakuorisia ettei niiden läpi oikein pääse ja hedelmöittymisen todennäköisyys on siitä syystä vain pieni. Sikäli olemme onnellisia, että ensimmäinen lapsi sai alkunsa reilun vuoden yrittämisen jälkeen ihan itsestään ja toinen lapsemme sai alkunsa noin kahden vuoden luomuyrittämisen jälkeen ekasta inseminaatiosta. Nyt näiden onnistumattomien YLI 30 yrityskierron aikana mulle on tehty yhteensä 5 inseminaatiota ja sitten tämä yksi epäonnistunut IVF. Epäonnistuneiden inseminaatioiden jälkeen oltais siirrytty varmaan aikaisemminkin tehokkaampiin hoitomuotoihin, jos:
1) ei oltais uskottu että inseminaatio voisi tehota (koska tehosi jo kerran aikaisemminkin)
2) me ei oltais muutettu näin monta kertaa (viimeisen 4 vuoden aikana 3 kertaa) ja aloitettu hedelmöityshoitoja aina uudella klinikalla

Eli siksi ollaan nyt tässä ja jänskätään saadaanko ICSIllä edes hedelmöitys onnistumaan. Sehän on sitten jo kokonaan eri tarina, että onnistuuko raskaus vaikka hedelmöitys onnistuisikin... Olen yllättävän rauhallinen vaikka aikaa ja rahaa on nyt kulunutkin tällä tiellä jo rutkasti. Monet itkut on itketty. Onneksi meillä on kaksi lasta, joista muistan olla kiitollinen LÄHES joka päivä. Kolmas olisi meille ihana lahja ja olen vielä valmis ponnistelemaan ja venymään ja kestämään sen eteen... Vaikka kyllä mua jännittääkin taas tämä tuleva.

Eli toki me tämä hoitojakso taas kestetään, ollaan urheita NAISIA!!!

Vielä vastaus kysymykseesi, että miksi menen huomenna ultraan kp 2 päivänä. Lääkäri halusi tarkistaa mikä on munarakkuloiden koko ja määrä alkukierrossa ennen kuin aloitan pistokset. Viimeksi minulla Puregon tehosi aika nopeasti siten että pistin sitä kp 2-8 (7 kertaa) ja punktio tehtiin jo kp 11.

Vaihdetaan kuulumisia ja tsemppiä sinulle illan ekaan piikkiin, minä tulen huomenna perästä (toivottavasti, käyn nyt ensin tuolla ultrassa)...

koska mehän ollaan - NAISIA :)![/QUOTE]
 
Rominas, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja sitä onnea jatkoonkin! :flower:

Onnea myös Daria plussasta/haamuista! Toivottavasti vahvistuu! Mulla ainakaan tuo OneStep ei ikinä oo näyttänyt muuta kuin ihan valkoista, eli jotain sulla tapahtuu!

SS, voi kun sulle nyt sieltä se pysyvä plussa tulisi!

nillanilla, ihanasti sulla palleroita, kerrothan sitten punktio- ja siirtokuulumiset! Peukkuja!

lumeton, miten sulla sujuu?

Wiiwi, tosiaan, mee lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle! Puoli vuotta tässä iässä riittää! Fertinovan sivuilta: "Lapsettomuustutkimuksiin kannattaa hakeutua, kun lapsettomuus on kestänyt yli vuoden. Ne voidaan aloittaa aiemminkin jos on syytä epäillä, että lapsettomuudelle on selkeä syy; kuukautiskierron epäsäännöllisyys, tulehdukset, leikkaukset, sairaudet tai jos nainen on yli 37-vuotias."

Onnea Raputar, Hysteria ja BB hoitoon! Perässä tullaan! BB, toivon että nyt menee paremmin kuin viimeksi!

:hug: tädin löytämille! Perästä tullaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos BB ja Inia onnitteluista :flower:

Me miehen kanssa aamulla tuota FirstSignalin testiä kyylättiin aika kauan, meni ehkä noin 7minuuttia kun oli pikkiriikkisen viivasta ilmestynyt. Eli ei testiajan sisällä tullut, kuten Oneissa. Noh, nyt on testit loppu, ostan ehkä lisää huomenna ja testaan varmaan viikonloppuna. Jospa viiva vahvistuisi siitä. Mitään oireita ei ole.

Wiiwi voi ei :( :'( :hug: Nyt kyllä tempun teit, mä olin ihan varma että oot raskaana. Sulla kerta niin vahva tunne siitä ollut. Voihan se siitä muuttua vielä. Mikä kp sulla tänään on? En ehdi täs työhötäkäs selailla missä se meirän lista on.
 
Viimeksi muokattu:
Wiiwi harmin paikka tuo testin tulos, :hug: . ehkä se muuttuu vielä, oliko liian varhaista testata?? Peukkuja peukkuja!!!!
Itselläni tänään kp 1 ja kuten tuossa aiemmin kirjoitin, kuvittelin itselleni kaikki raskausoireet viime kiertoon (en yleensä tee sitä). Mua palelsi monena päivänä (tosin lämmöt eivät olleet koholla), kohdunsuuta ja nivusten seudulla vihloi monta päivää ja tunsin kaikenmaailman erilaiset nipistelyt mitä en normaalisti edes tunne, oli nälkä ja mieliala vaihteli jne. Minä sorruin ostamaan 2 raskaustestiä, jotka testasin negoina molemmat, päivät olivat kp 23 ja kp 24. Yleensä en edes sorru näitä enää ostelemaan enkä turhia testejä tekemään. Olin ihan varma, että plussa olisi tulossa ja olihan se niin typerää ja mälsää ja surullista niitä tyhjiä testipuikkoja tuijotella... Joka tapauksessa plussatuulia vielä sinulle!!!! Ja jos se ei nyt tärpännyt, niin UUTTA KIERTOA kohti!
 

Yhteistyössä