40+ so what wol.13

Joyzy. Juu on ollu. Vaan ei se auta kun jos ovista ei tuu =ei raskautta ja jos se on huono =ei raskautta. Lääkärien mukaan sikäli pelkkää ongelman peitemaalaamista värikynillä. Itsekin uskon näin koska olen luomuna kyllä tullu raskaaks ilman tukia kun on ollu myös hyvä oviskin. Ja siis ihan silleen randomkierrosta ilman mitään vippaskonsteja.
 
Hei,
Kiitos Tammis kun jaoit taas viisautta ja omaa kokemustasi, vertaistuki tosiaan arvokasta! :). Hmm aloin miettiä onkohan munkaan tilanteessa sitten apua siitä että keltarauhasta mitataan (ja menetän taas kaikki rahani). Nimittäin ymmärrän tuon, että jos ei ovista tapahdu niin minkäs teet. Mutta jos munasoluja kypsyy ja ei vaan irtoa se isoin, niin tarkoittaako se et ne munasolut on niin huonoja... Tai mietin et oisko mulla kierto nyt sitten liian lyhyt, jos sitä jotenkin pidentäisi että ehtisi kypsyä munasolu kunnolla... Ööh. Nyt pelkkää spekulaatiota tämä. Sori märehtiminen.
Mutta Tammis (ja muutkin jos teillä kokemusta), oletko jotenkin omin konstein saanut ovista tulemaan ja tilannetta paranemaan jos se on välillä ollut poissa?
Luppus, pidän sulle peukkuja edelleen!
 
Helmi.. höh :(!!

Eveliina. No onhan aina mahdollista myös se et munis kypsyy muttei irtoa. Tämä tosin vaatis myös ultran. Mä sinuna en lähtisi pelkkään verikokeeseen vaan kävisin ultrassa joskus kp10 jossa näkis tilannetta. Jos näkyy et folli on kypsymässä kysyisin uutta utraa tai sit sitä verikoeta oviksen jälkeen. Myös myöhänen ovis kannattaa ottaa huomioon. Keväällä kävin siis kp19 utrassa jossa folli oli vasta vajaa 14mm. Ovisplus tuli kp21 ja kp 23 ultrassa näkyi hieno keltarauhanen. Raskauduin siis silloin. Vaikka lääkäri arveli että en ovuloi koska kp19 folli oli noin pieni. Eli jos olisin käyny alkukierrosta ei olis nähty mitään johtofollia. Et ei kaikki ovuloi hienosti kp14 ja silti voi raskautua.
Mut siis ajattelisin et pelkkä hakuammuntana tehty verikoe voi mennä hukkaan. Se pitää siis myös ottaa tiettynä päivänä/päivinä oviksen jälkeen :)
 
Hei,
Kiitos Tammis ihana!
Joo mulla taas tosi aikainen ovis ollut nyt viime kierroissa (ja yleensäkin) - jos ovista siis nyt edes ollut, mut cb:ltä olen saanut hymynaaman eli jotain siellä ainakin kypsynyt. Myös lh mitattuna mulla oli käsittääkseni ihan ok. (lääkäri mittasi sen verikokeella viime kuussa samalla kun amh:n ja Fsh:n.) Toissakierrossa sain hymynaaman jo kp 8. Eli mahdollinen ovis olisi ollut kp 9-10. Viime kierrossa en mitannut... Ja se mikä hämää on tää lyhyt kierto ja se että aiemmin vahvat ovisoireet nyt 2 viime kierrossa loistaneet poissaolollaan!
Mulle lääkäri sanoi et tulla nyt kp 7 käymään ja ultrataan ja sit myöhemmin verikoe. Mutta, ultraus tosi kallista, saa nyt nähdä raatsinko mennä ens viikolla.... Toisaalta jos sais positiivisia uutisia niin niiden voimalla ehkä taas jaksaisi. Ja oon ajatellut, että ehkä mulla voisi letroista olla hyötyä... Onko teillä kellään niistä kokemusta? Mihin määrätty, onko ollut apua?
Rentouttavaa päivää kaikille kanoille!!
 
Eveliina. Nii siis mullaki viime kierrossa fsh oli "laskenu" ja LH oli normaali. Ovisplus tuli ihan selkeä (digi ja liuska) mut mitään keltarauhasta eikä irtoamatonta follia näkynyt ultrassa dpo5. Limis oli 9.4mm paksu ja edelleen kolmikaikuinen eli sellanen ku ennen ovista kuuluis olla. Sikäli outoa koska toisen lääkärin mukaan Lh piikkiä ei voi syntyä itsestään eikä toisaalta limis paksuunnu ilman estrogeenia jota taad muodostuu kasvavasta follista. Tiedä sitten :( Eikai nääkää ole aina kovin varmoja hommia. Tosin lähes kaikki nää mun tääl kertomani kommentit ja ultrat yms on tehty yliopistosairaalan johtavan lapsettomuusgynen toimesta.. Mut mikäänhän ei tietenkään takaa mitään.

Hyvin aikainen ovis voi joskus ollla merkkis siitä et munasolu on vähän heikko/viallinen. Ne kypsyy ns nopeasti. Sama lie oli mulla, koska tosiaan kp19 folli oli jotain 13.5mm ja sit o.plus jo kp21. Eli kypsyi sika äkkiä. Ja kromosomivika oli sikiössä.
 
Hei,
Kiitos Tammis! Sun gyne kyllä kuulostaa tosi luotettavalta - mä olen niin asiantuntijauskoinen - että varmaan tietää mistä puhuu. Toi on lohdullista että ovuloimattomia kiertoja on kaikilla. Mutta outo tosiaan tuo sun tilanne että muuten kaikki vaikuttanut olevan ihan kunnossa mutta ei sit kuitenkaan :-/. Osasiko lääkäri sitä analysoida?
Juu ja täytyy sit vaan ajatella että niin kauan kuin muniksia kuitenkin kehittyy niin on toivoakin... Halaus takaisin!
 
Tammiksella todella paljon tietoa monesta asiasta, hatunnosto että jaat tietosi ja kokemuksesi kanssamme(y)....

Täällä ei tosiaan oo menkat alkaneet AINA OLLUT 28päivänen kierto... Ja kuten olen kertonut on ollut haamua ja haamun haamu.. Viivanpaikkaa värillä ja ilman ja negaa... Seuraavan testin teen ma jos ei sitäennen hanat aukee ja jos sekin negaa niin gynelle aikaa varaamaan, mullahan se sterin purku leikkaus tehtiin n.5 viikkoa sitten eli jos siellä on tapahtunut jotain "kamalaa":unsure:... Kuvotus jatkuu ja nipistely mahassa:sick:... Kohta lähetään äijän kanssa IKF - PELICANS matsiin:love::love: joo mä oon siis ihan hullu IFK FANI koko ikäni...
 
Tsempit, Eveliina! Kuten Tammiskin sanoi, ovuloimattomia kiertoja tulee toisinaan kaikille, nuoremmillekin. Toki niissä on se tylsä puoli, että raskauden todennäköisyys on silloin pyöreät nolla, mut ei niistä muita johtopäätöksiä kannata vetää.

Mullakin oli vuosi sitten pari outoa, lyhentynyttä kiertoa, mut sit koko loppuvuoden ajan kierrot olikin ihan kellontarkkoja, ovistuntemukset selviä, ja tutkimustenkin mukaan kaikki arvot kohdallaan (mitattiin syksyllä). Toisaalta mullakin munasolujen laatu taitaa jo olla aika heikko, joten siitä kai se useammin kiikastaa. (n)

Mä olen syönyt letroja yhden inseminaatiohoidon yhteydessä, ja niillä saatiin kypsymään samassa kierrossa 2 munista eli siinä suhteessa tsäänssit tuplaantui (vaikka eipä siitä mun tapauksessani apua ollut). Mutta kannattaa ilman muuta kysäistä niistä lääkäriltä, jos olet muutenkin vastaanotolle menossa.

Ootteko muuten huomanneet, miten paljon sitä ilahtuu aina kun kuulee tai lukee jonkun saaneen vauvan vanhoilla päivillään? Mä luin just kampaajalla pariskunnasta, joka oli yrittänyt pitkään yhteistä lasta, ja sit lopulta nainen onnistui raskautumaan 44-vuotiaana. Kyllä lämmitti mieltä ja antoi toivoa! :love:
 
Huomenta kanaset!

Kesäaika alkoi ja toivottavasti kevätkin lähtee sitä myötä vauhdilla etenemään! Iso kiitos kaikille pahoitteluista ja tsempeistä! Tuntuu niin hyvältä, kun täällä on iso virtuaalinen tukiryhmä, ettei yksikseen tarvitse näiden asioiden kanssa painia.

Eveliinalle ja muillekin syvissä vesissä uiskenteleville iso halaus!

Mitenkäs se kierto laskettiinkaan keskenmenon jälkeen? Oliko tyhjentymispäivä kp1? Olen vakaasti sitä mieltä, että tyhjentyminen oli eilen, joten onko nyt kp2? Ajatukset on jo uudessa yrityksessä. Vähän hirvittää, jos tuleekin kolmas km putkeen, mutta lääkäri lupaili, että sitten tutkitaan vähän tarkemmin. Kilpparikokeisiin pääsin pyynnöstä jo nyt. Täällä on kyllä molemmilla kerroilla ollut todella mahtavan empaattista ja avuliasta henkilökuntaa tuolla äitiys- ja naistentautien poleilla. Tiistaina pääsen vielä ultraan, niin varmistetaan tuo tyhjentyminen.
 
Sunnuntai 27.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (39).........................3...............37kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............37kp/29
Truuly (38) ......................2...............35kp/30
C. rotundifolia (40)...........2...............35kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1...............35kp/28-30
Luppana76 (39)..............7................31kp/28
Pirunpelto (40).................1...............29kp/28
Helmi1234 (39).................2..............26kp/26-28
Joyzy (42).........................................23kp/28
lillans(37).........................1..............22kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6...............21kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6..............21kp/28
Jimima (44)......................2..............20kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............17kp/30
Virkki (39)........................2..............15kp/26
Oodikas (37) ...................2..............12kp/28
Athina (41)......................6...............11kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2..............11kp/26-30
bugsy (45) ......................?...............8kp/30
Tammityttö (39).................................7kp/
Zini76 (40)........................5..............6kp/26-28
Roxanne(41)....................1..............3kp/29
Anuliini 1975 (40)..............1.............2kp/25-29
Keltainen Seepra.............................
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Babez74 (41)..................................dpo 25
Helmi1234 (39)...............................dpo 12
Jimima (44).....................................dpo 5

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
keltsi itsekin tuota kierron alun laskua mietiskelin, vaikka onhan näitä km:ja ollut useampia.
eli kahta laskutapaa löytyy, eli ensimmäinen vuotopäivä on kp 1, varsinkin jos km on aika alussa. Sitten toinen tapa, että kun vuoto loppuu, niin ensimmäinen vuodoton päivä on kp1. Itselläni tuo kakkostapa näkyi menevän yksiin seuraavan kierron alkua ajatelle, mulla km oli viikolla 9+.

Ihanaa, että sinulla on taistelumieli korkealla. Itselläkin oli ensimmäinen päivä ihan kaamea, mutta sitten samoin ajattelin, että perhana periksi en ihan niin helposti annakaan. Ja koska kokemusta oli sitten vielä heti km jälkeen raskautumisesta ilman kk:ia, niin suurempi kolaus oli se, että ei napannut heti uudestaan, sillä yritystä oli kyllä niin paljon kuin voi olla. Mutta nyt siitä suosta noustu, ja uutta yritystä vaan kehiin.
Luittekos muuten kanaset tämän päivän iltalehdestä vanhempien naisten raskautumisista. Oli mukavaa luettavaa, yksi oli sitä mieltä, että oliko sittenkin ollut liian vanha, mutta ajattelisin kyllä, että jos on synntyksen jälkeistä masennusta jne, niin sillä ei sinänsä iän kanssa ole välttämättä mitään tekemistä, vaan olisi voinut tulla nuoremnpanakin.
tässä linkkii:
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016032421319361_ir.shtml

aurinkoista pyhäpäivää kaikille!
 
Mullon kp 27 menossa ja piinailut sinällään loppu, että kierto jäänee tämän mittaiseksi ja joko nyt illalla tai huomenna aamulla alkaa kunnon vuoto. En siis piinaile enää. Tämän taisinkin jo kertoa.
Mä vähän luulen, että me taidetaan pitää parin kolmen kuukauden tauko nyt tästä yrittämisestä. Mun kroppa on aika romuna ja olen edelleen väsynyt. Ehkä fiksumpaa jatkaa sitten, kun vauva nukkuu hieman paremmin ja minäkin taas samassa sängyssä miehen kanssa. Sain tässä kierrossa pc:hen ensin pari kertaa ihan selvää viivanpaikkaa ja sen jälkeen omasta mielestäni hailuran viivan. Eli saattoi olla kiinnittymisyritystä.

En kuitenkaan malta kadota täältä kokonaan eli seurailen teitä, kannustan ja kommentoin!
 
Aurinkoista huomenta! Luppana testiä kehiin! Saadaan jotain ihmeteltävää tähän aamuun!

Esteri: minäkään en ole mitään tikutellut tässä kierrossa. Kp 17 menossa. Mahaa nippaillut pari päivää. Aina mietin, että nyt on ovis, nyt on ovis... Limoista en osaa sanoa mitään, koska sitä on aina vähänlaisesti. Lämpöjenkään perusteella en voi ennustaa mitään, koska ne on aina 35,5 luokkaa! Joskus saattaa olla sen 36.... Huolettomana mennään ja odotellaan ensi kiertoa.

Keltsi, kiva, että pääset tarkastukseen huomenna. Peukut sille! Uutta yritystä vaan heti kehiin! Me ei nuoria olla, eikä keho raskaudu ennen kuin on valmis! Itsellä edellinen kaavinta kesäkuussa ja huoletta on saatu yrittää tähän päivään saakka.

Helmi, tsemppiä sinulle arjen keskelle. Käy kommentoimassa välillä ja laita heti viestiä, jos sattuukin tärppi tulemaan!
 
Tsemppejä hirmuisesti tänne kaikille!! En osaa nyt kommentoida taas mitään viksua :D

Omanapa. Vuoto loppui mut vuotaa vieläkin hailakkaa on /off välillä vessareissulla.. kp 10 taitaa olla menossa. Kertoo kyllä siitä ettei ovista tosiaan ollu viime kierrossa niin limakalvo (ultrassa 9.4mm) jää vuotelemaan koska se ei tiivistynyny loppukierrossa.


Mitenkä muilla muuten menkat? Jos ovis on tosi aikaisin mä en ymmärrä miten kenenkään limis on kondiksessa jos vuotaa yhtään normaalit n.5pv. Mulla vuotaa "normaalisti" sen mut näissä huonoissa kierroissa vähintään 7päivää plus nää tihkut .
 
Hyvää huomenta :)

Luppana tee testi voit vaikka yllättyä :)

Täällä kp 13 ja todennäköinen Dpo 0, eilen tuntui maha kipua ja tissit kipeet, en tiedä onko ovis tänään vai huomenna, mutta peitot heilui aamuyöstä joten kaiketi jos tärppi käy niin riittää. En ole tikutellut tässä kierrossa kun yritän mennä stressittä tällä :)

Täytyy nyt nauttia elämästä ja keskittyä siihen mitä on :)
 
Heippa kaikille ja hyvää pääsiäisen loppua.

Tässä tulee taas erittäin omanapaista tilitystä.

Olen yrittänyt olla miettimättä liikaa tätä koko projektia, sen verran kuitenkin että raahasin miehen kanssani lapsettomuusklinikalle.
Yleensä olen siis raskautunut helposti, mutta nyt tuntui jotain olevan vialla, muuttuneen kierron takia ja ihme "kipuja" varsinkin loppukierrosta.
Minulla oli havaittu kohdussa jotain ihme virtausta, keskeytyksen jälkeisessä ultrassa. Oma lääkäri uskoi minulla olevan mahdollisesti alkava myooma tai endo-peräistä kasvustoa.

Lapsettomuusklinikalla ultrattiin ja kaikki näytti miuten ihan hyvältä, paitsi kohdussa havaittiin jotain kasvua, ilmeisesti endometrioosia? Toisaalta hassua sinänsä, että oireet alkoivat viime kesänä raskauden aikana.

Mikäli kasvusto vaikuttaa raskaaksi tuloon, ehdoitettiin suoraan siirtymistä IVF-hoitoon. Kehoitettiin kuitenkin vielä yrittämään normaalisti, ilman ovulaation tikuttelua ja uuden kierron alusta verikokeisiin, missä katotaan amh, kilpirauhanen yms.

Kuitenkin ihmettelin tässä kipeitä rintoja ja päätin tehdä testin ja se oli selkeä plussa. Kierto on siis taas muuuttunut ja ovis olikin kolme päivää aikaisemmin, tänään DPO10?.

Tietenkin raskaiden kokemuksien jälkeen (viime vuonna, keskeytys ja kkm) onko tämäkään nyt normaalia? Plussata dpo10 ihan kunnolla. Ääh, onko stressin määrä vakio, aiheet vaan muuttuu.

Jokatapauksessa tämän avautumisen suurin tarkoitus oli lieventää huolestumista, jos jollain muulla on sama tilanne, että kohdussa on jotain outoa virtausta, kasvustoa, mitä ei pystytä kunnolla todentamaan. Siitä huolimatta raskautuminen on mahdollista.
 
Maanantai 28.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Minzi (39).........................3...............39kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............39kp/29
Truuly (38) ......................2...............37kp/30
C. rotundifolia (40)...........2...............37kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1...............37kp/28-30
Luppana76 (39)..............7................33kp/28
Pirunpelto (40).................1...............31kp/28
Helmi1234 (39).................2..............28kp/26-28
Joyzy (42).........................................25kp/28
lillans(37).........................1..............24kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6...............23kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6..............23kp/28
Jimima (44)......................2..............22kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............19kp/30
Virkki (39)........................2..............17kp/26
Oodikas (37) ...................2..............14kp/28
Athina (41)......................6...............13kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2..............13kp/26-30
bugsy (45) ......................?...............10kp/30
Tammityttö (39).................................9kp/
Zini76 (40)........................5..............8kp/26-28
Roxanne(41)....................1..............5kp/29
Anuliini 1975 (40)..............1.............4kp/25-29
Keltainen Seepra.............................
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Babez74 (41)..................................dpo 27
Helmi1234 (39)...............................dpo 14
Jimima (44).....................................dpo 7

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Listaa korjattu, kun oli jäänyt tuo lauantai väliin, niin nyt on päivät oikein, ainakin listan mukaan päivitettynä.

Tammityttö itse olen miettinyt itse asiassa juuri samaa, eli miksi jotkut kierrot vain pitkittyvät ja pitkittyvät, siis vuodon jatkuessa, ei kiertopäiviä laskiessa. Eli joissakin kierroissa vuotaa juuri tuon 7-8- päivää, tietenkään se loppuvuoto ei ole sellasta kuin alkupäivinä, eli niagaraa, vaan sellaista ärsyttävää tuhruttelua.
Itse asiassa juuri nyt tämä kierto on sellainen, ensimmäinen km:n jälkeen. Eli olen tullut siihen tulokseen, että oli ovuloimaton kierto. Koska limapäiviä on yleensä monta, niin nyt oli yksi ainoa kerta, kun liman pongasin. Ovistuntemuksia oli, mutta todellakin ehkä alle puolet normaalista jne.
Yritin etsiä tietoa nimenomaan tuosta pitkästä vuotoajasta, mutta en oikeastaan siitä mitään löytänyt, tosin ihan vain päällisin puolin ehdin katsoa. Mutta tuo Tammis mitä olet ajatellut, niin kyllä sopisi oikein hyvin, miksi vuoto vain jatkuu ja jatkuu

Muuten minulla on aika tarkkaan aina tuo 14 päivää ovulaatiosta, kun kk alkavat, eli ainakaan vielä ei siinä ole mitään muutosta tapahtunut, ja aika tarkaan on 30 päivä kierto, paitsi tietenkin nyt viimeisin.
 
Tammis, ihmeellisiä nää naisten vuodot! Minä kamppailen niukkojen vuotojen kanssa! Kaksi päivää tulee maksimissaan "hanasta" suoraan eli hieman enemmän ja sen jälkeen ruskeaa vuotoa 2-3päivää. Mietin, onko normia?! Sinulla on kyllä kamalaa, jos kymmenenkin päivää kuluu tuohon rumbaan!

Iillans, ohhoh! Miten etenette asian suhteen? Onko sulla uutta aikaa verikokeiden jälkeen?
 
Käyttääkö joku muukin tätä Fertilityfriendiä? Antaa mulle nyt dpo 5:n, lämmöt laski ja rinnat alkoivat sattumaan. Mulla on eka kierto kokonaisuudessaan, että olen mittaillut lämpöjä. O:n jälkeisiä lämpöjä olen nyt pari kiertoa pitänyt silmillä ja joka kerta dpo5 tulee notkahdus, mutta nousee takaisin ylös. Lueskelin nettiä ja puhuttiin kiinnittymisen aiheuttamasta notkahduksesta, mutta kun ei ole kumminkaan tässä nyt tärpännyt. Ihme juttu.
 

Yhteistyössä