40+ so what (vol. 3)

:'( niin sanomattoman pahoillani Pikkumyy :hug: tiedän tunteen, olenhan käynyt rv 14 keskenmenon läpi. Teillä vielä raskaampaa kun monta pettymystä. Surkaa rauhassa, ei sun tarvitse nyt näyttää iloista naamaa, muista että surut ja murheet on elettävä läpi silloin kun ne ovat tässä ja nyt. Puhukaa tai jos tuntuu ettette jaksa niin yksinkertaisesti vain olkaa. Elämä tuntuu epäoikeudenmukaiselta.. ajan kanssa tiedätte, mikä on teille oikea ratkaisu, siihen ei tarvitse tietää vastausta nyt. Kaikkenne olette yrittäneet.
Halauksia ja voimia lähetän teille :hug:
 
...paljon voimia. Sinua ja teitä on kyllä ihan kohtuuttomasti koeteltu ja elämä tuntuu kovin epäoikeudenmukaiselta. Isosta unelmasta luopuminen on rankkaa ja onneksi sinulla on kuitenkin niin paljon hyvää elämässä. Olet monin tavoin vahva ja vaikuttava nainen ja sinulla on uskomaton empatian kyky ja olet ollut niin monen tarinassa mukana - se on aika harvinainen taito nykypäivänä. Olet varmasti tehnyt moneen meihin vaikutuksen positiivisuudellasi ja elämänilollasi ja niin kovin toivoin minäkin, että syke kuitenkin tänään olisi löytynyt! Sinulla on paljon hienoja asioita elämässä niin kuin sanotkin ja onneksi perheeseen on tulossa pieni ihme jo keväällä! Ymmärrän hyvin, että tunnelmat ovat nyt niin matalat, että yrittämiseen ei enää ole voimia. Minä menin kaikkien keskenmenojeni jälkeen yksityiselle keskenmenotutkimuksiin, mutta mitään syytä ei meiltä löydetty. Hyvin vaikeaa kaiketi keskenmenojen syitä on tutkia, jollei ihan selvää syytä löydy. Yhden kerran olen vain ollut sairaalahoidossa ensimmäisen keskenmenon aikaani ja koin sen kaikista rankimpana. Varmaan hyvä, että saat olla kotona ja mies on tukemassa. Miehellesi menetykset ovat varmasti myös kovin rankkoja ja miesten on vaikeampi puhua tunteistaan. Sinä kuitenkin olet erityisen lujilla, sillä pitkän pahoinvoinninkin jälkeen kestää varmasti palautua. Sinun ei tosiaankaan Matsalun sanoin tarvitse olla vahva nyt.
 
:hug: Voi Rva Pikkumyy..kyyneleet tulee väkisellä esiin,olen todella pahoillani :hug:
Koettakaa jaksaa miehenne kanssa vaikka varmasti raskasta on kun kaikki tapahtuu lyhyen ajan sisällä :'(






Itsellä kp 2 eikä tietoa tulevasta.En jaksanut lähteä heti uudelle kierrokselle.Soittelen lääkärille miten edetään sitten kun jaksan :'(
 
Pikaista iltaa kaikille.
Mulle saapi huomiselle listalle päivittää kp6.
on jääny palstailu ku pääsin töihin ja paina 10tuntista päivää niin illat on kiireisiä ja oon aivan rättiväsy.kokeilen joku ilta tulla turinoimaan ja lueskelee kaikkien kuulumisia,mutta hengissä oon ja täti vaan sitkeesti löytää mut joka kk :headwall: .
:wave: iloista joulun odotusta kaikille.
 
velmuliina74 sama täällä,jäänyt vähemmälle palstailu kun pääsin töihin pariviikkoa sitten.Viikonloppuna olin töissä ja tänään,huomenna vapaa.Keskiviikkona iltaan (13.00-19.30).On ollut kauhia hässäkkä töissä.. :( Piinaviikko on meneillään,ei oikein osaa sanoa mitään..

Hyvää yötä!
 
pyrstötähti
:'( miten surullinen oli lopputulos kuitenkin pikkumyyllä, olin nettipimennossa illan ja aamuyöllä heräsin miettimään omia elämänkoukeroitani ja yritin yhteyttä verkkoon mutta eipä toiminut ja näin hirveitä painajaisia pojistani ja veljestäni, hengenvaarassa olivat lumen keskellä tukehtumassa ja yritin heitä pikkulapion kanssa kaivaa ylös, aamulla ihan poikki kun koko yön olin lumitöissä.

Mitkään sanat eivät varmaankaan nyt lohduta mutta onneksi taas astuu avuksi ystävämme aika ja erityisesti nyt kun on joulunaika niin se toivottavasti marraskuun myytä lohduttaa. Kuten aiemmin sanoin, niin kevään korvilla voi mietteet olla mummoksitulon tuoksinassa jo toiset tai sitten ei, eihän ole mitään pakkoakaan kun kuitenkin jo teillä on 5 lasta yhteensä ja seuraavakin sukupolvi ilmottanut tulostaan.

Itse olen aamuyöllä hyvin pessimistisesti miettinyt avioliittoni pitkäaikaisennustetta,en tiedä miksi se tuntuu nyt niin kehnolta ja kiittänyt yläkertaa siitä että hullu vauvatoiveeni ei kuitenkaan toteutunut. Luulen että nämä asiat liittyvät yhteen kuitenkin ja kun uskalsin päästää tästä vauvatoiveesta irti on pikkuhiljaa lapseni tulleet minulle entistä tärkeämmiksi ja mies jotenkin ei meinaa pysyä meidän kelkassa. Toivottavasti tämä on väliaikaista mutta jokin taistelutahto suhteemme puolesta on katoamassa. Aamuyöllä annoin itselleni luvan luovuttaa suosiolla jos ei juttumme luista kamppailematta ja on itsellä se tunne että koko ajan panostan enemmän ja se ei enää tunnu että tekisin sen iloisesti ja pyyteettömästi vaan jonkinlainen kivi hiertää kengässä ja olen enemmän hälläväliä meiningillä.

Mitään isoja ei ole tapahtunut ja ihan hyvät fiilikset on muuten kuitenkin. Haluan enemmän vain panostaa ystäviinikin ja lapsiini sen sijaan että mies on saanut ykkösenä kaiken jo muutaman vuoden. Tietysti on selvää että hän tuskin tyytyy soittamaan toista viulua ja jää nähtäväksi minkälainen valtataistelu tästä vielä kehittyy. Mutta kun on tämän ikäinen niin saa olla ihan reippaasti itsekäs ja kun ei tässä tarvitse edes yhteisten lasten takia yrittää rekeä vetää niin kamelin selkä meinaa katketa.

Velmuliinalle tsemppiä, kyllä purkuleikkausten tulokset tietysti eivät sataprosenttisia ole mutta ikäsi on puolellasi ja toisaalta täytyy muistaa että sinulla on vielä monenmonta aamua ennenkuin katraasi on täysi-ikäisiä joten hommaa piisaa ilman uusiakin vauvoja.

Ja kaikille pinoon plussapuhuria ja hirveästi onnea, nyt on pieni plussa-taantuma ja meitä taas kuritetaan mutta toivottavasti onni ottaa ja kääntyy oikein täyskäännöksen ennenkuin uuden vuoden tinoja valamme. Halauksin pyrstis :hug:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46).....kp2/27...............y6v...........4.
pääpilvissä (45)..........kp3/25-43.........?................1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp3/28...............yk?............1.
velmuliina74 (34).......kp6/24-30........yk3........... 6./1.yhteinen
haave3 (39)................kp10/28.............?................3.
liiza (42)......................kp11/28............yk5.............4.
kenzie64 (44).............kp12/28-29.......yk4............4.
Solakka Silakka (39)..kp12/26-27.......yk2............1.
Matsalu (44)................kp13/24-25.......IVF?..........1.
Nuusku (43).................kp13/28............?................4.
Päikki (40)..................kp16/27.............y1,5v.........2.
Minni007 (44) .............kp18/28.............yk5...........2./1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp25/27-32.......?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp28/28-30.......?................7.
touhu tenava (45).......kp30/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp32/31-34.......?................4./1.yhteinen

tirulii (40) "tuubat pois"......kp3/?........................1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp5/ 28-30..........1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp6/29-31....PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/24 = 7,92 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Karpalo67, äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)...........kp48/28-39.........?................5.
Höpisijä (42)...............kp121/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp140/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp194/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]




40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Oi Rva Pikkumyy, suren kanssasi :heart:
Olen kuitenkin varma, että kun suru helpottaa, sinun kaltaisesi ihminen varmasti löytää taas oman tärkeän paikkansa sekä uudet haaveilutkin, mitä ne sitten ovatkaan. :flower:
 
Huomenia kaikille!

Tirulii: :hug: Keräilehän voimia uuteen yritykseen. :heart: Sinulla kuitenkin siinä mielessä toiminut hyvin tuo, että pakkaseenkin jäänyt siirrettävää. Oliko sulla niin että ensimmäinen ivf ja pas oli käytynä? Suositushan kuitenkin on, että se 3 kertaa ainakin kannattaa yrittää.

Velmuliina: Tsemppiä! Kuten pyrstiskin tuolla totesi, ikä on sinun puolellasi tässä asiassa. :heart:

Minäkin liityin "lugekerhoon" eilen. Tosin mulla käyttötarkoitus on vähän eri kuin teillä, eli saada täti tulemaan, eikä pysymään poissa. Näyttäisi että yhdistelmänä estrogeenilaastarit ja luget voisivat olla se hormonikorvaushoito, jota käytän tästä eteenpäin. Toivon ainakin, ettei mitään sivuvaikutuksia tai muutakaan häikkää tule.

AinoEmiliaa edelleen huhuilen... :wave: Sinähän suurena näkijänä voisit tehdä sitten loppuvuodesta "katselmuksen" vuodelle 2009. :saint:
 
Kiitos pahoiteluistanne kaikille! :heart: :flower:

En varmaan kokonaan osaa olla yhtäkkiä pois täältä pinosta, voin käydä vierailemassa, katsomassa kuulumisianne! :heart:

Sain kampaajan 12:30:ksi, kiva juttu, tänään vielä usakallan sinne mennä , loppuviikolla on varmaan toisin.

Lääkärin kanssa juttelin asiasta, kun 3 keskenmenoa näin lyhyen ajan sisällä , kysyin hänen mielipidettään yrittämisestä vielä, vaikka itsekkin olen/olemme sitä mieltä, ettemme yritä enää...hänen vastauksensa myös kallistui siihen suuntaan, että mahdollisuus on aika pieni , että onnistuisimme ja tämä epävarmuus/huonovointisuus syö niin paljon minua, että en vaan yksinkertaisesti jaksa enää uutta koettelusta. Oli ihana puhua sellaisen lääkärin kanssa , mikä ei kaunistele asioita vaan rehellisesti sanoo asiat silti kauniisti, että aikamme on vaan mennyt ohitse. Miehenikin sanoi, eilen, että olisi pitänyt nuorempana, mutta vastasin siihen, että niin emme voi ajatella, koska meillä oli silloin sellainen elämänvaihe, että emme ajatelleet vauvaa siihen, kaikella on aikansa, ja joskus se aika menee vain ohitse.

nyt suuntaamme katsettamme uuteen kevääseen ja kaikkeen kivaan, mitä sitten keksimmekään. :heart: Toistamme kunnioittaen ja arvostaen ja tukien selviämme tästäkin. :heart: + :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Vakavat on mietteet tänä aamuna. Toisia meistä viedään tunteiden vuoristoradalla: unelmaa vilautetaan, mutta sitten se viedään taas pois. Toisia hivutetaan hiljaa kuukausi kuukaudelta, ja totuus tulee esiin vähä vähältä.

Nyt on testaamalla 291-prosenttisesti todistettu, että tämä ei ollut minullakaan se kierto.

Toivon, että Pikkumyy pysyy täällä seuranamme, vaikka vauvahaaveista luopuisikin. Ymmärrän väsymyksen, varsinkin kun alkuraskauden huonovointisuus on ottanut koville.

Iloisempiin asioihin. Sain kilisevän nilkkaketjun. Luulen, että sille voisi olla käyttöä ovulaation aikoihin. :) Jos joku ylipäätään on eroottista, niin se on juuri ranne- tai nilkkakoru. Mitähän tämä kertoo minusta?
 
:( Pahoittelut Pikkumyylle!! Itsellänikin tämä "yllätysraskaus" todettiin viime torstaina tuulimuna raskaudeksi ja siinä lääkäri lateli kyllä sellaiset faktat pöytään, että teitä muita voi kyllä hirvittää; kuulema 1 : 100 tämänikäisestä ( 43-44v) raskautuu yrittämällä ja keskenmeno prosentti on 70-80% luokkaa, ei kyllä lupaavalta kuullostanut!Niimpä en ihmettele tuon Pikkumyyn lääkärin komentteja, tottakai ihmeitäkin tapahtuu ja tottakai nainen voi raskautua, mutta se vaan on niin paljon , paljon vaikeampaa....Huomenna alkaa kohdun tyhjennys
( karmee sana) lääketieteellisesti ja se päivä sairaslomaa. Aika radollista touhua :(
Onneksi on nuo 5 lasta ja pienin vielä vajaa 5, että onneksi on heidät ja heihin aion keskittyä ja hoivaviettiäni käyttää vielä kun on sen aika...lapset kasvavat niin nopeaan!!


Hyviä plussautumisia teille ja hyviä joulun aikoja!
 

Yhteistyössä