40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Salme71 Ihana ku kertoilet noista ajoista, kun pikkunen ollut vielä masussa ja miltä on tuntunut kasvaa vähän kypsemmällä iällä äidiksi :).

Meillä ei ole just nyt mitään suunnitelmia kuin vanhaan malliin testailla ovista ja toimia sit sen mukaan. Vähän hukassa olin vielä hetki sitten oman kiertoni kanssa, mutt nyt tuntuu lupaavalta, kun olin tuntevinani ovislimojen hulvahduksen ;). Sori nää mun kuvailuni, mutt tiedätte kyllä mistä puhun. Pitänee virittäytyä siihen tunnelmaan, ett ukon kellistäisin tänään ja seuraavan kerran 'määrää' sitten ovis. Olen käsittänyt, ett Clomifenit tavallaan vaikuttavat vielä jälkijättöisesti parissa seuraavassa kierrossa, joten sen puoleen toivon meheviä folleja ja että ovis ei tulisi liian varhain.
 
Olisi kyllä ihan mahtavaa, jos nyt tässä kierrossa plussaisit, Ottis! :heart: Nyt eikun ukkeli vaan kellistäen illalla, niin homma on siinä! :D


Tämä haaveilu on tuonut mieleen niitä vime raskauden fiiliksiä niin paljon. Muunmuassa se kummallinen tunne, kun sai sen plussan testiin, niin sitä olisi halunnut kertoa heti kaikille mahdollisille ihmisille. Mutta onneksi järki sentään voitti, ja pystyin pidättelemään hölösuutani. =);):heart:
 
Täällähän on mahtavat plussatuulet :cool: Onnea Mindy<3, Putunen ja Marja-Leena71!!! :flower: :heart: Paaaljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan kaikille :heart:

ON: Täällä dpo5, mutta jotenkin on semmoinen tunne että ei taida tässä kierrossa tärpätä, vaikka ahkerasti kyllä on peitto heilunut. Tosin eilen vihlaisi pariin otteeseen alamasusta ihan kuin olisi ollut repäisykipuja, mutta ei kai niitä nyt vielä..?

Tunti tervetuloa minunkin puolestani.
 
Viimeksi muokattu:
Euphonia; pidetään peukkuja, että tärppi olisi kumminkin käynyt. =) Kyllähän nuo oireet ihan hyvältä kuullostavat. Jännätään, että pikkumasuasukki tekisi siellä jo pientä pesää!! =):heart:

Tunti; tervetuloa kirjoittelemaan ja haaveilemaan! :)
 
Euphonia, täällä hieman samat tuntemukset - dpo5 miullahin.

Lämmöt laski illasta n. 0.02-0.03 astetta?..ja masulla alhaalla pientä vihlontaa välillä..
..vaan taitaa ihan johtua Lugeista, ne kun tekee vaikka vallan mitä oirehia:(

Hetken haaveksin, että tämä olisi nyt se lämpödippi ales kun tapahtuu kiinnittyminen..ja kun noita masu tuntemuksiahin, huonoa oloakin ja palelsi kovin..lämmöt nyt 36.9(olleet parina, kolmena iltana 37.2)

En yhtään tiedä tarkalleen, minkä pituinen kierto nyt tulisi olemaan?..ollut viime aikoina 24 mutta ovis vasta Kp13 joten jos siitä laskee sen 14vrk - luteaaliajan, joka miulla yleensä on, olisi kierto nyt sen 27..eli täti tulisi jos tullakseen 25.5 - vitsi mikä kärvistely vielä!!!!:O

Kauniita unia&oman kullan kuvia:heart: teille ihunaisille täältä toivottelen ja ++++++++++ paaaaljooooon!!!
 
Viimeksi muokattu:
Moips vaan kaikille!!! Ja kiitoksia matkatoivotuksista=)

Tänään vietiin Liljan kanssa matkalaukut ja passit valmiiksi Helsinkiin..viel ois 2 iltavuoroa tehtävä ja torstai illan jälkeen sitten nokka kohti Helsinkiä ja pe aamuna 06 nousee kone!!! Niin ihanaa on lähtä ja hyvässä seurassa..lapset ja hyvä ystäväni (serkkuni)...

Tänään tosiaan vietettiin shoppailupäivää Hesassa ja huippu löytöjä teinkin=) Itäkeskuksessa käytiin ja Liljalle huippu juttu oli siellä oleva "pomppu trampoliini" sellanen missä oli valjaat ja kuminauhojen varassa pompittiin, sen perään vielä karuselliin ni oli tyttö iloinen ja kertoi siitä pomppu jutusta kaikille=)

Salme: Ihana kuulla kun kerroit noin että tunsit olevasi "turvassa" raskauden aikana..niin mäkin toivoisin nyt olevani ja toivoisin tuntevani jos nyt jäisin pienokaista odottamaan...Liljaa odottaessa se raskausmyrkytys ja raskauden purku tuli niin puuntakaa et sen takia se vissiin on ollu niin kova paikka, kun ei siihen osannu varautua...taas mä aloin höpisee omia...pöh! Nii..sinulle onnekasta RKTT aikaa=)

Ottikselle onnea oviksen ja pilin metsästykseen!!! Kellistä se mies ennen ku se kerkiää taas livahtaa nukkuu...

Euphonialle ja mur-murillekin onnekasta RKTT aikaa!!!

Putuselle, Mindylle ja Marja-Liisalle hurjasti onnea ja turvallista matkaa=):heart:

Oliivitar ja Putunen ja muutkin..kiitos myös plussapuuhkuista...ja en..en rapistellu...en mä oo viittin enkä uskaltanu...mielummin haaveilen edes pienestä mahdollisuudesta loppuun asti=) kun katselen plancoa testiä:(...eli siis huomenna alkaa eli tätsy tulee..illalla sitä töissä ollessa oottelen(mulla on aina ollu aika kellon tarkka..) tai jos nyt sattuisi ettei huomenna alkais ni sit ois kyl pakko testata torstai aamuna ennen matkaa...=) voi kun se oiskin ihana ylläri=) Mä en oo viittin ees niitä lämpöjä nyt mittailla kun vaan masennuin ja menetin toivoni niistäkin.... ja siis...ei mulla oo edes sitä pienen pientä finniäkään eikä minkään sortin flunssaa joita mä pidän kans todellisina oireina...Hyvillä mielin kuitenkin ja katse jo uusia kiertoja kohti...ehkäpä se vielä..=)

Nati nati kaikille!!!=)
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ottis (43)...................kp8/24-30........yk21( 08/09)1.
Whisky Peat (35)........kp12/?.............yk1........3
Nöpsö (42).................kp14/29-32.......yk?................2.
Mahdotontako (46).....kp15/27...........yk11....................1. yht.
Salme71 (39)..............kp15/27-29......yk2........2
AinoEmilia (?).............kp17/?.............yk n. 3v( 08/10)4/2yht.
Euphonia (39).............kp19/25-26......yk17..........1
mur-mur (45).............kp19/24...........yk26(02&08&11/10)3.
Ninni69 (41)...............Kp22/23-30......yk n.3v............1
Mindy<3 (40)..............Kp26/28-30......yk3............4
putunen (41)...............kp27/24-26......yk yli 1v................3./1.yht.
pikkutirri (41)..............kp29/28...........yk5........4./2yht.
Marja-Leena71 (38).....kp33/28..........yk6.......3.(Kp31/22)
oliivitar (40)...............kp35/27-30......yk3 ( 05/09)7.
Iida-Karoliina (46).......kp?/23-29........yk22...................5.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, *Justiina*




Salme-71 (39)...........dpo2
mur-mur(45).............dpo6
Mindy<3 (40)............dpo13(dpo10)
putunen (41).............dpo16(dpo10)

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Huomenta kaikille! :) Ja kiitokset myös :flower:

Niinhän se on, että nyt tästä plussasta kannattaa nauttia peloista huolimatta, ja niin nautinkin. :) Kunhan näistä ihan ekoista päivistä pääsee eteenpäin, niin varmaan sekin jo helpottaa. Mulla on niitä kemiallisia ollut aika monta, niin se on pistänyt varovaiseksi.

Pikkutirri - toivottavasti se täti ei nyt tulisikaan, vaan plussa testiin!! Peukutuksia sille! :heart:

Mur-murille ja Euphonialle ja Salmelle tärppitoivotukset tähän kiertoon!! :heart:

tunti - tervetuloa mukaan!! :wave:

Mukavaa keskiviikkoa jokaiselle! =)
 
tunti Tervetuloa kuumeilemaan joukkoomme

Mur-murille ja Euphonialle ja Salmelle onnekasta & j ä n n i t t ä v ä ä RKTT-aikaa

Salme Muistankin, kuinka ihanaa se oli kun ensimmäistä kertaa kutsuttiin Äidiksi. Ensin olin että mitä?... Tarkoittivatko he minun äitiäni, ymmärsinkö jotenkin väärin... Mikä hulvahdus menikään läpi koko tytön, kun ymmärsin sen tarkoittavan minua. Sain kunnian.


Eipäs omassa navassa mitään uutta. Odottelulla jatketaan : / Tätikipuset ja selkäpoltot taustalla kiusailevat.
Voi olipas ihana uusi neuvolatäti meillä täällä! Soitin Tk:hon ja sain ajan huomiseksi lääkäriin ja labraan testeihin. Ei vähätellyt yhtään oireitani ja olisi ottanut jo tänäänkin vastaan. Olenpas minä nyt hyvällä tuulella =)
 
Viimeksi muokattu:
putunen - kiitos kaunis päivityksestä:flower:

Miulla täällä sellainen olo, ettei mene pitkään kun täti porhaltaa, eilen illalla kovasti tuntemuksia - joita luulin hetkeksi muuksi, tänään kuitenhin s e l k e i t ä täti sellaisia..:ashamed:
.. lämmötkään ei nouse ylös enää..kyllä tämä kierto oli tässä:'(

Noissa kolmessa tärppikierrossani, ovat lämmöt jossain vaiheessa saattaneet hetkellisesti pudota, mutta nousseet sitten takaisin 37.2-37.4..
..nyt keltarauhasen toiminta heikkoa ja Lugetkaan ei siinä enään auta..ei auta ei..:'(

..tuli vaan omaa napaista..sorry

Mukavaista päivää kummiskin teille ihunaiset!:heart:


((muoks))..no, oli ne lämmöt kuiteshin sen 37.1..taisin huonosti aiemmin mitata?..on vain nyt sellainen luvutus fiilis taas..: /

Dippailluthin olen jo monasti..juu tiedän, i h a n liian pienet dpo päivät vasta:whistle:..siksi kai se helposti tuleehin pettynyt, luvutus olo blancoja kattelessa..huoks, mie hölmö olen

Taidan vaan pikku hiljaksiin tulla jo to-del-la epätoivoiseksi..olisikohan jo aika luovuttaa..
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi mur-mur, jos on sellainen luovutus-olo. Se ei ole mukavaa ollenkaan :( :hug:. Mutta hyvä kun lämmöt kuitenkin oli koholla. Minullakin tässä kierrossa oli välillä ihan menkka-olo, ja välillä taas toisenlainen. Jospa ne olot nyt vaan huijaavat, ja kierto päättyisikin plussaan!! :heart: Peukutukset sille!!

Oliivittarellekin edelleen kovasti plussapuuhkuja!! :heart:

ON: muutaman kuukauden olen syönyt e-vitamiinivalmisteita, ensin Boragoa, jossa oli jotain jamssinjuurtakin ja sen jälkeen vehnänalkioöljyä. Lisäksi foolihappoa ja aika ajoin kalaöljyvalmisteita. En sitten tiedä oisko niistä ollut jotain apua tähän tärppiin :confused:. Ai niin, vitamore totaliakin kokeilin välillä ja purkillisen söin gelee royalia. Mutta tuon vehnänalkioöljyn aloittamisen jälkeen tämä tärppi tuli. Toki voi olla eniten merkitystä kuitenkin tällä vuodenajalla, että hormonit ja solut toimii tehokkaammin. Jos tämä nyt sitten etenisi eteenpäin, niin kolmas tammikuun lapsi olisi minulle tulossa :).

Niin, ja älä mur-mur välitä niistä blancoista tässä vaiheessa. Tiedäthän, ettei ne mitään merkitse. Sitten dpo 10-12 alkaen voisi jo jotain näkyäkin... :kiss:
 
putunen - no, tiedänhän mie, ettei mitään haamuisia edes dpo6 voi tulla..
..olin vain mielessäni ajatellu sen näin: dippailen ja katson, tuleeko ensin vaikka viivanpaikkaa ja siitä vahvenee sitten haamuiseksi ja kunnon plussaksi(m i k ä l i näin onnellisesti kävisi)
Tämä oli vain ajankuluksi tällaista, testing testing..kuluu päivät rattoismammin(tai no, enpä ole enää varma..)

Viivanpaikkoja on herkissä testeissä(One Step)jokaisessa ollut - enempi ja vähempi vahvoja.
Noissa David puikoissa ei sitten näkynyt mitään(ei tietenkään!)

Jotenhin sitä toivoo, että JOS tärppi käy, se viivanen alkaisi NYT tällä kertaa vahventumaan aiemmin..: /
 
Viimeksi muokattu:
Posti Pate toi Progesteron voiteen ja pikkasen jo kokeilinhin - levitin voiteen noihin alleihini.;)

Sitä sitten käytetään: Kp7-oma kierron pituus n. 1/4tl/2xvrk.(Kp21 lähtien-kierron pituus 1/4-1/2tl/2xvrk.) mihin tahansa kroppaan esim. allit, masu, reiden sisäpinnat, ranteet tisut jne..

Paras kohta sellainen, jossa vähiten ihonalaista rasvaa!(miulla siten ne ranteet:p)
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei taas Ihanaiset Naiset!

mur-mur Iisoot halitukset sinulle näin ensalkuun :hug: kuten putunen jo ehti sanoa niin älähän hättäile :D

tunti Tervetuloa minunkin puolestani olkkariin :wave:

Ajattelin vain kertoa, kun oli täällä aiemmin puhetta, että huomenna tulee se jakso häistä, joissa mekin olimme vieraina ja kyseessä "harrikka-häät" : Neljät häät - Etusivu | Nelonen.fi

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :D
 
Putunen :) Niinhän minä muistelinkin, että se olisi sinulle tulossa kolmas Tammikuun vauva :heart: Taitaa ne jotkin teoriat pitää paikkansa :D

Mur-mur Hyvä, että postipoika kävi, kuulostaa jännältä toi voide. Puuhkutus suuri siulle :heart:++++++++++++:heart:

Mafinka Odotan innolla tapaamistamme ;)
 
Oliivitar, tuoteselosteessa sanotaan, että 1/4tl:ssa on 20g. luonnon omaa Progesteronia - on Lugesteronista sellainen miedompi versio.
Säännöllisesti käytettynä uskon ainahin oloisen paranevan jos ei muuta hyötyä..
..koskapa se keltarauhasen toiminta pakkaa heikkenemään koko ajan iän karttuessa.

Eli..laitelen Lugeja alakertaan - vaikuttaa näin limakalvoilla(kohtu) ja sitten Proge voidetta paikallisesti - vaikuttaa mielialaan ja yleiseen hyvinvintiin.=)

Juu..ja koetan olla hättäilemäti..:D
..koetan kovasti olla dippailemati en-nen dpo8..ja tähtään tuonne dpo10..huh;)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Eilen meinasin sulta kysellä dippailetko jo, mutt en uskaltanut :ashamed:. Mulla vähän samanmoiset ajatukset myös, että jos raskaana olisi, niin kyllä se alkaisi jo aikaisin haamuttaa ja siksi minäkin niin varhain dippailen ja aina petyn :(. Halitus siis sulle :hug: ja toivotaan Progesteron-voiteesta olevan apua :kiss:.

Mafinka Kiitos! Pitääpä kattoa neljät häät huomenna, vaikka meillä ei ukko siitä yhtään tykkääkään :).

Oliivitar Kiva, että pääset osaaviin käsiin. Jospa sieltä iloinen ylläri huomenna tulisi :heart:. Peukuttelen :wave:.

Putunen Sulla näyttää noi hormoonit hyrränneen ennenkin tähän aikaan. Milloin sulla tarkalleen LA olisi, oletkos käynyt laskurilla? Taitaa olla useinkin niin, että samaan aikaan tulee raskaaksi kuin on aiemminkin tullut. Meillä on miehen perheessä niin, että kahdessa polvessa (isä, sedät ja pojat) ovat syntyneet maaliskuussa viikon sisään. Juhannuksen aikaan on siis ollut peiton alla vilskettä :LOL:.

ON Taas väsyttää ihan tolkuttomasti. Pitäis varmaan niihin kilpparikokeisiin joku aamu tointua. Nyt olen ottanut puoltoista nappia aamuisin, kun se kaksi nappia per päivä tuntui liian isolta annokselta. Oli jos vaikka minkälaisia epämiellyttäviä ylivireoireita. Toisaalta kokemuksesta jo tiedän, ett tähänkin tottuu ja väsymys menee ohi, kun kilpparipitoisuudet tasaantuvat.

Oikea tisu koko ajan kipeä, oikein ärsyttävän kipeä. Mistäs tämä, mur-mur johtuikaan? Progesteronin vähyydestäkö? Ovisajasta tässä kai kohta voisi jo puhua, mutt kipu alkoi kyllä jo ennen menkkoja, laantu välillä ja sitten taas riehaantui. Välillä jo mietityttää, ett onks noi Clomifenit nyt sit tehneet tuhojaan vai mikä on?

Huomenna pitäis kai alkaa ovista tikuttaa. Ukkoa en illalla edes viihtinyt petipuuhiin vongata, ku kiukutteli kuin pieni lapsi sitä, ettei ole tekemistä. Pitäis aikuisen ihmisen osata välillä ihan vaan olla ilman sen kummempia 'virikkeitä'.

Niin juu, musta tulee ensi viikosta alkaen ns. viikkoleski eli mies lähtee keikkahommiin. Onneksi ovis osunee nyt viimeistään maanantaille, ett sitä ehditään nyt kotioloissa vielä hyödynnellä ja töissä kalenteria kattelin vähän sillä silmällä, ett seuraavankin oviksen aikaan mies on kotosalla. Sitä seuraavan oviksen aikaan pitää junailla mies ulkomaille lomalle ku siellä ne halut näyttää hänellä paremmin hyrräävän. Kuten huomaatte, en plussaamisen suhteen ole kovinkaan optimistinen ku lasken vain oviksia etukäteen minne ne sattuukaan osumaan. Pitäis kai osata kohta alkaa ihan tosissaan ajatella haaveesta luopumista :'(.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä