40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
WP - juuri meinasinhin mainita, että: Kaisa EI aijo olla ORJA, eikä imetä.
..siis..sehän on jokaisen valinta - imettääkö, vai ei..mutta ei se miusta ole _orjuutta_ kyllä nähnytkään jos imettää..aika kummallinen käsitys imetyksestä:O

Kyllähän imetys tietenhin sitoo Äitiä vauvaan ja rajoittaa esim. joidenhin ruokaineiden syöntiä(vahvat mausteiset jne.)
..mutta entäs ne hyvät puolet..läheisyys, ruoka vauvalle tankeissa heti tarvittaessa.jne..:)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä jos jossain paistelee, puhallelkaas sitä auringonpaistetta tännekin päin! :)

Älä sinivatukka vielä heitä hanskoja tiskiin, eihän tuo ole vielä ikä eikä mikään! :)

*mur-mur*, Mihin kohtaan olet noissa PC liuskoissa saanut haamuja tai oikeita viivoja? Eikös sen pitäis tulla siihen heti pian testiviivan alle, missä on sellainen pieni kolokin ja viivan jälki? Kun mähän en malttanut olla ostamatta kaupasta noita liuskoja ja testata. :D Mutta en tuohon kohtaan mitään saanut, mutta siihen kohtaan missä on sellainen taitos, niin siihen mielestäni tuli punertava paksuhko viiva. Yritin ottaa siitä kuvia, mutta en tiedä miten onnistui, saiko sitä näkyviin. Vai liekö kuvitelmaa, kun eihän kai siihen mitään pitäisikään tulla! Noh, huomenna aamulla testaan sen toisen, sitten ainakin yritän jättää testailemiset ensi viikkoon! ;)
 
Voi kun tulis sekä Morticialle että Pippuri-Piialle plussia vaikka jo heti huomenissa! Siis tänään, kun kello on yli puolenyön. Menin nukkumaan kymmenen maissa, olin aivan poikki, mutta uni ei sitten tullutkaan. Joten nousinpa ylös ja koristelin valmiiksi kuopuksen synttärikakun, onpahan yksi homma vähemmän tehtävänä huomenna=tänään, kun synttäreitä juhlitaan.

Vähän päätä särkee, kurkussa outo olo, toivottavasti en ole kipeäksi tulossa... Jee, ainakaan en hetkeäkään kuvittele näitä raskausoireiksi :kieh:

Säälittää kyllä naiset jotka eivät voi tai halua imettää... Itse olen imettänyt neljää lastani yhteensä noin kahdeksan vuotta. Ei siis mikään ihan pieni kakku, vaan ihanan iso kakku! - En missään nimessä halua syyllistää ketään, joka ei syystä tai toisesta pysty imettämään :) hyvä äiti voi toki olla muutenkin! Itse olen vain juuri imettämisestä nauttinut valtavasti. Minulle se on ollut helppo ja luonnollinen tapa ruokkia lasta, antaa läheisyyttä ja nauttia juuri tästä hetkestä tämän lapsen kanssa!

Muutama päivä sitten kävin ystävän vastasyntynyttä katsomassa. Suloinen oli, mutta ei kuitenkaan tullut mikään mieletön "mäkin haluun tommosen" -olon. Jonkinlaista luopumis- ja surutyötä tässä hiljalleen teen...

Jokohan sais unta... tai sitten menen miestä herättelemään ;)

ÖITÄ!:heart:
 
Moikka!

Morticia ja Pippuri-Piia: Paljon plussa peukkuja!!

On: Täälllä ollut hiljaiseloa... Sama tilanne edelleen, ei tätiä kyläilemässä ole näkynyt.
Edelleen imettelen, nyt tosin vauva juo jo nanniakin, ei enään pelkkää tisua.

Olenkin tässä miettinyt, että pitäisköhän huomenna, kun on vaavin 10 kk neuvola, lääkäri- sellainen, kysyä tohtorilta josko vihtis vilkasta tuonna alas, että mitä näkyy vai näkyykö mitään, tai jos laittas lähetteen ultraan, jotta nähtäs mikä tilanne on... On alkanut kyllä mietityttään, että mahtaako menkat enään koskaan alkaa...

Noh, TODELLA positiivistä oli, että ihan yhtäkkiä viime viikolla pukkas ihan tajuttoman isot limat. Ja ihan plörähteli housuihin...:O Sitä jatkui 6, siis aivan oikein KUUSI PÄIVÄÄ.. Aloin kyllä huolestua, että jokin tulehdus mutta ei hajuja tms...

Eilen innostuin tekemään heti aamulla o-testin, joka yllättäen näyttikin tasavahvaa plussaa ja illalla toisen ja sama tilanne!! (Syy miksi innostuin testaileen löytyy tuosta alapuolelta! :saint:) Tänä aamuna o-testi sitte olikin hyyyyyyvin haalea....

Mikä parasta, isäntä innostui toissa iltana ehdotteleen, piitkän tauon jälkeen, hieman läheisyyttä ja ihokontakaktia... Eli olisinkohan jotenkin ollut houkuttelevan tuoksuinen tai jotain? :LOL: Mutta niin tai näin, ajoitus varmaan oli aika oikea??

Nyt sitten vaan toivotaan, että munis irtoaa ja todellakin tapahtus jotain... Alkaa oma usko olla koetuksella...

Nyt pakko lopetella, vaavi on sitä mieltä, että nyt kuules mama olet liian kauan kirjoitellut.. =)

Ihanaista päivää kaikille ja paljon hyviä tuulia!:heart:
 
Heips =)

Negaa testi näytti ainaskin eilen, odottelen tätiä ja toivon että tulis tosi nopeesti jos nyt sitten aikoo tulla. Lähdetään nimittäin tytön kanssa sunnuntaina Alanyaan viikoks ja altaalla olis oltava, sinne ei tätiä kaipais kaveriksi.

Mulla kesäloman toinen 2 viikon jakso alkoi maanantaina jolloin käytiin kolmen hengen porukalla yhden yön hotelli reissulla Tallinnassa. Nyt yritän pakkailla tytön ja mun tavaroita yhteen laukkuun, voi voi :O.... tyty vielä tänään päiväkodissa et saan pakkailla rauhassa, sit hälläkin alkaa 2 viikon tauko sieltä, on jo viikon kyselly milloin alkaa hänen kesäloma.... En olekaan tyttöä nähnyt sitten maanantai aamun, on ollut isällään jotta me päästiin tallinnaan aikuisten lomalle :D
 
Täältä leipomisen lomasta...

Rominas: en muista onko sinulla muita lapsia kuin vaavisi ennestään? Aika erilaisiahan me naiset olemme sen suhteen, alkaako kuukautiskierto toimia imetyksen aikana vai ei. Minulla ei ole alkanut. Olen kyllä täysimettänyt lapsiani jopa yli puoli vuotta, mutta yli vuoden imettäessänikin kuukautiset ovat alkaneet vasta kuukausi pari imetyksen lopetuksen jälkeen, vaikka imetys olisi loppukuukaudet ollut lähinnä ilta-ja aamutisuttelua. Vielä pidempään imettäessäni kuukautiset kyllä alkoivat, mutta vasta noin puolentoista vuoden kohdalla.... eli siinä vaiheessa kun tisuttelu on ollut enää vain noin 1kr/vrk.

Itse aina hämmästelen, miten monet naiset saavat vauvoja vuoden välein täysimetyksestä huolimatta.... juu juu, tiedän ettei imetys ole ehkäisykeino, mutta minulla se on myös ehkäissyt.

Hyvää reissua teille anjamarita! :)
 
Tervehdys olkkariin:wave:

Työt pahasti haitanneet palstailua;), nyt vapaapvä ja mulla sämpylätaikina nousemassa, niin hetki sopivasti aikaa istuksia olkkarissa..

AnjaMaritalle ja tyttöselle hauskaa reissua aurinkoon! Sieltä asti sitä on kait lähdettävä hakemaan, kun ei täällä Suomessa oo ihmeemmin ko.valoilmiö näyttäytynyt!

Kastehelmi, onnea onnea Kuopuksen syntsän johdosta:flower:! Ja sitten siihen viimoseen "keskusteluumme"; juurikin noin, kun sanoit; että perusturvallisuus on järkkynyt! Just niin, ja sen jälkeen musta tullu ihan melkein vainoharhainen pelkojeni kanssa; pelkään, että mulla on joku tappava tauti, pelkään, että jollakin läheiselläni on sellainen, tai että lapsista joku joutuu onnettomuuteen jne..pääasia kaikessa se, että joku kuolee ennen aikojaan:'(. Yritän aatella järjellä, muttei se paljon auta, kun niin syvissä vesissä on uinut..

Mutta, mutta...asiasta kukkaruukkuun:snotty:, mulla on tisut ihan ältsin kipeet!! Mitä hittoa?? Mulla ei koskaan ole oireilleet millään tavoin sen kummemmin oviksen aikoihin, raskauden aikoihin tai yleensäkään, joten voiko vaihdevuodet alkaa oireilla noin?:confused: Pitäs varmaan lukea jostakin, mutta kun mä tiiän, jotta meillä täällä palstatohtori *mur-mur*, niin hän on tähänkin asiaan taatusti tutustunut...

Oon taas lukenut kyllä palstan kuulumisia, mutta voivoi, mun muistiani, TAAS.. Toivotan kaikille plussia tikkuihin ja toisiinkin, ja tätiä kylään, jos joku sitä kovasti kaipaa..(sieltä järvestä sen voi merenneitona ehkä tavoittaa..Enkös mä sanonut, että uppos, joten aika hyvin on sukelluksellaan pysynyt, ku ei tuu niillekään, jotka toivois:vampire:).

Ai juu, kukaan ei nyt kovin innostunut mun kyssäristä koskien kesän upeinta muistoa, mut mää voin vastata osaltani; Se taitaa olla niin, että se mun syntsäpvä, kun mentiin mökille ja ukkoväki oli laittanut pöydän koreaksi.. Ja sit etenkin se; kun me saunan puhtaina rakkaani kanssa tanssattiin kynttilänvalossa Teleksin "Sinne ja takaisin":kiss:! Ihan melkein tippa tulee linssiin muistellessa..Ja onhan niitä ihan arjessakin huippuhetkiä, mutta kun eihän niitä osaa kattella ja tajuta välttämättä, ku vasta vuosien päästä.. Niin on kiire ihmisen lapsella.. Ja vielä muuten muistin aikaan; APUVA, mä kuulin radiosta YÖ;n uuden biisin;" saman sydämen päällä" tai jotain sinnepäin ja uuh, kun sekin oli UPEA!!! Sorry, että mä pidän tämmöstä levyraatia täällä, mutta kun musiikki on niin mun henkireikä ja elämänehto:ashamed:

Nyt jätän teidät rauhaan ja toivotan Leppoisaa eloa ja lemmekästä oloa:heart:

Lilleriina
 
Heipat kaikille tasapuolisesti!
Kiitokset kaikille onnitteluista ja plussatuulia muille myös!

Ottis mitäs tietoja tarttisit, muuta kuin plussatestin tein huikeana kp62/28-30, ajatella, aika kauan kuitenkin jaksoin odotella, mutta johtui kyllä tuosta km, koska ajattelin, että sen vuoksi kierto vain viivästynyt. Ikä on 42, vaikka koko ajan kuvittelen olevani 43 :LOL: jos laskelmat yhtään pitää paikkaansa, niin maaliskuulla la, sama kuin edellisellä lapsosella, eli 2v tulee ikäeroa.

Vähän hirvittää miten sitä jaksaa. Tosin aikaisemmin oli viime vuosituhannen puolella sellainen tilanne, että oli 3 alle 4-vuotiasta ja elävänä on selvinnyt, joten eiköhän sitä pärjää. Onneksi on noista isoista lapsista jo apua ja ihan lasten alalle kouluttaunutkin yksi lapsista.

Ensi viikolla soittelen viimeistään neuvolaan, koska mitään kiirettä ei ole. Tietenkin tuo 12 vk on se raja, että sitä ennen on käytävä.

Mutta nyt tämä pienimmäinen kiljuu, on pakko mennä......
 
Viimeksi muokattu:
Lillis..tässäpä jotahin tietoa..

Vaihdevuosien
oireina ovat ärtyneisyys, masentuneisuus, kuumat aallot, yölliset hikoilupuuskat, hermostuneisuus, rintakivut, sydämen tykytys, päänsärky, nivel- ja lihaskivut, tuntohäiriöt käsissä ja jaloissa, haluttomuus, painonnousu, unihäiriöt, väsymys, aggressiivisuus, ummetus, virtsaamisvaivat ja -karkailu. Vaihdevuosien aikana naishormonitoiminta vähenee, jonka johdosta rintojen maitorauhaset surkastuvat. Kuitenkaan rintojen iho ja rasvakudos eivät surkastu, ja näin ollen rinnat alkavat roikkua, ja litistyvät hieman. Myös emättimen kuivuminen kuuluu vaihdevuosien aiheuttamiin muutoksiin; alhaisen naishormonin takia emättimen kosteudesta huolehtivien rauhasten toiminta vähenee.

(itselläni melkein kaikki nuo!: /)


TAI..

Estrogeenidominanssi useasti aiheuttaa vyötärölihavuutta, PMS-oireita, seksuaalista haluttomuutta ja se voi alentaa stressinsietokykyä...ja myöskin aiheuttaa mastalgiaa eli rintojen aristusta

Linkki:
Tutkimukset ja artikkelit – Harmonia

Itselläni on muutaman kierron verran ollut tooosi kipiät rinnat:O ja silloin uskoin juurikin estrogeeni&progesteroni tasojen olevan epätasapainossa(estrogeeniä enämpi)
 
Viimeksi muokattu:
Hellou :)
Käytiin yks yö olemassa maalla anoppilassa ja vietiin matto kasa ja kun nämä helvetin sateet loppuvat niin ajeltava takaisin jos sais vielä pestyä matot :)
ovista tikutellu 3 päivää ja tänään jo viivanen hieman punaisempi ja oviskivut nyt just kohillaan et piti burana ottaa et jospa huomenna tärähtäs viivaset kohilleen :)

Käytiin taas käveleen että pitänee lähtä suihkuun. Iltoja kaikille ja jänniteksellä ootan siitä plussa uutisia:kiss:
 
Kastehelmi: Minulla on kaksi poikaa, 3v9kk (14.10. täyttää 4v.)ja tämä vaavi 9kk (13.10 täyttää 1v.)

Niinhän se on, että kaikki erilaisia ollaan miten kierto alkaa synnytyksen jälkeen... Ekan poikasen aikaan menkat alkoi 5kk maissa vaikka imetinkin ja nyt ei näy eikä kuulu... Eli ei täti tuu kello kaulasa samallalailla samalla henkilölläkään... : /

Meillä myöskin näyttää siltä, että imetys on varma ehkäisykeino... (Jos niin kehtaa/uskaltaa ääneen sanoa...;) ) Ja kaikenkukkuraksi just sitä en toivoisi!
 
Mulla on molempien lasten syntymän jälkeen alkanut menkat n. 1-2 kk jälkivuodon loputtua. Ja molempia täysimetin puoli vuotta. Kakkosta alettiin yrittää kun esikko oli 8kk, imetin edelleen kun plussasin, silloin neiti oli n. 1v 1kk. Ja ihan tjottaillen mentiin. Vaan olinhan tuota nuorempikin silloin, 29 v :)
 
Heipsis!
Lomalta palailtiin viimeviikon lauantaina. vaan en ole tänne päässyt kun ukkonen rikkoi meiltä modeemin. Tänään illalla vasta uusi saatiin paikalleen
Purku leikkaus tehtiin tammikuussa -09. olin silloin 45v.

Täti ei ole ilmaantunut, testejä en ole tehnyt. vaan kai vaan pitäisi. vaikka en usko raskauteen. on niin utopiasta, tämä ikä ja kaikki.

Ottis ..tässä pikana ja mortica..
Palaan ja yritän lukea kuulumiset..
 
Jep Jep .... KP 1 toivottavasti täti katoaa jo alku viikosta kokonaan et siellä helteessä ja altaalla olis helpompi olla. Puolet tavaroista pakkailtu, kyl se on ikävää hommaa :(

Onnea plussanneille :heart: . Plussa tuulia +++++++++++++ niitä tarvitseville =)
 
No just joo, vai on tässä sitten jo vaihdevuosioireitakin! Minullakin viime aikoina ollut välillä nännit, välillä rinnat arat.... mur-mur -tohtori :) osaisitko kertoa apukeinoja vielä pms-oireisiinkin????

Lillis, kiitos, synttärit menivät erittäin hyvin, kuopus sanoi viimeistenkin vieraiden lähdettyä: "Siistii kun oli niin paljon porukkaa!" Muuten, en tiedä huomasitko, heitin sua yksärillä :)

Nyt pitäisi kovasti alkaa orientoitua töihin... en muista stressasinko jo täällä (livenä olen sitä tehnyt ;)) mutta nyt vasta kesän ollessa loppumetreillä tajusin, miten paljon enemmän minulla tulee tulevana talvena olemaan töitä (verrattuna viime talveen) .... kääk..... :O

I-K, testaa nyt vain sinäkin meidän iloksemme! Uskomatonta että täältä löytyy sinun ja bygsyn kaltaisia lujahermoisia ja kärsivällisiä naisia! :) Itse en kyllä siihen porukkaan kuulu, kun pitää testata silloinkin kun vallan mainioisti tietää, että ei ole raskaana :kieh:

Mies luuli jo eilen saaneensa kutsun sterilisaatioon syyskuussa. Vähän kohotin sisäisesti kulmiani kun sanoi tuon, kun mielestäni kuoressa luki hammashoitolan nimi. Olinpa kuitenkin kerrankin hiljaa, ajattelin että kaipa luin väärin. Illalla vieraiden mentyä mies luki kutsukirjeen uudestaan LASIT PÄÄSSÄ, ja totesi, että kyse olikin hammastarkastuksesta :LOL: Saimme kunnon naurut sängyssä kun pohdimme, mitä hammasasemalla olisi sanottu, kun toinen reippaasti ilmoittautuu sterilisaatioon... ja vielä pidemmälle vietynä, mitähän olisi porattu irti, jos hammaslääkäri olisikin päättänyt suorittaa asiakkaan toiveen mukaisen toimenpiteen :O:rolleyes:

Meillä ois täällä tänään tarjottavat kunnon rääppiäisiin: vadelma/mustikka/mansikka -täytekakkua, piirakkaa, kuopuksen itse tekemiä suussasulafia suklaamuffinsseja (tuo yksi f oli niin hauska lapsus etten viitsi korjata!) ... harmitus etten pysty teitä ihanaisia pyytämään pikaisesti päiväkaffeelle :kiss:

Täällä sentään vähän pilkottaa aurinko tänään!

Kastis
 
Voi mahoton Kastehelmi, onneksi ei taideta hammashoitolassa moisia operaatioita tehdä! :D

Mä piruuttani eilen dippasin sen toisen liuskan, eikä siinäkään mitään näkynyt. Tosi ärsyttävää kun on sellainen painon tunne alavatsassa, samoin tuntuu kaikenlaisia nipistelyitä ja vihlomisia. Viime yönäkin näin unta, että vauva potki vatsassa ja se tuntui ihan tuohon vatsan päällekin. :D Noh, VIIKON sisällä selviää olenko vai enkö ole!

Anjamaritalle
Oikein mukavaa reissua!
 
Ottis
Kastehelmi :LOL:. Kiitos hyvistä nauruista =).

I-K Dippaisit nyt :), tiedä mikä satumainen ylläri tikkuun ilmestyisikään :heart:! Parasta toivon :hug:.

PP-70 Pahoittelut negasta :hug:. Jospa sulla on vääränlainen, huippunihkee, testi käytössä :'(.

anjamarita Onnittelut tädin saapumisesta ennen altaan kutsua. Voin kertoa, ettei se kovin hääviä ollut joka lirahdusta kuunnella ja laukata vähän väliä alapääpesulla. Toisaalta, tulipahan lojuttua altaalla :).

tattinen Onnea oviksen bongailuun ja varsinkin hyödyntämiseen :heart:!

bugsy Kiitos tiedoista, laitan ne tonne ekalle sivulle :). Hurjan pitkään maltoit odottaa tikuttamista. Toivottavasti tämä raskaus nyt kestää :heart:! Vauvaliimaa lähettelen edelleen paketillisen ja tarrasukkia kanssa :hug:.

Lilleriina Ihan meinas kademieli tulla, kun luin kesäsi huippuhetkestä :).

Mun ukkelinihan ei mua synttärinäni muistanut, vaan kieltäytyipä vielä vastaamasta puhelimeenkin, kun äkäpuhelua olisin soittanut mökiltä, minne karkasin kiukuttelemaan :). Eihän toi sitten ihan kamalaa loppujen lopuksi ollut, kun näin jälkeenpäin ajattelee. Ihminen antaa näemmä yllättävän paljon anteeksi. Ja ostihan mies mulle lopulta lentokoneesta italiaisen Domination-rannekkeen, kun vain sanoin, että "haluaisin tuon". Ei se mieltä yhtä paljon lämmittänyt kuin olis lämmittänyt vaikkapa vain hali ja onnentoivotukset oikeana päivänä, mutt voipa mies nyt sanoa muistaneensa mua, vaikkakin pahasti myöhässä ja jo toisen megalomaanisen mokan jälkeen :(. Mutt se siitä..

Ja sitten noihin tisuihin. Mulla ainakin näyttäisi nyt iän myötä alkaneen rinnat kipuilla nimenomaan oviksen aikaan ja näemmä sen jälkeenkin. Tosin nyt tämä ovis meni silleen ohi, ett vielä toissapäivänä epäilin, ett ovis olis ollut just silloin, sillä niin kipeäksi heitti alamasun yllättäen ja onpa sen jälkeen nippaillutkin ihan tarpeeksi. Kurjaa vaan, ett se tosiaankin meni hyödyntämättä ohi :ashamed:. Äh! Tuota ei saa edes ajatella :'(.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Meillä on kesä mennyt niin huomaamatta ja tavalliseen tahtiin että ihan harmittaa. :( Puolet miehen lomasta meni siihen kun äiti oli meillä kylässä eli siksikään ei oikein voitu tehdä mitään. Niin että niitä kohokohtiakaan ei oikein ole....
 
Ottis
PP-70 Kiva, ettei ole toivo vielä menetetty =). Peukuttelen :heart:!

WP Kiitos tarkentavista tiedoista. Nyt ne vasta bonjasin ja laitoin etusivulle myös :).

Mun pitänee ottaa oikein urakaksi käydä saitti läpi helmikuulta, ett saisin ton etusivun listan ajantasalle. Mm. lumettoman plussaus jäänyt kokonaan merkkaamatta :( ja varmasti paljon muutakin :ashamed:. Synkkiä syysiltoja odotellessa.. Muistaako joku mikä osoite on sinne odottajiin (Yes, we can?) Vois olla helpoin kurkkia sieltä ainakin joitakin tietoja??
 

Yhteistyössä