40+ so what wol.13

Uskomaton menkka+negasuma täällä! PAHOITTELUT KAIKILLE!!! Mutta hyvin samoissa mennään monen kanssa. Ja Woodis jaksaa jyystää, eihän sitä koskaan tiedä siltikään. Ja Pirtsi, mikä shaisse tuuri!!!! Ei voi olla totta!

Kukahan jaksais päivittää, mä en nyt millään....

Tääl kp3 ja johan yhden päivän muistin syödä oikein letroja, sitten mä jo tänä aamuna unohdin ja otin päivän ekan klo 15, josko toka sitten vaik puoliltaöin... Aloitin nyt illalla myös dheat. Että aknea ja tukan lähtöä ootellessa. Ja mörisevää ääntä ;) Ehkä nyt aletaan olla miehen kaa enemmän synkassa, kun vetelen vähän testosteronia. Vähän se pelottaa, mutta mitäpä ei tekis... Apteekin tiskillä sanottiin, että äitihormonia siis. No sitäpä sitä. Äitiyttä lisää, kiitos!! Nyt on taas jotenkin positiivisen odottavaa, kun on uus douppi kehissä.

Mut greippiä en nyt uskalla, luin sen artikkelin mikä nyt vasta oli, ettei missään tapauksessa saa greippiä nauttia samaan aikaan lääkkeiden kanssa, ja kun nappeja on esmes ylihuomenna viis päivässä ja eri aikoihin (en tuu muistaa IKINÄ), niin parempi olla greipittä.
 
Uusi täällä ilmoitauttuu mukaan (meneeköhän oikein ja oikeaan kohtaan tämä viesti.....)
Onkin aikaa siitä kun olen vastaavalla palstalla turinoinut..hassua olla taas mukana (tekee tästä todempaa..?!)

Eli ikää on pyöreät 40-v.. Kolmatta kuumeilen (muilta salaa, en siis tohdi-ilkeä-kehtaa kertoa..). Tiedänhän minä, että saan olla noista kahdesta lapsesta (2 ja 5 -vuotiaat) jo hyvin kiitollinen. Vanhempana jo heidätkin vasta sain..
Lisäksi - nyt minut kyllä nauretaan kohta ulos...- molemmat on tulleet kiireellisellä sektiolla, ja toisella keralla leikkaava lääkäri kehoitti jättämään lastenteon siihen, kahteen lapseen...
Juttelin kuitenkin toisen, kokeneemman lääkärin kanssa 1/2-vuotta sektion jälkeen, ja hän tutki leikkausjäljen, ja totesi haavan parantuneen hyvin, ja antoi luvan yritykselle, mutta vasta kesälle 2015. Ollaan tosin oltu luomuna aina. Mutta pitkä imetys hidasti vissiin tuon toisenkin alkua hyvän tovin..
Juu, en nyt enempää ettei tule liian pitkää.
Nyt kp 15/23-27
 
Pahoittelut kaikille negan kohdanneille, kylläpäs on kökkö joulukuun alku monella :confused:
Ja pirtsi, ei voi olla totta !! Älyttömän huono tuuri sulla sen tyranninaisen kanssa :mad:
MaiMeille tsempit !! josko nyt uusilla rohdoilla syntyis hyviä tuloksia (y)
Itellä ovisaika alkaa lähestyä, tikut on loppu enkä uusia tilannut, että kai se on jyystettävä nyt vaan kahta kauheemmin kun en tarkkaa päivää tiedä :D
Niin ja tervetuloa koivutar !! :)
 
Tervetuloa Koivutar:)
Ihan samoissa aatoksissa kuin elotar... tilitin miehellekkin että onko mitään järkeä täs touhus?! Lapset on saatu hyvään ikään ja nyt olis sitä omaa aika mistä silloin joskus lasten ollessa pieniä haaveili:rolleyes: muistelin mielessäni viime kesän motskarireissuja ukon kanssa... motskarikortin hommasin pitkän haaveilun jälkeen:cool: eipä sit enää kovin ajeltais ainakaan yhdessä.... varsinkaan ihan vauva-aikana...

seuraavassa hetkessä kumosin jo kaiken lapsenvahdeilla,,, ja se on vain järjestelykysymys... ja voihan se isäkin hetken olla vauvan kans niin äippä pääsee päristelemään..;)

Isäntä sitten pani pisteen tälle mun haahuilulle... se ei ole mieltänsä muuttanu ja kuulemma jupuuttaa mun paksuksi kunhan saadaan nää menkat kärsittyä... että niin :LOL:
 
Tänään on haaleampi tikku. Toivotaan että muna etsii kaveriaan tuola alhaalla. kavereita siellä ainakin pitäisi olla..


Tsemppiä kaikille alkukiertoon ja keskikiertoon ja peukut loppukiertoon!! Ja hoidettaville vauhtipotku hoitoihin. :love:
 
Hei vaan, meillä yrityksessä vauva, mikä ei ole ihan helppo nakki koska, ikää 41v ja mulla vissiin sekundaarinen lapsettomuus minun kohdalla,koin 4 vuotta sitten tuulimuna raskauden joka poistettiin kaavinnalla, samalla asennettiin Mirena hormoni kierukka, jonka poistatin 2014 lokakuussa. Kuukautiset olivat normaalista 6-7 runsaasta vuodosta muuttuneet todella niukaksi 1-2 päivän vc paperi pyyhintään,eli edes terveys sidettä tarvinnut. Viimekuussa kävin hystestorokopiassa jossa oli lievää kiinnikkeisyyttä mitkä saatiin pois. Ja oli todella tiukka kohdunsuu ja kaula jotka saatiin auki.Lokakuun jälkeen ei menkkoja,ei edes primoluteilla, ovis testit ei ovistakaan tässä kuussa. Mulla 5 lasta, miehellä 0.
 
Moi kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista! Tämä ketju kulkee niin nopeaan etten vielä oikein pysy perässä. Olen puolimatkassa luovuttamista. Olimme ivf hoidossa siis vuosi sitten, ja nyt toisessa joulukuussa. Lääkäri ei suosittele jatkamista ja mies suostuu (neljä vuotta sitten suostui) toiseen lapseen mutta ei tue eikä ole kiinnostunut asiasta yhtään enempää. Luonnollinen kierto on heikentynyt kuukausi toisensa jälkeen jo pari vuotta ja nykyään on aika heikkoa ja pätkittäistä. Itsekin mietin että onko tämä toive toisestalapsesta enää vain tuuleen heitetty haalea toive. Miehen kanssa ei ole mennyt hyvin enää useaan vuoteen ja oma kroppa on siirtymässä lepotilaan. Olen ollut vihainen, katkera jne kaikkea mahdollista. Minkäs teet. Meidän viimeinen (minun aloitteesta) hoitoyritys on nyt ollut tässä. Alkioita tuli 2 ja molemmat siirrettiin viime maanantaina, ja tunnen että ei ole tullut mitään. Vuosi sitten hoidosta alkio kiinnittyi mutta meni kesken melkein heti, tällöin tunsin jo hyvin aikaisin että on tärpännyt. Nyt tunnen, että kumpikaan alkio ei ole kiinnittynyt, tiedän sen varmasti.
Miestä ei kiinnosta jatkaa tuloksettomia hoitoja, eikä meillä ole taloudellisestikaan enää mahdollista jatkaa (yksityisellä).
Voin samaistua tosi moniin teidän tuntemuksiin ja on kyllä lohduttavaa ettei ole ihan yksin näiden tuntemusten kanssa. En minäkään ole iljennyt kertoa tästä haaveestani kenellekään, elän kuin olisin täysin tyytyväinen nykytilanteeseen. Poika on lakannut kyselemästä pikkusisarta jo monta vuotta sitten. Ehkä tästä vihdoin pääsee siirtymään toiseen elämänvaiheeseen kun tämä kierto on ohi. Yrityskiertoja on takana nyt neljä vuotta, 47 kiertoa. Itse olisin halunnut alkaa yrittää toista lasta heti perään mutta mies ei suostunut vaikka itkin ja itkin että se ei vanhempana ehkä enää onnistu.
Vai onko taas niin että taas toivo herää uuden kierron alkaessa? Tämä on kyllä todella stressaavaa ja toivoisin että tämä ratkeaisi tavalla tai toisella.
Luin kaikki viikon aikana tulleet viestit, tsemppiä tosi paljon kaikille, ei ole helppoa! Sorry kun olen täysin masentuneilla fiiliksillä liikkeellä, olen useimmiten positiivinen, mutta tämä tulokseton vuosikausia kestänyt vauvahaave on yksi kipeimpiä asioita mitä olen kohdannut.
 
Minäkin kiitän tervetulotoivotuksista :)
Ja heti perään haluaisin lähettää voimia, jaksamisia niin monelle....
Ennen kuin kirjoitin ekan viestini, luin parina iltana näitä teidän kirjoituksia täällä. Kyllä oli niin kovin tuttua tuo kuukauden kaavio; pettymys > taas uusi yritys > toivominen vaikkamikäolisijavaikkatietäisietteivarmaan, niin sittenkin sitä toivoo ihan viimeiseen asti (joskus olen toivonut vielä menkkojen alettuakin..). jne..
Ja kyllä se vain vie energiaa, ihan hurjan paljon, monta päivää "tuhraantuu" siihen kuukaudessa.
Itse sain ainakin hieman lohtua siitä, että en ole ainut joka näitä vielä tässä vaiheessa elämää pyörittää mielessään :)
Ehkä sitä jossain vaiheessa täytyy se stoppi laittaa, ja löytää jokin muu asia, mihin saisi energiansa ja huomionsa keskittymään riittävästi.
Itse ajattelin, että omalla kohdallani stoppi olisi nyt vuodenvaihde....Silloin mahdollinen lapsi ehteisi syntyä ehkä juuri ennen kuin täytän 41.. Mutta kuinka ollakaan, ostin ekat ovistestit (sitä ennen käytin jo vanhentuneita...) vasta viime viikolla, ja tännekin kirjauduin vasta nyt,..
Eli vaikeaa lienee tuo lopettaminen, kun sitä lasta niin kaipaa, vielä kerran.
 
Piti vielä sitä, että itse olen aina kadehtinut niitä, jotka jämäkästi ja asiastaan varmana toteavat, että heidän lapsiluku on nyt tässä. Eivät haikaile enempää, ovat tyytyväisiä tilanteeseensa, jatkavat eteenpäin. (Kuinka paljon energiaa heillä jääkään muuhun, vai meneekö se sitten jonneki muualle..)
Tai ystävääni, joka on muutaman vuoden kuumeilun jälkeen (mies ei halunnut enempää) hyväksynyt asian, ja on nyt ilmeisesti ihan tyytyväinen tilanteeseensa.
 
Mun seuraava oletettu ovis on tammikuun alkupuolella, jolloin mies on matkoilla ja tulee takaisin vasta kun ovis on ohi. Pitää kokeilla sitten helmikuun puolella Teroja ja clomeja,jos auttaisi.toisaalta pelottaa kaikki vaihtoehdot,raskaus,ei raskautta. Mä toivon että ois ihme käynyt operaation jälkeen että oisin raskautunut,voisin soittaa jouluna skype puhelun miehelleni ja hänen äidilleen ja joulutoivotukseen lisätä raskaus uutisen :)
 
Kyllähän se niin oli, että ihan kunnon menkat sieltä tuli, vaikka tosiaan luulin et oli jo pari viikkoa sitten. On tää touhua, ku joutuu alkukierron masennuksen käymään kaksi kertaa läpi samassa kierrossa... :LOL:

Nyt siis kp 6 / 32-37, tämä kierto menee ihan harakoille, kun on nuo joulun pyhät ja kaikenlaista säätöö. Milloin ollaan anoppilassa ja milloin meillä vieraita.... Tammikuussa sit taas. Nyt en jaksa edes tikkuja tilailla, pari taitaa olla jemmassa, niillä mennään.

Ehkä varailen seuraavien menkkojen jälkeen taas lääkäriaikaa ja katsotaan mikä meininki, kilppariarvot pitäisi ainakin kontrolloida. Viimeksi oli siinä rajoilla, ei mitään lääkitystä siihen kuitenkaan.

Tulis nyt ees lunta ja valoa, niin ehkä mielikin tästä piristyisi... Tsemppiä jokaisen viikkoon!
 
MAANANTAI 14.12.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

C. rotundifolia (40)...........2......................42kp/26-29
Joyzy (41)................................................32kp/28
Minttu71 (44).......................5...................31kp/30
Athina (41).........................6.....................25/28-30
Virkki (39)........................2........................24kp/26
Babez74 (41)...................1.......................20kp/29
KeltainenSeepra................2.....................20kp/26-28
Pilhilinna-74 (40)..............6.......................19kp/27-28
Woodoo (40)....................4......................19kp/24-26
Koivutar75 (40)................3.......................18kp/23-27
Minzi (38)..........................3......................13kp/27-29
Leijis (43)............................2.....................11kp/28
Elotar74..............................3......................11kp/26-27
MaiMei (40)........................2.......................7kp/26
Meibijees (37)......................2......................6kp/32-34
Jimima (43).........................2.......................6kp/28-30
Kalabaliikki (39)...........................................5kp/22-28
Nuppu73 (42)......................5......................5kp/29-34
Pirunpelto (40)...................1........................3kp/28
Esteri1 (42).........................2.......................2kp/



Piinailupäivät:

C. rotundifolia (40).................dpo 28
Joyzy (41)...............................dpo 18

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Toiveilija38
Zini76 (39)
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Nonni. Eli menkat alkoivat täälläkin, kohti uutta kiertoa ja sitä rataa..

Listan päivityksestä: Voisiko joku muukin välillä jaksaa osallistua, vai heivataanko koko lista? Minulla meni piuhat sekasin enkä muistanut, kenen tilaa olin päivittänyt ja kenen en, ketä siirtelen listalta pois ja ylös ja millon minnekkin, joten todennäköisesti tiedot ovat pitkin härän pyllyä.

Ja jos haluaa listaan jotain päivitystä, niin olkaa kilttejä ja laittakaa päivityspyynnöt punaisella!!
Sillä tavalla ne on helpompi huomata listalta. Ihan mahdoton homma selata monta sivua taaksepäin, laskea 9 päivää kiertoihin lisää ja jossain sepustuksen välissä saattaa olla tieto "menkat alkoivat" ja se jää huomaamatta kyllä.

En uskaltanut lisätä Tinkeraqia ja Athenaa vielä listalle kun en tiedä.

Eikö piinailijoita ole yhtään? Tai no Woodis on ainakin ahkeroinut, onko muita?!
 
MAANANTAI 14.12.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
Athina74
(41)............6..................kp24/28-30
C. rotundifolia (40)...........2......................42kp/26-29
Joyzy (41)................................................32kp/28
Minttu71 (44).......................5...................31kp/30
Babez74 (41)...................1.......................20kp/29
Pilhilinna-74 (40)..............6.......................19kp/27-28
Koivutar75 (40)................3.......................18kp/23-27
Virkki (39)........................2........................24kp/26
KeltainenSeepra................2......................20kp/26-28
Woodoo (40)....................4.......................19kp/24-26
Minzi (38)..........................3.......................13kp/27-29
Leijis (43)............................2......................11kp/28
Elotar74..............................3.......................11kp/26-27
MaiMei (40)........................2.......................7kp/26
Meibijees (37)......................2......................6kp/32-34
Jimima (43).........................2......................6kp/28-30
Kalabaliikki (39)...........................................5kp/22-28
Nuppu73 (42)......................5......................5kp/29-34
Pirunpelto (40)...................1........................3kp/28
Esteri1 (42).........................2......................2kp/



Piinailupäivät:

C. rotundifolia (40).................dpo 28
Joyzy (41)...............................dpo 18

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Toiveilija38
Zini76 (39)
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Moro!! Pirtsille kiitos isosta päivitystyöstä. Jos ei muita päivittäjiä ole niin mun puolesta saa lopettaa listan. Toki lista on sairaan hieno hieno mutta on se tylsää jos yhden vastuulla vain. Noh, itse sanon, että en voi päivitellä kun töissä avossa, kirjotan aina Wordiin ja suitsaitsukkelaan kopion tänne ja lähetän. En ihan kehtaa olla kaksplus auki töissä..

Mulla on ihan karsee kiire töissä, ei ihan kerkeä palstalle enää spekuloimaan oirieta. Aivan kamalaa. Kierrot vaan suhahtaa ohi..

Viime yönä heräilin useaan otteeseen aivan järkyttävään vihlontaan vasemmalla alavatsalla. Edelleen vähän jomottaa mutta ei ihan samallalailla kuin yöllä. Aamulla vallan guuglailin että miten se umpisuoli oireilee, mutta se taitaa olla oikealla joten tämä nyt on jotain ihmeellistä. Eipä ole ennen ollut. No toivotaan, että tämä on vanhohjen munien soidinmenoja.

Joulu on kuulkaa ihan just. ei muuta kuin hyvää joulunodotusta kaikille!!
Mull pitäisi menkat alkaa just ennen joulua, entä jos ois menkaton ja punaviinitön joulu.. Karseeta.
 
TIISTAI 15.12.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Joyzy (41).................................................33kp/28
Minttu71 (44).......................5...................32kp/30
Athina (41).........................6.....................26/28-30
Virkki (39)........................2........................25kp/26
Babez74 (41)...................1.......................21kp/29
KeltainenSeepra................2.....................21kp/26-28
Pilhilinna-74 (40)..............6.......................20kp/27-28
Woodoo (40)....................4......................20kp/24-26
Koivutar75 (40)................3.......................19kp/23-27
C. rotundifolia (40)...........2.......................15kp/26-29
Minzi (38)..........................3......................14kp/27-29
Leijis (43)............................2.....................12kp/28
Elotar74..............................3.....................12kp/26-27
MaiMei (40)........................2......................8kp/26
Meibijees (37)......................2.....................7kp/32-34
Jimima (43).........................2......................7kp/28-30
Kalabaliikki (39)...........................................6kp/22-28
Nuppu73 (42)......................5......................6kp/29-34
Pirunpelto (40)...................1........................4kp/28
Esteri1 (42).........................2.......................3kp/



Piinailupäivät:

Joyzy (41)...............................dpo 19

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Toiveilija38
Zini76 (39)
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Pirtsi kiitos päivityksestä, olet tehnyt sen eteen tosi paljon työtä. Minusta tosiaan ansaitset lomaa päivityksestä, muistelen että tämä ei ole ensimmäinen eikä toinenkaan jättipäivitys sinulta. Tällaisessa löyhässä joukkiossa on hankala jakaa vastuita. Voisiko ajatella niin, että lista pysyy hengissä jos pysyy? Senhän voi aina rakentaa uudestaan (jos niin halutaan), jos kuluu viikkoja tai kuukausia edellisistä päivityksistä. Onhan tämä lista kyllä ihana olemassa.

Minäkin yritin noita rivejä siistiä, mutta julkaistuna ne menee ihan eri lailla kuin kirjoittaessa.
 
Täällä taas, menkkoja odotellessa, nippailee kohdusta välillä menkkamaiseen tyyliin sunnuntaina otin viimeisen primolutin, entä jos olenkin raskaana,toive on takaraivossa vaan todellisuus taitaa voiton viedä. En edes tiedä tuleeko menkat normisti kun ei ole muutamaan kuukauteen tullut, testin tein hätäpäissäni eilen joka oli nega :(
Pitää ostaa muutama pakkaus ovistesteja ja katsoa tuleeko ovistakaan. Sitten jos saan menkat eikä ihmettä ole tapahtunut,niin voin aloittaa primot. Onko jollain kokemusta primoista ?
 
Mulla on vissiin ovulaatio nyt, mutta ei tässä paljon piinailla kun toimintaa ei ollut kuin perjantaina. Vähän luovuttanut fiilis tällä hetkellä. Kyllä se siitä taas nousee. Ja sitten laskee. Täällä palstalla on ollut niin surullisia aikoja, että palstalaiset ovat ansainneet kyllä monta joulun ihmettä ikään kuin korvaukseksi.
 

Yhteistyössä