5-vuotiaiden äidit/isät apuja

kmh
Mistä voisi johtua että lapselle on tullut yht`äkkiä pelko ettei äiti hae päikystä pois töiden jälkeen? On kamalaa jättää lapsi aamuisin päikkyyn itkemään äidin lähtöä. Apuja.
 
vieras
Onkohan noilla ton ikäisillä vaan joku "vaihe" että alkaavat pelätä jotain? Nimittäin mun 5v. tytölle on ilmestynyt ihan mieletön punkki-pelko!! Hän ei mene nukkumaan ennenkuin olen tarkastanut sängyn ja todennut ettei sielä ole punkin punkkia:/ Nyt kun heräsi, oli ensimmäinen asia se että kertoi nähneensä unta punkinpuremista...

Muistelisin että meidän muillakin lapsilla on ollut "omituisia" pelkoja tossa 5-6 vuotiaana...
 
Meillä taas tyttöä ei saa millään pois tarhasta. Mutta kovasti kyselee joka aamu , onko minulla vapaapäivä siis äidillä. Kun teen paljon yö töitä niin tyttö haluaa minun olevan nukuttamassa. Tänään minulla on vapaapäivä ja se on siivouspäivä ja lupasin hakea tytön tarhasta aikasin. Tyttö totes että myöhemmin. :D
Meilläkin on ötökkä pelko.
 
vierastus
Kuuluukohan tuohon 5vuoden ikään. Nimittäin meillä poika ei aiemmin pelännyt mitään, pienestä asti tykännyt hirveistä mörköistä ja luurangoista.
Nyt pelkää kovasti pimeää. Yöllä ei tarvitse yövaloa mutta yöllä/aamulla ei uskalla mennä vessaan ilman valoa. Kovasti ollaan kyselty että mikä siinä pelottaa, niin vastaukseksi saa vain että "...no se pimeä". Sitten kun keskustellaan kummituksista jne. että tiedäthän ettei niitä ole, niin poika toteaa että en minä sellaisia pelkääkään.
 
Meillä ei ole varsinaisesti mitään pelkoja ilmennyt, mutta monta pusu-halia täytyy vaihtaa ennenkuin pääsen lähtemään päiväkodilta sama on kun menee jumppaan tulee vielä salista vaihtamaan haleja ja silloin varmistelee odotanko pukuhuoneessa varmasti.
Jotenkin tulee tunne että pelkää sitä etten tulekaan takaisin tai hae vaikkei sittä olekaan puhunut.

Pikkiusisko 4v pelkää metsiä?
 

Yhteistyössä