40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Clearblue (41)..........kp6/28..............yk7...........5/1.yht.
sarialeksandra (40)..kp8/35..............yk.yli 1v......................2.
annekristiina(46)......kp8/26..............yk2....(2007) 5./2.yht.
tattinen (41)............kp9/22-28..........yk16(2km.)5/1.yht.
MrsBree (41)............kp11/28..............yk3.......3.yht.
bugsy (41)...............kp10/29-31..........yk4......................9.
Minttu2011 (43).......kp16/27-29.........yk1v 5kk( 04/11)...3.
OOAK (49)...............kp16/26-28.........yk2..(Km1992)4/1yht.
pikkutirri (42)...........kp19/28-30........yk14(6&8/2011)4/2yht.
Ninni-70 (41)...........kp19/30?............yk2.......................3.
Whisky Peat (36)......kp23/30-35........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42).............kp24/20-30........yk.4............1.
anjamarita (43)........kp24/28-41........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)..........kp25/25-26.........yk25......................1.
Saippa (41)..............kp33/26-28........yk6.......4./1.yht.
mariikka70 (41)........kp?/24...............yk7.........1.
Barbarella (40).........kp?/?.................yk?.....()..2.
Zillian (42)................kp?/27-35..........yk 2v....................4./1.yht.
nooraneeamaria(35).kp?/?.................yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri, Oivikki





pikkutirri (42).........
dpo7
anjamarita (43)......pp7
Saippa (41)............dpo22




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset moit!!

Mrs Bree! Voimia hurjasti tulosten odotteluun! Koita olla positiivisella mielellä, ja rutkasti tsemppiä, toivottavasti epäily osuu vääräksi.. :kiss:!

Unohdin viimeksi joitakin jutskia, ja ekaks tuli mieleen *mur-mur*; ihanaa, että lemmenleikki oli niin makoisaa ja ihqua! Jospa tästä tulisikin sellainen rakkauskierto:heart:!
Joku oli saanut kutsun sinne joukkopapaan?? Mä kävin kans viime vuoden puolella, ja kovin oli huojentunut olo, kun ihan puhtaat paperit sain..Mullakin jotain hiivan tapaista tuntui olevan juuri näytteenoton aikaan, muttei näköjäs tulokseen vaikuttanut.. Mä en oo muuten koskaan käynyt mammografiassa:O! Tuleekohan sinnekin joskus kutsu?

Mulla nyt täti vähän jo vermeitään keräilee, kait, kun hiipunut tuo "Niagaran putous":D! Mutta sitten taas, tänään kun heräilin nokosilta, niin selkä oli aivan helkatin kipeä, ja pelotti jo, "leikkaako ns.kiinni? Mulla jokunen vuosi takaperin kävi niin, että justiinsa tammi-helmikuussa, vikojen menkkapäivien aikaan, kun lelua nostin lattialta, niin siihen jäin! En päässyt ylös, vaan ihan lenkussa vain huutelin isompia lapsia auttamaan mua sohvalle.. Loppujen lopuksi mut piti viedä lanssilla päivystykseen, kun en vain voinut liikkua:eek:! Sain lihasrelaksanttia piikillä ja suun kautta, mutta pelko persuksiin jäi,milloinka iskee uudestaan! Voiko olla jotenkin niin, että menkkojen aikaan tapahtuu tuolla alaselässäkin jotain "avautumista" tai muuta, mikä tuon saattas aiheuttaa? *mur-mur*, keksitkö sä mitään selitystä tommoselle ilmiölle?

Itselläni kans 37.4 lämpöä iltapäivällä, voi kettu! Perjantaina ois tarkoitus lähteä lapsen sotilasvala-tilaisuuteen, ja en todellakaan tahdo olla kipeänä silloin:snotty:!

Mua rupesi niin surettaa toi Mrs Breen juttu, että en kovin keventäviä tähän viitsi edes keksiä!

Lämpöisiä ajatuksia Teille kaikille:heart:!

Lilleriina
 
Laittelen kaikille ihan yhteisesti terkkuja ja PLOP, PLOP:heart:+++++++++:heart:

MrsBree:lle erikois voima halitus:hug:
..tiedän, jotta on varmaan kauhea pelko nyt pepussa..ittelläni kun CIN3 luokan löydös, niin ajattelin alussa jo kaikkein pahinta..

Mie niin kovin toivon, jotta siellä ei mitään sellaista löydöstä, jota ei saisi hoitamalla pois, jaksuja:kiss:


Mukavaa illan jatkoa ihunaisille ja nukkukaatte maikiaisesti unukan tullessa:heart:


Ps. Lilleriina - kylläpä saatat olla ihan oikeilla jäljillä, hormonit voi vaikuttaa paljon.
Alaselkäsairaudet :: Terveyskirjasto
..pikkasen etsin tietoa,mutta äkkiseltään en oikein löytänyt..joskus vain muistan lukeneeni asiasta?..
..laitan siulle ilmoa jos löydän!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa leidit!

Täällä Ballerina Bolero huhuilee. Olen ollut tuolla taustailijoissa jo aika kauan, en ihan vuotta mutta pitkään kuitenkin... Onko täällä "vanhoja tuttuja", ainakin Mur-mur, Ottis ja Mrs Bee? Entä muita?
Taustastani sen verran, että olin se kahden lapsen äiti (ikää nyt 41 ja puol v.), joka on miehensä kanssa nyt yhteensä 4,5 vuotta yrittänyt saada raskautta ja kolmatta lasta aikaiseksi. Takana on siis pitkä taival, inseminaatioita yritimme 6 tai 7 kertaa, kerran IVF:ää ja kahdesti ICSI:ä. Tuloksena oli yhteensä 3 alkion siirto, mutta ei yhtään raskautta saatu niillä aikaiseksi. Kävin viime joulukuussa taas lapsettomuusklinikalla uuden hoidon suunnittelussa. Tarkoitus oli yrittää joulukuussa vielä ICSI:ä, mutta olin kolmen viikon aikana työmatkalla yhteensä 11 päivää, joten se yritys tyssäsi siihen. Tammikuussakin oli pieni ajatus mennä yrittämään, mutta sitten mulla oli taas työmatkoja ja rahat muutenkin vähissä joulun jälkeen.... Miehen kanssa keskustelimme, että antaa nyt kertakaikkiaan olla tämä vauvahaave, ikää tulee ja meillä on kaksi ihanaa lasta. Vaihdoin loppuvuodesta työpaikkaakin ja olen ollut ihan tyytyväinen nyt kaikkeen. En ole tikuttanut ovistakaan puoleen vuoteen emmekä ole muutenkaan enää "yrittäneet saada raskautta onnistumaan".
Nyt mulla on kp 29/26-28 ja muutaman päivän ollut kummallinen olo, rinnat turvoksissa ja arat (mulla ei normaalissa kuukautiskierrossa ole rinnat arat ikinä), mieliala on vähän vaihdellut, on väsyttänyt, alavatsaa on nipistänyt, on janottanut, on ollut ilmavaivoja ja valkovuotoa.
Tänään menin sitten ostamaan Apteekin raskaustestin kotimatkalla töistä kotiin ja kävin kauppakeskuksen wc:ssä lirauttamassa tikkuun.
En voinut uskoa silmiäni, testitulos oli positiivinen! Olen aivan pöllämystynyt, en voi uskoa tätä, luomusti raskaana 4,5 vuoden jälkeen! ! ! En osaa olla kunnolla iloinen, olen lähinnä todella hämmentynyt... Samoin mieheni on ihan ihmeissään, tuijotti sitä raskaustestiä ja kysyi, että voiko tällaisen viivan saada testiin rakastelemalla vain kerran kuukaudessa ajanhetkenä jolloin tarkasta oviksesta ei ollut hajuakaan....

Liittäisin mielelläni testituloksen teillekin ihmeteltäväksi, mutta en muista mihin mun pitää tallentaa kuva, että saan liitettyä imagen tähän? Kiva, jos joku jaksaa neuvoa.

Mutta viestini siis, ÄLKÄÄ LUOPUKO TOIVOSTA jos/kun vauvasta haaveilette! Elämä saattaa yllättää meidät kaikki :)

Nyt minä toivon vain parasta, että vauvan alku pysyy kyydissä ja että kaikki menee hyvin. Minulle tämä positiivinen raskaustesti pelkästään on ihme näiden vuosien jälkeen...

Mukavia pakkaspäiviä kaikille ja onnea ja toivoa kaikille tasapuolisesti! Käyn lukemassa kuulumisianne myös tässä piakkoin. En ole käynyt täällä lainkaan moneen moneen kuukauteen.

T: Ballerina Bolero
 
Aivan uhunan vahva tuo PLUSSA!:heart:
..osaan kuvitella tunteesi, sen nähtyäsi:)tuo ainahin tietää sitä, jotta R-hormonia hyvin.
Nyt vain jaksuja odotella ekaan ultraan:kiss:

Tulethan meille kertoilemaan välillä kuulumisiasi?:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet!!

SUPERONNITTELUT BALLERINALLE JA PALJON TARRASUKKIA JA VAAVILIIMAA MUNKIN PUOLESTANI!!!:heart:=)

MRSBREELLE KOVASTI VOIMIA JA TOIVOTAAN ETTÄ PELKOSI ON AIHEETON!!! :hug:

PÄIVITTÄJÄ, VIELÄ JOS VIITSIT LAITTAA MULLE DPO 1 :)

ILOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE JA NYT ON RIENNETTÄVÄ TAAS TÖIHIN!!!:)
PLUSSATUULIA JOKAHISELLE!!! +++++++PUUUHHHHHHHH!!!!!!
 
BalleriinaBolero Aiiiivan Ihana tuo sinun plussasi, WoW Onnea kovasti! :kiss:

MrsBree Voimahalituksia sinulle! Älä anna pelolle valtaa, vaikka sieltä joku "möykky" löytyikin, ei sen tarvitse olla mitään pahanlaatuista!

Lilleriina Tiedän tuon pelon selän kanssa - minullakin välillä "leikkaa kiinni"! Nyt olen taas aloittanut treenaamaan tuon vekottimeni kanssa ja alaselkä kiukuttelee. Ehkäpä tuo laite ei oikein sovellu minulle mutta tiedän sen että ellei lihakset ole kunnossa niin selkä leikkaa aivan varmasti kiinni.

Kiitos Ninni69 päivityksestä ja kiitos Kaikille "myötäelämisestä".

Onhan elämässä paljon muutakin ihanaa - saan pian alkaa suunnittelemaan häitämme :D :heart::heart:

Mutta kuulostellaan ja +++++-tuulosia !
 
Huomenia:wave:!

UPEA, MAHTAVAN HIENO PLUSSA, Balleriina Bolero! Aivan uskomattoman paljon onnea ja enkeleitä uuden tulokkaan matkaa varjelemaan:kiss:! Niinkuin*mur-mur* jo totesikin, niin nuin vahva plussa tietää varmasti hyvää..

Mafinka; Ihanaa, että saat häitä alkaa suunnittelemaan:heart:! Me täällä olkkarissa ollaan varmasti kaikki onnellisia puolestasi, ja voidaan olla virtuaali-kaasoina sulle:D!

Kirpakkata pakkaspäivää, tulkaahan jutusille!

Lilleriina
 
Ballerina Bolero
Aivan ihanaa lukea tuollaista, niin se elämä vain yllättää ihanalla tavalla. :heart:

Juuri tälläisistä jutuista saa sitä lisävoimaa, kiitos että kerroit :hug:

Kaikille muille pirteitä pakkaspäiviä ja plussatuulia kierron eri vaiheisiin!
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Clearblue (41)..........kp7/28...............yk7...........5/1.yht.
sarialeksandra (40)..kp9/35...............yk.yli 1v......................2.
annekristiina(46)......kp9/26...............yk2....(2007) 5./2.yht.
tattinen (41)............kp10/22-28.........yk16(2km.)5/1.yht.
MrsBree (41)............kp12/28.............yk3.......3.yht.
bugsy (41)...............kp11/29-31.........yk4......................9.
Minttu2011 (43).......kp17/27-29.........yk1v 5kk( 04/11)...3.
OOAK (49)...............kp17/26-28.........yk2..(Km1992)4/1yht.
pikkutirri (42)...........kp20/28-30........yk14(6&8/2011)4/2yht.
Ninni-70 (41)...........kp20/30?............yk2.......................3.
Whisky Peat (36)......kp24/30-35........yk6...(tm 7/11)..3.
Ninni69 (42).............kp25/20-30........yk.4............1.
anjamarita (43)........kp25/28-41........yk6.......................2./1.yht.
Euphonia (40)..........kp26/25-26.........yk25......................1.
Saippa (41)..............kp34/26-28.........yk6.......4./1.yht.



Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja, pikkutirri, Oivikki






Minttu2011 (43).....dpo1
pikkutirri (42).........
dpo7
anjamarita (43)......pp7
Saippa (41)............dpo22




Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Tyynetuulia Kiitos halauksesta :kiss:. Niin kauniisti kirjoittelit haikeasta haaveesta. Sellaiseksi varmaan jää pikkuhiljaa tämä minunkin vauvahaaveeni. Toivottavasti saatte joku päivä ihanan ja iloisen yllätyksen :heart:!

Lilleriina Mä kai vain olen kissaihminen. On mulla kerran ollut koirakin, mutt 'kasvatin' sen pilalle eli en pitänyt tarpeeksi kuria eikä siitä (kurinpidosta) tykännyt minun isänikään, joten sen koiran jälkeen koirien hankkiminen on vain jäänyt, kun ne mun mielestä vaatii enemmän. Kissat ovat itsenäisiä ja helppoja, mutt silti niin persoonallisia ja hurmaavia. Yleensä sanotaan, ettei kissoja voi kouluttaa, mutt mä väitän ett ne oppii paljonkin, vaikka totta on sekin, ett miellyttävät ihmistä vain kun ovat sillä tuulella =). Meillä ainakin on niin, ett kissat soittavat 'ovikelloa' jos haluavat ulos, tietävät ett yöllä on turha pyytääkään ulos jne. eli mä uskon, ett kyllä kissatkin oppivat joitain asioita eli eivät ole aivan aivottomia :).

mur-mur Voi kurjuus, ett jäi se simppasten saaminen :'(. Olen pahoillani :hug:. Mä näen tosiaankin paljon unia ja joka yö, ellen sitten ole tropannut illalla jotain. Esim. Burana näyttää tekevän sen, ett s ejotenkin blokkaa mun aivot niin, etten ainakaan muista uniani.

tattinen ja minttu2011 Kiitos paranemistoivotuksista :hug:. Juu, mun ukkoni epäili ett mulla olis keuhkoputkentulehdus. Kuumetta ei kylläkään ole, mutt yskä ihan pitelemättömissä. Toissapäivänä hain Apteekista Resilaria ja se ei ainakaan sovi mulle. Joskus aikoinaan (10 v. sitten kun ed. kerran suostuin ottamaan yskänlääkettä :)) on vetänyt mahan löysälle, mutt nyt kun otin illalla 10 maissa eka kerran ja sit yöllä 3 aikaan seuraavan kerran annoksen, olin koko seuraavan päivän töissä ku zombie. Sanoinkin työkavereille, ett olis kannattanut mieluummin ottaa kunnolla rommia ku siitä olis sentään selvinnyt joskus, vaan tuntuu ett yskänlääkkeestä ei selviä koskaan. Nyt olen sitten suosiolla yskiä paukutellut ja tänään sain ajan lekurille tai hoitsulle tk:hon puol kahdeks iltapäivällä huomenna. Kuuntelevat keuhkot ja kurkkaavat varmaan korviin ku nekin tuntuvat vihottelevan. En pistäis vastaan vaikk saisin saikkuliakin.

MrsBree Kurjaakin kurjempia tuollaiset tulokset :hug: :(. Hienoa, ett pääsit tutkimuksiin kuitenkin noin nopeasti. Voihan tuo vuoto olla ihan hyvänlaatuisen polyypinkin aiheuttamaa jos on esim. kohdunkaulalla. Voimia ja enkeleitä :kiss:.

Ninni-70 Nämä kelit venyttää kaikkien kärsivällisyyttä. Nytkin on mitä ihanimman näköinen ilma, mutt ei siellä hyvinkään puettuna varmaan voi kovin kauaa olla. Tsemppiä uhmiksen kanssa taiturointiin :).
 
Ottis
Lilleriina Mulle tuli kutsu papaan. Edellisen kerran taisi olla viitisen vuotta sitten. Eilen töissä naisten kanssa mietiskeltiinkin, ett milloin kutsu tulee mammografiaan. Mä olen käynyt jokunen vuosi sitten, mutt kaksi samanikäistä työkaveria, mutt jotka asuvat eri paikkakunnilla, eivät ole koskaan olleet yleisessä tarkastuksessa. Näyttää siis totisesti olevan paikkakuntakohtaista, missä tutkitaan ja missä ei eli voin ainakin näiden seulontojen suhteen olla todella kiitollinen asuinkunnalleni. Vaikka.. näihinhän niitä veropennosia just tarvitaankin =).

Ballerina Bolero :). Mahoit sanoa miehelles, ett "Juu, näin niitä lapsia tehdään". Näyttää tosiaankin toimivan tuo, kun heittää ns. aktiiviyrittäminen romukoppaan ja antaa luonnon hoitaa hommat :). Ihanaa :heart:! Onnittelut! Sut saa varmaankin laittaa yrjöklubiin jo?

ON Mulla on sitten tänään alkanut selvästi havaittava ovislimoittelu. Nyt pitäis vain malttaa olla asialla miestä ahdistelematta ja odottaa, ett 'luonto tikapojan puuhun ajaa' eli että joko mies 'haistaa' mun ovikseni tai ett mulla herää niin hi*onmoiset halut ett käyn miehen kimppuun. Pakonomainen pupustele tai sen ajatteleminenkin on nyt julistettu pannaan.
 
Ottis - sainhan mie simoja;)..mutta vain väärään aikaan kiertoa.

En tuosta nyt stressiä ota tällä erää, on muutahin "stressattavaa" viime aikoina ollut.

Juu, nuo kisulit ei kauhian miellytämisenhaluisia ole - verattuna useimpiin koirarotuihin.
..meillähin lepsuillaan ja sen kyllä näkee sitten - Salli ihan lellihauva näköjänsä.:)

Miulla kisu osasi tällaista: Kun heitin paperista tehdyn pallon - viiksikarvat aivan ojossa ja väristen odotti innoissaan kun paperin repäisin ja pyörittelin palloksi..juoksi sen sitten hakemaan, tuli takaisin luokseni ja pudotti sen jalkojeni juureen, naukui ja kehnäsi, jotta: "heitä jo pian uudestaan-Mjauuuu!!!..tätä sitten jaksoi vaikka kiunka kauan.:D
 
Viimeksi muokattu:
Mammografiatutkimukset tehdään kuopiolaisille 50 - 68-vuotiaille naisille kahden vuoden välein. Tutkimus on maksuton.

..meilä siis näin..kohtahan tuonne jo pääsen.
..sain kyllä jo lähetteen sairaalasta, vaan kun olis täytynyt yksityiselle mennä, se jäi..
Mitähän maksanee yksityisellä - kuka tietää!???

Papa-näyte otetaan Kuopiossa viiden vuoden välein 30 - 60-vuotiailta naisilta.
..tosin, mie käyn 1v välein tuon silloisen 2010 CIN3 löydöksen vuoksi..

Ps. Löysinhin jo hintoja: Terveystalossa 124e+poliklinikkamaksu 13.50e= 137.50e..jää siis edeleenhin käymäti:(..sitten vaan odottelen sitä joukkutarkastusta 3v päähän.
((muoks)) jäikin Kela korvaus vähennettynä 80e+13.50e
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Mammografian hintaa yksityisellä en tiedä, mutt muistelisin, että kun gyne otti ultrauksen yhteydessä papan multa pari vuotta sitten, tuli ylimääräistä hintaa ab. 60€. Puhdas oli näyte silloin ja sitä ennenhän multa otettiin papa kaavinnan yhteydessä, muistelisin. Mammografia-tutkimuksesta saattaa mulla on olla pian jo 10 vuottakin eli olisko mahdollista, että seulotaan 35:na?
 
Ballerina Bolero hurjasti, tuhannesti ja sylintäydeltä onnea!!!!
Töissä tänään nopeasti kävin pikkukoneella täällä kurkkaamassa ja itkin onnesta!!! Lainasin osaa tekstistäsi blogiini(ilman mitään nimimerkkejä tai vinkkiä mistä olen sen lukenut), toivottavasti et pahastu, linkitän TÄHÄN jos haluat käydä kurkkaamassa ja jos et pidä siitä että liitin sen osaksi omaa blogi juttuani, niin poistan sensamantien, anteeksi etten pyytänyt lupaa etukäteen...kun kävin juttua kirjoittamaan oli tarkoitus kirjottaa omin sanoin lukemastani (ja kokemastani) mutta koin sen fiiliksen "kuvaamisen" niin hankalaksi että siksi käytin osaa tekstistäsi.

Nyt kahhea kiire!!! Palaan myöhemin...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä