40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
OOAK Kyllä minäkin tuossa punaista viivasta näen ja muistaakseni sulla se vahvin viiva o-testiin tuli kp6. Ihanata :heart:! Peukkuja, ett viiva siitä vahvistuu ja saat ihan oikean plussan =).

Euphonia Anna sydämen päättää, niin ratkaisu on varmasti oikea. Eilenhän tuli muuten dokumentti lahjamunasoluhoidoista. Satuitko kattomaan sen?

Wienna Kiitos kaunis :). Näyttää nyt vaan siltä, ettei voi olla varma onko kisuli sittenkään paranemaan päin kun leikatun alueen ympärystä, ei haava, vaan alue, jolta karvaa ajeltiin pois, on melkein sinipunainen ja ympärillä näkyy kuin mustelmia. Mietin vaan, ett voisko noi olla leikkauksesta noi mustelmat vai mistä on kysymys?? Hetkeks otin kaulurin pois, ett neiti sais pestä itteään, mutt menni homma haavan nuolemiseksi, joten jouduin laittaa kaulurin heti takas. Ei ole kivaa tollanen :(. Typy pääsi eilen mökiltä livahtamaan miehen perässä järven jäälle, joten mahdollistahan on, että sai siellä kylmää ja karvaton alue paleltui. Meni varmaankin 10 minsaa ennenkuin sain katin syliini lämmittelemään ja siitä tupaan. Toisen kerran käytiin ulkona pisulla, mutt sekään keikka ei montaa minsaa kestänyt.
 
Ottis
tetu68 Mulla on ovis ollut normaalisti kp13-14, siitä nyt viimeisen puolen vuoden aikana lyhentynyt kp12:sta. Joskus on ollut poikkeuksellisiakin kiertoja ja silloin ovis on todistetusti tullut jopa jo kp10. Noi lyhyet kierrot on käsittääkseni aivan normaaleja ja niitä voi tulla parikin vuodessa. Tai ainakin mulla on ihan säännöllisesti tullut kautta aikojen.
 
Mulla on meneillään kp 30 ja normaalisti on kierto 27 päivää ja jämpti. Ei edes punahameen kulmaa näkyvissä ja toki testasin ihmeen mahdollisuuden varalta negan. Ei sitä yleensä pyhästä hengestä raskaaksi :D mutta ajattelin jotta jos toisen kerran maailman historiassa. Meinaan että viimiset pupustelut kp 5 ja sitte taas seuraava kp 18. Valitettavasti miehen työreissu sattu justiin pahimpaan(tai siis parhaimpaan)aikaan. Elikkä ei ollut syytä ovista tikuttaa..no varmaan jotain häikkää hormoneissa ja kohta se täti sieltä pyyhältää ..
Kuhan lämpimikseni utelen :D
 
  • Tykkää
Reactions: annekristiina
Ottis kyllä taitaa olla ihan mustelmia - ole ihan rauhassa :heart:
Itse en käytä kissoillani kauluria, kun ne menee siitä ihan sekaisin - tästä on olemassa kaksi selvästi eroavaa lääkärikuntaa.
Pyydän aina piilotikit (itsestäänsulavat). Jos nuoleminen menee ihan mahdottomaksi ja näyttää että haava ärtyy laitan paidan päälle (sen voi näppärästi tehdä vaikka urheilusukasta) Meillä otukset on tottuneet t-paitoihin ja villiksiin kun niillä ei ole alusvillaa mutta tottumatonkin oppii tosi nopeasti.

ON Kyllä se on vaan viivanpaikka joka tulee näkyviin - en edes elättele toiveita - olen tullut aika realisitiksi näiden kanssa, enkä salli mitään toiveita itselleni - lähinnä nyt suhtaudun asiaan niin että jokin vaikuttaa tohon - en tiedä mikä - tuli sellainen hassu ajatus että olisiko Berocca?
Tänään jätin Berocan väliin ja kas - ei tullut viivanpaikkaa...vaan ihan puhdas nega. Tätä täytyy tutkia lisää :D

Tekisi kovasti mieli testata onko Berocca lasi raskaana :D

Juttelin muuten noista hoidoista miehelleni - ja se innostu kovasti - mutta, jos olen ymmärtänyt oikein olen liian vanha, enkä niitä saa, edes yksityisesti...???
 
Viimeksi muokattu:
OOAK: Kela korvaa hoidot alle 43 vuotiaille, tosin oma kustanteisestihan voi toki hoitoja tehdä sen iän jälkeenki, mutta tulee saaterin kalliiksi :/ Kerrohan sit, oliko Berocca raskaana? :D

ON: Päivällä vielä oili-tikuttelin ja oli edelleen positiivinen. Nyt vaikuttais, että ihan kunnon ovis tulee. Jännä vaan, että ovis tuntemuksia on jo nyt, eikö se pitäis aikaisintaan 12 tunnin päästä plussasta poksahtaa?
 
Glearblue Mistähän mä löytäisin tietoa paljonko ne maksaa, about? Tiedätkö onko niissä mitään ikäylärajaa yksitysellä ? Tai nauraako ne mut ulos kun olen sentään kohta 50...


Pikagoogletus:
Yhdysvalloissa on lääkäreitä, jotka antavat hedelmöityshoitoa yli 45-vuotiaille ja jopa yli 50-vuotiaille naisille. Muualla maailmassa äidiksi on keinohedelmöityksen avulla tullut jopa 60-70-vuotiaita naisia.

Suomen hedelmöityshoitolaki ei ota kantaa naisille annettavien hoitojen yläikärajaan. Naisen omilla munasoluilla tehtävän koeputkihedelmöityksen suhteen linja on sama kuin Yhdysvalloissa, mutta luovutetuilla munasoluilla ikäraja on käytännössä selvästi Yhdysvaltoja alempana.

JA: 50-vuotiaille emme enää tee hoitoja...JASOO...meikä täyttää vappuna 50 :( tai koskeeko tämä vain luovutettuja munasoluja?

OOAKin kannataisi oppia lukemaan :D juu koski vain luovutettuja - ilmeisesti

No nyt tuli sitten asiaan ihan uusi mahdollien aspekti - tätä täytyykin sitten miettiä ihan urakalla...
 
Viimeksi muokattu:
OOAK - omilla munasoluilla(mitä jäljellä)on hoidoillahin onnistuminen hyvin heikkoa..

Virossa tehdään 50v asti..mutta Puolassa ja Tzekissä hoitoja yli 50v naisillekkin.

Tuolta löysin jotahin tietoa:
Babybusiness | Vihreä Lanka

..ja tässä klikka Tsekissä:
Google Kääntäjä
..ja Puolassa:
Google Kääntäjä
..ja vielä Ukraina/Kiova:
Google Kääntäjä
..on vain "kankea" tuo tekstin Suomennos.

Mikäli hallitsee englannin kielen, voisi s.postilla kysellä noilta klinikoilta tietoja&hintoja.

Baltiassa ja Pietarissa hoitoon pääsee yleensä heti. Virossa naispotilaiden ikäraja on 50, Latviassa ikärajaa ei ole ollenkaan ja jotkut pietarilaiset klinikat mainostavat nettisivuillaan hoitavansa yli viisikymppisiä.

..ajateleppa..eiväthän nuokaan klinikat ola maailman äärissä ollenkaan:)
Tuossa laittamassani linkissä "Vihreälanka" yksinäinen nainen kävi Puolassa lahjamunasoluhoidoissa ja sai lapsen..harmitteli jutussa, että turhaa aikaa tuhraantui muihin hoitoihin:

Katja ei kadu ulkomaille lähtemistä. Pikemminkin hän katuu, että ennen sitä tuhrautui kallista aikaa ja paljon rahaa.

”Jos ulkomailla saa saman hoidon niin paljon halvempaan hintaan, miksi en lähtisi?”
 
Viimeksi muokattu:
OAAK, eihän se ota jos ei annakaan! Viro ja Latvia ovat helposti tavoitettavissa ainakin jos pääkaupunkiseudulla asuu.
Ottis, kissalla taitaa olla muhevat mustelmat, menevät kyllä ohi ajan kanssa. Osaavat kyllä olla kosketusarkoja ja pahannäköisiä, mutta jos kissa on pirteä eikä kuumeile niin en olisi huolissani!

ON: Pitäisi varmaan olla tyytyväinen että nenäsumutteista tulee oireita, silloin voisi kuvitella että on omaa hormonituotantoa jäljellä ja sen alasajo tekee nyt oireita. Lääkäri oli sitä mieltä "ettei sulle varmaan mitää oireita tule (kun olet tuollainen vanha kurppa..)". Hähhää, tuleepas!:kieh:
Eilisestä alkaen myös päänsärky ollut ilonamme, onneksi se uskoo Buranaa!

Mukavaa päivää kaikille ihanille!:wave:
 
Hei piiiiitkästä aikaa :wave: Palstalle on tullut paljon uusia kuumelijoita ja muutamia tuttuja bongasin listalta - kaikille teille kovasti onnea matkaan, monen monta kevätplussaa :heart:

Kahden vuoden (voimia vievä, välillä niin kovin uuvuttava) kuumeilu on takana. Kuumeiluahan oli jo monen monta vuotta aeimmin, mutta kun ei ollut miestä. Meille syntyi viime viikolla ihana, pieni peikkotyttö (tumma, tuuhea tukka:). Nyt opetellaan uutta arkea. Ihanuus pitää äidin ja isän kiireisinä. Kokemattomina sinkoillaan pää kolmantena jalkana joka suuntaan pienestäkin inahduksesta, valmiina täyttämään kaikki neidin toiveet :).

Onnea ja kaikkea hyvää teille jokaiselle :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Euphonia ja Mafinka
MOIKKA TÄÄLTÄKIN TAAS!!=)
ONNITTELUT SOILILLE JA ROHKEUTTA OAAKILLE JOTTA AINAKIN ULKOMAILTA SAISIT AVUN...!!! :heart:
Mietityttää tossa sellainen että kuinka se tapahtuu eli pitäiskös monta kertaa käydä että kun on töissä käyvä niin olishan yks vaihtoehto että anois vapaata vaikka viikon verran.. mut useempi jakso saattais herättää kysymyksiä.. on vaan jotenkii mielessä että se on ainoo keino.. siis luovutusmunasoluhoito.. mieskään ei suoraan tossa kieltänyt kun asian otin puheeksi..tosin hällä olkapääleikkaus tänään.... voi olla ettei ajatus ihan kohdillaan..
Oliskohan paljon halvemmat hinnat kuin täällä? Jos 50v. ikäraja niin onhan tässä 6 vuotta aikaa! Mut kyl pitää toimia nopeesti kun sit on vielä suht nuori että jaksais...
Mut mikähän on % noissa luovutushoidoissa että menee kesken??

En muuten ole edes tikuttanut ovista tällä kierrolla, pupuiltiin kyl kerran viime torstaina.. olimme Tallinnassa käymässä päivämatkalla, täytin samalla 44v..

Mun sisko sai terveen pojan perjantaina, oli rankka synnytys (12 tuntia) kun suht iso vauva, ja vauvan käsi venähti kun oli juuttunut olkapäistä kiinni.. siskolle ei auttaneet epiduraalit eikä mitkää kipuihin.. ei siinä kummiskaan luultavasti mitään pysyvää koitunut, nyt ovat jo kotona ja muuten ok! Olen nyt 7 lapsen täti!!:D

En ole ehtinyt lukemaan kaikkia mitä on jäänyt lukematta, mut ens viikolla kun on loma niin enköhän kerkee kahlaamaan läpi....

PLUSSAKKAITA TUULIA KAIKILLE :heart:+++++++++++++PUUUUHHHHHHH!!!!!!!


Juu nyt lähdetään kohta sairaalalle. Minä töihin ja isäntä leikkaukseen!!
Palataan!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mafinka
Ottis
Tetu68 Sullahan on sitten vielä mahdollisuus, ett olisi tulossa tärppi jos olette pupustelleet kp18 =). Peukutellaan :heart:!

OOAK Kiitos vahvistuksesta, että jäljet katin mahassa voivat olla vaarattomia mustelmia. Hyvin tuo näyttää voivan. Eilen oli vähän masentuneen oloinen, kun oli kauluri ollut yli vuorokauden koko ajan paikoillaan, mutt en uskaltanut antaa sille mahista nuolla haavaa ja siks pientä kiusasin :(. Eilen kun kauluri otettiin pois, alkoi valtava meno ja meuhkaaminen, joten katti ei todellakaan ole sairas. Eilen väsäsin sille vanhasta säärystimestä ulkoilupuvun, jos mennään viikonloppuna mökille, ett voi antaa sen olla ulkona enemmän. Sisäpuolelle ompelin tarttumattoman ja pehmeän kankaan ja muuten pukua virittelin silleen, ett sen kanssa olisi helpompi liikkua. Ei pistänyt pahaksi sitäkään. Kaulurinkin kanssa on tullut ihan hyvin toimeen. Reipas potilas meillä :).

Minäkin aikoinaan ku testailin paljon ja sain aina jonkinlaisia haamuja, aloin epäillä, että viiva vois testiin tulla jo pelkästään Beroccaan dippaamalla :LOL:.

Gb Peukutukset vahvan ja onnekkaan oviksen puolesta :heart:! Ovistuntemuksia voi olla montakin päivää ennen varsinaista poksahdusta, sillä munishan kasvaa ja kehittyy koko ajan muhevoituessaan paukkuu. Näin minä sen ainakin olen kokenut =).

Wienna Kiitos :kiss:. Toi "Hähhää" lekurin sanomisille on ihan oikein :LOL:. Toivottavasti sumutteet purevat ja saat paljon muhevia folleja :heart:! Ps. Kannattaiskohan päänsärkyyn ottaa nyt Buranan sijasta mieluummin Panadolia? Olen nimittäin ymmärtänyt, ett Burana ei ole oikea lääke vauvasta haaveileville :ashamed:. Voi olla, että olen väärässäkin..

Soili Ihanaa :kiss:. Onnittelut peikkotytön syntymän johdosta :heart::flower:!!! Saanko udella neiton tarkkaa syntymäpäivää, ett osaisin päivittää tiedot oikein tuonne ekalle sivulle??

20Minttu2011 Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Teillä oli näemmä onnistunut Tallinan päiväkeikka, kun pääsitte pupustelutunnelmaankin =). Hyvä te :kiss:!

Onnittelut 7-kertaiselle tädille :heart:!
 
OOAK.... Meillä hoidot Helsingissä Fertinovassa maksoi yhteensä ( kaksi lyhyen kaavan IVF hoitoa) noin 9000€ (lääkkeiden osuus hinnasta per kerta noin 2000€), ekakerta oli kalliimpi kun siihen tuli monta verikoetta ja spermananlyysi joita ei ollut sitten toisella kerralla.
 
Heipaus ihunat!:wave:


Täällä punanuttu kaahasi tänään vierahille..että se saamari osaahin olla täsmällinen..Grrrrr:kieh:

Saas nähdä, kerkeääkö se testipaketti kummiskaan tälle kiertoa, on hiinä ja hiinä jos meneekin se 10vrk..hiukan huolimattomasti kattelin postitus aikoja:whistle:..ne olisivat sillä pikaisemalla 3-5vrk ja perus taksalla tuon 10vrk.

No mikäli ei kerkeä, toimin tuntemusten mukaan.=)

Miullahan kummiskin selkeitä tuntemuksia aina ja kolmen kierron kartoituksella hedelmälliset päivät olis: 20-25.3(ovis 25.3)
..sattuu mukavasti viikonlopulle..jospa sitä silloin jo nohevoituis sitten hieman..;)

Aivan paskamaiset kivut on kyllä päällänsä, en jaksa konehella istuksia kun selkää pakottaa:x..lääkettä otettava kyllä nyt..


Kaikille mukavaista päivää ja niittä ihunia:heart:+++++++++++:heart:

Ps. Huomenna taas töihin ja varailinhin kampaajan sen kunniaksi - oloista jos se hieman parantais!?:)

..ja vielä Mintulle: Moi ekaksi!:wave:..ja kurkkaappa noita laittamiani linkkejä..ihan en ole varma, millainen onnistumis % noilla lahjamunasoluilla on..mutta Virossa ainahin lupailivat 50%

Ei siellä "ulkomailla" tartte juosta myötäänsä=)
Suunnitelmat voi tehdä ennen sinne menoa(s.posti?)ja käydä suomessa kokeissa, mitkä vaaditaan ja tulokset lähettää sinne klinikalle.

Sitten vain se itse "toimenpide" siellä klinikalla, minkä on valinnut.

Esim. Elite-klinikan jos valitset, voit käydä Suomessa mm. Labroissa&ultrassa.
(näin mie luemaani ymmärsin..)
Elite klinikka - 10 syytä valita Elite klinikka Teidän IVF hoitoonne
 
Viimeksi muokattu:
Soili Suuren suuret Onnittelut :heart: Oi kuinka onnellinen olen puolestasi, ihan tippa tuli linnssiin.

Wienna Mielenkiinnolla seuraan edistymistäsi ja hauskoja kirjotuksiasi, se luonne juttu sai mut nauramaan ja samoin tuo kurppa kommentti :D Hyvä että huumoria löytyy :)

minttu2011 Onnea 7 kertaiselle tädille!

Ottis Kiva että kissalle kuuluu hyvää :) Nenutuksia meidän otuksilta (niitä on 7...) ja massurapsutuksia (sitten kun uskallat niitä antaa) minulta.
Hyvä etten ole ainoa joka on tuumannut että taitaa niitä viivoja tulla jos vaikka mistä - no tämä Berocca kaipaa vielä tutkimusta...mutta en ole raaskinut tuhlata testiä siihen....vielä :)

anjamarita Ups! Meni kahvi väärään kurkkuun kun luin tuon hinnan...

mur-mur Penteleen punanuttu kun löysi sut! No ensi kuussa sitten ei löydä...niin uskon ja toivon :D

ON
Kyllä minä taidan passata sen hoidon, juttelin miehen kanssa, ja unohdin sellaisen pikkujutun että hän on tosi katolilainen....joskin muruseni sanoi että tietty jos sinä haluat, mutta mitähän Jumala siihen tuumii, joskin hän kuulema olisi vuokseni valmis jopa uhmaamaan Jumalaa.

Ei, ei ja ei, minun vuokseni ei myydän Harrikkaa eikä uhmata Jumalaa, jokin raja sentään!

Ja niinhän se on - kaikkea ei voi saada - ja minä olen saanut tosi paljon kun tuollaisen miehen omakseni sain :) Ja meistähän tulee ukki ja mummi (no ainakin melkein mummi) ensi kuussa...

Finni on alkanut tekemään tuloaan nenään joten eiköhän se täti tännekin kohta kurvaa...

Toivosta en aijo kuiteskaan luopua, ja ensi kerran kun mennään sinne katolilaiseen kirkkoon, sytyttelemään kynttilöitä, minä lähetän pienen pyynnön yläkertaan - toivottavasti kuuntelee vaikken katolainen itse ole....

Nyt jatkan töitä, etten vallan laiskistu :)
Haleja
 
Hei kaikille:wave:

Täällä on tosi paljon keskustelua ja mielenkiintoista sellaista. Pahoittelut tädin vierailuista. Onnea RKTT:läisille ja loppukiertolaisille.

Anjamarita :hug:.

Mur-Mur
kiitos tuosta vihrä lanka linkistä! Olen alkanut entistä enemmän miettimään noita ulkomaalisia vaihtoehtoja.

Ottis pikaista paranemista nyt kissallesi. Ihana, kun suostuu pukuakin pitämään. Muutama vuosi sitten minun kissa tuli hulluksi, kun sille laitettiin sideputkilo leikkaushaavan suojaksi. Kaulukseen tottui paremmin, mutta oli siinä vahtimista, kun oli ottettava kaulus pois, jotta syöminen onnistuisi ja iho oli niin heikko tulehduksen takia, että ei kestänyt ollenkaan nuolemista, mutta onneksi silloin kuitenkin toipui siitä.

Wienna tsemppiä sumutteluihin ja kohta munisten kasvatteluun.

Soili
onnea :heart:

Toivottavasti kevät aurinko tuo tullessaan paljon plussia tähän pinoon.
 
Viimeksi muokattu:
Kp 29(sunnuntaina) testasin negan, kp 30, no jotain mielikuvitus viivaa pukkasi ja tänään aamusta kp32 on siellä silmällä erottuva viiva. Siis sellanen värillinen. Kovin hento mutta ei tarvi mikroskoopilla tai suurennuslasilla tiirata :kieh:. En oikein osaa ajatella tästä mitään. Eihän sen oviksen tosiaan ole tarvinnu olla kun 3-4 päivää myöhässä.. no katellaan miten tämä tästa. Ei näistä jaksa enää innostua kun alkutekijöihin on yleensä jäänny nää raskaudet.
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Ottis
Wautsi, jee tetu68 Ihanaa :kiss:. En ole tuolilla pysyä, kun niin tuuletuttaa sun puolestasi =). Jotain tollasta mä laskeskelinkin, että teille olis tapahtunut. Se kp18 pupustelu oli oikein hyvä juttu :heart:! Viivalle vahvistumista!!

mur-mur Kurja punanuttu ku tuli sittenkin, vaikkei noi sun suunnitelmat tulevan varalle vaikuta huonoilta ollenkaan :hug::kiss:. Toivottavasti tuo vkl on sitten kaikinpuolin antoisa :heart:!

Oivikki Kiitos :kiss:. Juu, ei ollut kissalle ongelma kauluri alkuunkaan kuin silloin kun ekan yön pökkyrässä kuljeksi. Yllättävän äkkiä oppi sovittamaan askeleensakin niin, ettei kauluri ole aina jalkojen alla ja futaaminen onnistui heti =). Antoi eilen haavan olla jo niin rauhassa, että tänään ei aamusta kauluria laitettukaan, vaan neiti on saanut olla ihan nakuna :). Jos mennään ulos, niin sitten tietty laitetaan "puku" päälle, mutt nyt siellä tuulee niin, etten halua ottaa pienintäkään kylmettymisen riskiä.

Koville on sun kisuli joutunut jos on iho tulehtunut. Onneksi nyt on kaikki taas hyvin :hug:.

OOAK Kiitos massurapsutuksista :kiss:. Sulla on ihana mies :kiss: ja niin ihanat jutut, että ihan itkseni täällä hihittelen välillä juttujasi lukiessa, vaikkei harrikan myyminen tai edes sen uhka saisikaan olla naurun aihe. Toivottavasti luomuna onnaa, ettei tarvi alkaa miehen uskonnon mukaan Jumalaa uhmaamaan. Ja jos hyvin käy, niin just se sama Jumala teille sen pikkuisen vielä suokin :hug:.

Ps. Vaikka velipoika ei ole vieläkään maksanut senttiäkään veloistaan, maksoin eilen huhtikuulle varatun matkan lopun. Visaa vinguttelin, mutt laskin, ett saan (ja saankin koska en enää ikuna lainaa kellekään senttiäkään!!) sen maksettua ihan kohtuudella nollille 2-3 kuukaudessa.
 
Ottis
Sanokaapa pitäiskö tän neidin mahaa käydä taas näyttämässä lekurille? Haavan alue oli ihan littonen leikkauksen jälkeen ja siihen on taas tullut tommonen pahkura. Eilisestä ei ole isontunut ja ihon värikin on jo ok. Katti voi hyvin, syö ja leikkii.
 
Ottis Minusta tuo näyttää nestekertymältä joka häviää ajan myötä - se voi kestää pitkääkin, haava näyttää tosi siistiltä - joskin hurjan iso...sterilisaatiossa tehdään usein vain 1 cm haava josta sitten kaivellaan "virkkuukoukulla" ulos vermeet. (ei se kovin iso ollutkaan mutta kuva vääristää :D)

Joskin tyrän korjaamiseen pitää viiltää tietty uusiksi kun kerran yhdistetyt kohdat eivät yhisty uudestaan.

Minulla on yhdellä kissalla tullut suolikuroutuma ja leikkauksen jälkeen tuli tuollainen nestepallura - se laski muutamassa kuukaudessa.
Tämä tietty on vaan kokemuksen syvä rintaääni - ei lääkärin :)
Joten mieltäsi rauhottaiseeksi, soita ja kysy lääkäriltä mitä mieltä hän on.

Nyt mun on ihan pakko kysyä: mitä tarkoittaa littonen ???

tetu 68
Oih ihanaa...+++++...*lyö karvaisia käsiään yhteen innostuksesta* Nyt peukutuksia roppakaupalla!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
OOAK Kiitos! Tuo uusi haava on tosiaankin ainakin 3 cm pidempi kuin ensimmäinen ja mun mielestä sekin oli jo valtava. Ekassa haavassa oli 6 tikkiä ja tässä on nyt 9 tikkiä. Luulen, ett kattelen nyt ihan rauhassa mihin toi kehittyy, voi olla, että haipuu itsestään pois.

Littonen= litteä, tasainen =).
 
Viimeksi muokattu:
Heipsutirallaa rakkat olkkarilaiset, ihanaiset:wave:!

Me on palattu romantic-reissulta, lemmenlaivalta:saint:! No ehkei sentäs ihan noin upealta, mutta kiitos kysymästä, meillä oli tosi kivaa! Upeaa oli olla ilman KOIRAA, ja ihan ilman lapisakin, ja rakastella rauhassa ihan ilman häiriötekijöitä( mitä nyt hyttikäytävällä meni yksi jos toinenkin kolistellen, hyppien ja huudellen .. joten korvatulpat tai jonkinsortin "korvasoitin" esim.mp3 ois ollut aikas jees.).muttei menoa haitannut:xmas:

Täällä on ollut vipinää, ja himusti paljon jutskattu, pitkästä aikaa..KIVAKIVA!

OOAK; ihania jutskia sulla, kuolen nauruun kun osaat heittää läppää aremmistakin aiheista! Ja pssst! Finni tietää raskautta, etkös oo aiempia ketjuja vuosien saatossa lukenut?? Varsinkin finni nenän pielessä tai leuassa, niin ihan saletti raskaus!!!

Pikkutirri ; hienosti oot taas yön pimeydessä elämää mietiskellyt! Liljaa ja isompia lapsia tarkoitan..Olet rikas, kun sulla on heidät ja vielä voi kuiteskin se ihanainen ylläri odottaa nurkan takana:heart:! Sitä sulle toivon!

Ottis; hui, kun hurjalta näytti kisulin masu, mutta kiva, että viisaammat osaavat tsempata! Ukkelis taas ollut vähän (???) kiusallisella päällä!! Hemmetti, kun sitä pitäs kovastikin jonkun ravistella.. Ainaskin sen verran, jotta siemenet olisivat otolliseen aikaan otollisella Ottiksen maaperällä:D! Sehän tuppaa olemaan välillä kun kiukkuinen vanhapiika, joka on vaan kunnon p**noa vailla..mutta mitäs, jos sekään ei kelpaa?? Yhteys Dr Philiin, maybe?? No juu, huono vitsi: /..

Gb ; uh, ei käy kateeksi tommonen krapula, jotta norjaa tarttis puhua!! Onneksi ne yleensä menee ohi aikata nopsaan, ja sitten ei teekkään taas mieli semmoista moneen aikaan!! Mulla aikasta harvoin krapula, mutta jos sen kunnolla saan, niin oon kyllä ihan poissa pelistä! En uskalla ikuna missään tilaisuudessa juoda koskaan mitään booleja, alkudrinkkejä, kahvia/konjakkia tmv.. Olut on ainut, johon voin tommosessa tilaisuudessa "luottaa"..
Sullekin toivon ++++!!!

Wienna; ONNEA; enkeleitä ja toivoa hoitoihin!! Meilläkin miehen kanssa reilut 20v yhteistä taivalta takana, ja juurikin tossa hääpäivää juhliessa juteltiin toistemme kanssa siitä, mitkä ovat parhaat puolemme puolisoina! Ihanaa oli kyllä kuulla, kuinka kauniisti rakkaani mulle puhui, ja kuinka vain omasta mielestäni katsoo mua ruusunpunaisten lasien läpi!! Voi että, oon ihan liikuttunut:ashamed:!

Tetulla niin jännä tilanne, ettei voi muuta kuin pitää kaikki raajat pystyssä, jotta nyt nappais kevät+++!

*murmur*; ihana Salli!! Se on niin söpönen, jotta! Positiivista tulosta sinnekin tässä kevään mittaan, joskos se aprillipäivän tienoo tekisikin taikoja!

Aurinko loilottanut ainakin täällä Helsingissä nyt niin komiasti monta päivää, että alkaa olla kevättä rinnoissa!! Toivotankin kaikille lemmekästä kevättä, tästä se kesän odotus alkaa..

Lilleriina
 

Yhteistyössä