40+ so what? (vol. 2)

Kiitos kaikille tsempityksestä ja ajatuksista. Niin se vain meni, että ei tarthenut edes testiä tuhlata. Ke-to välisenä yönä tuli suklaapuuroa ämpärillinen, torstaina koko päivän runsasta puolukkapuuroa ja nyt perjantaiaamusta kaikkea mahdollista marketin punaista tavaraa on tullut sen verran runsaasti, että kohta iskee anemia. Taas tuli siis yksi alkio, riepu-parka, tapettua. Lapsellinen kun taas päivittelet listaa, niin mulle voi laittaa tälle päivälle kp1, kiitos.

Omat fiilikset ihan ok, en vajoa masennukseen. Elämä jatkuu. Aika vaikea on vaan uskoa enää raskautumiseen, koska 19 yrityskiertoa on tässä kulunut ja ei ole tapahtunut yhtikäs yhtään mitään. Ei ensimmäistäkään viivaa, haamua, isoäidin haamua, eikä edes pyrstiksen isoisoäitiä ole näkynyt täällä. En toivo itselleni, enkä kenellekään muullekaan, keskenmenoa, tuulimunaa tms., mutta tietyllä tavalla jo sekin antaisi jonkinlaista lohdutusta siitä, että edes JOTAIN tapahtuu. Tääkin on aika helvettiä, että vaikka periaatteessa värkit on ihan kunnossa ja yksi mukulakin olemassa, niin silti ei tapahtu ei sitten mitään!

En tiedä voiko tässä tehdä mitään suuria johtopäätöksiä kahden ivf:n pohjalta, mutta jos silti teen, niin uskoisin, että meillä ongelmana ei ole ovulaatio tai hedelmöityminen, vaan 1. munasolujen reservi on kehno ts. ei ole paljoa varaa mistä ottaa, 2. munasolujen laatu on p..... ts. ne hedelmöityvät, mutta alkiot eivät kehity tiettyä astetta pidemmälle ja 3. kiinnittymisessä on ongelmia. Surkeaa sinänsä, että noille asioille ei ole mitään tehtävissä.

Muille hoitolaisille, ja hoidottomillekin, parempaa tuuria! Dieettiohjelmassa olen heti mukana, jos ei vaan tartte laskea mitään pisteitä eikä pitää kuonokoppaa.
 
Harmin paikka Päikki, niinkuin sanoit elämä jatkuu ja aurinko paistaa.

Mulla alkoi toi ikänäkö kriisi jo kaks vuotta sitten eli tosi aikaisin, heh. Sitkeesti sinnittelin Tiimarinlaseilla mutta kun alkoi olla pää kipee ihan liikaakin niin oli hommattava nuo oikeet lasit. Kyllä se elämä kirkastuu niitten kanssa, ainoa että ne ovat aina väärässä paikassa. Kauppaan kun menee ja tahtoo jotain lukea purkin kyljestä on kaivettava lasit käsilaukusta, teksitviestiä ei näe lukea ilman laseja ja tätä nettiäkin on kateltava lasien läpi, sokeeks tulee oon ihan varma, heh

Velmuliinan oireet kuulostavat oikeilta raskausoireilta. Mulla itellä ei täti ole tullut kattelemaan sitä täytekakkua ollenkaan, kummallista ;) Päätä on tänään särkenyt, olen kyllä pitänyt laseja päässä.
Eli mitä sitten lie, flunssaako? Kyllä tässä Matsalu pitää nyt tsempata ja ajatella positiivisesti ennenkuin oikeesti tietää miten on käynny. Ajatus kyllä karkaa aina silloin tällöin pahoille poluille mutta ryhdillä sit takaisin oikealle tielle eli Heinäkuun Helistäjiin!

Onnenraikasta Pyhää Kaikille
 
PäikkiPahoittelut menkoista,kovasti sinullekkin Plussaa toivoin!! :heart: Kannattaisikohan sinun koittaa sitä Mulimenia,koska Mari66 sillä raskautuiluomusti, vaikka oli takana hoitoja, kaikkea kannattaa koittaa, olen sitä mieltä ja edelleen suosittelen kaikille kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä joka pv alle ruokalusikallisen ottamaan! :heart:

Nillanilla
:Mikä on kierron pituutesi yleensä 28-30pvää? , mutta tällä hetkellä minusta tuntuu, että pääset mukaan heinäkuun helistäjiin, tervetuloa jo vaikka heti tänään tai huomenna, koska testaat,pidät meitä jännityksessä :heart:

Kaikille kaikkea mukavaa, näin viikonlopun alkaessa!

 
Päikki; perästä tullaan..nega...huoh! tiedän että vasta pp11 mutta olen ollut raskaana niin monta kertaa,että tietäisin jos jotain olisi tapahtunut.
No alistun taas ja soitto yksityiselle missä luuraa muutama alkio vielä.Aattelin kysyä josko kerättäs ensin vielä tuoresiirrossa,ennen kuin ikä todella tulee vastaan..en todellakaan halua,että menettäisin lapseni taas viikolla 16 :(
Tuntuu taas,että vedetään matto jalkojen alta :(
Ja please,älkää kiltit sanoko mulle,että testasin liian aikaisin,minä vaan tiedän sen..anteeksi jos olen itsepäinen,niin kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa sen että todella NEGA tuli tästä hoidosta.
Parempaa onnea muille!
Ensikuussa taas uudestaan,mutta tää on niin kiva pino,että haluun olla täällä ja jakaa kokemuksia teidän kansanne ja ennen kaikkea niitä +++++++!!!!
 
tirulii: :hug: :heart: Uskotaanhan me, vaikka silti salaa vielä toivottaisiinkin. :heart: Ei muuta kuin eteenpäin, sanoi mummo lumessa. Sen minäkin tiedän, että yrittämättä niitä vauvoja ei ainakaan tule. Kaikki konstit käyttöön, niin voi onnistua. =)
 
NUUSKU Harjoitus tekee mestarin mulla meni 4viikkoa ennenkuin osasin katsoa laseilla oikeasti. Vaikeeta oli ajattelin jo palauttaa lasit optikolle :kieh: että mittasi silmät väärin.

Päästän teijät kaikki piinasta, ei tullut minusta Heinäkuun Helistäjiin kirjoittajaksi. Kävi samoin niiku Päikillekkin ei tarvi tehdä testejä eikä rapistella mittään.Sekin kokemus jäi tulevaisuuteen. Vessareissu paljasti että tädille kakkua tarvii tarjota, annan oikein mansikkakakkua niin onpahan tyytyväinen :kieh:

Tirulii, harmi nega mikä nega ei kai siinä sit mittään jos oot sitä mieltä

Lapsellinen laitatko mulle huomisesta 1kp, mulla pyöri enne 28-29 mutta nyt kaksi vimppoa kertaa ollut 30 kummallisesti pitenevät nuo tädin vierailut. Niinkuin sanoit, eteenpäin sano mummo lumessa!

Matsalu ja muut viikonloppuna testaavat parempaa onnea, onnea, onnea
 



*George Carlinin ajatuksia ikääntymisestä. *
(Kertakaikkisen upeaa tekstiä


IKÄÄNTYMISESTÄ
Ainoa ajanjakso elämässämme
jolloin pidämme vanhenemisesta,

on silloin kun olemme lapsia.

Jos olet vähemmän kuin 10-vuotias,

olet niin innoissasi vanhenemisesta

että ajattelet ikääsi murtolukuina.




'Kuinka vanha olet?'* *

*'*Olen neljä* ja puoli!'*

(Et ikinä tule olemaan

kolmekymmentäkuusi ja puoli.)

Olet neljä ja puoli ja ihan kohta viisi!

Siinä on koko jutun juoni.



Teini-ikäisenä sinua ei pidättele enää mikään.

Hypit seuraavaan mahdolliseen numeroon,

tai jopa parin numeron ylitse.



'Kuinka vanha olet?'

'*Ihan juuri* 16!'

(Voisit sanoa 13 mutta ihan kohta olet 16!)

Ja sitten tulee elämäsi paras päivä...





*Tulet *21 vuoden ikään.

Jopa sen sanominen on kuin pieni seremonia:

*TULET 21 VUODEN IKÄISEKSI. *

*JESSSS!!!*




Mutta sitten täytät 30.

Oho, mitä oikein tapahtui?

Ihan kuin olisit hapanta maitoa!

(Hän täytti ja meidän piti heittää hänet pois.)

Enää ei ole hauskaa. Olet vain hapan möykky.

Mikä on vinossa? Mikä on muuttunut?




*TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30 vuotta,

ja sitten* LÄHESTYT* neljääkymmentä.

(Ohhoh! Painahan jarrua, kaikki on luisumassa käsistä!)

Ennen kuin huomaatkaan,* SAAVUTAT* 50 ja kaikki

mistä ikinä unelmoit, on mennyttä.

*

Mutta odotas!!!*

Sinä* SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.

Etpä olisi uskonut!



Sinä siis* TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30,

* LÄHESTYT* neljääkymmentä,* SAAVUTAT* 50

ja *SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.


Olet saavuttanut jo sellaisen vauhdin,

että *TÖMÄHDÄT* seitsemäänkymmeneen!

Sen jälkeen elämä onkin jo päivä kerrallaan -meinikiä.

Tömähdät jopa keskiviikkoon!



*Pääset* kahdeksalle kymmenellesi ja

jokainen päivä on täydellinen ympyrä:

TÖMÄHDÄT lounasaikaan;

päivä TÄYTTÄÄ 16:30 ;

SAAVUTAT nukkumaanmenoajan.

Eikä se siihen pääty.





Yhdeksänkymppisenä alat kulkea takaperin;

'Olin *IHAN JUURI* 92.'



Sitten tapahtuu outoja.

Jos sinusta joskus tulee satavuotias,

tulet uudelleen lapseksi.

'Olen 100 ja puoli!'




Tulkoon sinusta terve 100 ja puolivuotias!

*

KUINKA PYSYÄ NUORENA?*



1.* Heitä mielestäsi turhat numerot.*

Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino.

Anna lääkärisi huolehtia niistä.

Siitähän sinä hänelle maksat.




2.* Pidä vain iloluontoiset ystävät.*

Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.



3.* Jatka oppimista.*

Opettele tietämään enemmän tietokoneista,

käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa.

Älä ikinä anna aivojen laiskotella.

"Joutilas mieli on paholaisen työkalu."

Ja paholaisen nimi on Alzheimer.




4.* Nauti pienistä asioista.*



5.* Naura usein, pitkään ja äänekkäästi*.

Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.



6.* Joskus kyyneleet vaan tulevat.*

Kestä se, sure ja jatka elämää.

Ainoa ihminen joka on kanssamme elämämme

loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.

ELÄ niin kauan kuin olet elossa.



7.* Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat*,

olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja,

musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa.

* Kotisi on turvapaikkasi.*



8.* Pidä huolta terveydestäsi:*

Jos se on hyvä, säilytä se.

Jos se on häilyvä, paranna sitä.

Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.





9.* Älä tee matkoja syyllisyyteen.*

Tee reissu ostoskeskukseen,

tai toiseen kaupunkiin,

tai jopa toiseen maahan.

Mutta älä mene sinne

missä syyllisyys asuu.




10.*Jokaisen tilaisuuden tullen:*

*kerro rakkaimmillesi *

*että rakastat heitä. *



*
JA MUISTA AINA*:
Elämää ei mitata

hengenvetojen määrällä,

vaan niiden hetkien määrällä,

jotka saavat

henkemme salpautumaan.






Ellet lähetä tätä vähintään kahdeksalle

ihmiselle, niin *mitä sitten*.

Mutta jaa tämä kuitenkin jonkun kanssa.

Meidän kaikkien pitäisi elää

täyttä elämää joka päivä]


 
Hyvää kummitusjuhlaa kaikille PÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!


Nillanilla Pahoittelut :hug:

Vielä kysymys meitin palstagynelle Lapsellinen: Tiedätkö onko Terolutien käytössä joku maksimiaika kuten esim. clomeissa on se puoli vuotta?
 


Ihanaa laittaa tänään kynttilöitä jälleen ulos ja ulkotuli myöskin. :saint:

Pahoittelut Nillanilla: Samantien uuteen inssiin niin useimmat tekevät ja 1-3 krsta monella on tärpännyt, sitä myös toivon sinulle!!



Ihanaa aamua kaikille!

Aamupvuniltaan jo herännyt;=) :heart: :wave:
 
Aamulla mennessä vessaan kattelin että ompas puhdas vessa... Nyt taidan rämpiä todella upottavassa lumessa.. kuinka se mummo nostaa jalkaa?? Mietin tässä että kuinka sitä voi huijata itseään niin totaalisesti että mieli ajatteli toista ja järki sano toista sekä teetti kaikki normaalit tehtävät niin kuitenkin sitä toivoi.. Huh huh, kylläpä sitä on mestari itsensä huijaamisessa, taito jota en aikaisemmin olekkaan ymmärtänyt omaavani. Oppia ikä kaikki! :kieh:
Oli pakko laskea pikaisesti seuraava ovis aika ja taitaa osua just lauantaille jolloin ei mitään mahdollisuutta... Pieni vuodatus tähän aamuun, helpotti jo, kyllä se Aurinko kohta paistaa =)
 
Nillanilla: Et ole ainoa, joka on erehdyttänät itsensä luulemaan aivan varmasti raskaana olevaksi, se on meille kaikille tuttua ja ajatella toiset jopa vuosikausia, aina uudessa kierrossa tuntuu, että juuri siinä kierrossa on se tärppi tullut, mutta monet on vuosien odotukseen jälkeen palkittu ihanalla odotuksella, eli hyvää kannattaa odottaakkin aina unelmoiden!! :heart:

 
Päikki ,tirulii,nillanilla
:hug: :hug: .
Ja mie ku luulin et jos pysyn hetken pois täältä niin saan tulla plussa uutisia lukasee. :headwall: .Toivon että uusikierto toisi uudet plussapuhurit teille.
Matsalu muistithan käydä testin ostaa?Huomenna saakin sit het aamusta rynnätä koneelle kattomaan tulosta.puhallan kaksi viivaa sun testiin :whistle: .

Täällä oireet jatkuu ja huonovointisuus lisääntynyt,mutta kuten nillanilla totes et kaikkea sitä osaa itselleen huijata.että nyt koitan elää ihan hissun kissun kunnes ens vko loppu koittaa.ja hiipiä tätiä pakoon johkii sängyn alle ja taijan leipoa sille mansikkakakun valmiix oven ulkopuolelle ettei tarvii sisältä tulla sitä hakemaan :kieh: :LOL: .
Oikeen hauskaa viikonloppua kaikille :wave: :wave:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Päikki (40).................kp2/27................y1,5v.........2.
Minni-07 (44) ............kp8/28................yk4...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp11/28..............yk7...........4./1.yhteinen
Taikakuu (40).............kp16/27-32........?................2./1.yhteinen
touhu tenava (45)......kp17/27-30........y3v............6.
mimmimamma (46)....kp18/27..............y6v...........4.
Plättä (44)..................kp19/28-30........?................7.
velmuliina74 (34)......kp19/24-26........yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp20/25-43........?................1.yhteinen
AinoEmilia (44)..........kp21/31-34........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp22/24-25(Ins 17.10.).?..1.
haave3 (39)...............kp23/28..............?................3.
liiza (42).....................kp26/28.............yk5.............4.
Nuusku (43)...............kp26/28..............?................4.
kenzie64 (43)............kp27/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp28/28-29........?................4.
äippä67 (41)..............kp30/26-39........y1,5v........2.
Pennanen (41)............kp39/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp39/28-39........?................5.

tirulii (40) PAS 20.10 (pp12)..............kp?.. yk?..1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp1/ 28-30.....yk?........1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat poikki..kp3/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp83/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp104/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp157/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]




YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lumivalkeaa lauantaita täältä pohjoisesta.

Nillanilla: :hug: Eikös noita ovisaikoja voida kuitenkin justeerata lääkkeillä? En nyt muista oliko ivf sulla ollenkaan suunnitelmissa? Koetahan tsempata nää pahimmat päivät, niin kyllä se taas siitä. :heart: Ja kyllä kai meistä jokainen on kuvitellut olevansa raskaana, en tiedä mikä psyykkinen/ fyysinen juttu siinä on takana. Mutta oireita kehittyy ja muutenkin siltä tuntuu ihan varmana...

Nuusku: Ei kai Terolutien käytölle mitään rajoitusta ole tietääkseni. Sitä kun käytetään myös vaihdevuosien hormonikorvaushoidossakin ja silloinhan sitä popsitaan säännöllisesti aina loppukierto. =)
 
Onpas täällä ankeita uutisia nyt pino täynnä!

Päikki, voi kurjuuksien kurjuus! Toivoin tosi kovasti, että juuri sinä olisit nyt plussannut. Mitään muuta en lohduksi keksi, kuin että onhan sinulla sentään yksi lapsi jo olemassa. Parempi osoitushan se on hedelmällisyydestä kuin mitkään keskenmenot tai tuulimunat, vaikka raskaudesta olisikin jo vähän aikaa. Miten nyt olette ajatelleet jatkon suhteen?

Tirulii, jos kerran olet varma asiasta, en ala vakuuttelemaan mitään. Itsekin tiedät, että kp 11 voi olla liian aikaisin. Jos ei menkat ei ala, uuden testin joudut vielä tekemään.

Nillanilla, tuttu tunne. Tässä vuosien mittaan on käynyt ilmi, että ruumis voi keksiä sen tuhannen konstia huijatakseen naisparan uskomaan, että tärppi on käynyt - eikä sitten kuitenkaan. Tunteista nyt puhumattakaan. Koeta kestää! Toisaalta, jos vuoto ei ole vielä kunnolla alkanut... Odotellaan nyt se vielä rauhassa, onko huomenna tosiaan kp 1.

Oma napa: Muistin ostaa testin ja huomenna teen. Luget olen nyt jo pannut vähän huolimattomasti, en niin tarkkaan kellon mukaan ja vähemmällä makoilulla jälkeenpäin.
Samat fiilikset Tiruliilla: olen kylläkin ollut vain kerran raskaana, mutta se oli niin selvästi normaalista poikkeava tila, että kyllä sen tunnistaisi, jos aihetta olisi.

Pikkumyyllä on sentään onneksi edelleen kaikki hyvin. Ja muutamalla luomuilijalla myös vielä testi edessä. Älkäämme menettäkö toivoamme!
 
Halloweenia tänne B) Pyrstötähti,mun dietti ei oikestaan mitään diettiä oo...mä syön n 1500 kcal/päivä ja en ole kuukauteen syönyt perunoita tai pastaa,tosi paljon vihanneksia ja salaatteja,kalaa,kanaa,liha vähemmän koska jostain syystä ei oikein uppoo...Laktositonta sitt kaikki ja rasva% maholisimman alas...Ja liikunta ainakin 5 tuntia viikossa. Olen alkanut pilatesta tällä kotona ja sitt crossailen ja kävelen sauvojen kanssa.
Sitt joku pahotteli meknoista mutta mullahan ne automattisesti tulee kun mulla on piuhat poikki niin itsestään en raskaaks tuu...Ja joku toinen (minä ja mun muisti..)kysyi et eikö kannattais uusia ivf jos seuraava passia ei onnistu.No olenhan ollut hyvä kana =) ja on tullut paljon munia ja eka kerta 2 vaa jotka menivät etenpäin ja toinen kerta niit oli 6 josta 4 odottaa(mä en ole ihan varma mutta niin mies sanoi) Mutta alusta päätettiin kokeilla 3 kertaa et ei sitt jää päälle ja kokeilee ja kokeilee...Onhan niit jotka jatkaavat 15 kertaa...Uskon et jos ei nyt onnistuu niin ei ole tarkoitus...Mutta siitähän tietää sitt vasta mitä tekee...Toivon et onnistuu koska ne hormoonihoidot ja punktiot ei ole helppoja...
Mutta nyt meen tekee ruuat,tänään syödän kalkkunarullaa Halloweenin kunniaks B)
 
En ole aikoihin päässyt edes lukemaan juttujanne kun ensin oli kone sökö ja nyt olen ollut kuntoutuksessa.

Enkä valitettavasti jaksa enkä kerkiä kaikkea reilun kahden viikon aikana kertyneitä juttujanne lukea mutta se on pakko sanoa, että valtavasti onnea Rouva PikkuMyy ja kaikkea hyvää sinulle toivotan :flower: :hug:

Ja tietysti kaikille muillekin toivon plussapuhureita ja muutenkin kaikkea hyvää!
 
Äippä: Löydyithän sinä! :heart: :flower: Mukavaa kuntoutusaikaa sinulle! :flower:

Kiitos Onnitteluistasi, kyllä ne aina lämmittävät mieltä :heart:

Kävimme kahdella hautuumaalla viemässä kynttilöitä ja sen jälkeen kotiuduimme tänne elokuvan kera HULKnimeltään , jopa minä ja tytär jaksettiin torkkumatta katsoa, miehistä nyt puhumattakaan;=))

Nyt piakkoin jo nukkumaan. :xmas:

Kauniita unia kaikille !

Matsalulle PlussailuOnnea huomiselle, tietenkin myös muille, jotka testailevat! :heart:





 
Huomenta kaikki Kauniit ja Rohkeat Naiset :flower:

Lapsellinen oletko kauempaakin kuin Pyrstis, kateellinen olen lumesta se valosuttaa niin ihanasti, täällä vihree numikko näin aamusta huurteessa vain. Tiijä tuota justeeraamisesta pitää soittaa parit puhelut sit selvii mitä tapahtuu.

Velmuliina leivo oikein kaks kerroksinen kakku kaikilla mausteilla ja oven taakse oottelemaan ;)

Rouva Pikkumyylle ihania vointeja ja Plussa onnea kaikille testaajille

 

Yhteistyössä