8kk ikäiselle aamupalaksi vaaleeta leipää ja jogurttia!?!

  • Viestiketjun aloittaja Huono äiti?
  • Ensimmäinen viesti
Huono äiti?
Olenko mä nyt epäonnistunut..... Samassa aamiaispöydässä kun syötiin.. Tarjosin tälle 8kk ikäiselle aluksi puuroa joka selvästikkin alkaa jo tympimään kun sitä aamuin illoin mussutetaan.. no itse siinä sitten söin jogurttia ja leipää ja vauva kovasti sitä kerjäs...lopulta olin antanut n.1desin mustikkajogurttia ja puolikkaan paahtoleivän muruina.. Aikasemmin on maistellut pari kertaa jogurttia teelusikallisia..

Oonko liian aikasessa teijän mielestä vai voisiko silloin tällöin tuoda näin vaihtelua jo 8kk ikäiselle?
 
tämä
Maustamatonta jugurttia ja hedelmäsosetta voisin kuvitella antavani.
Onhan tuon ikäiselle niitä piltti jugurttejakin.
Mutta miten tahansa teetkin, ei tuo vielä huonoksi äidiksi tee.
 
"mimi"
ihan hyvin voi antaa ei se lapsi siihen kuole jos jotain muuta antaa joinakin päivinä kuin sitä iänikuista puuroa. hyvin on omat lapset kasvaneet :) kyllä mun lapset syö ihan normaalia jogurttia, maha kestää niin mikäs siinä.
 
huono äiti?
[QUOTE="vieras";22028073]Joo voi varmaan ruveta antamaan, mutta oletko aikaisemmin antanut? Mun lapsella meni vielä yli vuoden ikäisenä jogurtista maha sekaisin.[/QUOTE]

Oon mä antanu teelusikallisen-tai pari aikaisemmin.. Vatsa kestää, mutta mietin että teinkö muutoin jotain vahinkoa antamalla jo nyt...
 
Huono äiti?
Ja paskat, mulle 8kk neuvolalääkärissä sanottiin et voi alkaa antaa jo mitä tahansa, kunhan nyt ei mitään hirveitä määriä mausteita....
KIITOS! Tuli kaamee morkkis, että teinkö nyt kovin pahasti.. kun tuo 8kk neuvola meni kovin liukuhihnalla, punnitus-päänympärys-pituus ja lääkärille ja ulos... ei pahemmin puhuttu ruokailusta kuin muustakaan..
 
popop
Ei kannata huolia- Tässä pari viikkoa sitten näin kun somaliäiti syötti puolivuotiaalle bussipysäkillä juustohampparia, ja se oli aamu ysiltä.
Samainen tapaus jatkoi matkaansa lastenlinnaan, ja jatkoi ranskalaisilla.
 
On se sitten jännä, että lapsen tietyn ikäisenä "kuuluu" tehdä ja syödä tietyllä tavalla. Näin aina meillä, näin sen pitää mennä muillakin, tämä on ainoa oikea tie.
Että näin.
Sori vaan, mutta lapsellakin välillä tökkii. Välillä tarvii vaihtelua. Tietenkin niitä vaihtoehtoja on terveellisempiäkin miten sen vaihtelun tarjoaa, mutta pääasia että tarjoaa JA pääasia että lapsi syö aamulla edes jotain ilman älytöntä tappelua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti?;22028184:
millasta ruisleipää antaisitte tän ikäselle?
Mietitkö tässä kohtaa sitä suolan määrää? Itse henkilökohtaisesti antaisin ihan minkälaista ruisleipää tahansa, kun määrä on kuitenkin aika vähäinen. Siis pala päivässäkin on vielä vähän, eikä siitä sitten kuitenkaan jokapäiväinen tapa tule. Sellaiset leivät, joissa on paljon kokonaisia jyviä ja siemeniä, niitä en ehkä antaisi.
 

Yhteistyössä