40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hei

tulin vierailemaan tuolta toisesta ketjusta ja kannustamaan piinailukumppania Hysteriaa. Minulla siis nyt myös menossa pp6 ja 3 ICSI (tai kaksi aikaisempaa oli IVF) menossa ja ikään on siis 45v. Täytyy sanoa, että tällä kertaa aika kuluu todella hitaasti ja oireita/ oireettomuutta tutkailee koko ajan. Mutta tunnistan kyllä samat piinailuoireet, yletön ruuan puputtelu ja turpoaminen. Olo ei todella ole nyt kaikista kukkeimillaan. Pikkasen ole tuntevinani nippailua kohdussa, mutta lienee kuvittelua vaan. En edes palele yhtään. Rinnat on edelleen arat, mutta se lienee vielä siitä pregnyl piikistä. Toisaalta on ihanaa kun voi olla toivoa täynnä=)

Onnea myös muille piinailijoille Raputar ja Ballerina. Mahdotontako kiitos oirelistasta ja kuullostaa lupaavalta sinulla. Muille tietysti plussa onnea myös!
 
Hysteria kyseli lugeista. Mulle on annettu ohjeet aloittaa kaksi päivää irroituspiikin jälkeen 14 vrk:n ajan. Mulle kyllä täti alkaa tuhruttamaan 12 päivän jälkeen ja parissa kierrossa olenkin lopettanut siihen, kun plussaa ei testissä näy. Mutta tämä ohje siis minulle ja gyne sanoi, ettei ole syytä jatkaa pidemmälle lugejen kanssa, sillä mahdollinen raskaus jatkuu tai on jatkumatta, mutta lugeilla sitä ei saa ylläpidettyä. MUTTA olen netistä lukenut, että joku on saanut ohjeen laittaa lugeja usean viikon ajan, jos raskaus on alkanut. Sinuna laiittaisin vielä aamulla luget ennen kuin soitat lääkärillesii ellei nyt täti ole täysillä jo tuvassa. Sitten lääkäri ohjeistaa jatkot.

ON: Samanlainen haamu tänään First Signalissa ja koitinpa päivällä Davidinkin ja myös siinä haamutti. Mutta edelleen taitaa vaan irroituspiikki kummitella. Huomenna viimeistää testi näytää negaa, mutta tietysti kovasti toivon että sen jälkeen alkaisi oikea plussa näkymään. Vaikka toivon, niin en silti kylläkään usko siihen.

Mahdotontakolla hyviä oireta. Sitkeä sissi, kun pysyt olemaan testaamatta.

Ottis, hyvä, että täti vihdoinkin ymmärsi tulla kylään, jos kerran oli tullakseen. Milloin viimeksi testasit? Meinaan vaan, kun sitä vähäistä vuotoa oli silloin tätiaikaan, että jospa se sittenkin oli joku yritys.

Sunnuntain jatkoja kaikille!
 
Dodiidn..miehen auton takavalot näkyy kun lentokentän suuntaan lähti ajelemaan .. äkkiä kone auki ja palstailemaan. Hää aina päätään pyörittää kun näkee mitä täällä lueskelen ja on vähän sitä mieltä, että ei oo hyväksi liikaa pähkäillä raskautumisjuttuja ja lukea vielä niistä päivittäin. Ei niin, että ei kovasti lasta toivoisi tai että koskaan pahaa sanaa sanoisi mun palstailusta mutta ilmeestä päätellen ajattelee, että "ei taas tota naisten höpinää" :) . Ei se ymmärrä sanaakaan mutta oon pääpiirteittäin selostanu mistä täällä jutellaan (että muustakin kun raskaaksitulosta :D). Että kukaan ei ymmärtäs väärin: osaa hää lukea mutta ei ymmärrä suomea.. joitain sanoja ja ne ei auta tällä palstalla :LOL:

No mulle tästä on apua kun näkee miten te jaksatte pitää toivoa yllä ja jatkaa yrittämistä viikko viikon jälkeen. Muuten saattasin hyvinkin heittää pyyhkeen kehään kun ei taaskaan tärpännyt. Niin se vaan kävi, että perjantai-iltaan menessä vuoto koveni ja lauantai-aamuna meno ylty tosi hurjaksi. Sidettä sai vaihtaa kahen tunnin välein ja eipä ollut kovin mieltä ylentävää ei. Nyt on pahin hellittänyt mutta vielä on inhaa käydä vessassa..

On se elämä vaan kummallista: viiva pärähtää testiin ja ensin olet onnes kukkuloilla ja suunnittelet lastenhuoneen värejä vaikka toinen puoli aivoista kuinka yrittää järjen ääntä saada kuuluviin " liian aikasta haaveilla" ja "mitä tahansa voi vielä tapahtua". Sitten se "mitä tahansa" tapahtuu ja tuntuu hetken, että ei oo mitään syytä iloita mistään enää ikinä. Kaikki suunnitelmat mitä innoissas ehdit tehä vuodeksi eteenpäin menee sananmukasesti viemäristä alas. Toki vähän ajan päästä elämä voittaa ja taas muistaa, että on kaks rakasta, tervettä lasta ja vihdoinkin (14 vuotta EXän kanssa on enää painostavaa unta)ihana, hyvä mies, ystävät ja paljon muuta hyvää.

Mutta koska muutkin niin sitte minäkii. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:headwall: Ei vaiskaa..eihän tässä ole yritystä kun toukokuusta ja tän iän huomioon ottaen..ei pahakaan. Ehkä pitäs alkaa harkita sellasta perusteellisempaa tsekkausta tuolla lekurilla, ettei mitään semmosta rakenteellista vikaa ole ilmestynyt viime vuosien aikana(kuopus täytti 7v). Toisaalta vähän tekis mieli alustavasti kuulostella lääkäriltä josko jotain kemiallista avustetta kannatas/olis mahdollista saada nyt jo. Tää on toinen ihan näkyvä + kierto näiden kuukausien aikana (eka heti seuraavassa kierrossa kun olin lopettanu pillerit..) ja molemmissa sama lopputulos: 5-6päivää myöhästyneet menkat:|

Eli nyt naiset eikun tsemppiä tuleviin koitoksiin ja plussia kaikkiin testeihin!
 
Hysteria Moi, vastaan huhuiluusi. Mulla siis vasta dpo 4 tänään. Ei oireita. 2 ja puol päivää mua palelsi ihan tajuttomasti, se varmasti liittyi noihin Lugeihin. Luget ärsyttävät mua suunnattomasti, vatsa on ollut nyt koko ajan (paitsi tänään) tajuttoman kipeä ja turvonnut, mulla on ollut ilmavaivoja ja olo muutenkin ihan turvonnut, pääkin varmaan turvonnut :LOL: Ja hermot ovat olleet ihan kireällä, mä olen täällä ärjynyt ja karjunut lasten sotkuille ja niistä lähtevään meteliin jne (mulla tuo lapsiin hermostuminen on yleensä selvä merkki PMS-oireista ja lähestyvistä menkoista). Eilen alavatsaan (munasarjoihin tai kohtuun) vihloi aina kun nousin ylös tuolista tai esim. aivastin, tänään ei enää juurikaan vihlo yhtään. Lämmöt eivät ole yhtään koholla jne. Olen todella pessimistinen tässä vaiheessa, ei siis tippaakaan tunnu että olis tärpännyt. Mulla muuten niissä parissa inseminaatioyrityksessä kun käytin Lugeja, niin tädin tulo viivästyi muutamalla päivällä. Mutta sitten se seuraava kierto oli kuitenkin ihan normaalin pituinen. Mulla sama olo kuin sulla siitä, että tauko näistä hormoneista tekis ihan hyvää kaiken kaikkiaan...

Mahdotontako Lupaavan kuuloisia oireita sulla, peukkuja =)

Muillekin olisi asiaa vaikka kuinka, mutta pakko mennä etsimään lapsille ja itselle huomisen vaatteet jne. Mulla on aamulla se jatkohaastattelu edessä ja mies lähtee työmatkalle, joten mun pitää pärjäillä päivä ilman autoa (haasteellista pitkien välimatkojen takia). Mukavaa loppuiltaa!!!!
 
Inialle vielä erityispaljon jaksamisia :'( :hug: . Olin itse niin maassa sen meidän eka IVF-yrityksen jälkeen kun siinä kävi just noin ettei saatu yhtään alkiota. Mutta meille tämä on nyt vasta toinen yritys, teillä takananne jo useita. Pelkään omalta kohdaltani sitä että jos nyt ei onnistu, ja jos ei onnistu PASsikaan, niin MÄ VARMASTI HAJOON siihen paikkaan. Tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei elimistö jaksa enää hormonihoitoja, oma lompakko ja/tai aikataulu ei myöskään varmasti veny klinikalla käynteihin... Toivottavasti hetken kuluttua löytyy jostakin taas ilon pilkahduksiakin, mutta täytyyhän sitä saada myös surra rauhassa! JAKSAMISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
tatu68 Voiiiii hitsi, harmi, miten noin käy juuri silloin kun uskaltaa olla varovaisen toiveikas ja iloinen plussasta. Juuri kun minäkin olin lähettänyt sulle onnittelut plussasta, niiin seuraavana hetkenä joutuukin perumaan sanansa. Voimahaleja sinulle!!! :hug:

Seinäkukkanen Kiitos samoin sinulle onnea ja tsemppiä piinailuun.
Kirjoitin tuossa äsken, että mulla olis tänään dpo 4, mutta tarkoitin kyllä pp4. Eli sinä, Raputar ja Hysteria olette ihan samoissa päivissä menossa!!!
 
Seinäkukkanen, moi :)! Kiva kun tulit täällä pyörähtämään. Meitä pp6 on Raputar ja mä, Ballerina tulee 2 päivää jäljessä eli pp4. Olen samaa mieltä; aika tuntuu lähes pysähtyneen!

Osa Lugeoireistakin ovat kadonneet :(. Piinailuoireet (syöminen ja turboaminen) sen sijaan jatkuvat! Tissit eivät ole enää niin pinkeät ja tänään illalla kun laitoin Luget, kohdunnapukka on ylempänä ja pehmeämpi kuin mihin oon parina edellisenä iltana ”törmänny”. Tosin, koska en ole edes varma olenko löytänyt koko nipukkaa, enkä ole sen liikkeitä seurannut ennen, ei sen perusteella kai kannata vetää mitään johtopäätelmiäkään? Mutta tietenkin silti heti ajattelin, että tää nyt ainakin on nega-merkki:mad:. Tää piina on aika kestämätöntä. Tsemppiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Terri Kiitos infosta:flower:. Mäkin muistan lääkärin puhuneen 14 päivästä. Joo, mä olen myös lukenut, että jotkut laittaa niitä vielä pitkäänkin plussan jälkeen... hmm. Eri lääkäreillä on eri ohjeet ja se hämmentää entisestään. No, enpä usko että mun tarvii sitä sen kummemmin miettiä, kun nega tuloopi mulle eniwei.

Toivotaan, että se sun Pregnyl-plussa muuttuu r-plussaksi. Se olis ihanaa :) :heart:! Sitä sinulle kovasti toivon!!!
 
Ottis
Hysteria Olin katala ja 'vanhensin' sua taas sen kaksi vuotta eli ikäsi RKTT-listalle korjasin.

Mur-mur Hyvä vain oli ku kerroit, ett päivitys on persieellään. Kurjahan se on ku tulee kp:tään tarkistamaan, eikä lista mistään mitään tiedäkään :ashamed:. Ts. olen kiitollinen avusta. Ja mitä tuolla edellisellä sivulla ärisin ja murisin, niin ihan puhtaasti itelleni vaan. Mutt aina oppii, nyt ainakin vähän aikaa muistan aina listan tallentaa heti enkä ala mitään esikatselemaan.

Terri mulla silloin dpo18 näkyi r-testissä punaista hailukkaa viivaa. Ko. testi on edelleen tallessa ja kyllä mä siinä sen viivasen näen edelleen. Samana päivänä oli eniten sitä tuhruilua, seuraavana päivänä tuli enää kerran paperiin tuhrua ja sitä seuraavana ei todellakaan tuhrun tuhrua, vaikk kuin olis kaivellut eli uskon, ett yritystä oli taas. Kai ne tuhruna silloin tuli mitä oli tullakseen ja jos Terolut tuki limakalvoa se ei lähtenytkään ennenkuin nyt valumaan. Näin ollen olenkin vakaasti päättänyt pidättäytyä seksistä (meillä se ei ole ongelma :)) tän kierron ajan. Pitänee tälle kropalle antaa vähän aikaa huilaantua ja yritetään uudemman kerran sitten syssymmällä =).

Tepu68 Oikeaan paikkaan olet osunut piinailemaan :). Etsä millään ihan kp-listalle haluaisi? Siellä on nimittäin tilaa vielä. Ne on noin 'liian aikaisin' testaamiset sitten pirulaisia juttuja. Ekoista ns. kemiallisista olin aikoinaan suorastaan onnessani vaikka se pettymys ensin sisältä ja syvältä vihjaisikin, kun se oli mukamas merkki siitä, että tässä kropassa on tapahtuvinaan jotain. No, nyt kun km:n jälkeen eletyistä 15 peräkkäisistä kierrosta 8-9:ssä on r-testi aina jossain vaiheessa punaista näyttänyt, niin ei se enää niin makoisalta tunnukaan. Paitsi, että oon mä yhden asian oppinut, nimittäin sen, että mulla ainakaan plussat, haamut eikä mitkään eivät merkkaa mitään ennenkuin täti todella on myöhässä. Niin on todellakin menneet haaveet täälläkin suoraan pöntöstä alas ja usein. Sun kielikuvas oli mainio ja sitä vähän lainasin :). Tän kierron olen siis vakaasti päättänyt välttää mahdollisuutta tullakaan raskaaksi ja antaa kropan edes yhden kierron ajan huilia yrityksistä. Eikä tätä touhua aina kestä pääkään :headwall:.

Enkä muuten aio testailla ovistakaan, vaan elän odotellen seuraavaa tätsyn käyntiä ja sieltä alkaa uusi piinailu, tämä tiedoksi kaikille, ennenkaikkea mur-murille ja Hysterialle, me ku kättäkin jo päälle lyötiin, ettei testailtas liian aikaisin =).
 
Viimeksi muokattu:
tetu68 Voi :’(. Lämmin :hug: ja :flower: sulle. Kuvaavasti kirjoitit tuntemuksia haaveista, niiden saavuttamisesta – melkein – ja siitä putoamisesta. Mutta kirjoitit myös hyvin siitä sisusta, joka tulee taas ja vie meitä kohti uusia… PLUSSIA +++ Uskotaan niin!
 
Ballerina Bolero huhuu :) Miten mä muistin, että sulla olis tänään pp5, koska meillä Raputtaren kanssa on pp6. Meijän siirto oli maanantaina 13.9. Milloin sulla oli, eiks se ollukaan tiistaina? No hiisi, ei tietenkään, oonpa pöllö! Yks pää kesät talvet!

Vihlominen kuulosti hyvältä. Jospa se oli just se viilto, jonka se alkio teki kaivautuessaan kiinni uuteen asuinpaikkaansa 9 kuukaudeksi! Ei kai siihen useampia vihlahduksia tarvii?! Joo sovitaan, että näin on käynyt :)! Ja onnea haastatteluun :heart:!
 
Ottis, sinä ketaleen kutale:stick:;):heart:, mä olisin niin halunnut olla "vasta40". No, ei se mitään, minkäs sitä kissa karvoilleen voi!

Ahaa, sä siis et pidättäydy ainoastaan testeistä, vaan rupeet selibaattiin kans :D. Ihan hyvä suunnitelma se on kyllä, eipä sun sit tosiaan tarvii piinata ja odotella sen pään hajoamista. Hyvä suunnitelma sulla Ottis. Tsemppiä siihen ja kaikkea kivaa tilalle :).

Liityn päänhajoamis-klubiin :headwall:!
 
Ottis
Hysteria Meillä tulee huomenna kuluneeksi 6 viikkoa edellisestä pupuilusta ja ainakaan vielä en ole tuntenut suurempaa houkutusta kaivautua miehen pöksyihin, joten luulen, että pidättäytyminen onnistuu hyvin seuraavat 2-3 viikkoa myös. Mies tosin niin kiehnäs ja pörräs mun iholla koko päivän tänään, ett voi olla hänellä vähän sellaisia fiiliksiä, ett jotain tarttis tehdä. Oli miten oli, mutt ainakin oviksen aikaan pidättäydyn seksistä, se on nyt vissi ja varma. Ääh! Tai siis ainakin yritän :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Vissi ja varma sulla on housuissas :LOL:, niinku meillä kaikilla:LOL:. Mäkin niin päätin etten mitään oireita tutkaile, mutta täällä mä nytkin oon tuntevinani jotain pikkiriikkistä juilintaa mahassa. Mut testiin en pissaa ennen ku veritesti on plussa, se nyt on vissi ja varma.. hih hii
 
tetu :hug:, hyvä, kun kuitenkin jo suuntaat eteenpäin.

Ottis olisiko mahdollista, että terot vaikuttivat siihen, että ei tullut sinulle kunnon vuotoa viimeksi ja nyt sitten olisi jo toinen kierto lopussa. Minullahan luget siirsivät vuotoa, mutta ovis ovis tuli seuraavassa kierrossa tosi aikaisi, kun oli jo enne vuotoa alkanut munis kasvaa ja niin seuraava kierto jäi normaalia lyhyemmäksi. No tällaista arvailua.

RKTT +++++++
 
Mooiiiks kaikki! :wave:

Testasin tänään pp7 puhtaan negan herkällä testillä. No, eipähän ainakaan se Pregnyl enää kummittele. Suunnittelin testaavani tänään ekan kerran koska aloitan parin tunnin kuluttua työt uudessa työpaikassa (huij! :)) joten pettymys on helpompi kestää.

Mitään r-oireita ei ole, päinvastoin ihan sellainen tavallinen pms-olo. Kamalia noi Luget kyllä, aiheuttaa ikäviä oloja.

Nyt aamupalaa. Mukavaa päivää arvon leidit! :flower:
 
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Ottis (43)...................kp3/23-28........yk15..................1.
tetu68 (42).................kp3/27............yk6....................3/1.yht.
liiza (44).....................kp8/24-27........yk30.................4.
tirulii (42)...................kp13/30-34........yk2...................2.yht.
ulla4 (40)...................kp15/35-45........yk2...................4.
wiiwi67 (42)................kp18/25-32........yk26 (km3/10)....4.
Iida-Karoliina (45).........kp19/23-29........yk16..................5./1.yht.
mur-mur (45)...............kp19/25-28........yk17(km2/10)......3./2.yht.
Ämy (41)...................kp20/27-30........yk3....................4.
Ballerina Bolero (40)......kp20/25-28........yk33..................3.
Raputar (40)................kp21/27.............yk3...................2.
Hysteria (42)...............kp21/25-29.........yk6...................1.
Mahdotontako (45).......kp25/29.............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42).........kp26/28.............yk2...................2.
onlydream (37)............kp26/23-29.........yk?...................3.
haave2010(44)............kp27/29............yk4(km6/10)......4./1.yht.
Nuuttimus (41).............kp27/28-36.......y2v.................3.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp67/28-42.......yk16...................3.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

mahdotontako (45).........dpo12
mur-mur (45).................dpo7
Hysteria (42)..................pp7


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Oivikki Onhan se tietenkin mahdollista. Tämä vuoto alkoi kuitenkin jo 15 pvn päästä siitä pahimmasta tuhrupäivästä, joten lyhyeksi jäi toinen kierto jos näin kävi. Mutt ei se haittaa, pääasia, ett täti tuli ja joskus lähteekin. Niin juu ja sitä seuraavaakin tädin keikkaan aion nyt sitten suosiolla odotella.

Hysteria Sun housuissasi minä tietenkin jo testaisin aiemmin, se on vissi ja varma :). Mutta lähti alkuun vähän hauskasti tää mun selibaatti. Näin unta, että rakastelin ex-hoitoni kanssa. Mulla nimittäin oli ns. vakipano ennen tätä ukkokultaa usean vuoden ajan ja seksi oli tooooodella hyvää. Mitään muuta meillä ei ollutkaan. Siltä mieheltä katkaistiin matkan varrella siemenjohdin, joten pienintäkään pelkoa raskautumisesta ei ollut. Tämä pikainfona. Joka tapauksessa unessakin seksi oli ihan yhtä hyvää kuin ennen vanhaa, mutt mietinpä heti aamusta pettämisen dilemmaa, että kun en voisi kuvitellakaan sitä valve-elämässäni tekeväni, ett kuinka helppoa se unessa olikaan. Mutta himot ne on hiirelläkin näemmä =).

Hyvää tätä päivää kaikille! t. Ottis
 
*Mukavaa alkanutta viikkoa ihanaiset!!*:flower:


Raputar Kovasti puhaltelen tuleviin testeihin sitä plussaa PUUUUH:whistle::heart:!!!
Onnittelut uuden työn johdosta!:flower:

Ottis Kiva, jotta olosi on parempi:heart:

Hystis, Mahdoton..++++++++PUUUUUUH:whistle: sinne myöskin!!!!!:heart:

Plussatuulia jokalaiselle!!:heart:


..mie olen jo luovuttanut tälle kiertoa..jospa ensi kierto olisi SE kierto..:)
 
Viimeksi muokattu:
Höh kaikki kato´si ja mä kirjoitin vaikka kuinka paljon!!

No nyt sitten vaan tälleen, että Onnea ihan jokaiselle kiertoonne!! Ja plussatuulia kaikille!:heart:

Raputar: Sinä kyllä testasit liian aikasin!! Onnea vielä loppukiertoon!

Hysteria: Ihanaa , pieniä kohdun seudun juilimisia ollut sinulla, toivottavasti alkio tarttunut hyvin kiinni tai alkiot!

Oivikille : Ihanaa Suoman kasvattelua edelleen, hienoa , että raskaus jo noin pitkällä!:heart:

Lugesteroneista: Minulla alkaa läpivuoto noin dpo 16 joka tapauksessa, eli luget ei pidä vuotoa poissa jos se on alkaakseen. Ja nyt tässä kierrossa silti ovis kp 12 vaikka lugeilla pitkitin viime kierron normaaliksi.

Kiva, olisi lukea plussauutisia ja saada kuviakin! Myös ovisuutiset ovat mukavia!:)

Ihanaa aurinkoista tätä päivää kaikille!

Mikäs on Terrin tilanne?

Mahdotontako:heart:

 
Viimeksi muokattu:
Mahdotontako ilmeisesti Raputar testali sitä, että näkyykö Puregon enää..=)
..osaa sitten alkaa bongailemaan sitä OIKIAA, vaavi uutisista kertovaa viivasta!!:heart:

Terri Joko siulla näytti testi negaa?

Testailetkos sie Mahdotontako tuolloin TOTT päivänä?..:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä