40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
:hug: Justis!
Nii..ja vaikka mul ois ihan mahispäivät dippailla ni en oo..enkä taija turhaan dippaillakaan, kun se limakalvo niin ohut niin eihän sinne oo voinu mitään kiinnittyäkkään(ja oishan se lääkär jotain nähny jos ois)...ja tosiaan ei mitään tuntemuksia..Joten päivittäjä voi ottaa mut kyllä tuolta RKTT listalta pois...sitä tätiä toivon saapuvaksi mut en sitäkään pikaisesti..mulle sopis että tää rytmi siirtyis vähän myöhäsemmäksi ja otollisemmaksi pupusteluihin oikeaan aikaan(et ne isommat ois siellä isällään oviksen aikois..).
 
Mafinka Kiitos :hug::sta ja :hug: sulle taas takaisin. Mustaa valkoisella on rankka lukea, kun se on nin… mustaa valkoisella. Mutta siltikään se ei tarkoita että olis kiveen kirjoitettu. Koita Mafinka jaksaa uskoa vielä, jos ei plussaa nyt tällä kiekalla, niin ensi kierroksella :heart:

Kiitos sullekin Putunen :hug:. Minäkin olen ennen aloittanut ovisbongailut about kp9-10, mutta tällä kiekalla ei vaan ollut dippailufiilistä aiemmin, eikä ole nytkään sitä fiilistä, vaikka ”velvollisuudesta” olenkin dipannut. Tänäänkin, kp16 taas nega. En tosiaan taida ovuloida enää. (Aina ennen oon hymynaaman saanut!) Ja nyt ei mitään. Voikohan oma pää saada ovuloimattomuudenkin aikaiseksi, meinaan kun olen niiiiiin negatiivisesti latautunut kaikella tavalla? Putunen vielä, mulla on limat aina tulleet ennen ovista, ja kun hymynaama on pärähtänyt tikkuun, on limatkin menneen talven lumia, siis limoja. Sulla voi siis ihan todannäköisesti tulla se oili just passelisti kun miehen kanssa tapaatte :).

Sointu2010 Mä en edes tiennyt että IVF/ICSIä voi tehdä luomukiertoon:confused:. Tai oon kuullut kyllä, mutten tajua miten se tapahtuu. Tarkoittaako se sitä, että kun naisella kypsyy normaalisti luomusti yksi munasolu, niin se sitten punktioidaan ja pannaan lasimaljaan simojen kanssa hedelmöittymään? Siis että sitten on sen yhden munasolun varassa? Mulle ei lekuri oo koskaan ees ehdottanut luomu-IVF/ICSI:ä vaan aina on ollu piikitykset, irrotuspiikki, punktio, lasimaljahedelmöitys (mulla ICSI) ja sitten siirto ja Luget testiin asti. Ja mitä ne Clomit siis onkaan taas? Kiitos piristyskukista :), :heart:.

Tulin taas ajatelleeksi, että meitä täysin lapsettomia on täällä vaan neljä. Kaikki neljä on parisuhteessa, kaksi meistä on hyvässä sellaisessa (Mafinka :) ja Sointu2010?), yksi semi-hyvässä (Ottis) ja yksi ei koe olevansa parisuhteessa henkisesti eikä oikein fyysisestikään (mä). Tulin vaan taas ajatelleeksi tätä asiaa, koska tunnen olevani ihan irrallinen otus, joka vaan ajelehtii merellä kaarnalastun päällä tietämättä mihin suuntaan pitäis alkaa kauhoa, kun missään päin ei näy mannerta eikä mitään kiinnekohtaa. Ja siis mitenkään en tarkoita vähätellä kenenkään muun tilannetta, toivottavasti kukaan ei sellaista luule. Enkä mylskään ajattele, että primaari lapsettomuus olisi sekundaarista mitenkään vaikeampi, jokaisen elämä ja tilanne on niin uniikki. Omanapaisesti itseäni ja eloani nyt vaan pähkäilen ja muiden tilanteita omaani heijastan ja peilaan. Tämän olohuoneen ja teidän avulla ja tuella on niin suuri merkitys tässä elon ja olon pähkimisessä.

Mur-mur Kiitos taas päivityksestä :flower:. Samperi niitä sun kummia lämpöjä. Jos se täti on tullakseen, niin tulis sitten jo, ettei sun tarttis oottaa ja oottaa, että pässet uuteen Luge-plussa-kiertoon.

Pikkutirri Ihana sinun blogi, miten ihmeessä ehdit kirjoitella sinne ja tänne, kaiken tekemisesi ohessa? Oot sie ihme tyyppi :heart:. Ja ihan totta, tuun kirveellä kaivamaan sen sun syyllisyyden pois. Tai jospa kalauttaisin sillä kirvehen hamarapäällä (onks se hamara vai humara?) sitä tyyppiä (kuka sitten onkin), joka sen syyllisyyden sinuun on iskostanut. Tuntuu niin pahalta kun pystyn melkein tuntemaan sinun syyllisyydentuntosi, tunnen kuinka se kaihertaa ja nakertaa, vaikka päälle ei näkyiskään koko ajan. Iso halaus sulle vielä!

Justis ystäväiseni, ei yhtään mitiä anteeksipyyntelyitä, joohan Justis :heart:! Tilastot on mun mielestä vain ja ainoastaan numeroita ja vaikka mulla sen testin tulos olikin vain 4,2% (toisella kerralla vain 3%), niin silti oon menossa siihen hoitoon. Oon kertonut tän jutun varmaan täällä aiemminkin, mutta kerron uudestaan. Mun lapsettomuusgyne kertoi, että sillä oli viime vuonna hoidossa tilastopoikkeuspariskunta. Naiselle tuli piikityksistä huolimatta yksi ainoa munasolu, joka punktioitiin ja todettiin, että siinä oli solu sisällä (eli oli käyttökelpoinenen). Se yksi ainoa munasolu hedelmöittyi alkioksi. Se alkio lähti jakaantumaan. Ja se saatiin siirrettyä. Ja se alkio kiinnittyi ja nainen testasi plussan. Se yksi ainoa munasolu oli siis läpäissyt monta onnistumista=tilastollista poikkeamaa jo siinä vaiheessa. Mutta ei siinä vielä kaikki: se yhdestä ainoasta munasolusta lähtöisin oleva alkio jakaantui ja tuloksena oli tälle pariskunnalle kaksoset! Ja tämn minulle kertoi mun lääkäri, joka sanoi että tilastot on tilastoja mutta aina on niitä, jotka ovat tilaston ulkopuolella, kuten tämä ihmepariskunta. Niin että Justis, älä masennu prosenteista, äläkä anteekspyytele sitä että ne masentavat. Mä en omaa onnetonta prosenttiosuuttani sure, kun en numeroista mitään ymmärrä ja ajattelen, ettei ne ENNUSTA sitä mitä tuleman pitää. Saitko imuroitua ja pölyt ja pahan mielen pois pyyhittyä?
 
Viimeksi muokattu:
Hei piiiiitkästä aikaa kaikille tasapuolisesti :) Ja kiitos mur-mur boldausvinkistä, vihdoinkin sen tajusin ottaa käyttöön :D Erilaista tapaa, siis sitä *sana* olen vaan tottunut käyttämään aiemmin...

Noh, täällä olen nyt lueskellut viime aikojen tapahtumia ja onpa kyllä taas paljon elämässä ehtinyt teillä muilla tapahtua. Minulla mennyt viikko ihan hujauksessa vieraiden ja sen jälkeen sairastelun parissa, nyt kun ei enää tule nukuttua kuumehouruissa, niin aika käy pitkäksi. Huoh...

Lupasin niistä "kusitikuista" laittaa kuvan ja nyt sellaisen olen saanut otettuakin, eli siinä on sitten rivissä viikon ajalta Mammaksin herkkien liuskojen "kehitys" ja se Clearbluehan oli ihan selkeä plussa silloin viime perjantaina. Neuvolaan en ole vielä ollut yhteydessä, mutta varhaisultraan on aika varattuna 1.2. eli sen jälkeen sitten tilanteesta riippuen ryhdyn ottamaan ä-nlaan yhteyttä.

 
Viimeksi muokattu:
Oi mini-mama, JUURI tänään mietin, että pitääkin siulta kysellä kuulumisia kun plussauksesta se viikko JO kulunut!!!=)

..ja siinähän ne kusjtikkuset on kaunihissa rivissä - Ihania plussia!!:heart:
..ja vielä 12pvää ultraan, jännittääkö sinua?..onko siulle tullut lisää oireita?:)

Oletko muuten käynyt kurkkimassa masunkasvattajien(40+ "odottajat") puolelle?..siellä sinuahin huhuiltiin jo mukaan!:wave:
(taavi, Morticia..taisi viidemmmakin jo sinne joukkoon uskaltautua..)
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria, meillä on harkittu luomukiertoa siksi, että mulla tulee aina vaan se yksi rakkula niin luomuna kuin stimuloitunakin (yhdessä stimulaatiossa 4, muuten aina vain se yksi). Viime syksynä tuloksettomien hoitojen jälkeen ultrattiin muutamaa luomukiertoa; toisessa kehittyi 2, toisessa 1 ja limis oli jopa 10 mm, hoidoissa noin 8 mm. Nyt en tiedä yritetäänkö pienellä Clomi-tuella vai luomuna: Clomeilla kai ovis tulee varmemmin, mutta luomuna limis on parempi. Clomit ovat eniten käytettyjä lapsettomuuslääkkeitä, ne vähentävät estrogeenin määrää, jolloin oman FSH:n määrä lisääntyy. Se stimuloi rakkulan kasvua, tavoitteena on kasvattaa 1-2 hyvää rakkulaa ja siitä sitten hyvää keltistä. Lääkärini on sitä mieltä, että mun hormonitoiminta on niin jääräpäistä, että parhaiten tehoaa tuo oma FSH, eikä ulkoapäin annetut FSH-pistokset. Tiedä sitten sitä, miten on. Hih, oli muuten tutun kuuloinen tarina, minäkin olen kuullut sen lääkäriltäni - meillä muistaakseni on sama lääkäri. Tämä nainen oli tuolloin 42-vuotias ja oli juuri tavannut miehensä. Yksi rakkula tuli ja se icsattiin kehnojen siittiöiden vuoksi. Todella onnekas pariskunta!! Olit laittanut kysymysmerkin, että onko meillä hyvä parisuhde - on meillä! Oikein onnellisesti ollaan yhdessä, vaikka Clomit (mun kiukkukohtaukseni) ovatkin koetelleet suhdetta. Mietin, mitä jos olisitte rehellisesti "vaan" ystäviä ja teillä olisi tämä yhteinen projekti, osaisitteko silloin tukea toisianne? Ettet siellä yksin ajelehtisi. Olen kuullut monista, ketkä ovat yhteisesti sopineet hankkivansa lapsen, ihan vaan kavereina.

Kiitos Pikkutirri PUUUHHHkutuksista, sinne puhallan ainakin yhtä vahvan puhurin!! Hyvä, että pääsette tutkimuksiin! Muillekin piinailijoille lähti peukutukset :heart:

Pikku-Äiti, nätisti puna vahvistui, onnea vielä kerran :flower:
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri, kävin kurkkaamassa siun Blogia - ihastuin:heart:
..ja ne siun käsityöt - vielähin ihunampia:heart::heart:..ja ne Metsolan kankahat:rolleyes:

Kävin kurkkaamassa siun Huutis kohdettahin - ei ollut nyt mitään..
..olisikos mahdollista teetättää siulla poikaselleni pari trikoopuseroa - kiirusta ei olisi ja mikä olisi n. hinta?=)

Tuossa "Liljan" synttärikuvasessa(söpöinen, pikkinen tirrukka tuo tyttösenne on:kiss:)taustalla samanlaiset verhot kuin miullahin, joskus pidin keittiön ikkunassa..ovat vain nyt jossain jemma nimisessä paikassa?:confused:
..onhan kangas sellaista keinokuitu/villa sekoitetta?
HPIM2054.JPG (image)
..ei siis puuvillaa(sileää, tiivistä kangasta) kuiteskaan, karkeampaa(loimi/kude näkyy)..vai mites ne nyt menikään?..on aikaapi jo v u o s ia kun siellä tekstiilimyyjän kurssilla olin..:D

Miun silmää kovasti nuo retro kankahat miellyttivät aikoinaan.
Ne värit niin kivoja, reippaita ja namusia - isoja kuvioitahin!!:heart:
..toki vielähin miellyttää, vasitenhin vaattehissa:) ..sisustusmakuuni vain enämpi nyt sellainen maalaisromanttinen, rustiikkinen..tai mikäpä lieneenkään..;)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vaan kovasti masua, selkää&jalkoja jomottelee - mitään vuotoa ei kuiteskaan näy..Höh:O
..päätähin taas särkee..nytkö mie sitä huru-akkaa joudunhin vartoilemaan?..***kele!!:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
No ohhoh mur-mur, mikähän nyt on... ettei vaan... ;) Lueskelin tuolta, että lämpöäkin on pukannut ja ihan samoilta oireet kuulostivat kuin minulla nyt. Yli 37 on ollut joka kerta kun olen mittaillut, paitti aamusella hippasen alle... Hmmm. Ja kuumeessa, mutta sitä ei lasketa :D

Kiitos kun laitoit tuon masunkasvattajien linkin mur-mur, kävin sitä vilkasemassa mutten vielä tohdi siirtyä... Olet niin kultainen kun infoat asiat, jotka jäävät muilta huomaamatta. En ollut vielä edes tiennyt/huomannut moista ryhmää olevankaan :ashamed:

Ja niistä oireista sitten semmosta, että oikealla välillä nippailee ja jumpsuttaa. Myös alaselkä ja nivuset ilmaisevat sellaista jännää kuumotusta, muttei mitenkään ilkeästi vaan sen verran, että tiiän mistä on kyse. Tissit on aika paljon palloutuneet aroiksi ja kuumat ovat kun mitkä :LOL: Sitten sellaista kauheeeeeta väsymystä ja tosiaan lämpöjen lisäksi oli ihan 38:n kuumettakin parina päivänä, luultavasti ihan flunssapirulaisen yritystä päästä kehooni, vaan eipäs päässytkään kunnolla. Hähähähääää. Ja siitä ultrasta mur-mur kysyit myös ja kyllä, se jännittää ihan vietävästi... Mutta samalla lohduttaa kun on mahdollisuus sellaiseen mennä tilanne tarkistamaan, jos ei siis ennen sitä mitään ihmeitä tapahdu. Ja sen jälkeen olen valmis siirtymään edes pienen askeleen eteenpäin, kun jo tämä näin nopea raskautuminen oli minulle suoraan sanoen yllättävää, kiitollinen olen tästä :heart: Ja samaa toivon Teille Kaikille muillekin kuumeilijoille ja haaveilijoille, sniiiiif :hug:

Hei, mitenkäs pikkutirrin blogia pääsee vaklaamaan? Yritin tulta profiilin kautta, mutta eipä onnannut. Taitaa olla joku muu blogi sitten kyseessä :confused: Tykkään niitä lueskella kovastikin... Ihmisten arki, ajatukset, mieli ja erilaiset elämäntavat ovat niiiiiin kovin mielenkiintoisia ja opettavaisia. Ihanaa kun meitä on niin erilaisia =)
 
mur-mur Tiedän tunteen, minulla todella usein ollut, ei tosin ihan viimeaikoina, mutta kuitenkin, vastaavanlaista "koneen hidasta käyntiinlähtöä" ja osaa sitten olla kipeä ja kenkuttaa kun on paikat kireänä. Toivotaan kuitenkin että kyseessä olisi "diidadaa" :saint: eli että haikara kävisi tutustumassa etukäteen tulevaan lentoreittiin :) Minä hieman muuten ihmettelinkin, kun olin jo unohtanut, että miksi sitä greippimehua lipitän, eli kiitos taas infosta, hih :) Olen muuten kuullut että naisten olisi hyvä syödä jogurttia alapään PHn takia, onko kukaan muu kuullut moisesta? Ostin manteleita kun luin jostakin että alentaisi LH-pitoisuuksia; on tämäkin, jonkun on se saatava nousemaan ja minun alenemaan...
Pikku-Äiti Kiitos tuosta "kusitikkukuvasta" :) Olisi niin ihanaa dipata plussa joka sitten kestäisi, kestäisi ja kestäisi kunnes maailmaan syntyisi pieni vauva :heart:
Ai niin, AVA Tampereelta antoi seuraavan vastauksen minulle kun kysyin saisinko heiltä mahdollisesti hedelmöityshoitoja:
"Klinikallamme on ikäraja, joka on 44 vuotta. Lahjamunasoluhoidoissa 46 vuotta. Ikärajat ovat perusteltuja siitä syystä, että todennäköisyys tulla raskaaksi 45-vuotiaana on vain 2 %. Vaikka kierto olisi säännöllinen ja hormonitaso kohtalainen, munasolujen laatu on huono ja niitä ei enää saada välttämättä edes stimulaatiolla. FSH eli follikkelia stimuloivan hormonin tulisi olla kierronpäivinä 2-5 otettuna välillä 2.0–10 IU/l. Kela ei korvaa Suomessa yli 43- vuotiaan hoitoja, eikä lääkekustannuksia. Olisi moraalisesti ja eettisesti väärin lähteä tekemään asiakkaan rahoilla kalliita hoitoja, joista tiedetään, että raskaaksi tulemisen mahdollisuutta ei käytännössä enää ole."
Eli summa summaarum, unohda koko juttu :(
Täytynee mennä tollon arvauskeskuslääkärin juttusille jos kuulee joltakin että jokin troppi voisi tuota LH:ta alentaa, tosin jos sellainen ihmelääke olisi olemassa niin mielumminhan sitä määrättäisiin kuin tehtäisiin noita kalliita hoitoja, huokaus!!! Ei tunnu kivalta, ei ollenkaan :'(
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, AVA Tampereelta antoi seuraavan vastauksen minulle kun kysyin saisinko heiltä mahdollisesti hedelmöityshoitoja:
"Klinikallamme on ikäraja, joka on 44 vuotta. Lahjamunasoluhoidoissa 46 vuotta. Ikärajat ovat perusteltuja siitä syystä, että todennäköisyys tulla raskaaksi 45-vuotiaana on vain 2 %. Vaikka kierto olisi säännöllinen ja hormonitaso kohtalainen, munasolujen laatu on huono ja niitä ei enää saada välttämättä edes stimulaatiolla. FSH eli follikkelia stimuloivan hormonin tulisi olla kierronpäivinä 2-5 otettuna välillä 2.0–10 IU/l. Kela ei korvaa Suomessa yli 43- vuotiaan hoitoja, eikä lääkekustannuksia. Olisi moraalisesti ja eettisesti väärin lähteä tekemään asiakkaan rahoilla kalliita hoitoja, joista tiedetään, että raskaaksi tulemisen mahdollisuutta ei käytännössä enää ole."
Ymmärrän hyvin tuon muun hedelmöityshoidon..mutta jos lahjamunasoluilla mennään, voi siunhin ikäinen raskautua!!

Selventäkääs miulle jos en ole ymmärtänyt tätä lahjamunasoluhoitoa: Lahjamunasoluhoitodossahan se munasolu tulee luovuttajalta ja hedelmötykseen käytettäisiin miehesi siittiöitä, eiköstä vaan?
Tapahtuuko itse hedelmöitys "maljassa"..tyhmänä kyselen??

Tuollaista lääkärin antamaa tietoa löysin:
Hei!
Pakastealkion siirron jälkeen raskauksia alkaa hieman vähemm?n kuin tuoresiirrosta. Alkion selviämiseen ja raskauden alkamiseen pakastus-sulatus operaation jälkeen vaikuttaa erittäin selvästi alkion laatu ennen pakastusta. Alkion laatuhan ei ainakaan parane tässä prosessissa, joten tärkeä tieto on alkioiden laatu ennen pakastusta.
Oma ikä ja FSH-hormonin pitoisuus ei vaikuta tulokseen silloin kun siirretään lahjamunasoluilla aikaansaatuja pakastealkioita korvauslääkityksen (Zumenon-Lugesteron) aikana. Tärkeää on siis alkioiden laatu ja kohdun ja limakalvon tilanne siirtohetkellä.

Ystävällisin terveisin.
Kurunmäki Henri LKT

pikkinen-mammushka:wave:

pikkutirrin Blogiin linkki:
pikkupikkuriikki retroilee: Liljan tarina..mun vaikea taival...
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka kyllä täällä täti hupakko on tulollaan, ei diidadaa(vaik ihuna olis ollunna):ashamed:

Saattoi olla tosiaan niin, että se ovis olihin 11.1 ja siksi tätsykkä pyyhältäähin viiveellä - vasta 24.1

Käyttelen nyt nuo Luget ja jos niistä ei apuja löydy(erittäin epätodennäköistä kummiskin)mie vetäydyn taustalle
..huoks..jos tärppi käy, alkaa piinat taas kestääkö pieni matkassa - aina siis jotain odottelua naisen elossa..


Rominas, kiitti kaunis kun kertoilit viime kierrostasi:kiss:
..saattoi siullahin toinen ovis viivästyttää tädin tuloa..mitä itse luulet?

Kurjaa tuo siun pikkasen sairastelu, pikaista paranemista hälle:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Huh, että on taas tullut tekstiä, mutt hyvä näin :).

Rominas Kiva, ett täti lähti jo wegs ja pääset taas oviksen metsästykseen. Paranemista niin miehelle kuin pojallekin. Sairastelukierre varmaankin katkeaa, kun saavat kitarisat poistettua.

Pikkutirri Limakalvoille varmasti löytyy keino. Greippimehu on yksi juttu ja lääkkeet toinen. Clomifen ainakin ohentaa limakalvoja, oletkos niitä käyttänyt? Vähän ristiriitaista, ett niitä sitten määrätään lapsettomuusongelmiin kun osaltaan ainakin heikentävät kiinnittymismahiksia ja sikshän niitä lugeja sit määrätäänkin, ett tukisivat limistä.

Mullekin gyne puheli 'kemioista' keskeytyneen km:n todettuaan, mutt se onkin ihan lääketieteellisesti todistettu juttu, että jos kromosomit eivät sovi yhteen, saattaa herkemmin tulla alkioita, joista ei sitten elämään olekaan, mutta että se muka vaikuttaisi raskausmyrkytykseen, niin huh :headwall:. Lääkäreille sais toisinaan antaa pikkasen koulutusta sen suhteen mitä voi ja mitä on hyvä puhua.

Hystis Oot ihana :kiss:, aina valmiina koulaamaan näitä elämiemme miehiä =).

Mafinka Hyviä oireita sulla =) :heart:. Milloin aiot ekan testin dipata? Peukutuksia :heart:.

Justiina Älä suotta anteeksi pyytele, kyllähän se 1/4:stä tuntuu paljolta, kun ja jos maksaa hoidoista hunajaa. Mutt muutenhan meillä 40+:lla on paljon huonommat prossat raskautua. Häntä pystyyn :hug:. Omaani tässä nostelen samalla =).
 
Kyllä te vaan ootte niin spesiaalin ihania naisia kaikki täällä! Kaikki toinen toisillemme. Ajatelkaas, kuinka ainutlaatuinen tää palsta, tää nimenomainen Ottiksen :heart: ammoin aloittama pino on: täällä ei kukaan rähise eikä arvostele, täällä annetaan kaikkien kukkien, mielipiteittein ja tilanteitten kukkia :flower:. Täällä jokaine on omalla persoonallaan vilpittömin mielin mukana kertomassa omaa tarinaansa ja kuuntelemassa muiden. Joka ikinen kerta sitä vaan koko sydämestäni "ihmettelen". Ollaan me kuulkaa onnekkaita kun olemme tänne eksyneet ja toisemme läytäneet. Muita palstoja mitenkään väheksymättä täällä me jo aikuisikään ehtineet ollaan enemmän samalla aaltopituudella kuin muilla palstoilla, joilla on sama haavetilanne, mutta ikä eri. Ihmeellinen on ihmisen (etenkin naisihmisen) ikä.., joka tuo monia hyviä juttuja tasoittamaan niitä asioita, joita se ikä vie poispäin.. Iso kiitos taas siitä että olette olemssa, joka ikinen!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Pikku-Äiti Kiva kehityslinja ollut sun viivasilla =). Vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:.

Pikkutirri Ellen ihan väärin muista, niin olenpa kuullut / lukenut alkion kiinnittyneen, vaikka ultrassa limis ollut vain 4mm ja sehän kasvaa joka päivä, joten ei peli ole todellakaan vielä pelattu.

Mafinka Voi pimpula mitä sulle on taas kertoiltu :stick:. Toivottavasti keinot LH:n lasekmiseen löytyy. Pakko olla jokin keino!!

ON Tädin tuloon pari päivää. Tänään särki kampaajalta tullessa päätä niin, ett jouduin ottaa kipulääkkeen. Yleensä kampaajalla rentoutuu, mutt nyt kävi toisin, sillä kävin uudella kampaajalla ja varmaan vähän pelkäsin miten käy. Ja pahasti kävikin, sillä leikkasi takaa mun hiukset ihan väärin. Nämä on nyt niin lyhyet, ett hirvittää :'(. Päältä ja sivuilta olis kuitenkin saanut ottaa enemmän jne. eli tulos paha, mutt pakkohan miehen on ollut tätä uutta kampausta kehua ku kotikylällään kampaajalla kävin. Toisaalta hyvä, ett hän on tykkäävinään, sillä ihan surkeatahan tämä olis muuten. Miehelle sanoin kotiin tultuani, etten ollut kehdata pulloja käydä palauttamassa ku niin hävetti ja mies oli ihana: Lähti ruokakauppaan suosiolla yksin ja toi mulle tullessaan ison pussin lohtukarkkia =).
 
Ottis
mur-mur Kiitos pikkutirrin linkistä. Sitä olinkin jo kysellä. Oot aarre :hug:. Pitele sitä tätiä vaan kuulomatkan ulkopuolella ja plussaa niin päästään jännäämään tuleeko sieltä tyttö vai poika :heart:.
 
Heissan Ottis sinä ite upea :heart:. Luin ekaks sun viestin "kuolaamisesksi" ennen kuin kirjaimet meni oikeaan järjestykseen: koulaamiseksi. Mut en silti oikein äkännyt mitä koulaamista tarkoitit? Soinnun mahdollisesti äxän kirveellä kouhimistako ajattelit?

Sointu2010 Ahaa, kiitos selvennyksestä. Toivottavasti te olette kans sellainen tilaston ulkopuolelta tuleva tarina, jota kerrotaan vuoden kuluttua kannustuksena muille:heart:! Ehdotuksesi kaveripohjalta hankitusta lapsesta on just se mitä mä tässä nyt oikeestaan sydämessäni haluan, mut vaikka oon ihan äärirehellisesti asioista miehen kanssa jutellut, ihan vielä se ei usko/halua uskoa/ymmärrä/halua ymmärtää/kuule/halua kuulla mitä me jutellaan. Eilen taas juteltiin ja luulin että hän ymmärsi ja että on samaa mieltä. Mutta tänään kun taas juteltiin, hän olikin ymmärtänyt eri tavalla kuin mitä luulin hänen ymmärtäneen. No, prosessi jatkuu. Oon vaan niin tajuttoman väsynyt yleisesti ja väsynyt kaikkeen. Haluaisin vaan nukkua nukkua nukkua...
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hysteria Just sitä kuinka lupasit Sointu2010n lekuria nätisti kirveellä koulia :LOL:. Se oli niin mainio kuvaus =).

mur-mur Juu ja ton aloitus-tekstin on kirjoittanut Inia, joka mua ennen oli hoidellut päivitykset yksin pitkään, pitkään ja poistui sitten viimein meidän ihanaisesta olkkarista kymmenien pettymysten jälkeen :(. Voi ku Iniaa onnistaisikin :heart:.

Kiitos kaunis sinulle nykyisestä päivitysrupeamasta. Mulla meinasi joskus ihan päreet palaa ku oli kiire ehtiä töihin ja yritin saada aamuisin listan näkyville. Ja stressaahan se kun on tunne, ett pitää pysyä kärryillä. Mun nykyisellä mentaliteetilla ei onnais, ei. Olet siis totisesti kiitoksesi ansainnut :flower:.
 
Tää olkkari sympaattisine supernaisineen on tukeva ;), empaattiseten ja aikaansaavien päivittäjien ja kaikkien kirjoittajien ansiosta. Erityiskiitos Ottiskelle, pinon alkuperäiselle(?) perustajalle ja päivittäislle päivittäjille, joista nyt mainittakoon ihmeelline ihme-mur-mur :heart:! Niih, ajattelee täällä Hystis!
 
pikkutirri, kirjoittelit niin kauniisti, koskettavasti - surullisestihin, tuosta pienen pienestä "Lilja" tyttösestä ja hänen syntymästään(raskauden purku, kuten itse sen kuvailit)aivan yllättäin: Ei aivan valmis ollut pieni, eikä äitikään..:O hätä suuri pienen voinnista ja päälle itsesyytökset "teinkö MINÄ jotain väärin"..siinäpä jo paljon ollut sydämen päällä..

..mutta..miusta tarinalla oli kuitenhin niin onnellinen loppu..

..tyttö on aivan ihana:heart:
kuin pien, siroi keijukainen
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki ihanat naiset!!! Ja niinku Hystiskin tuolla aiemmin puhui niin tää on kyllä niin erikoinen ja erikoisen empaattinen ja ihana olohuone minne kokoontuu ihania ja toisilleen niin ihmeen hyviä ihmisiä...täällä on hyvä olla! Mä oon nyt töissä..yövuorot seuraavat 4 yötä joten tarinoin täällä öiseen aikaan...nyt lähen pikkusen töitä tekemään mutta palailen tänne olkkariimme piakkoin taas...=) Halaus teille:hug:
 
Juu Ottis, Inia oli sen kivan aloitustekstin laitellut tuolloin 19.10.2009:)(vol.5)
..mutta 40+ kuumeilupino oli tuollon helmikuulla 2008 laiteltu ihan ekaa kertaa.

Hystis
, tämä on JO kahdestoista 40+ pino(vol.12)..niin kauan meitä täällä jo ollut, "vauvahaaveilijoita":heart:
..suurin osa jäänyt tietenhin jo pois kyydistä aikaa sitten..vauvoja on kuitenhin syntynyt:heart:..paljonkohan muuten kaikkiaan..:confused:

pikkutirri mie sitten siun pyynnöstäsi poistelin siut tuolta RKTT listalta..en olis halunnut:(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä