40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Räystäspääsky: :hug: paljon voimia ja jaksamista sinulle.

mur-mur: olen niin pahoillani, että sitä tätikurjaketta:mad: siellä nyt joudut kestämään. Voi, kun sinä vielä sen pikkuisen saisit!

Mafinka: varmaan aika tehokasta treeniä! Vaatii selkärankaa, että kotona treenaa. Itse en sais aikaan ja lenkillekin menen ainoastaan koiran ansiosta,

Ottis: oli sitten mutteri tai pultti, niin ihan mahtavaa! :D

muumimamma: toivotaan nyt vielä, että se iloksi muuttuis.

Velmuliina74: onnittelut haamulaisesta:heart:! Vahvistuvaa viivaa toivon sinulle!

Putunen: olkoon ovisaikasi onnekas! b:rolleyes:d

Oliivitar
: onnea huomiseen testailuusi!

Pikkutirri: plussatuulia sinulle! Ihania ajatuksia olit kirjoitellut Hystikselle. :heart:

Kiitos listan ylläpidosta! :flower: Ainakin omat tiedot oli oikein edelleen.
Greippimehut tällä hetkellä lasissa siis täällä.

Kovasti siellä on naisia RKTT-listalla! Toivottavasti hyppäätte siihen laivaan!
 
Viimeksi muokattu:
Muumimamma minä virtuaaliloitsuja lähettelen, jotta se kurjake ei tulisi ja testissä viiva punaiseksi muuttuupi!

Mur-Mur :hug: Kun se nyt sinne tuli tuo kurjake niin kepitetään :stick: se kunnolla, jotta ei uskalla tulla seuraavaan 9 kuukauteen :heart:

Ottikselle pultit ja mutterit matkaan :heart: Ja laivalle HIIIOP! ( Olisiko muuten kelkkailulla osuutta vatsalihasten tahi navan soimiseen? )

Ja kaikille siskoille tsemppiä!!!
 
Ottis
mur-mur Mulla lämmöt laskee noin vrk ennen vuotoa. Ollaan me ihmiset niin erilaisia =).

Oliivitar Mietin kyllä olisiko kelkkailu tehnyt tätä, mutt lomalla kelkkailin enemmän ja rajummassa maastossa, mutt ei ollut mitään tällaista. Kylkeä ja peppua silloin särki. Kylkeä kelkan kääntäminen.

Kiitos Mynteli =). Hyvä, että sulla greippimehut käytössä. Tekee limiksille hyvää.

Voi muumimamma72 Jos täti sittenkin tekee tuloaan :hug:. Olen niin pahoillani.

Ketkäs huomenna testailee :heart:?

Justiina Missä olet ku ei susta ole moneen päivään kuulunut mitään :(?
 
Ottis vielä lämmöistä..

Kyllä miullahin lämmöt kävi alhaalla sunnuntaina, se juuri tarkoitti, että vuoto alkaa kohta.
..mutta..sitten lämmöt sen laskudipin jälkeen vielä palaa korkealle vuodon ajaksi - vaan ei niin korkealle, kuin oli oviksen jälkeen.
esim. nyt illasta 37C/päivällä vain 36.5C..oviksen jälkeen olleet t a s a i s e e n välillä 37-37.3C

..ja eihän tuo vuoto taidakkaan vielä tälle päivää alkaa kun ei siteeseen asti vuoda - huomenna sitten Kp1.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta täältäkin, iloisesta Itä- Suomesta!;)
Kiva, että Oliivitar oli testaillut miunkin puolesta, meinasin jo aamulla testailla, mut olis ollut hiukka aikaista..:whistle: Mut testaillaan porukalla tuonnempana, jooko?:D

Eilen illalla kirjoittelin pitkänkin pätkän, mut jumankekka se viesti hävis jonnekkin ennen lähettämistä enkä enää sit jaksanut uudestaan kirjoittaa.. Kommentoinkin, nyt ei ole aikaa kunhan omaa napaa pikkasen.. Sitä ennen kaikille kuiteskin tasapuolisesti haleja ja plussia jajajaja!!!:hug::heart:

Siis kp23 vissiin menossa, masu ollut tosi turvoksissa vajaan vkn (ei meinaa housuja saada sopimaan) ja eilen ovistestiin tuli selkeät plussat! Tähän asti tullut hailakoita, kylläkin selkeästi punertavia viivoja. Toissapvnä ei sit yhtään mitään siihen tikkuun, mut eilen ne plussat.
Elättelen jo vaikka mitä toiveita, mut uskomatonta jos tärppi kävis heti kierukan poistamisesta..
Murun kans ollaan kyllä hempeilty kiitettävästi, väh. joka toinen ilta, ettei ainakaan yritystä puutu..:xmas:
Tänään tulee postissa lisää ovistikkuja joten tikuttelu jatkuu, tavalla tai toisella..

Nyt viemään juniori hoitoon ja koulutukseen käy tieni!

Ihanaista tiistaita kaikille!:wave:
 
Hei kaikille! En kuulu tälle palstalle, mutta olen käynyt seuraamassa kuumeiluanne. Oli pakko tulla kommentoimaan erästä asiaa. Olen itse nelikymppinen äiti, jolla on 6kk vauva. Pikkuihmettä alettiin kuumeilemaan pari vuotta sitten. Tein ovulaatiotestejä ja kuukaudesta toiseen sitkeästi yritettiin. Lopulta lähdin gynelle tutkimuksiin ja selvisi, etten tod.näk. ovuloi laisinkaan, vaikka olin saanut plussia ovulaatiotestiin. Avuksi otettiin Clomifen ja neljännestä clomikierrosta meidän pikkuneiti sai alkunsa. Ehkäpä ilman clomien avustusta yrittäisimme turhaan vieläkin :/.

Siksi haluaisinkin rohkaista teidän pidempään yrittäneitä ihmeessä ottamaan avuksi Clomifenit munarakkuloiden kasvattamiseen! Älkääkä luottako ovistestien plussatuloksiin, ne eivät välttämättä laisinkaan kerro totuutta ovulaation tapahtumisesta! Varsinkin kun ikä tulee vastaan, ei ole aikaa yhtään turhaa aikailla vaan apua kannattaa käyttää.

Oletteeko te Mur-mur, Ottis ym pidempään yrittäneet kokeilleet mitään "kevyempiä hoitoja"?

Paljon onnea teille kaikille ja toivottavasti saatte toivomanne nyytin :heart:.
 
Tiistaiaamua, aurinkoista sellaista!:cool:
VELMULIINA: ONNEA!!!! Puuhkutukset viivan vahvistumiselle!!!:D

OLIIVITAR: Mulla eka neuvola tänään! Pakko laittaa ylös paperille joitain asioita kun ei tässä päässä pysy mikään! Joo kyl aion kysyä sen varhaisultran heti kun se on mahd. Ja sit se nt-ultra on varmaan sen jälkeen... SITTEN voi jo hiukan huokaista kun tietää asiat olevan ok... En vielä oo sillai konkretisoinut asiaa mut eiköhän se ala pikkuhiljaa menemään tajuntaan nyt neuvolankin jälkeen että se todellakin on totta että meillä se nyytti on marraskuussa!! En ole mitään ostanut, vain se halinallen laivalta!! Mutta eiköhän tässä jouda niitä katteleen kun on huomen tilipäiväkin niin JONKUN ostaisi....:heart:
Onnea sulle huomiselle testaamiselle!++++++++++++++++++++

OTTIS JA MUR MUR: :| oisin niin toivonut teille plussia!!!!!!! JOS se vaikka viel yllättää että TÄTI ei saapuiskaan????!!!!!! Hope so:heart:
 
Hei vaan,
kauheasti tullut taas tekstiä, kahlaan ne tässä tänään tai ehkä huomenna.
Palattu matkoilta viime yönä, nyt pyykinpesua ja muita kotihommia pilvin pimein.

Päivittäjä voi laittaa mulle tälle päivälle kp 6, tuli tätsy kesken reissun. Kiertokin oli 3 päivää normaalia lyhyempi...
 
Hei vaan kaikille... Taidan tässä pikku hiljaa siirtyä taustailijoihin. Viimeiset clomit söin siis viime kierrossa ja tärppiä ei vieläkään tullut. Nyt edetään jatkossa ihan ilman odotuksia ja tekemisen makua.., "luomuna"...:p
Olen siis osaksi jo pistänyt "pillit pussiin" silläkin, että meille tulla tupsahti ikään kuin yllättäen uusi perheenjäsen, koiranarttu - kohta 4 v. Koiranhankintaa olimme miettineet jo tuohon ensi syksyyn, jos ei tärppää vauvahaaveen kanssa. Meillä olikin sitten tässä reilun kuukauden ajan ihan alunperin hoidossa juoksun takia tämä kiltti, ihmisrakas Lagottonarttu, jonka emäntä sitten yllättäen juuri ennen sovittua palautusta soitti ja ilmoitti, että on harkinnut luopua koko koirasta :confused: Nyt meille sitten siunaantui ikäänkuin vastauksena rukouksiin tuo koira... :heart: Eihän se tietysti lasta korvaa, mutta hivenen rauhoittaa tuo uuden perheenjäsenen tulo nyt tätä meidän "vauvanhankinta"- stressiä, joksi vaarana tässä ennen pitkää kehittyä... Ja eihän sitä tiedä, jos sitä sitten vielä tärppäisikin ;)
Minun nimen voi siis kuitenkin poistaa listalta... Käyn toki kurkkailemassa joskus, mitä tänne kuuluu. Ja ennen kaikkea toivon tseppiä ja positiivista mieltä kaikille foorumilla vielä jatkaville...:heart::heart::heart: HYVÄÄ, AURINKOISTA, PLUSSARIKASTA KEVÄTTÄ!!!
 
MUUMIMAMMA!
Jos se juiliminen johtuis siitä että täti KOITTAA tulla, niinhän se mullakin oli, maha turpos ja oli AIVAN sellainen olo et nyt se tulee mut ei sit ollukkaan kuin pieni tuhru vaan! Toivomme ja kepitämme sen pahan tädin pois sun luota!!!:stick: Plussaonnea!++++++++++++
 
Oliivitar älähän huoli, vielä on hyyyyyyvin aikaa plussan ilmestyä!:):heart:

Tännehin pinoon Mintulle toivottelen mukavat neuvolareissut!:wave::heart:

Suklaaruutu
, kiitti ovis/Clomi neuvoistasi.=)

Olen ainakin ovuloinut todistetusti 3xvajaan 2v:n aikana.=)
Joulukuussa-09/Heinäkuussa-10/Lokakuussa-10..näistä kierroista siis raskauduin, vaikka kesken menivätkin.
Tiedänhän mie sen, että nainen ei ovuloi joka kuukausi - varsinkaan miun ikäinen(45)
..olenhin usein miettinyt noita Clomeja..jospa niitä vielä lääkärin saisin miulle kirjoittamaan?

Minähän en ole käynyt yksityisellä Gynellä, vaan TK:n omalla lääkärillä ja ultrien aikaan Perhesuunitteluneuvolan puolella.
3x kertaa olen myöskin käynyt naistentautien polilla, siellä lääkärit aina vaan niin kiireisiä, että eivät ole paneutuneet näihin "raskautumis haaveisiini" - hoitaneet vain pelkästään sitä "vaivaa", jonka vuoksi sinne aika varattu.:|

Nyt viime reissulla omalle lääkärille, sain "ronguttua" tuon 3kk:n Luge kuurin - joista kaksi jo mennyt.

Miulla on Toukokuun lopulla käynti taas Naistentautien polille kontroliin, mutta siellä vain sairaanhoitaja ottaa papan..voisinhan mie kysäistä jos saisinhin lääkäriä jututtaa ihan pikaisesti silloin reseptin toivossa..hmmm..:)
 
Viimeksi muokattu:
Haave2010 toivottelen siulle oikein hyvää jatkoa siellä taustalla:wave:..ja tietenkin sitä pienen pientä ylläri pylläriä!

Onnea myöskin uudesta perheen jäsenestä, karvakorvasta!!
..miulla ainahin koirulaiset olivat vaavin korvike selvästi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, yleensä lääkärit haluavat seurata clomikierojen aikana munasarjojen toimintaa. Siksi eivät välttämättä anna reseptiä mistään "oven raosta" :).
Suosittelen lämpimästi käyntiä yksityisen gynen luona. Nää hommat kun voi välillä olla "pienestä kiinni" ja helposti autettavissa. Ei yksityisen gynen luona käynti kuitenkaan hirmu paljoa maksa.
Tsemppiä :hug:
 
Jos opettelisi painamaan oikeasta napista ennen kuin lähettää niin ei viestit katoaisi "bittiavaruuteen" ...
sukaaruutu Kirjoitit aivan asiaa tuosta oviksesta. Itselläni todettiin vuosia sitten ennen ensimmäistä clomikiertoa että minulta ei munasolu irtoa. Vasta kun clomit sain, niin jo ensimmäisissä verikokeissa voitiin todeta tuo irtoaminen. Tällä ikää ei vaan saa reseptiä koska yksityisilläkin klinikoilla on omat rajoituksensa minkä ikäisille annetaan hoitoja, joten minulle annettiin ymmärtää että mitäs olet odotellut :headwall: :( Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä Clomeista ja ovulaatiosta!
haave2010 Onnea perheenlisäyksen johdosta, vielä jonain päivänä on sen toisenkin aika :heart:
Piti muillekin kommentoida ja olinkin mutta mutta ... :ashamed: :kieh: AAArrrggghhh!
Aurinkoista päivää kuitenkin Kaikille :cool: ja +++++++:ssa tuulia rapistelijoille :heart:
 



Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

mur-mur (45)..............kp1/25-28......yk24(01&08&11/10) 3.
Mafinka (49)................kp4/26...........yk4................1.
Nöpsö (42)..................kp?...............yk?................2.
*Justiina* (38)............kp5/30-32.......yk3(Tm7/07&Km1/08)3.
Mynteli (39)................kp5/28-29........yk2.................1.
sarppav (40)...............kp6/27-29 ......yk8(07/10) 2.
putunen (41)...............kp13/24-26......yk14....................3./1.yht.
tetu68 (42).................kp14/27..........yk12..................3/1.yht.
Hysteria (42)..............kp16/24-29......yk11 (kkm.11/10) 1.
Mimmi68 (42).............kp17/28............yk2(?&12/10)......1.
Mami-41 (41)..............kp22/25..........yk33............2.
Mindy<3 (40)..............Kp23/28-30......yk1.............4
muumimamma-72 (38) kp23/25-30.....yk9......4./2.yht.
Ottis (43)....................kp25/25-27......yk19( 08/09) 1.
Bismil (39)...................kp?/?.............yk2.............6./1yht.
oliivitar (40)................kp26/29-30......yk1 ( 05/09) 7.
Piitu73 (38).................kp26/27-28......yk23.............1.
pikkutirri (41)..............kp26/28...........yk3........4./2yht.
Velmuliina74 (36)........kp27/26...........yk18..........2(kp26/haamu:heart:)
Mahdotontako (46)......kp30/29...........yk8....................1. yht.
Iida-Karoliina (46).......kp34/23-29......yk20...................5./1.yht.
Soili (41).....................kp40/23-29......yk20..............1.
Raputar (40)................kp?/27.............yk?......................2.

Kadonneet lampaat: Ulla4, Mother Mary?


Taustalla:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010 ja Elysee,(joka pikkisen haaveksii vasta..:))






putunen (41)....................dpo1
Oliivitar (40).....................dpo9
muumimamma-72 (38).....dpo11
pikkutirri (41)...................dpo11
Mami-41(41)....................dpo11
Ottis (43).........................dpo12

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Mindy<3 Onnittelut oviksen bongaamisesta :heart:. Kun hempeilytkin ovat osuneet kohdilleen, on syytä olettaa, että voisi jotain plussamaista tapahtuakin.

Suklaaruutu Ihan ekana onnittelut pienen vauvan äidille :heart:. Onnellista vauva-aikaa teille =)! Mulla on ollut käytössä vähän epäsäännöllisesti sekä Clomifen että Terolut ja niihin alussa kovasti toivoani laitoinkin, mutta on sekin toivo alkanut pikkuhiljaa hiipua. Ja sit toisekseen varsinkin Clomifenien käyttö on tuntunut pikkasen riskaabelilta ku ei gyne määrännyt edes kontrolliultraa. Vaan omasta aktiivisuudestapa sekin on paljon kiinni. Ajan sais hommattua itsekin.
 
Heips mimmit :wave:

Rakkaat ihanaiset, en tahallani jättänyt teitä epätietoisuuteen vaan...
Täällä ollaan oltu ilman nettiä viime torstaista lähtien, jumalavita, että on ketuttanut
Tänään vietetty päivä korjaajan kanssa puhelimessa ja nyt pelittää...

Mutta, täällä siis kp 5, joten en siis luota enää jatkossa sofi one steppiin enkä herkkis-predictoriin, molemmat siis mulle hailua viiva väläytteli
, clearbluet mulla jäi siis koklaamatta kun pe aamuna tätsy kurvas paikalle..mutta nyt siis tiedän, että kun taas pitkän tauon jälkeen ovuloin ja proget nousi kunnolla niin toivat myöskin r-vale-oireet kehiin...joten pakko kai luottaa siihen ettei niitä oireita oo kunnolla kuin vasta plussan jälkeen Nyt on kolmas clomipäivä ja huh hellettä..


Mur-mur :hug: tädin tulosta, vielä en oo kerennyt lukemaan tekstejänne, että tuliko sullakin vielä haamuja?

Nyt pitää poistua ruoanlaittoon :wave:
 
Ottis
Haave2010 Siirrän sinut taustalle. Harmi, ettei toivottua tulosta ole vielä tullut, mutta kaikkihan on vielä mahdollista luomunakin. Monesti tämä pakolla yrittäminen stressaa ja vie voimia niin, että onnistuminen on varmaan silläkin heikompaa. Kaikkea hyvää sinulle :heart:! Ja muista, ett aina voit tulla takaisin.

Onnellista koiruusaikaa =)!

Nöpsökös se muuten ilmoitteli taas olemassaolostaan tässä eräänä päivänä? Tervetuloa takaisin minunkin puolestani :flower:! Kuulumisiasi olen usein miettinyt, mutta olen ollut ihan liian laiska huudellakseni perään. Kiva saada sut mukaan remmiin :heart:. Plussaisia kevättuulia :heart:!

Minttu2011 Kiitos! Niin minäkin olisin mielelläni sen plussan ottanut, vaan minkäs teet, kun ei onnaa niin ei onnaa :'(. Aamulla testasin erittäin selvän viivan paikan 20mIU/ml:n testillä. Alkaa jo vähän tuntua, ettei huvita testailla ja nyt ovat onneksi testitkin sitten tuhlatut. Par'aikaa viimeistä päiväpisusta dippaamaani testiä ihmettelen, eikä siihen väriä tule vaikka kuinka toivois :ashamed:.

Velmuliina74 Testasitko tänä aamuna? Haamulle vahvistumista toivottelen :heart:.

ON Aurinko paistaa ja minua väsyttää aina vain :(. Onkohan tämä kevätväsymystä? Pitäis saada aikaiseksi käydä kilpparikontrollissa joku aamu.. Just ja just sen aikaa mitä olen kirkkaassa auringonpaisteessa, on olo ok, mutt muuten ihan nuutunut :'(. Vähän niinku ei aurinkokennon lataus onnistuisi ;).

Niin juu ja oikeata munista nippailee eli nämä taitaa olla niitä mur-murinkin mainitsemia merkkejä siitä, että tätönen on tulossa. Enää kaksi päivää ja sitten tietääkin jo taas elämää varmaksi eteenpäin. Miehellä on sunnuntaina synttärit ja olisin hänelle niin mielelläni sen plussan lahjoittanut.
 

Yhteistyössä