40+ so what wol.13

Mulla on jotenkin semmonen tunne, että ei se tärpänny vieläkään. Minä kun kuvittelin että suurinpiirtein ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston jälkeen onnistaa - suuret oli luulot :D
Tänään oisin käyny ostamassa greippimehua, ni mitä hittua, ei ollu meiän paikkakunnan kaupoissa. Ajaako ehta greippi saman asian? :/

Ja voi persus, kai se on kohta varattava aikaa gynelle. Ei oo aikaa odottaa sitä raskautumista, äkkiä jotain apuja! Mulla oli kuvitelmana, että lapsi syntyy ennen 42 v. synttäriä. Liian optimistinen aikataulu, yes I know. Blääh.
Onnee plussanneille...
Käy ihmeessä kokeissa, voi olla ihan pienestä kiinni! Esim. kilpirauhasarvoja voidaan säätää ihannetasolle raskautta ajatellen, vaikka muutoin ei tarvis hoitaa! Greippimehua ei meilläkään löydy kuin isojen markettien kylmähyllystä.

Tai sitten vaan plussataan molemmat tästä kierrosta vaikka just nyt ei siltä tunnukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74
Kalabaliikki: en osannutkaan yhdistää tuota lugeihin, mutta melko sama juttu.. Eli ensimmäisen lugekierron jälkeen ovis jo kp 10, normaalisti ollut kp 15-16. Käytin kyllä myös ekaa kertaa macaa ja royal geleä, joita syytin tästä, sillä kierto myös lyheni reippaasti ja tuhruilua oli neljä päivää ennen vuotoa.

Zandi ja Nuppu: superisti onnea teille:love::love::love:

Piinailijoille hyviä hermoja, jännittää jo teidän puolesta, kun ei oikein itsellä tässä kierron vaiheessa ole mitään jännättävää...:mad:
 
Zandi soitinkin jo neuvolaan kysyäkseni turvallista hiivalääkettä, kun taas pukkaa tuota ärsyttävää hiivavaivaa:mad: sieltä sanottiinkin että varhaisultraan+verikokeisiin "pääsee" jokainen ikään katsomatta.. sen tulosten perusteella sitten jatkotutkimuksiin jos aihetta... olisin tietämättömänä menny ja varannu sen yksityiseltä;)

On vähän muuttunu kymmenessä vuodessa nää jutut...En nyt vielä aikaa varannu mut täs joku päivä:)
 
Hellurei!

Edelleen päätän olla tilastopoikkeus, sillä toisessa ketjussa ja gooletellessa kävi ilmi, että joillain paikkakunnilla ei edes tehdä inseminaatioita yli 37-vuotiaille o_O
Siis mitäh. Vai onko tämä joku laillinen osuus ennen sitä icsiä?

Ja raskaana olen edelleen, ainakin joissain määrin. Nythän bebe olisi jo blasto ja kovasti kiinnittymässä kohtuun. Sehän se siellä repii, kun kävellessä sattui nivusiin ja tuli sellaisia repäisykipuja.
Myös sellainen pieni painon tunne on alavatsalla, vähän kun ois rakko viittä vaille täysi, mutta ei pissitä. VV loppui ja kuiva kausi alkoi. Sehän ei kuulosta hyvältä raskausoireita ajatellen, mutta en ajattele.
Olin eilen jo ihan valmis tekemään testin. Siis nyt jo, pp5. Voi jestas.
Jos selviisin testaamatta edes isänpäivään saakka (vitsi vitsi) ja alan sitten työntelemään kuvia tänne, ennenkuin menkat sitten taas alkaa :cautious:
 
Pirtsi, mulla viilteli ja oli limakalvot ihan poikkeuksellisen kuivat toisessa raskaudessani dpo jotain. Mutta en kerro sitä sulle, koska sehän olis höyryämiseen yllyttämistä ja sinällään rankaistava teko...

Nimim. Okulääria kaapinpohjalta kaiveleva Jopo (testikuvia odotellessa)
 
Mites paksusti täällä voidaan :D? Pirtsi ainakin on jo pitkällä raskaudessa .

Zandi mikäs fiilis siellä? Ootko sä ny testannu?

Peukkuja tänne kaikille. Mä.en ole noita lugeja käyttäny ku hoidoissa. Negojen jälkeen normi kierto ollut ihan kuten ennenki eli ovis ollu joskus kp20 kieppeillä. Nii paitsi keväällä oli käytössä ja silloin raskauduin. Eli en osaa silleen kommentoida. Oletteko siis testannu sen oviksen? Mulla tulee aina ovisliman tapaista menkkojen jälkeen siinä kp9 tienoilla.. ja seuravan kerran tyyliin kp12 ja ovisplussa yleensä vasta kp20 nurkilla.

Jajoo lugen käytön jälkeen lämmöt pysyy tosi korkealla koko alkukierron.

Peukkuja täältä! !
 
Jaa noista lääkkeistä
Estrogeenilisää ei oikeib voi käyttää luomuissa koska se voi sotkea ovista. Eli kroppa luulee että elimistössä on jo estrogeeniä eikä munasolu lähde kypsymään (vrt.ehkäisypillerit). Mutta toisilla esim näissä hoidoissa kroppa puskee johtofollin siitä huolimatta , ja tokihan toi on annosriippuvainen. Lääkäri sanoi että sellanen 2mg annos ei ehkäise ovista mutta esim näissä hoidoissa käytetään n.6mg päivässä ja silloin harvalla oma Hormonitoiminta jyllää.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Hellou moi moi pikaisesti ja onnea kaikille raskautuneille, kuten Pirtsille! :)

No ei päästy siihen testiryhmään, ollaan liian nuoria ja liian vähän hoidettuja. Ainakin yksi ivf pitää olla ekana tehtynä. Olis voinut tietty sen kertoa puhelimessakin... Toisaalta lääkäri oli aivan ihana ja jotenkin sellainen tehokas tsemppaaja, ja empaattinen myös, ei oo kukaan ennen kysynyt että miten henkinen jaksaminen. Ja se puhui toukokuun kemiallisesta sanalla "keskenmeno", mitä mä eka järkytyin, mutta sitten se tuntuikin hyvältä, koska joku otti sen vakavasti. Et ei mikään ihan läpihuutojuttu ollut.

Joka tapauksessa, tuonne jäädään, ja jotain uuttakin, alan syödä DHEAa, ja kilpirauhasarvot tsekataan. Vuoden alussa sitten on aikeissa isommat toimet. Ehkä siihen ryhmäänkin voi sitten yhden koeputkikeikan jälkeen päästä. Tolla klinikalla on kyllä kaikkia uusia kokeiluja, ja niihin mekin varmaan lähetään mukaan. Mut eka pitää tota DHEAa vetää väh. kuus viikkoa, ennenku ne tekee mitään. Letroja voi syödä samalla. Joulukuun kiertoon otan varmaan sitten taas koko arsenaalin.

Ultrattiin, ja taas kehuja satoi, mutta eipä ne ny niin lämmitä, kun periaatteessa helpottais, jos jotain, jolle vois tehdä jotain, löytyis. Ovis oli tapahtunut vas. puolelta, kuten oletinkin, ja keltarauhanen oli kaunis, vai mitä sanaa se käyttikään.

Mulla on hyvä FSH-arvo, ja se kompensoi alhaista AMH-arvoa, joka kuulemma tuon DHEAn ja siihen yhdistettyjen tablettihoitojen kanssa yleensä kohenee. Lääkäri kertoi, että uudemman tutkimuksen valossa nelikymppisillä on enemmän hyviä munasoluja kuin on luultu. Mutta ne tuhoutuvat herkästi jo ENNEN ovista, kun keltarauhanen alkaa toimia liian aikaisin. Tuolla on kerätty munasoluja myös oviksen jälkeen heti, koska nekin saattavat olla ihan hyviä vielä, mitä siinä vaiheessa on jäljellä. Ivf:ssä ne ilmeisesti tuolla pakastavat kaikki, koska tabletti(ja pistos?)hoito ohentaa limakalvoa sen verran, ettei suorilta kannata siirtää.

Nyt vaan enää se rahaongelma... Mies meinas pyörtyä kuunnellessaan kaikkea, mä siinä vaiheessa, kun piti maksaa... Ei olis ollut nyt tod. varaa edes ultraan plus suunnittelukäyntiin!

Ja mitä tähän kiertoon tulee, niin ei oo mitään erit. oloja. Tänään kai dpo6. Rinnat kipeytyivät tutusti jo eilen, kun ei ole letrokierto.
 
Maimei, me ollaan liian nuoria johonkin??? Whaaaat? Eipä ihan heti uskoisi. Siis mitä tuo DHEA on? Kysyy tyhmä!!! Sulla on aika lailla samanlaiset gynekäynnit kuin mulla. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta jostain syystä ei vaan tärppää!! Hyvä, et kilpparit tsekataan.

Eiköhän plussasta koko sakki, niin palsta hiljenee kertalaakista!

ON: oon pistänyt Gonalia nyt kolme kertaa. Outoa ja jotenkin karmaisevaa. Kaikkeen sitä pitää ryhtyäkin. Mut jotenkin erilaista tämä alkukierto. Tulee valkovuotoa, jota ei ole tullut aikoihin! Äkkiä nyt se ultra, niin kuulee, onko limakalvot yhtään paremmat. Mieliala on mitä on! Mun pitäis raskautua jo työpaikankin takia... Pääsisin eroon ärsyttävistä työtehtävistä hetkeksi! :D Enkä siis varmasti tule, koska kohtalo tietenkin haluaa mun kehittyvän ja tekevän nämä hommat loppuun! :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Tammis, en oo eilisen digi+tikku compon jälkeen mitannut. Uskon ja luotan, että olen hetken oikeesti raskaana. LA menkkojen mukaan laskettuna olisi 11.7.
Sulle kiitos, että avasit noiden estrojen maailman mullekin. :)

Nuppu mistä päin sinä olet? Itse olen pk seudulta ja olen ollut siinä uskossa, että varhaisultria ei saa. Mutta nyt on kyllä pakko soittaa.
Millä raskausviikolla sun ultra on? Ja mikä verikoe on vrahaisultran kanssa? Olen ymmärtänyt, että seerumiseulonta otetaan viikoilla 9-11 ja np ultra vasta vko11-13. Ja itse en jaksa odotella huonoja uutisia tuonne asti.

MaiMei, aivan ihana tietopläjäys, kiitos! Harmi, ettette päässeet koeryhmään. Noi tutkimukset, hoidot on tosiaan sikakalliita. Arvatkaa vaan oonko ottanut kaiken mahdollisen ilon irti siitä, että kelan lääkekatto tullut vastaan. On kuulkaas saatu sokerilääkkeet ja ihorasvat lähestulkoon ilmatteeksi, mutta kohtahan tää vuosi on mennyt ja se ilo oli siinä. Tosin eipä noilla vielä ihmeitä oo säästetty, mutta jotain. Kaikista ärsyttävintä on, että esim. lugestroneja ei koko hommassa huomioida ja joka lantin niistä lääkkeistä saa maksaa huolimatta siitä, että katto on tullut vastaan ja resepti niihin on olemassa. Toisaalta veroissahan se tuntuis aina vaan enemmän kuin kaiken saisi maksettuna.

Pirtsi, sun testauksia odotellessa ;) Ja mitä, ei tehdä yli 37v?? Miksi kuiviksi harpuiksi ne meit luulee???
 
oon Zandi pohojanmaalta..... Itsekin tota ihmettelin o_O en vielä varannu aikaa kun piti ensin saada työvuorot niin sitten tietää mille päivälle ajan ottaa.. se neuvolatäti käski huomenna soittaa uudemman kerran niin sitten varataan aikoja .. Kysäisenpä samalla uudestaan että oonko nyt ymmärtäny oikein tuon mitä aiemmin kirjoitin :)
 
Voi Jopohan se siellä, pitkästä aikaa! Arvaappa mitä Jopo, mehän ehdittäs kuumeilla tässä vielä yhdessä. Sahris kans uusintakierrokselle! :whistle:

En nyt tiedä, onko joku virtsis tulossa vai mikä, kun alavatsaa painaa välillä ja vihloo. Aika raivostuttavaa sinällään, että raskausoireet ja PMS-oireet ovat samanlaisia. Hillitön aurajuuston himo on alkanut, uneliaisuus ja on semmonen veto pois- olo.
Raskausoireista tästä erottaa jälleen se, että on migreeni päällä. :sick:

*Muoks.
Naama kiittää huomenna, puoli pakettia auraa meni et heilahti! Hyi hitto. Eipä ole ennen tullut näin syöpöteltyä. Ja migreeni kiittää!

 
Viimeksi muokattu:
Peukkuja tänne kaikille. Mä.en ole noita lugeja käyttäny ku hoidoissa. Negojen jälkeen normi kierto ollut ihan kuten ennenki eli ovis ollu joskus kp20 kieppeillä. Nii paitsi keväällä oli käytössä ja silloin raskauduin. Eli en osaa silleen kommentoida. Oletteko siis testannu sen oviksen? Mulla tulee aina ovisliman tapaista menkkojen jälkeen siinä kp9 tienoilla.. ja seuravan kerran tyyliin kp12 ja ovisplussa yleensä vasta kp20 nurkilla.
joo, testasin tikuilla ja kun kierto lyheni, niin oletin että ovis tosiaan oli aikaisin
 
Jepulis moi!!

Täällä on kamalasti juttua. Ja monimutkaisia asioita, mä en ihan näitä lyhenteitä ja hoitoja hahmota, kun en koskaan moisia ole itse tarvinnut. Enivei peukutan Pirtsin plussalle ja odottelen, josko nyt minäkun pian tikuissa jotain näkisin!! Ja Maimeille tsemppiä noiden asioiden kanssa, tuo rahan meno on kyllä ihan järkyttävää!! Mutta jos ja kun se lapsi tulee, niin siinä sen kai huomaa, ettei rahalla ollut mitään väliä. (y)

Jos mun jutut yleensä on tyhmiä niin tänään päästään sitten koskettamaan pohjaa. Kaksmielisyys vielä iskee aika moneen mutta :poop:-jutut ei niinkään. Koska tiedättekö mitä? Nyt kolmennanen (vai neljännen) letrokierron pyörityksessä voin jo ihan varmana tietona todeta, että letrot sotkee mun mahan toimintaa. Nimittäin välillä on jo vähän vaikeaa, kun hätä tulee niin se tulee HETI. Olen joutunut muutaman kerran tässä lähteä suurinpiirtein kesken lauseen kokouksesta vessaan. :poop: Hyvin mulla on aina toiminut mutta tää on jo vähän ärsyttävää. Onneksi nyt aina on kuitenkin päässyt, en tiedä kuinka tuskallista olisi jos EI pääsisi.. Ehkä parempi olla miettimättä. Selvästi tämä mahantoiminnan kiihtyminen tapahtuu tässä alkukierrosta, eli letrojen aikaan. Maha myös turpoaa. No, niin kauan kun vessa on aina lähellä ei :poop: ole ongelma.

Mites muilla toimii maha?



Sellanen pohjakosketus juttujen suhteen. Tiedättekö mitä?



Kyllä tää vielä iloksi muuttuu!!
(säästän tässä banaanin selkää, kohta taas mennään festaillen..)
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Täällö on niin vilkasta ettei työnarkkis ehdi juttuun mukaan!

Pikasesti woodoo- eka letrokokeilu takana. Ei mitään oireita - eiku yks näppy tuli poskeen.

On: olin eilen siinä letrojen jälk follikkeliultrassa. Vas puolen yli 2cm johtofollikkeli ja niitä antraalifollikkeleitakin oli - joten ei ihan vanhaks harpuks todennut - vaan hyvin kannustavan oloinen oli:) ens vkolla progesteronimittaus. Limikset oli yli 8mm ja kolmikaikuinen. Sanoi että ovis on voinut jo olla tai sit on just nyt. Minäpä testasin, mutta kp10-11 nega. Eli joko se on jo ollut tai sitten en tässä kierrossa ovuloi. Onks kellään lisää viisautta tähän? Limoja on ainakin pukannut.. joten toivotaan parasta:)
 
Mulla on jotenkin semmonen tu.. nne, että ei se tärpänny vieläkään. Minä ku. n kuvittelin että suurinpiirtein ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston jälkeen onnistaa - suuret oli luulot :D
Tänään oisin käyny ostamassa greippimehua, ni mitä hittua, ei ollu meiän paikkakunnan kaupoissa. Ajaako ehta greippi saman asian? :/

Ja voi persus, kai se on kohta varattava aikaa gynelle. Ei oo aikaa odottaa sitä raskautumista, äkkiä jotain apuja! Mulla oli kuvitelmana, että lapsi syntyy ennen 42 v. synttäriä. Liian optimistinen aikataulu, yes I know. Blääh.
Onnee plussanneille...
Mä niiiin jaan fiilikset sun kans - mullakin ens vuonna 42 & jo yli 3 v yritetty
Eiköhän se aito greippi ole vieläkin parempaa
god morgon ja rybb&deckers on greippimehumerkkejä
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74
Hellurei. Poi!

E. . delleen päätän olla tilastopoikkeus, sillä toisessa ketjussa ja gooletellessa kävi ilmi, että joillain paikkakunnilla ei edes tehdä inseminaatioita yli 37-vuotiaille o_O
Siis mitäh. Vai onko tämä joku laillinen osuus ennen sitä icsiä?

Ja raskaana olen edelleen, ainakin joissain määrin. Nythän bebe olisi jo blasto ja kovasti kiinnittymässä kohtuun. Sehän se siellä repii, kun kävellessä sattui nivusiin ja tuli sellaisia repäisykipuja.
Myös sellainen pieni painon tunne on alavatsalla, vähän kun ois rakko viittä vaille täysi, mutta ei pissitä. VV loppui ja kuiva kausi alkoi. Sehän ei kuulosta hyvältä raskausoireita ajatellen, mutta en ajattele.
Olin eilen jo ihan valmis tekemään testin. Siis nyt jo, pp5. Voi jestas.
Jos selviisin testaamatta edes isänpäivään saakka (vitsi vitsi) ja alan sitten työntelemään kuvia tänne, ennenkuin menkat sitten taas alkaa :cautious:
Oi Pirtsi - mä niiin toivon että nyt sulla tärppäs
mä olin kans yli 37v kun oli inssin aika eli terkut toiselta poikkeamalta
kohta päästään näkee sun testituloksia jee
 

Yhteistyössä