40+ so what wol.13

No höh, heinäpelto! Onneksi on kuitenkin lääkäriaika tulossa. Kun itse menin lääkäriin terveyskeskukseen, minulla oli jo lista verikokeista, jotka pyysin ja perusteet hormonipuolelle mietittynä!

Kiitos taas päivityksessä. Oon ihan väsynyt. Ovulaatiotesti (CB:n) näyttää kolmatta päivää hymynaamaa. Huoh. Tää "hormoniton" kierto on pistänyt kropan ihan sekaisin.
 
Moro !!
Pahoittelut heinäpellolle menkoista ja muillekin tädin kohdanneille, jospa uusi vuosi toisi tullessaan niitä niiiiiin paljon odotettuja plussia tänne palstalle ;)
Kiitos listan päivityksestä, mun kohdalle voi sitten laittaa iäksi 39 :Dkun joku ihanainen seuraavan kerran päivittelee.
Kyllä kuulostaa niin tutulle noi rotundifolian aatokset. Vaikka järki ja kroppa viestittää jo saapuvista menkoista, niin silti sitä ei vaan suostu uskomaan ennen kuin on housut punasena. Ja sit tuntee taas ittensä ihan megatolloksi ...:confused:
Juuri nyt parhaillaankin vielä haaveilen että jos, jos ... vaikka mitään oireita ei oikeasti ole, ja mahaakin juilii jo niin menkkamaisesti että ihan viimeistään aamulla aukee hanat, ellei jo ennen sitä. Kyllä sitä on ihminen sitten hölmö :ninja:
 
Hellou täältäkin!

Joulu vietetty ihanan rauhallisesti, enkä ylensyönyt yhtään joten ei ongelmaa turvotuksesta tai muustakaan.
Kiitokset listan päivittäjille, minäkin olen sinne päässyt, vaikka en saanut kännyllä vaihdettua sitä väriä tekstiin ja sivulauseessa oviksesta höpötin.
Joku myös sanoi tuosta listasta, olisiko aika tiputtaa 2014 plussanneet pois, niin ääni täältä sille. Tehdään tilaa taas tulevalle vuodelle ja 2015 plussaajille. Ja Joyzy on näköjään hävinnyt palstalta kokonaan.

Ja Woodis, kiva että jäät pitämään meille seuraa :D

Täällä lapsellinen toivo taas herää (mistä hemmetistä se joka kuukausi tulee??) että luomuna raskautuisi. Paneloitiin oviksen aikaan kuin kaksi jänistä taas, että ei se kyllä todellakaan siitä määrästä jää kiinni!
Raskausoireitakin on, taas. Tulen joko kipeäksi tai yrittää tulla flunssa, mutta palelee ja on höhlä olo, vasen rinta ja koko helahoito on arka, nivusia nipistelee ja alavatsaa.
Sillä älyttömällä jyystämisellähän ei varmaan ole mitään tekemistä jos vähän paikat renksottaa sekä vihloo miten sattuu jo :whistle:

Kohta on uusivuosi ja uudet kujeet, eikö niin? Kuohari on jo laitettu jäähtymään ja jään innolla odottamaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan (y)
 
Olen lueskellut pitkin päivää ovulaatiojuttuja ja ymmärtänyt niistä nyt sen, että mulla ei ole voinut olla kahta ovulaatiota joissa oli viikon väli. Että kaksi ovulaatiota voi kyllä tulla samassa kierrossa, mutta ne tapahtuvat silti lähestulkoon samaan aikaan.
Ihmettelenkin, mitä tää oli?? Digiovistesti ja liuskat näytti kumpikin ovishuipun viikon välein. Ja itseasiassa liuskalla näytti myös ikäänkuin kolmannen taas siitä 5 pvän päästä. Silloin ajateltiin, että ehkä tuo kolmas kertoikin raskaudesta. Mutta raskaustestit myöhemmin oli negoja. En taida hallita tuota tikutusta vielä..

Vaikka sanotaan, että on turhaa testailla liian aikaisin, tai ovista enää testatun positiivisen ovistestin jälkeen, aijon kuitenkin tikuttaa koemielessä koko tämän kierron (kunhan kk.set loppuu.) Kai se jotain opettaa sekin. Suhteellisen uusi harrastus kun tämä mulle on ;). Lisäksi tilaan herkkiä raskaustestejä, jotta näkisin tapahtuuko mitään missään vaiheessa.

Lääkäriin tuntuu olevan ikuisuus.
Onko teillä antaa vinkkejä tai linkkejä mitä kaikkea siellä kannattaa ottaa puheeksi? Mitä verikokeita jne.? Yksityiselle meillä ei taida olla varaa, joten pitäisi osata hyödyntää mahdollisimman hyvin tuo 20 min.lääkäri. Mies tulee mukaan.

Sympatiat kaikille muille, joilla täti kylässä ja voimia ja tsemppiä kullekin omaan tilanteeseen <3.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos päivityksestä! Ja Woodis, onpa nyt ihan älytöntä ja ihanaa että oot ihan oikeesti raskaana nyt, kun ennen aina vaan leikisti :) Nopeesti sulla kyllä tärppäs. Täällähän kohta kolkuttaa yk22 vai joko 23... Jimimalle kyllä soisi myös pikaisen plussan!!! Ja Pirtsin oireet kuulostavat lupaavilta!

Heinäpellolle nopeesti ovisasioista, että mulla on niinä muutamina kertoina kun olen koetikuttanut, ollut ovistesti lähes plussalla noin 8-10 päivää oletetusta oviksesta. Silti on menkat tulleet ihan normaalisti. Joillain kai joku lisääntyvä hormoni voi tehdä sitä. No kerran olin sitten ihan raskaanakin, toukokuun kemiallinen, yhtä vahva oli silloin.

Tässä iässä AMH ja FSH ainakin ovat keskeisimpiä mitattavia, ja sperma toki. Ja LH. Sitten on aukiolotutkimus, että onko putket auki. Ja tietenkin ultraus follikkeliaikaan, miltä näyttää oviksen kynnyksellä.
 
Terve taas,
ja woodoolle minunkin puolesta paljon onnea, ja kovasti sitä tarraliimaa mukaan!! <3

Tinkeraqille voimia, jos nyt kävi kurjasti...

C.rotundifolia, kyllä minä ainakin joka kuukausi saan itseni kiinni verekseltään lukuisat kerrat pohtimasta tulevaa vauva-arkea, toivomasta, suunnittelemasta vaikka mitä...ja sitten kun menkkajuilit alkaa hyvissä ajoin, en millään tahtoisi päästää toiveista irti. Vuodon alettua alkaa taas sama homma alusta, joka pyörii samaa rataa siis joka kuukausi....

ON. Kp 9 menossa, hedelmällisin aika vissiin, tai sitten vain sen ajatteleminen saa hormonit (halut) hyrrämään kuin teinillä.. :unsure: Tikutin kyllä tänään ovista, muttei mitään näkynyt.. Nyt en sitten tiedä, luottaako tikkuihin vai omiin tuntemuksiin..?! Miehen sain houkuteltua puuhiin nyt joka toinen pvä..jos vielä jaksaisi ylihuomenna.. :unsure: Saa sitten nähdä, riittääkö tuo..

Samaa toivotaan <3 pohjasta täältäkin, että niitä isoja, pysyviä plussia tulisi nyt alkavana vuotena täällä runsaasti :love:
 
TIISTAI 29.12.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Joyzy (41).................................................47kp/28
Minttu71 (44).......................5...................45kp/30
KeltainenSeepra................2.....................35kp/24-26
Pilhilinna-74 (40)..............6.......................34kp/27-28
Minzi (39)..........................3......................28kp/27-29
Leijis (43)............................2.....................26kp/28
Elotar74..............................3.....................26kp/26-27
MaiMei (40)........................2......................22kp/26
Meibijees (37)......................2....................21kp/32-34
Jimima (43).........................2.....................21kp/28-30
Kalabaliikki (39)..........................................20kp/22-28
Nuppu73 (42)......................5.....................20kp/29-34
Pirunpelto (40)...................1.......................18kp/28
Esteri1 (42).........................2......................17kp/
Virkki (39)........................2.........................16kp/26
Athina (41).........................6.......................13kp/28-30
Koivutar75 (40)................3.........................10kp/23-27
Babez74 (41)...................1.........................5kp/29
Heinäpelto (42)................2.........................2kp/24-25
C. rotundifolia (40)...........2.........................2kp/26-29

Piinailupäivät:

Joyzy (41).........................................dpo 33
Kalabaliikki (39)................................dpo 9
MaiMei (40).......................................dpo 9
Meibijees (37)...................................dpo 6
Nuppu73 (43)....................................dpo 6
Pirunpelto (40)..................................dpo 5
Jimima (43).......................................dpo 5
Virkki (39)..........................................dpo 3

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus.....(40) - 10/15
Zandi..................... (40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Toiveilija38
Zini76 (39)
Jelli75 (40)
Tammityttö (39)
Katjusmaaret (41)
Martza (44)
Anuliini1975 (40)
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Meibibeibi (44)
harrastoive (43)
mama na baba (42)
Johanna75 (40)
Lumikki 1970 ( 45 )

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Woodoo, lämpimät onnittelut!

Pirtsi, näin susta unta viime yönä ja sait kuule siinä unessa komean plussan! Sullahan on vaaleat hiukset, eikö?

Pudottakaa vaan meidät pois, täällä tuo vuoden 2014 plussa konttaa jo niin, ettei perässä pysy...
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Jospa se uni Kalis enteilee sun plussaa!

Kyllä tämä raskautuminen on hyvin, hyvin mystistä touhua. Ajattelin heittää kaikki tikut roskiin ja uskoa omiin tuntemuksiin. Uteliaisuus kuitenkin voitti ja tein ovulaatiotestin: http://aijaa.com/sLAuUI. Näyttääkö se vieläkin plussaa? Alkaa tuntua siltä, että aika olisi kypsä, mutta runko ei irrota sitä! Tämä kierto taitaa olla tällä taputeltu...

Ja jos huomenna vielä ihmettelen asiaa, niin ohjatkaa hoitoon!
 
Moikkelis!

Kyllähän tuo Virkki aikasta vahvasti plussalta näyttää... Harmitus Heinäpelto:unsure:nuo menkat.. pidän sulle kalabaliikki peukut pystyssä (y)
Ja mun puolesta kans vuosi 2014 voi jättää pois.
ON: viime yönä oikein kunnon juilimiset nii että oikein unta häiritsi... tänään pientä nippailua vähän väliä, rinnat "kihelmöi" välistä... tuntemukset niiin tutut viime raskautumisesta:rolleyes: Siis dpo 6 tänään.. olisko kiinnittymisyritysta?! vaiko vain mielikuvitelmaa:)
 
Nyt Pirtsille se plussa kun Jopokin näki siitä unta :) Pirtsi sillon loihti minulle plussan, jospa Jopo nyt Pirtsille - seuraavaks taitaakin olla minun homma tehdä Jopolle pikku kepposet... :ROFLMAO::LOL:

Kaikille piinailijoille tietysti toivon niita tuplaviivoja, listalla tutuimmat tietty Pirtsi, Jimima ja MaiMei :love: Ja huomatkaa 12 plussannutta kuluneena vuonna, keskimäärin yks kuussa! Ja te olette tulevana vuonna niitä keille ne plussat tulee :):):)
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Omaa napaa ihan kympillä: voi vispilä että vi...spilöittää. Pienen hetken jo toivo virisi, mutta hevon kukkua. Kp 26 ja äsken pientä tuhrua vessareissulla... :( Mitä hevonhanurin hyötyä niistä teroluteista on, kun kierto ei vaan ole pidentynyt yhtään? Ja clomifen, lieneekö sekin yhtä tyhjän kanssa, 70€/20kpl. En huomannut minkäänlaisia ovulaation merkkejä tässäkään kierrossa, vaikka napsin clomeja. Nyt jotenkin keittää. Prkle. Ei muuta kuin uusia pettymyksiä oottelemaan. Blääh.
 
Voi Jopo ja Sahris ja unet! Olkoon sattumaa, totta tai haaveilua niin hauska sattuma, vaaleat hiukset on kyllä. Ihana näitä juttuja on lukea, se tuo toivoa aina lisää :love:
Ja kannatan Sahriksen ehdotusta tehdä vielä kepposet :D
Kohta sä Jopo huomaat, että oletkin palstalla kuumeilemassa ja oviksen aikaan ei tarviikkaan sanoa "pois se minusta", hahaha :D!

Tinkeraqille voimia jaksamiseen, voin kuvitella kuinka syvissä vesissä sitä ui.
Elottarelle en osaa noista clomeista ja teroluteista sanoa mitään, kun ei ole kokemusta, mutta harmillista, jos tuhruttaa. Tietty jos on normikierto 28pv niin tuohan on aika normaalia, että kp26 alkaa tuhruttaa, mulla ainakin yleensä. Saattaa alkaa tuhrut jo kp24, sitten on välipäiviä ja sieltä se hyökkää jälleen kp26-27 ennen kunnon menkkoja.

Saas nähdä, kuka plussaa sitten tammikuussa, tilastollisestihan sen on oltava joku meistä piinailijoista, ja minä olen siellä harvinaisessa luomuplussaajan joukossa eli jollakin on x2 paremmat mahdollisuudet plussata (y)
 
Tinkeraq, onpa ikävää. Voimia! :cry:

Jopo73, hauskasti sanottu, et sun plussa jo konttaa. :)

Virkki, ootko tehny raskaustestiä? On kyllä erikoisen pitkä ovisplussa sulla. Kait ootte varmuuden vuoksi jaksaneet painaa...:whistle:

Täällä vallan toiveet taas ihan herää, kun ei ole vielä tuhru alkanut. Yleensä tuhruttanut ilman Teroluteja vaihtelevasti oviksesta menkkoihin asti. Tänään kuitenkin jo kp 22/32-34 ja dpo 7 (tai vähemmän). Sunnuntaina tuli pieni verinen vuoto, mutta sen jälkeen ei mitään. Eilen illalla kun nousin sohvalta, niin melkein tipahdin takaisin kun oikealta puolelta alavatsaa repäisi tosi ilkeän tuntuisesti. Samanlaisen repäisyn muistan kun odotin esikoista 12 vuotta sitten. Ja sekin oli ihan alussa, ennen plussaa. Muistan vielä sen hetken, istuin porukoilla keittiössä sellaisella keittiöjakkaralla ja siitä nopeasti nousin ylös, niin meinas tippua jalat alta kun repäisi vasemmalta alavatsasta. Äitikin kysyi, et mikä tuli. Silloin en itse vielä tiennyt, kun tuo esikoinen ei oli vähän ylläripylläri... :love:

Muita tuntemuksia ei nyt sitten olekaan, paitsi et tytär kertoi eilen nähneensä unta, et isänsä sai vauvan avopuolisonsa kanssa.... jospa se pikkusisarus syntyykin meille :D
 
Huomenta leidit !!
Tnkeraq voimia sulle, aivan kauhean ikävää, :cry: voin vain kuvitella mitkä on fiilikset ...
Täällän on monella nyt oikein piinikset menossa, saas nähdä kuka päräyttää seuraavan plussan :X3:
On: huomasin juuri että olin laittanut omat kpt väärin, eli nyt oliskin jo kp 30
eli päivä enemmän kun luulin. Nyt siis menkat myöhässä pari päivää, outoa ... :cool: eilen kyllä pissin tikkuun ja ihan puhdas nega oli, joten tätiä odottelen.
Menkkatuntemuksia on ollut kyllä jo monta päivää mutta mitään ei tule, alkais nyt jo että pääsis uuteen yritykseen :alien:
 
Jospa se Meibijees olisikin nyt sitä itseään, jos muistat samat fiilikset esikoisesta (y)

Minä googlettelin vieläkin viimeyönä tarinoita luomuraskauksista ja spermaviasta. Eipä niitä onnistumisen tarinoita valitettavasti löydy kun pari!
Siitä huolimatta, kun uni ei tullut silmään ajattelin, että jos viitearvo spermassa on 20milj.siittiötä/5ml ja meillä se on vaihtelevasti 2-5milj/5ml niin oviksen aikaan kun taas ahkerasti harjoiteltiin, ja simpathan jää odottelemaan tonne jonnekkin otollista hetkeä ennenkuin kupsahtavat.
Niin harrastettiin 4 kertaa jumppaa, jos joka kerrassa oisi se 5milj siittiötä, niin johan siellä jossain hyvässä lykyssä on se viitearvon vaatima 20milj siittiötä, eikö ;)
Parhaimmissa tapauksissa osa tulee kertalaakista raskaaksi, kun ajoitus vaan osuu oikeaan niin miks mulla ei muka olisi mahdollisuuksia?

Onhan tässä joo spekulaatiota suuntaan ja toiseen, ei sieltä joka kerta tule sitä 5miljoonaa varsinkin tuolla jyystämisellä + siittiöissä on myös epämuodostuneita ja hitaita yksilöitä ja osa kuolee ennen otollista hetkeä, mutta silti, jos osaisin laskisin jonkun todennäköisyyskaavion tähän. Kyllä mulla on oltava ainakin 2% luokkaa onnistuminen. :rolleyes:
 
Hulluus iski taas kerran, ensimmäinen tikku uitettu eilen iltapäivällä dpo 7 (tai vähemmän) :rolleyes:

Eipä siinä mitään näy, viivanpaikka korkeintaan... :geek:
http://aijaa.com/w2azSC

Pitäisi malttaa oottaa loppiaiseen, mut tuskinpa maltan. Tässä kierrossa on jumppailtu vähän harvakseltaan, joten voi olla ettei ole mitään saumaa. Tosin vähän nostaa toiveita nuo oikean alavatsan repäisykivut ja jomotukset, että jos ovis olis tapahtunut just oikealta puolelta. Multa on se vasemman puolen munanjohdin poistettu kokonaan. Tosin eipä sekään mitään estä, elokuun plussa tuli juurikin vasemman puolen oviksesta, jonka oikea puoli nappas lennosta. Niin ja tissituntemuksiakin on, mutta niitä on kyllä negakierroissakin.

Pirtsi, kyllä minäkin mun insinöörimatikalla sen just noin laskisin. Ja on se saakeli kumma, jos ei pari miljoonaa riitä, eihän se tarvii ku sen yhden nopean uimarin. Ei voi ymmärtää tätä biologiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Tsemppejä tulin toivottamaan.

Tinkeraq.. en osaa ku koettaa lohduttaa. Mä vuodin elävästä esikoista rv12 saakka ja alkuun tuli loristen ja hyytymillä ja paljo. Mutta nämä taitaa olla niitä fifty-sixty juttuja. .voi olla kaikki hyvin tai ei. Toivottavasti! !

Ja muillekin plussia uuteen vuoteen ketkä pitää toivoa yllä :)

Mulla ei enää toivoja oo, hoitoja ei mies halua ja luomuja ei voida yrittää. Eipå toi kiertokaa oo enää ennallaan. Menkat tulee ajallaan mutta ku tikuttelin "huvikseen" nii Lh pitoisuus tuppaa olemaan erittäin matala ja dpot 8-9 ku vuoto alkaa. Kuitenkin viime kierroksella oli ihan limat sun muut jostain syystä. Nyt taas on kuivaa on ku erämaassa ja tällä hetkellä kp11 ei tuu mitåän viivaa Ovistikkun niinku yleensä aina alkukierrosta "ennenaikaan", vaikka ovis yleensä onkin joskus kp20 korvilla. Yöt hikoiluttaa ja sen sellasta. Eiköhän ne hormonit oo jo perseellään.
Mutta tsuidaduida, ihana että kuitenki suurimmalla osalla ne tsäänssit on olemassa <3
 
Meibbari, voin olla väärässäkin (ja onko nuo niitä onesteppejä?) mutta ihankuin näkyisi jotain muutakin, kun viivanpaikka? Ainakin kännykällä.
Onhan tosi aikaista vielä kyllä, mutta silti näen testissäsi jotain.
Oisko sinulla vanhaa hyvää apteekin omaa tai pregcheckiä kokeilla ensi kerralla?
Perhana, mullakin taitaa olla dpo6 vai 7, mutta harmikseni huomaan samat olot kuin ennen menkkoja, migreenit ja syömishalut, kasvava rintojen arkuus. Uutena tulokkaana tähän kiertoon aika inhottava vasen
nivuskipu - johtunee ihan vaan kovasta lenkistä. Ei siitä makkarasta vaan makkaroiden sulatuksesta :p

Voi Kalis, kurja homma. Mutta usko vain, ensi vuonna plussaat sinäkin!

Ja missä ne mun unen kaksoset viipyy?
 
Huomenta kaikille! Vai ei plussia Kalis! Meibbari, hyvä, että jaksat testata. On jotain jännättävää. Todellakin voisi olla viivanpaikka. Pirtsi, juurikin noin. Mikseipä se voisi onnistua luomusti?? Onko sulle tullut mitään tietoa sieltä polilta?

Minulla oli eilen todella kivulias päivä. Koski mahaan, suoliston ja kohtuun niin, että taju meinasi lähteä. Mikä lie ollut. Testejä en eilen tehnyt. En ovulaatio, enkä raskaustestiäkään. Tänään taitaa olla dpo 5, jos koko munasolu on edes irronnut! Tai sitten se irtosi vasta eilen kamalien kipujen saattelemana.

Onnen vuotta 2016 meille kaikille ja paljon, paljon plussia!
 

Yhteistyössä