40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Niin. Varmaan on pelkoakin raskautumisesta, mutta toivon mukaan ei vaikuta.
Kyllä, olen ajatellut olla todella levossa, jos raskaudun. Saa joku toinen siivota. Vaikka siivooja =)
No, katsellaan nyt TEP-päivään asti.
Hyvää yötä kaikille!
Niin, varmaankin ne munasolut jotenkin tutkitaan, ennenkuin saa olla luovuttaja. Luulisi ainakin.
 
Ottis
Hupsista MamaStella! Hurjasti olet saanut painoa pudotettua pienessä ajassa, onnittelut!

Happihyppy taisikin ihmetellä mitä me tehtäisiinkään ilma googlea ja taas sitä hyödynsin. MamaStella, aloin sun pienuuttas itseeni verrata ja laskeskelin, ett sun BMI on 22.1, kun mun on 21. Olen jotain 161 cm lyhyt :) ja painan noin 54.5 kg. Tällä hetkellä tunnen itseni melkoiseksi punkuraksi, sillä mun ideaalipaino (hyvä tunne) olisi n. 52,5-53 kilossa.
 
Ottis :) joku voisi minuakin punkuraksi sanoa, mutta tanssijan vartalo on lihaksikas ja "suuri" verrattuna esim. malleihin. Mun ideaalipaino on sellaset 60kg. Painoin viimeksi sen häissäni. Itsekin ihmettelin painon nopeaa putoamista Stellan syntymän jälkeen. Ehkä tämä lenkkeily on ajanut asiaa. Kiinteytystä tulee koko aika lisää.
Nyt hyvää yötä kaikille ihanille naisille täällä!!! :heart: =)
 
Huomenta paivaa lumenpeittamasta Istanbulista!

Taalla kaynyt mahdoton puheensorina eilen. Kavin kurkkimassa paivalla, mut en joutanut kommentoimaan. Ja nyt en tietenkaan muista mitaan...

Vauvatoive ma oon kylla varmaan huonoin sanomaan asiaan yhtaan mitaan, kun itsekin taalla "pinokriteerit tayttamattomana" pyorin, ei oo ikaa tarpeeksi ja varmaan kuuluisin paremminkin tuonne lapsettomuupuolelle, mut mua ei yhtaan haittaa vaikka ootkin taalla jo raskautuneena. Mukava lukea sun juttujas ja saapahan vahan vihia milta se raskaus tuntuu ja miten hommat etenee :)

Punkuraa te mamastella ja ottis ette oo nahnykkaan! Ma kun lopetin tupakan polton kaks vuotta sitten painoa pamahti kilo/kk vuoden verran ja nyt painan 75kg. Pituutta 166cm. Jotta siina punkuraa teille :kieh:
Ja ihan alyn vaikee saada pois. Ainakin mulle velttoniskalle.

Toivottavasti Mur-murilla on mennyt hyvin se tyhjennys eilen! :flower:

Mulla taitaa tanaan ne menkat sitten vihdoin alkaa. Oli aamulla vahan punaista paperissa, mutta ei viela paiviteta sita listalle, ennen kun ne oikeesti alkaa, kun saattaahan olla etta nama nyt on jotkut valesellaiset. Mutta sita se mun raskas paa ja raskaat ajatukset enteili maanataina :headwall:
Aina se tati mulle tuo ne synkeat ajatukset ja kamalan kiristavan paansaryn! Kakkiainen!

Kaikille testaajille paljon + tuulia!!!!

 
Huomenia!

Tuosta Ottiksen esimerkillisestä lämpöjen mittaamisesta intouduin eilen testaamaan kuumemittaria :) Pakkohan sitä joka pvä jotain on testata... :p Eilen oi 37 ja hetki sitten mittasin, niin 37 myöskin. Mulla normi lämpö on 36,5-36,8. Eli olisiko niin, että jotain ainakin irronnut?

Mietin tässä että mitenköhän tuo mahtoi nyt mennä... Tarkoitan, että jos ovis pvät (tein noita netissä olevista laskureissa eri kp:llä testit) olivat 26., 27. ja 28.pv. ja seksiä 23., 24. ja 26.pvä... Onkohan ees mitään saumaa?? Eikö ne simpat nyt muutaman pvän hengisä pysy??(Ees hyvällä tuurilla?? ;) )

Rinja ja Ottis: Noh, entäs jos molemmat tisut on kipeinä?? Onko silloin fifty-fifty mahdollisuus raskauteen ja tätiin?? ;)

Mitenköhän mur-mur voi? :hug:

Nyt pakko alkaa puuhasteleen... poika osoittaa merkkejä että äiti liian kauan viipynyt netissä...
 
Ottis
Rominas Saumaa on + :heart:

Itseasiassa eilen illalla oli niin, ett oli vähän molemmat tisut kipeät, joten vois kuvitella jotain +...

Mur-mur tuuthan heti kertoileen kuulumisia, kun voit?

Vauvatoive10 Mikä on tilanne, lakkasko vuoto?

LB Eihän toi paha paino vielä ole. Olet just soppelin muotonen, veikkaisin :).
 
Hengästyttää, puh, puh! Niin paljon on luettavaa, eikä pieni pää muista murto-osaakaan.
Huomenna taitaa olla puuhakas TOTT-päivä monella. Nyt sitten rytinällä plussia kehiin ja sitten joukkosiirtyminen odottajiin. Ikävä kyllä jää, jos kaikki kerralla siirrytte. Mun puolestani täällä voi jutella odotusasioista, sillä mielestäni vauvaa kuumeillaan niin kauan, kunnes se on sylissä.

Hyviä oireita on kyllä ilmassa, joten eiköhän niitä viivoja testeihin ilmesty.

Mur-murilla on ollut rankka päivä eilen. Toivottavasti olo on jo parempi.

Ja toivotaan, että Ottiksen flunssa ja selkäkin ovat paremmalla mallilla. Flunssa loppukierrossa, hmmmm mitähän se merkitsee.

Oivikille onnittelut hyvistä labratuloksista. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Pahoittelut tädin yllättämille. Niin paljon kun sitä tädin ohimenoa odottaa, ja sitten se kumminkin paukkaa sisään lupaa kysymättä. Välillä siihen osaa suhtautua rennommin ja välillä masennus iskee. Yritetään kuitenkin jaksaa. Ja eihän sitä vissiin muuta voi kuin jatkaa eteenpäin.

ON: Laitoin tänään toisen Menopur-piikin. Ihan helposti olen onnistunut hommassa. "Vaikein" osuus on ollut mulle kaiken nesteen imeminen ruiskuun, mutta kyllä sekin menee. Tänään piikitys ei tuntunut yhtään missään. Perjantaina vielä piikki ja samana päivänä ultra. Sitten kenties saadaan se irroituspiikki, jos munis/munikset ovat sopivalla mallilla.

Missäs vaiheessa Nillanillan hoito on nyt?
 
vauvatoive, toivottavasti lepo auttoi! Mikä nyt on olo?

Toivottavasti mur-murilla on eilinen mennyt hyvin!

erkalle jaksamista kaavintaan!

Tuosta missä palstalla olla -keskustelusta... Mun mielestä jokainen voi tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Onhan tuolla myös tuo 40+ odottajat, jossa täältä plussanneita, mutta ei sinnekään tarvitse mennä ennen kuin siltä tuntuu. Mäkin varmaan, jos ikinä plussaa saan, ryhdyn sen jälkeen odottamaan keskenmenoa...

Ja muutenkin, musta tän palstan (=iän) ihanuus on se, että elämänkokemusta löytyy, eikä olla niin herkästi tuomitsemassa niitä, joiden elämä ei ihan normielämää ole ollutkaan. Muuten, onko täällä ketään sellaista??? :D Että joukkoon mahtuu sterilisaatiot ja purut, yksityisyrittäjät ja myöhäisheränneet, alaikäiset ja uusioperheet, esikkojen ja iltatähtösten haaveilijat, jne. Eli ollaan iloisia siitä mitä meillä on!
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Little Bear (37)............kpxxx..............y.n.3v................1.
happihyppy (39).........kp1/28..............yk5(26).....3./1.yht.
onlydream (37)...........kp2/23-29.........yk?...........3.
Inia (43)..................kp3/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp4/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp4/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp5/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp9/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp11/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp12/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp13/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp14/23-27.......yk9...........1.
Taikakuu (41)..............kp15/27-32.........y.n.3v.........2./1.yht.
Ämy (41)......................kp17/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp18/24-28.......yk18........1.
ninni-70 (39)...............kp20/29-35........yk9.........2.
Rominas 40..................kp21/26-27........yk4/3.......2.
liiza (43).......................kp21/24-25......yk21........4.
Rinja (39)....................kp21/23-24......yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp22/29-30.........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)..............kp22/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp23/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp23/23-26.........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp23/28..............yk2..........2.
AinoEmilia (45)............kp24/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39).......kp24/28................yk22........1.
Sariella09 (43)...........kp28/40.............yk?..........5./1.yht.
ikiemo (45)..................kp33/20-50..........y?.............4.
Äiti7 (41)......................kp36/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Iida-Karoliina (45)........dpo15
Ottis (42).......................dpo10
liiza (43)........................dpo8
Minnihiiri68 (41)............dpo7
Solakka Silakka (40).....dpo6
ninni-70 (39)..................dpo2

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

nallekalle, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka, Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Inian kanssa samaan aikaan linjoilla :) Hyvin sanoit palstan "monimuotoisuudesta".
Ja sitähän se plussan jälkeen on, keskenmenon pelkäämistä. Jos vielä raskaudun, yritän "olla olematta raskaana" ennen kuin potkut tuntuu. Helpompi tietysti sanottu kuin tehty. Kuitenkin vauvanalku olisi koko ajan mielessä ja pelko persiissä.

Erkalle erityistsempit. Mä oon ollut vastaavassa tilanteessa, jolloin eka kaavinta oli huonosti tehty ja toiseen sitten kehittyikin kohtutulehdus. Onneksi sait lääkkeet.

Entäs vauvakuumeen tuhruilu?
 
:flower: Ai niin, vielä kiitos päivittäjille siitä, että nää vuoropäivitykset on sujuneet niin mallikkaasti! :flower: Olen ollut tosi ilahtunut, että systeemi toimii näin hyvin, mutta en ole muistanut tästä kiittää!

Ja jos joku muu innostuu päivittämään, niin ilmoitelkaa! Mullakin on vielä kaksi päivää (ja Ottiksella), mä ainakin voin toisesta luopua, jos kiinnostusta löytyy.
 
Ottis
Vautsi Terry64 Sähän olet päässyt hyvin alkuun piikityksissä. Jee, aivan mahtava ajatella, ett pian sieltä päästään jo munisten keruuseenkin. Hitsi, mäkin alan pikkuhiljaa tajuta noista hoidoista jotain :).

Inia Mahtavaa :saint:. Sinä sen sanoit. Mä oon sit myöhäisherännyt ja ylpeä siitä tällä palstalla =). Musta on ihana ajatella, ett jos joskus sellainen onni käy, ett raskaaksi tulee, ett sen ihmetyksen, pelot ja kaikki voi jakaa täällä joidenkin kanssa, jotka tilanteesta todella jotain ymmärtää. Olis kurja tulla plussan jälkeen heti potkituks pellolle. Ei niin, ett mulle se plussa nyt olis tulossa, mutt kuitenkin :).

Mutt nyt pakko mennä taas, ett ehtii vähän käydä nuuskimassa olisko kahvia tarjolla :wave:
 
Ottis, miltäs ne tisut tänään tuntuu? Ootko malttanut olla testaamatta :)

Mulla on siitä erikoinen "hoito", että mitään ei kerätä eikä kyseessä ole inssikään. Eli ns. ajoitetulla yhdynnällä mennään. Tosin tuosta ajoitettun ajahkohdasta ei ole ollut mitään puhetta gynen kanssa. Mutta normaalisti tässä aiotaan elää ja tietysti sitten jos/kun irrotuspiikki annetaan, niin silloin sitten yritetään toimia ohjeitten mukaan. Ainoa mikä tässä pelottaa, on se, että jos niitä muniksia jostain syystä kypsyisikin monta, niin pitäisikö jo nyt alkaa panttailemaan. Mutta toisaalta eihän se monen päivän panttaus simpoillekaan hyvää tee. Luotan kuitenkin lääkärini ammattitaitoon, joten en usko, että näillä Menopur-annoksilla mitään kauheita munismääriä saadaan aikaiseksi. Toisaalta, kun ekan kerran lääkettä käyttää, ei voi tietää miten kroppa reagoi.

Millaisia ohjeita inssiin menijät saavat? Voiko elää normaalielämää ennen tarkastusultraa?
 
Tein äsken huvikseni raskaustestin kun mietin että kuinka paljon sitä hcg:tä vielä on...ja erittäin hailukka punainen viiva tuli testiajan sisään eli haamuksi vois varmaan sanoa mut selvä haamu kuitenkin. Eli onhan sitä vielä elimistössä valitettavasti ja se johtuu siitä istukan palasta ilmeisesti joka onkin tosi tiukassa. huomenaamulla kahdeksalta on minulla osastolla aika kaavintaan. Eli menee varmaan pitkään ennen kuin normaalit kuukautiset tulevat :attn:
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:
Oletteko menneet laittamaan Taikakuun pois listoilta...? :( :ashamed: Syksy oli raskasta aikaa sairasteluneen ja opiskeluneen..Ensimmäinen tutkinto on suoritettu (kasvun tukeminen ja ohjaus). Ja hohua on aloitettu.. Stressiä on ollut.. :ashamed: Luulin jo että olen raskaana,mutta ressin takia menkat venyi viimeksi kp35. Nyt on menossa kp15.

Tänne on tullut tosi paljon uusia,heille oikein paljon tervetuloa! :wave: Ja niin ahkeria kirjoittamaan että en kyllä ole pysynyt kärryillä. :ashamed:

Mur-mur Olen niin pahoillani puolestasi...Voimia ja jaksamisia toivottelen kovasti! :hug:

-Taikakuu-
 
vauvatoive Kuinka voit. Onko kaikki kohdallaan :wave:

Kiitos Inia linkistä, lueskelin sitä tuossa..Ja sitä kautta toiselle sivulle joka koski sijaisvanhemmuutta..Tuotakin mahdollisuutta olen joskus miettinyt.

Miten Murmur millainen olo on sinulla, oletko kuinka kipeä :hug:

 
Ottis, nyt on dpo7.

Minustakin on kiva, kun täällä on koko elämän kirjo keskustelussa mukana enkä tosiaan olis kestään raskautunutta ajamassa pois palstalta :) Itsekin kirjoittelin tyttöä odottaessa vauvakuume-palstalle vielä pitkään ennen kuin uskalsin kokonaan siirtyä sinne odotuspuolelle.

ON: ei niin mitään oireita eli odotellaan vaan...
 
Taikakuu, kiva kuulla susta! Toivottavasti stressi hellittää pian! Mä jo kaipailin sua ja muita kadonneita (tuolla edellisen pinon puolella), mutta laitan sut nyt takaisin!

Kiitos Ottis tarkoista silmistä, ei vain ollu pyyhkiytynyt tuo 6 pois...
 
Kiitos kysymästä. Yön aikana taas rauhoittui, eli ei vuoda nyt niin runsaasti kuin eilen, se oli ihan punaista kirkasta verta ja pelästytti.
Olen töissä ja onneksi työ ei ole ruumiillisesti raskasta, henkisesti kyllä, ja koko ajan ihmisten kanssa olemista. Sovittuja tapaamisia on vain aika ikävä perua, yritän olla töissä jos vain mahdollista.
Kävin aamulla ennen töihintuloa taas omalla terveysasemalla hcg-mittauksessa, en oikein tiedä kertooko sekään mitään tilanteesta, luin muuten joskus jostakin että kun mennään yli 6000 arvojen se ei enää tuplaannu niin nopeasti, mutta en oikein tiedä minkälaine arvo se nyt sitten pitäisi olla jos torstaina 1676, sunnuntaina 6579 entäs nyt keskiviikkona?
Jotenkin maalaisjärjellä ajattelen että jos se nousee silloin kehitys jatkuu, jos romahtaa, niin kehitys on pysähtynyt ja vuoto tulee siitä.
Mulle ei ole kukaan puhunut mitään eteisistukasta, mutta itsekseni mietin että voisko se olla kyseessä, onko kellään kokemusta?
Molemmissa edellisissä raskauksissa oli istukka takaseinässä.
Jospa iltapäivällä saan sen terkkarin vielä puhelimen päähän ja kuulen sen arvon.
Lähinnä olen saanut nämä mittaukset omasta pyynnöstäni, hän ei niistä paljon kerro eikä päättele, kuulemma niitä otetaan juuri keskenmenon jälkeen.
 
Little Bear, en tiedä Turkin miehistä ( paitsi vähän...) mutta ehkäpä hekin tykkäävät että naisella saa olla vähän pyllyä ja reittä.......ainakin mun mies tykkää.
suomi-exä valitteli aina, ja kidutin silloin itseäni jos jonkinlaisilla kuureilla.
 

Yhteistyössä