40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Tulis vaan se tätsy, niin pääsisit(te) hommiin taas!!!:p
..ja tuon jutun mukaan - heti simoja kun vuoto lakannut;)..ja tietty sen jälkeenhin ja vielä..ja..ja vielähin..kun ei tarkkaan sitä ovista nyt voi kuin arvuutella!!!:D


Ei valitettavasti saatu ei..: / ja tilanne on nyt toisenlainen, normaalimpi..vaikia kuvailla..mies ei sellainen kylmäkiskoinen enään..mutta ei täällä nyt koko aikaa suut käy kuin papupadalla..Noooo, miulla ehkä:whistle:..mie EN vain jaksa tai osaakkaan synkistellä/mykistellä!!..juuuuh:snotty:

**ska juttu kuiteshin ja jää kaihertamaan tuollainen..
Mie kun uhosin nostavani kissan pöydälle jos mie ei ala puhella..ja ***kan marjat..loppui voimat miultahin..:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur näin täytynee tehdä, käväisi vain mielessäni että ehkä lääkäri odottaa myös papan tuloksia jotka otettiin käydessäni hänen vastaanotollaan ennen Joulua, sanoi että saattaa kestää joten kenties hän odottaa samalla niitä tuloksia... mutta hyvää yötä kaikille! Jotain elimistössä on tapahtumassa sillä olotila on epätodellinen... Voi kun olisinkin raskautumassa :)
 
mur-mur: Lämmin halaus!! :hug:

Taidan siirtyä minäkin yöpuulle poikasen ja ukkelin viekkuun... tosin ajattelin vetäistä ekaksi uunilämpimän jauhelihapasteijan kokoa 10 x10 cm, jossa emmentalia keventäjänä huiviin! :LOL:
"Kevyttä ja terveellistä" yöpalaa... Hyi mua! :ashamed:

Hyviä unosia kaikille Ihanaisille!! :heart:
 
Mur-mur Kiitos puhureista :heart:. Ehkä se on ihan hyväkin, että nyt kerrankin vaan ootat ja katot miten mies ton tilanyteen laukaisee. Ei ole reilua, että hän oottaa sun tekevän aloitteen, jos kerran itsellään on jotain asiaa ja tunnon päällä. Kovasti jaksuja sulle mur-mur kultainen :hug:.

Muumimamma-72 Toi itkuttomuus on kyllä hyvä mittari. Mä tiedän jo nyt, etten tule myöskään itkemään.

Tää mun nykysuhde alkoi kans pian edellisen on-off-on-off-suhteen jälkeen. Ajattelen edellistä miestä edelleenkin. En ikävöi, ...tai tavallaan ikävöinkin, vaikka en samanlaiseen elämään enää haluaisikaan enää. Mutta ajattelen tätä edellistä melkein joka päivä hymyillen. Yks ilta mulle tuli mieleen yks hauska juttu hänestä ja purskahdin nauruun. Nykyiseni kysyi mitä nauran ja jouduin keksimään peitetarinan. Mullakin oli tän nykyiseni kanssa nopeaa toimintaa; tavattiin melkein tasan vuosi sitten ja 2kk päästä hän muutti mun luo ja alettiin lasta yrittämään. Nyt ollaan yritetty 8kk, (luomusti, yks ineminaatio ja kaks IVF:ää) ja ehkä vielä yks yritys.. ja sitten en tiedä. Onneksi sulla elämä näytti oikean suunnan ja kumppanin. Olen onnellinen sun puolesta Muumimamma, hyvä ja tunteva suhde on tavattoman arvokas asia!

Pikkutirri Tiedän oikein hyvin ton tunteen, että pelkää kirjoittaa omaa heikkouttaan julki, ja mitä jos vaikka joku tunnistaisi. Mutta tuskin kukaan ketään tunnistaa ja mä ajattelen, että mitä sitten vaikka tunnistaisikin; minä tunnen näin ja sillä siisti.Mutta joo, tiedän sen omista heikkouksista kirjoittamispelon kumminkin. Mutta, kukaan täällä maan päällä tuskin täysin puhtoinen on ja kuten itsekin sanoit: kaikki liittyy kaikkeen. Mikään ei ole mustaa tai valkoista! Mä keksin vain yhden tai kaks asiaa, jonka voi sanoa olevan totaalisesti väärin tilanteesta riippumatta: puolustuskyvyttömän, viattoman lapsen tai eläminen pahoinpitely millään tavalla on aina väärin. Mikään muu ei sitten olekaan niin yksoikoisia, vaan ne riippuvat aina tilanteesta. Niin että lämmin halaus sulle Pikkutirri. Joskus ihmisen vain on tehtävä mitä ihmisen on tehtävä. Tasavertainen suhde, jossa tuntee kaikenlaisia tunteita, on niin arvokas, että! Mur-mur sen sanoikin: täällä saa purkaa, eikä tarvii nolostella tai häpeillä. Mä oonkin sitä purkamista harjoittanut sensuroimattomasti oikein olan takaa teille tänne, koska tää on niin ihana olohuone lämminsydämisine, sympaattisine ja empaattisine, naisineen :heart:. Täällä on hyvä purkaa ja olla!

ON (taas :ashamed:) Nyt on lamaantunut, lannistunut ja sieluton ja ontto olo! Mikään ei kiinnosta, ei huvita. Ei oikeestaan ees se uus IVF. On sellainen ”ihan sama” –olo :(. Mut ehkä vuoden päästä sit on asiat jotenkin toisin??

Rominas! Mitä ihmettä siellä nyt oikein tapahtuu???? Hui, kuinka jännittvää. Kääk! Mitä me nyt tehdään? Onko se siis ovisplussa vai mikä plussa? Iiik! Ääk! Nyt ainakin simppoja talteen niin paljon ku pystyt saamaan, varmuuden vuoks! Halimus! Jos susta Rominas onkin nyt tullut sellainen superovuloija :). Nyt hurjana puhkun ++++.
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria: Olinpa tukehtua pasteijaani... "Superovuloija" :LOL: Loistavaa! Muniksia liikenteeseen vaan kuin sieniä sateella... plop siellä ja plop täällä!! :LOL:

Hormoonit taitaa olla ihan sekaisin sitte viime kerran... Hyvät ovat lääkkeet km:n olleet jos vieläkin kaikki sekaisin...mutta katellaan asiaa huomenna uusin silmin!
 
Ottis
Voi hitsi, Mafinka :ashamed:, taisin mokata :LOL:. Älä nyt ainakaan naapurista lähde sitä piliä hakemaan. Peukutellaan nyt ihan rauhas, ett ovis olisi ollut lauantaina ja plussa ei nyt vaan seuraavana lauantaina testissä :). Täällä taitaa olla se 4. 40+ esikosta haaveileva, tai ex-haaveilija, miten sen nyt ottaakaan.

Pikku-Äiti Ei ole sulla enää pitkä piina edessä :). Peukkuja :heart:.

mur-mur Mulla on näemmä silleen tämä juttu, ett niin kovin teille kaikille vauvoja toivon, ett vaikka omat toiveet hiipuu, niin pitäähän sitä täällä tsempata aina kun voi. En jaksanut alkaa töllöttää ja rahtasin tietsikan alakertaan. Ukko luulee varmaankin, ett teen töitä, sillä niitä kotiin tänään rahtasin. Tämä on kuitenkin kivempaa =).

Rominas Onhan toi mun mörökölli välillä ihan sulonen :). Tänäänkin toi veskiin uuden suihkun ja laittoi sen heti paikoilleen. Pyykitkin laittoi kuivumaan ku vähän vinkkasin. Mun pitää näemmä oppia vähän löysäämään, etten tee kaikkea itse. Sulako ovisviiva taas vahvistumassa? Olisko se nyt niinkus ihan oikea ovis?? ku ettehän te olleet silleen uudenvuodenyönä ku sulla oli se edellinen ovis? Muistanko ihan väärin.

muumimamma ja pikkutirri ovat täällä kirjoitelleet syntyjä syviä Hysteria kapellimestarinaan :). Mun vapaudenkaipuuni ilmenee 'jos asuisin yksin'-ajatuksissa. Esim. tänään kymmenen aikaan illalla kävin vähän rapsuttelemassa lumia terassilta ja kun tulin sisälle, kattelin kaihoten ulos ajatellen, että "Jos asuisin yksin lähtisin just nyt luomaan lumia, eikä kukaan ihmettelis miksi sen näin myöhään teen". Ts. toi ukon iltaunisuus rajoittaa mun elämääni niin pahasti, ett tuntuu kuin eläisin varjoissa tai että vähintäänkin puolet elämästä jää elämättä. Sinkkuna tämä aika vuorokaudesta oli mulla sosiaalisesti aktiivisinta aikaa, kun kaverit olivat saaneet mukelot nukkumaan ja oli aikaa turista puhelimessa jne.

Hysteria Mä olen onnellinen, ett ne sukat on sulle niin rakkaat. Voin tehdä sulle ensi talvena uudet, jos ehdit kävellä ne puhki =). Sitten sydämenasioihin eli kissoihin. Tänä iltana oli meille se suuri tapahtuma, kun mies bongasi tieltä oletettavasti sen kisulin, jonka jäljet ovat pihassa muutamana aamuna näkyneet. Hän huusi minulle siitä ja minä kattomaan alakerran ikkunasta, ett edes vilauksen näkisin. Kun kaihoten yritin edes vilausta siitä nähdä, mies teki sen mistä minä haaveilin, mutt en 'uskaltanut' toteuttaa; käveli ovelle, avasi sen ja kissitteli kissaa. Eihän siitä enää hännänpäätäkään näkynyt, mutt mä luulen, ett huomenna voisin jo kohta ottaa esille pentuasian ja ett sellaisia nyt saisi, sillä kissahulluhan se on toi ukkokin ihan selvästi.

Surumielihän mulla tuli kuitenkin, kun ajattelin, ett poju enää koskaan tuossa pihalla kävele, mutt vaikka kaipuu on edelleen aina läsnä ja toisinaan kova, on silti se raastavin suru jo ohi ja luulen, ett voisi olla ihanaa saada taas nauraa jollekin karvakerälle, vaikka sitten tylsä ja laiska minä muistutteleekin siitä mikä urakka pennuissa on. Ja toisaalta pelottaa ihan hirveästi ajatus siitä, ett ne pikkuiset karvakerätkin kuolevat joku päivä ja edessä olisi taas uusi suru :(.

Meillä oli pojulla luottohoitajana mun kaksosveljen poika ja hän varmasti hoitaisi uusiakin pikkuisia ja onhan siellä jo tyttökin varttumassa siihen ikään, ett hänenkin hoitoonsa uskaltaa kissat jättää, sen puoleen ei ole huolta paitsi ett pitäis miettiä taas uusiksi milloin uskaltaa ottaa pentuja mukaan mökille ku siellä niitä vaaranpaikkoja on jne. jne. Paljon on asioita mietittävänä. Miten se tuntuukaan, ett ihmislapsen ottaminen olisi 'helpompaa'??

Kauniita unia teille, urheat naiset! t. Ottis
 
Heips kaikille!! Mun oli viel kotonakin pakko tulla tänne kurkkimaan kun mies meni nukkuu ja itteä ei viellä nukuta pätkääkään..hän herääkin viideltä töihin ja me taas tyttösen kanssa nukutaan yheksään asti:) ja naatiskellaan myöhäsistä aamuista...
Mur-mur..halaus sinulle:hug: harmi ettei asiat selvinny mut hyvä että teillä siellä jo lämpösemmät olot..ei niin hyistä enää...tuli mieleeni ex mieheni joka ei pitänyt tupakan poltostani ja kun salaa poltin ja siitä kiinni jäin murjotti monta kuukautta, muistan sen jäätävyyden ja puhumattomuuden ja kaiken muunkin pa**an...mitenhän mä tänään oonkin niin menneissä huonoissa fiiliksissä kiinni??? Ja joo-o.. tää on se olohuone jossa voiskin itteä purkaa ja antaa tulla kaikki, kaikesta noloudesta ja huonommuudesta välittämättä, mut viimisimmäksi vielä tuli mieleen nuo mun teini ikäset, jotka on kyllä supereita tän koneen käyttämisessä tähän äippäänsä nähden ja pelko siitä jos he uteliaisuudessaan lähtee seurailemaan millä sivulla jne...mä en vois ikinä koskaan ja kuunapäivänä satuttaa heitä...ymmärrätte varmaan..ja vaikka mä oon mitämieltä tahansa heiden isästään, on exäni kumminkin heiden isä ja heille hyvä isä. Voi kumpa voisikin jollekkin puhua..mä oon tuon meijen pienen tyttösen ennenaikasen syntymän jälkeen silloin heti käyny 2 kertaa juttelemassa ammatti ihmiselle, mut silloinhan mä olin vielä ihan shokissa siitä tapahtuneesta ja koin että se riittää...valtava syyllisyys on kuitenkin rinnassani edelleen...Kiitos halauksesta Hysteria ja iso halaus myös sinulle:hug: sä käyt nyt tällä hetkellä vaikeita aikoja lävitse..toivon että se helmikuinen inseminaatio(vai olikohan se nimi noin??) tuottaisi plussa tuloksen ja näin ollen valottaisi sitä tulevaisuuttasi osaltaan...voi itku kun sä olet siellä matkojen päässä..sä tarvisit nyt kyllä ihan oikeita reaali ystäviä sinne tueksesi ja ihan vaikka tällästä olohuone seuraa todellisuuteen...
Rominas..voi kuinka kun jännää...nyt vaan pupuiluja ihan kaikenaikaa..heh=)..kiitos taas mielenkiintoisesta jutusta mur-mur!
Ja ihanainen Ottis kyllä sun tarvii se kissa/kissat ottaa ja uskon ettei miehelläsikään mitään sitä vastaan ole...onhan se monelle lemmikki eläin ikäänkuin lapsi, mulle ainakin tuo mun pieni koira(chihuahua) on kun mamman pieni vauvaniin ihana ja niin rakas..ja on meillä kissakin, alunperin miehen mutta kyllä se nykyään muakin huomioi=)just hyppäsi syliin hellittäväksi...
Hyviä öitä nyt viimein kaikki ja nyt kömmin tuonne tyttösen ja miehen väliin..tyttönen onkin tässä puolen tunnin sisään 2 kertaa heränny painajaiseen möröstä..jospa hänkin nyt rauhottuisi nukkumaan...:hug:vielä kaikille!
 
Heh, mä en pysy perässä tässä pinossa, tekstiä tulee niin paljon, että ei ehdi lukea =) Silmäilin ja etsin, joko olisi tullut vuoden ensimmäinen plussa, en löytänyt, ei siis vielä, mutta kohta niitä alkaa varmasti ropista!

Miten mur-mur, joko miehesi on avautunut?

Mulle tuli kaksi viikkoa täyteen dieettiä: ekalla viikolla ei lähtenyt edes sataa grammaa, mutta tokalla viikolla sitten alkoi tapahtua, nyt painoa on pudonnut 2,2 kg - oon ihan pähkinöinä :cool: Ovista ei vaan kuulu...
 
Aamupäivää mukavat naiset!

Hystis kiitos kukkasista=) Mulla on juu kiinnittymis ongelma se suurin este ettei raskaus jatku, joten siihen nyt yritetään kaikki vippaskonstit käyttää, disperiinin tehosta kai eri mielipiteitä lääkäreillä, mutta kokeillaan ny sekin vaihtoehto. Samaten ny toi kortisoonin pitäs auttaa hylkimiseen kohdun limakalvolla, mulla oli raskausmyrkytys tyttöä odottaessa ja käynnistettiin kk etuajassa.

Meil kans mietteissä "rankemmat" hoidot, lähinnä toi ivf, mutta lekurin mielestä vielä kannattaa koittaa näillä eväillä. Luomuna tuo tyttökin alkunsa sai, ihme ja taitaa ainoaksi ihmeeksi jäädä.
Lapsettomuuteen erikoistunu gyne on juurikin tuo millä käyn, tänään kontrolliultra illalla taasen.

Voi kunpa se helmikuun hoito toisi sulle sen pysyvän plussan, voin vaan toivoa niin kympillä sitä sulle
ja eloosi ja oloosi sitä mitä toivot ja haluat:hug:

Kaikille muillekkin jaksuja tilanteiden ja olotilojen kanssa:hug:

Lumi- ja lämmitystyöt huutelevat nyt, neiti pellavapääkin huomiota halajaa, joten mukavat päivänjatkot kaikille:wave:
 
Putunen, muistanko oikein, että aloitit pari päivää mua ennen? Vau, kolme kiloa, mahtavaa! Joko oot alkanut lisätä hiilareita pikku hiljaa? Mä en luopunut mustikoista ja rahkasta ekalla viikolla, tokalla oli pakko, kun ei paino laskenut. Olin sitten tokan viikon tiukemmalla kuurilla, hiilarit minimissään. Nyt en tiedä, jatkaisinko näin viikon, vai ottaisinko pikkuhiljaa tälle viikolle mukaan mustikat ja pähkinät. Juu, ehdottomasti jatketaan! Vielä 4-5 kiloa pois, sitten olen jätteiloinen. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas sointu, olen ollut tosiaan aika tiukalla dieetillä, enkä ole lisännyt vielä hiilareita. Aloitin 28.12. Ja ajattelin jatkaa vielä tällä tavalla ainakin ensi viikon lopulle. Mullakin 4-5 kiloa vielä tavoitteena saada pois. Ei ole tuntunut kyllä yhtään rankalta, enkä ole lisännyt (pystynyt lisäämään) yhtään liikuntaakaan, vaan sen verran olen liikkunut kuin aiemminkin. Kuulemma musta jo näkee, että olen hoikistunut :)

Joo tsempataan sointu edelleen, ja tsemppiä muillekin, jotka on ehkä aloittaneet dieettiä. Mikäs sulla sointu on aikataulutavoite, milloin meinaat saada nuo loput kilot pois? Mulla tulee viikon kuluttua viikonloppuna miehen kanssa risteilylle lähtö, ja siellä meinaan syödä normaalisti. Sitten ehkä jatkan vielä jonkunmoista dieettiä niin kauan, että se 4-5 kiloa lähtee, eli ehkäpä helmikuun puoliväliin tai loppuun. Musta tuntuu, että pystyisin ehkä lopullistakin syömismuutosta nyt tekemään, eli jatkossa katson varmaan tarkemmin mitä suuhuni pistän, koska en Todellakaan halua näitä kiloja sitten takaisin. :cool:

Mami41, toivottavasti noista disperineistä ja kortisonista on kohdallasi piankin hyötyä :heart: eli plussatuulia sinulle!

Disperiiniä saa (sekä 50 että 100 mg) apteekista ihan ilman reseptiä, ja jostain luin, että joku lääkäri oli sanonut, ettei siitä ainakaan haittaa ole. Mullakin sellaista nyt on kaapissa, ja viime kierrossa aloitin joskus siinä vaiheessa syömään, kun tuntui tärppi käyneen, että jos olisi sitten pysynyt kiinni. En sitten tiedä pitäiskö aloittaa jo aiemmin...

Plussapuhurit Putuselta myös kaikille muillekin ihanaisille!
 
Viimeksi muokattu:
Putunen, samoin, ei yhtään rankkaa tämä laihduttaminen ole ollut tällä kertaa, melkeinpä päinvastoin: olo on mitä mainioin. Ihmettelen oloani, vaikka söin Clomejakin tässä välissä. Mä taisin aloittaa 30.12, tavoittena oli pudottaa 6-7 kiloa helmikuun loppuun mennessä, ei haittaa jos menee maaliskuun puoleen väliin. Mä olen tänä aikana syönyt ulkona pari kertaa, lauantaina taas. Olen vaan jättänyt riisin ja muut "näkyvät" hiilarit pois. Meilläkin on matka, pitkä viikonloppu Berliinissä, tässä välissä. Reissussa on kyllä hankala noudattaa dieettiä, noh, ei ainakaan mitään makeaa :) En oikein tiedä, miten jatkan dieettiä, eli miten alan lisätä hiilareita, ja mitä hiilareita. Jostain luin suuntaa-antavan ohjeen: 2 vko n 20 g/vrk, sen jälkeen viikoittain lisätään hiilareita 5g, näin jatketaan kunnes ihannepaino on saavutettu. Sitten pitää vaan löytää se oma hiilariherkkyys, normaalisti 40-90g/vrk. En tiedä, onko nää ohjeet oikein. Ehkä jotenkin rennommin jatkan dieettiä. Mähän en normaalistikaan syö perunaa, riisiä, pastaa, leipää, hyvin vähän ja aika harvoin. Juu, en minäkään näitä kiloja enää takaisin ota, huh. Ihanaa, jos laihtuminen jo näkyy!!! Nauti siitä! Mulla vasta tuntuu, farkut on mukavammat päällä, jee.
 
Viimeksi muokattu:
Sointu2010, joo kyllä nuo ohjeet hiilareiden lisäämiseen on varmaan ihan ok. Mä en usko jaksavani niin tarkkaan niitä laskeskella, paljonko lisään, mutta ruisleipää meinaan alkaa jossain vaiheessa syödä sekä hedelmiä ja marjoja. Rukiissa on hyviä hiilareita kuulemma. Ruispuuro on mun mielestä aika hyvää, niin sitä tai ruisleipää vaikka aamulla sitten jossain vaiheessa. Ja sitten maitotuotteita meinaan lisätä. Nyt en ole juustojen lisäksi juuri syönyt kuin kahvimaitoa ja ruoan kastikkeissa vähän kermaa. Siellä risteilyllä kyllä meinaan makeatakin syödä, mutta kohtuudella. Ei seisovassa pöydässä voi jättää suklaamousseja väliin :D

Kukas meistä nyt plussaisi seuraavaksi? Toivottavasti plussaajia tulee pian paljon!! :heart:
 
Hei, ihanalta kuulostaa teidän hiilarilaiharit! :) Kunpa vaan itselläkin riittäisi rahkeet ja itsekuri sellaiseen, kauhea herkkusuu olen :LOL:

Minäkin kovasti ja paljon toivon Ottiksen täällä pysyvän, mutta ymmärrän toki myös sen, että joskus vaan on helpompaa keskittyä muihin asioihin ja mikäs sen ihanempaa kuin kissa :heart:

Ja sitten hieman ujona kertoisin, että ne Mammaksin testit tulivat ja noin pari tuntia rakossa olleesta pisusta sitten töistä tullessa testailin, vaikken nyt mitään ihmeitä edes odottanut... Paitsi kohta saapuvia vieraita :LOL: :LOL: Ja siis, "haamuplussa" tuli parin-kolmen minsan kuluessa ja siis ihan selkeästi silmällä erotettava punertavalla sävyllä varustettuna, ei kuitenkaan siis kontrolliviivan vahvuutta edes lähentelevä, mutta kuitenkin... Olo on epäuskoinen, epävarma, pelottava ja kaikkea mahdollista. Jotenkin nuo liuskatestit, joita siis puikkojen tilalle laitettiin näyttävät niiiiiin leluilta, etten tiiä uskoisinko vaiko enkö : / No illalla sitten testaan vaiks uusiks kun vieraat on lähteneet... huoh, kyllä nyt verenpaine nousee vaikkei mikään luonnollisestikaan ole varmaa. Onkohan nuo testit edes mistään kotoisin?

Kiitos plussapuhureista ja kannustuksesta Teille Ihanaiset Naiset! :heart:

...ja siis luonnollisestikin, toivon samaa kaikille muillekin :flower: ja vielä itsellenikin variksi kun en oikein tajua tätä hommaa nyt yhtikäs yhtään....
 
Ottis
Pikku-Äiti Olipa ihana uutinen :heart:! Viivalle kovasti vahvistumista toivon :kiss:. Pidä lippu korkealla ja usko, että kaikki menee hyvin. Sitä me kaikki sulle halutaan :hug:.

ps. Kurkkaa ekalta sivulta mitä tietoja yrjöklubissa itsekustakin on ja laita tänne oma litaniasi, niin osaan laittaa tietosi sinne oikein. Kiitos :flower: =).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä