40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottikselle tsempit!

Voi voi, kaikki on saaneet viivoja jo dpo 9 enkä mä saanut tänä aamuna vaikka oli dpo 10. Pitäisiköhän heittää jo kirves kaivoon sekä hanskat tiskiin tämän kierron suhteen? Mutta kaipa tuo voi olla ihan yksilöllistä miten hcg nousee. Olen kyllä jo toivosta suurin piirtein luopunut, mutta jos se torstai toisi toivoa vielä mukanaan :confused:

Olo on kyllä jokseenkin yhtä vähän/paljon raskautunut kuin viime kierrossa. Kaikki sopivat oireet siis on taas tulleet, mutta todennäköisimmin ne on jotain pms oireita taikka uudelleen talviunesta herännyttä, normaalia hormonitoimintaa. Oireettomuus olisi ollut mukavampi olotila - toivo olisi ollut silloin korkeammalla, koska oireita on ollut jo ainakin neljässä kierrossa mutta ilman tulosta :D - No ainakaan nämä ei ole sitten vain kuvittelun tulosta...
 
putunen ne "oireet", joita olet tuntenut aiemmillahin kierroilla, voivat olla hyvin NIITÄ oireita - yritystä ollunna!!:)
..ei vai testiin asti hcg ole noussunna raskauden alkua näyttääkseen.

Näin miekin uskon ittelläni olleen, on tässä kohta 2v tätä kroppaa kuulosteltu ihan urakalla!;)

Miullahin näytti haamusen haamuista vasta dpo11 - do not worry at all putunen!!!

Plussatuulia!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
On: Soitin neuvolaan ja sain lähetteen huomiselle hcgn määritykseen.
Olin näkevinäni häivähdyksen viivaa tämän aamun testissä. Vaan ihan oli varmaan toiveajattelua se vain..Välillä käyn tikkua tarkkaan tiiraamassa salaa..on tämä pölhöä puuhaa, muuta ei voi sanoa.:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa! ! ! Olen sen epäonnistuneen PAS:n jälkeen viettänyt nyt hiljaiseloa, mutta tulin kurkkaamaan mitä teille kuuluu.
Mulla on muuten menossa kp 20. Ovis tuli tässä kierrossa jo kp 11, sillä menkat olivat lugesteronien takia vähän myöhässä. Ovikset on hyödynnetty, kuten aina, mutta ei meillä taida tärpätä ilman hoitoa, eikä hoitojen kanssa. Nyt on normaalit pms-oireet alkamassa, väsyttää ja kiukuttaa. Hoidoista me taidetaan nyt luopua, meille saa tietenkin vielä tulla yllätysihme jos on tullakseen. Yritän kuitenkin nyt rauhoittua ja aloittaa muiden asioiden suunnittelun vauvan sijasta. Vielä en tiedä, mitä on luvassa, mutta aika näyttää sitten :)

Hysterialle ja mur-murlle lähettelen todella suuret pahoitteluni tapahtuneesta ja kokemistanne keskenmenoista :'( Tuntuu niin väärältä! :'( Kovasti paljon voimia jatkoon teille molemmille, toivottavasti teille on pian edessä positiivisia kuulumisia!

Hysteria Aiotteko jatkaa pian hoitoja?? VOIMIA VOIMIA VOIMIA ja KAIKKEA HYVÄÄ TEILLE! ! :) :flower:

mur-mur Vieläkö jaksat kuumeilla ja yrittää? Huom. En ole lukenut viikkoihin viestejä, joten olen tosiaan pudonnut kärryiltä. Pidän kovasti peukkuja, olipa päätöksenne jatkosta mikä hyvänsä!

Morticialle onnea plussasta! Kiva saada välillä hyviäkin uutisia ketjuun! ! ! En olekaan lukenut taustatietojasi, onko tämä sinulle/teille mones raskaus/vauvanalku?

taaville hurrrrjan paljon onnea myös plussasta. Tosi ihania UUTISIA!

Onnea sekä Morticialle että taaville jatkoon! !

Mahdotontako Mitä sinulle kuuluu?? Uusi kierto ja uusi yritys? Miltä näyttää? Mä kuules masennuin niin siitä epäonnistuneesta PAS:ista, että ryystän kahvia taas yhtä paljon kuin ennenkin. Voi minua surkimusta...

Tsemppiä kaikille tähän harmaaseen marraskuuhun, onneksi se joulu sieltä jo kolkuttelee pian ovillemme!
 
Ballerina Bolero Elämä ei ole tosiaan reilua. Kaikille täällä kun toivoisi sitä toivottua vauvaa syliin hellittäväksi.
Jospa yllärin saisit sinäkin vielä kokea kun annat elämän yllättää.
Emmehän me voi tietää joskus kun yrittäminen lopetetaan niin luonto vain hoitaa homman kotiin.
Kovasti jaksamista sinulle, ja kaikkea hyvää tulevaan mitä se tuo tullessaan. Ja tule takaisin jos alkaa tuntumaan siltä.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
BB JUURI TÄNÄÄN sinua ajattelein - mitähän BB:lle kuulunee?!:)

Tiedäkkös, jospa siinä käyhin juuri niin, että kun haaveilut&kuumeilut, sekä hoidot jää siulta taka alalle, pieni yllättäähin ihanasti..Voi, että olisikin ihunaa!!!

Lämmin halitus&oikein hyvää jatkoa siun eloosi!!
..tuuthan heti takas jos "kuume" nousee kovastikkin..:)

Ps. Mie täällä vaan vielä roikun, en osaa poiskaan näköjänsä lähteä: /..luovuttaa
..on tämä miun kohdilta jo hullun hommaa, päätä vain hakkaan näin seinään:headwall:..
Kunhan tarpeeksi kipiää tekee - se lakkaa..nimittäin se kuumeilu, näin mie luulen!
 
Viimeksi muokattu:
I-K voi miten ihanaa - se häivähdys viivasta voipi olla jotain..:heart:
..mie niin kovasti toivoisin, että olisi SITÄ - Peukutukset!!!!

Huomiseen hcg määritys reissuun VAHVA plussa puhallus!!

Mikä oli siun pp päivä tänään?..:)
 
Viimeksi muokattu:
Hyv yöt kaikille &kauniitta unosia!!

Ps. Tämän päivän keskustelusta eräässä pinossa:
:attn:Pregcheck-puikkotesti, on sama testi, kuin "Apteekin oma"!!(sama valmistaja Oriola Oy)
Pregcheck -
Saman näköiset kuoret ja herkkyyskin.
..ja mikä mukavaa - hinnaltaa puolta halvempi, alle 4e Cittarilla..käykäähän ostelemassa ihanaiset!!
..mie käyn ainahin jemmaan ostamassa, tiedä miten hyvin plussaa näyttää?!..;)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
I-K Kerrothan sitten hetipian mitä kuuluu, kun käy hCG:n määrityksessä. Toivottavasti siinä viivan häivähdyksessä oli vahvan sellaisen alku :heart:. Peukutuksia!

BB Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa =).

Kiitos teille kaikille simppaonnen toivotuksista! Niinhän siinä kävi, etten piliä saanut, en :'(. Eikä eilen illalla enää ollut niin muhkeita limojakaan kuin pari-kolme iltaa aiemmin. Sillä meillä taannoin varmaan aina huteja tulikin, kun yritettiin limojen mukaan ja mulla ne näemmä tulee varhemmin. No oli miten oli, mutt ukon nukkumaanmenonalkutukseen nyt suivaannuin ja lähdin olkkariin lukemaan, mutt sitä ennen kävin kertomassa mikä on tilanne ja vähän yli ammuin eli meinasin ett eilen olisi ollut viimeinen mahdollisuus. Katotaanpa vaan niin miestä tänään 'panettaa'. Sen aion häikäilemättömästi käyttää hyväkseni ja jos näin ei käy, on sitten vain tyydyttävä siihen, että tässä kierrossa ei piinailla. Ja sitten kyllä alkaa olla meikäläisen uskokin kovin lopussa. Mutt sen näkee sitten illemmalla.

Hyvää tätä päivää kaikille! t. Ottis
 
Ballerina Bolero, kiitos onnitteluista. Meillä on ennestään yksi pikkuinen, iältään 1v 7kk, tämä on nyt toinen. Tuossa välissä oli pari kemiallista.

Ottis, toivottavasti sait "jekutettua" mieheltä vauvansiemenet. :)

I-K:lle peukkuka, voi kun olisi plussaa. Ja kaikille muillekin jännäilijöille isot peukutukset.

ON: ei tätiä näy eikä oo sellasia kunnon menkkaoireita tullut kun pelkäsin, kai se on uskottava että tämä on nyt sitä itteensä.
 
Yhdyntäajankohta ja hedelmöitymisen onnistuminen
Lääkärilehti
1996;51(9):943
Robert Paul

Munasolu voi hedelmöityä vain lähellä ovulaation ajankohtaa. Sen verran tiedetään, mutta muutoin hedelmöitymiseen liittyy lukuisasti avoimia kysymyksiä. Mikä yhdyntäfrekvenssi maksimoi raskaaksitulemisen mahdollisuudet? Kuinka kauan siittiö pysyy hedelmöittämiskykyisenä naisessa? Entä onko siinä perää, että ajoittamalla yhdyntä tietyllä tavalla voidaan vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen?

Näihin kysymyksiin on saatu valaistusta hyvin toteutetussa prospektiivisessä tutkimuksessa, joka tehtiin eräässä Pohjois-Carolinan kansanterveyslaitoksessa. Tutkimukseen värvättiin 221 tervettä pariskuntaa, jotka suunnittelivat raskautta. Heti kun ehkäisy lopetettiin, rupesivat naiset keräämään päivittäin virtsanäytteitä ja yhdyntäajankohdat rekisteröitiin. Virtsanäytteiden estrogeeni- ja progesteronimetaboliittien avulla määritettiin ovulaatioajankohta.

Otokseen tuli 625 kuukautiskiertoa, joista ovulaatioajankohta voitiin täsmentää. Kierroista 192 päätyi hedelmöitykseen ja näistä 129 synnytykseen. Ilmeni, että hedelmöityminen onnistui vain kuutena ovulaatiota edeltävänä päivänä, mahdollisuudet olivat suurimmat ovulaatiopäivänä sekä parina sitä edeltävänä päivänä (yönä?), jolloin joka kolmas yhdyntä johti hedelmöitymiseen. Raskauksista 6 % alkoi yli 3 vuorokautta aiemmin tapahtuneen yhdynnän jälkeen, eli siittiö on hedelmöittämiskykyinen pitkäänkin. Yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Tutkimus selventää monta asiaa. Nyt on osoitettu, että hedelmöityminen onnistuu vain ovulaatiota edeltävänä viikkona. Näin ollen voi olla syytä arvioida uudelleen ohjetta, jonka mukaan raskautta suunnittelevien tulee pyrkiä yhdyntään ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen. Tutkimus osoitti myös, että yhdyntäfrekvenssi ei vaikuttanut raskauden todennäköisyyteen, joten abstinenssiohje, joka usein annetaan raskautta suunnitteleville, saattaa sekin vaatia uudelleenarviointia. Yhdyntäajankohdalla ei voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. Timing of sexual intercourse in relation to ovulation. N Engl J Med 1995;333: 1517¿1521.

Kirjoittaja: Robert Paul
 
Iida-Karoliinalle: Paljon Onnea , että raskaus olisi nyt alkanut!!:heart:

Liiza ja muut testailijat paljon Onnea testailuihinne!:wave:

BallerinaBolero:Kiitos kysymästä: Olen nyt toisessa keuhkokuumeessa peräjälkeen.Tämä kierto ei ole yrityskierto, mutta testailuja se ei taaskaan estä;=)) Täällä myös ovis ilm noin kp11-12.Juu ja kahvia olen juonut tässä kierrossa välillä enemmän ja välillä vähemmän:whistle:
Onnea teillekkin luomukiertoonne, koskaanhan ei voi tietää, mikä saattaa olla juuri se kierto:heart:
Tosin itse en niinkään enää plussukseeni usko, mutta roikumpa vielä täällä silti=)

Ottikselle: Simppojen metsästysOnnea illalle!:heart:

Kaikille ihanaa talvipäivää tasapuolisesti!:wave:

mahdotontako:heart:
 

Yhteistyössä