40+ so what wol.13

Kiitos Jimima! Kuumeilu kimpassa kivempaa.
Kuumeilun aloitin kaks vuotta sitten ku sanottiin että kaikki toimii ku nuorella tytöllä. Sitten elämä vyörytti sellaisen stressin päälle että tais siitä elimistö vanheta... Ikää todellakin on jo 44 v. mutta ihmeitähän tapahtuu ja pakkohan siihen on uskoa.
 
Uusia kuumeilijoita, mainiota! We have a dream! ;)

Jos siitä nopeasta LH huipusta arvelisi ovulaation olleen viime viikon torstaina, niin täällä ois sitten DPO 5, eller hur?

Mun koneella SS:n testikuvissa näkyy haamuja, mutta nehän riittää! (y)

Oon miettiny, että montaakaan kiertoa ei enää ehkä yritetä, ehkä 5. Siis lyhyt yrityskausi kokonaisuudessaankin... Kuten nimimerkistä voi päätellä, niin mulla tulee loppukesästä 42 vuotta täyteen. 2 lasta on, joten olen onnellinen jo heistäkin. Jos kolmatta ei suoda, niin ei. Liian myöhään heräsin tähän viimeiseen vauvakuumeeseen.

Ehkä vähän alamaissa - elotar
 
Varovaisin kurkkauksin uutena tänne vilkuilen...
Olen 38-vuotias jonkin hetken täällä juttuja lukenut uusperheen äiti, lapset ala-aste ikäisiä. Lapset ovat tosiaan edellisestä liitostani, eikä nykyisellä, parisen vuotta itseäni nuoremmalla, miehellä ole omia lapsia. Mies on aina sanonut ettei omia lapsia halua. Aikaisemmin olin todella tyytyväinen tilanteeseen, mutta nyt, muutaman vuoden yhteiselon jälkeen alkoi vauvakuume ja ajatus siitä yhteisestä lapsesta nostaa päätään. Muttamutta. Asiassa ei noin alkuun ole kuin yksi iso ongelma..Tuo mies :D. Se kun pitäisi vielä saada ajattelemaan samoin. Sillä kun ei kiirettä asian kanssa ole,ja edelleenkin ehkä ei-kannalla. Itse vaan olen sitä mieltä että oma aika alkaa loppumaan kesken ja muutaman vuoden sisään pitäisi edes yrittää mikäli niin päätetään.

Joten täällä ei ainakaan vielä kiertoja mietitä, haaveillaan, taustaillaan, kasvatetaan kuumetta ja toivotaan parasta :)
 
No niin, kävi niinkuin ajattelin, jos hetkenkään muille kertoo epäilyistään niin eiköhän ne hanat aukea.

Täällä täysin kiistaton KP 1 tänään!! Kohit uutta kiertoa!

Toive38, tee niinkuin minä, lopeta ehkäisy ja sano ota tai jätä. Meillä ei ainakaan osaa olla ottamatta.
Tervetuloa mukaan!
 
Ihania viivoja Sulosalalla jo näkyvissä.. Woodoon neuvo on Toive38 aika hyvä :) Veikkaan että muutamassa päivässä vasta rinta murtuu :whistle::whistle::whistle:

Joudun korjailemaan tuota listaa joku päivä, kun tänään vasta alkoi oikea vuoto, eli noin 5 päivää tuhruilua, blääh, eli tänään onkin oikea kp 1, olisiko ne luget tuota tiputtelua nyt aiheuttanut:mad::mad::mad:

Elotar, tsemppiä. Meillä vähän sama tilanne, että kauaa ei enää jatketa, joten jospa meillä molemmilla onnistuisi pian
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74
Pahoittelut menkoista. :/

Kävin tänään vaihteeksi ronkittavana naistentautien polilla. Kolposkopiassa. Ennen kuin laitteli sitä etikkahappoa ym niin ultras kohdun ja munasarjat. Lääkäri iloisena kertoo että mun oma hormonitoiminta on alkanut. Limis kasvanut ja ovis tulossa.
Eli taitanee tarkoittaa sitä että kroppa on toipunut lähes omaksi itsekseen. :)
 
Onnittelut Suloinen salaisuus viivoista!

Ja Theran hyvistä uutisista, huippua!

Tervetuloa uusille! Toiveilijalle ehdottaisin vakavaa keskustelua aiheesta miehen kanssa. Tuntuu, että miehet ei aina tajua sitä ajan rajallisuutta. Kuitenkin jokaisella on oikeus päättää omalta osaltaan siitä, haluaako lapsia vai ei. Harmillista vaan, jos ette vedä samaan suuntaan asiassa. Meilläkin meni niin, että itse olisin ollut valmis vauvaan jo muutaman vuoden. Miehellä otti pidemmän aikaa kypsytellä asiaa. Nyt olen tyytyväinen, että odotin koska voin luottaa siihen, että mies on mukana omasta halustaan, eikä minun painostuksesta. Totta toisaalta sekin, ettei aikaa neljänkympin kieppeissä ole enää vuosia odotella. Tsemppiä keskusteluihin!

Tsempit uuteen kiertoon joutuneille! Woodoon ja Zinin ainakin bongasin.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Hei hienoa Theran, että kroppa alkaa olla omillaan. Miten se nyt meni, onko mies vielä sitä mieltä, että nyt saa riittää?
Ja SS!! Minkä pommin heitit, eihän tossa ole epäselvyyttä todellakaan, ei mun haamut ole olleet tommosia värillisiä lainkaan, mutta nuo sun viivat on jo selvää kauraa, onnea :love:
Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Hemmetti, mä en pääse piinailemaan teidän kanssa, kai. Mulla siis aiemmin on ovistestit menny ylös ja alas kunnes kp15 tulee plussa ja siitä ei voi erehtyä. Mutta nyt se on hävinnyt??
Sillon perjantaina ennen aukkaria tein testin kp12 ja se oli "aika vahva" mutta ei semmonen räväkkä, mitä olen saanut. Ja nyt testit ovat hiipuneet eikä sinne päinkään?? Itse vielä sanoin, että nuo ovistestit voivat heitellä, mutta minne se ovis jäi?

Osaako vaikka Tammis valaista tietämätöntä? Mikä ihmeen 2cm:n möllikkä mulla oli viime perjantaina? Voiko olla, että ovis olikin jo ja se 2cm:n mörkö läks vyörymään? Vai oisko ne kipulääkkeet mitä piti nappailla viivästyttäny koko homman o_O
Mistä näitä tietää??
Rinnat ovat olleet arat lauantaista saakka, alavatsa kipuillut, nyt tulee kylmä-kuuma aaltoja ja tuntuu kuin kohtu kramppaisi? En osaa ajatella ovatko nämä mitä tuntemuksia, kun sen aukkarin jäljiltä jäi vatsaan outo olo.

Hitto. Entäs jos sen aukkarin myötä oiskin huuhtoutunut vahingossa soturi pelipaikoille (oli seksiä edellisenä yönä) ja ja ja .... saa uskoo unelmiin.

Noh, en tiedä piinaillakko vaiko eikö piinailla. Taidan odottaa vielä pari päivää. :rolleyes:

Siis hetkinen, mites se inseminaatio sitten, jos en itsekkään tiedä onko ovulaatio kp12 vaiko 16. Luomuna ovat tekemässä sitä ensi kiertoon?
 
Jee, ihanaa suloinen, tuo sun plussa on kyllä todella niin tarpeeseen.

Woodoo, jälleen onnea rv ykköselle! Toivotaan, että tällä kertaa pääsisit pidemmälle.

Theran, onnittelut kropan palautumisesta, yllättävän nopeaa noin rankan kokemuksen jälkeen. Mitä kun kuulit, että kaikki on hyvin ja ovis tulossa. Kävikö edes hetken mielessä, mitä jos sittenkin?

Toiveilija, tervetuloa. Meitä toivojia täällä riittää, mutta joukkoon mahtuu hyvin mukaan. Toivottavast tosiaan saatte käytyä hyvän keskustelun, jotta pääsette samoille linjoille asiassa.

Pirtsi, saas nähdä mikä yllätys teillä muhiikaan... mielenkiintoista.

Jimima, mutta koskaanhan ei tiedä, josko nyt. Tsemppiä kovasti!

ON: Oon kyllä niin happy näistä menkoista. Hanat aukesi eilen kunnolla ja vuoto on vähintään normaalin runsasta, jos ei vieläkin enemmän. Olen niin näitä odottanut keskenmenon jälkeen ja nyt ne ovat täällä. Jeee! Mulla on nyt hyvä hytinä, että limis voi ollakin tässä kierrossa hyvä. Oon niin onnellinen. Juu, hirveistä menkoista onnellinen, jo on ihminen sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Moikat uusille, ja menkkojen uhreille kovasti tsemppiä!

Pirtsi: luulis, että jos johtofolli (ilmeisesti?) oli perjantaina 20mm, niin se aika pian siitä poksahtelis. Sun oireet vähän niinku kuulostais ovikselta, mutta jos ne vieläkin jatkuvat, niin ? Ehkä oot hedelmöittynyt!! ;D No mulla aukkarin aikaan (jo viime helmikuussa, onpas aika mennyt nopsaan...), oli kp9 ja folli 19mm, siitä meni 3vrk että tuli ovisplussa, kauemmin kuin lääkäri oletti. Itse veikkasin juurikin buranaa syypääksi. Tai sitä, että mulla follit kasvavat aina nopeasti ja suuriksi (mikä onkin ehkä huono juttu??). No joo, jatka testailua, mutta mahdollisesti olet jo piinailija! Ja jos oot, niin ollaan taas lähes samoissa! :)
 
Theran, onnittelut hyvistä uutisista. Älä heitä vielä vauvahaaveita nurkkaan, jospa se mieskin siitä tokenee ajan kanssa. Ilmeisen hyvä sinulla kuitenkin tuo hormonitoiminta, kun nyt jo ovista pukkaa. Hyvä juttu ettei kiertokaan sitten veny kovin pahasti. Itselläni varmaan tulisi houkutus hyödyntää tilaisuus… mut rauhassa ja oman jaksamisen mukaanhan se on mentävä. Sulla tosi rankka kokemus taustalla.

Pirtsi, onpa tosiaan jännät paikat, tsemiä myös MaiMeille piinailuun. Niin ja Tammikselle tämän päivän koitokseen, olkoon tuulet suotuisat. (y)

Itse kävin eilen aamulla labrassa ja eivät ainakaan vielä eilen soittaneet tuloksia, luulen etteivät soitakaan jos hCg laskenut riittävästi (lähelle nollaa), näin luki epikriisissä… Koska raskausmateriaali imettiin kokonaisuudessaan pois, pitäisi hCg:n pudota viikossa. Tänään tein raskaustestin ja näytti lähinnä sellaista viivanpaikkaa tai esihaamua eli voisin kuvitella, että digillä tulisi jo nega. Jee, voitaneen sulkea pois kohdunulkoinen raskaus.

Olen tikuttanut myös ovista, eilen oli melkein blanco, tänään jo vähän vahvempi. Jospa minunkin hormonitoiminta siellä käynnistelee. Eilen ja maanantaina oli ihan samanlaiset vatsatuntemukset kuin viimeksikin ennen ovista eli paineentunne alavatsalla, turvotusta, arkuutta, jopa kipua. Tuolloin myös kipujen aikaan ovistesti näytti negaa, mutta siitä viiden päivän päästä plussaa… jospa… limat on ainakin nyt kohdillaan. Jos laskee, et tyhjennyspäivä on kp 1, niin nyt mentäisiin kp 9. Viimeksi ovisplussa tuli tikkuun kp 13 ja tuosta kierrosta myös raskautuminen. Nyt tässä mietinkin, et jos saan ovisplussan tikutettua, niin aloitanko Terolutit kp 15, jotka mulla määrätty oviksen jälkeiseen tiputteluvuotoon ja tukemaan keltarauhasen toimintaa.
 
Kääk kiitos tsempeistä ! Puolilta pv rytisee jos ketään on siirrettävänä.

Oviksesta pikana! Mulla oli keväällä kp19 ultrassa n.14mm folli ja lääkäri oli varma etten ovuloi. Plussa tuli kp21 (! ) ja siitä ovis aika nopeasti ja raskauduin. Eli folli voi näköjään kasvaa ihan sika vauhtia.. ei mulla muuta..en ehdi enempää kommentoida tässä aamulla..
Tsempit kaikille
 
Kiusasin miestä että siellä se huutelee sen nimeä.. :D naureskeli vaan että millä kopauttas mua päähän.
Se on kyl mielenkiintoista että näyttää et mun hormonitoiminta olis ok mut en kyllä raskaaksi tule sormia napsauttamalla.

Ei vaan saada nyt harrastaa seksiä kun on otettu koepaloja kohdunsuulta.. Ja kohdunkaulakanavasta.

Ja kyllä se kävi mielessä että mitä jos sittenkin.. En tiedä.. Voi olla tilapäinen mielenhäiriö. :p

Oli tullut paljon juttua sitten viime viestin.. Ei pysy perässä.. Tammityttö nyt ainakin jännän äärellä. Toivotaan parasta!

Toivottavasti lokakuussa olisi paljon plussia!
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees ja Zandi
Muuten Pirtsi: tehdäänkö se inssi IHAN luomuna vai jollain avuilla? Just tehty tutulle niin, että letroja alkukierrossa, sitten ultraus keskimääräisesti hyvänä päivänä, jos folli ultrassa ok, niin irrotuspiikki, ja seuraavana aamuna inssi. Eli piikillä kuitenkin laitettiin ovis käyntiin.
 
Pitsi.
Kyllä se follikkelille kuulostaa. Folli voi irrota 18-22mm kokoisena eli sopisi siihen. Toisaalta se voi olla kysta. Toisaalta se voi olla myös jo muodostunut keltarauhanen, vaikka yleensä se on luttana ja ryppyreunainen ja ultraaja osaa sen kyllä erottaa. Eikö siitä sanottu mitään? Toisaalta itse olen kokemut saman. Kävin yhdesä luomukiertoon tehtävässä siirrossa ultrassa ja folli oli 20-21mm. En tajunnut tikuttaa aikaisemmin. Tein heti kotona testin. Tikkuun en saanut enää plussaa enkä myöskään vkl aikana. Pistin varmuudeksi irrotuspiikin. eli se plussa oli ollut ehkä jo päivä kaks ennen ultraa.

Inssiä ei voi tehdä ellet oo varma oviksesta. Mikäli se on miten sattuu niin aina voi tehdä osin avustettuun kiertoon, eli folli kasvatetaan piikein tai lääkkeein ja sit irrotetaan.

Mulle voi kohta päivittää pp0 :).. Toivottavasti :D
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)
Joo kyllähän tämä asia oikeastaan aika vakavaksi vetää. Kuitenkin aikaisemmin keskusteltu asiasta ja oltu silloin yhtä mieltä siitä kuinka loistavaa onkin että me löysimme toisemme kun minulla on jo lapset ja hän ei niitä halua, vaikka lasten kanssa muuten hyvin viihtyykin. Nyt sitten minä olenkin toista mieltä....Mutta tosiaan, pitäisi vaan jutella asiasta oikein kunnolla.
Ja tosiaan, tässä vaiheessahan sitä kuvittelee, että ainoa haaste on keskustelun käyminen ja päätöksen teko. että sitten se lapsi vaan "tehdään". Kun kerran silloin 10 vuotta sittenkin se vaan tehtiin. Mutta niin, eihän se enää tässä iässä olekaan ihan niin simppeliä, että edes olisi mahdollista raskaaksi tulla vaikka haluaisikin..

Tsempit kaikille omissa haasteissaan!!!!!
 
Toiveilija, kuulostaa aivan mun tarinalta! 5 vuotta meni ja kun olin jo ehtinyt "unohtaa" koko asian, yks kaunis aamu mies ilmoitti sittenkin haluavansa lapsen. Nyt on vuosi yritetty ja vähän alkaa hirvittää että ei turhan myöhään tais herätä...
 
Heippa kohtalotoverit,
Pikaisesti ON: mulla kp 14 menossa ja tikutin ovisplussaa 3 pvänä (kp11-13) - miten tätä pitäisi tulkita, mikä on dpo? Mun tuntemus oli, että kp11, mutta voiko lh-huippu olla 2pv vielä oviksen jälkeenkin? Hjälp me? Nyt on kuitenkin tikutettu CB:lla jo negaa tänä aamuna, joten talletukset on talletettu (kp11-12) joten ans kattoo tuleeko kesävauvaa ... :)
Babez74 rv 2+0
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Mites Tammiksella meni eilinen?

Theran, onko miten pitkään kielto päällä? Jospa se mieskin siitä vielä taipuis... ;)

Mä kävin tiistaina siellä labrassa ja arvo oli 73 eli tosi hyvin tippunut viikon takaisesta 4700:sta. Vielä laittoivat uuden lähetteen ensi viikolle ja katsotaan, että tippuu nollaan. Tuskin mun ma/ti vatsatuntemukset siis mitään ovulaatioon viittaavaa on, kun kerran hormoonikin vielä koholla? Mielenkiinnosta aion nyt kuitenkin tikuttaa läpi kierron ja katsoa miltä näyttää. :geek:

Laittakees nyt joku tikkuja tiirailtavaksi, Jimima? Ja millos MaiMei meinaat testata?
 
Meibijees juu..hcg koholla ollessa ovista ei voi tulla. .ts.folli ei lähde kypsymään. mut äkkiäkös se siitä tilanne taas normalisoituu (y)

Babez. .eka ovisplus merkkaa. Eli eka kerran ku tulee tumma viiva niin laskenta alkaa. Siks esim digitaalinen kaksoishormonitesti menee "lukkoon " ekasta hymiöstä pariksi päiväksi. Peukut (y)

Toiveilijalle tervetulloo!!

Eilinen meni helposti. Siirto kaks minuuttia ja se siitä. Tuli sellanen "höh..tässäkö tää taas oli" olo :D Näillänäkymin mennään noilla kahdella tyypillä, pakkaseen ei nähtävästi jää niistä kaikista kahdeksasta hedelmöittyneestä ainoatakaan :( Hyville ne näytti 2-3pv mut sitten ne alkaa hyytyä. Plah (n) Ei voi minkään. Biologi sanoi että luultavasti simpoisaa on jokin piilevä vika koska aina käy näin. Omillakin.
Harmittaa mutta toisaalta pas siirto on nii kallista että mitään turhaa toivetta en halua lyödä silä että siirretään huonoja alkioita.
 
TORSTAI 8.10.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus


Virkki (39)........................2...............39kp/26
Lumikki 1970 ( 45 ).............1..............28kp/30-32
Jimima (43).......................2.............30kp/28-30
Pilvilinna74 (40)................6................27kp/25
Jelli75 (39)........................3...............22kp/26
Esteri1 (42)......................2................22kp/
elotar74 (41)...................3..................21kp/27
Minttu 71 (44)..................5.................19kp/30
Pirunpelto (39).................1..................18kp/29-30
MaiMei (39) ....................2..................17kp/26(letrot)
Babez74 (41) ...............1.....................15kp/29
Kalabaliikki (39)...................................12kp/22-28
Zandi(40)........................2...............3/27(hoitokierros)
C. rotundifolia (40)...........2................3kp/26-29
Meibijees...............................................
KeltainenSeepra......................................
Tupsu71 (44)...................4......................
Woodoo(40).....................4...............3 kp/24-26(letrot)
Tammityttö (39)................3...............PP1 / (hoitokierros menossa)
Zini76 (39)........................4..................3kp/28
Piinailupäivät:

Jimima (43)..........................dpo 16
Elotar (41)............................dpo7
MaiMei(39)............................dpo 6


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Tikru-78 (37)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
hupiaelämään(40+)
mama na baba (42
Johanna75 (40

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Liityn mäkin nyt tänne. Eka kerta ku kirjoitan palstalle vaik yli vuoden näit lueskellut ahkeraan. Ikää 42 lapset 18, 22 ja 25v. Ilman ehkäsyy 3 vuotta menetelmällä tulee jos tullakseen (aikasemmin helposti raskautuneena) Sit ei kuulunu mitään iski paniikki. Alko täys yritys mm. ovis tikuttelu ja nyt siintä laskettuna yk 11. Toukokuusta alkaen multivita raskaus, kesäkuusta foolihapot ja nyt syyskuus alotin viel vehnänalkioöljykapselit. Kierto 20-23pv eli järkky lyhyt. Siihen gyne määräs terot joista ekan otin eilen. Ovis plussan tikutin ma 5.10 elikkäs tänään dpo 2. Nyt toivon ja odotan että Terolut pidentäisi luteaalivaiheen pituutta joka mulla on vaivaiset 6-8 päivää. Nyt vaan piinaillaan ja odotellaan.
 
No hitsit, ompa ärsyttävää kun ei yhtään tiedä missä mennään. Jos se ovis sitten olikin jo, jostain syystä ennakkoon ja nyt niitä munasarjoja ronkittiin niin..äh. Ärsyttävä lääkäri, olis vähän voinut minullekkin kertoa mitä kropassa tapahtuu.
Ymmärsin, että se 2cm:n mollukka siis liittyi ovikseen, ei se kystasta puhunut mitään.
Ovisplussaa siis ei vieläkään, jatkan tikuttelua silti. Himot ovat ylhäällä ja rinnat arahkot jo useampana päivänä, vaikkei ne yleensä ole. Siis arat. Himot on tallella 24/7 :whistle:
 

Yhteistyössä