40+ so what wol.13

Zandi, selkeä tapaus! Niin hyvin sun viiva on vahvistunut! Onnea! Nuppu kans. Onnea!

Jelli, toivotaan, että olet raskaana. Miehellä on hyvin aikaa tottua ajatukseen. Miten ne alkaakin aina hermoilla tosi paikan tullen? Mutta oikeasti kurjaa, jos tämä asia saa loven parisuhteeseen.

Lumikkiko se on äitynyt kunnon puuhiin? No ei ole ainakaan yrityksen puutteesta teidän touhu kiinni! Mulla ois virtsis ja puujalat tuosta määrästä. ;)

Itsellä on ollut tällä viikolla todella vaikeaa. Kaikki elämän asiat tuntuu liian suurilta, vaikka yleensä mieli paranee heti kierron päästyä uuteen alkuun. Letrot jää mulla nyt letroilematta sen huonon limakalvon takia! Kuukautiset onkin ollut törkeän niukat. Huomenna aloitan Gonal-pistokset. Onko tuttua kamaa? Loppuvkosta on sit ultra. Positiivista tässä viikossa on se, että olen tavannut yhden raskaana olevan ystäväni. Luulin, että asia ahdistaa, mutta ei ahdistanutkaan yhtään. Olin oikeasti iloinen ja onnellinen hänen raskaudestaan. Ja tietty teidänkin on istumisistanne!

Babez kerro sit, miten Letrot sulle vaikutti....
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Hih, olihan se joo aikamoista fuckfestiä koko viiikko, mutta se nyt johtuu vain siitä, että mehän asumme kaukana toisistamme, eli viimeks nöhty pari kk sitten. dpo on ehkä jotain 3, en testannut ovista lomalla. Koskakohan mun kannattais testata r-testillä ? Mä en halua nyt painostaa tällä asialla miestä mitenkään, äitinsä on vakavsti sairas, onneksi on tämä palsta jossa voin " höyrytä " näitä asioita <3 plussanneille kovast onnea, toivon hartaasti että pääsen liittymään teidän seuraanne pian :)
 
Oi Nuppu! Onnea!!!

Ja Lumikki, 2-3 krt päivässä! Huhhuh, nyt kyllä käy jopa kateeksi :D Ei voi ainakaan tallettelujen vähäisyydestä jäädä kiinni :D

Kaapissa testejä, ja hirrrveesti himoittais... Mutta on vasta dpo 4 tai 5. Huokaus.
Hehhehe, been there, done that. Siis minähän olen jo ihan valmista kauraa testirumban aloittamiseen, ai että miten himottas :D
Ja helkkari, onhan tästä JO yli vuorokausi, kun inssi on tehty. (ai kauhee mulle tulee pitkät 2vko..)

Zandille ihan mieletön rutistus täältä

Niin ja jahtasin ovista raskauskeijulta saatavilla Onestep- testeillä. Niitä halpoja herkkiä liuskoja.

Jelli, siis mitä ihmettä? Miten se mies nyt veti liinat kiinni tolleen? Mistä se on säikähtänyt?
Se vaan pitää paikkansa, että miehet on Marsista ja naiset en tiedä mistä. Ne ei vaan jotenkin tunnu ymmärtävän näitä juttuja, kun asiat eivät tapahdu sormia napsauttamalla, on-off tyylillä.

Mutta jos olet raskaana niin eiköhän se mies siinä mukana pysy jokatapauksessa, kun saa sulatella asiaa. Jos ei pysy, niin tottakai sinä pärjäät yksinkin. Ei se helppoa ole, mutta jos jo 2 lasta olet maailmaan saattanut, kuviot ovat tuttuja ja teinit saa luvan auttaa tarvittaessa ja varmasti auttaavatkin. Äiti on aina äiti vaikka voissa paistas!
Tuosta testaamisesta, jotku testit, apteekin oma, kaupassa myytävä pregcheck reagoi ehkä jo pienemmilläkin päivillä raskauteen. Itsehän olen aloittanut testaamisen jo ihan helkkarin aikaseen, mutta on mahdollista, että dpo9 alkaa jo haamua näkymään joillakin! Ja siis tottakai sä muistat tänne laittaa kuvia, oli ne negoja tai ei (y)

Keltsille kans, älä luovuta. Kun joillakin näkyy ja joillakin ei näy jo aikaseen viivat. Sehän voi vuorokaudessa muuttua aivan päinvastoin koko testi, kun raskaushormoni tuplaantuu n.48h:n välein (korjatkaa jos olen väärässä!)
Joillakin on käynyt niin, ettei aamulla ole näkynyt vielä mitään, mutta illalla on alkanut jo haamua piirtymään!

Omaa napaa sen verran, että raskaanahan tässä siis ollaan taas ja eilen leikittelin raskauslaskurilla, jos eilinen oli hedelmöittymispäivä niin LA olis heinäkuun loppupuolella ja tänään ois rv2+1.
On nimittäin eilisestä illasta saakka maha ollut sekaisin (jännitys purkaantui?) ja alavatsaa polttelee.
Tänään alavatsalla tuntui sellainen nipistys ja polttelu jatkuu. Kyllähän se tottakai, kun se siellä muodostaa sitä solumassaa ja muuttuu blastoksi, eiks vaan?
Lisäksi vv:tä tai eilistä kamaa valuu. Tästä tämä lähtee. Yksi miljoonasta saa luvan riittää ja se mun munasolu oli toivottavasti vielä hereillä ja otti tän taistelijan vastaan :rolleyes:

Niin piti siis sanomani vielä että Woodis missä luuhaat? Mulla on ikävä sun letkautuksia ja ajatusten juoksua
<----- Tulit sinä mieleen :D
 
Viimeksi muokattu:
Lumikki: Niinku minun mieheni aina sanoo, että kyllä se ajan kanssa näyttää mikä on lopputulos. Minäkin kuuntelen nykyään itseäni koko ajan. Itseäänkin ihan ärsyttää kun koko ajan rekisteröin mitä kehossa tapahtuu. Nyt olen kyllä jo onneksi rauhoittunut, välillä tuntui, että menee jo ihan paniikin puolelle. Tällä hetkellä riittää, että tehdään se mitä pystytään, mutta kaikkihan ei ole meidän vallassa. Niin monen asian pitää loksahtaa paikalleen. Yrittämisenpuutteesta meitäkään ei voi syyttää: oltiin nääs isännän kanssa minilomalla ja fuckfest x 3-5/päivä. Me vanhukset taidamme olla oikeita koneita, vai mitä Lumikki :whistle:?Meidän selitys ei oo kylläkään kaukana toisistaan asuminen, vaan puhdas seksinhimo :X3:...
Minäihanite: Parin päivän ajan on pyyhkiessä tullut paperiin veriviiruja. Oviksesta on nyt pari viikkoa, joten saattaa olla menkat alkamassa tai sitä jotain ihan muuta. Tuntuu että kroppa elää nyt ihan omaa elämäänsä...
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Kp 1.

Seuraa epäkypsää, omanapaista ja itsekästä purnausta:

Masentaa. Mitä, jos meille ei koskaan tule vauvaa? Mitä jos, mitä jos ei. Jos se edellinen ei olisi mennyt kesken, niin nyt kasvateltais vauvamahaa. Kaikki muut vaan ja me ei koskaan. Joka ilta, kun lapsi menee omaan huoneeseensa nukkumaan ajattelen, että näitä iltoja on jäljellä ihan liian vähän. Kohta ollaan kahdestaan. Voi, kun ajan kulumista voisi hidastaa tai kelata taaksepäin. Ihan äsken tuo rakas oli pikkuinen ja nyt se jo menee omia menojaan. Kasvaa ja pohtii tulevaisuutta. Ja siihen tulevaisuuteen kuuluu opiskelut, oma asunto... Onneksi ei ihan vielä, mutta liian pian kuitenkin.


Tiedän, että todella todella moni on odottanut paljon pidempään. Sitä ensimmäistäkin. On ehkä epäreilua toivoa itselleen jotakin, jonka on jo kertaalleen saanut. Kyllä täältä taas noustaan. Tiedän, että onnistumismahdollisuudet on ihan hyvät, kun kerran on jo raskaus alulle saatu tälläkin iällä. Tänään en vaan jaksaisi odottaa. En jaksaisi tätä epävarmuutta.
 
Voi Keltsi: Samaa olen itsekin monesti pohtinut. Ja meillähän on lapsia ennestään jo kolme. Pitäisi olla tyytyväinen, mutta kun tuntuu vaan siltä, ettei meidänkään perhe ole vielä täydellinen. Sapettaa kun ei tullut ryhdyttyä tähän projektiin aikaisemmin ja toivon niin, ettei ole vielä liian myöhäistä. Mutta ajan kulua ei voi pysäyttää ja kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, joten on vaan jaksettava uskoa ja toivoa ihmettä. Elettävä päivä kerrallaan ja katsottava mitä nurkan takana odottaa. Huoh. Niin se vaan on. :sleep:
 
Onnea Nuppu, ja tarrasukkia (y)

Pirtsi, toi sun asenne on ihan ykkonen! Hah, ja tolla kaavalla ma oon sit 2+4 :ROFLMAO: Sain meinaan tiistaina miehen yllatyksena kotiin yoksi. Ja helppohan se oli hupsuttaa talletteluihin, vaikka super vasy olikin.

Tuurilla olis voinut tarpata, silla talletteluita seuranneena paivana irtos munis. Siis paatellen siita, kun tuntui et tarttis "ponnistaa" koko paiva, ja tuntui kuin joku olis kaapinut munatorvia lusikalla puhtaaks (kuin lastalla taikinakulhoa) :unsure:
 
Onnea plussanneille täältä uudelta palstalaiselta! Ihanaa luettavaa :)

KeltainenSeepra, oikein paljon tsemppiä sinulle! Ei ollenkaan epäreilua toivoa itselleen jotain ihanaa! Se ei kuitenkaan ole keneltäkään pois vaikka saat toivomasi.

Tässä samalla puhun itselleni, kun en oikein meinaa edes uskaltaa toivoa, ja ajatukset seilaa ees taas.

Täytyy yrittää seurata Tupsun ja Lumikin esimerkkiä uudessa kierrossa. Tai jos edes jotain sinne pain (y) Kp 1:stä odotellessa....
 
Jelli, siis wtf? Mitä se mies oikein sekoilee, ei kai se nyt ihan naps vaan voi noin päättää? Kuulostaa kyllä kurjalta :(

Lumikki, jäitä housuun :D Ehkä se jyystö aiheutti :D

Ovistestin haamuhan ei merkkaa mitään? Mutta miks se sitten ilmestyy, jos se ei tarkoita mitään? Siis mitä eroa on ihan blancoilla ja haamuilla...? Nimim. Juu ei yhtään himota tehhä testejä!!! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Keltsi, niin on tutut fiilikset, ettei tosikaan. Miksi maailmassa ei voisi olla sellaista luotettavaa testiä, joka kertoisi, että turha todellakaan enää yrittää? Tsemppiä uuteen nousuun!

Olen täällä tänään tutkaillut ja pohtinut hoitovapaa-asioita. Suomessa (MUOKS! mulla ei siis ole hajuakaan tuetaanko edes tätä vertaa missään muuallakaan maailmassa) tuetaan käsittämättömän huonosti lapsiperheitä verrattuna vaikka lapsettomiin työttömiin, jotka saa peruspäivärahaa.
Tuntuu ihan järkyttävältä, että lapsi pitäisi tunkea hoitoon alle vuoden ikäisenä. Jep, meiksi on nyt hypännyt jo hieman raskauden ja äitiyspäiväraha-aikojenkin yli.
Olen todella järkyttynyt tuosta olemattomasta rahasta. Omassa asuinkunnassani on sentään vielä oikeus kuntalisään 2-vuotiaaseen saakka, vaikka sitä rahasummaa ollaankin pudottamassa. Järkyttävää, että sitäkään ei edes joka kunnassa saa. Ja kaiken lisäksi on aivan turha kuvitella, että nykyisillä valtion ja kuntien menoilla tuohon tulisi ikinä mitään korjausliikettäkään. Mutta sen sanon, että ei oo ihme, että miksi ihmetellään, että ei oo eläkkeiden maksajia eikä oo työllistäjiäkään. Ei tällaisella politiikalla syntyvyyttä tueta. Mitä enemmän olisi syntyvyyttä, uskon, että sitä enemmän olisi innovatiiviisia yrittäjiä, varsinkin kun lopetettaisiin tämä yhteiskunnan ylenpalttinen rahalla hyysääminen väärässä kohtaa. Aikoinaan ei ole yhteiskunta kantanut rahaa ovista ja ikkunoista sisään (ei niille lapsiperheillekään) ja yrittäjyyttä on tullut, koska jollain tienesti on pitänyt tienata. Ihmiset on itse joutuneet pohtimaan mistä se on elannon saa. Jep, ei ehkä kannata mennä suoraan vanhaan ja toiseen äärilaitaan, mutta on tämä yhteiskunta joka tapauksessa ihan kierounut.

Anteeksi, että näin poikkesin täysin sivuraiteille, voisin paasata aiheesta tämän päivän tutkimusten pohjalta vaikka kuinka pitkälle, enkä tiedä olisiko siinä päätä taikka häntää sittenkään. Mutta olen tyrmistynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Virkki, Keltsi ja kaikki joilla on ollut erityisen hankala viikko: ISO halaus ja parempaa seuraavaa!

Kiitos kaikille tsempistä, tää mun mies on aika äkkinäinen käänteissään, iskeny jarrut pohjaan useammankin kerran nyt vuoden aikana - ja huom. jälkikasvuprojekti aloitettiin hänen aloitteestaan! Nyt vaikuttaa olevan erityisen tosissaan ja kun jo tavallisessa arjessa on näin takkua, mitähän se olis yövalvomisilla maustettuna... Mäkin taidan kallistua siihen, että tää projekti oli nyt tässä. Aika epäreilua jos olenkin sitten raskaana, kun täälläkin olis monta avosylin odottavaa hyvää kotia tarjolla :'(
 
Jotenkin kyllä surku olo Jellin puolesta :(

Zandi, ei Suomi kaipaa lisää syntyvyyttä, kun väkiluku kasvaa ilmankin - tuollahan niitä tulevia veronmaksajia rajoilla tungeksii ;)
Muoks. Anteeksi huono huumorini.

Dpo 6, ehkä. Entestaaentestaaentestaa.
 
Elotar, mitenhän tuon pääsinkin unohtamaan??? Kiitos muistutuksesta, tuossahan se yksi syy, rahan pitäisi riittää isolle osaa kansakuntaa. Mutta niinhän se on ollut kautta aikain. Aina on kuljettu sinne missä uskotaan, että on paremmat olot. Ja vähän tutkiskelin noita lähimaita, että miten siellä vastaavasta maksetaan, niin meillähän tämä asia on ylen hyvin! Turhasta valitan.

Elotar, odota vain vielä hetki testaamisen kanssa. :)

Jelli, pidättehän lapsen, jos se nyt ilmoittaa tulostaan? Toivon, että olette molemmat sinut tämän lapsien tekemisasian kanssa, niin helpompi jatkaa. Ei jää sitten kummallekaan mietityttämään.Uskon kyllä, että te olette mahtava perhe pienokaiselle ja ottaisitte ihan yhtä avosylin vastaan, vaikka nyt hakkaakin vastaan.

Pirtsi, oot kyllä ihana, mä niin peukutan suakin täällä. Noi valkkarit kyllä kuulostaa lupaavalle!

Ja Pirtsin tavoin huutelen minäkin Woodiksen perään. Positiiviset tuulet niin kulkee sun mukana, sua kaivataan!!

Ihanaa, kun moni on hyödyntänyt noita ukonrohjakkeita, päästään montaa piinaamaan pian. (y)

Pitäisi varmaan huomenna soitella tuosta plussatulkinnasta klinikalla. Mut saa nähdä, epäilen, että vielä jää soittamatta ja haudon asiaa itsekseni vielä. :D
Voisin kyllä vaikka vannoo, että mulla on nyt pahemman laatuiset PMS oireet, tai sitten olin vaan meganälkäinen. Sen verran kurkku suorana huusin olemattomasta asiasta miehelle, ettei tosikaan. Mistä ihmeestä mä tollasen huutamisen olen edes oppinut? Ja kuinka ihana ja onnellinen vkoloppu ja päivä meillä on muuten ollut.
Jep, mutta ei tässä mitään menkkoja kaivata kyllä.
 
Kääh.
Nyt tulee omanapainen itkuvirsi.
Kroppa ei halua siirtoon. Ei halua ei. Onko kellään kokemusta että ..öhm..isommalla hädällä käydessä (kun saattaa normaalistikin tulla enemmän valkkaria paperiin ) tulee liman mukana veriviiruja. Mitä mun kroppa sekoilee? ? Yrittääkö limis vuotaa läpi vai mitä Hittoa. Mä olen siiis yrittämässä PAS siirtoon ja menossa estrogeenit. Valkkari on lisäks välillä sellasta hailua pinkkiä jota ei kukaan normaali ihminen huomaisikaan mutta mä en olekaan normaali vaan tällanen ihme epänormaali suurennuslasilla syynääjä :(.. eli ilmeisesti tämäkin kierto menee hylkyyn. Ketun kettu!! :(
 
Tammis. Mä oon niin samanlainen paperiin tuijottelija. Valitettavasti ei oo kokemusta tuollaisesta vuotelusta kuin keskenmenoon liittyessä. Silloin noita ihmettelin ja itselle yritin selittää, että limikset on turpeena ja ottaa nokkiinsa ja voivat vuotaa miehen kanssa yhtenevien liikkeiden jälkeen. Mut sulla nyt ei oo kyllä tuosta kyse. Vai olisko viime siirrossa kuitenkin jotain voinut tapahtua? Kävitkö silloin testauttamassa sen hcg:n?
Toivottavasti hommat selkiää ja saat kunnollisen kierron ja sitä mukaa siirron. Huomenna soitto gynelle ja tietenkin riennät meillekin kertomaan mistä voi olla kyse.
 
Mulla on niin mahottoman kiireiset viikot nyt menossa, ettein oikein ehdi täällä visiteerata, mutta listaukseen, että pistetään ny vaikka DPO3. Ehkä ovis oli jo silloin ke, mut kun vielä to-iltana tuli isosti slimee, niin ehkä se oli to.

Pirtsiltä piti kysyä, että kun sulla aamulla oli se ovisplussa, ja sitte inssi, ja sanottiin että folli jo irronnu, niin mitä sun ovistesti edell. iltana näyttikään?

Kaikkea kommentoitavaa olis, mutta ei ehi :( Keskiviikkona meillä klinikkakäynti, mielenkiinnolla odotan!

Ja en oo letrokerhoilija tässä kierrossa, tuskin ensikään, kun silloin ei taida olla miestä saatavilla. Letrotauko siis.

MaiMei yk19
 
Zandi
Mulla on ollu aina nää Estradotit. Ei siis ennen oo ollu ongelmaa. No joo, asiathan muuttuu vaikka viikossa mutta jotenkin on vaa se fillis etä ei hyvä . Raskaana olen vuotanut kyllä ja sitä en enää ihmettelisi mutta tässä vaiheessa tää on vähän outoa. Eikä edes olla oltu silleen ties milloin eli ei oo sitäkään. Mullla oli koekäytössä Zumenon mutta limis ei kasvanu. Ei oo tota sun lääkettä ollu koskaan.
Enkä käynyt missään verikokeessa..uskon että kotitestit toimii omalla kohdalla.. Menkat oli ihan normaalit, ei edes runsaat ja ne loppui ihan nätisti kerrankin.
Pläh. Mä tiedän että lääkäri sanoo vaan, että limakalvot voi vuotaa ja plaaplaa (ja voihan se sitäkin olla) mut on vähän sellanen fiilis että kannattaako tähä nyt oikeasti tuhlata sitä alkoita :(
Lisäys. Oltiin tossa miehen kans silleen pitkästä aikaa (sori). Mitään vuotoa ei tullu edelleenkään, mutta se töhkä mitä tulee takaspäin pesulla (sori sori soooorii)oli sellasta kellertävää pinkkiä.
 
Pirtsiltä piti kysyä, että kun sulla aamulla oli se ovisplussa, ja sitte inssi, ja sanottiin että folli jo irronnu, niin mitä sun ovistesti edell. iltana näyttikään?

MaiMei yk19
Silloin aamulla tosiaan klo 8 oli plussalla ja samana iltana oli vielä muistaakseni klo 18 aikoja plussalla tikku (vahvana).
Seuraavana päivänä, siis inssipäivänä aamulla tikku oli jo ihan haalea. Sanoin siitä lääkärille, mutta ei ottanut kantaa. Eikä tosiaan pystynyt sanomaan, milloin se munasolu on poksahtanut.
Laskeskelin vaan, että jos se munis oisi lähtenyt yöllä matkaan niin hikiseen se siirto ois kumminkin osunut siihen 12-24h:n sisään.
Toivotaan parasta.
Mikä teillä olikaan siellä klinikalla tulossa, oliko se ehkä joku testiryhmä-juttu?
 
Tammis. Voiko tulehdus olla täysin pois suljettu asia? Uskon kyllä, että fiilikset on tuo ei hyvä. Itse ehkä jättäisin tuon kierron väliin, varsinkin kun ne on vähissä muutoinkin ja siirrot maksaa mansikoita jollei jopa enemmänkin. Ottaa kyllä päähän sunkin puolesta. :/
 
Se on se kodinrakentamisoire selvä raskauden merkki Elotar!!!
Mitkä menkat? Kolme päivää onnetonta vessapaperiintarttumistuhrua. Rinnat on kyllä arat. Kuulemma Maca-jauhe kasvattaa rintoja (google tietää sanoa ja isäntä huomautti asiasta saunassa) mutta kahdessa viikossa? Ootteko te käyttäneet Macaa? Onko se miten teillä vaikuttanut?
 

Yhteistyössä