40+ so what (vol. 3)

Morjens teille kaikille!
Viime kerrasta on aikaa!
Täällä onkin moni saanut plussan tikkuun sillä aikaa,joten onnea kaikille teille!

Itselläni on nyt rankka kuntoutus loppunut ja pystyn kävelemään ilman keppejä ja työhön paluu edessä joulukuun alussa.
Menen ihania vanhuksia hoitamaan palvelutaloon ja mikä parasta vakituinen työ.
Vauvaa en odota vieläkään,sillä saralla ei ole mitään tapahtunut ja tätiä odottelen kylään nyt loppuviikosta.

Minut voi laittaa listalle,kun päivittelette sitä seuraavan kerran.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille ja näytetään me 40v ikäiset,että kyllä mekin vauvoja saadaan siinä missä nuoretkin.
 
Huomenia kaikille! Gitte, kiva kun palasit =)
Plättä tuossa jutteli tuosta "oven taakse katsomisesta". Samaa olen minäkin yrittänyt kurkkailla ja olenkin sieltä löytänyt mm. huomattavasti aikaa parisuhteelle ja meidän lapsille, aikaa omille rakkaille harrastuksille jne
. Ei se enää niin pahalta tunnukkaan jos vaikka emme enää vauvaa saisikaan.Onhan noita tuossa jo kolme vipeltämässä ja niistä olen kiitollinen.
En kuitenkaan periksi aio antaa, ehkä höllään vaan vähän. Niin on helpompi elääkin.

Kaikesta huolimatta tikut taas käytössä :LOL: Eilen tuli satsi ovitikkuja. Olivat laittaneet kolme lisätikkuakin. Varmaan säälistä :LOL: Aattelevat siellä, että tuokin akka vaan tilailee ja tilailee tikkuja, eikä plussaa vaan tule.. voi raukkaa :LOL:
 
:( tänne se täti sit tuli aamulla oikeen kunnon rytinällä ja kivuilla.eli kp1 ja kierron pituudex voi laittaa mulle 24-30.aamulla tein ton kotitestinkasettitesti ennen ku vuoto oli ees alkanu nii hailakan haamun sain siihenkin kuuden aikaan ja sit menin takas nukkumaan ja nyt ku heräsin niin ai hemmetti ku sattu mahaan ja vessareisulla syy sit selvis.
Et tais olla plkkä feikki haamu toi mun haamu.ja nyt sit nokka reippaana kohti uutta yritystä varten.
Mutta jännitystä vielä monella tässä tällä viikolla ja toivon että plussia tulisi.
Nyt pakko mennä makoilemaan ku sattuu mahaan ihan hitosti :'( .
 
Laitoin sitten omalle lääkärille soittopyynön josko sais nyt ens kiertoon luget tai jotain apuja.menee hermot noiden perhanan haamujen kaa.ja luulen et mulla ikä tehnyt tehtävän ja tonne kohdunseinämille ettei ole tarpeex paksut jotta pääsis kunnolla kiinnittymään.joten nyt kaikki niksit ja keinot peliin että sais sen kunnon plussan joskus :kieh:
 
Huomenta!
Täti tekee kylään tuloa,on sellainen menkkamainen polte alavatsalla ja tädin pitäisi porhaltaa kylään loppuviikosta tänne päin.
Minulle tehnyt hyvää palstatauko,tosin en kyllä ole vauvaakaan yrittänyt,olen kuntouttanut itseni vakavan sairauden jälkeen työkuntoon,en pystynyt yli vuoteen kävelemään ilman kävelykeppejä ja nyt pystyn,mutta takana onkin 3kk:den hoitojakso kuntoutuslaitoksessa.

Nyt sitten palailen työhön joulukuun alussa ja elämä hymyilee pitkästä aikaa mulle.

Toivottavasti saisin myöskin sen lapsen ensi vuoden aikana,olen jo silloin 40v.
Olen kyllä tässä tauon aikana miettinyt,että 43vuotta on mulla se raja,ellen sitä ennen vauvaa saa,niin sen jälkeen annan olla,kun mulla tämä olisi eka lapsi muutenkin.

VELMULIINA74: :hug:

Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille :wave:
 
Morjens teille kaikille!
Galuppikyselyn teen:
Kuinka moni teistä osallistuu joukkopapa-tutkimukiin,kun niihin tulee kutsuja?
Itse olen osallistunut ja mulla olisi ensi vuonna taas tiedossa pitkästä aikaa joukkopapa-tutkimuksiin osallistuminen ja ehdottomasti aion osallistua.
 
Voi pahoittelut Velmuliina mutta onhan taas uusi yritys pian edessä! Ja iloa sinne hauva-vauvan kanssa! Miten työhaastattelun kävi? Mites muut oirehtijat: Mimmimamma, Taikakuu?

Täällä yksi uupunut silakka "lomalainen" vetelee 10 tunnin yöunia. Muta mitäpä tässä muutakaan.. ulkona on mustanharmaata, päivät tod lyhyitä puuhasteluun, tuntuu että neljän aikaan pimeän tullessa pakkautuu sisälle pitkää iltaa viettämään. Ovistikut näyttää vahvaa viirua toista päivää peräkkäin :p tänään kp 11.. Jotain tuntemuksia on ollut oikealla puolella alavatsalla, yleensä oviksen aikaan vasemmalla. Tapahtuuko siellä sitten jotain, jää nähtäväksi parin viikon päähän =) Yritystä on ollut, joka päivä ja akrobatiaa ja uusia tärppiasentoja on kokeiltu :heart: jatketaan vielä pari päivää näillä mielin, sitten ollaan-kun-siltä-tuntuu.

Giten galluppiin: kyllä menen aina kaikkiin joukkotarkastuksiin, jos vaan kutsu tulee. Nyt kun olen muuttanut paikkakuntaa en tiedä miten kutsuja tullee. Muuten käyn yksityisellä n. kerran vuodessa, olen aika herkkä saamaan tulehduksia, onneksi papa on kuitenkin ollut viimeiset 10 v. puhdas.

Mukavaa päivää kaikille!!
Menenpä ulos pesemään ja vahaamaan auton, niin edes joku tuolla ulkona kiiltää, jos ei sitä aurinkoa näy.

SS

 
pyrstötähti
Mistähän noi mainokset aina tonne väliin pukkaa ainakaan en osta yhtään carneval-pakettia tämän jälkeen =)

Mukavaa että gitte on palailemassa työelämään. Tsemppiä sulle ja muistahan vähän tikulla valaista itseäsi. Ei sulla vielä ikä ihan pitäisi haitata.

Velmu oot tehny ihan oikein kun vilautat hanuri-osastoa doktorille, oot kuitenkin sen ikäinen että pitää vielä koneiston toimii kun se on noin hyvin toiminut. Joku syy ehkä löytyy. Minä muistan että mun yks serkku söi jotakin, prismaspan-nimistä lääkettä kun aina ne alkiot keskeytyi ihan alkuunsa. Ei ne haamutkaan tyhjästä tule jos ei ole jokin lääkitys mikä niihin voisi vaikuttaa.

Mukavaa kun saadaan kohta taas jännätä ainakin Matsalun hoitokuuria. Mutta se on kyllä hirveetä stressaamista ja toivottavasti pysyt nahoissasi niitten psyykkisten fiilareitten kanssa joita varmaan väistämättä jonkin verran tulee :hug:

Täällä minä olen jo jouluntunnelmissa, kaikenlaista tuikkua ja lamppua olen viritellyt ja pikkuhiljaa kun niitä virittelen niin varmasti niitä on liikaakin kun aatto koittaa mutta se on toisaalta niiin lyhyt aika että näin sitä pidennettyä ja toisaalta valoa tähän hirveään pimeyteen kyllä tarvitaan. Miksi minusta tuntuu että se on joka vuosi entistä pimeämpää?

Minäkin sen kuuluisan oven takana olen kurkkinut itse asiassa olen jo astunut ovesta reippaasti sisään ja näen vaikka mitä. Rippijuhlia, ylioppilasjuhlia, kihlajaisia, häitä, lapsenlapsia, ulkomaanmatkoja, lojumista ihanissa kylpylöissä, pitkiä aamuja sängyssä samppanjan kera, kuntoutusviikkoja ja itsensä hoitoa, pitkiä elokuvia, ihania kirjoja, shoppailuretkiä, kirpputorireissuja, teatteria, konsertteja, festareita, rauhallista kyläilyä kavereitten nyyttikesteillä jne jne. Kyllähän siinä oikeasti on puolensa ettei ole sidottu pieneen vauvaan enää tällä iällä. Vauvantuoksu on ihanaa ja uusi elämä on valtava ihme mutta sitä mitä ei ole enää tarkoitettu tapahtuvaksi se on hyväksyttävä ja astuttava elämässä niille uusille kynnyksille.

Minulla on iso osa kuumeilua ihan selvää ikäkriisiä, jos on pieni vauva et voi olla vanha, ethän. Ei vauva minua ainakaan nuorentaisi, päinvastoin. Olen käynyt pienen kuntokuurin ja tarkastuksen ja kyllä tämän ikäisellä on väistämättä yhtä sun toista varaosan tarvetta, tuosta näkökyvystä jo ollaan puhuttu aiemminkin, mieliala on yksi iso juttu. Minulla ainakin heiluu itkusta raivoon sellaisella toleranssilla että selvästi joku venttiili ei välillä toimi.

Sillä mitä minä tuossa kerroin ei ole tarkoitus yrittääkään kenenkään vauvakuumeilua lannistaa, päinvastoin, jos esimerkiksi nuo asiat joista aiemmin kerroin haaveilevani, ei ole jonkun juttuja (mikään noista ei sovi yhteen vauvan kanssa,uskokaa pois, minä tiedän sen kokemuksesta =) niin varmasti olemme kaikki niin erilaisia. Minä en halua kehittää itselleni pakkomiellettä asiasta jota en voi enää saada tai ainakaan juurikaan siihen vaikuttaa. Olen ajatellut että se että teetin purkuleikkauksen on sama kuin että vien lottokupongin. Annoin onnenkantamoiselle vain mahdollisuuden. Loppu ei riipu minusta. Luojan kiitos!

Oikein hyvää ja antoisaa päivää kaikki upeat naiset ympäri Suomenmaan, nauttikaa elämästä ja erityisesti juuri tästä hetkestä, se ei nimittäin palaa enää koskaan, mitä todennäköisimmin kaikkien meidän elämässämme tulee olemaan hetki jonka vaihtaisimme milloin hyvänsä tähän nimenomaiseen päivään. :heart: :heart: pyrstis :heart: :heart:
 
Solakka Silakka täällä edelleen jännäillään..On niin epävarma olo.. :ashamed: Menkkamaisia kipuja on ollut,mutta toisakseen niitähän esiintyy raskaudessakin..Lämmöt eilen illalla 37,0 ja tänä aamuna 37,3.

giten galluppiin: Kyllä käyn noissa joukkotarkastuksissa.Itseasiassa kävin helmikuulla joukkopapa-tutkimuksessa.Normaali/puhdas oli tulos. =)
 
Anteeks tuppautumiseni mutta oli pakko tulla laittaa pyrtsikselle silmän ruokaa :LOL: Oli niin hauska tuo sinun kommenttisi eilen tuola vkon 48-49 vkon plussat, Tässä ole hyvä vaik nuo reunimmaiset eivät olekkaan mitään mut tuo keskimmäisessä onkin jo jotain ;)
 
giten gallupiin: en mennyt tänä vuonna joukkopapaan, sillä olin juuri käynyt yksityisellä papassa. Muuten olen kyllä joukkotarkastuksiin osallistunut. Joukkotarkastukset ovat sinällään minusta hyvä asia - ja sitä fiksua verorahojen käyttöä - koska voidaan ajoissa puuttua ongelmiin.

Matsalu Nyt kun sen sanoit, niin muistan itsekin jostain lukeneeni, että usein hoitojen jälkeinen kierto on anovulatorinen. Oon varmaan aika maso luonteeltani, mutta ottaisin silti mieluummin hermojännityksen kuin tyhjiin tikkuihin tuijottamisen. Tuntuu, että aikaa menee vain hukkaan ja tyhmää odotusta koko homma. No, ehkä tämä kasvattaa mun kärsimätöntä luonnettani.

Mitenhän muuten nyt kierron pituus menee, jos ei oikeasti ole ollut ovista? Voiko kierto olla pituudeltaan ihan mitä tahansa?
 
Täällä meillä on hyvä hetki miettiä luopumista, kun kuukautiset alkoivat ja tämäkin kierto meni penkin alle.

Minun oveni takana näyttää olevan väistämätön umpikuja. Pohjimmiltaan syy on siinä, että olemme miehen ja isojen lapsienkin kanssa niin erimielisiä meidän perheen elämän suunnasta. Kun vaan näkisi ne esikoisen iloiset häät ja ensimmäisen lapsenlapsen eikä riita olisi sitä ennen repinyt perhettä kahtia. Jos kaikki menisikin niin kuin sitä on lapsia laittaessaan kuvitellut. Huoli silti painaa.

Olen sen verran karskia tekoa, että nuo Pyrstötähden mainitsemat elämän vapaudet ja nautinnot eivät ainakaan vielä kutsu minua millään tavalla. Yksi suuri tavoite olisi laihtua normaalipainoiseksi ensi kertaa elämässään ja kokeilla, miltä askel silloin tuntuu. Toinen, vielä muotoaan hakeva haave on kirjoittaminen. Olen heittänyt varsinaisen urani perheen vuoksi romukoppaan jo kymmenen vuotta sitten, mutta viime aikoina olen huvikseni ajatellut, että mitä jos kirjoittaisi kirjan. Se olisi ilman muuta dekkari, mutta valitettavasti tietoni poliisityöstä ovat olemattomat. Kun kirjassa kuitenkin täytyy olla rikos, niin ajattelin sellaista Inger Frimansson -tyyppistä trilleriä, jossa mysteeri pikkuhiljaa aukeaa lukijalle ilman poliisin väliintuloa. - Ellei sitten esikoinen oikeasti toteuta uhkaustaan ja opiskele poliisiksi. Siinä tapauksessa voisin ottaa hänet informantiksi.

Vauvan äidiksi voin olla liian vanha, mutta varmaan ei kukaan vinoilisi kirjailijalle, että mitä sinä vielä noin vanhana.

Kun sitten esikoisteokseni kymmenen vuoden päästä ilmestyy, niin henkilöyteni paljastuu ainakin pinolaisille. Tunnistatte kirjan siitä, että alussa maahanmuuttajanainen ammutaan lähiökerrostalon ikkunasta. Taapero jää rattaisiin parkumaan, ja pyörätielle näyttää jäävän vain musta vaatemytty, joka hiljaa liehuu tuulessa. Kukaan ei nähnyt mitään.

Jos lakkaisin haaveilemasta vielä yhdestä lapsesta, voisin myös katsoa itseäni tarkemmin. Harrastan esimerkiksi melkoista itsepetosta terveyteni suhteen. Ajattelen, että niin kauan kuin kroonisia sairauksia ei ole todettu, niitä ei ole. Jos niitä olisi, niin joutuisin pohtimaan, kestäisikö terveyteni raskauden ja olisinko sikiölle hyvä kasvualusta ja vauvalle paras mahdollinen äiti. En ole halunnut ottaa sitä riskiä, että jotain häikkää löytyisi. Siksi vältän lääkäreitä, vaikka monesta asiasta olisi syytä ainakin keskustella ammatti-ihmisen kanssa.

Ai niin, yksi unohtui. Sitten kun en enää työnnä ulkona liikkuessani rattaita, haluaisin sellaisen keltaisen hökötyksen, joka edestä näyttää ihan naisten pyörältä mutta joka tarkemmassa tarkastelussa onkin potkulauta. Sillä voisi mummeli viilettää kovaa vauhtia arvokkuuttaan menettämättä.
 
Gitte, kiva kun olet toipunut!

Velmuliinalle halikset ja pahoittelut. Sulla on varmasti ollut kiinnittymisyritys. Luget voivat tosiaan auttaa, jos oma keltarauhashormonituotanto on liian heikko ja kyllä limakalvonkin kasvattamiseen on olemassa lääkkeet, jos se siitä on kiinni. Reippaasti vaan lääkärille, sulla on niin vähän ikääkin, että ei sieltä ulos naureta.

Tuota Pyrstiksen listaa lueskelin ja totesin, että itseeni voin soveltaa sitä suunnilleen puolesta välistä alkaen. Omasta puolestani voisin lisätä listaan vaikkapa rauhallisen lehtien luvun suunnuntaiaamuisin ja kiireettömän iltapäiväseksin vapaapäivinä, keittiöremontin ja laajemmista kuvioista uudelleenkouluttautumisen ja ammatinvaihdon. Onhan näitä. Koko ajan olen tiennyt, että elämä jatkuu - ja hyvä elämä - vaikka lasta ei tulisikaan.

Gitten gallupiin: joukkotarkastukset ovat hyviä, mutta papaan ei ole tarvinnut enää vuosiin mennä, koska oma yksityinen gyne hoitaa sen. Mielummin näin, joskus kokemattomat kokeen ottajat ovat ronkkineet aika ikävästi näyteen saadakseen.

Sinänsä kiva kuva tuossa yllä, mutta henkilökohtaisesti en tykkää tuollaisista karvattomiksi ajelluista...
 
pyrstötähti
B) mulle kyllä käy karvoilla tai ilman B) se oli tuon pinon ekalla sivu sellainen hauska koirajuttu. Nyt kukaan ei meillä laita yhtään mitään kuvaa kun viime viikolla pyysin ettei olisi ihan hirveän isoja kuvia peräkkäin sivuilla sen kommunikaattoriongelman vuoksi. Enhän mä halua olla ilonpilaaja jokainen laittaa mitä laittaa.

Hyvä tieto Plättä, odottelen sitten että kirjasi ilmestyy tee se nyt kuitenkin ennenkuin vanhuudenkaihi ottaa minusta pihtiotteen enkä näe enää edes lukea :eek: Matsalun lisäyksen ovat paikallaan, iipee-s ja aapee-s ja saunanlämmitys-s on myös menetetty vauvaperheissä. Kenziekin tuolla taannoin mainitsi että hiukka on hiljaiseksi mennyt vauvantulon jälkeen elämä peitonheilutusrintamalla. Kyllä asioilla on hintansa. Silloin nuorena sitä ajatteli että ehtiihän sitä sitten kaikkee kun lapset on isoja, no nyt ne on isoja ja osa aikuisiakin joten nyt ehtisi. Paitsi jos tulee vauvoja =) ja kun me ollaan jo 40+ niin kun nämä vauvat on isoja ollaan jo siinä vaiheessa että on asioita joita ehtisi mutta jotka ovat auttamatta ohitse eivätkä tietty enää kiinnostakaan. Pienten lasten kanssa voi tehdä monenlaista , mutta itse olen yrittänyt säästää kanssaihmisiäni mm. etten ota lapsiani mukaan erilaisille naisten jumpille, kuntosaleille, naisten-iltoihin, juhliin,joissa käytetään alkoholia (ne jutut ei sovi lapsille), illalla intiimeihin pieniin ruokapaikkoihin (ei ole mitään hirveämpää kuin että työnnytään rattaitten kanssa joka paikkaan). Minä olen aina ajatellut että on olemassa lapsivapaita alueita ja pitänyt oman pesueeni poissa aikuisten paikoista. On pötypuhetta että ei tarvitsisi luopua mistään ja se on tehnyt joskus ei niin mielelllään mutta tehnyt kuitenkin. Se joka näin väittää ettei mitään ole pitänyt jättää väliin lasten vuoksi on onnellinen imettäjän tai kotiapulaisen omistaja =) mutta kyllä vauvat on ihania siitä ei pääse mihinkään :'(

Jos elämä on suht koht normaalia niin se on kaikki hyvää elämää ja ikiomaa kuitenkin.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Plättä (44)...................kp1/28-30.........?................7.
velmuliina74 (34).......kp1/24-30........yk2........... 6./1.yhteinen
touhu tenava (45).......kp3/27-30.........y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp5/31-34.........?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp5/28...............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp9/24-25..........?................1.
haave3 (39)................kp9/28...............?................3.
kenzie64 (43).............kp10/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp11/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp11/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp12/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp13/27.............y1,5v.........2.
Minni-07 (44) .............kp19/28.............yk4...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp21/28-39.......?................5.
Taikakuu (40)..............kp27/27-32.......?................2./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp29/27.............y6v...........4.
pääpilvissä (45)..........kp31/25-43.......?................1.yhteinen
äippä67 (41)...............kp41/26-39.......y1,5v........2.
gitte (39).....................kp?/28................?...............1.

tirulii (40) ."tuubat poissa"...kp8/?..... yk?.....1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp12/ 28-30.....yk?......1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp14/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Pennanen (41)............kp50/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp94/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp115/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp167/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet:Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Velmuliina: :hug: Lugeja suosittelen minäkin kokeiluun. :heart:

Plättä: :hug: :heart:

Tervetuloa takaisin Gitte. :heart: Mikäs sun kp nyt on?

Jaa, Pyrstiksen listasta ja oven taakse kurkkimisesta: Minä näen toisten lasten rippi- ja yo-juhlia, ristiäisiä ja häitä. Minä olen siellä mukana vain ulkopuolisena.
Olen saanut tähän ikään mennessä aina vapaasti harrastaa tai olla harrastamatta mitä haluan, enkä näe siellä suunnassa mitään uutta intohimoja herättävää.
En todellakaan keksi mitään erityisen kivaa sinne oven taakse minua kutsuvasti odottamaan... taidan olla aika mielikuvitukseton tyyppi. :eek:

Toisaalta kuitenkin täällä "haavemaailmassa", jonka ovi pitää kohta sulkea takana, näen vaikka mitä uutta ja mielenkiintoista, sellaista jota en ole koskaan saanut kokea. :x
 
Olen tässä miettinyt, kun tässä kierrossa mulla ei clomeja ollenkaan, niin follit varmaan kasvaa hitaammin? Luulen että ne mun menkkamaiset kivut oli niitten clomien syytä siksi en halunnut niitä clomeja, mutta arvailujen varaan jää kyllä enemmän ja tikuttelua sitäkin enemmän voi jopa mennä ohi kokonaan tässä kierrossa.

Oven taakse kattomisessa on mulla näkyny muutto suomea ylöspäin, mukavia harrastuksia ja se ihana parisuhde. Sisaruksilla on monta lasta joten niitten elämää on kiva seurata ja osallistua tädin ominaisuuksissa heidän elämään

Yleisissä papakokeissa olen käynnyt ja jatkossa tulen kans käymään, milloin se eka mammografia kutsu oikein tulee ja mikäköhän siinä oli se ikä raja...
 
Tervetuloa gitte takaisin, kiva että olet kunnossa.

Pahoittelut Velmuliinalle

Minä myös käyn joukkotarkastuksissa, kyllä kannattaa. Puolisentoista vuotta sitten otatin kyllä omalla gynellä kun ei kutsua ole tullut, olen asunut kolmen vuoden sisällä kolmessa eri kaupungissa, joten voi olla että kutsu jäänyt jonnekin.

Tuosta Pyrstiksen ovenraottamisesta tuli mieleen olin itseasiassa muutama vuosi sitten ajatellut, että noin tässä tulee käymään ja että en toista lasta ala yrittämään, että yhteen "vain" jää ja sieltä sitten tulisi niitä lapsenlapsia, mutta tässä sitä nyt yritetään toista hullunlailla :) Mutta kuten Matsalu sanoi, pitää pystyä ajattelemaan elämää hyvänä vaikka sitä toista ei sitten tulisi. Miehelle tämä voi olla kovempi asia kuin mulle, koska hänellä ei sitä yhtäkään ja hän sitä lasta haluaa aivan mielettömästi.

Pyrstishän vielä toisessa viestissä puhui, siitä isosta elämänmuutoksesta kun vauva tulee ja näinhän se on että jostain pitää kyllä luopua lasten vuoksi, varsinkin kun ovat pieniä. Sekin on tässä mietittänyt, kun ei ole moneen vuoteen lapsen takia tarvinnut asioita tehdä toisin ja nyt alkaisi sitten alusta....no kyllä se vauvakin olisi tosi kiva
 
mimmimammalla kp 3 meneillään. Alkoi vaaleanpunaisella vuodolla ja kalvoja yms tuli pois. Nyt vuoto hieman vähentynyt mutta edelleen tiputtelee. Joten rva pikkumyy oli oikeassa että ne plussat johtuivat km jossa raskausaineisto ei ollut tullut pois. Kunnon supistuksilla "vuoto" alkoi tällä kertaa. OLisko mulimen heittänyt pois nuo häiritsevät tekijät ( 2 kiertoa ilman kunnon menkkoja) vihdoin kunnon vuoto..... Hip hurraa mulimeneille.

Hieman omanapaista kuumeilua. sorry

gitte tervetuloa takaisin. velmuliinalle :hug: tädintulohali.

mimmimamma
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Istuin äsken liki tunnin teille kirjoittaen, mutta sitten yksi väärä napin painallus ja ...
tietänette :headwall:
No, säästyittepä melkoiselta romaanilta. Mutta Plättä, sinun dekkariasi odotan innolla!
Taustalla ollaan, mutta silti tunnustan lukevani juttujanne liki päivittäin. =)
Aktiivikuumeilu on takana, mutta jokaisen vastaan tulevan pienokaisten äidin iän kyllä arvioin pikaisesti... Ja jutut neli- ja viislapsisista perheistä kirpaisevat...
Kesällä yllättäen syttynyt kuumeilu on varmasti ollut ainakin osaksi ikäkriisiä. En nimittäin koskaan aikaisemmin ollut välittänyt iästäni tuon taivaallista, mutta silloin ilmeni ensimmäinen asia joka sai miettimään kertyneitä ikävuosia.
Suurimman surutyön olen nyt tehnyt harmitellessani sitä, etten silloin ollut halukas yhteistyöhön kun mieheni aikanaan olisi halunnut viisi tenavaa. Minusta kolme oli jo tosi monta. Kun nyt kesällä puhuin miehelleni haaveilevani neljännestä, hän oli vähän katkeran kuuloinen, että miksei oltu ajallaan toimittu. Hän sitten heltyi pariin varovaiseen kokeiluun, mutta kuten osa teistä muistaakin, totesi sitten ettei enää jaksaisi alkaa koko kasvatusrumbaa kaikkine vaiheineen taas alusta. Myös minun epävarma ailahtelevaisuuteni kuumeilun suhteen sai hänet epäröimään.
Pyydän aidosti anteeksi teiltä jotka haaveilette ensimmäisestänne, että minä kolmen aarteen äiti vien palstatilaa tämmöiseen vaikerointiin, mutta tähän tämä nyt purskahti...
Kuuluukohan tämmöinen menneen elämän pohtiminen tähän ikävaiheeseen...?
Vauva toisi varmasti paljon iloa taloon, mutta mikä olisi oma jaksamiseni? EN TIEDÄ. Jo 36- vuotiaana vauvavalvomiset ja uhmaiät ottivat vähän kovemmalle kuin 27- ja 29-vuotiaana (joskin kolmas on ollut luonteeltaan kaikkein rankoin). Toisaalta olen aika jaksavainen ja sopeutumiskykyinen (nyt siis 44v), mutta jäisikö silloin jokin vaihe ihmiselämää elämättä? EN TIEDÄ.
Se voisi helpottaa jos mieheni olisi halukas vielä hetken kokeilemaan ja homma jäisi ikäänkuin kohtalon käsiin. Mutta toisaalta odotan, että muutaman vuoden kuluttua näen tämänkin yhtenä jaksona elämässäni ja toivottavasti saan tuntea, että sen jakson aikana tapahtui jonkinlaista henkistä kasvua.
:heart: Kaikkea hyvää kaikille. Jännäilen taustalla. :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Plättä (44)...................kp2/28-30.........?................7.
velmuliina74 (34).......kp2/24-30........yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp4/27...............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp4/27-30.........y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp6/31-34.........?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp6/28...............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp10/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp10/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp11/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp12/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp12/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp13/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp14/27.............y1,5v.........2.
Minni-07 (44) .............kp20/28.............yk4...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp22/28-39.......?................5.
Taikakuu (40)..............kp28/27-32.......?................2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp32/25-43.......?................1.yhteinen
äippä67 (41)...............kp42/26-39.......y1,5v........2.
gitte (39).....................kp?/28................?................1.

tirulii (40) ."tuubat poissa"...kp9/?..... yk?.....1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp13/ 28-30.....yk?......1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp15/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Pennanen (41)............kp51/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp95/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp115/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp168/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet:Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 

Yhteistyössä