40+ so what wol.13

Vuorikristalli tervetuloa :)

Minzi :D. .lapsen alulle laittaminen on rannkaa monessakin mielessä ;)

On: mulle iski kova kuume ja tauti joten noi hyvin nousseet lämmöt taitaa olla ihan puhdas flunssa. Olen ihan kunnon taudissa :(
Ei vaikuta lupaavalle.
 
Kiitos nopsasta valaisusta tuossa kierron laskuasiassia! Olette kyllä ihania :love:

Tammitytölle pikaista flunssan selätystä! Ja kyllä sitä pieniä ihmeitäkin tapahtuu...

Vuorikristallille tervetuloa minunkin puolestani!

Olisi varmasti ihanaa, jos teillä tulisi samat synttärit esikon ja uuden pienen kanssa, Minzi! Toivotaan parasta! bd(y)

Ehkä Meibijees, ultran jälkeen asia ikään kuin konretisoituu, ja siitä alkaa pikku hiljaa asiasta puhumaan ja suunnittelemaan.. jne <3 Rohkeasti siis ultraa varaamaan! :)

Minulle on ainakin käynyt selväksi, että hitaampaa tämä on kuin noiden kahden aikaisemman kanssa... Mutta en halua uskoa vielä, etteikö mahdollista kuitenkin. Tosin tuo jyystäminen välillä "jännittää", että milloin mies alkaa kokea sen stressaavana ja homma lässähtää... Noita ajoituksia yms. pitää vähän suunnitella.. :oops:
Mutta, tänään telsusta tuli Pikku Kakkosessa se niiden ihana "biisi": Älä luovuta, koita uudestaan, anna mennä mennä vaan..." Siitä tulee väkisin aina paremmalle mielelle.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
TORSTAI 14.1.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Nuppu73 (42).....................5............36kp/29-34
joulutähtönen (40)............................33kp/26-29
Esteri1 (42).........................2............33kp/
Athina (41)..........................6............29kp/28-30
Oodikas (37) ......................2............28kp/28
KeltainenSeepra.................2............26kp/24-26
Molly333 (42).....................?.............25kp/?
Pilhilinna-74 (40)................6.............22kp/27-28
Babez74 (41)......................1.............21kp/29
Heinäpelto (42)...................2.............18kp/24-25
C. rotundifolia (40)..............2.............18kp/26-29
kolibrinorsu (38)..................1.............17kp/29-30
Leijis (43)............................2.............17kp/28
Elotar74..............................3.............16kp/26-27
Minzi (39)............................3.............16kp/27-29
o0o (40) ..............................2............15kp/28-31
Kalabaliikki (39) ................................11kp/22-28
Joyzy.................................................11kp/?
Zini76 (39) .........................4.............9kp/27
MaiMei (40).........................2............9kp/26
toiveilija38 (38)...................3.............8kp/27-31
Jimima (44).........................2............7kp/28-30
Pirunpelto (40)....................1............7kp/28
Virkki (39)...........................2.............5kp/26
Koivutar75 (40)...................3.............2kp/23-27
Vuorikristalli (39).................6.............2kp/?

Piinailupäivät:

Nuppu73 (43)...................................dpo 22
Oodikas (37).....................................dpo 14
KeltainenSeepra...............................dpo 14
Molly333(42).....................................dpo12
Heinäpelto (42).................................dpo 6
Tammityttö (39).................................dpo 6

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Pilhilinna
Toiveilija38
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Yritin päivittää listaa ja ottaa uusia mukaan, meniköhän oikein? Laittakaa päivityspyynnöt punaisella niin korjailen päivän mittaan. Tervetuloa vielä minunkin puoleseta Vuorikristalli ja Molly333!
Mä en muuten ymmärrä tämän editorin käyttäytymistä, nuo rivit pomppii ihan ihmeellisesti. Jos joku muu saa niihin rotia, niin voipi korjailla...

Tammityttö, tsemiä kuumeen keskelle. Toivotaan kuitenkin parasta. Mullahan oli joskus dpo 10-12 aikoihin tosi kehno ja tukkoinen olo myös, ei kuumetta kuitenkaan, mut aivastelua ja niiskutusta ja nokka aivan tukossa.

Mitähän Nuppu73:lle kuuluu? Onkohan plussa pärähtänyt vai ollaanko jo uudessa kierrossa? Entä mikä on Keltsin tilanne?

Täällä meinaa huono olo ottaa vallan, ihan joutuu pinnistelemään ettei tarttis mennä halailee pönttöä. Useimmat päivät on ihan ok, mut esimerkiksi nyt on sellainen olo, et miten selviän töihin tästä. :sick: Väsymys ja tissikipu myös seurana, et ainakin hormoonit jyllää jos ei muuta. Tuulimunasta ei ollut oikeastaan mitään oireita, mut kohdunulkoisesta taas oli ihan normioireet, 5+1 tänään.
 
Jyystöstä.. meillä mentiin nii monta vuotta näissä lapsentekohommissa että välillä se sellane spontaani iloinen seksi meinasi jäädä. Lisäks olin vähä väliä viime vuosina raskaana tai toipumassa menetyksistä. Silti luulin et kaikki on ok ja molemmat puhaltaa yhteen hiileen . Nyt vasta mies avautui siitä miten per***tä se oli hänen kannaltaan. Siksi muistutan jälleen rakkaat siskot että muistakaa et etenki mies tarvii paljon muutaki ku jyystöä oviksen aikaan. Se menee niin herkästi vain siihen. Vaikka nainen voi luulla et mies tykkää ku nainen yrittää kaataa sänkyyn oviksen aikaan. Mut tietyllä tapaa siinä on aina se "syy" taustalla.

Meibijees. Joo mullaki oli keväällä raskauduttua ennen testiä sillo dpo9-10 sellanen "flunssainen" olo mut tää on kyl tosiaan ihan kunnon tauti. Joo..eipä mulla odotuksia oo mut katellaan. Huomenna on dpo7 jolloin aika usein menkat alkaa joten saa nähdä
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
o0o
Jouluntähtönen kyseli miten aiempien kanssa raskautuminen onnistui. Ymmärtääkseni heti kierukan poiston tai keskenmenon jälkeen on helpompi raskautua. Mulla ekaa ennen oli 8 v kierukka ja tärppäsi heti tokasta kierrosta yksien normaalien kuukautisten jälkeen. Tokaa yritetty nyt 5/2015 asti, raskauduin syksyllä ja km 9+0.

Täällä siis kp 15 menossa. Tein just 2 ovistestiä ja väriä alkaa jo tulla. Eilen vielä oli haalea haamu. Testasin samasta näytteestä PG ja one step testit ja eka oli tummempi, mutta molemmat vielä negatiivisia. Ahkeran greippien syönnin ja greippimehun juonnin jäljiltä ehkä eilen oli jo ovisliman tyylistä. Taidetaan aloittaa tänään tallettelut jo.

Testaamisinnokkuudesta oli myös täällä puhetta. Ekaa yrittäessä ei ollut tarkoitus ovistestejä käyttää, mutta ystävä antoi omansa ja niistä oli kyllä hyötyä. Nyt keskenmenon jälkeen testi-into vaan lisääntyi ja ostin jo viikkonäytölliset raskaustestitkin valmiiksi. Muuten käytän pääosin raskauskeijun erittäin herkkiä one step liuskatestejä (ovis lh ja raskaus hcg). Kun väriä alkaa tulla testaan ovista kahdesti päivässä. Raskauttakin alkan testaamaan jo tosi ajoissa ja seuraan väriä myös testiajan jälkeen. One step testissä kuulema nuo roskishaamutkin antaa jo viitettä plussasta eli noihin ei tule viivanpaikkaa muuten.
 
Viimeksi muokattu:
Oon ollut hetken taas taustalla, kun ajattelin että tulis uusia työkuvioita ja muuta joka lykkäis projektia (niinkun siihen ois varaa.... .), mutta eipä tullut joten voisin hypätä uudelleen mukaan listalle kun joku päivittää.
Eli toiveilija38 (38), 3 lapsi toiveissa, nyt kp 8/27-31....
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Dpo14... Pientä menkkajuilintaa ollut jo monena päivänä. Mutta mulla on samanlaisia tuntemuksia myös alkuraskaudessa. En ole testannut dpo10 jälkeen niin johan on taas karannut mopo käsistä toiveiden suhteen... Olen tässä kohta lähdössä asioille ja jos menkat ei satu alkamaan ennen sitä, niin ostan kaupasta testin. Rahat hukkaan, kun negahan se tulee olemaan. Vaan tyhmänä sitä toivoo niin kauan, kun vuotoa ei näy.
 
Joulutähtönen kyseli miten täällä on raskaaksi tultu aiemmin :)
Ekaa aloin odottaa ensimmäisestä kierrosta 21-vuotiaana. Toista aloin odottaa, kun esikoinen oli 10kk ikäinen (suunnitellusti), imetin vielä tuolloin, sai tulla jos oli tullakseen.
Kolmas sai alkunsa "varmoilla päivillä", kun toinen lapsi oli vuoden ikäinen.
Sitten tuli pidempi tauko. Tulin raskaaksi ehkäisyrenkaan "läpi" 28-vuotiaana, se päättyi keskenmenoon rv9+jotain. Siitä jäi semmoinen "kytö", että oli pakko saada se vauva. Tärppäsi toisesta kierrosta.

Sitten tuli ero ja löysin uuden miehen. Aikaa kului 7 vuotta. Sitten iski vauvakuume ja mieskin lopulta lämpeni (hänellä ei ollut ennestään lapsia). Yk2 alkoi edellinen raskaus, jonka tulos on nyt 2v6kk. Kaikki luomuna.

Sitten ON: Miten hitossa on mahdollista, että tänään kp2 ovistestiin tuli testiviivan kohdalle selvä viiva (ei plussa).
 
Oodikas pidetään peukkuja!

Vuorikristalli mulla tulee pääsääntöisesti läpi kierron jonkinlainen viiva tikuun. Yleensä loppukierrossa ihan himmeä tai lähes blankko mutta jo alkukierrosta alkaa olla selvempää viivaa. Ei tietenkään tummaa mutta sellanen mikä näkyy heti. Ovisplus on monesti vasta kp20 korvilla.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Tässä nyt näyttää uhkaavasti siltä että visiitti jäikin tällä kertaa kovin lyhyeksi.

Eilen testasin aiempaa tummemman viivan Apteekin omalla ovistestillä. Oloja on, joten ajelin lähikaupungista herkkiä raskaustestejä aamulla. Neljän tunnin pidättelyllä haamu sekä Early Predictoriin sekä Apteekin omaan Ultraan. En nyt uskalla vielä niin iloita, taitaa olla kp 25/27-28 ja dpo 12 tai 13. Saa nähdä mitä tuleman pitää.

Hieman nolottaakin kertoa nämä uutiset, niin monella on pitkä yritys takana. Voimia ja tsemppiä kaikille.
 
o0o
Mä olen tuhlaillut tänään ovistestejä oikein kunnolla, kun olen testannut kolmen näytteen ja kahta merkkiä vertaillen yhteensä 5 tikun verran:
Klo 10:15 siis alkoi tulla ovistestiin jo väriä, mutta oli kuitenkin reilusti haaleampi.
Klo 15:30 oli jo lähes yhtä vahva väri kuin testiviivassa
Klo 18 oli jo vahvempi värinen kuin testiviiva eli dpo -1 tänään :)

Talletukset tehtiinkin jo ja nyt sit vaan jännäämään. Vähän pelottaa kun mva imusta ei ole kuin 2 vkoa ja 2 päivää. Raskaustestin negasta 2 viikkoa. Toivottavasti ei tartu jos ei ole kroppa vielä valmis! Muuten plussa enemmän kuin tervetullut :)
 
Negahan se oli niin kuin järjellä ajattelinkin, vaikka sydän toivoi ihan muuta. Eiköhän se ole huomenna kp1 ja nyt aletaan keräämään energiaa seuraavaa jyystövaihetta varten. Mies jo kyselee menkkojen perään... Että alkaisivat ja loppuisivat niin päästäisiin taas tositoimiin. Pettymyshän nega on aina sillekin mutta hän osaa nopeammin siirtää katseensa tulevaan. Minua vielä ketuttaa, kun ei onnistanut.

Molly333 Toivotaan vahvistuvaa viivaa ja onnistunutta 9 kk raskautta! Eihän toisen onnistuminen ole meiltä muilta pois, joten ei kannata nolostella siellä nyt ollenkaan.

Vuorikristalli Niin kuin Tammityttö jo sanoikin, niin ovistestiin tulee aina jonkinlainen viiva, kun sitä luteinisoivaa hormonia on aina elimistössä. Eikä se viiva välttämättä vahvistu tasaisesti ovista kohti, vaan voi olla välillä haaleampi ja sitten taas tummempi. Itselläni huomaa heti dippaamisen jälkeen, kun plussa on tulossa. Se viiva lähtee kehittymään heti ja on melkein yhtä nopeasti valmis kuin kontrolliviiva. Toivotaan, että tikut auttaa oviksen ajankohdan varmistamisessa. Itselläni tosiaan toimivat hyvin ja tietäisin oviksen ajankohdan ilmankin, mutta olen kai koukussa pissan kanssa läträämiseen, kun en osaa luopua testaamisesta. :D

o0o Ilmeisen kannattavaa testien tuhlailua. Mie testaan yleensä noin klo 11 aamupäivällä ja plussa näkyy iltaan asti, kun olen joskus tehnyt toisen testin vielä alkuillasta. Mulle on muutaman kerran käynyt niin, että se testiviiva on ollut toisesta laidasta plussa ja toisesta vaaleampi, niin olen toisella testillä tarkistanut oliko se oikea plussa vai ei. Toisillahan se hormonihuippu livahtaa melko nopeastikin ohi ja voi olla vaikea saada testillä kiinni. Sullakin tilanne vaihtui päivän aikana niin tosissaan kannatti testata useamman kerran. Nyt sitten vain pidetään peukkuja, että tärppää!
 
Viimeksi muokattu:
Molly Onnee :)

Ja siis samaa sanon ku Oodikas. Mullakin vahvuudet joskus seilaa. Kevään raskauskierrossa oli jo olevinaan tummaa viivaa kp12 mutta se haaleni. Oikea plus tuli kp21. Ja siis juuri noin, plussan lähenemisen erotan itseki siitä et viiva tulee heti haamuna näkyviin ku punainen väri leviää tikkuun ja sit selkeytyy nopeasti kun väri menee eteenpäin. Plussa näkyy kyl samantien. Tummahkotkin "ei plussat" taas saattaa tummeta vasta kun tikku on jo ollu märkä pidemmän aikaa.

Nii ja tossa kierrossa kävi kans silleen et o.tikku ei ollu kontrollin vahvuinen aamulla mutta vahveni iltaa kohti. Digi näytti aamulla vilkkuvaa "ei ovis " hymiötä. Kun tein iltapäivällä digin se antoi pysyvän hymiön vaikka liuska ei ollut edes vahvempi ku kontrolli. Eli jos olisin oottanu seuraavaan aamuun olis tod näk toi piikki jääny saamatta kiinni tai ainakin seksit olis menny myöhään.
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin ja Oodikas pahoittelut negasta :(

Täälläkin taitaa piinaviikko lähetä loppua . Napukka on menkka-asennossa ja lämmöt lähti laskuun kuumeen loppumisen myötä. Hikoiluttaa ja se horkkamainen palelu loppui. Eiköhän ne sieltä tuu, jos ei huomenna nii viimeistään lauantaina on kp1
 
Molly varovaiset onnittelut :love: ja paljon vauvaliimaa matkaan. Mukavaahan se on että tänne joskus sattuu noita pikavisiittejä ;)
Oodikkaalle pahoittelut negasta, nyt vaan nokka pystyyn ja katse kohti seuraavaa kiertoa (y)
Ja vuorikristalli tervetuloa !! :)
Itellä ei raportoitavaa, makkaribileet on ohi ja nyt vaan odottelemaan tulevaa ja toivomaan että kaverit löytäis toisensa tuolla alakerrassa :X3:
Hyvää vkonloppua kaikille !!
 
o0o
Oodikas: hyvää ovutestien käyttöä oli kun ei ollutkaan enää tänään ovutesti tänään
positiivinen! Klo 11 tänään gyne totesi että ovulaatio jo tapahtunut. Limakalvo erinomainen.

Pitääpä siis jatkossakin testata monta kertaa päivässä. Olisi mennyt muuten ohitse.
 
Molly kiittää onnitteluista. On tää kyllä huimaa. Tein tänään vielä Apteekin oman sen vähemmän herkän, ja siinäkin haalea haamu. Kai tähän on vaan uskottava. Neuvolaan soitin, meillä on aivan ihana täti siellä. Reilun kuukauden päästä nla, siellä ultralaitteet joten tarkoitus tarkistaa tilanne ja mm. mahdollisten sikiöiden määrä. Minulla edellinen raskaus oli kaksosraskaus, joten "riski" on olemassa.

Sydämestäni toivon teille kaikille sitä plussaa ja onnistunutta odotusta. Taustalla seurailen varmasti tätä ketjua.
 
Tsemppiä tähän vuoteen tänne kaikille vanhoille kanoille! Ei kun kultamunia munimaan. Meidän kultamuna nyt menossa rv 36. Ja muistutan vielä, että pitkäkin yritys saattaa päättyä ihanaan yllätykseen. Meillä yht. 3 v yritystä, joista 2 v lapsettomuushoitoja, tuloksetta (OI hoitoja, inssejä ja 4xivf, joista 0 punktiota). Klinikka lopetti hoidot, lähetti kotiin, tuskin enää raskaudut. Siitä 5 kk ja ylläriplussa letrokierrossa (1tab/pvä). Siihen mennessä oli poistunut työstressi ja ylimääräistä e ja b vitskua oli menossa. Akupunktiota myös suosittelen, jos jotain extraa haluaa koittaa.

Täällä on ihanan pitkä lista kuumeilijoita, ja viime vuonnakin joka kuukaudelle löytyi plussaaja. Toivottavasti tämä vuosi toisi vielä enemmän plussia!
 
Heippa kaikille ja onnea plussanneille.

Täällä ovista taas metsästellään, eka kierto menossa km jälkeen... Saattaahan se kierto olla mitä vain, joten pakko varmaan noita tikkuja jaksaa uitella, vielä ei ole positiivista niihin tullut, mutta ihan muuten vaan on kyllä talletuksia tehty :love:
 
Zini tsemppejä metsästykseen!

Moi Äiti74 :)! Kiva kuulla että kaikki hyvin! Muistan ku kuumeiltiin keväällä samaan aikaan ja sit senkin ku plussasit :)

Oodikas :(! Just ton takia itse menin kyselemään sitä kierukkaa. En jaksa enää kipeitä ja runsaita menkkoja. Jaksuja !

Molly, toivottavasti pysyy nyt kyydissä ja kaikki menee hyvin !

On: Ei alkanu menkat. Valkkaria lorisee luvattoman paljon ja lämmöt on edelleen 37 kieppeillä. Et ei ainakaan ollu tavanomaisen lyhyt luteaali kun kerta dpo7 ei alkanu vuotelemaan. No vielä se huomiseen ehtii. Ainakin välillä "kirvelee" alamahassa.
 

Yhteistyössä