40+ so what wol.13

Mun IVFt on menneen talven lumia. Tsemppiä tosiaan teille ketkä niitä nyt läpi käy.

Mä ronkin taas kohdunnapukkaa ja se on kova ja korkea. Mutta sieltä tarttui taas tuttua punehtavaa sormeen eli tuttua juttua. Eihän kukaan täysjärkinen sitä ropella eikä värejä analysoi (toiki näky vain valkealla paperilla, ei siis varsinaista verta vielä ) :unsure:.. mut minkäs teet. Hullu on hullu.
Kovia on nykyään kiertojen oireet o_O.. ei vaan ennenaikaan ollu tätä et puoli kiertoa olis ollu fyysisesti ja psyykkisesti ku raskaana. Ehkä olis helpompi vaan ottaa se kierukka :(
 
Jaha dpo9 ja viime yönä tuttu yöhikoilu. Sieltä ne hormonit romahtaa :D. . Ihme ettei tuhruja näy jos kerran ovista ei oo ollu. Muissa kierroissa se on jo alkanu tässä vaiheessa. No..Vielä tässä on päivää aikaa alkaa ja vuoto alkanee tuttuun tapaan huomenna tai tiistaina ;) Ovistikku entiseen tapaan vitivalkea.

Mitäs muille pääsiäiskanoille?
 
Ei jotenkin nyt kuulu oikeen mitään. Dpo6 menossa, lämmöt on kohollaan ihan samoin kuin viime kierrossakin ja viime kierrossa ainakin munarakkula kypsyi ja limikset oli kunnossa, ku siellä lääkärissä kävin tarkastuttaa paikat. Eli voisin olettaa, että nytkin on ollu ovis. Ja tikutinhan mä sen. Muutamia päiviä pitää vielä odotella, että vois testiin mitään tulla.

Ulkona on ollu hieno ilma jo monta päivää vaikka vähän viimottaakin. Oon katsellut rattaita vauvelille, ku mun yhdistelmät on niin leveät. Ne on ihan parhaat ollu nyt talvella ja loskassa mutta vievät hirveän ison tilan esim. linja-autossa tai jossain kahvilassa jne. Ja ne mahtuu just just menee joistain oviaukoista ja törmäilenkin niillä renkailla harva se päivä.
 
Tänään kp 30. Tissit on niin järkyn kipeet ja menkkatuntemuksia.. Alkasivat jo... Möh...:unsure:
Äiti sairaalassa.. Mieli matalalla edelleen..

Näinkö on kokonaan plussaton maaliskuu ollut kun listassa ei maaliskuulle ole plussanneita? :eek:
 
Hei kaikki,
Täällä kovassa kuumeessa jo tokaa kertaa kk sisällä - viimeksi oli influenssa, mikäköhän nyt :-/. Joku kysyi noiden veritestien hintoja: yritin etsiä maksukuittiani mutta en löytönyt mistään, muistelen kuitenkin että amh oli n. 90 ja fsh ja lh kumpikin n. 30-50 (pk-seudulla). Eli ei ihan ilmaista; Visa vinkui...
Tammis ja Roxanne, kiitos kun kommentoitte noita Amh-arvoja; mä soitin lääkärillekin vielä ja kysyin mitä niiden perusteella voi päätellä luomuraskautumisen mahdollisuuksista. Ei hän siihen oikein ottanut kantaa... Ikä kuulemma se suurin tekijä tässä on (mulla jo 42 täynnä).
Tammis mietit tota ovulaatiota; mä olen alkanut miettiä samaa eli jospa ei sitä tapahdukaan. Nimittäin mulla 2 vikassa kierrossa nyt aiemmin vahvat ovisoireet tyystin hävinneet. Ja kierto selvästi lyhempi. Ovistikulla saan kyllä plussan mut eihän se vielä takaa sitä että ovista tapahtuu.
Kertokaa kiltit viisaat taas, mitä keinoja on selvittää sitä, irtoaako munasolu - ilmeisesti aamulämpöjen mittailu tai sit ultrakäynti sopivaan ajankohtaan? - toisaalta tuntuisi oudolta et yhtäkkiä kuin seinään lakkaisi munasolun irtoaminen mut kai kaikki on mahdollista ihmisen (ja yli 40 v naisen) biologiassa.
Ja anteeksi tämä on-viesti ja alakulo, sitä näköjään liikkeellä muillakin. Voimia kuitenkin kaikille ja jotenkin uskon vahvasti että tänne tulee pian hyviäkin uutisia! :) oon aina omalla kohdallani pessimisti mut muiden kohdalla optimisti; ei kovin terve elämänasenne tämä mut parempi näin kuin aina pessimisti ;-).
 
Eveliina. Ovista ei voi todentaa ku ultralla ja sit progesteronikokeessa käymällä (veri). Lämmöt nous mullaki (norm 36.2-36.4 ja o.plussan jälkeen lähemmäs 37) joka aamu. Nyt laski 36.6 ja näyttää alkavan vuotelemaan. Et lämmöt ei oo mikään varma mittari. Toki jos ne ei ylipäätään noUse tai sahaa niin sit voi päätellä ettei munasolua ole irronnut
 
Tammis ihana,
Kiitos! Osaatko sanoa kuinka pian (oletetun oviksen jälkeen) ultrassa kannattaisi käydä (jos siis epäilee et oviksessa häikkää)? Entä onko tuo verikoe "pakollinen", ts. Pelkkä ultra ei vielä kerro tarpeeksi? Sori kyselytulva...!
 
Olisiko tassa valissa hyva toivottaa munarikasta paasiaista? Kaksois-merkityksella, tai kolmois jos sattuu noista suklaisistakin munista pitamaan :D

Joo, tiedan, huonoja oli vitsi, mutta ollaan kaikki kynnetty niin syvissa vesissa, etta onham se edes yritettava vitsailla.

Joku ihmetteli plussaamatonta kuukautta. Meita useampi plussasi mutta eivat pysyneet kyydissa :cry:

Itse ei nyt voi kuin odotella, kaksoset tilasin perjantaita :p, ja eilen viela varmisteltiin. Saattaa kylla olla ovuloimaton kierto koska oireita oli erittain vahan normaaliin verrattuna. Maanantaina koitan saada ajan klinikalle, jos jotain vois alkaa jo tutkii ja testaa. Sokerit jne nyt ainakin. Siis pyydan testaamaan, ne sitten sanoon kylla tai ei. Jos sanoo ei niin ei voi mitaan. Mut toivottavasti saisin lahetteen gynelle, kun loppuviikolla olis hyva ulteata ja testaa keltarauhasta (kp21).

Harmittaa kun tietaa, et nyt jos olis tarpannyt, niin ei ehdi keltarauhas-tukea talle kierrolle saada. Ainakin ymmarsin, et se pitais aloittaa suht pian oviksen jalkeen. Ja huhtikuussa mies on melkeen 2vkoa poissa ja ovis just keskella sita aikaa. Eli toukokuussa sit ehka paastaan yrittaa uudestaan.

Puhuttiin eilen miehen kans naista jutuista, ajoituksista ja testauksista. Se on ihan tohkeissaan vauva-aiheesta. Ja on muuten ollut super herttainen ja extra huolehtiva/hemmotteleva viimeisesta plussasta lahtien. Ja sanoi olevansa hyvinkin ok lahtea testattavaksi jos tarvitsee.
 
Eveliina. Öö.. siis ultralla näkyy että onko munasolu irronnut /näkyykö muodostunut keltarauhanen. Itse kävin esim keväällä dpo2 ja ultrassa näkyi komea keltarauhanen. Verikoe puolestaan kertoo että onko hormonin eritys riittävä eli onko muodostunut keltarauhanen kunnollinen. Matala progesteroni kertoo sen että ovista ei ole ollutkaan tai sit että keltarauhanen on heikko.
Yksi koe ei välttämättä kerro mitään, näin lääkäri sanoi. Mutta suuntaa se toki antaa.

Keltarauhashormonia moni syö loppukierrossa mutta kuten oma lääkäri sanoi se ei välttämättä ratkaise ongelmia koska jos ovis on huono se yleensä johtuu huonosta munasolusta. Eli se on raaka, huono tms . Ja kuten nyt itse "opin" nää tiputtelut ja lyhyet luteaalit näköjään johtuuki myös joskus siitä että ovista ei ole tapahtunut ollenkaan.
Moni saa apua keltarauhashormonista mutta sitä ei kukaan tiedä olisiko siinä kierrossa ollut jokatapauksessa parempi ovis.
 
  • Tykkää
Reactions: Eveliina74 ja Joyzy
Kiitos taas Tammis nopeasta vastauksesta!
Jospa saisin vaikka ensi kierrossa tuhlattua rahani taas gynelle . Ei voi mitään kun on kärsimätön luonne ja aika menee niin nopeaan. Lähinnä just tuota mietin että jos jotain kotilääkkeitä/konsteja olisi oviksen avuksi niin niitä voisi lääkäriltä anella jos ei ovista tosiaan tapahdu. Hmm. Eve laskee pennosensa....
Ja totta että plussia tullut nyt mutta vain hetkellisiä . Jos jotain positiivista siitä koittaa löytää niin
A) plussanneet ainakin ovuloitte ja tuutte raskaaksi
B) km:n jälkeen raskautuu helpommin uudestaan
- Ja tarkoitus ei ole vähätellä missään nimessä kenenkään surua; itse vaan aina murheita valitellessani ennemmin kaipaan sitä että joku antaa toivoa ja alkaisi itsekin uskoa että kyllä se tästä - koska jos joku ottaa liikaa osaa ja kauhistelee kuinka kurjasti mun asiat onkaan niin alan kyynelehtiä ja sääliä itseäni potenssiin 100 .
Ja munakasta pääsiäistä toivottelen minäkin! Mulla tosin vain suklaisia tarjolla, mutta Mignon-munatkin on hyviä - koska emme sairauden takia ottaneet virpojia sisään, voin rauhassa pistää poskeeni tutuille virpojille varatut mignonit .
 
  • Tykkää
Reactions: Joyzy
:oops: Menin sitten tilaamaan nipun ovis ja raskaustesteja netista. Ei mitaan tietoa miten luotettavia ne mahtaa olla, silla jouduin tilaa ne jenkkisivulta kun suomalaisilta natti kaikki pregchekit olevan loppu. Ajattelin, et jos kerran joutuu hukkaan heittamaan tuon ensi kierron, niin hyodynnan sita nyt ainakin sen verran, etta ekaa kertaa elamassani tikutan oviksen:ROFLMAO: Tiedanpa sitten toukokuussa paremmin et missa meen sen oviksen kanssa. Ja raskaustesteja sen takia, etta nolotta 2$, joten noi liuskat mita tilasin maksaa sen verran, et voi katsoa saavansa 25 ovistestia ilmaiseksi:LOL: Toivottavasti posti tuo ne ennen kuin seuraavat menkat olis luvassa.

Tammis, kiitti tosta viimeisesta selvennyksesta tohon keltarauhaseen. Ma tosiaan olen alkanut miettimaan et mulla vois siina tosiaan olla se ongelma kun raskautuu, mut vuotaa pois 4-10pvaa menkkojen odotetun ajankohdan jalkeen. Tai sitten mun munat vaan on niin huonolaatuisia ettei niista kehity mitaan kelvollista. Ehka ensi viikko tuo jotain uutisia.

Ja nyt kaikki kanaset munimaan!! Meilla on viela hyvin aikaa talle kuulle plussailla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eveliina74
Eveliina oli pakko tulla tänne sivusta huutelemaan: Toivoa on! Nokat pystyyn!
Olen plussannut 6.3. En listoilla tosin ole. Ja ikää on enemmän, kun teillä muilla!
Toki täällä huolissaan ollaan, miten käy.... Mutta kolmatta kertaa raskaana 43:n ikävuoden jälkeen :eek:. Josko nyt ois se todellinen kolmas kerta toden sanoo....(edellinen joulukuussa päätyi geneettiseen keskeytyksen). Mies ihanana eilen tokaisi:" Voisitko nyt vaan nauttia, kun oot viimeistä kertaa raskaana!"
Nooh ehkä kuuden viikon päästä saan jo nauttia, ken tietää!

Ja tämän avauksen piti nyt olla se toiveiden nostattaja teille jokaiselle!;)
 
Hei Rassukka,
Olipa ihana viesti, kiitos kun jaoit :). Mä luulen et näitä onnistumistarinoita nyt kaivataan kovasti! Mitä epätoivoisempia alkutilanteita, sen parempi ;-). Siis amh 0,001 ja Fsh 150 ja raskaaksi vessanpytystä tai edes puolukasta ;-).
Paljon onnea sulle matkaan, pidän peukkuja!!
T. Yksi kuumehöyryinen jolla ei tosiaan oo nyt mitään muuta elämässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Rassukka
Kiitos Rassukka Ja kaikki peukut pystyyn teille <3

Tammis, minä testasin tänään aamulla: ei haamun haamua. Mutta mitäs sanotte kun nyt on vasta dpo11 ja käytössä rfsu, voisko vielä olla toivoa kokeilla myöhemmin uudestaan? Aiemmin olen testannut vasta dpo15+ ja Apteekin omalla (noviisi ;)).
 
Kalis, asun Pirkanmaalla ja käyn täällä Ovumiassa Johanna Aaltosella. Siis aina silloin kun yksityiselle menen. Nyt olen hoidossa kunnallisella! Toivon, että saisit tuohon asiaan hieman selkeyttä.

Joku kysyi sen vaihtisvuosivaimikälie-testin perään! Se on ihan samanmoinen kuin ovis-ja raskaustestit. Tehdään tikku aamuvirtsasta ja toivotaan,ettei kahta viivaa tule! Jos on kaksi viivaa, Silloin voidaan sanoa, että alkavat vaihdevuodet on ja tässä kierrossa ei toivoa raskautumiseen ole. Se tehdään kp3 ja kp8.

Roxanne, olipa sulla kurja tilanne. Missä olet hoidoissa? Mä pelkään kans noita omia tulevia hoitoja. Toisaalta sen avulla saadaan osviittaa siitä, mikä on pielessä: laatu, määrä, limakalvo. Itse veikkaan ekaa ja vikaa.

Voi että, kunpa voisin sanoa, että km:n jälkeen raskautuu helpolla. Minulla on joka kerta mennyt plussasta uuteen plussaan se vuosi! Toinen mikä alkaa saada mut raivon partaalle: kun oikein kovasti toivot sitä vauvaa, niin toive toteutuu! Kertokaa mulle, miten paljon enemmän voi toivoa??? :D

Truuly, voi sua ja sun äitiä! Oliko se just sun tyttäresi kaiken päälle raskaana? Koet kovia tällä hetkellä. En tiedä, millä kaikilla tavoin sanoin voisin tukea sinua! Halaus ja Voimauttavia ajatuksia!

Jelli, raskaustestin viivat on yhtä arvoitusta! Odottele kolme päivää ja kokeile uudestaan!

Onnea Rassukka! Sulla kyllä ainakin nappaa kiinni.
 
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti :)...
On taas mahtunut iloa ja surua monen elämään ja noi kovimmat iskut "pikkusen menetykset" "munattomat kierrot" yms..:poop:
Omasta navasta senverran että kakspäivää kesti se niukka verensekainen limavuoto ja sit loppu kun seinään ja ne oli dop 6-7....
Lupasin itselleni että en testaa ennen kun menkat on myöhässä jos tulee koskaan olemaan.... Ja kissan viikset johan mä perjantaina sinkosin testi ostoksille:ROFLMAO:... Pe tikku pc komee viivanpaikka joten ei raskaana "yllätys 6päivää ennen oletettuja menkkoja tehty:LOL::LOL:"
Sitten seuraava lupaus en tee ennen torstaita JOO EMPÄ TEHNY JOO... One step liuska uitettu aamulla...väriä sisältävä haamu... Eli tein sen saman vanhan virheen liian aikasin testaan... Ja nyt mä Urpo kyttään vähänväliä tota kusi liuskaa kun joku mielipuoli,ja pyörittelemään sitä että mistä kulmasta näkyis paremmin :LOL::giggle:... Noh kohta pudotaan korkeelta ja kovaa kun hanat aukee...
 
Luppana76: Ehkä ne hanat ei aukeekaan. Kantsii pysyä positiivisena! Mulla on dpo7 menossa ja jo uittelin. Viivanpaikan anto pc ja ovistestissä iha hailakkaaki hailakampi viiva (sellanen ettei enää tarttis arvailla, jos ois raskaustesti).
En ole masentumassa tai heittämässä kirvestä kaivoon. Saa nähdä, että ku äiskä ja sisko raskautuivat melko kypsässä iässä kolmannesta kierrosta, ni miten mun käy. Mulla on mittarissa pari vuotta enemmän kuin heillä nyt ja oon aika yleisväsyny eli jos kroppa ois fiksu ni ei varmaan tapahdu mitään. En oo sillai negatiivisesti yleisväsynyt, koska mieli on ihan virkee mut fyysisesti kyllä väsyttää usein. Katsotaan nyt mitä tuo kellojen kääntö ja lisääntyvä valoisuus eli muuttaisiko vauva rytmiään hieman myöhemmäksi. Tästä on nyt jo viitteitä ja pidän sormet ristissä, että ei ole vain sattumaa vaan tarkoittaisikin jotain.
 
Hermot riekaleina. Odotan laakaria ja toivon koko sydammestani, etta paasen vihdoin tutkimuksiin.

Muoks. Lekurissa lupasi lahetteen, pitaisi tulla talla viikolla, ja sanoi, jos se ei tule, tai en saa aikaa perjantaiksi, voin huoletta kayda ensiavussa jossa ne pystyy ultraamaan myos. Han oli huolissaan etta jotain olisi voinut jaada sisaan kun minua ei ole ultrattu km:n jalkeen.

Ehka tama tasta viela suttaantuu.
 
Viimeksi muokattu:
Luppana76: Ehkä ne hanat ei aukeekaan. Kantsii pysyä positiivisena! Mulla on dpo7 menossa ja jo uittelin. Viivanpaikan anto pc ja ovistestissä iha hailakkaaki hailakampi viiva (sellanen ettei enää tarttis arvailla, jos ois raskaustesti).
En ole masentumassa tai heittämässä kirvestä kaivoon. Saa nähdä, että ku äiskä ja sisko raskautuivat melko kypsässä iässä kolmannesta kierrosta, ni miten mun käy. Mulla on mittarissa pari vuotta enemmän kuin heillä nyt ja oon aika yleisväsyny eli jos kroppa ois fiksu ni ei varmaan tapahdu mitään. En oo sillai negatiivisesti yleisväsynyt, koska mieli on ihan virkee mut fyysisesti kyllä väsyttää usein. Katsotaan nyt mitä tuo kellojen kääntö ja lisääntyvä valoisuus eli muuttaisiko vauva rytmiään hieman myöhemmäksi. Tästä on nyt jo viitteitä ja pidän sormet ristissä, että ei ole vain sattumaa vaan tarkoittaisikin jotain.
Toivottavasti "ennusteet" käyvät toteen ja sinulla tärppää :love:...
 
Moikka kaikille

Huono palstalainen täällä jälleen :oops: mitään en ole jaksanut koko kierron aikana kommentoida, vaikka joka päivä olen ollut lukemassa ja samaistunut niin teidän juttuihin. On muka niin kamalan kiirettä töissä, vaikka lähinnä sellaista saamattomuutta :whistle:

Tässä kierrossa ei ollut jännitettävää, kun mitään ovisoireita ei ollut, ja niin massiivinen riita miehen kanssa, ettei talletteluja tehty lainkaan sopivina päivinä. Miten sattuikin niin, että samoihin aikoihin muutkin täällä valitteli tuota seksin vähäisyyttä, joka ei tässä iässä todellakaan lisää mahdollisuuksia raskautua.

Mutta tänään odotetusti kp 1, mitään testejä ei tarttenut tehdä kun ei ollut niitä mahdollisuuksiakaan. Ekaa kertaa muuten alkoi suoraan hanat auki systeemi, ilman mitään neljän päivän tiputteluja joita on ennen ollut ????
¨
Toivotaan nyt jollekin maaliskuulle pysyvää plussaa, ettei katkea hyvä putki tältä vuodelta.
 

Yhteistyössä