40+ so what wol.13

Kiitos siskot tuesta taas! Ja kiitos sahris, mä ihan hymyilin tolle sun kommentille :D
Mitenhän yhteistyökykyisiä ne ois olleet sen jälkeen, jos oisin käynyt riveleihin kiinni ja läpsinyt pari kertaa.

Mutta huh. Vielä yön jälkeenkin on paha mieli, tottakai. Pitää tehdä jonkinlainen nootti todellakin tuosta lääkäristä, nytkun olen rauhoittunut. Toivottavasti sen voi tehdä netissä.

Jäi niin paljon kysymyksiä vaille vastausta, että mistä näitä nyt sitten kyselee? Soittelen hoitajille?

Entä jos ei ole muuta lapsettomuuteen erikoistunutta lääkäriä, kuin tuo yksi hirmu? Sillon kerran oli se ihan ok lääkäri, en tiedä mistä se sinne tupsahti kun ei sitä muilla käynneillä ole näkynyt enää.
Enihau, pitää sanoa edes puhelimessa hoitajalle, että onko mitään, ihan mitä vaan muuta vaihtoehtoa tuolle henkilölle, ettei tarviis nähdä enää ikinä.

Mä mietin myös sitä, kuinka paljon noita kärkkäitä lääkäreitä, maailman omistajia onkaan olemassa, mutta voisin palautteessani ehkä verrata siihen, sanooko syöpäosastolla lääkäri potilaalle "nonih, menit sitten syövän hommaamaan, hieno juttu"? Tuskin.
Samalta (?) kai tuntuu tuolla käydessä, syyllistäminen ja arvoton olo omalle haaveilulle.

Pyh ja paskat sanon minä, tästä noustaan taas! Jos tulisi luomuplussa tässä odottaessa. Onhan niitä ihmeitä ennenkin sattunut! :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Kiitos teille kaikille :love:

Pirtsillä on kyllä nyt hyvä syy valittaa epäasiallisesta käytöksestä. Ei lääkärillä ole oikeutta arvostella ja kyseenalaistaa asiakkaan motivaatiota, jos asiallisesti kyselee asioista. Niin kovasti pistää vihaksi, että ihan kädet nyrkissä piti viestisi lukea loppuun. Omassa työssäni vastaan useinkin potilaiden palautteisiin henkilökunnan käytöksestä, ja Usein mietin, onko terveydenhuoltoon eksynyt todella paljon empatiakyvyttömiä ihmisiä, vai mikä heitä vaivaa. Vaikka lääkäri tapaisi sata lapsetonta paria vuodessa, pitäisi hänenkin muitsaa, että tilanne on parille kuitenkin ainutkertainen, vaikka hönelle olisi rutiinia ja pakkopullaaa...:mad::mad::mad:

Täällä ollaan odottavalla kannalla. Mitään oireita ei ole, lukuunottamatta sitä yhtä kertaa, kun makkaranhimo iski :) tissikipukin jo loppunut, toivottavasti ei ole huono merkki.

iloista joulukuuta kaikille, sain aamulla lapsen kalenterista suklaan, kun ei tykännyt bountystä. Alkoi siis päivä hyvin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Noniin kp 1 täällä myös :cry::poop: ja vtutus huipussa. Jäipä sitten toi luteaalivaihe aika onnettoman lyhkäseksi, ainoastaan 10 päivää :confused:
Just nyt masentaa niin että en tiedä viittinkö edes tilailla ovistestejä tälle kuulle ollenkaan ... ainakin gynelle meinaan vihdoin varata sen ajan kuullakseni tuomion oli se sitten mikä tahansa. Vähän kyllä pelottaa, mulla endo todettu monta vuotta sitten, ja jotenkin oon ihan saletti että se on saanut paljon tuhoa aikaan kun on saanut rauhassa riehua vuosikaudet :ninja: toivottavasti siellä nyt ois kuitenkin vielä jotain mitä vois paikkailla, ettei tarttis luopua vielä viimeisistäkin toiveenrippeistä ihan kertaheitolla ... :coffee:
 
Moikka,

Pahoittelut kpykkösille, ei ole kivaa. Ja Pirtsillä on kyllä erikoinen lääkäri, ei voi muuta sanoa. Mutta, muistetaan se, että se beibi ei tule lääkärin mukavuudesta se tulee ihan muista asioista! Eli antaa räksyttää ja koittaa ohittaa. Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä se sieltä vielä tulee!!

Alotin letrot sitten päivän myöhässä, mut on tää lääkkeiden napsiminen mulla vähän niin sun näin. En tahdo millään muistaa. Laskin tossa, että jos meinaan synnyttää ennen 41 v niin reilu puoli vuotta on aikaa vielä. Kohta on vuosi tahkottu. Kun tosta letrosta sanotaan, että ohentaa limistä niin aion loppuajan ottaa joka toinen letroa ja jokatoinen luomuna. Entä jos toi letro on sellanen, että estää viimesetkin mahkut. Ei tuo letro mikään ihmeentekijä ole, on sitä jo useampi kierto otettu. Eli ens kierrossa unohdan lääkkeet. :)

No mutta, näillä mietteillä kohti lemmenkarnevaaleja. Tsemppiä kaikille!!
 
Woodoo, koetan laittaa heratys puhelimeen letroja varten. Ehka sen sit muistais.

Olin ajatellut testata tana aamuna, vaikka vielä kovin aikaista onkin. Joten tietty muksu sitten heras neljan korvalla kauheaan kohaan, ja sen kun sain rauhoittumaan niin lampsin pissahadassa vessaan enka muistanut komo tikkua. Eli huomenna sitten uus yritys.

Vatsan ja lantion nipistellyt ja jomotukset jatkuu, samoin rintojen kosketus arkuus ja raskaampi tunne niissa. Mutta huonot olot ja kuivayokkays ovat kadonneet. Nainkohan on etta kemialliseksi jaa tamakin.
 
Kp...25? Niin taitaa olla. Eli eilen otin viimeisen terolutin. Saa nähdä miten vaikuttaa kiertoon. Mitä netistä käyttäjäkokemuksia luin, niin vuoto on käyttäjillä alkanut usein 2-3 päivää viimeisen tabletin jälkeen. No mitä hittua, eihän mun kierto sitten juurikaan pitene, kun se on muutenkin ollut 26 :p

Niin joo, tänä aamuna hain clomifenit valmiiksi. Tulipa vaan sitten mieleen, että JOS oisinkin nyt raskaana, mitä en tietenkään ole, niin hukkaan heitetty yli 70 euroa :eek:
Peukut pystyyn, jos nyt plussaisin, niin kohta ois tarjolla edullinen purkki clomifenia! :p
 
Ompa jännää, heti ovulaation jälkeen jäi rinnat aristavaksi ja ovat arat edelleen sivuista. Migreenikohtauksia ei ole ollut muutamaan päivään :eek:
Lisäksi eilen alkoi etomaan keskellä päivää! Siis nielussa sellainen tunne, ettei tarviis kun kumartua niin vatsan sisältö tulis ulos heti.
Jännää. Naiivin jännää! Kyllähän minä tiedän että PMS tekee kaikkea, ikä sun muut, mutta silti! Voi, kun nyt tapahtuisi jouluihme potenssiin tuhat ja tänne kaikille ropisisi plussaa. Pysyvää plussaa. Myös meille "toivottomille". !:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Jos nyt Pirtsi sattusit olemaan raskaana - mitä siis toivottavasti olet, kuulostaa lupaavalta - ni voisitko ihan minun mieliks käydä livenä pyllistämässä sille sinun lääkärille ja näyttämässä keskisormella vähän motivaatiota :ROFLMAO: ?
 
Pirtsi, oireet ainakin kuulostaa hyviltä! Pidetään peukkuja!!

Täällä odotetusti kp1. Onneksi ei sentään pahat menkkakivut, kun on jo muutenkin aika raato olo. Flunssa vaan jatkuu ja on tullut nukuttua huonosti viime aikoina... mutta tästäkin suosta noustaan ennemmin tai myöhemmin!
 
Jumapliuta, kp 1! Kierrosta tuli lyhyempi! Siis 25.

Clomifenin käyttäjät huomio! Aloititteko puolikkaalla vai kokonaisella tabletilla? Mulla lukee ohjeistuksessa, että 1/2 - 2 tbl. Apteekissa sanoivat, että kokonaisella kyllä normaalisti aloitetaan?
 
LAUANTAI 5.12.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

C. rotundifolia (40)...........2....................33kp/26-29
Jimima (43).......................2....................27kp/28-30
nuppu73 (42)....................5.....................27kp/29-34
MaiMei (40)........................2....................24kp/26
toiveilija38.......................3.......................24kp/ 25-28
Joyzy (41)................................................23kp/28
Minttu71 (44).......................5...................22kp/30
Pirunpelto (40)....................1....................21kp/30
Esteri1 (42)........................2.....................21kp/
Virkki (39)........................2........................15kp/26
Kalabaliikki (39).........................................14kp/22-28
KeltainenSeepra................2......................11kp/26-28
Babez74 (41) ...............1....................40kp/29 (letrot)
Woodoo (40)....................4.......................10kp/24-26 (letrot)
Pilhilinna-74 (40)................6......................10kp/27-28
Meibijees (37) ...................2.......................4kp/32-34
Minzi (38)...........................3.......................4kp/27-29
Leijis (43)...........................2.......................2kp/28
Elotar74..............................3......................2kp/26/27 (letrot)


Piinailupäivät:

C. rotundifolia (40).................dpo 19
Jimima (43)............................dpo 13
Nuppu73 (42).........................dpo 10
Joyzy (41)...............................dpo 9
Pirunpelto (40).......................dpo 9
Esteri1 (42)............................dpo 4

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zini76 (39)
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuo kierron lyheneminen tarttuvaa siinä, missä on ollut palstalla pahantuulisuus?
Tuhruttaa nimittäin myös täällä kp21!?

Taisi valua minun raskausoireet viemäristä (yllättäen). Mies sanoi myös eilen, että oli tullut huonovointiseksi keskellä päivää ihan samalla tavalla kuin minäkin. Varmaan joku vatsapöpö yritti tervehtiä meitä. Tai sitten mies on myötätuntoraskaana (n).

Ja tänään minulla on krapulainen olo, taas ihan vaan ajatuksesta, että monet viettävät pikkujouluja. Riittää siis, että näen unta viinasta ja saan darran.

Noh, selityksiä ja faktoja oloihin:

Öklötys - Raskauspahoinvointia! = (PMS/Vatsatauti)
Päänsärky - Raskauteen liittyvää! = (PMS + 5l kahvia)
Menkkajomotus - Kiinnittymiseen liittyvää! = (PMS)
Tuhruvuoto - Nyt se kiinnittyi! = (PMS, usko nyt ne menkat alkaa!)
Väsymys - Raskausväsymys tottakai! = (Teit töitä viimeviikolla 60 + tuntia)

No mutta. Missä ovat ne uneni kaksoset? Jimima, Zini, Rotundi?!
Ja kenellä teistä on se lyhyt tukka, niskasta kynitty? :p
 
Minä voisin uudella listalla olla jo plussannut... Palaan sitten takaisin, jos seuraava ultra on pettymys...

Mulla ei oo kyllä niskasta lyhyt tukka, mutta kaksoset olisi ollut ihana juttu.

Lumitöistä superväsynyt, muuten yhä huolestuttavasti täysin oireeton Zini
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Zini, itselle noita oireita on alkanut vähäisessä määrin tulemaan vasta kun oletetusta kuukautisten alkamisestakin on mennyt aikaa. Vähän kuvotusta ja nyt tällä viikolla vihdoin on tuntunut hienoista tissikipuakin aika ajoin. Siis järkyttävän väsymyksen lisäksi. Se alkoi oireista ekana, pikkuhiljaa vain voimistuen, enää en jaksa mitään muuta kuin käydä töissä, syödä ja nukkua, en mitään muuta.
Koska tuo etova olo on siirtynyt historiaan (varmaan kun syön tämän tuosta, ettei sitä kerkeisi tulemaan), niin olen todella onnellinen noista tissituntemuksista, että tuntuu, että jotain tapahtuisi.
Tämä hermoheikkona olo ei ole mitään juhlaa, joten jaan kanssasi tuon odotuksen ultran suhteen. Minä olen jo yhdessä käynyt ja sykkeen nähnyt, mutta paniikissa odottelen seuraavaa, joka on 29.12.
Tsemppiä ja toivotaan, että siellä on kaikki hyvin.

Muille toivottelen jo oikein onnellista joulun odotusta ja toivottavasti pian liitytte meidän joukkoomme! Vähänkö olisi hieno joulu, kun kaikki peräjälkeen siirtyisi odottavien puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Mulla kp 5... (Miten aika kuluu näin nopeaan.)

Oli toiveet korkealla, kun ekaa kertaa ovistesti oli ihan kunnolla plussa. Nyt suunnittelen rauhallista keski-ikää. Parin viikon päästä taas innolla vauvantekoon ja tikkuun pissimään. Tällainen ajatussykli ollut siitä lähtien kun alettiin vauvaa yrittää. Kyllä niitä tikkuja kuluu. Sanoin miehelle, että se on vähän niin kuin harrastus. Hän ei jotenkin ymmärrä...
 
Hei,
löysin vasta tämän ketjun. Olen puoliksi jo luopunut vauvahaaveista, ympäristönkin vaikutuksesta tuntuu että ei ole enää iän puolesta (-75) oikeutta haaveilla sellaisesta. Meillä on yksi poika, ja toista lasta ei koskaan kuulunut sen jälkeen kun mies siihen neljä vuotta sitten pitkin hampain suostui. Meillä on ollut aika myrskyisää yhteiselämä, ja siitäkään syystä en ole aina tiennyt onko minulla oikeutta haaveilla toisesta lapsesta. No nyt kuitenkin tämä ikä on tehnyt haaveista lähes karkuun päässeen ajatuksen. Kävimme puolitoista vuotta sitten tutkimuksissa ja kokeilimme myös ivf hoitoa, josta tulos oli varhainen km. Nyt joulukuussa kävimme läpi vielä vihoviimeisen ivf hoidon pitkän suostuttelun jälkeen, tuloksia en vielä tiedä, pienet on mahdollisuudet. Miestä ei kiinnosta laittaa minun haaveeseeni oikeastaan minkäänlaista panosta, eikä sitä kuuluisaa tukea tai ymmärtämystäkään löydy. Välillä kiukuissani haaveilen jopa miehen vaihtamisesta, niin täysin eri arvot meitä johtavat. Olisiko tämän ketjun yhtäkkinen löytyminen hyvä merkki? Vaikka luovuttaisinkin parin vuoden sisään tämän yksinäisen yrityksen, niin nyt ainakin tiedän etten ole ollut ainoa tämän toiveen kanssa. Epätoivoiselta tämä jo näiden vuosien jälkeen tuntuu. Edelleen minulla on pojan vauvavaatteet tallessa ja vaunut. Ehkä tyhmää ettei uskalla uudistaa elämäänsä vaan roikkuu jo seitsemän vuotta vanhassa haaveessa. Tutkimusten perusteella tiedän että munasarjat eivät ole enää parhaassa iskussa, mutta, voihan sitä ihmeitä tapahtua ja jos vaikka olosuhteet muuttuvat ja tämä valtava stressikuorma helpottaa, niin kuka tietää mitä tapahtuisi. Kukaan muu kuin välinpitämätön mies ei tiedä haaveistani, lääkäriä lukuunottamatta. Ystäville enkä aikoinaan ihmetteleville sukulaisille ole pystynyt haaveistani ikinä sanomaan, on liian kipeä asia ja enkä halua kuulla mitään kommentteja suuntaan tai toiseen. Kiitos kun sain avautua :)
 
Pirtsi, alkoiko vai oliko tuhtuttelua? Sulla on kamala lääkäri! Käyttää valtaansa ihan urakalla. Tee valitus, äläkä vaan lannistu.

Tinkeraq tervetuloa! Mullakin on kaikki vaunut ja vauvanvaatteet tallessa, eikä kakkosta ole kuulunut. Pitäiskö myydä kaikki, niin varmasti tärppäis? Miksi sun mies on vastarannankiiski, eikä suostu yhteistyöhön? Onneksi tällä palstalla on hyvät taustajoukot. Me tsempataan ja tuetaan toisiamme.

ON: ke pregnylit ja luulen, että ovis oli to. Kamalat vatsakivut jatkui pe. Eli olisko dpo 3. Mitään oireita ei tietenkään ole paitsi päänsärky! Nämä hormonit lyhentää kiertoa ja ihmettelen, miksi en ole saanut lugeja tai mitään tueksi tähän touhuun. Veikkaan, että uusi kierto alkaa ensi la tai su! Sitten tuleekin joulutauko tähän hormonien pistoon! Gyne sanoi, ettei mulle kannata tehdä inssiä, koska syynä on vain ohut limakalvo. Mitä mieltä te olette? Aion kyllä kysyä seuraavan kerran toisen tyypin mielipiteen. Mulla kun on joka kerta eri tyyppi ohjaimissa.... Eli mielipiteitä on joka lähtöön.

Hyvää itsenäisyyspäivää ja lippu korkealla leidit!
 
Tervetuloa, Tinkeraq! Täällä kans -75 ja yksi poika, kohta alkaa yk 22. Aika utopistiselta tuntuu, että toisen lapsen vielä saisi, mutta välillä tulee myös toivon hetkiä, että ehkä, ehkä sittenkin. Välillä myös hetkiä, että haluunko edes, onhan näin helppoa. Liian helppoa!

Katselin kalenteria, ja veikkaus on, että tammikuun lopun kierrosta sitten tulis eka hoitokierto. Tammikuun alku ei taida ehtiä, menkat alkanevat juuri uuden vuoden päivän tienoilla. No hyvä siinä mielessä, että saa säästettyä vähän pidempään. Rahaa ei kyllä ole vieläkään säästössä yhtään, et joku maksusysteemi siihen pitää silti saada.

Tääl menkat alkavat 1-2 päivän sisään. Perusoireet, tai melkein ainakin. En ole oikein seurannut :) Ollut paljon kaikkea viiletystä ees taas, ja töitä.

Pirtsin lääkäri puistattava! Mä jo ehdin unohtaa: oliko se yleinen vai yksityinen?

Pahoittelut menkoista ja lyhyistä kierroista monille!

Mä palaan letrokerhoon taas ens viikolla, sitten tuleekin pitkä kierto. Ai tosiaan! Sehän muuttaakin aikataulua! Tammikuun kierto saattaakin mennä kunnolla ohi uudenvuoden ajan! Kääk!

Hyvää itseyspäivää :)

MaiMei dpo13 luultavasti
 
Tervetuloa joukkoon tinkeraq :)
Kyllä meillä taitaa kaikilla olla tämä meno vähän kuin kilpajuoksua aikaa vastaan ... :coffee: mutta tosiaan ihmeitähän tapahtuu ja aina on toivoa, vaikka joskus tuntuukin siltä että hakkaa vaan päätään seinään kierrosta toiseen.:ninja:
Täältä ainakin saa sitä vertaistukea ja ymmärrystä yllin kyllin, jos ei oma ukko osaa sitä tarjota:sneaky:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja don't give up ladies !!!
 
Tervetuloa tinkerag:) Täältä on kyllä saanut sellasia voimavaroja ettei tosikaan... päivän kohokohta on kun saa tulla lukemaan muiden samassa tilanteessa olevien päivityksiä... mikä ei läheskään aina ole mahdollista koska lähipiiri/ystävät ei välttämättä ymmärrä tätä vauva "tohotusta" enää tämän ikäisenä o_O

Ja omaanapaa: täällä dpo 11 ja menkkajuilimiset alkaneet eli varmaankin kohta menkat alkaa.... nyt olikin tarkoituksena km:n jälkeen odotella yhdet menkat... tosin sekin harva kerta osui just vähän enne ovulaatiota... isäntä oli kyllä eilen ihan varma että olisin raskaana!! toiveajattelua?? no jospa herran siimahännät on pitkäikäisiä ollut saattaapa olla että tärppi oliskin käynyt:D

Miehen kans just puhuttiin että nyt kun ei sitä vauvaa yritä saada alulle niin tottahan se tärppää....:ROFLMAO:

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
 

Yhteistyössä