40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
mur-murille tähän uuteen kiertoon kovasti plussia puhaltelen ja lykkyä :) Jospa siellä ois yritystä ollut, joskus sitä itse kehonsa parhaiten tuntee!

Hysterialle täältäkin tsemppiä punktioon!!! Ihan hirmusesti! :flower:

Wiiwi, milloin meinaat testata uudestaan? Hyviä uutisia toivon kuulevani sieltä. =)

Ottikselle en tätiä toivo tulevan kylästelemään, hus pysykööt poissa! Mutta jos ei tikkuun viivaa tule niin sitten tätikin tulkoot, pääset uuteen nousuun.

Minulla on tosi skeptinen olo tähän "raskautumiseen" :kieh: Jotenkin en vaan usko että on totta.
Tässä justihin työkoneelle saavuin ja juopasen sumpit. Illalla ois zumbausta, työkaverin kutsusta, mutta mietin että vaan niinkin typerää asiaa kuin kehtaanko mennä sinne heilumaan, mitä jos jotain sattuu... Mitä jos riehun niin että vuoto alkaa :kieh: :ashamed:
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Iida-Karoliina (45).........kp1/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp1/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)......kp2/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp3/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp3/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45)........kp7/29............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42)..........kp8/28............yk2...................2.
onlydream (37).............kp8/23-29........yk?...................3.
haave2010(44).............kp9/29.............yk4(km6/10)......4./1.yht.
liiza (44).....................kp17/24-27.......yk29.................4.
daria10 (40)................kp24/29-34.......yk7...................3/2.yht.
wiiwi67 (42)................kp24/25-32.......yk25 (km3/10)....4.
Inia (43).....................kp27/26-30.......yk25.................1.
Ottis (43)...................kp27/24-28.......yk15.................1.
ulla4 (40)....................kp30/35-45......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp30/30-34.......yk1...................2.yht.
Ämy (41)...................kp31/27-30.......yk2....................4.
haave3 (41)................kp36/28-36.......y2v...................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp49/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp72/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

Ottis (43).....................dpo17
daria10 (40)..................dpo13 :heart: :heart: :heart:
ulla4 (40).....................dpo10
wiiwi67 (42)..................dpo7
liiza (44).......................dpo6


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hysteria Kyllä mä ainakin tän päivän vielä RKTT-listalla roikun. Tai sinne dpo18 ku Rominaskin silloin plussasi, mutta sitä tulin pikasesti kertomaan, ett illalla ku menin suihkuun, tietty tunnustelin kn:aa ja pikkasen vanhaa vertahan sieltä tuli sormen päähän kerran ja toisenkin. Saunottiin tunnin verran ja sidukankin olin korkannut ja loppusuihkussa taas koettelin alapäätä kuvitellen, ett nyt tulis verta sormeen kunnolla, vaan ei mitään, ei pisaraakaan :(. Luulin, ett tänään olis vuoto alkanut, mutt ei pienintäkään merkkiä siitä. Aamulla First Signalin testin tein ja siinä viivan paikka oikein loisti kirkkauttaan, reunoilla kylläkin punertavaa näkyi. Mutta negan siis testasin. Yritän ip saada varattua ensi viikolle aikaa gynelle.

Mun systeri on jotain 60+, mutt vähän avuton, mutt kyll hän nyt mökillä yksikseen pärjää ja uskaltaa varmaankin ensi yön olla jo yksinkin siellä.

mur-mur Pidä täti poissa. Mielelläni päivitän sua yrjöklubiin seuraavaksi.

Mutt nyt töihin. Palaillaan:wave:!!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille ihanaisille!
mur-mur älä ole murheellinen,jospa sitten ensikierrosta tärppäisi,olet niin "täysillä" mukana että uskon todella niin käyvän:hug: ja huippu hyvin tunnet kyllä itsesi ja tuntemuksesi,kunpa minäkin osaisin itseäni tulkita yhtä hyvin....:confused:
Daria kyllä minä uskon sinun raskautumiseen aivan täysillä,kun olet nyt vaan stressaamatta,viime km. jälkeen lekuri sanoi että suurin osa km. johtuu stressistä,joten pliiiiis,ota iisisti!!!!!!!! JA NAUTI OLOSTASI!!!!!:popcorn:

Sunnuntaina yrittäjän päivänä ajattelin testata seuraavan kerran.Ihmeen tyyni ja rauhallinen olo nyt asian suhteen,mut saas nähdä sunnuntaina......:LOL:

Juu tupakkaa täälläkin vedetään,yltyy vaan tää mun homma,viinaksista olen pysynyt erossa,samoin mieheni joka siis ei tupruttele myöskään (edes salassa):saint: kuten eräs tuhmeliini....
olen lukenut jostain että mieheen se tupakointi ja ryypiskely vaikuttais enempi kuin naiseen,siis sillai et siittiöiden liikkuvuus hidastuu,en sit tiedä pitääkö paikkaansa.Meillä mies itse ehdotti vuoden projektia asiasta,jos se helpottaa raskautumista eli nyt on tätä "raivo" raittiutta takana jo muutama kk.tuloksia ei vaan ole vielä näkynyt.....
 
Huomenta palstalle :flower:
Täällä ollaan "ei raskaana" eli minut voi poistaa rktt-listalle. Nyt pidän lyhyen itseni hoitotauon eli syön terveellisesti, korkkaan punaviinin, meen salille, kampaajalle ja shoppailee ym. mukavaa. PAS alkioita yritetään sulaattaa lokakuussa.

tsemppiä pimuille :wave:
 
Hysteria, aloitan piikit sitten kun täti on ensin tullut (odotan huomenna, ehkä jo tänään). Lyhyt kaava mullakin. Toi nukutushan käsittääkseni vaatii paikalle anestesialääkärin, ja siksi ei onnistu kaikkialla. Mutta hyvin sä pärjäät ilmankin! Kiitos plussatoivottelusta, yksi meille korkeintaan voi tulla, kun yhtä varmaankin siirretään.
 
wiiwi, kyllähän se tupakki naisenkin hedelmällisyyteen vaikuttaa, mm. vähentää estrogenin tuotantoa ja lisää keskenmenoja. Ja miehen simpat tarvii sen 3kk kehittyäkseen, eli sen jälkeen vasta se vaikutus alkaa näkyä. Tsemppiä kovasti taisteluun! :hug:
 
SS Voi ei, olen niin pahoillani:hug:

Hemmottele nyt ittiäis ihan kunnolla:heart:

daria10 Nyt olen raskahana aivan rauhassa, päivä kerrallansa:):heart:

wiiwille kovasti plussapuhuja sinne testitikkuun työnpäiväksi!!:wave::heart:

Ottis Lämmin:hug: täältä siulle..kyllä se tärppää vielä niin, että pikkinen tarttuu kiinni ja LUJAA!!:):heart:

Päivittäjä! miulle saapi korjailla tälle päivää Kp1-25/29 Kiitti:flower:..aamulla aikaiseen alkoi sitten vuotelemaan siteeseen saakka.


Ihanaista päivää, ihanaisille&plussatuulia!!!!:flower::heart:
 
SS :hug: tää on niin tätä.

Itseä vähän masentaa eilinen päivä. Tytön muskari alkoi eilen ja nyt oil viimeinenkin niistä kahdeksasta äidistä, joilla samanikäinen esikoinen, raskaana. Eihän se multa pois ole, mutta jotenkin ulkopuolinen olo tuli, ja lisäksi juttelivat keskenään kaikkia vauvajuttuja ja pohtivat ison sisaruksen mustasukkaisuusjuttuja. Tiedän, että joku taas kohta utelee multa että miksei meillä ole toista tulossa. Tiedän näyttäväni kolmekymppiseltä (se siis tietysti kiva asia sinällään), joten kukaan ei ota huomioon ikäjuttua ja siksikin noita kyselyitä tulee plus yleensäkään sitä, ettei toista välttämättä noin vain tule vaikka yksi lapsi jo olisikin :(

Parempaa päivää muille :heart:
 
Daria-10 Kiitos. Voithan sä ottaa zumbassa vähän iisimmin, jos arveluttaa, mutta tuskin zumbasta mitään haittaa on, päinvastoin, luulen.

Ottis Jos testiviivan reunoilla kerran on jotain punertavaa ja täti on edelleen pois, niin… TOIVOTAAN PARASTA, peukut on pystyssä täällä mulla :heart:. Onks sulla joku erityinen asia sille gynelle vai menetkö muuten vaan tsekkauttamaan paikat? Jaa, systerilläsi oli siis ilmeisesti Ottiksenpuutostauti ja siksi sun piti jäädä sinne (muka ei uskalla jäädä... ;) ). Niin se on, että suku on.. toisaalta, mutta toisaalta :)
 
Wiiwi67 Tyyni ja rauhallinen olo kielivät raskautumisesta! Olen lukenut varmaan kaikki r-oireketjut läpi ja osaan ne melkein ulkoa: tyyni rauhallisuus on yksi oire :).

Raivoisa raittius ei ehkä ole stressin ja mielenterveyden kannalta kovin hyvä. Kohtuus ja kultainen keskitie varmaan paras. Mä koitan toteuttaa itse keksimääni (tai on sen varmaan joku jo ennen muakin keksitynyt) balanssi-teoriaa, jossa on sekä liikuntaa ja terveellisiä ruokia, että vähän paheita siihen päälle – jotta balanssi säilyy nääs :D.

Nyt mulla vaan on niin v-mäinen tilanne elämässä(henkisesti, suhteellisesti ja fyysisesti), mutta kyllä tää tästä taas, pikku hiljaa. Ensin balanssi ja sitten sitä totaaliterveyselämä – tarvittavan (9kk) ajan. Ole sinä Wiiwi67 nyt ihan vaan edelleen tyynen rauhallisesti rktt, äläkä pikkupaheista murehdi. :flower:
 
Heissan Solakka Silakka. Voi kurjuuden kurjuus :(. Halaus sulle lohduksi :hug:.

Itsesi hemmotteleminen on oikein hyvä juttu. Kuka se olikaan, Wiiwi vissiin, joka osteli syntisen epäkäytännöllisiä kenkiä kostoksi negoille. Siis kampaajan ja kosmetologin kautta kenkäkauppaan mars ja uutta voimaa lokakuulle keräämään. :heart:
 
Inia Toivottavasti tätsy tulee nyt pian ja kunnolla, niin pääset aloittamaan. Jostain ketjusta luin, että oli siirretty kaks alkiota. Tosin mun lääkäri sanoi kyllä myös, että yleensä laitetaan vaan yks, koska kaksoisraskaus on aina vähän riski, joten tilastollisesti siirrettäessä vain yks alkio kerrallaan tulee enemmän vauvoja. Toivon sulle vähintään yhtä sisukasta sissialkiota, josta kasvaa sissivauva :) :heart:!

Satutko sinä tai joku tietämään, että voiko lyhyen kaavan ifv:ää tehdä monta kuukautta putkeen vai pitääkö(onko pakko) siinä olla jotain taukoa välissä? Mä en nimittäin voi odotella yhtään välikuukautta, vaan ajatus on, että yritän neljä, max viis kuukautta putkeen (koska sitten tulee iso elämänmuutos).

Mur-mur Voi itkujen pitku! Kukkiia siulle piristykseksi ja voimaksi kohti tätä plussakiertoa! :flower:
 
Lumeton Voi vitsi sentään, rankkaa varmasti on. Ja kun se suru ja murhe ei näy (ei siis ole pää kainalossa), vaan se on sellaista sisäistä juttua. Eikä voi koko aikaa itkeäkään, eikä edes koko ajan itketä. Selitä siinä sitten muskarimammoille tai muille miks käyttäytyy joskus omituisesti tai on surumielinen, melankolinen, kireä, ärsyyntynyt, possaoleva tai jotain. Juu ei ole helppoa!

Mut entäs jos sanoisit vaan avoimesti että vauva toiveissa ja yrityksissä on, mutta ei oo vielä napsahtanut ja että se surettaa!? Vois tulla myötatuntoa ja empatiaa ihan yllättäen.

Jokaisella on tietty oma tapansa prosessoida juttuja ja muutenkin omanlaisensa tapa olla ja elää, eikä mikään ole toista parempi tai huonompi. Ajattelen vaan, että jos on tottunut toimimaan jollain tavalla, niin joskus joku toinen toimintatapa voi tuoda uusia kanavia asioiden käsittelyyn ja voi yllättyä positiivisestikin.

Mulle luontevin tapa käsitellä vaikeita asioita ja selvitä hankalista tilanteista (esim. jos joku kysyy lapsista, tai vaik ei kysyiskään) olla vaan avoin. Mun kokemus on, että ihmiset on yleisesti ottaen aika inhimillisiä. Ja jos joku sanoo, jotain jota en olisi halunnut kuulla, se ehkä harmittaa, mutta ajattelen että hän ei pahoittanut mun mieltäni sanoessaan jotain, vaan että mä pahoitin mieleni/harmistuin kun hän sanoi noin. Harva ihminen haluaa toista tahallaan loukata, siks mä haluun ottaa vastuun harmistuksistani itselleni. Ainakin pääsääntöisesti.

Ulkopuolinen olo kuulostaa tutulta! Ihminen kun on niin monimutkainen masiina ja elämän kaikki pikku palikat tekee ihmisenä elämisen ihan hitonmoiseksi mosaiikiksi, jossa jokainen pala on osa kokonaisuutta ja kytköksissä toisiinsa. Tulipas filosfofista höpäjöintiä.

Sanoit lumeton tosi osuvasti: Tää on niin tätä! Tsemppiä ja voimaa ja kukkia sulle :wave: :flower:. Muskariin ja muuallekin joka paikkaan. Sulle tulee ihana vauvamassu kyllä vielä, ihan pian! Uskotaan siihen. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
oi lumeton! :hug: Varmaan nuo mammat saa olon tuntemaan kurjaksi, kun tuovat esiin juuri sen mitä itse niin kovasti toivoo! Toivottavasti tää PAS tois helpotusta vauvakaipuuseen! Mut hei, jos se yhtään helpottaa, niin lakkaa vertaamasta itseäsi heihin, ja vertaa vaikka muhun! Mua et edes siellä muskarin eteisessä näe, kun ei ole sitä yhtäkään murua jota raahata syksyn pimeässä räntäsateessa kiukutellen muskariin... ;)

Hysteria, ei voi tehdä punktioita peräkkäisiin kiertoihin (munasarjojen pitää saada levätä), ja yleensä ennen PASsiakin on tuoresiirron jälkeen yksi välikierto. Ja hyvähän tuo tauko on, luulisi että parempi että kohtu ja munasarjat saa levätä ett ois paremmat mahkut sitten. Mutta lääkkeettömiä passeja voi sitten tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Lääkkeellisistä joku muu voi kertoa, mulle niitä ei oo tehty. Niin, on meille kahtakin siirretty jos kaksi on selvinny, mutta nykyisin suosimme yhtä, kuten uusi lekurimmekin ilmeisesti.
 
Liiza Kiitos sullekin punktiopelon lieventämisestä :flower:. Huojentavaa kuulla. Haluun kyllä juu ihan pilveen, täyden satsin pyydän, en aio sietää kipua jos se suinkin on vältettävissä. Mies tulee punktioon mukaan ja saa sit taluttaa leijuvan naisensa kotiin.. :D Siihen asti mies saa piikittellä mua joka ilta.
 
Inia Kiitos vastauksesta :flower:! Mut voihan kääk: enhän mä tietenkään tätä rumbaa aloittaessani tullut tyhmänä ajatelleeksi mitään välikuukausia. Toiminnan tyyppinä mä vaan iloisen naivisti kuvittelin, että nyt äkkiä hoitoihin hips ja hops; ensin kokeillaan yks inssi ja sit viis kuukautta ifv/isci/pas ja se on sit siinä(tuli vauva tai ei). KÄÄK! Kyllä sitä ihmine voi olla tyhymä ja torvi, oikee käyrätorvi :headwall: . Nythän pläänit menee entistä monimutkaisemmiks :confused::O:| . Täytyy toivoa, että piikittely tuo nyt heti oikein monta hyvää ja sisukasta munasolua ja sitten niistä hedelmöittyy oikein monta ja hyvää sissialkiota, joista yks pannaan kohtuun tuoreena ja loput pakkaseen, josta voin saada PAS:eja tarvittaessa ne neljä seuraavaa kuukautta. Mul on kuulkaa vähä hölmö olo :LOL:.
 
Ottis
Solakka Silakka Syvät pahoittelut 'ei raskaana' tuloksesta :hug:. Hemmottele nyt itseäsi ja tee kaikkesi, että sun parhaalla kaverilla olisi hyvä olla.

liiza Kernaasti minä sinut RKTT-listalle lisäsin :heart:. On ilo ja kunnia sitten kierron loppupuolella alkaa noita sydämiä raapustelemaan =). Komeat on mulla dpot tosiaankin, mutta mua vähän hämää ku olin nyt aamun First Signal testiä katsoessani todellakin näkevinäni punaista siellä viivan ylä- tai alapäässä (riippuu kummassa kädessä tikkua pidän :)) ja kun nyt töistä tultuani kävin veskissä, oli pikkuhousunsuojaan tullut tuhrua. Siis tuhrua totisesti, ei mitään vereen viittaavaakaan, vaan tummaa töhnää. Huokaisin jo helpotuksesta, ett sieltä se täti vihiroon tuli, mutt enpä voi totisesti vielä sanoa noin käyneen.

Onnekasta RKTT-aikaa sulle liizukka :hug:.

mur-mur Mikäs sun kp eilen sitten oli? Meinaan, että kun ja jos jaksan niin voisin ainakin eiliseen listaan sen korjata. En nyt jaksa alkaa plarailla. Sulle siis sen kp 1 merkkasin, eikä se ollut kyllä kivaa ollenkaan :'( :hug:.

lumeton Totisesti voin kuvitella kuinka kurjalta tuntuu seurata muiden isojen mahojen kasvua ja ajatella olevansa jotenkin ulkopuolinen. Sulla on onneksi nuorekkuus suojanas :hug:.

ulla4 Minä päivänä ajattelit plussan testata :heart:? Alkaa olla sulla totisesti mielenkiintoiset päivät käsillä. Peukkuja!!

Inia Toivotaan tädin kerrankin tulevan ja mahdollisimman pian, että pääset piikittelemään itseäsi ja kehittelemään muhevia folleja :heart:. Onnea tulevaan kiertoon :heart:!!

ON Tässä vaiheessa kun luteaalivaihte venyi / venyy 16 päivään, voinen todeta Terolutien jokseenkin purreen ja tehonneen. Meinaan, että jos olisi hedelmöittyminen tapahtunut ja olisi kiinnittymistä tapahtumassa, varmaankin keltiksen tänkään vertainen boostaus on ihan ok ja lisää mahdollisuutta raskautua oikeasti. Olen siis kaikitenkin positiivisella mielellä lähtemässä uuteen Clomifen ja Terolut kiertoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Heittääkö teillä tämä sivusto ittensä välillä ihan itsekseen toiseen laittaan näyttöpäätteen ruudulla? Mulla tekee ihan ihme juttuja :confused:.

Daria10 Etkö testannut tänä aamuna? Kuvia lisää pliide, kyllä se plussa siitä vahvistuu :heart:.
 
Ottis
ON Varasin ajan gynelle 15.9.2010. Jos menkat alkaa huomenna, silloin olisi kp13 ja todennäköisesti näkyisi joko muheva folli tai puhjennut munarakkula, mutt jotain kuitenkin :saint:. Niin juu ja jos olisin raskaana, niin silloin olisi oviksesta laskien rv 6+2 menossa ja luulisi jotain näkyvän sittenkin. No joo, en tod. usko olevani raskaana, kunhan haaveilin :LOL:.

Veskissä kun viimeksi kävin paperiin tuli iso miltei sentin pituinen ihan pikimusta töhnäpala. Kai se jotain ikivanhaa kuivunutta verta on :confused:. Jospa mullon ollut tuolla jossain naistenvehkeissä tulehdus, kun olen ollut niin kipeä ja nyt sitten alkaa työntelemään jätöksiä ulos.

(muoks.) Meinas tulla pikkusen kiirus ku olin unohtaa tilata lisää r-testejä, mutt ehdinpä vain sittenkin ennen neljää laittaa tilauksen liikkeelle eli vois olla toivoa, ett huomenna on uusia ja halpoja testejä loorassa taas.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä