40+ so what wol.13

Kp 17, joten eipä tässä mitään uutta päivitettävää nyt ole. Kun en sitä ovistakaan varmaan sitten bongannut. Tikut näytti niiden parin haalean viivan jälkeisinä testipäivinä tyhjää.
Peukut pystyyn piinailijoille! (y)
 
Jep,

loma lusittu, puhelin hajotettu ja nyt yritetään toipua tähän päivään. Eri hienoa että on lista, tietää missä menee kun ei period trackeri kerro risassa puhelimessa.. Eli kp 22 jo!! Kohta alkaa menkat ja sitten ehkäpä uskallan letroilla..

Lomaa edeltänyt pikafesti saatiin asiallisesti hoidettua, kaveri kahvikupin eteen, lapset pakkaamaan ja minä suihkuun miehen kanssa ja pieni hotkasu alakertaan. Tuskin kovinkaan hedelmällinen sessio mutta kaikki tehtiin mitä pystyttiin!! Uutta kiertoa odotellessa.

Ja plussaa on ainakin mejbijees. Onnea!! Mutta muistakaa nyt hyvät tyttöset että joka pissa ja joka testi on yksilönsä, ei niitä ihan tuollalailla kannata kytätä, että koska vahvenee ja koska ei. Hajottaa kovasti mielenterveyttä. Ja vaikka plussa ois kirkkaampi kuin mikä niin silti epävarmuutta on. Plussa on plussa ja se siitä. Mitä sitten tapahtuu niin se on ihan eri juttu.. Vaalea voi mennä maaliin ja tumma metsään. Kaikkia plussia peukutetaan tietenkin!!

Nyt töitä, joita on kertynyt! Tsempit kaikille!!

tv woodis the lomaltapalaaja
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Osaisiko teistä joku neuvoa nyt minua. Koin elämäni ensimmäisen varhaisen keskenmenon tai ns kemiallisen raskauden, ja vuoto alkoi tiputteluna eilen, viikot 4+3. Plussan olin siis saanut muutamaa päivää aikaisemmin, mutta haalistui heti ja tässä tulos. Mutta kysymys siis kuuluu: kuinka kauan tuollainen alkukeskenmeno vuotaa, sekoittaako se hormoneja ja kiertoa, ja lasketaanko uusi kierto alkaneeksi tästä tiputtelusta vai vasta sitten, kun kunnon vuoto alkaa?
Neljättä lasta toivotaan ja ikää alkaa olla se pian 40, niin kaikenlaiset viivästykset pelottaa. Isommat lapset on jo niin isoja, ettei niiden odotusajasta muista oikein mitään, ja silloin tuntui että tärppäsi helpolla. Tätä iltatähteä on nyt tahkottu pian vuosi, ilman muuta tulosta kuin tämä yksi keskenmeno
 
Pahoittelut, Zini!! Mulla oli ihan sama toukokuussa (vajaan vuoden tahkoamisen jälkeen eka plussa, 4-5 päivää sitä iloa). Menkat kestivät mulla 8-9 päivää ja olivat aika runsaat, mutta silti melkein normaalit. Seuraava ovisplussa testiin tuli vasta noin kp14-15, kun yleensä se tulee kp11 maissa. Kävin myös ultrassa ihan varmuueks, kun tuntui vähän sellaista outoa kipuilua, niinku oviskipuja jo kp7 aikoihin, mutta ihan oli tyhjää ja puhdasta, ja uudet follit jo kasvoivat mallikkaasti, limis ok sekin. Eli itselläni pikkuisen kierto piteni, mutta tasaantui entiselleen hyvin nopeasti. Kunnon vuoto tosin omalla kohdallani alkoi jo tiputtelupäivän iltana tai viimeistään seuraavana aamuna, eli silleen oli helppo laskea. Kovasti tsemppiä, koville se ottaa, mutta ainakin todistettavasti jotain on tapahtunut ja voi tapahtua uudestaankin! Siinä toivossa täälläkin elellään...
 
  • Tykkää
Reactions: zini76
Zini76, vuodatko kunnolla? Ettei olis vaan harmitonta raskauden aikaista vuotoa?.
Vielä vuodan ihan vähän vain, mutta tikuista on viivat haalenneet jo pois ja verikokeessa hcg enää 10, eli kesken on mennyt. Ärsyttävää kun se vuoto ei ala kunnolla, pelottaa että jotain jää sisään ja sitten tulee ongelmia sen suhteen.

Hirveälle tämä on kyllä tuntunut, kun oli jo niin onnellinen ajatuksesta, että on taas raskaana
 
Heippa kaikille,
Kyselen teiltä jo kokeneemmilta tuntoja,tietoja ja kokemuksia vanhemmalla iällä raskaaksi tulemisesta tai sen yrittämisestä, jaksamisesta ja kaikesta mikä nyt raskauteen liittyy.
Olen itse reilut nelikymppinen, muutama aikuinen lapsi ja nuorimmainenkin jo teini-ikäinen, miehellä vähän pienempiä lapsia. Tunne sanoo kyllä, koska aina tuntunut että vielä se yksi puuttuu mutta järki....arghh... Sehän sanoo että ei mitään järkeä enää .
Nyt kuitenkin vierellä ihminen jonka kanssa haluaisi vielä yhden rakkauspakkauksen.
Kuinka pitkään olette raskaaksi tuloa, onko ollut keskenmenoja tai muita vaikeuksia? Miten lähipiiri on suhtautunut? Kertokaa kokemuksia,pliis.... Valinnan teen kuitenkin loppujen lopuksi oman pään mukaan, mutta kokemuksia kiva ja hyvä lueskella
Kiitos:)
 
Moi Miltsi14. Mulla on aina nuorena onnistunut raskautuminen todella helposti ja nyt se sitten tuntuukin takkuiselta. Kohta vuosi yritystä takana ja tuloksena nyt yksi todella varhainen keskenmeno (ns kemiallinen varmaankin).
Mulla on myös isoja lapsia ja olen uudessa parisuhteessa miehen kanssa, jolla ei ole yhtään omaa lasta. Vauvakuume on kova kummallakin.
Yrityksestä ei miehen ja minun lisäkseni tiedä kuin mieheni sisko, joka suhtautui todella kannustavasti. Lasten reaktiot voivat sitten ollakin paljon negatiivisemmat, tai sitten ilahtuvat.
 
Kiitos Maimei päivityksestä. Kontrolloitiinko sulla jotenkin letrojen käyttöä ua:llä? Katsottiinko, monta munasolua tuli tms? Mulla on uusi ultra loppuvkosta! Huomasitko mitään vaikutusta letroilla olevan?

Meibijees, saitko vastauksia? Aika lupaavaa, että digiin tuli 2-3. Jospa se HCG nousee siitä ja tuhru oli kiinnittymistä!

Zini, tervetuloa! Tältä palstalta löytyy jos jonkinmoista kokemusta. Miltsi, joukkoon vaan! Omaa päätä ja kehoa vaan kuuntelet, muista viis! Minä itse en ole kertonut kuin muutamalla luottoystävälle. Alkoi muutamilta ystäviltä tulla sen verran neuvoja, että ajattelin pitää asian omana tietona. Eihän nämä muille kuulu ja oma itsetunto on sen verran luja, että piut paut muista. Ilkeitä kommentteja on, mutta ainahan voi heittää samaa takaisin. :sneaky:
 
woodoo, Pahoittelut viime päivien kuvasaasteesta, testausta tulen varmasti jatkamaan siihen asti, että digiin pärähtää 3+. Tiedän kyllä, että on näyttänyt positiivista jo monta päivää. Itseäni kuitenkin kiinnostaa miten viiva vahvistuu, varsinkin kun tuota vuotelua on. Kokemuksena kohdunulkoinen, jonka seurauksena toinen munanjohdin poksahti ja se jouduttiin poistamaan. Voin sanoa, että olin kipeä ja haluan olla valmiudessa mikäli tämä toistuu. Onneksi pääsen ulraan, jossa varmistetaan raskauden sijainti. Raskauden kulkua tai kestoahan ei sitten pysty ennakoimaan, aina voi tulla jotain. Mutta kunhan nyt edes todettaisiin sen olevan oikeassa paikassa.... Mutta voin siis säästää teidät näiltä kuvilta jatkossa ;)

Virkki, huomenna soittavat tulosta. Jännittää... Tiedän kyllä, että on varmasti noussut ihan riittävästi, mutta silti. Tätä on vaikea selittää... Ps. tänään ollut ihan järkyn kipeet tissit.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Meibijees, kyllä mua ainakin kiinnostaa sun kuvat! Ja ymmärrän täysin sun tarpeesi testata - kyllähän se jotain kertoo ja on lohdullista nähdä viivan vahvistuvan, kun alussa ehti jo olla vähän lohduton olo.

Kohdunulkoinen jättää jälkensä (niinkuin mikä tahansa keskenmeno) ja uudesta plussasta haluaa pitää kynsin ja hampain kiinni. Varhaisultra on ehdoton mielenrauhan kannalta - trust me, I know :) Pelkkä plussa on aina jo ihme sinällään ja jos alkio on vielä oikeassa paikassa, ollaan jo pitkällä!

Nyt peukut pystyyn huomiselle uutisille!

Lyhyesti Miltsille: mä sain ekan lapseni vähän ennen 39v synttäreitäni ja toisen hieman ennen kuin täytin 42. Mä tiedostan olevani "vanha äiti", mutten silti ole ikinä kokenut tai tuntenut olevani vanha äiti :) Asia ei ole ollut mulle ajankohtainen ennen ja vasta nyt perheenperustaminen tuntui luontevalta. Esikoista tehtiin 11 kiertoa, kuopusta 8, hän on nyt 5kk.

Mitään raskauteen tai vauvavuoteen liittyvistä haasteista en oo liittänyt ikääni, enkä myöskään ole kuullu ikäviä kommentteja keneltäkään. Koen olevani juuri sopivan ikäinen äidiksi.
 
Itse uskoisin olevani nyt ihan yhtä hyvä äiti pienelle, kuin olin 20 vuotta sitten. Tietysti jännittää, että miten jaksaa valvoa kun on tottunut nukkumaan silloin kun itse haluaa. Mies kyllä lohdutti, että näin vanhana sitä alkaa pärjätä jo vähillä unilla ja hän varmaan kohta joutuu muutenkin alkamaan heräillä yöllä vessaan yms vanhuuden vaivoja. Mies on minua 7 vuotta vanhempi, joten jos hän uskoo jaksavansa, niin enköhän minäkin.
 
Virkkivärkki: joo mulla oli viikko sitten ultraus. Mutta sen jälkeen ei tarvi. Nyt katsottiin, ettei mitään ylenmääräistä tai vastakohtaisesti liian vähän vaikutuksia. Oli siis kaksi 19mm follia ja kasa pienempiä. Itse en tuntenut mitään havaittavia vaikutuksia letroilla olevan, mutta ultratessa toki huomasi, että nopeemmin oli kasvua tapahtunut (mutta ei paljon nopeemmin, esim. puoli vuotta sitten kp9 oli johtofolli 19mm, ja nyt oli kp8), ja kaksi isoa oli kasvanut yhden johtavan sijasta. Söin kp2-6 aamuin illoin yhden tabun. Samalla jatketaan, omatoimisesti.

Miltsi: yritystä ollut nyt 16 kiertoa (vähän yli vuosi ajassa), tämä 17. yk. Yksi kemiallinen. Hidasta on. Lääkäreiden mukaan kaikki normaalia. Mies 4v nuorempi ja hyväspermainen yksilö :) Esikoisen sain 35-vuotiaana, nyt olen 39 siis, loppuvuodesta kilahtaa 40. Esikoisen teossa meni 6kk. Tällä hetkellä vajaa 10 kaveria tietää yrityksestä, poikkiääniä ei ole kuulunut, varmaan siksi, että muillakin pieniä lapsia. Äitini ja mummonikin lisääntyivät nelikymppisinä. Vauva-ajasta on niin vähän aikaa, että hyvin silloinkin jaksoi, tuskin nyt sen kummempia muutoksia. Fyysisesti en osaa pelätä mitään, henkisesti vielä vähemmän. Mutta tuskaisen hidasta touhua tämä tosiaan on! Ei kylläkään kaikilla, tosi paljon on nelikybäisiä, joilla tärppää heti. Ne eivät koskaan ehdi tälle palstalle ;)
 
Voi Zini, iso halaus! Suht. tuoreessa muistissa oma vastaava maaliskuulta, kyllä sitä korkealta vaan tippuu. Mun kohdalla parissa päivässä alkoi kunnon vuoto ja vaikka seuraava kierto yleensä on kai pidempi, mulla palas rytmiin heti. Nyt sitten vaan odotellaan seuraavaa tärppiä kun kerran näyttää kuitenkin olevan mahdollista (uusi mies täälläkin)!
 
Joo, loma toi työstressin. Sen verran kiva loma, että stressin kestää.

en missään tapauksessa tarkoittanut ettei saisi testailla ja laittaa kuvia, ei, niitähän on kiva katsoa!! Tarkoitin, että turha surra suruja etukäteen, eli jos testien värejä tiirailemalla suree surut etukäteen niin sitten on parempi säästää itsensä siltä. Kun se vahva testi voi olla ihan samalainen km ja taas heikompi ihan onnistunut. Mullahan omat testit on aina olleet positiivisia kovin myöhään ja silti lapsia on suotu. Ääh, ehkä joku tajuaa pointin... Lisää kuvia vaan.

Historiapläjäys. tervetuloa uusille! LApsi yks, tuli pyytämättä ja yllättäen 24 v. Lapsi kaks, tuli heti perään ilman yritystä. LApsi kolme, kymmenen vuotta myöhemmin. Toivottiin kaksi vuotta ja vaati kaksi keskenmenoa.

Nyt 40 v ja puoli vuotta yritetty ja lekurin mukaan alaosasto on jo saattohoidossa. Ehkä ensi kiertoon hormoneja, mutta en jaksa uskoa onnistuneeseen raskauteen. Silti yritän vielä. :)

Raskaudet ja synnytykset on mulla olleet TODELLA helppoja, samoin vauvat. Ei kitinää ei valvomisia. Jos lapsi tulisi en yhtän jännitä jaksamista. Onhan mulla lapsenvahditkin omasta takaa... Lapset 1 ja 2.

Töihin.. Tsempit... Rakkautta kaikille!!
 
Minäkin täällä edelleen kurkin ja odottelen Meibijeessin tuloksia! :) Jopo on kyllä aina ihanan positiivinen, mulla sama tilanne sen suhteen, että aiemmin ei ollut perheenperustaminen ajankohtaista eikä oikeata miestäkään siihen. Nyt on :)

1 vuosi ja 3 kk yritettiin, aloittaessa ikää oli 39, nyt 40v ja kohta 41v. 1 keskenmeno tammi/helmikuussa 2015 ja nyt rv 9+2 menossa! Vielä siis hiukka jännittää miten käy, mutta toivoa on :)

Mua vielä jännittää myös tulevaisuuskin (jos sitä ajattelen), miten raskaus etenee, miten huonokuntoinen rahjus jaksaa, entäs vauva-aika.. Urheilutkin on ollut ihan minimissä, koska ensin väsytti, sitten oli huono olo ja nyt kuvotuksen lisäksi huimaa.. :D Että jospa tässä joku kerta pääsisi lenkille tai salille tai uimaan tai jotain, edes töihin ;) Siltikin olen onnellinen ja toivon, että kaikki menee hyvin! :)

Ai niin ja yrityksen apuna oli clomifenit, kun ovulaatiota ei itsestään ole tapahtunut vuosikausiin.. Ainaiset ongelmat ollut tällä saralla :)

Mulla on perhe ja ystävät tienneet yrityksestä ja kaikki on suhtautunut positiivisesti ja toivoneet, että lapsi tulisi. Ja jopa osa, jotka ei tienneet yrityksistä niin ovat vaan kuulemma odottaneet, että milloin! :)
 
Soittivat tuloksia polilta. Eilisen maanantain hCg-arvo oli 235, viime keskiviikon arvo oli 35. Matalahan tuo vielä on, mutta nousu ilmeisesti vielä ihan viitearvojen sisällä. Ensi viikon perjantaille tarjoiltiin ultra-aikaa. Tekisi mieli mennä yksityiselle jo tällä viikolla, vaikka tiedän ettei siellä välttämättä vielä mitään näy, ainakaan sykkeitä. Aivan hirveä stressi ja pelko asiasta... :unsure:

Onko kokemuksia hinnoista, mitä nykyään maksaa? Erikoislääkärikäyntihän on 100 euron hujakoilla, mut siihen vissiin päälle ultrausmaksu?
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Tulin vain ilmoittelemaan, että vauvakuumeilut on menneet ohitse, en ole pieniin päin. Mennään nyt Miehen kanssa ihan hissun kissun vain, päivä kerrallaan eteenpäin ja katsotaan, mitä elämä tuo tullessaan.
Ajattelin vain ilmoitella, että minut voisi pudottaa taustailijaksi, jos joku vielä pitänee täällä listaa yllä.
Kaikille kaikkea hyvää ja palailen joskus asiaan, jos on tarvetta. Nyt on elämä niin kiireistä, ettei jaksa ja aina muista käydä täällä sivustolla. Kiitos ja heippa!
 
Meibijees, mä sain vissiin jonku alennuksen, kun mulla ei maksanut kuin 80€. Ilmeisesti tuttu gyne (oon käynyt 17 vuotta ja nämä hoidotkin hältä) antoi puoli-ilmatteeks tuon varhaisultran. Osa on sanonut hinnaks n. 130€.. Ilmeisesti hinnat aika lailla vaihtelee!

Mutta hyvältähän tuo arvojen nousu näyttää! Viikolla 6 - 7 kannattanee ultraan? eikös silloin näy se syke! Mutta ymmärrän kyllä kiireen!
 
Hellurei täältäkin ja uusille tervetuloa!
Meibijees, ihana kuulla, että nousussa on! Ultrasta mulla ei ole mitään käryä paljon maksaa, ja voiko ultran avulla jotenkin ilman mahdollista sykettä sanoa, että kaikki on kunnossa? Kai siihen piinaavaan odotteluun paras lääke olisi se aika, mutta miten hitossa sitä jaksaa odottaa ja odottaa pelko persiissä (n)
Tsemppiä kuitenkin ja yritä nauttia tästä hetkestä, sinulla on todistetusti pieni papu kasvamassa :love:

Ja jo raskautuneet palstalaiset, käykää ihmeessä kurkkimassa ja kommentoimassa täällä! Minusta on ihana lukea teidän kuulumisia, jakaa suruja ja iloja sekä kuulla kokemuksia asioista. Mulle ainakin lohtua tuo, että meitä odotetaan siellä odottajien puolella ja jaksatte piinailla vielä meidän kanssa ettekä jättäneet "oman onnen nojaan"!

Mun ovishetket meni ehkä päin puuta. (toivon, että universumi tuolla jossain kuulisi toiveemme raskautumisesta epäonnesta ja ajoituksista huolimatta).
Sain sillon ovisplus päivänä väkisin miehen pikaisesti otettua. Sillä oli ihan kauhea työputki ja oli ihan tiltissä jo alkuillasta. Jotenkin ajattelen, että jos mies on noin väsy, niin ei ne simpatkaan sen pirteämpiä ole, mutta jos...
Ainiin, ja luin jostakin preseedin edistävän simppojen kulkua, ostin sellaisen ja olen sillä lährännyt aina kun mahdollista. Jos joku sitä kokeilee, niin on nimittäin livakkaa tavaraa ja jos ei muutenkaan liukkaria tarvitse niin tuon kanssa hommat lipsuu ihan holtittomasti :D
Niin siis, seuraavana päivänä saatiin taas sanaharkka aikaiseksi ja luulen, että mies ois halunnu ripustaa mut kattokruunuun kurkusta, ei jaloista. Kaksi päivää meni sitten mököttäessä. Eli on vain tuo yksi väsynyt kerta, josta saattaa olla se 0,2% mahdollisuus raskauteen.

Noh, ompahan yritetty edes taas. Ja ei vieläkään tullut polilta meille kutsua!

Jimima, mitä kuuluu? Sulla on jännät hetket taas menossa!!
 
Viimeksi muokattu:
TIISTAI 8.9.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus


mama na baba (42)........................35kp/27
C. rotundifolia (40)...........2............29kp/26-29
Zandi (40)........................2............28kp/27(9/2015 hoitoon)
SuloinenSalaisuus (40)...................27kp/25
Mileena74 (41).................3.............27kp/28-30
Jimima (43).......................2.............26kp/28-30
Tammityttö (39)................3.............25kpl/ (9/2015 hoitoon)
Pilvilinna74 (40)................6.............24kp/25
Woodoo(40).....................4...............23kp/24-26
Pirunpelto (39).................1...............21kp/29-30
Esteri1 (42)......................2...............21kp/
Minttu 71 (44)..................5...............19kp/30
elotar74 (41)...................3...............18kp/?
Jelli75 (39).......................3...............18kp/26
MaiMei (39) ....................2................15kp/26
Kalabaliikki (39)..............................9kp/22-28
Virkki (39)........................2.............9kp/26
Zini76 (39)........................4..............1/28

Uutta tietoa odotellen:
Katjusmaaret (41)..........4..............71kp/26-29
Martza (44).....................................46kp/30
Johanna75 (40)..............6...............44kp/
Tikru-78 (37)...................................44kp/


Piinailupäivät:

Jimima (43)..........................dpo 13
Minttu71 (44)......................dpo 5
Pirunpelto (39).....................dpo 3
MaiMei (39)..........................dpo 3


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
KeltainenSeepra......... - 8/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Theran...................(36) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Meibijees................(37) - 8/15

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Anuliini1975 (40)
Babez74 (41) 1. kierto x/29
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä