93 päivää herkuttomuuta ja nyt sen kyllä jo huomaa :) (ohessa törkeä blogimainos)

Go girl!!! :D

Mieletön muutos :)

Mä pystyisin olemaan ilman kalaa (koska se nyt vaan ON pahaa), mutta ettenkö söisi lihaa...tai KANAA! Tai SOKERIA!!!!!!

Ei...ei pysty. Ei sitten niin millään :D

Mäkin pudottelin painoa taas, mutta ei se vaan putoa. Joka viikko on kekkerit ja se on ikään kuin liikaa. Mutta vuodenvaihteessa koitan ottaa spurtin kesää kohden. Ja tämän loppuvuoden välttelen semmoista yletöntä pupellusta, niin eiköhän se sitten siittä suttaannu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Turkilmas
Go girl!!! :D

Mieletön muutos :)

Mä pystyisin olemaan ilman kalaa (koska se nyt vaan ON pahaa), mutta ettenkö söisi lihaa...tai KANAA! Tai SOKERIA!!!!!!

Ei...ei pysty. Ei sitten niin millään :D

Mäkin pudottelin painoa taas, mutta ei se vaan putoa. Joka viikko on kekkerit ja se on ikään kuin liikaa. Mutta vuodenvaihteessa koitan ottaa spurtin kesää kohden. Ja tämän loppuvuoden välttelen semmoista yletöntä pupellusta, niin eiköhän se sitten siittä suttaannu :)
Mä löin niin pahan vedon, ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pystyä :D. Tai no, veto ja veto. Mähän en tästä voita muuta kuin kadotetut kilot. Mutta jos olisin retkahtanut, niin olisin joutunut syömään lautasellisen graavikalaa ja simpukoita. Ja sitä mä en oikeasti pysty tekemään. Auttoi kyllä kummasti makeanhimoon kun mietti niitä limaisia simpukoita karkin tilalle...yhhhh.
 
-*-*-*-
Vau, ihan mieletön saavutus! En tiedä paljonko tuolla olet pudottanut, mutta jo se että on 3 kk ilman lihatuotteita ja sokeria, aika hurjaa. Jotenkin en usko että itse pystyisin :D

Miten kroppa reagoi tuohon muutokseen, oliko alku hankala? Tekeekö nyt mieli lihaa tai sokeria?
 
"Liisi"
Ymmärrän kyllä, että joku menee herkkulakkoon, eli jättää ylimääräiset sokerit ja valkoiset jauhot ruokavaliostaan pois. Mutta miksi ihmeessä kana, kala ja muu liha on pannassa? Itse paljon punttisalilla käyvänä en voisi kuvitellakaan jättäväni ruokavaliosta proteiininlähteitä pois. Mitä sä sitten yleensä syöt lihan tilalla?
 
Tää vedonlyönti lähti liikkeelle huonosta omastatunnosta. Olin jo pidempään potenut morkkista lihansyönnistä, eettisistä ja ekologisista syistä. Sitten oli yks perjantai, jolloin tuli mässättyä oikein kunnolla.

Seuraavana päivänä oli huono olo ja morkkis. Ja silloin ilmoitin perheelleni, että nyt tämä flikka on jouluun asti ilman lihaa ja herkkuja. Sattumalta jouluun oli 99 päivää. Sitten lupaukseni kirjattiin paperille ja siihen laitettiin myöa rangaistus jos epäonnistun. Tämä kaikki siis omasta tahdostani.

Mulla ei ollut varsinaisesti tarkoituksena laihtua, vaan päästä irti lihasta (ja kanasta. Kalaa en juuri syö muutenkaan kun en tykkää) ja sokerikoukusta. Sokerilla muuten olen ylimääräiset kiloni kerännytkin. Muuten olen aina syönyt suht normaalisti. Mutta se sokeri...

No, anyway. Tarkoitus oli haastaa itsensä ja kaventuminen on ollut positiivinen yllätys. Aloitin samaan aikaan fyysisesti raskaan työn, joka varmasti on nopeuttanut pienenemistä. Alkuun olin aivan hajalla työpäivän päätteeksi ja lihakset huusi tuskasta. Nyt homma jo sujuu, mutta kyllä se edelleen jumpasta käy :).

Joku kysyi mistä saan protskua. Tykkään pähkinöistä ja erilaisista siemenistä. Papuja käytän myös jonkin verran. Kiireesssä (ja sitähän on valitettavasti riittänyt) syön salaattia ja juon jonkun proteiinijuoman. Aika paljon olen joutunut turvautumaan myös esim. Nutrilett-ateriankorvikkeisiin ja vastaaviin kun en ole ehtinyt syömään.
 
sgsös
Hienoa!! Toi on jo oikeesti elämäntapojen muutos eikä mikään laihdutuskuuri jonka jälkeen ehkä tulis kilot takas.
Mäkään en syö pahemmin lihaa/kanaa/kalaa mutta syön sitten rahkaa että sais proteiinia. Ja joo, mulla ei oo hajuakaan paljonko siinä oikeasti on proteiinia eli onko siitä mitään hyötyä mutta maitorahka (ei rasvatonta, yök) ja marjat on niiiiiin hyvää ettei väliä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Turkilmas
kfkfkf
Hienoa :flower:

En suosittele vetämään jouluna kuitenkaan mitään älyttömiä määriä :D tulee tosi paha olo pienestäkin jos on ollut pitkään ilman, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)
 
Hienoa :flower:

En suosittele vetämään jouluna kuitenkaan mitään älyttömiä määriä :D tulee tosi paha olo pienestäkin jos on ollut pitkään ilman, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)
Mulla on ollut tässä matkan varrella 3 poikkeuspäivää ja jokaisella kerralla tullut huono olo. Ja silti veikkaan, että jouluna tulee taas. Järki kun ei paljon päätä pakota anopin joulukinkun edessä :D.


Joku kysyi paljonko painoa on pudonnut. Rapiat 10 kiloa.
 
wautsi
Mieletöntä!
Minä ehkä pystyisin tuohon jos olisi pakastimessa hirveä kasa marjoja. Mutta mitä sitä oikein söisi jos jättäisi nuo KAIKKi pois kokonaan.
Mun mielestä kana on epäeettistä ja silti me syödään, sitähän ei saa luomuna ollenkaan. yritän että syödään maksimi kerran viikossa broileria. ja jos on esim. tortilloita meillä ruokana niin otan itse paljon salaattia ja broileria vain ihan vähä maun vuoksi.
kalaa syödään 1-2 kertaa viikko.
naudanlihaa ehkä kerran viikko.
sokeria joka päivä paljn ja leivotaan paljon.

Ihailen kyllä sinua!!! ja voisi yrittää itsekin vähentää vielä, en osaa tehdä noin dramaattisia muutoksia kuin sinä. vähitellen.
 
Mieletöntä!
Minä ehkä pystyisin tuohon jos olisi pakastimessa hirveä kasa marjoja. Mutta mitä sitä oikein söisi jos jättäisi nuo KAIKKi pois kokonaan.
Mun mielestä kana on epäeettistä ja silti me syödään, sitähän ei saa luomuna ollenkaan. yritän että syödään maksimi kerran viikossa broileria. ja jos on esim. tortilloita meillä ruokana niin otan itse paljon salaattia ja broileria vain ihan vähä maun vuoksi.
kalaa syödään 1-2 kertaa viikko.
naudanlihaa ehkä kerran viikko.
sokeria joka päivä paljn ja leivotaan paljon.

Ihailen kyllä sinua!!! ja voisi yrittää itsekin vähentää vielä, en osaa tehdä noin dramaattisia muutoksia kuin sinä. vähitellen.
Joo, samaa mieltä. Kana on se pahin. Harmi että se on niin hyvää ja terveellistäkin.

Joillekin sopii rauhallisempi muutos. Mä olen muutenkin niin dramaattinen persoona, että mulla ei riitä kärsivällisyys. Kaikki tai ei mitään :). Haittana onkin sitten se, että tulokset jää lyhytaikaisiksi. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun painoa on tippunut, mutta aina ne on tullut takaisin. Toisaalta tämä on eka kerta kun sitoudun asiaan näin pitkäksi aikaa ja motiivit ei ollut painottuneena laihtumiseen, van pikemminkin sietämättömän morkkiksen poistumisessa.
 
[QUOTE="...";29349871]liha, kala, kana, sokerit...ja vedit jotain makaroonia ja perunaa tietysti? ravintoarvot nolla, laihutminen sata. Alkaa syömää lihaa, lihominen satakymmenen![/QUOTE]

Vedin, vedän nyt ja vedän vielä puoli vuotta viikon tauon jälkeen :). Joo, kyllä pastaa, riisiä ja perunaakin. Mutta myös kananmunia, marjoja, maustamatonta jogua, salaatteja, juustoja, pähkinöitä, siemeniä, vihanneksia, hedelmiä, erilaisia papuja, linssejä ja sen sellaista :).
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kuulostaa erittäin hyvälle. Itsekin olen siirtynyt noin puoli vuotta sitten lihottamalle ruokavaliolle, paitsi kalaa syön. Eettisistä ja terveydellisistä järkisyistä. Liha on ihan turhaa syödä kun proteiinit saa hyvin helposti muualtakin. :) Juuri niin kun mainitsit: pähkinät, maitotuotteet, kananmuna, tofu, linssit. Ja olo on paljon parempi eikä tule sitä ikävää ähkyä. Voishan noita plussa puolia listata vaikka kui mutta etköhän ole jo huomannut!
 

Yhteistyössä