40+ so what wol.13

Hola! Dpo 12, kp25/29 no oire yet, en ole muistanut testatakaan.. mutta nyt illalla tuntui kuin olisi vähän menkkajuilintaa.. we'll see

Katjusmaaret - thumbs up!

Pirtsi - olipahan labrakäynti! Nyt kun itekin muistelen, niin ei mullekaan lääkäri kertonut mitään - labran täti opasti - ja jouduin tulemaan uudestaan verikokeisiin..

Maimei - muakin on alkanut ärsyttää kun kaikilla muilla on mahat pystyssä paitsi itellä (tosin läskistä kylläkin) jopa vierustoverit töistäkin! ja naapurin muijalla kans joka vuosi uus mukula, nyt ko neljäs, eivätkä ole nuorukaisia. Jokainen tuntuu lisääntyvän - paitsi minä. Mennään sun kans aika samoja jännäilyaikoja - mikäs on nyt tilanne? Koska ajattelit testata?


Karoliina - joko teit r-testin? Jännäillään yhdessä☺ foto ois kiva ylläri. onko yhä oireita?

Täällä on aika moni jolla on ylikiloja - pitäiskös meiän tsempata toisiamme muutaman kilon pudottamiseen?

Tää on kans lomalla, mutta tuun tänne häröileen.. missäs kaikki on? Mää oon täällä missä sää oot..

Ihania hellepäiviä kaikille!!!
 
kyä mää pöljänä testasin, siin mitään ollut. Normi menkkameininkiä, rintojen aristus ja kaikki on jo kadonnut. Pöh ja pöh. No 3. yrityskerta km:n jälkeenhän tuo vasta olikin ja tää oli eka kerta, kun meillä oli havainto ovulaation ajankohdasta!

Pitää vissiin tsempata painon pudotusta, ainakin niitä, jotka tahtoo pudottaa!

Ja on kyllä paljon nyt raskaana tuttuja, ja kattellut tuolla liikkuessa, että on niit vanhoi akkoiki raskaana, että että.. :D Ja jospas ny babez sinäkin!!

Juu kaikki vissiin lomailee!? No rentoja päiviä! :)
 
Hei Katos, olihan täällä joku muukin yökyöpeli liikkeellä täytyy katsoa, josko multakin löytyis kaapista jotain testiä huomenna... ( vähän epäilen)

Mulla kans on ollut vähän haasteena bongailla ovista, mutta parit kerrat osunut sekstailut kohilleen, joten voisi tosistetusti olla mahdollista raskautua..
 
Luvassa omanapainen päivitys: KP 18, mutta oviksesta ei mitään hajua. Testasin 9 päivää putkeen KP 9-17 ja KP 14-16 tuli melkein tasavahvat viivat, mutta muuten negaa. Ei siis mitään selkeää plussaa, vaan kontrolliviivat olivat joka päivä hitusen verran tummempia. Tuskailen täällä että onko ovista ollut laisinkaan tässä kierrossa. Joko ne vanhat munasarjani luovuttivat?! :( Joko mitään ei ole tapahtunut tai sitten oli sellainen pikaovis, jota en ehtinyt testissä edes bongata. Todella turhauttavaa! :confused: Yleensä mulla on ollut niin nätit ovistestit vahvistuvalla viivalla ja ovis on ollut selkeästi luettavissa, mutta tässä kierrossa en tiedä yhtään missä mennään. Ehkä lähden siitä että ovis on ollut KP15 aamulla, silloin nippaili mielestäni pikkuisen alavatsassa. Siinä tapauksessa olisi tänään DPO 3. Talletuksia on tehty, joten kai jonkinlainen toivo elää, vaikken tähän kiertoon juurikaan nyt usko.

Mulla on vihdoin alkanut tulla jonkinmoinen ymmärrys siitä ettei meille todennäköisesti toista lasta tule. En ole asiaa vielä hyväksynyt, mutta se on jo edistystä että asia on tajuntaani vihdoin painunut. Pitkä, jossain muodossa varmaan koko loppuelämän kestävä, suruprosessi lienee edessä, mutta yritän kuitenkin keskittyä siihen että olen kuitenkin erittäin onnekas, kun minulla on ihana esikoiseni. :love: Toisaalta, enhän mä kuitenkaan osaa OIKEASTI luovuttaa, joten peitto heiluu varmasti jatkossakin kalenterin mukaan... :whistle:
 
Oi kanssapiinailijani! Terveiset Onnibussista!

Babez: tein ihan purkkiin pissimisen ilosta rtestin aamulla, no eihän siinä mitään näkyny, mut en odottanutkaan. Haluun eroon niistä tyhmistä punapäisistä testeistä, ne ei näyttäny juuri mitään ees siinä kemiallisessa. Nyt on vasta dpo10 (tai 11), mut en oleta mitään muuta kuin menkkoja muutenkaan. Lämmöt ollu nyt tosi alhaalla.

No saapahan litkiä kesäsamppanjaa, kuten eilen Helsingin rannikolla, laps yökylässä :)

Jimima, mäkin oon miettinyt tuota surutyötä. Et onko tämä nyt sellainen asia, jota suree lopun elämää. Ja syyttelee exää, että veit mun hedelmälliset vuodet... Olin aikonut olla raskaana noin 28-vuotiaana, mut eipä sit ollu puoliso messissä, vaikka oli sitä ennen ollut että vauvavauvavauva. Sitte 2v tehtiin eroa. Ja kestihän siinä sitten ne 4v tutustua uuteen kumppaniin ja kääntää sen pää... Noh, ainakin sain upean kahden vuoden ulkomailla-asumiskokemuksen miehen työkomennuksen myötä, oli sekin melkoisesti muokkaava elämänkokemus, ja ikuisesti toinen kotimaa tulee se rakas maa olemaan!

Toivon kuitenkin, että tulee vielä joku Tärkeä Asia täyttämään tätä tyhjiötä, joka tään vauvaprojektin myötä on väistämättä syntynyt. No, ehkä se vauva sieltä vielä tupsahtaa! (Toivo ei ole kuollut eikä kuole vielä aikoihin.)

Nyt kesähän on oivaa aikaa kilojen pudotukseen! Kävelkää uikaa pyöräilkää, marjoja smoothieita salaatteja grillikasviksia! ❤ Mut jos kilonne ovat pepussa, reisissä ja rinnoissa, niin olkaa onnellisia, luin just Facebookissa pyörineen artikkelin siitä että miehiä kiinnostaa (alitajuisesti) naiset, joilla rasvaa noissa paikoissa, koska silloin hedelmällisyys on tehokkainta. Keskivartalolihavuus sit päinvastoin. Itse oon perushoikka, mutta just mahaan kertyy ekana, jee.
 
Heippa flikat! Löysin kuin löysinkin vielä yhden onestep testin - tein sen aamulla dpo12 - ja puhdas negahan sieltä tuli. Mieliala ja mahaoireet olleet sellaisia, että odotan menkkoja alkavaksi su. Et Karoliina ja Maimei, kuulostetaan ihan samiksilta...

Jimima - voihan olla ettet ovuloi ihan joka kierto, ja niin tapahtuu nuoremmillekin. Uskotaan ihmeisiin! Ja toi on niin totta, että olet onnekas kun jo yksi lapsi on...

Maimei - olikse niin että esikoista toivot? Mulla ei taasen ole koskaan ollutkaan vauvahaaveita. Keskityin opiskelelemaan ja myös kulutin nuoruuttani sellaisen kanssa etten edes olisi halunnutkaan lapsia hänen kanssaan. Ja hupsista sitä oltiin jo yli 35v ennen kuin sellainen mies osui kohdalle, jonka kanssa halusi lapsen/lapsia.Ja sama juttu kun Maimeilla, että pitäähän sitä ensin tutustua...
mutta, toivoa on vielä niin kausn kuin munasoluja irtoaa

Hyvin bongattu Maimei - samas itsekin luin - valitettavasti olen sitä vaarallisempaa omenavartaloista lajia... mulla on bmi:n mukaan lievä ylipaino, mutta just toi läskin sijainti sisäelinten ympärillä on se pahempi seikka.

Onko teille kukaan gynekologi sanonut painonpudottamisesta tai keskivartaloläskistä? Mulle ei ole yksikään sanonut mitään, eikä kehoittanut laihtumaan vyötärön kohalta.. mietityttää vain kuinka paljon se voi haitata hedelmöittymistä..?

Tällasia tänään mielessä:)

Hyvää hellepäivää kaikille!!
 
Babez, itsekin pudotin 77 --> 73 ja BMI jäi vieläkin hieman "lievän lihavuuden" puolelle (25,9). Mutta oliskohan tuosta ollut johonkin kuitenkin apua (?). Ei siitä yhtään ainakaan haittaa ole. Ja pudotin meille sopivan VHH:n avulla (mies on ihan lihafriikki). Nyt kesällä kaikki ihanat salaatit....nam.

Tosin yksikään lääkäri ei painonpudotukseen kehottanut.
 
Hei kaikki! Kp 11 täällä, mies lomalla ja innokkaasti kuumeilemassa myöskin. Peittoja on heiluteltu päivittäin. Ei ole ovistestejä.

Mulle sanoi neuvolalääkäri lopputarkastuksessa, että pitäisi painoa pudotella.Olen nyt samassa kuin esikoista alkaessa odottaa, mutta se on paljon se. On reilusti ylimääräistä.
 
Äiti74 kuulostaa hyvältä!! Congratz! Mulla on nyt lomalla lähtenyt jo 2 kiloa - lisännyt urheilun määrää ja just syönyt kasviksia ja lihaa - ja yrittänyt välttää niitä karkkeja. Kerrohan, mikä vaihe sulla nyt olikaan menossa, ja mitä kaikkea teitkään toisin? Luo toivoa meille vanhoille kanoille mulla on sama painoindeksi kuin sulla.

Ester1 - loistavaa! Tästä vois lähtee 10-15kg ni sit ois hyvä..

Ihana hellepäivä takana! Nautitaan nyt kun voidaan!

Ps. On kyllä sellaset menkkajuilinnat että vois alkaa mikä hetki hyvänsä menkat..
 
Äh, minunkin pitäisi painoa pudottaa, mutta...Kaikki herkut kutsuu mua niin kovasti ja olen makealle ihan mielettömän perso!
Joskus pudotin tolla VHH:lla 8kg ihan hujauksessa, mutta loppui ruokaideat kesken ja hemmetin nopeesti se paino tuli takaisin. Pitäisi siis tehdä ruokaremontti ihan kokonaan, mutta en ole henkisesti siihen vielä valmis.

Jos en nyt ihan väärässä ole kun ne tikuttelut ja kaikki meni ihan persiilleen, niin nyt alkas olla dpo6, joko kohta saa laitella raskaustestien kuvia tänne, joohan? Ja mielellään tietty positiivisia, mutta aika skeptinen olo.

Meillä meni se ajoitus ihan plörinäksi, kaiken järjen mukaan ovuloin lauantaina ja sunnuntaina vasta päästiin tositoimiin ja vain sen yhden kerran :cautious:
Mutta toisaalta, eikös Sahriksella se täsmäisku nimenomaan tuottanut tulosta?

Hei muutes, niistä perhanan verikokeista!!
Olen nyt maanantaina menossa uudelleen labraan, tämä on se joku koe kp 18- 24 johon oli vaikka ja mitä rajoituksia, osaatteko antaa neuvoa mitä nyt pitäs tehdä? Pitikö olla ilman seksiä ja nännien räpläämistä? Syömättä ainakin pitää olla ja mennä sinne klo 10-14 välisenä aikana, joka on edelleen mysteeri, että miksi juuri silloin. Jos siinä ajetaan takaa jotain vuorokausi rytmiä, niin mites ne rytmit menee sitten meillä vuorotyöläisillä ja minä teen usein vielä pelkkää yötä.

Joko äiti seiskanelosella on oloja ollut?
 
Heippa taas!
Äiti74 - kuulostaa kyllä hyvältä ha motivoi itseänikin pudottamaan lisää☺ mikä e-vitskuvoide? En ole kuullutkaan.. just muistin, et eilen taas unohtui ottaa vitskut... toi on niin hyvä toi ajoitusasia - sitä kun ei ole koskaan aiemmin yrittänytkään lasta niin ei voinut käsittääkään että se on noin tarkkaa puuhaa..

Pirtsi - nimenomaan karkit ja cola kutsuu luoksensa... Ja koetahan olla varuiks räplimättä rintoja, jotta prolaktiinitesti onnistuu. Muiden osalta ei tainnut tuollaista kieltoa olla. Taisikohan se klo 10-14 olla sen takia just että oltuaan tietyn ajan hereilä ihminen alkaa erittää tiettyjä hormoneja. Ehkä sun kandeis kysyä että päteekö samat säännöt vuorotyöläisiin. Dpo6 on melko aikaista tikuttelulle, mutta kyllähän osalla näkyy jo heti kun alkio on kiinnittynyt. Päästään taas tulkitsemaan

Kuulkaas plikat, mä olen nyt 2 yötä valvonut klo 1-4. 00 sellasta alavatsa (kohtu)kipua.. mä ajattelin että menkat ne siellä ja laitoin jo siteenkin, mutta eipä ole vielä mitään tullutkaan.. tosin tänään on kp29/29 ja dpo16. Silloin aiemminhan testasin negaa ja jo luovuin toivosta, sillä mulla ei oo yhtään mitään oireita! Muta eihän kaikille taida tullakaan.. mutta nää oudot kivut, megafinni ja no kk yet nostaa taas toivoa☺ oiskohan sittenkin rv 4+0 ja kotona ei tietty oo testejäkään.. pls let it be my turn☺ hikistä sunnuntaita!
 
No Babez, olin kasvohoidossa oviksen aikoihin ja se levitti mun kasvoille ampullin täydeltä e-vitamiinia :ninja:

Pirtsi, nyt kyllä täytyy ihmetellä tuota sun labrakokemusta vielä. Multakin kaiken maailman kokeita otettu, myös prolaktiini muistaakseni, enkä ollenkaan muista että siinä olis ollut muulla väliä kuin kierron päivällä. Ei ees kellonajalla. Kerran tosin olin itse kilpparikokeita otattamassa, ja sh otti sitten ilman erillistä mainintaa myös noita hormonikokeita, kun niihin oli myös lähetteet koneella. Ne tuli tietty otettua ihan vääränä päivänä ja meni näinollen ihan harakoille. Lääkäri ei ees halunnut kirjoittanut uusia lähetteitä, kun olis he joutunut maksaan toisen kerran nuo kokeet (kun meni työterveyden kautta) :censored: Että ne sh:t ei ihan aina ole tilanteen tasalla.
Kiitos kysymästä, eip oo mitään ihmeempiä oloja. Ultrassa kuitenkin näkyi perjantaina, että kaikki oli kuten pitikin. Mun omien laskujen mukaan ihan viikkoja vastaava (kun laskee, että kp1 oli sitte se päivä, jolloin runsas vuoto alkoi, eikä se edellinen ilta millon alkoi kohtuullinen vuotelu) :love:
Pitkä on matka vielä turvallisille vesille :barefoot:

Tsemppiä leidit!
 
SUNNUNTAI 5.7.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

Babez74 (41).................1................ 29kp/29
MaiMei (39) ...................2............... 25kp/26
Anuliini1975 (40)............1............... 25kp/25-29
mama na baba (42)......................... 24kp/27
mileena 74 (41)...............3.............. 22kp/28-30
KeltainenSeepra.............................. 22kp/ 24-26
Jimima (43)...................2............... 21kp/27-29
Pirunpelto (38) ..............1................ 21kp/28-32
SuloinenSalaisuus (40)...................... 17kp/28
Kalabaliikki ().................................. 17kp
Esteri1 (42)..................2................. 13kp
woodoo (40).................4................. 11kp/24-26
Minttu 71 (43).............5................... 12kp/30
Tyydeli (42)..................2................ 9kp/28-30
Karoliina74 (40)...........1.................. 6kp/31-39
Katjusmaaret (41).........4.................. 5kp/26-29

hennamilla (38)............................... 34kp/26
Marza (44).....................................23kp/30



Piinailupäivät:


Babez74 (41)..................... dpo 16
MaiMei (39) ...................... dpo 13
mileena 74 (41)................. dpo 7
Pirunpelto (38) .................. dpo 6
Jimima (43) ...................... dpo 6
Kalabaliikki ().................... dpo 4 / 7


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Virkki
Zandi
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin tuota listaa ... :cautious: Ei ollut mikään piisofkake enää kun sen verran oli "vanha". Mutta roikun täällä palstalla aika usein (ja kiinnostaa tietää missä kohtaa te meette)
Katjusmaaret, en löytänyt sun normi kiertopäiviä? Onkos Hennamillasta tai Marzasta kuulunut mitään (en päivittänyt heidän kohdalle mitään).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Äiti74 päivityksestä! Oli varmasti laskeskelua!

Mökkiterkut! Ärsyttävä loppupiinailu taas, vaik on testannut negan eikä mitää (muita ku normaaleja) oireita, niin aina tulee sellainen vikan päivän what if... Mut joo, eiköhän huomenna, viimeistään tiistaina ala.
Mut Babez, jännää!! Dpo16 on paljon! Haeppa testejä!!
 
Moron pitkästä aikaa... mä oon tällä toipunut menkkamasennuksesta... nyt siis on sitten KP 5Eli siis toi oli ihan ihme kierto, tuskin se ovulaatio oli oikeesti ovulaatio, eli haaleammat viivat ja mahanipistelyt ei olleetkaan todellinen ovis. No, jos ja kun haetaan positiivisia asioita, niin menkat oli tosi lyhet, kesti vaan keskiviikosta perjantaihin, eilinen oli jo semmonen tuhrupäivä etten laske miksikään enää.

Ja minä vannoin, etten tilaa ovistikkuja ja arvatkaa huviksenne mitä JUST äsken tilasin:LOL:

Käytiin eilen tampereella ja hain työkaverin vauvalle ristiäislahjaa lastentarvikeliikkeestä ja ihan onnessani vaunuja tyypitin... Miks tää pää on näin tämmönen, ei sais yhtään antaa moisille ajatuksille valtaa vielä.

No, sit mä olen vaan treenannut kovaa ja funtsinut, että millaisella treeniohjelmalla sitä sitten mennään KUN tuun raskaaksi; mitä liikkeitä pitää jättää pois tai muuttaa jne. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eiks je?

Tsemppiä myös kaikille painonsa kanssa kamppaileville; se ei ole helppoa todellakaan. Mä olen melkoinen sokerihiiri ollut, mutta nyt oon päässyt tosi hyvin makeanhimosta, kun vaan syön riittävän usein ja riittävän paljon puhdasta ruokaa, siis eineksiä käytän tosi vähän. Ja ruoka-annokset on melkoisen kokoisia. Jänskättää, että miten se paino käyttäytyy sitten raskausaikana nyt, kun syön ns. kunnolla. En mikään mässäilijä ole oikein ksokaan ollut, mutta vähän syönyt mitä sattuu ja miten sattuu ja varsinkin eka raskaudessa niitä kilojakin sitten tuli 25. Silloin lähtöpaino oli muistaakseni 52 tai 53kg ja pituutta 160cm sulka päässä. Ja kun ei kuulu niihin onnellisiin, joilta suurin osa jää synnärille... ei todellakaan. Niin että kolmesti on kiloja pudoteltu raskauksien jälkeen. Jännittää sekin, että miten tässä iässä enää ees putoaa. :(
 
Ai niin seiskanelonen; mulla ei oikein oo tiedopssa normikiertoa vielä, kun hormonikierukka poistettu 22.5. ja se oli vuosikausia eikä ollu vuotoja ollenkaan. Vanhoja kalentereita kun tutkailin, niin kierrot ollu kaikkea 21 ja 30 välillä.. useimmiten kuitenkin näemmä 26-29.

Ja ikää mulla se 41 ja neljättä kuumeillaan ja mitäs vielä.. nyt siis se KP5.
 
Heippa!
Täällä olis mukaan uusi kuumeilija, ei uusi kuumeilemassa mutta uusi palstalla. 4-kymppiä mittarissa ihan just ja kuumeilen monetta lasta;)
Ihan tjot meiningillä mennään , en oo ovista testaillut tms ja ihan vaan hyvällä fiiliksellä luomuiltu. Nyt kolmas kierto luomuna ja kp 9 ja 10 lemmittiin:) nyt kp 18 taitaa olla menossa ja kierrot olleet nyt 24-28 paikkeilla. Jännitys on kovaa, oon yleensä raskautunut nopeasti, ystävät jo vitsailee ettei kannata samoilla lauteilla istua miehen kanssa :)

Plussatuulia kaikille toivottelen:)
 
Kiitos Äiti74 lahjakkaasta päivityksestä!

Maimei - meillä samat jännät paikat menossa - täytyis varmaan viimeistään huomenna ostaa testiä.
Silloin kun olin ekan kerran raskaana, mä testasin vasta kun oli kk menkat myöhässä eli vkon päästä. Voi kun tää ois nyt totta ja kestävää.. ☺

Tervetuloa Suloinen salaisuus!
 
No mutta ihanaa äiti seiskanelonen, että ainakin nyt kaikki näyttää hyvältä, olen iloinen puolestasi!

Ja Babezi pääsee kans kohta testailemaan! Tiedänhän minä, että aikaista on testailla, kunhan yritin huulta heittää ;)
(aion silti alkaa kohta testaamaan ja laittelemaan kuvia tänne).

Suloiselle salaisuudelle tervetuloa! Minä taasen, niinkuin moni muukin täällä kuuluu siihen ryhmään, joka ei raskaudu vaikka tekisi mitä sen eteen. Yritystä takana kohta 3 vuotta ja ensimmäistä toivottaisiin.

Woodoo, käyhän kertomassa miten sun uusi raskaus sujuu? Juttujas on aina niin hauska lukea. Oon monesti yrittäny miettiä minkä näköinen ihminen siellä suoltaa sitä tekstiä, mutta en ole päässyt mihinkään tulokseen :rolleyes:

Noh, jos huomenna aloittelisi testaukset, jahka selviän niistä verikokeista. Ärsyttää sekin, olla yövuorossa ja ainoa mahdollisuus on huomenna mennä sinne taas tokkuraisena, ilman ruokaa jne.

Täällä on alkanut joko raskausoireet tai PMS oireet, oon tunkenu suuhuni vaikka mitä tänään, kuin ahne sika.
Käärin jopa salaatinlehteen valkosipulia raakana ja paprikaa ja natustelin sitä onneni kukkuloilla! Valkosipulia tekee mieli ihan hirvittävästi, ihan sama mitä muut siitä ajattelee tai haistelee. Halusin sitä ja sillä siisti.
Kohtua (?) tai jotain tonne välille, syvälle niinkuin istuinluiden etupuolelle ja ylöspäin vihloo välillä kovin. Siis sinne jonnekkin..jonnekkin. Ei selkään eikä vatsaan.
Tästä se piinailu taas lähtee!
(tää on ihan yhtä hysteerinen tapaus, kuin minä)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Heippa!
Täällä olis mukaan uusi kuumeilija, ei uusi kuumeilemassa mutta uusi palstalla. 4-kymppiä mittarissa ihan just ja kuumeilen monetta lasta;)
Ihan tjot meiningillä mennään , en oo ovista testaillut tms ja ihan vaan hyvällä fiiliksellä luomuiltu. Nyt kolmas kierto luomuna ja kp 9 ja 10 lemmittiin:) nyt kp 18 taitaa olla menossa ja kierrot olleet nyt 24-28 paikkeilla. Jännitys on kovaa, oon yleensä raskautunut nopeasti, ystävät jo vitsailee ettei kannata samoilla lauteilla istua miehen kanssa :)

Plussatuulia kaikille toivottelen:)
Welcome! Laitetaanko listoille?
 

Yhteistyössä