40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Sunnuntai päivästä!


Ottis - kyllä minähin viivasta näen.=)
Vahvistukoon se siitä päivien mittaan!!!:heart:

pikkutirri(kin) palaillut lomalta - Tervetuloa ihunainen taas olkkariin:kiss:
..toivottavasti irtiotto arjesta oli onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ooh Ottis; Peukutuksia, että viiva vahvistuisi! Ja haamulainen näkyy myös minun silmiini. Voi kunpa se tuosta nyt todelliseksi plussaksi muuttuisi!!! :heart:

Pikkutirrille tervetuloa lomalta takaisin! Toivottavasti oli rentouttava reissu.

Whisky Peat; Järkevää avata tili ja ruveta säästämään. itsekin tein niin, että laitoin tilistä osan säästöön, että voin olla lapsen kanssa kotona ainakin vuoden hoitovapaalla. Asuntolainaa kun on kumminkin maksettava, niin ei tarvitse siitä sitten huolta kantaa. :)

Eilinen väsymys vielä painaa, mutta onneksi saatiin otettua pojan kanssa parin tunnin päiväunet. Nyt poika on keksinyt oivan tavan liikkua ympäri kämppää. Hän työntää jakkaraa edessään ja huterin jaloin töpöttää eteenpäin. Ei voi muuta kuin nauraa. :D:heart:

Oliivitar; Huomenissa sitten EHKÄ saatan testailla, JOS tätsy ei ole ilmaantunut paikalle. Ei minulla kyllä ole vielä testiäkään eli apteekin kautta täytyy huomenna kiertää. :D

Nyt taitaa tuoksusta päätellen vaipan vaihto kutsua... :|=)
 
Kävin tuossa pikku kävelylenkillä, kun muuta en saa liikunnan osalta aikaiseksi taas :( Puoli tuntia sentään, jalat on jotenkin kipeät. Poikkesin kaupassa, ja kävin käpistelemässä sitä ainoaa ovulaatiotesti-lootaa, kun ajattelin seuraavaan kiertoon ostaa ehkä niitä. Siis voi prkle!! Meidän kauppa on kyllä semmonen "piiiiiiip", että en muuta sano. Kun katsoin päiväystä, paljon ois jäljellä, niin tulos oli 03/2011. Jos olisin myyjän löytänyt, olisin kiikuttanut hänelle ja sanonut, että heittää vesilintua, ennen kuin joku onneton haksahtaa sen ostamaan. No, ensi viikolla kun se siellä vielä nakottaa, hoidan asian.

Vaan onpa samassa puljussa ollut myynnissä myös 4kk vanhoja hiutaleitakin, joista olis sitten pitäny vauvalle huttua keittää.

Mulla on kyllä ihan hyvin selkärankaa tuohon säästämisjuttuun. Tosin nyt ollaan tehty sen verran kaikkee pientä remppaa ja ostettu muutakin, että en ole säästellyt. Kun turhaa makuuttaa rahaa tilille, jos samaan aikaan pitää ottaa lainaa esim. remppaan. Tässä kuussa on menny yli tonni remppaan ja polttopuihin, mutta eipä oo tarttenu muuta ku tililtä nostaa. Eikä tosiaan olla mitään kroisoksia, mutta vähään tyytyväisiä :D Veronpalautuksista aion laittaa kunnon köntän syrjään ja lopuilla maksella lainaa.

Ja minäkin oon jonkinlainen pankki, oon lainannu kaverille ja tädille ja veljelle rahaa. Täti maksaa aina heti ku pystyy, mutta kaverin ennätys n. 100e maksuun taisi olla reippaat 2v... ärsyttää muistutella! Ihmiset tietää, että jemmaan jonkin verran sen kuuluisan pahan päivän varalle :)
 
Ottis
Kiitos mur-mur ja Salme71 :kiss:. Nyt sitten vimmatusti pelottaa, että jos viiva ei tuosta vahvistukaan :ashamed:. Miten sen taas kestää :confused:. Tiedän kuitenkin, etten malta olla testaamatta huomenaamuna, pösilö mikä pösilö.


Salme71 Ihana pikkumies sulla siellä =). Plussapuhureita sulle huomiselle jos apteekin kautta käyt :heart:!
 
Ottis
Whisky Peat Mua noi lainaajat ärsyttää nykyään niin, etten viiti heihin yhteyttä pitää. Itse kun kävin lomalla, jouduin varuulta nostaa rahaa mukaan visalta, kun olisin hyvinkin voinut nostaa saman summan omalta tililtäni, ellen olisi lainannut. Tonnista olen saanut takaisin 250 egeä toiselta vippaajalta ja siitäkin on yli vuosi jo. Maksais edes kympin kerrallaan, mutta kun ei :headwall:.
 
Ottis ja Whisky Peat..joskus muinoin kun mie pystyin lainailemaan rahua jollehin, pidin huolen, että saan lainani AINA takaisin.

Jos ei alkanut lainaajasta takaisin maksupäivänä kuulua mitään, vainosin/muistuttelin(ihan livenä kävin kysymässä)kyllä niiiiiin pitkään, että laina tuli makseltua..ja enää EN sellaiselle vippaajalle lainannut!

Haluan luottaa ihmisiin ja vähistäni kun olen lainannut, pidin huolen, että takaisin rahuni sitten saan - jos ei ajallansa, niin sitten vaikka hieman viivellä!;)
..tulee sellainen hyväksikäytetty oloinen jos luotan ja toinen ei olekkaan sen arvoinen..: /

Olen t o d e l l a äkäinen akka:vampire: jos en lainaani saa takaisin..toki maksuaikaa annan jos mahdollista ja siitä sovitaan.=)
 
Viimeksi muokattu:
Whisky Peat Mua noi lainaajat ärsyttää nykyään niin, etten viiti heihin yhteyttä pitää. Itse kun kävin lomalla, jouduin varuulta nostaa rahaa mukaan visalta, kun olisin hyvinkin voinut nostaa saman summan omalta tililtäni, ellen olisi lainannut. Tonnista olen saanut takaisin 250 egeä toiselta vippaajalta ja siitäkin on yli vuosi jo. Maksais edes kympin kerrallaan, mutta kun ei :headwall:.
Ei muuta ku viestiä vaan, että nyt olis aika maksaa, tarttet itse omia rahojasi. Ja vaikka kerran kaks viikkoon, ettei vaan "unohdu". Elää varmaan toivossa, että SINÄ olisit muka unohtanut. Ja saletisti tietää jo nykyään, kelle lainaa ja kelle ei. En ymmärrä vastauksia: mullon kai raskausdementia, kun oon koko lainan unohtanu. Kyllä mulle on tärkeetä maksaa nopsaan pois, jos oon jotain joutunu velaks ottamaan, mutta ne joille tuo pummaaminen on arkipäiväistä, ei kai ookkaan niin ku mä : /
 
Ottis Minulla valitettavasti samanlaisia kokemuksia jonka johdosta olen päättänyt etten enää koskaan lainaa rahaa kenellekkään (vanhemmat ja sisko tietenkin eri asia)!

Tuosta FSH:sta kun se minua niin vaivaa anteeksi, niin olen tässä ihmetellyt että miksi neuvotaan käyttämään ehkäisyä jos kerran FSH:lla 11 - ylöspäin on enää mahdotonta raskautua tai ainakin munikset on niin huonolaatuisia että vaikka hedelmöittyisivätkin niin eivät välttämättä selviytyisi??? ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄk!

Olen tänään ollut kovin masentunut, noh hormonit, niin päätin tässä kaappien koluamisen sijaan värjätä hiukseni kun pisti paketti kaapista silmiini, keitin kahvit ja juon tässä oikein kerman kera :D Tuli onneksi jumpattua tuolla laitteella tuossa - niin ja olen ollut vehnättömällä ruokavaliolla viime viikon niin ei ole niin turvonnut olo kun normaalisti näin tädin kyläillessä olisi. Voi kun saisikin väh. 5 kg kesäksi niin olisin tyytyväinen. Äiti oli aloittanut jonkun pussikeittokuurin ja soitti tänään että on 2 viikkoa niitä syönyt ja nyt pukkaa naamaan näppyjä, hänellä kun on aina ollut hyvä iho ja häneltä minäkin ilmeisesti sen olen perinyt. Nyt on kuulemma kun teinityttö, naama täynnä finnejä :D

Whisky Peat Tuli mieleeni noista parastaennen päivämääristä että kun mieheni kanssa viimeisen kerran muutimme niin keittiön kaapista löytyi sitten niiiiiiiin vanhoja mannaryynejä, kaurahiutaleita jne että olisin varmaankin saanut viedä elintarvikemuseoon :) että sattuu sitä kotonakin :D

Mutta kuullaan ja anteeksi tämä mussutus :ashamed:
 
Minä tunsin muinoin hurjassa nuoruudessani nuoren miehen, joka kännipäissään lainaili ihmisiltä rahaa. Seuraavana aamuna hän sitten suureen ääneen ihmettelemään, että 'ohhoh, eilen lähdin baariin ja olin vaan kymppi taskussa ja nyt kun katson, niin täällähän on viisikymppiä!!'. Tyyppi oli niin agressiivinen ja äkkipikainen, ettei kukaan ikinä uskaltanut tulla karhuamaan velkoja takaisin. Varmaan olisi tullut pataan ja kunnolla. Noh, ei varmaan kovin kannattava strategia noinniinku pitemmän päälle.

Loppujen lopuksi sitä aika halvalla selviää näin kun kotona elelee. Kun tekee ruoat itse ja vaatteitakaan ei tarvitse samallalailla kuin töihin täytyisi pukeutua. Lapselle taas löytyy hyvää tavaraa kirpputoreilta. Meidänkin lähes kaikki lastentarvikkeet (sänky, vaunut, sitteri jne.) on käytettyjä ja hyvin ovat kestäneet. Justiinsa laitoin myyntiin jotain, mitä poika ei enää tartte. Eli pienellä suunnittelulla kyllä pärjää aika kivasti. =)
 
Ottis
Mafinka Tämä on ihan oikea areena kaikenlaisille 'valituksille' :hug:. Me ollaan just sitä varten, että 'kuunnellaan' ja tuetaan toisiamme. Sulla täytyy olla mahdollisuus raskautua jos käsketään ehkäisyä käyttämään, tai sit se lekuri ei ymmärrä yhtään mitään yhtään mistään :ashamed:. Minkä väriset hiukset sä sait :)?

Mun rupes tekemään kahvia mieli ku siitä kirjoittelit, joten eiku keittelemään.

Whisky Peat Lupaan, että jos olen raskaana, ett laitan velat hakuun. Tämä isompi velallinen oottaa muuten taas lasta ja varmaan olettaa, että saa velkojaan sillä anteeksi :).

ON Ja nyt sit mulla on mukamas vasen tissi kipeä :LOL:. Taisi alkaa mielikuvitus laukkaamaan.
 
Ottis, tiedän että pelko huomisesta dippauksesta on jo siulla kova:hug:
Toivon kovin sitä parasta - viivan vahvistumista:heart:

..dippaatko saman merkkisellä testiställä aamulla?..miusta olisi niin hyväinen, näkisit tuon viivan mahdollisen muuttumisen ja voisit verrata viivasia kun samainen testi kyseessä.=)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!:wave:
Ja kyllä täällä plussaillaan edelleen, siis melkein joka päivä!:D
En vaan voi olla tekemättä testejä kun niitä kerran on...
Lämmön mittaamisen sensijaan olen jättänyt...:whistle:

Menkkojen mukaan nyt menossa rv 5+1. Oireita tällä hetkellä hemmetin arat ja turvonneet tissit ja aivan megalomaaninen turvotus! Siis mun oli pakko tilata äippäfarkut kun mitkään normi- ei mahdu enään jalkaan! Tää kumpu näyttää siltä kun olisin jo kuudennella kuulla enkä vklla.:O

Töissä ei mahdu myöskään enää omat s- koon pöksyt jalkaan vaan kiltisti kaivelen sijaisrekeistä isompia.. Ihme kun kukaan ei ole vielä mtn kommentoinut, sitä odotellessa.:D

Tilasin jo varhaisultra- ajan, kahden vkn päästä ma olis. Pidänkin sit kesäloman aloittajaisia toivottavasti hyvien ultrauutisten saattelemana:heart:
Mun on vaan pakko saada tietää missä ja miten raskaus etenee.

Ottiksella +++jännäilyt! Voi kun kovin toivon, että saat sinäkin liittyä plussakerhoon!:hug:

Ja onhan täällä muitakin jännäileviä- teille kaikille onnea koitoksiin ja viivoja testeihin!:attn:

Nyt mä lähetän tämän ennenkuin taas häviää...
 
Ottis kiitos marmattajalta :kiss: Hiuksista tuli taas kivat, käytän yleensä noita Lorealin Clossy:jä, nyt tumma pähkinä oli värinä. Näyttää miltei mustalta mutta koska minulla on mustat kulmat niin jostain syystä iho ei näytä kalpealta, olenhan kuitenkin tummahko normistikin. Isälläni oli nuoruudessa niin musta tukka että se kuulemma sinersi auringossa on äiti kertonut ja äitini on myös hyvin tummahiuksinen (pähkinä) :D.

Mindy<3 Kiva kuulla että raskaus etenee mukavasti, turvotuksesta huolimatta, hyviä uutisia varhaisultraan :) :heart::heart:

Salme71 Totta on että pitkän pennin säästää kun itse valmistaa ruoan kotona. Ennen vanhaan tapasin usein tehdä erilaisia laatikoita mm. makaronilaatikoita ison kasan kerrallaan ja pakastin. Vein samalla vaarille ison pinon pakkaseen :) Itse ompelin ennen kaikki vaatteeni (miehelle joitakin paitoja ja sortseja myös) mutta nykyään vaatteet ovat niin edullisia, ettei tule itse ommeltua, tosin eipä minulla siihen aikaakaan ole.

Nyt olis nälkä, taidan mennä paistamaan pekonia ja munia :) :wave:
 
Ottis
Mindy<3 Ihanaa :heart:! Muistathan tulla sit heti kertomaan meille mitä ultrasta kuuluu =). Kiitos tsempeistä! Toivottavasti saan tulla perässä. Sen verran kieltämättä jo haaveilututtaa, ett oikein hirvittää kuinka korkealta ja lujaa sitä taas tiputaan, jos täti tuleekin :ashamed:.

Vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:!

Mafinka Onnea uusille hiuksille :). Mun on tehnyt pannaria mieli koko päivän, mutt laiskottaa alkaa kokkaamaan, joten tyydyn vain haaveilemaan siitä edelleenkin.
 
Då diid! Sain varattua ajan netin kautta lekurille joka määräsi clomit v. -92. Tuleekin olemaan mielenkiintoinen "keskustelu"... Vuodan taas kun seula??? Höh! Noh ehkä tämäkin kuuluu "menopaussiin"... kp 27 menossa eilinen vuoto oli lähinnä "tuhrua" joten kait se vuotopäivä kuuluu tästä päivästä alkaa laskemaan???

Kukas alkaa rapistelut ensi viikolla, Salme71? :D
 
Ottis, jos minä olisin sinä niin dippailisin heti uudestaan :)! Joskushan nuo perhanan liuskat lupailevat, mutta sitten ei kuitenkaan.... Jos toiseenkin testiin tulee viivanen, niin kyllä sitten on jotakin tapahtumassa:heart:! Pidetään peukkuja!

Meidän neiti se vaan kasvaa ja mieli tekisi liittyä viralllisesti teidän kerhoon. Vielä ei kuitenkaan ole edes kuukautiset alkaneet. Lopetin imetyksen vasta äskettäin.
 
Samaa miekin ajattelin, kuin Suklaaruutu - olisin itse jo dipannut hätäisenä uudemman kerran..

Vaan jos aamuun jätät..Plussapeukutuksia :heart:d=)b:heart:

Ps. Suklaaruutu - tuu vaan heti olkariimme kuumeilemaan kun tuntuupi siltä!!!:wave::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Då diid! Sain varattua ajan netin kautta lekurille joka määräsi clomit v. -92. Tuleekin olemaan mielenkiintoinen "keskustelu"... Vuodan taas kun seula??? Höh! Noh ehkä tämäkin kuuluu "menopaussiin"... kp 27 menossa eilinen vuoto oli lähinnä "tuhrua" joten kait se vuotopäivä kuuluu tästä päivästä alkaa laskemaan???

Kukas alkaa rapistelut ensi viikolla, Salme71? :D
Kyllä minäkin aion rapistella loppuviikosta, vaikka aikaista se onkin ja varmaan turhaakin.. Nyt kp 23, mutta ovis ilmeisesti oli vasta pe (kp 21). Enteilee taas niitä tuttuja 40 - 50 pvän kiertoja.
 
Mafinka; Jep, huomenna olisi tarkoitus testata. Tosin toiveet eivät ole kovinkaan korkealla. Sen verran on noita menkkatuntemuksia ja tunnen itseni aika hyvin, joten luulenpa, että täti punainen porhaltaa taas paikalle. : /

Minulla on eräs ystävä, joka tuli todella nopeasti ja helposti raskaaksi ensimmäisen kerran. Toista lasta rupesivat yrittämään lähes heti, kun se oli mahdollista. Ja kumminkin siinä toisen tekemisessä meni niinkin kauan kuin reilut pari vuotta. Mistähän tuokin johtunee, että toisinaan onnistuu helposti ja sitten toisinaan taas asia ei etene, ei sitten millään. Toivon totisesti, ettei meillä nyt paria vuotta tartteisi tahkota. Mutta toisaalta...jos se sitten on niin, niin sitten se vaan on niin. Mihinkään tarkempiin tutkimuksiin en ole halukas menemään. Jos meille ei suoda toista lasta, niin kaitpa silläkin sitten joku tarkoitus on...?? :headwall::confused: Ollaan sitten vähän pienempi perhe! :D:heart:

Hyvä, Mafinka, että varasit ajan lekurille. Sitä on sitten taas (ehkä) hieman viisaampi näidän asioiden suhteen, kun on käynyt juttelemassa asioista. =)

Mindylle onnittelut raskaudesta!
Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin! Hyvää jatkoa sinulle! :flower::heart:

Ottis! IIK! :eek: Jännittää siunun puolesta ihan hirveästi! Olisi kyllä tosi mielettömän upeaa, jos nyt se plussa tulisi ja saisit sen vauvelin!! Niin kovasti sitä sinulle toivon!! Pidetään hirveästi peukkuja, että viiva vahvistuu. Huomenna sitten jännäillään lisää! =):heart::)

Kun täällä on ollut ruoasta puhetta, niin minä keittelin juuri äsken pastaa ja tein mozzarellakastiketta. Eli tuli vähän myöhäinen illallinen, mutta hyvinhän tuo maistui.


Hyviä öitä kaikille! Kauniita unia ja vauveleiden kuvia!
 

Yhteistyössä