40+ so what wol.13

Meinaa pää hajota! Paras ystävä, samanikäinen ja lapseton ilmoitti tulleensa vahingossa raskaaksi ehkäisystä ja vähäisistä sekstailuista huolimatta! Olen onnellinen hänen puolesta, mutta nyt meinaa musertaa.. Enkä pääse mihinkään yksin huutamaan (esim. Autoon?!), kun minilomalla äijän kans, joka ei ihan tajua fiiliksiä..
 
Karoliina, paras ystävä. Oliko kertominen hänelle vaikean oloista? Kyllä elämä on epäreilua. Onneksi en tiedä ketään ikäistäni joka edes pienessä mielessä ajattelisi lasta. Nuoremmat kyllä ja jotenkin se on tavallaan omassakin mielessä sallitumpaa kuin ikäisteni. Ja sekin vain siksi kun en itse raskaudu ilman hoitoja ja niidenkin kanssa voi näemmä käydä hullusti.
Mutta huuda virtuaalisesti epäreiluus jos se edes hiukan auttaisi. Haleja ihan hirveesti sinne.
 
Kiitos zandi kyl tää tästä tasaantuu. Paras tai yksi parhaista ystävistä, hirveästi en ole tästä yrittämisestä hänen kanssaan jutellut, tietää tietysti keskenmenosta. Meillä on pitkä välimatka , mutta kertoi juuri ennen kuin ehkä nähdään. Kiva, kun varoitti! Mutta tuntui oleva ihanan innoissaan! Hieno homma se! Tässä itellä hakkaa päässä ajatus myös siitä, miksen ole paremmassa kunnossa, laihduttanut, laihempi jne. Omaa syytä siis, ettei..

Silti edelleen toive elää, nännit arat ja olen kuumempi kuin äijä?! Ja nyt kukonlaulun aikaan on nälkä!! Tänään menen apteekkiiin!
 
Karoliina, tosiaan kiva kun varoitti, niin kerkeät "toipumaan" pahimmasta ennen kuin kohtaatte kasvotusten. Eipä mene surressa sitten toisen läsnäollessa.
Muistetaan vaan kaikki, että kaikki tuo voi olla meilläkin nurkan takana ja koskaan ei voi tietää, koska kuluva kierto on se THE kierto. :)

Oma tyhjennykseni ei tainnutkaan olla siinä 1½vkoa sitten olleessa möntissä. Uusimpia kuulumisia voi lukea täältä.
 
Voi ei Zandi! Toivottavasti tuo olisi ihan asiaan kuuluvaa vuotoa. Kun minulla nämä tyhjäykset on epäonnistuneet, niin mulla vuotoa on tullut vain vessassa käydessä. Sellaista paksua, hyvin tummaa verta. Nyt kaavinnan jälkeen vuoto oli kirkasta, kuin haavasta tullutta. Siitä en ollut huolissani. Mutta nämä epäonnistuneet olen aina oikein aavistanut.... Vain vessassa käydessä, vähäistä kylläkin, mutta paksua veristä tavaraa. Onneksi sulla on se jälkitarkastus varattu! Siellä ne viimeistään huomaa, jos joku on vialla. Jos ensi vkolla ei ole loppunut, niin voithan sä käydä näytillä. Ootko tehnyt R-testiä?

Arvatkaa? Mulla taitaa olla hormonitoiminta käynnistymässä. Niin kamalat limat päällä, ettei tosi. On tämä oman kropan seuraaminen niiiin mielenkiintoista ja mikä ihaninta: kaiken saa jakaa huoletta muille! :whistle:
 
Virkki, jos nuo limat kertovat hormonitoiminnan käynnistymisestä, niin mulla ne on kyl käynnistynyt heti seuraavana päivänä möykystä. :D Jos voisin luomusti tulla tästä kierrosta raskaaksi, niin varmasti tulisin (vaikkei tää nyt oikein mikään kierto edes ole). Ja en ole testannut raskaustestillä, voiskin katsoo olisko tuolla niitä wondfon testejä viel jäljellä, jos huomen aamuna pissis tikkuun. Kai sekin on paras ottaa aamuvirtsasta jos sen jostain ottaa.

Mutta eiköhän ne sun limat teillä kerro, että olette pieniin päin kohta puoliin. :cool: Toivotaan, että tällä kertaa todellakin loppuun saakka. Peukkujaa!
 
Toivottavasti zandi tuo oli yksittäinen viimeinen sattuma ja nyt ois tyhjää täynnä. Tarkastus sit kertoo vielä!

Virkki onnea kropan heräämisestä!

Minä sit hätäikin ja tein r-testin tänään, kai liian aikaisin, kun dpo 11.. Tulos ainakin oli negatiivinen ja mä niin pelkään, että se pysyykin. Todennäköisempäähän se on, en tiä miten kestää pää tai no kestäähän se, surku vaan tulee puseroon!
 
Huomenet... tässä mietin... kun viime raskaudesta on niin hitsin kauan, etten enää muista. Niin, sitä, että voiko ihan ensimmäinen ja näin varhainen oire raskaudesta olla sellainen kumman seesteinen olo. Kun mulla on semmoinen jännä olo, vaikea selittää, mutta esimerkiksi oireilee kummallisena kotonaolokaipuuna.. olen siis normaalisti melko sähikäinen, koko ajan treenaamassa jne. Olen niin antipuutarhaihminen kuin olla ja voi... löysin itseni nyppimästä pihaa... eilen hain jopa parvekelaatikot ja kukat. Tässä talossa ei ole 10 vuoteen ollut parvekeruukkuja :D Sitten musta todellakin tuntuu, että KUVITTELEN kaikenmaailman kuvotuksia, koska niitä nyt ei voisi vielä edes ollakaa, mutta varmaan pää tekee tepposet, kun niin kovasti toivoo. Mutta tuota tosissaan ihmettelen, että eilenkin jätin salitreenin VÄLIIN, ennenkuulumatonta, ja lähdin hakemaan niitä hitsin parvekelaatikoita illalla. Sisustaminen ei oo ihan mun juttu.. ja eilen kaupassa näin sellaisen hervottoman kokoisen ihanan kellon.. ja mikään ei auttanut... kysyin myyjältä pienessä putiikissa, että onko tuo seinällä oleva kello myynnissä, mä HALUAN sen.. ja kello kainalossa kotiin. Ei totisesti. MINÄ!!! Ei kai tässä muuten mitään, pitäis vaan nauttia, kun tällainen kohtaus joskus iskee :LOL:
 
Katjusmaaret: sun pesänrakennusvietti on herännyt!!! Vaarallista! (y) Siitä en tiedä, onko se oire, mutta merkki ainakin siitä vauvakuumeesta! Seurailen mielenkiinnolla, onko se oirekin.

Miten muut naiset? Ootteko ihan lomalla kaikki?

ON: odottelen kuukautisia innokkaasti! Alkaisipa jo normaali kierto! Sen aikaa keskistyn kuntoiluun!
 
Voi Karoliina.... :(

Mulla hajoo pää.. tänään siis töissäkin eka kahvi maistu kummalliselta.. No, sitten koko päivän semmosta kummaa oloo alamahalla ja KAMALA NÄLKÄ... mä söin siis puolet työajastani.... Ja iltapäivällä semmoinen nipistävä kipu vasemmalla alamahalla. Ja kun menin vessaan ennen kun lähdin kotiin, niin pyyhkiessä hiukan rusehtavaa vuotoa paperiin.. menkkojen pitäis siis alkaa yli viikon päästä vasta, jos se ovis olis ollu torstaina, tää olis nyt dpo 4 päivä.. Mulla ei ole koskaan ollut mitään kiinnittymisvuotoa... mutta mitä hittoo tää on.. ei mitään välivuotoja muutenkaan ollu koskaan..
 
En tiedä juu, mitä oireet merkkasi?! Tai no rinnathan voi olla arat ennen menkkoja. Mutta tuo lämpötila, eilenkin 37 astetta :eek: se oli mun mielestä jo tosi kova oire. No tämmöstä tää on, jotenkin kiukuttaakin, mutta miten sitä nyt olis purkamatta äijään, ei kai tää sen syy ole kuitenkaan.. Keräilläänpä taas toivoa toivottomuuden keskeltä seuraavaan ovikseen, eli ehkäpä noin 22 päivän päähän.

Katjusmaaret toivottavasti on tärpännyt :)

Virkki hyvä tuo kuntoiluun keskittynyt. Minä aion nyt laihduttaa muutaman kilon tarkkailemalla, mitä syön. Siinäpä sitten lomasuunnitelmaa. Pudotettavaa olisi runsaasti, mutta ei sitä kaikkea saa pois tässä. Itteensä saa siis syyttää siitäkin, ettei ole pitänyt parempaa huolta itestään, jolloin hedelmällisyys on heikkoa jne. Jahas rupeen vaipumaan itsesyytöksiin. Että silleen, paree lopettaa jo :)
 
Katjusmaaret: kyllä nyt merkkiä pukkaa! Voihan se olla kiinnittymisvuotoa. Mulla oli sitä vko hedelmöittymisen jälkeen.

Karoliina: sulla ei ainakaan vaihdevuodet kolkuttele, jos oli noin pitkä kierto. Tai sitten sulla oli jotain tapahtumaisillaan siellä kuten Äiti seiskanelonen sanoi!
 
Pirtsi taas äkkiseltään huutelee kun ei muutakaan keksi ja kännykällä en pääse kirjautumaan (?) !
Ensinnäkin Zandille ja muille kovia kokeneille ihan hirmuinen halausrutistus. Olen seurannut ketjua joka päivä vaikken kommentoimaan ole päässyt, myötäelänyt matkassa koko ajan!

MaiMei kävin niissä ekoissa verikokeissa ja voi jösses miten perseelleen asiat meni!
Menin kokeeseen kp 4 yövuoron jäljiltä. Kun vuoroni tuli, se toimistoneiti kysyi että mitä sulta otetaan. Sanoin, että mulla on lähete lapsettomuuslabroihin ja se siihen tokas että "niin mitkä?".
Se tivasi aikansa, ja minä ymmyrkäisenä puolihumalassa yövuorosta yritin sönköttää, että jotain FSH-arvoja ja sellaista.
Asiaan ei saatu mitään järkeä, ei sitten mitään ja se alko soittelemaan lähettävälle lääkärille, että mitä tälle ämmälle pitää tehdä. Tivasi minulta tiukkaan sävyyn, että MITKÄ FSH-ARVOT ja paljon niiden pitäs olla. -Mistä helvetistä minä tiedän?? Luulin, että niihin verikokeisiin mennään ja ne tietää mitä tekee, kukaan ei informoinut minua tästä millään tavalla.

Noh, noin tunnin odottelun jälkeen selvisi, että en olisi saanut tulla yövuoron jälkeen, ois pitäny olla syömättä 12h, ois pitäny tuoda klamydia näyte, ja joku tietty verikoe otetaan vain klo 11-14 välisenä aikana ja minä olin siellä 8.00.


No he ottivat ihan hemmetin kiukkuisena kuitenkin 3 putkiloa jotain, ja sain ohjeet seuraavaan verikokeeseen kp 18-24 ja ohjeet olla syömättä, tuoda kusta paikan päälle sekä itseni. Reklamaatio lähti lähettävälle lääkärille, että ois voinu kertoa mulle jotain ohjeita näihin kokeisiin. Mistä hemmetistä minä oisin voinut tietää??

Nyt eletään ilmeisesti Dpo1.
Eli minä voin alkaa ihan just kohta laittelemaan taas haamukuvia tänne, hahaa!
 
No todellakin pepusta, Pirtsi!! Emmä ainakaan olis kuuna kullanvalkeana tiennyt, mitä testejä musta oltiin ottamassa. Sulta ilmeisesti jotain enemmän, koska mulla ei ollut mitään syömättömyyttä, tiettyä kellonaikaa tai pissiä vaativaa testiä. Vain tietyt kiertopäivämäärät. Oon kyllä sattumoisin osunut klo 11-14 väliseen ajankohtaan. Ootko saanut vielä tuloksia? Ja uusia haamuja odotellessa!

Ööh, harmi, Karoliina! Niin oli hyvät merkit ilmassa! :( Ja Katjusmaaretilla pesää rakennetaan oikein ajatuksella :) Toivotaan, että sinne saapuu pian uusi asukas!

Mä tänään ilokseni huomasin, että naapurin äidillä taas maha pystyssä... Viides mukula. Antas yhden mullekin!

Dpo on joku, mikähän se mahtaa olla, kasi ehkä. Tuiki tavallinen pms-olo, peruskipeät rinnat, ei mitään jännää. Ärsyttää!!
 
Virkki tiiä sitten niistä vaihdevuosista, mullahan ovulaatio tulee tuon clomifenin avulla, joka myös sitten sitä kiertoa pidentää, nyt sentään vaan 35, viimeks oli 39 päivää :D No ilman lääkitystä sais menkkoja ootella loppuelämänsä! Mutta tää nyt on ollut ongelmana 18-vuotiaasta alkaen! Voi kauhistus Pirtsi, yövuoron jälkeen tuommoinen labrakäynti, ois voinu käydä hermoille!

Maimei, jospa tuo naapurin ylihedelmällisyys tarttuis, samaa vettä ja silleen! Ärgh! Jokseenki tulee huomattua hyvin nuo raskaana olevat nykyään..

No niin ja mä oon vähä koonnut itteänikin ja aateltiin heinä- ja elokuu yrittää tässä tähdätä paremmin ja sitten lekurin luo, että keksi ny joku poppakonsti, jos ei ole tärpännyt!

Ai niin ja mä kuitenkin aion tehdä vielä huomenna r-testin, entä jos on ollut kaksi munasolua ja toinen hedelmöittyi ja toinen ei.. Oon siis seko! :D
 
Mä oon ihan varma, että menkoiksi tää tuhru vielä kääntyy... tosin olis tooosi lyhyt kierto, 18 päivää... mutta kun alavatsanipistelyt on siirtyneet jomotukseksi selän puolelle, missä mulla on yleensä menkkakivut ja jotenkin vaan tuntuu, että ei tää nyt näin hyvin vois mennä putkeen :(

Ja mitä tulee noihin verikokeisiin niin mä olisin varmaan yövuoron päälle jo nylkenyt neiti vastaanottoneidin elävältä tuossa tilanteessa. Ei kai nyt siunaa ja varjele asiakkaan kuulu tietää kaikkea maan ja taivaan väliltä... mulla niin nousi paineet kun mää luin tuota. Hohhoijaa..
 

Yhteistyössä