8 Panacodia/pv, rv 26!


kävin lääkärillä, on paha korvatulehdus.
lääkäri määräsi antibiootit ja kipuun pancodeja 4x2kpl/pv!
ja olen rv 26.

tiedän että en itse kyllä tietenkään tuota määrää ota mutta tuntuu jotenkin aika hurjalta satsilta raskaana olevalle :eek:
 
Hmm, miksi ne ei puhkaisseet tärykalvoja, niin ei olisi tarvinnut kivusta kärsiä ja siten napsia noin hurjaa määrää kipulääkkeitä? Jos ei rupee kipu hellittää, niin pyydä tärykalvojen puhkaisua ja kipu helpottaa heti.
Kuulostaa kyllä kovalta lääkemäärältä.
 
No huh :eek: Mun tutut jotka on ottaneet Panacodia, niin yleensä yksikin tabletti kaataa suunnilleen petiin. Kannattaa varmaan ensin kokeilla yhdellä. :D

Niin muuten, kyseessä on opiaatti ja siihen voi jäädä koukkuun sekä äiti sekä lapsi... valitettavasti tunnen erään Panacod-riippuvaisen. :( Joten kannattaa noudattaa tiettyä varovaisuutta noitten kanssa, vaikkei nyt yksi satunnainen lääkekuuri turmioon vie. =) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:40 Mirja kirjoitti:
kävin lääkärillä, on paha korvatulehdus.
lääkäri määräsi antibiootit ja kipuun pancodeja 4x2kpl/pv!
ja olen rv 26.

tiedän että en itse kyllä tietenkään tuota määrää ota mutta tuntuu jotenkin aika hurjalta satsilta raskaana olevalle :eek:
Onhan tuo aika iso määrä, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen iso. Ja sehän ei tietenkään tarkoita, että sinun on pakko ne kaikki ottaa. Panacod on kuitenkin täysin turvallinen lääke myös raskaana oleville, että jos tarvetta on voit sitä turvallisin mielin ottaa.
 
minmyös
Minä sain korvatulehdukseen rv30 V-Pen mega lääkettä jota otan 10 päivän ajan 3 kertaa päivässä...Ilmeisesti ihan OK lääke kun siinä lukee että sopii raskaana oleville!? VAI? tietääkö joku
 
Niin, Panacodissa on vaikuttavana aineena parasetamoli 500 mg ja sitä voi ottaa tuon määrän huoletta päivässä. Lisänä codeiini 30 mg.

Itse otan tarvittaessa migreeniin Panacodia (koska Panadol ei auta).

Jos määrä tuntuu liian hurjalta ja pärjäät kivun kanssa niin älä ota noin paljon. Sivuvaikutuksena on vatsan kovettuminen, poretabletti ei niin paljon aiheuta vatsan kovettumista. Eli muista juoda paljon lääkettä ottaessasi.

Voithan tehdä niin, että otat alkuun 2 tabl. ja sitten vain yhden kerrallaan. Kokonaan ei yhtäkkiä kannata lopettaa, kipu tulee helposti takaisin. Vähennä vähhitellen vaikka puoleen tablettiin.
 
täällähän kirjoitteli se yks Tipi joka oli riippuvainen panacodeista ja oli raskaana. ja terve vauva syntyi mutta vissiin oli vierotusoireita.
mutta se tipihän veti paketillisen päivässä!!! ja koko raskauden ajan.
 
turvallista
Mulla on kans määrätty Panacodia. Edellisessä raskaudessa selkäkipuun ja tässä nykyisessä yskänlääkkeeksi (codeiini parasetamolin kanssa turvallinen, yskänlääketableteissa/liuoksissa raskaudelle haitallisempia aineita lisänä) ja kipuun. Pahimpana päivänä otin 2tbl kolmesti, toisinaan vain 1tbl päivässä riitti kipuun, yskään piti käyttää säännöllisesti.

JA lopuksi vielä että ota sen verran mitä tarvii, yksikin tabletti 6h välein voi auttaa, toisilla lääkkeestä menee "pää pöhnään", toisilla ei. Ja tabletteja ei kannata puolittaa, ne on kalvopäällyteisiä eikä ole tarkoitettu puolitettaviksi.
 

Yhteistyössä