40+ so what!!! (vol 5.)

Voi harmien harmi emily :hug: ,voin vain kuvitella kurjaa oloasi,oma alkaa pikkuhiljaa kohentua.

Mutta onhan täällä iloisiakin uutisia onnea mimmimamma :heart:

Ja erkalleplussan vahvistumista,koitas huolet siirtää taka alalle,mulla ainakin jo toka raskauden alkukin oli alku kipuiluiltaa ihan erinlainen kuin eka,ekassa raskaudessa pystyin ratsastamaan alusta asti viikolle 28 ja tokassa en pystynyt ekaan 10 viikkoon juuri ollenkaan liitoskipujen vuoksi eli varmaan tuntemuksesi pulkkamäessä oli ihan normaalia kohdun yms kasvukipuja,sullakin niin lähekkäin kaikki raskaudet että ei se kroppa ole raskauksien välissä ihan normaaliksi palautunut,tsemmppiä matkaan ystäväiseni :heart: :heart:


Kiitos kaikille myötä :hug: sta,olette ihania!!
 
[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Emily67 (42)..............kp2/24-28........yk4........3./1.yht.
onlydream (36)...........kp3/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp4/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69...........kp5/28................yk8......3.
Inia (42).................kp7/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)...kp12/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp12/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp13/28........?............3.
Lumisydän (45)...........kp13/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp14/24-25............yk20........4.
Wiara (39)..................kp14/22-28............yk6..........1.
Mahdotontako.............kp16/30............yk2..........1.yht.
Ämy (40).....................kp17/25-28...........yk4.........4.
Sariella09 (43)...........kp17/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp18/27-29............yk9..........3.
Terry64 (45)..............kp19/25-29..........y.2,5v.........2.
Ottis (42)...................kp20/25-27.........yk5........1.
Iida-Karoliina (45).......kp20/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Leena65 (44)..............kp21/25-27........yk6........3./1.yht.
Solakka Silakka (40)..kp21/24-27........yk16........1.
vauvatoive10 (42).......kp21/28-31..........yk1.........3./1. yht.
oivikki (41).................kp21/23-27.........yk8...........1.
nillanilla (42)..............kp26/28-33........yk7.........1.
Tirlittan1968 (40)......kp27/28..............yk4...........3.
erka (36).....................kp28/27-30........yk2.......3.
ikiemo (45)................kp33/20-50........y?..........4.
nallekalle (40)............kp39/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41).............kp54/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)..........kp70/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

erka (36)......................dpo13
Tirlittan1968 (40).........dpo13
Iida-Karoliina (45)...........dpo12
Solakka Silakka (40)......pp10
nillanilla (42).................pp10
Ottis (42)...................dpo8
Leena65 (44)..............dpo7
vauvatoive10 (42).......dpo7
Ämy (40).....................dpo3
mur-mur (44)..............dpo1
Mahdotontako.............dpo0
Terry64 (45)..............dpo0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lämpöiset kiitokset teille kaikille ihanaisille myötäeläjille :heart: :heart: :heart:

Viime yönä nukuin todella katkonaisesti - oikea niagara yllätti ja veskissä piti rampata....jäin tänään päivän sairaslomalle, kun tuntui että päässä huippaa ja olo on huono. Nyt taas ei vuoda paljoakaan. Outo ja pyörryttävä olo - menkatkin tuli päivän liian aikaisin. Alamasussa on se yksi kohta jota nipistelee yhäkin.

Ulkona pakkastelee ja aurinko on noussut meitä ilahduttamaan...
 
Elistä "löydöstä" jäin miettimään,päivällä kipuili tosi kovasti jos olisin viimeisilläni raskaana olis voinut luulla että supparit alkaa sen verta kovaa kouraisi ja kun kävin veskissä siteessä oli hyytymiä ja papruun tattui semmoinen kalvomainen klöntti mikä ei ollut verinen,tommoista en aikaisemmin ole huomannut.Kipuilu oli myös kun hanat aukesi tavallista kovempaa,olisikohan voinut olla jo yritystä kun niitä haamujakin tuli ja kierto pidempi kuin aikoihin.. :/

...tyhmää tyhmää miettiä tämmöisiä.. mutta mutta....
 
emily67&Onlydream voi miten ikävää tuo vuoto :( ..ilmeisesti teillä molemmilla oli jotain alkanut..ei vain jaksanut alkio kunnolla kiinnittyä..vaan kovasti uutta yritystä kohden nenu, koskapa selkeästi raskaus yrittänyt alkaa ja varmasti te onnistutte molemmat vielä ja saatte pienen pienet tuhisijat kainaloonne!!!:wave:



ON..miun olo niin kakka kuin olla voi..jatkuu vain tämä ns. oviskipuilu ja ei mee poijjes..ilmeisesti keltarauhanen piiskaa munarakulaa irtoamaan-ei vain onnistu :(..eilen illallakin kovasti kipuili..nytkin ihan oksettaa ja päässä heittää..viime yönä myös oikia, äklö olo iski :x ja jalkoja repi ihan sikana:eek: ..lämmön nousussa ei myöskään sitä piikiä-sahaa vain..aamusta 36.3C ja yöllä sitten tuon 37C

..kyllä miulla tuo nenäkin hieman meinaa vuodella :snotty: .saattapi olla flunssakin tulollaan kun päätä kivistää..PLÄÄÄH|O ..nyt mie hetken ryven itsesäälissä..kiitos ;) ..



Kovasti laittelen +++++++++++tuulia tulemaan!!!!!:heart:

mur-mur
 
Mur-mur-kiertosiskoni, se vaan on nyt se pimiä talvi, joka meitä kiruttaa. Onko sulla vielä limoja? Ainakin eiliset talletukset ovat tuoreita, joten jos ei oo Neiti Munis vielä irronnut, niin kyllä hän siellä Herra Simpan kohta treffaa. Itsesäälissä toki saa ryvetä aina vähän aikaa, muttei liian kauaa.

Minä odottelen tätiä kylään vasta kp 31 (dpo 12), jolloin kierron pituudeksi jää 30. Eli pitenemään päin. Plussa ovistestissä olikin sitten selkeä, mutta nyt ei kyllä tunnu yhtään miltään, joten en minäkään voi olla lainkaan varma, että onko se ovis oikeesti tapahtumassa. Mutta ollaan positiivisia ja ajatellaan, että meillä on nyt kohdun limakalvot ehtineet kasvaa tarpeeksi paksuksi, jolloin vauvanalut saavat hyvä kodin syyskuun alkuun asti.

 
Mimmimamma sydämestäni toivon, että sinulla nyt onnistaa. :hug: Täällä käyn lukemassa teidän juttuja melkein joka päivä, vähän haikeilla mielin.

Mur-mur älä lannistu. :heart:

Kaikille RKTT-listalaisille puhallan plussapuhureita ja tädin yllättämille pahoittelu :hug:
Onnea hoitoihin niille, jotka niissä ovat.

Kaikille oikein ihania joulunodotusaikoja ja ++++ joka kotiin. Tv Uudi :flower: :heart: :hug:
 
Terry64 kylläpä kyllä, palstakamuni..en mie liian pitkään kieriskele siinä, ittesäälissä.. :D ..on vain niin p**ka olotila..menenkin tässä suihkuun, jospa se vesi huuhtoisi turhat kireydet ja *itutukset poijjes:wave:

..miulla on muuten aina oviksen aikaan TOSI huono olo ja pyörryttää sen yhden päivän..nyt vain kuitenkin sitten erillainen..kun tätä on kestänyt jo tuolta viime viikon tiistaista(kp12) saakka ..nyt kp17..kipuilut&olot tulee silleen aaltomaisesti..
 
Jokos Pinkki olit punktiossa?

mur-mur paranevaa oloa sinne. :hug: Ei noista lämmöistä tiiä, kun vissiin vaan sillä ihan aamuaamulämmöllä on merkitystä..

emily ja onlydream uutta yritystä kohden vaan.. taitaakin teillä joulunpyhiksi tulla seuraava ovisaika, niin silloinhan se on mukava välillä nauttia ja kellistellä..
 
Mimmimammalle ja Erkalle plussista!!Hienoa hienoa..antaa uskoa,toivoa meille muille taas!Toivotaan vaan että vahvistuisi viivat ja oireet!Muille tädin yllättäneille isooot lohtuhalit!!
Itse tässä kierrossa olen Mulimenia ja Foolihappoa nappailut.Kovasti on limistä kyllä ollut, joten kyllä vahvasti uskon näihin aineksiin..mutta tuossa kp 11,12 ja 13 jo..taisi olla ovis aikasin??Nyt en testaillut kuin tuossa kp 10,ei ollut kuin se ainokainen testi ja oli oireita niin aattelin testailla..Huh huh tätä kiirettä pakko lähtee duuniin!!
 
Ottis
Mites on Tirlittanin, SS:n ja nillanillan fiilikset? Alkaa olla vähissä päivät plussaan :heart: :heart: :heart:. Täältä plussatuulia puhaltelen :whistle: Puuuuuh!Puh! Puuuuh!!

Mur-mur: Kurjaahan toi kun Oili sua nyt noin koettelee, mutta ihan totta ajatteleppa niin, että mitä pidempään sen tulo kestää niin sitä pulskemmat ja herkullisemmat limakalvot sulla on alkion kiinnittyä. Ja jos on kipuja, niin kyllä se sieltä tulee tai tiedä jos olis tullut jo, sillä oviksen jälkeenkinhän voi tuntua kipua puhjenneesta munarakkulasta. Näin olen jostain oppinut ;). Älä kuitenkaan toivosta luovu. Minä myös vähän tarkkailin lämpöjä km:n jälkeen kierron, kaksi tai kolme, mutt sit päätin olla niistä tressaamatta. Nyt saisin muuten ollakin tosi huolestunut, kun en kylmästä kärvistele ollenkaan niinkuin yleensä tähän aikaan kierrosta.

ON: Tissit sen verran kipeät, ett saattaa olla täti tulossa. Eilen näin aamusta unta, ett mies niitä räpläs ja sanoi niiden olevan muhkeammat kuin tavallisesti ja niin muuten ovatkin, mutt näin ne mulla pullistelee aina ennen menkkoja. Eilen saunaan mennessä huomasin nänniin vievän verisuonenkin pullistelevan kuin valtimon aivoissa kun oikein suututtaa. Se tosin antoi pikkasen toivoa, kun samaa olen havainnut aiemminkin niin oikean raskauden kuin kemiallistenkin aikaan. Joka tapauksessa fiilikset silleen vähän toivottomat. En jotenkin vain jaksa uskoa, ett mulle asti hyvää tuuria tässä elämässä riittäis. Ei niin, ett minä itsesääliin olisin vaipumassa, mutt täytyy säilyttää realiteetit ajattelussa :|.

Plussia kaikille mahdollisesti testaaville, sama mitä sitten testaattekaan ja rentoa lötköttelyä, kun nyt ei ole pakko tuonne pakkaseenkaan lähteä värjöttelemään. Paitsi et mun on mentävä ku täytyy kylän nuoria "liikuttaa". Palaillaan :wave:!
 
Iltapäivää! Tein taas tänäaamuna pregstickin ja rfsun ja molemmat viivat oli vahvempia tänään kuin eilen eli ihan hyvältä näyttää. Vielä jännittää näkyykö tätiä huomenna-ylihuomenna kun silloin olis sen aika jos se vielä yrittää tulla :kieh: Jos se ei näyttäydy niin sitten uskallan tuulettaa!

Plussaa toivon teistä kaikille mahdollisimman pian! Tämä on kyllä kaikista kuuumeiluketjuista kaikkein iiiiihanin :heart: :heart: :heart: !
 
SS ja Ottis..enhän miekään niitä lämpöjä silleen tarkkaile muutoin, kun vain oviksen(oletetun) jälkeen, että tuleeko se lämpöpiikki..silloinhan miulla juuri tuota vilutustakin on n. 1vko:n verran..pari kiertoa on nyt ollut niin, ettei lämmöt ole nousseet(vain sahailleet..) ja nimenomaan JÄÄNET sinne ylös vuodon alkuun saakka.. :|

Vaan enhän mie sille mitään nyt mahda jos oli ovuloimaton kierto..tämmöistä se on "vanhoilla kanoilla", ei joka kierrolla ovuloidakkaan.. :(


mutta..erkalla siellä taas viivanen sen kuin vahvistunut-YES!!! :heart:

Ottisken tisut muhkeat..hmmm..tietää hyvää.. ;) :heart:

haave3 toivotaan Mulimenin&Foolihapon tuottavan hedelmällistä tulosta aikanaan!!:heart:
 
Heips.

Ihan pikaiset heippaukset...massu on sen verran arkana, että kauaa ei kärsi koneella istua..pötköllään on mukavampi olla. Punktio tehtiin tänään ja saalis oli ok eli 12 solua löytyi. Saa nähdä moniko jaksaa eteenpäin. Siirto on keskiviikkona jos siirrettävää tulee.

Kovat tsempitykset kaikille ja minä luulen et meidän rktt-listalta plussaillaan lähipäivinä ihan useamman voimin :D :heart:

Pinkkis
 
Ottis
Onnittelut erkalle plussien vahvistumisesta :heart: =)!! Aivan mahtavalta kuulosta. Tuskin tuo ainakaan kemiallista raskautta enteilee, joten nyt vaan pää pilviin äläkä pelkää ollenkaan. Täti ei tule sun luo.

mur-mur Kiva, että suihku vähän helppas oloa. Jospa Oili kuitenkin olisi yllättänyt, eikä sulla oliskaan ollut ovuloimaton kierros. Ite samaa epäilin edellisestä kierrosta, kun ovislimoja alkoi olla jo kp5 ja kp10 ne vasta hurjat olikin. kp11 lemmiskeltiin ja huti siis meni jos kp10 oli. Oilia tikuttelin kp10-kp17 eikä sitä vain tullut. Sen siis täytyi olla kp10 tai ei sit ollenkaan. Menkat tuli kuitenkin ns. 2 päivää myöhässä eli oviksen olisi mukamas pitänyt olla kp12, vaikkei ainaan Cb:n digitaalisen testin mukaan ollut. Joka tapauksessa ainakin simppatalletuksia teillä ollut niin hyvin, että oksat pois ja pala latvasta.

Mulla on nyt kahden oviksen aikaan ollut metkasti aivan älytön vilu silloin hedelmällisimmän päivän iltana, ett jos en olisi testiä tehnyt, niin olisin voinut olettaa silloin Oilin jo yllättäneen. Vanhan kanan oireita siis täälläkin ;).

Pinkkis Hyvä on saalis sulla ollut ja kyllä sieltä varmaankin löytyy eteenpäin selviäviäkin. Peukutellaan sulle keskiviikolle kovasti onnea!! :heart: :wave:

Saattaa johtua suklaasta, jota en olisi saanut syödä, mutt vasemmalla alamasussa tuntui suorastaan hurjaa kipua kotiutuessa.
 
Minulla ei mitään ihmeempää. Kävin niissä verikokeissa, ja nyt odottelen perjantain tutkimusta. Kunhan vain vuoto loppuisi torstaihin mennessä, muuten aika tasasta :xmas: .

Pinkkis, onnea ja toivotaan että siirto onnistuu.

Erkalle ja muille onnekkaille :flower: !

Meille muille lohdutuksia :hug: .
 
Pinkkis tosi hyvä saalis oli! Kyllä nyt kannattakin ottaa iisisti.. :flower:
Kun noin monesta löytyi solu, niin varmaan myös hedelmöittyneitäkin on ja toivotaan että hyvin jakautuvat. Millaisia soluja olivat, kerrottiinko sinulle. Minulla siinä heti kerrotiin millaisia olivat, jos vaikka on epäkypsiä joukossa ym.. Olen hirveän utelias taas. ei tarvitse tietenkään kertoa jos liian henk, koht on
 
Iida-Karoliina..saa kysellä :)

Mulle ei sanottu mitään solujen laadusta. Ilmoittelevat jos jotain outoa tapahtuu eli et siirtoon ei päästäs...muuten kuullaan solujen kohtalo/lopullinen saalis kai vasta keskiviikkona :/ Itseäni hiukan huolettaa, kun eka ivf on kyseessä, et mitä jos meillä onkin joku hedelmöittymishäiriö ja kaikki solut menee hukkaan. Lääkäri ei kuitenkaan nähnyt mitään syytä tehdä esim osalle soluista icsiä.

Hassua oli et toinen munasarja tuotti melkein kaikki solut ja toisesta löytyi vain muutama. Jotain hämminkiä siellä toisella puolella siis ehkä. Tai sit se lepäsi kun viime kierrossa keltis oli sillä puolella.

Mielenkiintoinen on tämä naisen elimistö =)

Pinkkis
 
Pinkkis Luulen myös että toinen puoli lepäsi, minulla oli myös noin. Ja soluissa oli kokoeroja joten joku oli liian pieni ja epäkypsä. Mutta tosiaan noin monta kun oli niin uskon että ihan hyviä on myös tarpeeksi, siihen kai tuolla hoidolla pyritäänkin. Teillä varmasti jää osa pakastimeen odottamaan vuoroaan. jospa tästä ensimmäisestä tuoresiirrosta saisitte vauvan, niin siellä sisarukset odottavat vuoroaan, jos perhettä haluaa kasvattaaa. Ja onhan sekin lohduttavaa että jos tämä ensimmäinen kerta ei vielä heti onnistuisi, pääsee hiukan helpommalla uuteen yritykseen. Olen lukenut että ensimmäinen tuoresiirtokin on joillain onnistunut. Eli nyt todella kaikki peukut ja varpaat on pystyssä täällä että näin sinulle käy.. :hug:
 
Pinkki, hienosti saitte soluja! Kyllä noi hoidotkin voi mennä erilailla, mulla ekassa tuli suht tasaisesti molemmilta puolilta, ja toisessa enempi toiselta puolelta. Ei kai ne ekax icsiä kokeile jos ei simpoissa oo vikaa (myöhemmin voivat kokeilla, jos ei solut meinaa hedelmöittyä ). Onnea sulle hoitoon, ja hermoja kaikkeen piinaavaan odotukseen (kun pitää jo piinailla ennen piinapäiviäkin!)

SS, sulla myös lupaavan kuuloisia oireita! Peukkuja!!!

Miten nillanilla???

Testatkaa jo joku!!!! ;)
 
juu, miekin utelemaan, että testaileeko ja milloin kukaan??..Huuhuuu!!!:wave: ..Tirlittan, nillanilla kenties.. =) ..pikkasen täällä yksi utelias mamma kyseleepi.. ;)

..miulla on masu pullollaan, kun tilailtiin pizzaa kotio-RÖYH!:p ..huh, huh..vaan auttoi hyvin oviskipuihinkin :D
 
Erkalle onnittelut plussan vahvistumisesta ja toivotaan, että vielä vahvistuu ja miksipä ei vahvistuisi :flower:

Emily :hug: .Olen niin pahoillani puolestasi. Mutta tuli mieleeni, että testasin kahdessa edellisessä kierrossa predictorilla ja sain plussat muutamina peräkkäisinä päivinä ja tuhrua tuli. Mietinkin, että onko niissä predictorin testeissä jotakin häikkää.

Pinkkiksellä oikein hieno saalis. Onnea keskiviikolle! Silloin ne pienet alkiot saavat ihanan ja turvallisen kodin.

Lyhyestí omaa napaa: en usko raskautumiseen tälläkään kerralla. Ei juurikaan oireita. Tässä kierrossa rinnat kipeät, mutta niin ovat aina ennen menkkoja. Sen olen huomannut, että joka toinen kierto on oireeton ja joka toisessa rinnat kipeytyy. Nyt tuo jäälkimmäinen kiertomalli menossa. Ei siis tuntemuksia vatsassa, ei pahoinvointia eikä sitä toissakierron plussakierrossa ollutta nännien arkuutta. Huomaan, että plussanneiden pinossa ei ole kuin yksi 43 v, Murmukka, muut ovat jonkin verran nuorempia, joten minun on varmaan pikku hiljaa myönnettävä, että olen jonkin verran vanhentunut :kieh:

Mutta miten muut rktt-listalaiset ja teidän voinnit? Onko kukaan testaamassa? Plussia kaikille.

Kiitos päivittäjille - on niin mukavaa, kun voi oman tilanteensa nopsaan tarkistaa :heart:
 

Yhteistyössä