40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Nöpsö Kiitos :kiss:. Nesteen sinun kohtuontelossa muistinkin, kun oman tuhruni havaitsin ja se pikkasen lohdutti, ett uskon nyt oviksen todellakin olleen. Eihän nämä ylimääräiset 'menkat' mitään kivaa ole, mutt jos ovis ollut muheva, niin en valita :saint:.

Plussappuhureita sulle täältä puuskuttelen :heart:! Onnea huomiseen testailuun =).

Salme71 Voi sua ku meitä piinaat testaamattomuudellasi :LOL::kiss:. Plussapuhureita :heart:! Mä testasin aamulla viivanpaikan TOTT-päivän kunniaksi. Selkä melko hyvä, mutt ei salli äkillisiä liikkeitä, joten maltilla otan elämän. Kylmä pohjostuuli piiskaa, joten illaksi en ole suunnitellut edes pihahommia.

Putunen Kiitos päivityksestä :kiss:

Kotoa enemmän...
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Aika samanlailla nuo miehet näyttävät käyttäytyvän vauvan saapuessa. Äidin ja lapsen suhde, varsinkin imetettäessä, on niin tiivis, etä mies tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Miehen on helpompi osallistua kasvatukseen lapsen kasvaessa. Esikoisen tullessa miestä hirvitti edes vaihtaa vaippaa, jottei olisi rikkonut meän pientä. Mutta pikkumiehen saadessamme mies kanteli jo varmoin ottein vauvaa (äidin mielestäni liiankin varmoin.... ne hormonit... ;)) Miehet kasvavat hiljaa ja rauhallisesti isiksi. Joskus tarvitaan usempikin vauva, että mies osallistuu itsenäisesti lastenhoitoon niinkuin meillä.

Ja näin myös meillä, lainatakseni Bugsyä
Tottakai isäkin osallistuu, mutta ainakin meillä on niin, että sitten vanhempana isä on enemmänkin lasten kanssa. Ottaa mukaan omiin harrastuksiinsa ja käy pyöräilemässä jne.. ja minä jään kotiin yksin viettämään laatuaikaa itseni kanssa.
 
Oliivittarelle erikoishalitusmutistus ja siskolleis laitan voimasätehiä jaksaa porskuttaa
..kovin tuollainen sairaus pysäyttää..

Nöpsö vieläköhän huomisessa dippauksessa Pregnyl näkyy;)..jännitän täällä siun puolestais - Plussasädettä!
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Salmellahin piinapäivät vähenee - iiiiiks!!!
..voisitkohan sie JO huomenna e h k ä p ä m a h d o l l i s e s t i dipata???..

Täältä kaikille tarvitsijoille tasapuolinen ++++++++ ryöpsähdys kuuroinen!!!
 
Viimeksi muokattu:
Omassa napasessa ei muuta muutosta kuin, että lämmöt laskeneet lisää ja menkkajuilintoja tuntuu, vätystää kovin|O..uskoisin tädin saapuvan tänään - tulee illasta täyteen 3vrk Lugejen lopetuksestahin ja sillloin on yleensä vuoto alakanut..myös luteaalivaihe on miulla aika valkio ollut tuo 14vrk.
 
Oliivittarelle erikoishalitusmutistus ja siskolleis laitan voimasätehiä jaksaa porskuttaa
..kovin tuollainen sairaus pysäyttää..

Nöpsö vieläköhän huomisessa dippauksessa Pregnyl näkyy;)..jännitän täällä siun puolestais - Plussasädettä!
KAMMOTUS!! Niin juuri!! Kauankohan se näkyikään?? Viikko sitten maanantaina pistin 5000 yksikköä?? Muistelisin et olisko se ollu sen 10 vrk?? Eli jos huomenna testissä jotain näkyy nii ei voi olla varma tuloksesta..

Kiitos teille kaikille puhureista :heart:

oliivitar; :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaunis tykkäyksestä nöpsö:kiss:

Tuollaisen löysin:
Pregnylin puoliintumisaika elimistössä on noin 33 tuntia. Eli toisin sanoen noin 7-10 vrk päästä ei todennäköisesti tavallinen apteekkitesti näytä siitä enää häivääkään.
 
Hih, pakko kirjoittaa jonnekin. Huomenna tosiaan se siirto ja tänään alkoi lugestronin käyttö. No, sitten mua pyysi treffeille 15 vuotta nuorempi vanha tuttu : ))) Joskus mietityttää minkä polun valitsisi : ))
 
Tringalle koittaa huomenna sitten jännityspäivä. Vaikka en osaa kyllä itse edes kuvitella mitä siellä tehdään. Tai siis tietenkin vauvoja laitetaan alulle, mutta ei ole mitään käsitystä käytännöstä. Tsemppiä=)

Oliivitar pikaista paranemista ja hyviä uutisia sisarellesi. Meillä myös naapurissa on vastaava tapaus. Ottaa varmasti lujille, eikä ymmärrä miksi näin.

Mutta nyt liittyen tuohon kypsän äidin asioihin,
Oliivitar, just kuin meillä tuo vessanpesu asia. Paitsi että meillähän ei vessaa pese kukaan muu kuin minä. Ei edes sukulaistyttö.

Oli muutes aika järkytys kun tulin viime vauvareissulta kotiin ja oma äitikin oli paikalla vastaanottamassa meitä. Voi luoja miten kaikki menikään. No se koiran paskaviiruinen peitto, ei mulla siis omaa peittoakaan, lakana toisen koirapirulaisen takia veripisaroilla kuin sillä oli juoksuaika just tietenkin sillä hetkellä.

Joo, mulla sitten palo ne käämit ja nakkasin kaikki lakanat peitot ja muut myttyyn ja huusin siinä samalla että tosi mukavaa tulla paskaan nukkumaan ja kun arvostetaan jne räpäräpäräpä..... Oli nimittäin lähes klo 22 ennen kuin oltiin kotosalla.

Kakarat siinä katto korvat luimussa jotain tv:sta ja oma äitikin siinä vähän jo pälyili että huh huh. No minä kilttinä äitinä näppäsin tv:n kiinni ja huusin että joka sorkka nukkumaan. Siitä se mäkätys sitten taas alkoi kuuluvalla ja kiihtyvällä tahdilla. Marttyyriminä pääsi valloilleen ja sai koko tienoo taas kuulla miten AINA MINÄ TEEN KAIKKI. Äitikin siitä sitten pikkuhiljaa poistui paikalta.

Sitten kun jälkeenpäin ajattelin, niin tuli kuva mieleen miten toisilla varmaan on ollut kaikki paikat kotiin tulleessa kiiltävinä ja ojennuksessa ja kaikki lähinnä palvovat maata jalkojen alla. Oli siis MAHTAVAA lukea oliivitar, että siellä on ainakin yksi joka huomaa ensimmäiseksi kotiin tullessaan, että se mitä ei ole tehty sillä aikana.

Johtuuko se siitä, että on niin kova pesänrakennusvietti ja laittelet siinä kaikki valmiiksi ja täsmälleen oikeisiin paikkoihin ja sitten kun saavut palkintoinesi kotiin, niin johan on pesä sotkettu ja heinänkorret aseteltu väärinpäin.

Mutta hei, ne joilla ei siis vielä ole kokemusta asiasta niin ei kannata siis ensimmäisenä sijoittaa silmiään sinne lattian rajaan ja villakoirien hakuun, vaan nostaa katse rakkaiden silmien tasolle ja antaa olla.
Mutta miksi minä en koskaan itse opi tuota? Aina kuljen nokka alaspäin ja silmillä pyyhkien joka nurkkaa ja tietenkin löydän aina ne roskat ja kakaroitten romut ja legopalikat ja .....

Itsekin oikein naurattaa, ja siis todellisuudessa oikein hirvittää kun joskus oli mies ottanut kameralla pätkän kaksosista kun he olivat alle vuoden ikäisiä. Pojalla oli nimittäin aina tapana ryömiä roskapöntölle ja vetää se kaapista alas ja tietenkin levittää KAIKKI suodatinpaperit levälleen. Oli ihanaa kun kahvipurut oli pitkin ja poikin. Niin, siinä kuvauspätkässä kuuluu ensinkolaus ja minä kiiruhdan paikalle ja seuraavaksi kuuluu taas: kato nyt, TAAAAAS KAIKKI pitkin lattiaa.....ja millä äänenpainolla. Siinä oikein kiteytyi kaikki olennainen.

Sama tilanne oli, kun naapurin papin rouva toi meille kakosten syntymän johdosta jotain enkä ollut edes kuullut että se asteli sisään. Ja enköhän minä taas tapani mukaan meteliä pitänyt ja lakia lukenut lapsille. Voi taivas kun huomasin, että siinä se seisoi. :ashamed: :headwall:
Yritin siinä sitten hymyillä sille nätisti ja huokailla, että toivottavasti se ei kuullut ihan kaikkea. Eihän, pliis.....

Joskus vuosia sitten huomasin muuten erään seikan, joka ei aina tule hyvänä asiana mieleen, nimittäin riippurinnat.
On kätsyä kun sängyssäkään ei tarvi kääntyä kuin toiselle kyljelle, niin silti yltää tissi vauvan suuhun. Siksi siis rakkaat siskoseni ne rinnat roikkuvat, niillä on siis ihan fyysinen tarkoituksensa. Ja siis jopa ihan tavoiteltava olotila.Koittakoon joku timmivartaloinen kiinteärintainen mimmi tehdä saman.
Ja siis en ole kateellinen kiinteiden mimmien rinnoille, enhän?
 
Iik! Uskaltaisiko sitä rapistella? En taida uskaltaa... Kumminkin pettyy, jos blancoa näyttää. Tai jos haamuttaakin, niin sitten se vasta ahistaakin...:confused: :D:O:):| Toisaalta olisi kiva tietää, että onko mitään tapahtunut. Tai oisko parempi odottaa menkkojen tuloa? Äh, on tää jotenkin vaikeeta. :D
 
Salme en mie halua yllyttää..välillä itse dippaan ihan urakalla, joskus maltoin(harvemmin)sitten odotella rauhassa.=)

Jos pelkkä ajatuskin dippauksesta ahdistaa - anna olla ja odottele rauhassa.:heart:

Bugsy
- juu, riippareilla ON oma tarkoituksensa.:)
 
Viimeksi muokattu:
Silloin muinoin, kun sen elämäni ensimmäisen raskaustestin tein ja samantien vahva tummanpunainen viiva pärähti ruutuun, muistan sen tunteen, joka oli kauhunsekainen onni ja hämmennys. Luin vielä monta kertaa, että onko tämä nyt siis oikeasti raskautta näyttävä viiva. Kääntelin ja vääntelin tikkua edestakaisin epäuskoisena.

Mies oli pelaamassa ja ajattelin, että kerron vasta myöhemmin. Mutta pakko oli heti soittaa. Hän oli vaihtamassa pukuhuoneessa vaatteita. Taisi pelit mennä vähän muissa maailmoissa silloin... :D:LOL::heart:

Bugsylle; Hauskasti kirjoittelet vauva/lapsiperheen arjesta. Tuollaistahan se varmaan tuppaa olemaan. Erityisesti, jos on jo siunaantunut isompi katras kotiin peuhaamaan. Meilläkin, vaikka on vain tuo yksi, niin tuntuu, että saa olla koko ajan siivoamassa jälkiä. Just kun on saanut siivottua, niin poika on keksinyt jotain uutta, jonka voi levittää pitkin olohuonetta. :p :D

Roikkuryntäistä; onneksi on keksitty push-upit!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Oi Salme, miekin muistan poikasesta + dippauksen.
Esikosta vein pisunäytteen TK:hon kun hoksasin nimittäin yllättäin, että menkat 1-2vko myöhässä:p..pieni oli toivottu ja kovasti "työstetty"..meni siihenhin n. 6kk.(niin kuin tähän "iltatähti" tärppiinhin)

Niin..
Olin ottanut töistä silloin 2.4 2004 varta vasten sen päivän vapaata, olin jotenhin sata varma tärpistä - olo ihunan seesteinen silloin.:rolleyes:

Aamulla heräilin miehen pikku yksiössä ja menin veskiin dippaamaan.
Testinä oli se vanhemman mallinen Apteekin oma testi, jossa molemmille viivasille oma ikkunansa.

Heti kun testi kostui, viiva oikein pelmahti ruutuun..lämmin ailahdus rinnassa, ihunainen tunne:heart:..

..menin sitten miehen viekkuun takaisin hymy huulillani..mies kysyi: "No"????
..sanoin: "mene itse katsomaan"..

..mies meni veskiin ja tuli kohta pettyneenä takaisin.."et ole raskaana, mie arvasin"..: /

Mie siihen.."mitä ihmettä"??.."No, olen olen"!!!!!!!!!
..reppana oli luullut, että jos tulee 2 viivaa se on NEGA!;)

Voi miehen silloista i l m e t t ä kun tajusi asian..silmät hällä kuulkaa kostui..

Oi sitä onnea kun siinä makoiltiin sängyllä ja suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta:heart:
(olimme olleet yhdessä 7kk)
 
Viimeksi muokattu:
Bugsy, Salme miun rinnuksille ei löydy push uppeja - ovat päässeet kasvamaan kokoon 100E!:O
..pakko olla kaarituelliset, että jotenhin saan kuosissaan rintavarustuksen pysymään..
..kyllä ne niin riiput on, että voi olkapäille heittää ja pestä rauhassa sieltä tisujen alta - pysyvät kivasti olkapäillä siinä ittestään..No, ei ihan..mutta m e l k e i n..
 
Viimeksi muokattu:
Joskus ammoisina aikoina oli muka joku testi, siis varmaan leikkimielinen siis, että jos pysyy kynä tissin alla, niin on riipputissit.

Mutta sitä en tiedä miksi sellaisia sanotaan, kun pysyy koko kynäkotelo siellä tissin alla peitossa:LOL:
 
Voi Ottis ! Voima:hug: sulle ! Mulla tulee niin menneet mieleen, kun olen noita sinun kirjoituksiasi lueskellut tässä kevään mittaan. Nyt ONNEKSI tilanne aivan toinen, kun olen onnellisesti naimisissa aivan toisenlaisen miehen kanssa.
 
Ottis
Oliivitar Kamala varmasti ollut siskosi tilanne, mutta hän onneksi toipuu. Mun sisko kuoli aneurysmaan 29-vuotiaana ja tuntuu, ettei siitä ole vieläkään täysin selvinnyt, niin yllättäin se kaikki tuli. Voimia teille kaikille, että jaksatte pitää toisistanne huolta :kiss:.

Salme71 En minäkään sua mitenkään yllytä testaamaan, mutt olishan se kiva nähdä plussa sun tikussas :heart:.

Salme71 ja mur-mur Muistelitte plussauksianne. Minä plussasin toissakesänä huvipuistossa. Oltiin ystävän kanssa lähdetty ihan vaan aikaa tappamaan ja kun matkalla kerroin menkkojen olevan 2 päivää myöhässä, sain hänestä tukea Apteekkiin, josta ostin kaksi r-testiä (merkkiä en muista). Pissahätä oli siinä vaiheessa jo melkoinen ja eka laite johon mentiin olikin vessa. Kun puikkoon pissasin, ehdin sen nippanappa lattialle laittaa, kun siihen jo piirtyi toinenkin vahva viiva. Niinpä käsi täristen tulin kopista ulos ja annoin sen ystävälleni, että hän vahvistaisi mitä minä siinä näin. Oli se uskomaton tunne :). Kun sen vielä saisi joskus kokea :heart:.

Ninni69 Kiitos voimahalista :kiss: Kevään mittaanhan meidän tilanne miehen kanssa on huomattavasti helpottunut. Näin jälkeenpäin kun kattelee, niin ihmettelen itsekin, että viime syksystä selvisin ehjin nahoin. Se oli kamalaa aikaa, mutt onneks olen saanut itteäni vähän niskasta kiinni, enkä ole enää sellainen nössö, joka alistuu. Mieskin on sen huomannut, eikä enää haaskaa energiaansa siihen, ett yrittäisi saada mua tossun alle tai toimimaan tahtonsa mukaan.

Mulle tuli kiva ylläri tänään postista. Olin autuaasti jo unohtanut, ett tein viime viikolla systerille pienen kuvakirjan meidän Portugalin reissusta ja tilasin samalla itselleni samanlaisen. Tosikiva muisto, kun siinä ei ole pelkkiä kuvia, vaan tekstiä just soppelisti.

ON Aamun testiä kun kattelen, niin ei hirmusesti tarvis mielikuvitusta lisää, ett siinä voisi olla viivaa näkevinään. Viivan paikka se kuitenkin vain on, sillä väriä en saa siihen tulemaan =). Vuotoa on edelleen. Aamulla tuli pyyhkiessä paperiin ihan veriklöntti ja luulin jo oikeiden menkkojen alkaneen, mutt nyt tulee taas enää vain pyyhkiessä tuhrua. Ja maha on turvoksissa ku potkupallo ja alavatsaa kiristää. Voisin siis hyvinkin kuvitella olevani raskaana ja hirmusesti tekis jo mieli kääntää ajan ratasta eteenpäin. Olisi järkevää skipata huomisaamun dippaus, mutt melko varma olen, etten kuitenkaan malta. Pitää nyt kattoa kuinka väsynyt aamulla herätessä olenkaan.

Mies on tulossa tänään kotiin. Ihan kivalta tuntuu ajatus nyt :). Kai tässä on jo vähän kypsytty.
 
Pikaiset täältä!
Mulla oli tänään sellaista limaista tuhrua, luulin jo että täti tulee mut nyt ei mitään, vielhän se varmaan on sitä pirun jälkivuotoa! Johan siitä on kohta 6 viikkoa kun se km-hoito oli...:kieh:

Ollut hyvä päivä, tein melkein 10 kilsan lenkin ja kävin kaupassa, siivoamiseen ei riitä nyt voimat, ehtiihän sitä! Nyt muuten pidän taukoa alkoholista ainakin tonne ens viikon sunnuntaille kun lähden yhelle mökille silloin 2 yöksi. Mies ei lähde, tulee siellä varmaan vähän olutta otettua...
Toi painon pirulainen ei pysy kurissa, pakko jostain vähentää! Suklaan olen kans pistänyt tauolle, samoin sipisit ja suolapähkinät. Töissä en oo pahemmin nyt viime päivinä herkkuihin koskenutkaan vaikka siellä on niitä jatkuvasti!

Salme71! Sinähän meitä pidät jännityksessä! No kun uskallat niin otahan se plussa!!!++++++
Ja mur mur! Mitäs jos täti ei tuukkaan! Ja oot raskaana? Sormet ja varpaat ristiin!
Ja :stick:tädin karkoitus kepillä hiiteen!!!!!!

Sorry en nyt ehdi kommentoida kaikkia...
Illanjatkot ihunaiset!=)
 
Käääks, mie popsin tuossa äskettäin puolikkaan Fazerin sinisen levyn|O:whistle::p:D

Poikanen tuli päivällä ulkoa sissään ja tuumasi "Äiti, mie voisin käydä kaupassa"?
.."ostaisin siulle vaikka suklaalevyn ja itselleni karkkipussin"

Aika velemu tuo poikaseni, tiesi mistä narusta vetää;)..

Niinpä poikanen läksi sitten kauppaan ja toi Äiskällehin suklaata:p
 

Yhteistyössä