5-vuotias kuoli kolarissa Leppävirralla

nanna
Mut meistä kukaan ei ollut paikalla? eli jos se tie oli huono ajaa henkilöautollakin, niin saati sit pitkällä yhdistelmällä... Ja jos kärry lähtee,niin siinnä kuski ei voi tehdä mitään. Varmasti tuon rekan kuski syyttää loppuelämänsä itseään ja etsii myös vikaa itsestään, mutta tuskin täällä tappelemalla mikään muuttuu.
 
!?
Silellähän sitä on tullut jo ajeltua n. 1 000 000 km jo, oli keli mikä oli, ja kaikenlaista on nähty täyntynyt silmillään todistaa. Eräs liisääntynyt näky on kaatuneiden ja muulla tavoin tieltä suistuneiden kuorma-autojen ja ajoneuvoyhdistelmien nostotapahtumat teiden varsilla.
 
joo niinkuin itsekkin sanoin niin missäään nimessä kuskin vika ole.
hän teki vaan työtään.
ja varmasti yksi kamalin mitä voi käydä on ajaa kolari jossa joku muu kuolee kun sä.

mutta siis mä ajattelen etttä ekologisesti ja kolareiden vähennykseen olisi hyvä jos saatais menee junilla tavarat jos vaan raiteet löytyy
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
joo niinkuin itsekkin sanoin niin missäään nimessä kuskin vika ole.
hän teki vaan työtään.
ja varmasti yksi kamalin mitä voi käydä on ajaa kolari jossa joku muu kuolee kun sä.

mutta siis mä ajattelen etttä ekologisesti ja kolareiden vähennykseen olisi hyvä jos saatais menee junilla tavarat jos vaan raiteet löytyy
Totta, tiet olisi turvallisempia, jos rekkoja olisi vähemmän.
Minun mies on ajanut kuolonkolarin. Sattui vuosia vuosia sitten, sohjoinen tie, räntää satoi.
Nuori nainen menetti autonsa hallinnan ja ajoi suoraan alle. Mieheni auto ei siis ollut "syypää". Ja voin kertoa, että se silti painaa. Kuski kantaa sitä taakkaa harteillaan raskaana ja synkkänä.
Kukaan ei varmasti halua, että kuolonkolareita sattuu..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
joo niinkuin itsekkin sanoin niin missäään nimessä kuskin vika ole.
hän teki vaan työtään.
ja varmasti yksi kamalin mitä voi käydä on ajaa kolari jossa joku muu kuolee kun sä.

mutta siis mä ajattelen etttä ekologisesti ja kolareiden vähennykseen olisi hyvä jos saatais menee junilla tavarat jos vaan raiteet löytyy
Totta, tiet olisi turvallisempia, jos rekkoja olisi vähemmän.
Minun mies on ajanut kuolonkolarin. Sattui vuosia vuosia sitten, sohjoinen tie, räntää satoi.
Nuori nainen menetti autonsa hallinnan ja ajoi suoraan alle. Mieheni auto ei siis ollut "syypää". Ja voin kertoa, että se silti painaa. Kuski kantaa sitä taakkaa harteillaan raskaana ja synkkänä.
Kukaan ei varmasti halua, että kuolonkolareita sattuu..
:hug: tätä just sanoin.
varmasti ihan hirveetä kun ajattelee jos en olis ollut siellä silloin. olisinko voinut tehä toisin ettei toinen kuollut..
mutta ei niille mitään voi.

mutta siis musta noi raiteet pitäis käyttää hyväksi
 
tavallinen äiti
Osanottoni perheelle.
Tuohon ammattiautoilijoita koskevaan keskusteluun vielä sen verran, että monesti näkee rekkakuskien puhuvan kännykkään ajaessaan. Sekin on kiellettyä, mutta erittäin vaikeaa valvoa. Osasyy sekin onnettomuuksiiin varmasti on.
 
Kamala uutinen. Toivottavasti muu perhe selviää.

Mutta turha syyttää raskaanliikenteen kuskeja. Ennemminkin pitäs satsata noiden teiden kuntoon, ja lisätä myös auraus- ym tienhoitokalustoa. Väärin pistää taas tapahtuma sen kuskin syyksi, ihan niinkuin sillon aikanaan konginkankaan onnettomuudessa... Sellaisen ihmisen, joka ei ole rekkaa itse ajanut tai muuten ei siitä mitään tiedä, on helppo syytellä näitä kuskeja.
 
Juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Alkuperäinen kirjoittaja möks:
Vtu. Pitkän matkan kuljetulkset äkkiä raiteille, niin vähenisi nuo "ammattikuskien" aiheuttamat onnettomuudet

:'(
Turha niitä ammattikuskeja on syyttää. Jos se kärry lähtee luisteleen siel peräs niin sitä ei saa oikaistua kuin lisäämällä vauhtia mikä ei taas onnistu kiitos suomen lainsäädännön ja rajoittimien. Se olis ollu pelastus monessa rekkaonnettomuudessa. Kuskit ei yksinkertaisesti voi sille mitään. Joten älä soimaa niitä kuskeja jollet asiasta mitään tiedä.
kärry oikenee jos saa lisää vauhtia!
 
Höpö
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Osanottoni perheelle.
Tuohon ammattiautoilijoita koskevaan keskusteluun vielä sen verran, että monesti näkee rekkakuskien puhuvan kännykkään ajaessaan. Sekin on kiellettyä, mutta erittäin vaikeaa valvoa. Osasyy sekin onnettomuuksiiin varmasti on.
ja höpö mites muut autoilijat jotka puhuu kännyynsä?
 
tavallinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Osanottoni perheelle.
Tuohon ammattiautoilijoita koskevaan keskusteluun vielä sen verran, että monesti näkee rekkakuskien puhuvan kännykkään ajaessaan. Sekin on kiellettyä, mutta erittäin vaikeaa valvoa. Osasyy sekin onnettomuuksiiin varmasti on.
ja höpö mites muut autoilijat jotka puhuu kännyynsä?
Ihan samalla tavalla osasyy onnettomuuksiin olipahan ajoneuvona traktori tai rekka-auto.
 
oletko
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
kärry oikenee jos saa lisää vauhtia!
Juuh, juuh.
Lissää vaan.
Vauhtia meinaan.
Lisää ja lisää vaan, pääseepähän se tavarakin odottelemaan sinne terminaaliin sitäkin nopeammin.
koskaan ajanut yhdistelmää? Minä olen ja tiedän mitä puhun
 
tiedetään
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kauhee tapaus.tiijättekö muuten ettei rekassa tartte olla talvirenkaita?olin äimän käkenä
kun tään kuulin.entistä nemmän pelottaa noi rekat
joo mutta nyt puhutaankin jo renkaan kuvioinnesta yms...eihän bussitkaan käytä nastoja
 
möks
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Alkuperäinen kirjoittaja möks:
Vtu. Pitkän matkan kuljetulkset äkkiä raiteille, niin vähenisi nuo "ammattikuskien" aiheuttamat onnettomuudet

:'(
Turha niitä ammattikuskeja on syyttää. Jos se kärry lähtee luisteleen siel peräs niin sitä ei saa oikaistua kuin lisäämällä vauhtia mikä ei taas onnistu kiitos suomen lainsäädännön ja rajoittimien. Se olis ollu pelastus monessa rekkaonnettomuudessa. Kuskit ei yksinkertaisesti voi sille mitään. Joten älä soimaa niitä kuskeja jollet asiasta mitään tiedä.
1. En ole soimannut. Se on vain totuus, että tällaiset ongelmat vähenisivät, jos pitkän matkan kuljetukset siirrettäisiin renkailta raiteille.

2. "jos kärry lähtee luistelemaan... Kuskit ei yksinkertaisesti voi mitään" PAH!
Kuski voi ennaltaehkäistä luistelemaan lähdön oikealla tilannenopeudella. Siis ainakin oikeasti amattitaitoiset kuskit. Mutta kun nämä kuskit ja yrittäjät tekevät järrettömiä aikatauluja ja laittomia vuoroja, niin eiväthän he malta ajaa kelin ja taitojen mukaan

3. Älä väitä, etten tiedä asiasta mitään, kun en tiedä, että tiedän.

4. Minä puran pahaa oloani tällaisen turhan lapsen kuoleman jälkeen tasan siten kun haluan. Vaikka sitten "soimaamalla ammattilaiskukeja". Sinun on turha tällaisessa suru ketjussa alkaa kieltämään minua ja väittelemään kuskien ammattitaido(ttomuude)sta. Lapsi on kuollut.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras232:
Tosi surullinen tapaus...ja kuskikin vasta nuori 19v...:(
Tuollaiset tilanteet tulevat niin yllättäen, ettei kokeneempikaan kuski välttämättä osaa reagoida. Pitäisi ehkä ennakolta käydä läpi erilaisia tilanteita mielessään erilaisine tomintamalliratkaisujen kanssa, niin että pahan paikan tullen toivottavasti osaisi toimia sitä yhtä kriittistä sekuntia aikaisemmin. Ojaan väistäminen (tarkoituksellinen tieltä ulos ajo) voi olla usein viisain vaihtoehto, niin ikävältä kuin se kuulostaakin.

Sen pahemmin mitään piruja seinille maalaamatta kannattaa ajellessaan tehdä mielikuvaharjoituksia, tyyliin miten toimisin jos juuri nyt liukuisi rekka tai kuorma-auton perävaunu suoraa päin kuin kymmenien tonnien teilauskirves.

Motoristienkin tulee tarvittaessa tarkoituksellisesti nopeasti kaataa ajoneuvonsa ja antaa pyörän mennä menojaan ja kuskin liukua omalla vauhdillaan (toivotusti edes jotenkin hallitusti) suojavarusteidensa varassa pois tilanteessa eli esim. pientareelle, tai muuten turvallisempaa suuntaan.
 
En ole rekkakuski, mutta kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja oletko:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
kärry oikenee jos saa lisää vauhtia!
Juuh, juuh.
Lissää vaan.
Vauhtia meinaan.
Lisää ja lisää vaan, pääseepähän se tavarakin odottelemaan sinne terminaaliin sitäkin nopeammin.
koskaan ajanut yhdistelmää? Minä olen ja tiedän mitä puhun
luin kokeneiden ammattikuskien lausuman siitä, miten perävaunu oikenee ja sehän tapahtuu nimenomaan kaasua lisäämällä! Missään tapauksessa ei saa painaa jarrua. Nopeuden pitäisi sitten olla sen verran alhainen muuten, niin että on varaa painaa sitä kaasua hätätilanteessa. Onkohan tuolla Leppävirran rekkakuskilla ollut know-how:ta miten toimia, kun on kuitenkin nuori kuski ollut kyseessä? Pahoin pelkään, että jarrua on paineltu ja lopputulema on surullinen...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja En ole rekkakuski:
Alkuperäinen kirjoittaja oletko:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin:
kärry oikenee jos saa lisää vauhtia!
Juuh, juuh.
Lissää vaan.
Vauhtia meinaan.
Lisää ja lisää vaan, pääseepähän se tavarakin odottelemaan sinne terminaaliin sitäkin nopeammin.
koskaan ajanut yhdistelmää? Minä olen ja tiedän mitä puhun
luin kokeneiden ammattikuskien lausuman siitä, miten perävaunu oikenee ja sehän tapahtuu nimenomaan kaasua lisäämällä! Missään tapauksessa ei saa painaa jarrua. Nopeuden pitäisi sitten olla sen verran alhainen muuten, niin että on varaa painaa sitä kaasua hätätilanteessa. Onkohan tuolla Leppävirran rekkakuskilla ollut know-how:ta miten toimia, kun on kuitenkin nuori kuski ollut kyseessä? Pahoin pelkään, että jarrua on paineltu ja lopputulema on surullinen...
Nyt tavallaan niin sinä, kuin tuokin, joka kuvittelee tietävänsä mistä puhuu, missasi ns. pointin.

Tärkeä osa siitä pointista on ns. kokonaisuuden ymmärtäminen. Kokonaisuudessa puolestaan olennainen näkökulma on ns. oikea tilannenopeus ja siihen liittyvät seikat.
 

Yhteistyössä