40+ so what wol.13

Siksi kysyin täältä ku ajattelin että ainakin lähiaikoina plussanneet vois vielä käydä täällä.
Vauvapuolelta varmaan löytyy oma ketju?
 
Nuppu73! Mitenkäs siellä muuten menee?
Siis mä oon niin happy sun raskaudesta.
Mua ahdistaa tää oma ikä, oon vm -75 ja mietin miten ikä vaikuttaa.
Mut kyllä me näköjään "vanhatkin" raskaudutaan.
Mä toivottavasti tulen perässä odottajiin ja paremmalla onnella.
Jos vaikka sitä kesävauvaa sitten.
Onko sulla muuten milloin ultra? Niskaturvotusultra seuraava?

Helmiina1978! Meillähän ei ole oikeastaan ollut ehkäisyä sitten kuopuksen syntymän jälkeen (kuopus täytti 2v huhtikuussa).
Mutta mä imetin yli 2vuotta ja se piti menkat aika tehokkaasti poissa ja myöskin toimi "ehkäisynä" näköjään.
Ekat menkat alkoivat kuopuksen syntymän jälkeen 5.4. Kierto venähti pitkähköksi. Ovis pongattu kp 25, kierto oli 37.
Seuraavat menkat sitten 12.5 ja siitäkin ovis löytyi ja plussakin tuli kierron lopussa, haalea sellainen ja seuraavana päivänä tummempi, mutta sitten lähti haalenemaan. Kemialiseksi jäi. Menkat alkoi 13.6.
Siitä tuli sitten se plussa, joka tosiaan tuulimunaksi/tai hyvin varhaisessa vaiheessa kehityspysähtyneeksi diagnosoitiin. Tyhjennys 5.8.
Eli nopeasti voisin sanoa tulevani raskaaksi, mutta nyt vaan oli huono tuuri. :-(
Jokaisesta mä siis olen ihan parissa kk:ssa tullut raskaaksi.
Greippimehu ja foolihappo mulla käytössä. Ei muuta.
 
Helmiina, me jätettiin ehkäisy pois vissiin huhtikuussa, tosin siihenki asti mentiin vaan keskeytetyllä. Tulin raskaaksi jo toisessa yrityskierrossa, mutta se oli sitten joko tuulimuna tai kehitys oli pysähtynyt miltei alkuunsa. Tämä havaittiin ultrassa rv 7+0, ja vuoto alkoi seuraavana päivänä :(

Mää olen jo 42, mies on 36 ja lapsi olisi ensimmäinen molemmille. Tuo keskenmennyt oli mun tietääkseni ensimmäinen raskaus.

Mulla on epäsäännöllinen kierto, 24-35 tai pitempikin, joten otin ovulaatiotestit käyttöön yk2. Enkä tunnista ovulaatiota mistään itse. Ja aion käyttää niitä jatkossakin, koska raskautumiskierrossa sain o+ vasta kp23, vaikka tuota edellinen kierto oli vain 25pv :confused:

Nyt on vissiin kp34 tyhjentymisvuodon alusta laskettuna ja toivon tietty, että kk alkais mahdollisimman pian. Km jälkeen en oo ovulaatiota tikuttanut.

Mulla on käytössä raskausvitamiinit, joissa on mm foolihappo ja D. Greippimehua oon aatellu kokeilla, se on mun mielestä myös törkeen hyvää :LOL: Mies ei oo syöny vitamiineja. Me poltetaan molemmat; lopetusyritys on kova mutta vaikeeta on :notworthy: Km:n jälkeen sorruin taas ku otti niin päähän :unsure:

Vanhahan mää oon, mutta ei me ihan heti aiota luovuttaa, kun oli kuitenkin tuo yksi raskaus noin nopeasti :)
 
Pyllerö! Pelonsekaisin tuntein päivästä toiseen, jokainen vihlaisu ja kirpaisu pelästyttää :rolleyes: Helpottaa kuitenkin että oon jo nähnyt ja kuullutkin piiperöisen sykkeen.... mutta siltikin. Ensi viikolla neuvola jossa nyt ainakin kuunnellaan sydänäänet, ultrauksesta en ole niin varma.. eipä tuo mua kyllä haittaisi :) jos ei siellä ultrata niin sittenhän se on se niskapoimu seuraavaksi... sitä nyt sitten saa jännittää :rolleyes:

Niin ja mä oon sua pari vuotta vanhempi että älä nyt vaan heitä pyyhettä kehiin.... Kyllä se vielä teilläkin tärppää kunhan vain aika on oikea (y)

Oikein paljon tsemppiä pyllerö ja kaikki muutkin täällä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Pözzi
Kalabaliikki, noilla rv 10 kun sulla meni kesken niin olitko käynyt ar ultrassa? oliko sydänaaniä kuunneltu/kuultu? Itsellän nyt menossa 10 viikko ja jotenkin tuntuu että noita menkkamaisia kipuja on ollut nyt paljon ja usein... jopa kipu herättänyt yölläkin :rolleyes:
 
Kiitos Molly :) Kierto on normaalisti 24-26 päivää, välillä on ollut vaan 21 päivääkin. Nyt olisi dpo 12 tai 13. Itsekin mietin tuota mahdollisuutta, että hedelmöitys olisikin ollut jo edellisessä kuussa, mutta menkat oli kyllä normaalin runsaat ja pituiset, joten en oikein tiedä, olisiko mahdollista...

Tuo viiva piirtyi testiin heti, kun pissa imeytyi tikkuun, joten olin ihan ällikällä lyöty. Oli pakko tehdä tuo digi samaan syssyyn, kun en uskonut tulokseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Ou mai! Mitkä viivat keltainen seepra. <3
Onnea! Hui mikä yllätys.
Kerro lisää. Eli siis sulla lyhyt kierto mut Ovis on silti ollut myöhään?
 
KESKIVIIKKO 7.9.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7................ 35/28
Roxanne (42)..................1................ 31/29
Neliapila2017 (39)...........4.................31/26
Dumple (40)....................4..................30/27
Helmiina1978 (37) ..........5.................21/30
Pözzi (38) ......................................... 10/
Kasenja (40) ..................2................. 9/26-29
bugsy (46) ......................?................ 9/28-30
Pyllerölyllerö...................................... 6/
Milla Magia1 (41)............4................. 6/27-31
Athina (41)......................6............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6.............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Keltainen Seepra.............................. ?/24-26

Piinailupäivät:

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
kalabaliikki ..................-07/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
zammakko (42)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Keltsi, mikä viiva! Eipä tarvii tiirailla! Siellä on kaksi tai jotain! Mahtava juttu. Nyt kaikkea hyvää jatkoon!

Nupulle, babezille ja kaikille odottajille ihanaa odotusta!

Miten Roxannen testit? Onko mitään?

ON: elämä ihan älyttömän kiireistä! Tällä viikolla en ole paljon ehtinyt miettimään. Sunnuntaina tein testin ja se oli nega. Siitäpä sitten samantien alkoi menkat puskemaan läpi ja maanantaina hanat aukesi kunnolla. Ensi keskiviikkona taas ultraan ja sama ralli jatkuu. Meillä yritys on aloitettu 2012. Neljä vuotta tulee kohta täyteen. Kai tämä epätoivoista on, kun mitään ei tapahdu. Aloitin nyt greippimehun ja kai sitä pitää oikein oikeastikin syödä. Katson loput kolme alkiota läpi ja sitten on aika siirtyä muiden haaveiden pariin!

Tsemppiä viikkoon kaikille! Onneksi kohta on viikonloppu!
 
Vai oireita nuppu? ;) toivotaan että pitävät paikkansa.

Mua ärsyttää että mulle tulee oviksen jälkeen pahoinvointia ; ekassa kierrossa oli oikein voimakasta ja nyt 3.ssa sellaista että huomaa. Velloo ja velloo.
Muuten normaali olo.
 
Virkki: Niin toivon, että teille oma pienokainen niistä kolmesta alkiosta lähtee kasvamaan! Pitkä on ollut teidän tie!

Oma e-rit-täin omituinen napa:

Tämän aamun testi, kp 24

http://aijaa.com/7sxfv9

Omituista, hyvin omituista! Kiertohan mulla on koko ajan ollut lyhyt. Ovisplussan sain kp 10 eli sen mukaan laskien olis kai nyt dpo 13. Soittelin jo neuvolaankin ja laittoivat ensi viikolle ajan lääkärille. Jostain luin, että tuo 3 + tarkoittaa, että hcg on 2000 tai enemmän, mikä kuulosta tooooodella paljolle tässä vaiheessa kiertoa.

Kiitos kaikille onnitteluista! Varovaisen toiveikkaana mennään. Katsotaan, mitä lääkäri ensi viikolla sanoo!
 
Eikö ole sekin ahdistavaa ku ei yhtään tiedä että miksi HCG niin korkea... Että mitä ihmettä?! Vain kaksoset nostaa noin paljon noin varhain tai sit raskaus on pidemmällä. Mitähän muita vaihtoehtoja voi olla?
 
No arvaa vaan Helmiina, miten ahdistavaa!

Kalis, Löysin semmosen taulukon, jonka mukaan 1-2 vko hc 25-200, 23 vklo 200-2000 ja 3 + 2000->. Joka tapauksessahan tuo on ihan liikaa viikkoihin nähden.

Hartaan guuglettelun jälkeen olen tullut siihen johtopäätökseen, että vaihtoehtoja on kolme: joko raskaus on todellista pidemmällä eli edelliset menkat oli valesellaiset tai kyseessä on monikkoraskaus tai se pahin vaihtoehto eli rypäleraskaus. Rypäleraskauden riskihän kasvaa äidin iän myötä ja myös aiemmat keskenmenot (mulla 2) voi lisätä riskiä.

Myös kromosomipoikkeavuus voi nostaa hcg:tä, mutta en tiedä, joko se tässä vaiheessa tuosta syystä nousisi...

Tietysti toivon, että tässä oltaisiin pidemmällä kuin päivät sanoo, enkä monikkojakaan pahakseni pistäisi, vaikka tiedänkin ettei se ihan ongelmatonta ole. Eniten tietysti huolestuttaa tuo kolmas vaihtoehto ja välillä olen jo ihan varma, että sitähän se on....

Kyllä on pitkä viikko edessä!
 
Keltsi! Ei nyt maalata ainakaan niitä piruja seinälle.
Toivotaan, että kaikki hyvin. Vaikka sitten ne tuplat.
Sepä tässä onkin, kun välillä mietitään onko liian haalea viivanen ja välillä liian tumma.
Teitkö sä viime menkkojen jälkeen negatiivisia ovistestejä?
Mulla meinaan ovistesti näyttänyt plussaa ja testiviiva tummempi rv 4+1.
Oi hitsi, oliskin tuplapotti. Olis aika ihkuu.
Mä oon tuplakuumeillut jo vuosia. :)
 
No johan on viiva, KeltainenSeepra! Onnittelut siitä! Uskotaan ja toivotaan, että kyseessä tosiaan olisi joko pidemmälle ehtinyt raskaus tai sitten tuplajättipotti. Testailitko edellisessä kierrossa ja näyttikö testit silloin ihan puhdasta negaa?

Joku kun kyseli historiasta, niin täällä on myös yksi epätoivoinen tapaus. Ekan yritys aloitettiin kylläkin vasta kun olin jo täyttänyt 40 v. parisen vuotta sitten. Eka vajaa vuosi yritettiin luomuna, sinä aikana _mahdollisesti_ yksi kemiallinen (en testannut silloin ollenkaan, mutta menkat oli muutaman päivän myöhässä ja mulla yleensä aina säännöllinen kierto). Sit mentiin tutkimuksiin ja aloitettiin aika nopeasti hoidot, joita on nyt tahkottu vajaa vuosi tuloksetta. Kolme alkionsiirtoa takana ilman yhtään onnistumista. Joku mielenhäiriö vaan pistää jatkamaan ja toivomaan edelleenkin...

Nyt itse asiassa tuhruttelee jo, joten huomenna varmaan kp1. :(
 
Voi, Keltsi, kunpa et ois tehnyt digiä! Tietenkin mieli alkaa maalailla kaikkea, kiitos Googlen. Mulle kävi silloin joulun aikaan niin, että testit näytti vahvaa plussaa tosi aikaisin ja sitten tulikin nega! Oli kemiallinen. Toivotaan nyt, että sulla on kaikki ok. Ois ne kaksoset. Onko teillä sukurasitteita siihen? Ja saa tilittää omanapaisesti aina, kun on tarve. Itse kullakin on välillä näitä jaksoja.

Roxanne, samassa veneessä ollaan! On tämä kyllä niin syvältä. Onneksi sulla on se yksi vielä pakkasessa. Onko sulla tehty luonnolliseen kiertoon siirtoja? Onko sulla kokeiltu mitään muita niksejä? Mä haluaisin kokeilla niitä estradot- laastareita.

Mulla on niin kiireistä, että en paljoa ehdi muuta tekemään kuin kotona nukkumaan. Reilu kuukausi paiskottu töitä ja niinpä sitä on aina samassa oravanpyörässä. Jospa tämä tästä.

Onko kellään muulla jännät päivät? Saitko Luppana jo AMHn??
 
Virkki joo, todellakin samassa botskissa ollaan! Mulla on kaikki siirrot tähän mennessä olleet tuoresiirtoja, joten ihan luonnolliseen kiertoon on menty. Gonapeptyl-pistos vain tukena, ja senkään hyödyistä ei ilmeisesti ole pitävää näyttöä. Nyt PAS:siin lähtiessä popsin muutaman päivän letroja. Mutta hyvä ajatus varmasti pyytää jatkossa lisäapuja, jos ei kerran tärppejä tunnu tulevan. Kaikki keinot vaan kehiin!

Hienoa, että teillä on kumminkin vielä kolme alkiota pakkasessa. Jospa niistä joku saataisiin nyytiksi asti. :love: Tsemppiä työkiireisiin, toivottavasti helpottavat pian!
 
Voi, Keltsi, kunpa et ois tehnyt digiä! Tietenkin mieli alkaa maalailla kaikkea, kiitos Googlen. Mulle kävi silloin joulun aikaan niin, että testit näytti vahvaa plussaa tosi aikaisin ja sitten tulikin nega! Oli kemiallinen. Toivotaan nyt, että sulla on kaikki ok. Ois ne kaksoset. Onko teillä sukurasitteita siihen? Ja saa tilittää omanapaisesti aina, kun on tarve. Itse kullakin on välillä näitä jaksoja.

Roxanne, samassa veneessä ollaan! On tämä kyllä niin syvältä. Onneksi sulla on se yksi vielä pakkasessa. Onko sulla tehty luonnolliseen kiertoon siirtoja? Onko sulla kokeiltu mitään muita niksejä? Mä haluaisin kokeilla niitä estradot- laastareita.

Mulla on niin kiireistä, että en paljoa ehdi muuta tekemään kuin kotona nukkumaan. Reilu kuukausi paiskottu töitä ja niinpä sitä on aina samassa oravanpyörässä. Jospa tämä tästä.

Onko kellään muulla jännät päivät? Saitko Luppana jo AMHn??
Soitin tänään eikä ollu vielä tullu arvo:(... Vissiin sit tiistaina lääkäri paiskaa arvot päinnäköö..oisin niin halunnut tietää ennen lääkäri aikaa niin oisin voinut vähän sulatella asioita...
Voi virkki:cry: miksi se pikkunen ei vaan voi tarrata... Jotain limistä paksuntavaa hormonia kyllä kannattaa "vaatia"
 
No johan on viiva, KeltainenSeepra! Onnittelut siitä! Uskotaan ja toivotaan, että kyseessä tosiaan olisi joko pidemmälle ehtinyt raskaus tai sitten tuplajättipotti. Testailitko edellisessä kierrossa ja näyttikö testit silloin ihan puhdasta negaa?

Joku kun kyseli historiasta, niin täällä on myös yksi epätoivoinen tapaus. Ekan yritys aloitettiin kylläkin vasta kun olin jo täyttänyt 40 v. parisen vuotta sitten. Eka vajaa vuosi yritettiin luomuna, sinä aikana _mahdollisesti_ yksi kemiallinen (en testannut silloin ollenkaan, mutta menkat oli muutaman päivän myöhässä ja mulla yleensä aina säännöllinen kierto). Sit mentiin tutkimuksiin ja aloitettiin aika nopeasti hoidot, joita on nyt tahkottu vajaa vuosi tuloksetta. Kolme alkionsiirtoa takana ilman yhtään onnistumista. Joku mielenhäiriö vaan pistää jatkamaan ja toivomaan edelleenkin...

Nyt itse asiassa tuhruttelee jo, joten huomenna varmaan kp1. :(
Roxsulle kans pahoittelut huti kierrosta:(
 
Keltainen Seepra - joo, rypäleraskaushan voi nostaa hcg:n nopeasti korkealle. Toivotaan nyt hartaasti kuitenkin, ettei olisi. Se on kuitenkin suht harvinainen. Toivotaan monikkoja (vaikka siinäkin omat riskinsä) tai edellisestä kierrosta alkunsa saanutta raskautta. Minä olen välillä katsonut Friiltä siltä "Oho, olen raskaana" -jenkkiohjelmaa. Ja pakko se on uskoa, että joillakin tulee kuukautiset (tai niitä täysin muistuttava vuoto) raskaanakin. No, useammin nämä yllätysraskaana olleet ei ole huolestuneet menkkojen poisjäännistä, koska on ollut ehkäisy jonka on sanottu voivan jättää kuukautiset pois, tai muutenkin epäsäännöllinen kierto sairauden, vähäisen rasvaprosentin tai muun syyn takia. Mutta joillakin on nimenomaan aluksi ollut ihan normaali "kuukautisvuoto".
 

Yhteistyössä