40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos tervetulotoivotuksista ja listalle liittämisestä!=)

Oletteko sitä mieltä että jo kolmen kierron jälkeen voisi noita clomeja pyytää? Minulle nääs gynekologi sanoi ettei tässä iässä tapahtuisi ovista kuin keskimäärin joka kolmas kierto. Ikä ei tosiaan ole enää puolella, jos olisi, olisin odotellut vähän pidempään ennen yrityksiä. Itseasiassa olin jo pitkään surrut sitä, ettei vauvasta saisi enää haaveilla mutta nyt on lääkitys kohdillaan ja hoitava tahokin saatu projektin taakse.;)

On tämä maailman tärkein asia juuri nyt!
 
Keskeneräinen - jos miulta kysyt: "Clomit heti kehiin vaan"!!!=)
..juuri tuo ikä ei ole puolellamme joten: mitä sitä jäädä odottelemaan ihmettä jota ei saata tulla ilman apukeinoja!

..ja jos lääkärikin maininnut, jotta nainen ovuloi tässä iässä keskimäärin joka kolmas kierto - ja tässä on kyllä toden perää, niin: sitä SUUREMMALLA SYYLLÄ CLOMIT AVUKSI!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Keskeneräinen tänne joukkoon. Ja haaveilla saa aina ja pitääkin haaveilla.

Niin se on taas viikko pyörähtänyt käyntiin...


Täältä laitan superhyperliiman mukana kaikille lisäksi matkaan useita näitä lintusia, niitä riittä kaikille!

Ja peukut pystyyn!


Ja missä Ottis luuraat?

Mur-mur oletko kuullut, että olisi olemassa jotain "virallista" tilastoa yli 40-v raskautumisista?
Tietenkin aina jokaisen oma fyysinen keho ja kunto on erilainen, mutta siltikin olisi mielenkiintoista tietää kuinka kauan raskautumiseen on kulunut aikaa tilastollisesti? Siis ihan täysiaikaiseen raskauteen, jossa tuloksena vauva syliin saakka.

Ainahan niitä kauhutarinoita riittää siitä kuinka vaikea raskaus on kypsemmällä iällä, mutta kyllähän niitä hyviäkin tarinoita on. Ja ei pelkkä nuoruus takaa ongelmatonta raskautta. Itsellänikin enismmäisessä raskaudessa oli raskausmyrkytys, mutta nämä viimeiset raskaudet ovat olleet helppoja, jopa se kaksosraskauskin ihan loppuun saakka.
Ja toisinaan on asenne kysymyskin, eikä varttuneemmalla iällä jaksa/halua joka asiasta valittaa, koska saisi kuulla siitä, että itsepä olet itsesi tuohon tilaan saattanut ja vielä tuolla iällä.....
 
Viimeksi muokattu:
Putunen kovasti toivottelen viivan vahvistumista!! Kuulostaa ihan tolta miun tarinalta paitsi että en sitte testannu ennen kun täti jätti vaan tulematta.Clomejahan popsin edellisessä kierrossa mutta tässä en.

Nöpsö lupaavalle kuulostaa .. josko nyt sitten onnistuisi =)

Ja tervetuloa keskeneräinen minunkin puolesta!!

Tänään alko taas sitten farkut ahistaa: töissä istuessa pitää nappia avata ja välillä nousta seisomaan että semmonen "polttelu" loppuisi. Mun kirjoissahan tää tietty tarkottaa että kohta on taas ruskehtavaa ´paperissa :( näinköhän sitä uskaltaa huomenna aamulla veskiin lainkaan.. ;)
 
Ottis
Nöpsö Mahtava testiarsenaali :heart:! Viiva kivasti vahvistunut ainakin minun silmääni. Vauvaliimaa ja tarrasukkia :kiss:.

tetu68 Onnittelut plussauksesta :heart:! Kyllä Clomit voi vaikuttaa viel 3:kin kiertoa eteenpäin.. Peukutuksia!!

Luen huomenna juttusia tarkemmin. Jouduin tänäänkin käydä hammaslääkärissä ja sisäposki on hurjan näköinen, mutt paranemaan päin. Plussatuulosia kaikille :heart:!
 
Keskeneräinen: Tervetuloa joukkoomme hurjaan ! =)
Nöpsö:kovin on jännää !:heart:
Putunen:++++++++ puuuuuuuhhhhhkkkujaaaa !
ON:Mulla oikein endorfiinit hyrrää, kun kävin taas tänään hallissa tunnin vesilenkillä... Oviskin tekee ihan selvästi tuloaan, kun jo haaleasti plussaa näytti. Tänään siis kp 9. pupuiluttaiskin... On ollut niin hankalaa viime aikoina onnistua... Miestä selvästi painaa joku stressi vaikka työssään hyvin viihtyykin.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
bugsy Mä oon luurannut mökillä. Oli eilen niin mahtava sää, ettei sieltä malttanut lähteä, vaan illalla käytiin vielä sieni- ja puolukkametsällä. Tänään töitten jälkeen menin sinne takas ja joku aika sit tultiin pentujen kanssa kotiin. Ukko tuli sit omillaan perässä ja leikkaa nurtsia par'aikaa. Kyllä me lauantaina alkuillasta otettiin taas yhteen, mutt jo vaikuttaa mies vähän rauhallisemmalta. Tuppaa vaan olemaan tuo muisti niin lyhyt, ett tässä ihmettelen mihin päin tuuli kääntyy.
 
Ninnin kanssa mennään sitten samoilla päivillä - tosin mulla ei oo oviksesta tietoakaan. Siinä tuulimunaan päätyneessä kierrossa ovulaatio oli kp 20 tai 21. Tikuttamisen oon aloittanut, mutta hyvin haalea viiva ilmestyy vasta hieman testin kuivahtamisen jälkeen, joten viikon päivät saanen vielä ainakin odotella. Tai pidempäänkin. Mutta olo on kovin seesteinen, tuntui että se hoppu loppui siihen tuulimunaan. Vaikea selittää.

Minäkin näen työni puolesta paljon pieniä lapsia, ihan vauvojakin. Hieman pelotti, miltä tuntuu saikun jälkeen palata töihin, mutta niinhän se on: toisen onni ei ole minulta pois, varsinkin kun minullakin on kaksi ihanaista jo :)
 
Ottis:Mä kyllä itseasiassa tiedänkin mikä mun kultani mieltä painaa, mutta se on semmoinen asia, joka mun armaani pitää oppia hyväksymään ja pitää olla halu käydä se asia pohjamutia myöten läpi että siitä voi eheytyä... kunpa olisikin semmoinen taikasauva, jolla voisi huitoa ikävät asiat iloisiksi ja positiivisiksi... Niinku esimerkiksi plussaa meitin kaikkien testeihin ja siitä seurauksena paljon vauvantuoksua...:heart:
mur-mur:vai mahtikeli ! Rännit lorisee ja sade ropisee... oikeastaan ei oo aurinko näyttäytynyt... Eilen kyllä oli ihan mahtikeli
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ääliö ilmoittautuu...
Menin sitten testaamaan päiväpisuista ja ihan kahdella testillä varmuuden vuoksi, kun on niin halpaa touhua.:headwall:
No tulos, että Clearbluessa joku ehkä haamuksi tulkittava, Apteekin oma näyttää aika blankolta, dippasin sen kolmisen tuntia edellisestä. Ehkä kun oikein kääntää ja vääntää, niin voi jotain nähdä, mutta kyllä mä sen negaksi tulkitsen. Toi CB on näyttänyt väärää haamua ennenkin, joten tod näk sekin nega.
No dpo on 10, joten vielä tässä ehtii tapahtua...
Miten te muuten onnistutte saamaan noin selviä valokuvia noista testeistä? Mä yritin, mutta tuli niin surkeita, ettei viitti tänne laittaa.
Mihinkähän saakka noita lugeja viittisi jatkaa, lopettaako jo nyt vai testata parin pvän päästä ja jos edelleen nega, niin lopettaisi sitten?
Kurja sää, tekisi niin mieli happihyppelylle, mutta taidan laittaa sohvan selkään ja räytyä taas paskafiiliksissä tämän illan. Miksi tää ei koskaan onnistu??????

Zillian
 
Kiitos rohkaisusta!=) Otin miehen puhutteluun, pelottelin perusteellisesti pitkällä odottelulla, sillä että tiettyjä palveluja tarvitsisi joka toinen päivä noin varalta ehkä kuukausikaupalla.:kieh: Mies nikotteli hetken clomiajatukselle mutta myönsi viimein että sinähän teet niin kuin tahdot... Eli huomenna lääkäriä varaamaan että saa avut jo seuraavaan kiertoon!

Taikasauva ja plussat kaikille olisi tosi kannatettava ajatus...
 
bugsy - eipä ole sattunut silmiini mitään tilastoja tuosta raskautumisesta yli 40v.
..paitti, tuolla meidän pinon eka sivullahan on jokin?..hmmmm..käyppä kurkaamassa!

Elikkäs, se oli tämmöinen: Tilastojen mukaan yli 40 vuotiaista vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/21 = 6,93 Pino alkanut 28.12.2010 --> 28.12.2011 mennessä "tavoite" = 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet). Vuonna 2010 tämän pinon naisista plussasi 20 ja kymmenen ehti jo synnyttääkin .
 
Viimeksi muokattu:
Heippaus!=)
Mulla sitte aamu ei menny putkeen... joku taas oli miehellä kun ei seisonut.. toki jos on hoppu niin sekin vaikuttaapi... tänään töissä testasin o-testin vielä ja oli vielä vahvemmat viivaset... kohta ku poika nukahtaa... meen taas vokottelee... mitähän nyt keksis?? Huomen aamuvuoro joten ei kauaa voi ootella.
Kastuin sit töistä kotiin fillaroidessa, tosin oli sadeasu mut tuuli ja satoi ihan saakelisti niinku nytkin tekee... aamulla töihin mennessä oli mahtikeli... sai t-paidassa ajaa.. no se on syksy nyt!

Tetulle nyt onnea tädinryökäleen karkoitamiseen!!:stick::stick:
Eihän se nyt sun luo tuu! kun saat 9 kk päästä sen käärösi, eikös niin?:D

:eek:ja mul on muisti totaalisesti nyt jotenkii pätkinyt kun en muista esim kotiin tullessa mihin rahapussin laitoin... kävin tuolla kiskalla töistä tullessa ja hautuumaalla viemässä pojan haudalle kynttilän... etin kassin ja kaikki ja jo autolla ajoin sinne taskulampun kanssa ettimään... eipä ollut.. tulin kotiin niin tossa hattuhyllyssähän se nököti mihin se olin heittäny! No sit menin tuohon siwaan ja kassalla huomasin ett mulla ei oo pankkikorttia!!! Voi vee, ei muuta ku takas kotio taas ja pojalta tivaamaan mihin se on sen jättäny kun lauantaina koitti jotain peliä tilata... sanoi antaneensa sen mulle! Kumma kun ei muisti toimi... no mies antoi käteistä ku oli pakko mennä ´lunastamaan´ostokset nopeesti kaupasta! Juu... tulin taas kotiin, siellähän kortti oli kirjahyllyllä tallessa!!! Ja ite olin sen laittanu!! Kyl täs vissiin jotain dementiaa pukkaa! Ja olin siis ihan selvinpäin koko vkolopun... Mitenköhän tuon vauva-asian kanssa jos ei edes muisti toimi???:O
Kamalaa olis jos nyt jo tuollei alkaa ja jos se pahenis... ei voi kuin todeta että vanhuus ei tuu yksin!
Kiesus mikä myrsky tuol ulkona!! Onneks aamulla meen autolla töihin. Saa nukkuu vähän pidempään...
Sorry omaa!
Keskeneräiselle tervetuloa ja Zillianillekii tervetuloo listoille, samoin valkeakuulas!!!

Nyt hyvýöt, meen miehen kans JOS täl kertaa onnistais!!:)
 
Zillian - sie mikään ääliö ole, ihunainen vain:kiss:
..ja tuo olihin sellainen harjoitus dippaus, eiks niin?;)

Minttu
- meillähän onhin sit sama tauti!!!!
..mie kun unhoitan aina tuon ikänihin..ja paaaaljoooon muutahin..hirvittää kuule ihan välistä:O

Se on niin, jotta ne vanhat jutut pysyy mielessä ja uudet vain - Tsumpfff!..häipyy okulaattorista nopsaan: /
..niin kuin miun esikko pienenä yx aamu sanoi päiväkodissa: "meijän äitillä onkin domestos!..:LOL:(dementiaa tietysti hän tarkoitti)
..aamulla siinä kiireessä kotona kun ettin jotahin ja sanoin:"miulla on kyllä ihan dementia NYT JO"..lapsi sitten sen WC-pytyn puhdistusaineen nimen vain muisti:D

Minttu
muuten..taisi siulla se unukkalääke(Imovane?)eilen vaikuttaa jo kun kirjoittelit tänne..kurkkaappa tekstiä mitä kirjoittelit?..alkoi jo siun kiejl kangerrella, senat sakaisin aivan kummasti:p
..ihan ihuna sie oot:kiss:
Toivon, jotta siun tallettelut onnistuis!:heart:

Suloisia unikuvia itte kulekkin toivotteleepi mur-mur:heart:
 
Viimeksi muokattu:



tässä nää pp13 aamun testit..
kyllä kai nämä on vissiinki tarpeeksi ainaki vielä vahvistuneet.
Tänään soitan hoitopaikkaan ja kysyn kauanko lugeja pitää käyttää,koska siirto oli avitettu omaan kiertoon eli ei täysin lääkkeellinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Hienoa nöpsö! Nuo testikuvat näyttävät jo tosi selkeiltä. :heart: Peukutuksia jatkoon, samoin kuin tetu68:lle!!

Toivottavasti minttu on onnistunut talletuksissaan eilen =)

Ja samoin Ninni - toivottavasti pääset hyödyntämään ovista oikein hyvin tällä kierrolla :kiss:

Zillian - toivotaan, että plussa alkaa näkyä pikapuoliin ja että eilinen testaus oli vaan liian aikaista, kuten mullakin oli :)

anjamaritalle ja pikkutirrille myös ISOT ++++++puhurit!!

Omat tuntemukset mulla on vähän hiipuneet ja aamun testitikkukaan ei mitään näytä. Eilisen tikun haalea viivanen näkyy edelleen eli ei ollut kuvittelua, mutta jos jotain yritystä on tai on ollut, niin onhan ne hormonimäärät näin alussa hirmu pienet. Nyt on kai dpo9. Mutta ei ole kovin luottavainen olo nyt tähän kiertoon. Mut ei se mitään - ei ole odotuksetkaan suuret. Aika lailla on sellainen olo, että aika turha mun on enää pysyvää tärppiä koskaan toivoa - mutta ihan pikkuisesti toivon vielä. :)
 



Nimi/ikä......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

tattinen (41).............kp5/22-28.......Yk11(2km.)5/1.yht.
Ninni69 (42)..............kp10/20-30........3v.........................1.
Whisky Peat (35).......kp10/30-50........yk2...(tm 7/11)..3
Minttu2011 (43)........Kp13/27-29......yk12( 04/11)...3.
Euphonia (40)...........kp14/25-26......yk22......................1.
Keskeneräinen(38)....kp15/24...........yk3.......................3.
Minni007 (47)............kp19/27..........yk 1.......................3.
putunen (42).............kp 21/25-26.....yk yli 1v...........3./1.yht.
Zillian (42)................kp25/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp26/28-32......yk9(06&8/11)..4./2.yht.
ail (36).....................kp29/29...........yk1.......................5.
Nöpsö (43)................kp29/29-32.......yk?........................2.
Mahdotontako (46)....kp30/23-30.......yk15.......................1. yht.
anjamarita (42).........kp35/28-41.......yk0.......................2.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Zillian (42)........................dpo11
anjamarita (42).................dpo11
Pikkutirri (42)....................dpo11
nöpsö(43).........................pp13:)heart:pp8)



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Huomeneita!
Kurjaaaaaa kun sataa ja sataa ja on niin syksyistä kun olla ja saattaa:(
Nöpsö siun viivaset näyttää tosi hyviltä :) happy,happy sinun puolestasi:heart:
Kohta näyttäs että täti on selätetty tälle kuulle ja nyt sitten mietin jos tilais ovistikut...haaveilu on hieman hiipunut mutta jos katsos nyt tonne marraskuulle mitä lekuri meinaa kystistä että tuleeko iso avoleikkaus ja mitä munasarjoille oikein pitää tehdä..kun vaan ei tarvis poistaa niitä kokonaan:'(
Nyt lähden kauppaan ja muutenki asioille.
Puhureita hurrrrjasti kaikille:heart::heart:
 
Huomenta kaikille !
Nöpsöllä on jo toooosi hyvät viivat. Ihanaa, että täällä myös onnistutaan välillä !
Mintulla ollut kunnon simpansaalistuspäivät, toivottavasti pääsit suotuisaan lopputulokseen.;)
MurMur, Hyvä toi sun Domestos-juttu :)
Oma napa: Aamuyöllä piti kaapista kaivaa vika CB testi ja haamu on ehkä hieman vahvistunut, on selkeästi sinistä väriä, muttei kyllä plussakaan.
No, se on taatusti väärä hälytys, koska eilinen apteekin oma oli kyllä puhdas nega.
Tuntee kyllä itsensä aika säälittäväksi tihrustaessaan jotain testiruutua minuuttitolkulla...
Jäin tänään etäpäivälle, jotta ehdin ajella Prismaan hakemaan niitä liuskoja...tää testifanaattisuus tulee liian kalliksi noilla apteekin testeillä.

Ihanaista tiistaita kaikille ja toivotaan kaikkien epämääräisille haamuille vahvistumista.

Z
 
Hei kaikille :wave: Käyn kurkistamassa, mitä pinoon kuuluu, WAU, täällä on ainakin pari plussannut, paljon onnea matkaan =) Ja putunen, voi kun viiva vahvistuisi! Niin monta yritystä on ollut, kyllä sen pysyvän tärpin täytyy vielä tulla :kiss:

Itse olen jo ihan pihalla pinoista, kun en plussauksen jälkeen löytänyt omanhenkistä palstaa, johon kotiutua. Nyt lähes kaikki läheiset tietävät raskaudesta ja saan livenä jutella tästä ihmeellisestä tilastani, olen siis 42-vuotias ensikertalainen.

Terkkuja vanhoille ja uusille kuumeilijoille, paaaaaljon onnea matkaan ja tärpikästä syksyä :heart:

Soili-rouva ja pikkupötkylä 15+5
 
Suorastaan VXXXXXAA ankarasti että itkeä tekis mieli mutta ei täällä töissä kehtaa.. eilen sitte sorruin ja ostin apteekin oman ihan verratakseni ja ihan lika tasavavust viivat tälläs testiin ihan sen minuutin sisällä. Ja tänään sitte kuitenkin tupsahti pyykiessä ihan kirkasta verta että se siitä taas sitte. Tässä osaa enää mihinkään uskoa. Toinen kerta jo peräkkäin..
 
Tetu68 - monta kertaa lämmin :hug: sinulle :'(. Tiedän tunteen, vaikkei mulla ole tämän yritysvuoden aikana viivat edes tasavahvuiseksi asti päässeet. Jos sitten olisivatkin, niin olisin varmasti alkanut jo uskoa johonkin, ja tiputus sitten vielä kamalampi. Voi ei! Voi kunpa vuoto siltikin olisi harmitonta ja raskaus jatkuisi :|. Voimia roppakaupalla sinulle!
 

Yhteistyössä