500km matkustaminen 2v kanssa - miten onnistuu?

Miten te muut selviätte 500km:n matkustamisesta autolla uhmaikäisen 2v3kk kanssa? Meillä se tuntuu olevan sula mahdottomuus, kun tyttö ei nuku päiväuniakaan kuin noin tunnin ja matkaan saa varata aikaa sen 7h..

Kaikki hyvät vinkit ovat tarpeen!!! Kiitos jo etukäteen. :flower:
 
vieras
Hyvin meillä on onnistunut pidemmätkin matkat. Evästä mukaan, siis sellaista helppoa syötävää. Tekemistä; kirjoja, väristyskirjoja ja värit, leluja ja jos mahdollista niin kannettava dvd soitin. Taukoja myös tarpeeksi usein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvin meillä on onnistunut pidemmätkin matkat. Evästä mukaan, siis sellaista helppoa syötävää. Tekemistä; kirjoja, väristyskirjoja ja värit, leluja ja jos mahdollista niin kannettava dvd soitin. Taukoja myös tarpeeksi usein.
Ai niin ja lisäisin vielä, että aamusta tehdyt reissut ovat helpompia lepsen kanssa.
 
vieras
Vanhemmille piiiitkä pinna mukaan........ Taukoja tarpeen mukaan, sormipaloja naposteltavaksi, pikkupelejä, kirjoja tms. Matkan aikana voi bongailla ajankuluksi vaikkapa eri värisiä autoja tai muuta.

Meillä ollaan joskus matkustettu (kesäaikana, kun on kuuma) yölliseen aikaan ja aika kivuttomasti ovat reissut menneet. Päiväaikana matkanteko on huomattavasti tikkuisempaa ja vaatii kekseliäisyyttä "apukuskilta".
 
Me ollaan tähän asti tehty nuo "koko päivän autoreissut" päivisin ja ne on kieltämättä aika hermoja raastavaa, kun toinen haluaa pois istuimesta eikä ymmärrä, että siinä on nyt vaan istuttava vielä monta tuntia. Tuota yöajoa vois tietty kokeilla..
Lisää vinkkejä ja neuvoja???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Me ollaan tähän asti tehty nuo "koko päivän autoreissut" päivisin ja ne on kieltämättä aika hermoja raastavaa, kun toinen haluaa pois istuimesta eikä ymmärrä, että siinä on nyt vaan istuttava vielä monta tuntia. Tuota yöajoa vois tietty kokeilla..
Lisää vinkkejä ja neuvoja???
siihen yöajoon kannattaa mennä hyvin nukkuneena!
muoks ja lapsi tietty hyvin väsyneenä ilman päikkäreitä :D
 
tavallinen äiti
Me on reissattu tuota matkaa niin että lapsi ollut 1,5v (mentiin tosin linja-autolla) eikä mitään ongelmia ollut. Kirjoja ja piirustusvälineitä mukaan, hyvin meni reissu.
Muista että omakin asenne vaikuttaa aika paljon...
 
Kyllähän se omakin asenne vaikuttaa, mutta eipä tuota matkaa kyllä itsekään kovin mielellään istu (tällä hetkellä mm. raskaana rv 24+6) . Mutta pakko mikä pakko, aina välillä..
Pitäisi tietty jaksaa lukea ja leikittää lasta koko matka, mutta on tuo matka silti aika pitkä..
|O
 
xxx
Kannettava dvd soiti. Yö aikaan ajoa jos kuski vain jaksaa. Jos päivällä niin riittävästi taukoja.
Jos kaksi aikuista niin toinen istumassa lapsen kanssa takapenkillä.

Tauot niin että lapsi pääsee oikeasti leikkimään ja juoksemaan. Matkaan varattava riittävästi aikaa.
 
Riippuu tietty lapsesta.

Mun ystäväpiirissä ajetaan 3000-4000 km yhteen suuntaan joka vuosi, kaikilla lapsia mukana, viime kesänä nuorin lähtijä oli pariviikkoinen, ja hienosti ovat matkat menneet. Lapset kuulemma jaksavat parhaiten, aikuisilla tekee tiukkaa ;). Lapsille mukana dvd-soitin, leluja, jne ja pysähtyvät tietty tarvittaessa jos aikataulu antaa myöden.

Itse menisin Suomen sisällä 500 km matkan mieluiten junalla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Itse menisin Suomen sisällä 500 km matkan mieluiten junalla :)
mä tein laskelmia kun minä ja lapset mentiin viime kesänä turkuun oulusta. halvemmaksi tuli omalla autolla mennä kuin junalla :eek:
Mulla on opiskelijakortti B) ja aikaisemmin sain henkilökunta-alen (80% vai peräti 85%).
 
Totta on, että juna ja lennot maksavat aivan kauheasti, jos ei ole mitään alennuskortteja. Ja kun tyttökin ehti vasta täyttää 2v., menee hänestäkin lennoilla lähes täysi maksu. Autolla pääsee 500km yhteen suuntaan (menopaluu 1000km) alle satasen, junalla menee reilut 250euroa + (auto ja) turvaistuin toisessa päässä ja lennot kustantaakin jo sen 500 euroa + edelleen se istuin toisessa päässä. Miksi Suomessa pitää olla niin turkasen pitkät välimatkat joka paikkaan???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Miksi Suomessa pitää olla niin turkasen pitkät välimatkat joka paikkaan???
Suhteellista...
Me matkustettiin aikoinaan 29 tuntia yhteen suuntaan bussilla, putkeen, kun mentiin silloiselta asuinpaikkakunnalta anopin luo. Ei käyty kovin usein :D

Mikä muuten estää ottamasta turvaistuinta junaan?
 
minä
Pitkää pinnaa ja tekemistä lapsille, me reissataan täältä Turuust 2-3 krt/vuosi lappiin (vai onkos pelkosenniemi lappia? ) Matkaa tulee joka tapauksessa noin 1000 km /suunta
 
mentiin kesällä eka kerran reilut 500km siskoni luo ja tyttö silloin 1v10kk ite jäntskäsin kaikista eniten sitä että jos saakin jonkun itku potku raivarin kun ei aikaisemmin ole autossa niin pitkää matkaa istunut.eka 2h meni nukkuessa,sitten toiset 2h syödessä :D ja loppu aika muuten vaan mukavasti.leluja, ja kirjoja oli mukana.kerran vaan pysähdyttiin.
 

Yhteistyössä