40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Daria-10 Voi, kun kiva kuulla iloisia ja onnellisia kuulumisia! Riisinjyvä! Ihanaa! Ja nythän sä et tarvii mitään clomeja, ethän? (Mihin niitä clomeja muuten käytetään?) Anna muiden perheenjäsenten hoitaa se oksutauti ja hoitele sä vaan r-oireet, jotta balanssi perheessä säilyy :D.

Mahdotontako Onnellista ja iloista alkukiertoa, sehän on se helpoin vaihe kierrosta, kun ei oo mitään mitä jännittää (paitsi sit se oviksen bongaus). Rauhaisaa ja levollista ja vallatonta mietä sinulle :flower:

Mur-mur Hyvän pituinen luteaalivaihe sulla. Kyllä me sut sillä raskaaks saadaan. Tai siis sun mies saa :LOL:.
 
Oivikki Miten pitkällä sun raskaus on? Ihanaa, kun käyt meitä kattomassa ja kuulumisiasi vaihtamassa, ettet ole ihan kokonaan toiseen ketjuun (odottajiinko?) kadonnut. :flower:

Nillanilla Onnea ja paljon hyviä munia punktioon :flower:

Raputar Jospa sulla on alla tavallinen syysflunssa? Siihen päälle piikkejä, huh, ei varmasti oo kiva olo yhtään :|. Onneks sulla kontrolli, niin saat kysyä lääkäriltä missä vika piilee. :flower:

Samoissa piikityspäivissä mennään, paitsi mulla 200ml/ilta. Miksköhän niin eri annokset meillä? Mul ultra vasta maanantaina, eli kp7, toivottavasti kaikki on sit niinku pitääkin. Säilytätkö muuten Puregon-kynää jääkaapissa? Mulla se on huoneenlämmössä, vaikka siinä on se ampulli sisällä :confused:.
 
Ottis Voihan äly, ku se täti ei ny älyä tulla. Älyäis pysyä sit kokonaan pois!

Et vissiin ehtinyt kumminkaan flunssasta kunnolla parantua. Jos se tuosta vielä yltyy, niin ole riittävän pitkään saikulla. Sun pomosikin sanoi että pää kainalossa ei tarvii töihin tulla.

KÄÄK, Ottis! Sun testissä siis näkyy hailua viivaa ja täti on poissa!?! HUI! Mitä se tarkoittaa. Kyllä on jännää. Ihan kamalan jännää :O .

Vielä jokin aika sitten tiesin vain luomusysteemistä. Nyt tiedän jo mikä on inseminaatio sekä tiedän hiukan ivf:stä. Mutta, mulla taas ei oo mitään käsitystä mitä Clomit tai Terot tekee. Luomuna, pikkuapujen kera tai vähän isompien apujen avittamana – täällä tulee oppineeksi yhtä sun toista. Merkittävää on se, mikä meitä täällä yhdistää: ikä40+ ja halu saada vauva. Ja tietty se, että täällä on uskomattoman ihania naisia; aikuisia, kokeneita, maailmaa nähneitä, suurisydämisiä, avarakatseisia, epänipottajia, kauniita ja rohkeita. :flower::heart::flower::heart::flower::heart:
 
Iida-Karoliina Hienoa kuulla, että tutkimukset on nyt tehty ja suunnitelmat on selvillä. Varmasti helpottaa oloa ja rauhoittaa mieltä!? Marraskuussa sitten tositoimiin, hienoa! Toivoa on rutkasti :heart: !!!!! Ja näennäisestihän sulla ei edes ikä ole esteenä ;)

Ulla4 Sinäkin oot siis saanut plussan vasta myöhemmillä kp-päivillä, mutta oletko silti testannut negaa aiemmin ja mistä päivästä lähtien, siis noissa sun aiemmissa raskauksissa? Entäs tässä tulevassa nylyisessä :)? Monella palstalla on kyselyitä milloin ihmiset on plussansa saaneet, mutta harva kertoo milloin aloitti testaamisen. Useat meistä kuitenkin aloittaa malttamattomana testaamisen jo aikaisin ja saa niitä negoja. Masokismiahan se taitaa olla, mutta minkä sitä malttamattomuudelleen voi? Mikä on sun testaussuunnitelma :)?

Inia Oon niin iloinen sun puolesta, että kroppasi ja kiertosi on normalisoitunut. Siitä on hyvä taas jatkaa, vahvempana ja "uskovaisempana" kuin koskaan ennen :heart: . Millainen hoitohistoria teillä on takana, entä edessä?

Haave2010 Olipa kiva, että selvisit sotkuista sakoitta. Ja ennen kaikkea, että uutiset olivat hyviä ja kannustavia :) . Haaveita pitää olla ja ne toteutuu kyllä. Valovoimaa – ja tarvittaessa niitä Clomeja sitten. Hienoa että kysta on tiessään ja lääkärikin kannustava. Kyllä sinun haaveesi toteutuu, ihan varmaan :heart:.
 
Hysteria: Multa on jäänyt vastaamatta sun kyssäriin, että miten voi unohtaa oman kiertonsa ja koko homman.... Noh, en ite uskonut voivani unohtaa mutta tapahtui näin: Oviksen testasin normaalisti ja ilmoitin miehelle, että nyt olis peuhaamisajat edessä. Noh, dpo-1 menikin loistavasti mutta sen jäkeen uros ei tehnyt elettäkään asian eteen vaikka kerran pari "vaivihkaa" ehdottelin. Minä siitä sitten vetäsin niin ison/isot herneet nokkaani, että päätin että olkoot koko juttu. Raivostutti niin, että hyvä oili oli menossa ihan hukkaan. Eli lyhyesti: Kannattaa suuttua miehelle oikein kunnolla, niin unohtuu kaikki! :LOL:

Mutta kuten aikaisemmin kirjoitinkin, että kyllä se yksi kertakin ja dpo-1 näyttää riittävän jos oikeaan aikaan sattuu olemaan.
En oikein voi ite uskoa asiaa todeksi vieläkään tuolla mun km ja ku historialla mutta jos ihan lääkäri sanonut, että kohdussa on niin pakkohan tässä pikkuhiljaa uskomaan!

Daria: Onneksi olkoon vielä uudelleen!!! Tuuhan tuonne odottajiin mun kaveriksi... On sitten kaksi elokuussa plussannutta sielläkin!
 
Hysteriajuu sujuvasti oon näissä kahdessa jälkimmäisessä ensin testannu negaa ja sitten vihdoin sen lussan ensimmäisen sellaisen niitähän toki piti aina testata kassillinen. Vähintään testi päivässä en kyllä muista milloin sen ekan testasin. Mutta jonkinlainen mattimyöhänen taidan tosiaan olla.

Nimimerkillä testien suurkuluttaja :whistle:

Inia Joo meille ei koskaan selvinnyt syytä tuohon 6v. piinaan ainoa syy minkä voisin näin jälkikäteen kuvitella oli stressi tulin raskaaksi n.6kk kun jätin työpaikkani (pidin työstäni aivan mahdottomasti mutta se oli erittäin vaativaa monellakin tavalla) ja ryhdyin "edustusvaimoksi":LOL:
Kaksi jälkimmäistä raskautta onkin sitten alkanut ekalla yrityksellä. Eli toivoa on, aina joskus voi asian hetkeksi syrjään laittaminen auttaa tai itsensä hemmottelu , sitä tuli siihen aikaan harrastettua :vyöhyketerapiaa, välimerenrannalla asumista, omaa aikaa....

Ihanaa onnistumista sinullekin peukutan=)
 
ulla4 Meitä testien suurkuluttajia on täällä usempikin :D. Välimeren rannalla asusteleminen ja oma aika kuulostaa ihanalta. Saivatko sun prinssi ja prinsessa alkunsa siellä rannalla kuuman auringon alla? Mul on edessä muutto miehen perään, tosin vasta jos/kun tää vauvahommeli onnistuu täällä, miehen työskennellessä ja ootellessa mua siellä Välimeren rannalla. Vähän absurdi tilanne, etten sanois :confused:... No, jos ei nää mun hoidot onnaa täällä, ni ehkä siellä rannalla sit?

Plussaa sulle ulla4 ++++ :)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
tirulii Samala sinä tuolla listalla menet kuin kaikki muutkin. Nou probleemaa ollenkaan. Lupaa tätsylle pullakahveet, josko se sitten tulisi ja pääsisitte kunnon hoitoputkeen. Toivon vain joku päivä saatava laittaa sut enste tonne RKTT-listalle ja siitä sit siirtää fanfaarien kera yrjöklubiin :saint:.On sulla kans paljon surua ollut kun on molemmat torvet menneet ku:jen myötä :(. Elämä ei todellakaan ole aina (jos koskaan reilua).

Inia Kiitos paranemistoivotuksista. Olin kahden ekan tunnin aikana töissä kahden vaiheilla lähdenkö kotiin vai en ku vasen silmäkin lipatti niin, etten ollut mitään nähdä. Verensokrut varmaan vähän heittelee ku vienyt tää flunssa ruokahalutkin mennessään. Ihan sairaaksi itsensä tuntee ku ei kahvikaan maistu miltään :ashamed:. Ns. onnittelut normaaleista kuukautisista ja nyt sitten täysillä sitä plussaa päin. Kyllä sen totisesti sulle jo sois. Omaakin vuoroani suostuisin pikkasen odottamaan, jos silleen vain sais mitenkään onnea jaeltua.

Haave2010 Olipa siellä fiksua sakkia n-polilla kun ymmärsivät olla heittäytymättä hankaliksi vaikka olitkin päivän myöhässä. Kiva, ett Clomit tarjolla, jos ei nyt luomusti onnaa.

Hysteria Juu, mun testissä näkyi ja näkyy edelleen ihan selvästi siristelemättä haalea viiva ja minä näen siinä vaaleanpunaista. Tosin heikosti, mutt näen kuitenkin. Kuvaa siitä ei ikävä kyllä saa silleen, ett mitään tolkkua sais. Paintissa itse kattelin suurennettuna ja kyllä siinä jotain on. Ärsyttää silti tosiaankin mokoma täti. Vois tulla jo jos on tullakseen :headwall:. Tänään on tuhruilu lisääntynyt, mutt verta ei edelleenkään, vaan ällöjä mustia kuivuneen veren kaltaisia klönttejä vaan tulee pyyhkiessä ja nähtävästi ajan saatossa myös siteeseen :confused:.

Ulla4 Kiitos peukutuksista edelleen, vaikk kohta saiskin alkaa jo sen tädin puoleen peukutella, mutt jotain tolkkua olis kiva tulla jo ihan tän lenssunkin vuoksi, ett uskaltais vähän tropata.
 
Viimeksi muokattu:
:flower:Rentoista viikonlopun alkua ihanaiset!!!:flower:

I-K Voi miten ihana reissu siulla ollunna!!:):heart:.. ja kuuleppa, se marraskuuhan on IHAN koht siltään - et sie huomaakaan kun jo on ovella!!!!!!:wave:

Inia voi surku:(..se maton aina vetää hetkeksi jalkojen alta tuo kierron alku - jaksuja&voimia valtavasti uuteen koitokseen!!:heart::hug::heart:

Ulla4 mie kovasti jo siun sunnuntain dippailua odottelen - Plussiaaaaaaa!!!!:wave::heart:

haave2010 siulla on 35v. munikset&kohtu - näin miullehin lääkäri -09 sanoi:D
..omalta kohden, ehkä piiiiiikkasen liioiteltua..saa tiiä, vaan hyvältä se tuntui kyllä:) että JO-TAIN nuorekasta sentäis!!
"Siullako myös on hywä muisti, mutta lyhykäinen"?..näin miulla!:D
..meinaan tuota lääkäri ajan unhoittamista/väärin muistamista..:whistle:

Tosi ihuna, että siulla kaikki hyvin ja yritykset jatkuu..ja vaikka tarvittaessa Clomien pikkku avustuksella - Yeeees!!:wave:

Ottis "jotain" viivastako siellä??..PUUUUUUH:whistle: puhkun plussaa:heart: testiin ja KUNNOLLA!!!
..mene poijjes Ottiksen luota paha, kavala tauti - HUUUUUSSSS, MÄÄKKÖS SIITÄ!!!!:mad::vampire:

Hystis Clomifen- niminen lääke auttaa: mikäli ei ovulaatiota tapahdu olleskaan, tai sitten lääke antaa hieman lisäpuhtia/herättelee muniksia tuottamaan niitä munarakkuloita.
Terolut-niminen lääke on mielestäni kierron tasaamiseen - jos kovinkin heittelee..ja samalla se tukee/vahvistaa kohdun limakalvoa.

Clomifen:
Lääkeinfo.fi - CLOMIFEN 50 mg -tabletti, päällystetty (LEIRAS FINLAND)
Terolut:
Lääkeinfo.fi - TEROLUT 10 mg tabletti (ABBOTT PRODUCTS)


Mukavan muikeaa päivästä!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Et kuule tiedäkään, miten kovasti ja hirveästi mä täällä uskon ja toivon ja peukutan sulle sen viivan vahvistumista. Kunpa toi olis vaan jotain kiinnittymisvuodosta jäljelle jäänyttä tuhrutöhnää, joka tulee ulos vasta nyt. Hemmetin hemmetti, kyllä on piinaavaa! Tsemppihalaus sulle :hug:
 
Ottis
Tämä on varmasti oljenkorsiin tarttumista, mutt 'oivalsin' viimein kääntää aamun tikkua sivuttain ja kyllä siinä viivan toisessa päässä näkyy testiviivan kohdalla liuskan laidassa selvästi punaista :LOL:. Heh, niinkuin pienestä pisarasta vois ikänäköinen nähdä mitään selvästi :D.
 
ottis voi kunpa se olisikin juuri sitä siellä tikussa mitä kaikki toivotaan sen olevan :)
oljenkorsiin saa tarttua!!!

Rominas juu kyllä minä taidan kohta odotuspuolelle uskaltautua ilmoittaa itsestäni, uskottavahan se on että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Jos ruskuaispussikin on nähty. Voi jee, millä jaksan odottaa sen kolme viikkoa että pääsen taas ultraan kurkkimaan onko kaveri siellä :)

Tuli vain mieleen muuten, en tiedä onko teillä aiemmin ollut jo galluppia asiasta, mutta millä alalla te työskentelette? Itse olen isossa siivousfirmassa sikretöörinä, eli sihteerinä. Päivät menee istuessa pienoisessa toimistohuoneessa. Ollut samassa paikassa esikon syntymän jälkeen... sitä ennen tein sitä sun tätä :) Kotityönä teen kakkutilauksia, innoistuin Kinuskikissan blogista vuosi sitten ja mukavasti saa lisätienestiä :D
Just värkkäsin syntymäpäiväkakun valmiiksi huomista koristelua varten. Menee 50-vuotispäiville, vanhalle tutulle :)

Ei mulla tälläerää muuta, palataan :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Daria10 Oletkos nyt testaillut? Joko sut saa yrjöklubiin laittaa kun dpotkin noin lupaavat :heart:?

ON Mä muuten otin nyt sitten itteni pois tuolta RKTT-listalta, kun tuntuu, ett ei tästä valmista tule. Tulispa se ukko jo kotiin, ett vois sen nokan eteen ton testin tökätä ja kysyä näkeekö se siinä väriä. Todennäköisesti ei näe, mutt voi olla, ett jotain näkeekin, kun on nyt kuitenkin pikkasen harjaantunut viivojen tutkailussa. Toisaalta en viittis häntä ainakaan näillä tuhruilla vaivata. Tulee pian vaan turhaa sanomista jos hän illalla vähän kupposta ottaa ja kieltämättä alan olla siinä sieluntilassa, ettei ainakaan mahottelut saa mun lempeäni leiskumaan.
 
Ottis
Hysteria Mahottelu on sitä, ett mies juovuksissa suuttuessaan sanoo mua mahoksi lehmäksi. Maho lehmähän on sinänsä absurdi käsite ku ei lehmä voi olla maho ku hiehosta tulee 'lehmä' vasta kun se on poikinut, käsittääkseni. Joka tapauksessa maho on kykenemätön synnyttämään. Viime kesänä olin miehen ulos talosta heittää, kun eka kerran mua noin nimitteli, mutt tietämättäni olin silloin raskaana ja kun muutaman päivän päästä tein r-testin ja selvän plussan miehen nokan eteen työnsin, sanoin, ett "En minä ainakaan maho voi olla ku oon raskaana" ja sen jälkeen olen varmaankin vielä 3 kertaa mokaman nimityksen kuullut. Rumaa ja solvaavaa :ashamed:.

tirulii Mä olen siitä tikusta noin 20 kuvaa ottanut, mutt ei se näytä samalla koneella kuin livessä. Voin mä tänne kuvan nakata ja toivon, ett jos se on teidän mielestä selvä viivan paikka, sen myös kerrotte. En tarvitse enää oljenkortta, vaan pikemminkin viidakkoveitsen, jolla katkaisisin sen köyden =).

Daria10 Minä olen erityisope. Osan tunneista työskentelen yläasteikäisten kehitysvammaisten kanssa ja lopun aikaa ns. normaalien ala-asteikäisten kanssa.
 

Yhteistyössä