40+ so what wol.13

olen kyllä lukenut ja jopa melkein ymmärtänytkin kaikki kommentit ja vastaukset, kiitos vielä kaikille, tosi hienoa että jaksatte tosiaan minua auttaa ja opastaa ...on myös " kiva " lukea teidän juttuja ihmissuhteista ja muista asioista, minä olen kovasti onnellinen että päädyimme tämän elämnäi toisen suuren rakkauden kanssa nyt sitten kuitenkin takaisin yhteen, 4 vuoden tauon jälkeen mutta on se jännä miten sitä juuri nämä ihmissuhteet tuppaavat olemaan vaikeimpia asioita elämässä vaikka kuinka sitä onkin rakastunut...

Aloin syömään sitä apteekin "multitabs raskaus ja imetys " joskus kk sitten, oisko hyvä ottaa vielä sitä Kuningatahyytelöä lisäksi jos ei nappaa näinä ekoina yrityskuukausina ?

Sitten vielä kysymys oviksesta, jos nyt sitten testaan ens kerralla ja testaan aamulla ja tulee hymynaama niin mikä on paras ajankohta sitten hommailulle ? nythän hommailut ajoittuivat sunnuntai iltapäivään ( heh, Sotsin päättäjäissremoinioitten aikoihin ) ja ovis siis käsittääkseni tapahtui maanantaina ( vai miten se pitää sanoa ? onko tapahtui oikea sana ? )
 
Lumikki1970 musta niissä ovistestin ohjeissa ainakin lukee, että kun sen hymynaaman saa niin sen jälkeen vaan petipuuhiin ;) oisko se sitten hymynaaman saatua, niin 2 päivää sitä otollista aikaa. Oikaiskaa jos olen väärin ymmärtänyt :)

Mulla ei ole tässä kierrossa tietoakaan mistään limoista, mahtaako vaan oili kiertää mut, ei perhana!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Mun kroppa on kyllä sekaisin. Jostain syystä testasin vielä ovista. Liuskaan tuli taas vähän vahvenpi viiva, joten tein vielä kotia tultua clearbluen digitestin ja sain hymynaaman. Whaat?! Tänään? Kp 16. Oikeesti? Antaaks toi CB:n digitesti vääriä hymynaamoja? En olis uskonut. Eikä taida uskoa mieskään että joutuu vielä hommiin 15h työpäivän jälkeen... :O
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
JESS Tyydeli, tulihan se sieltä =) Kyllä mä ainakin luotan noihin hymynaamatesteihin. Tiedetään miten siellä ilta tänään päättyy kun pieni saatu nukkumaan ;);)
Hih-hih-hii... Tyttö nukkuu jo, mies vaan puuttuu vielä! Kaipa se sieltä kohta tulee töistä.

Oli vaan niin omituinen olo tänään. Koko alavatsaa turvotti. Turvottaa edelleen. Siksi kai tajusin testata, kun ihmettelin mitä se on. Ei todellakaan mitään nippailuja jommalla kummalla puolella. Limat nyt on mitä on... Näillä mennään! Ehkä mullakin on sitten jotain jännättävää parin viikon päästä!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Mur-mur voi miten kiva kuulla, että olet seesteisemmällä päällä. Eihän sitä vielä tiedä, vaikka olisitte vielä yhdessäkin. Ehkä mieskin tästä jotain oppii.
Kaikkea hyvää ja ihania päiviä sinulle !!! :hug:
 
Mur-mur voi miten kiva kuulla, että olet seesteisemmällä päällä. Eihän sitä vielä tiedä, vaikka olisitte vielä yhdessäkin. Ehkä mieskin tästä jotain oppii.
Kaikkea hyvää ja ihania päiviä sinulle !!! :hug:
Kiitos ihuna Uudi:kiss:
..jospa joku kuuli sen rukouksesi puolestani:heart:..ja kyllä - mies sanoi tästä jotain oppineensa..niin minäkin.
Pelottaa ihan kun olo nyt niin hyvä, onnellinen..pakko vain uskaltaa, sydän niin kovin kertoilee/tuntee että tämä voi todellakin onnistua..ja kyllä mie sitä järkeäkin käytän.=)

Kaikkea hyvää sinne siulle ja possukkaisellesi.:heart:
 
Tyydeli hieno homma, piinaviikot eessä :popcorn: toivotaan että nyt tärppäs!

ON: Ovis kaiketi tänään tikutettu... En kyllä varmaks osaa tosta tikusta sanoa kun ei nyt tosiaan ole sitä hymynaamatestiä apuna : / Mielestäni ne samanvahvuiset viivat oli, ja ainakin ennen hymynaaman on noilla vahvuuksilla antanut... Luulin jo et ei tässä kierrossa oili vierailekaan, mutta varuiks on talleteltu, ja eiku nyt sit vielä vaan :p
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
moikka

Tyydelille ja vauvahaaveita#3lle peukut pystyyn ja tervetuloa piinapäiville. Toivottavasti niiltä tarttuu jotain hihaan (tai jos ei nyt ihan hihaan kuitenkaan) ;).

Mä syön kans tuota raskaus -ja imetysvitamiinia, mutta enemmän tuon imetyksen takia. Joku kyselin minkäikäinen meidän esikoinen on, täytti juuri vuoden :heart: Kiitos lehmänmaitovinkistä, pitää kokeilla antaa varovaisemmin.

Ei mitään erikoista täällä, paitsi miehen kanssa taas tosi mukavaa ja se on kiva se. Näitä hankalia päiviä nyt on välillä varmaan itse kullakin. Itse tiedän ainakin olevani tosi hankala, jos kertyy liikaa univelkaa ja viime aikoina on kertynyt.

Oletettuihin menkkoihin noin viikko eikä kyllä mitään tuntemuksia :(. Ainoastaan aika vilu on ollut tänään, mutta on vähän flunssaa ja liian lyhyet yöunet, joten eiköhn se kuittaudu sillä. Ekassa raskaudessa oli oireena ihan järkyttävä palelu, muistaa kahdessa ei kyllä ollut. On se kumma, miten paljon oireet saattavat vaihdella raskaudesta toiseen (sekä ennen että jälkeen plussan). Pöh. No, toivon silti parasta, eli plussaa. Mites muut piinailijat, onko lupaavia oireita?

Saana voisi taas tulla päivittämään kuulumisiaan ;).
 
  • Tykkää
Reactions: Saana72
Iltaa!

Täällä hämmentyneenä:

Edelleenkään niitä menkkoja ei näkynyt, joten tein kaapissa olleen apteekin testin. Tauluun tuli kaksi viivaa!!! Positiivinen, uskomatonta :O

Ei tätä meinaa ollenkaan uskoa todeksi, kun oli ne kaikki negaa ennakoivat oireetkin... Kunpa tämä nyt pysyisi matkassa loppuun asti.

En uskalla vielä vähään aikaan mennä mihinkään raskautuneitten ketjuun, joten roikun vielä täällä taustalla ja pitelen peukkuja teille kaikille!

Oikein paljon plussia toivottelen tähän ketjuun :heart:
 
Hienoa Esteri ja vauvahaaveita#3, onkin sitten hurjasti jännitettävää tossa kymmenen-neljäntoista päivän päästä!! Nuo muutamat piinailijat, äiti seiskanelonen, lumikki ja tuuliannaliina, siinä ennen meitä. Luulisi menevät kivasti nämä piinapäivät. Olo ainaskin huomattavasti tyytyväisempi kuin alkuviikosta oli...

Ja onnea Iines*! Kuinka ihanaa!! Tuotahan me kaikki täällä odotamme!!
 
Saana täältä taustalta hutelee..

Paljon onnea Iines*!!!! :flower: :heart: =)Vihdoinkin toinen plusssa tähän pinoon, jospa nyt plussajuna lähtis kunnolla käyntiin ja monet piinailijat tulisivat perässä odottajiin. +35v kuumeilijoiden ketjussa olen käynyt kurkkimassa ja sielläkin on plussia ruvennut oikein ropisemaan:heart:

(.) raskausoireita edelleen vaihtelevasti, mielialavaihtelut (nyt ymmärrän naisia joilla pahat PMS-oireet, mieskin on ihan kauhuissaan :ashamed: )väsymys, oksetus, nälkä, ei tee mieli mitään ruokaa, menkkajomoilut, tissit kipeät jne... Välillä niin huono olo (yleensä iltapäivisin/alkuillasta) ettei voi kun maata (voi taapero raukkaa kun ei ole äidistä oikein seuraksi) syöminen auttais mutta mitään ei saa alas. Eli ihan hyvin on oireita, siltikin vielä välillä epäuskoinen olo raskauden suhteen. En ole esim vielä aktivoitunut lokakuisten ketjussa (no suurin osa tooosi nuoria odottajia seillä, joten jotenkin vaikea samaistua heihin). Torstaina on ultra jossa sitten selviää onko kohdussa asukas oikeassa paikassa ja kaikki hyvin :heart:. Siihen asti koitan todellakin pitää jalat maassa, jos tuleekin huonoja uutisia, etten sitten putoisi niin kovaa ja korkealta... :'( Kuitenkin mielessä pitäen että paljon suurempi todennäköisyys että kaikki on hyvin kuin huonosti.:heart:

Seurailen edelleen teitä ja toivon paljon plussia tähän kiertoon, jotenkin luottavainen olo, että ainakin pari olis tulossa =)

Terveisin Saana 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää viikon alkua itse kullekin :heart:. Täällä meillä onkin tosi paljon piinailijoita tällä hetkellä. Siis tosi paljon. Kyllä nyt jollekin se plussa on tultava ja mielelläänhän kaikille :)

Iines, paljon paljon onnea, toivotaan että pysyy mukana loppuun asti. Joku kohtalon sormi varmaan, kun sut listoille just lisättiin ja sitten samantein plussa. Mahtavaa :)

Lumikki: Mulle lääkäri "määräsi" seksiä niin, että kun tiistai aamuna on hymynaama, niin ma, ti ja ke talletteluja vähintään.

Tyydeli: Hienoa, pääasia että bongasit tuon vaikka oli myöhässä, tuleekohan sulle vähän "pitempi" kierto tällä kertaa (vaiks semmonen >11 kk ;)).

Vauvahaaveita: Mulla on myös aina suhteellisen tasavahvat viivat ja silloin myös digi hymyilee.

Tuuliannaliina: Ei niin mitään oireita taaskaan :( Olitko sä samoilla dpoilla? Nyt on mulla dpo 5 (vasta.....)

Hienoa, että on Saana pysynyt kyydissä ja voit kuitenkin suht hyvin. Eikös siellä ole odottajien puolella +40 pino myös??
Mitä ajatuksia tuo +40 mammoille melkein pakollinen punktio herättää?? Vai onko liian aikaista ajatella sellaisia asioita?

Ei ole siis kuumia aaltoja, ei ole rinnat arat eikä mitään muutakaan kummallista oloa. Välillä on toivo korkealla, mutta suurimman osan aikaa kuitenkin suuri epäily koko hommaa kohtaan taaskin :/
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti seiskanelonen;29630111:
Hienoa, että on Saana pysynyt kyydissä ja voit kuitenkin suht hyvin. Eikös siellä ole odottajien puolella +40 pino myös??
Mitä ajatuksia tuo +40 mammoille melkein pakollinen punktio herättää?? Vai onko liian aikaista ajatella sellaisia asioita?

/
Sinne 40+ odottajiin teitä kaipailenkin, siellä on kovin kovin hiljaista, vaan pari merkintää koko alkuvuonna, eli nyt siskot kaikki plussaamaan :heart:

Mulle ei kyllä olla mainittu "pakollisesta" punktiosta mitään. Neuvolantäti ei maininnut sanallakaan mun ikääni (tai lievää ylipainoani painoindeksi 28). Itse taisin enemmänkin hössätä iästä. Kysyi vaan että halutaanko nt-seulaan. Hän oli rauhallinen ja tosiaan korosti että suurempi todennäköisyys saada terve lapsi kuin keskenmeno tai sairas lapsi. Olenkin päättänyt (koittaa ainakin) olla googlailematta ja murehtimatta etukäteen ja murehtia vasta sitten jos jotain murehdittavaa tulee eteen. Edellisessä raskaudessa luulin että joudun tekemään päätöksen punktiosta ja se oli ihan kamalaa, ajattelin kauhulla että jos oma "turhamaisuuteni" aiheuttaa keskenmenon terveelle ja niin toivotulle sikiölle. Onneksi pääsin ns. aikaiseen rakenneultraan rv 14 ja kaikki näytti normaalilta ja todennäköisyysluvut sairaalle lapselle olivat minimaaliset (olin siis 38v silloin). Silloin kylläkin vu:ssa yksityisellä oli gyne ehdottamasti sitä mieltä, että puntio on otettava, kun olin jo niin vanha! :O

Nyt jos seula hälyttäisi, todennäköisesti puntio tehtäisiin (on kuitenkin jo tuo yksi ihana terve lapsi) ja niinkuin jo ennen myönsin, minusta ei varmaankaan olisi erityislapsen äidiksi :ashamed: No en tiedä pystyisinkö kuitenkaan raskautta keskeyttämään jos olisin esim jo potkut tuntenut (miksei niitä juttuja voisi selvittää jo heti raskauden alussa, vaikka raskaustestin yhteydessä :LOL:.) No kuitenkin luotan hyvin pitkälle luonnonlakiin, että viallinen alkio poistuu automaattisesti jo aivan raskauden alkuvaiheessa. Näitä asioita on toki liian aikaista murehtia ja miettiä ja pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin. Mutta kyllä tämä raskauden alku on yhtä jännittämistä (ensin vu, sitten nt-ultra, veriseulan tulokset, RU jne ja loppuraskaudesta tietysti liikkeidenlaskenta yms, phuuh), koskas sitä sais alkaa nauttimaan raskaudesta ja suunnitella tulevaa? :confused:

Äiti seiskanelonen mullakaan ei ollut juuri mitään oireita ennen plussausta ;)
 
Esteri, hienoa, samat piinailupäivät siis jälleen =)

Tuuliannaliina, mulla oli ainakin viimeksi alkuraskaudessa iltaisin aina kova vilu :)

Iines, paljon onnea plussasta :heart:

Nyt vaan toivotaan että meitä monta vielä pääsisi plussajunan kyytiin, tyrkyllä meitä ainakin on ;)

Niin ja Saana, tosi kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi =)
 
Viimeksi muokattu:
Iinekselle onnea!!!

Piti itseni varmistaa, että olihan se oili eilen ja testasin. Mutta siellähän olikin vahvaakin vahvempi positiivinen o-testi. En ole noin vahvaa saanutkaan. Ja mies ilta-yövuorossa. Ehtiikö huomenaamulla vai säilyisivätkö eiliseltä?
 
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIInes!!!!!!!!!! Onnea onnea onnea :heart::hug::flower: Mä olen aivan valtava onnellinen puolestasi!!! Ihan mahtavaa. Eilen meinasin päivittää listaa, mutta sitten tuli niin monta kysymystä vastaan just esim sun päivistä, että piinailetko vielä tosiaan vai oletko taustalla vai mitä etten päivittänyt. Ja nyt sitten tuollaiset uutiset! Ei voi sanoa kuin että jeeeeeeee!

Saana: ihana kuulla uutisia ja että kaikki vaikuttaa olevan hyvin! Tule sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi! Olen aikalaisen varma että jotain näkyy, jos kerran oireitakin on noin paljon. Yleensä kait ne oireet loppuu, jos pikkuisen elämä loppuu alkumetreillä. Mullakin on muuten ollut kaikissa raskauksissa ihan järkyttävää mielialanvaihtelua, mies parka on ollut ihan pulassa.

Esteri: kiva että oili käväisi kylässä ja saitte kestitettyä ;). Nyt vaan jännäämään.

Pitäisköhän mun päivittää listaa? Mä mietin eilen sitä, etten kyllä millään muista milloin kelläki oli ovis, enkä jaksaisi surrata keskustelua ties mihin asti, ja näinollen en oikein osaa lisätä ihmisiä piinailijoihin. Miten muuten, jos pistetään piinailijoihin, niin muutetaanko päivät MYÖS sinne ylimpään kp- listaan? Eli on molemmissa.

Äiti74: harmi ettei sullakaan ole oireita, mutta tosiaan eihän kaikilla ole. Toivotaan parasta! Mulla on tälla haavaa näköjään jo dpo8. Vauvahaaveita3lle kiitos tsempeistä, mutta vilu meni kyllä eilen ohi villapuserolla, höh! :(. Jonkinlaisena 'oireena' voisi ehkä hyvässä uskossa pitää pikkuisia finnejä, joita on ilmaantunut rintakehään. Mulla tulee niitä kyllä aina välillä ennen kuukautisia, mutta yleensä pari päivää ennen ja vähän erilaisia. Nyt menkkoihin on kuitenkin vielä 6 päivää. No, toivossa on hyvä elää, vaikka kuten sanoin, en oikein usko että tässä kierrossa tärppää. Testejäkään ei ole yhtään kaapissa. Testata en kyllä varmaan aio ennen kuin lauantaina, jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Mikä olisi hyvä ja halpa ja herkkä (!) testi? Sellainen 10 (mitälie yksikköä) olisi hyvä, ei 25. Ja ehtistköhän vielä netistä lauantaiksi?
 
Tuuliannaliina ehdit varmaan vielä saada netistä kun laitat tänään/huomenna tilauksen sisään. en ole seurannut noita herkkyyksiä. Itse testasin pregchekillä (sittarista). Digi on hyvä olla olemassa ihan varmuuden vuoksi... jos pärähtääkin tosi vahvat viivat, niin sitten digi kehiin :D

Ei ole kaikilla oireita ei, ja jotenkin tuntuu että näin vanhemmiten vielä vähemmän. Mutta luulisin, että itselläni olisi jotain oireita, olen sellanen oirehtija muutenkin :kieh:

Kyllä nuo KP:t muutetaan myös samalla kuin dpo päivät. Mutta eihän sun tarvii noita silleen seurata. Eiks täälläkin jokainen ilmottelee omat päivitetyt tietonsa punaisella tai muuten korostetusti (puhelimella ei saa kai punaista väriä). Joten ne vaan bongailee ja lisää listaan. Ja mun mielestä nuo pari kuumeilijaa, joiden KP:t on paukkunu on paljonkin yli, voi laittaa vaikka taustalle (nyt älähdyksiä jos haluatte pysyä listalla :) )
Jos lista on kovin kaukana, voin minäkin sitä päivitellä välillä.

Kyllä minua jo vaivaa se mahdollinen punktio siinä mahdollisessa raskaudessa. Jotenkin sitten toivon, että kun tuo on nyt jotain prosentin luokkaa tuo keskenmenon riski siinä toimenpiteessä(vai mitä se olikaan), niin se kuitenkin pienenisi koko ajan se prosentti, kun lääkärit keksii miten sitä pistetään oikein tarkasti tai jotain... no olipa sekava ajatus, toivottavasti saitte langan kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt apua, mäkin menin vielä tänään pissimään ovistikkuun, ja samanvahvuiset viivat edelleen!? Siis mahdanko nyt tässä kierrossa ovuloida ollenkaan... nyt jo kuitenkin kp15/28 Mulla säännöllisesti 14päivää oviksesta aina menkat alkanu, nyt kyllä jos ovis vasta tuloillaan niin venyy kierto vai?
 

Yhteistyössä