-95 syntyneen tytön raskausblogi

  • Viestiketjun aloittaja Herraje
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja tosiaan lapsethan pitäis hankkia siinä 40 vuotiaana juuri ennen vaihdevuosia. Mahdollisimman optimaalinen ikä siihen, että "aivot" ovat saaneet kehittyä pisimpään ja elämänkokemusta mahdollisimman paljon lapsia varten. Sehän tässä on tärkeintä.
Itseasiassa 40-vuotiaana aivot ovat jo surkastuneet aika monta vuotta, joten jos ihan aivoja mietitään niin kyllä se siinä 20-25-vuotiaana on paras tehdä lapset.
 
"vieras"
Ymmärsin, että tarkoitit, että 13 vuotias on automaattisesti huono äiti. Jos näin ei ole, niin hyvä niin. Olen samaa mieltä siinä, että suurin osa on oikeasti liian nuoria. On silti väärin tuomita automaattisesti kaikki nuoret äidit huonoiksi äideiksi.
Tässäkin tapauksessa on aina poikkeuksia. Jotkut 13-vuotiaat ovat hyviä äitejä, jotkut 30-vuotiaat ovat huonoja äitejä. Uskoisin silti, että ihan jokaiselle 13-vuotiaalle lapsi on isompi muutos ja shokki kuin aikuselle ihmiselle, mutta se ei vielä kerro mitään siitä miten tämä 13-vuotias tästä muutoksesta selviytyy.
 
[QUOTE="vieras";26954508]Itse asiassa taitaa olla lähempänä 25 vuotta se, että aivot on "valmiit".[/QUOTE]

Niin, 25-vuotiashan ei ole parikymppinen.
Ja kaikkien ihmisten aivojen fyysinen kehitys on valmis sinä samana tiettynä ajankohtana.
 
"vieras"
Mä en hauku, totesin vaan faktat eli että olet lapsellinen ja et osaa lukea, sä taas aloit vittuilemaan toisten 'nussimisista' ja haukuit ulkonäköä.

Ja kertoo sinusta jotain myös se että ylipäätään haluat ajatella noita ihmisiä panemassa.
woot, voi lol sua, pakkohan ne nyt on seksiä harrastanu jos se tyttö on raskaana, mikä nyt nussimisessa on vikana, ihan sama asia kun sun ilmaisema paneminen :D ja se on myös ihan faktaa, että tuo tyttö on sairaalloisen lihava oli se viimesillään raskaana tai ei.
 
"vieras"
Mä en hauku, totesin vaan faktat eli että olet lapsellinen ja et osaa lukea, sä taas aloit vittuilemaan toisten 'nussimisista' ja haukuit ulkonäköä.

Ja kertoo sinusta jotain myös se että ylipäätään haluat ajatella noita ihmisiä panemassa.
niin, ja vieläkään en tiedä mitä en oo osannu lukea, en ole tätä ketjua lukenu läpi, vilasin vaan blogia minkä ap tuohon ekana linkitti. plus oon lukenu sun lolleroisen tekstit, oot niin ihq.
 
lol
[QUOTE="vieras";26954543]woot, voi lol sua, pakkohan ne nyt on seksiä harrastanu jos se tyttö on raskaana, mikä nyt nussimisessa on vikana, ihan sama asia kun sun ilmaisema paneminen :D ja se on myös ihan faktaa, että tuo tyttö on sairaalloisen lihava oli se viimesillään raskaana tai ei.[/QUOTE]

Et osaa ilmeisesti lukea koska kysyit 'kuka tota on suostunu nussimaan', no siinä blogissahan se lukee kuka sitä on suostunut nussimaan. Etkä kyllä älynnyt paljon mitään munkaan viimeisestä viestistä.
Juu, oot tosi kypsä kun et tajua edes mikä sun kirjoituksessa oli lapsellista. Onnea vaan elämääs, sitä tosiaan tarviit. Tosin taidat olla joku 11-vuotias provoilija.
 
[QUOTE="vieras";26954533]Itseasiassa 40-vuotiaana aivot ovat jo surkastuneet aika monta vuotta, joten jos ihan aivoja mietitään niin kyllä se siinä 20-25-vuotiaana on paras tehdä lapset.[/QUOTE]

Luulisin että 20-25 on paras ikä muutenkin. Terveyden ja jaksamisen kannalta ainakin. En tuomitse nuorempina enkä vanhempina lapsia haluavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikkijäi;26954587:
Tietyt ominaisuudet kehittyy kyllä 30v. asti.
Ja miten tuo elämän loppuminen liittyy tähän?
Siten, että aivojen kehitys jatkuu läpi ihmiselämän, vaikka aivot saavuttavatkin fyysisen valmiutensa siinä parinkympin hujakoilla.

Ja toi "elämä loppuu 30-vuotiaana" oli ihan vaan vitsillä heitetty, kun tuosta sanoit, että aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi saakka.
 
mitä sitten
Joo no siis tuo oli vaan yks esimerkki kun mitään ei ole hankittuna. Tuollahan se päivittelee blogissa ku vaikka ja mitä tarpeellista on vielä ostamatta (esim vaipat yms normaalit jutut) ja viikkoja 37. Tuntuu vaan hassulta kun normaalisti? äidit ostavat varuiksi vaikka ja mitä
Ei meilläkään ollut paljon mitään valmiina, kun vauva ilmoitteli tulostaan viikolla 36. Sitten tulikin kiire ostoksille, kun lääkärit kehuivat, että kannattais ruveta valmistautuun siihen, ettei vauva pysy sisällä laskettuun aikaan asti.

Ite en ymmärrä järjetöntä vauvantarvike soppailua, vauvoille myydään vaikka mitä, ei niitä kaikkia oikeastaan tarvi heti jos ollenkaan.
 
"vieras"
En nyt puolusta teiniäitiyttä tässä, mutta kirjoitanpahan silti ajatukseni.

Sain esikoiseni ollessani 21. Kohtelu niin neuvolassa, synnärillä ym. oli melkoisen alentuvaa ja osittain myös jäätävää. Koska olen peruskohtelias, hyvästä kodista oleva tavis, en keksi sille vieläkään muuta syytä kuin nuoren ikäni. Monta kertaa sain "ammattilaisilta" sellaisia kommentteja, että itku meinasi tulla: epäiltiin pärjäämistäni, perhetaustaani(!), haluttiin laittaa minut turvakotiin vauvan kanssa vaikka oma koti odotti koko perhettä...saimme neuvolasta perhetyöntekijän, jonka hyväksyin hieman vastahakoisesti. .
Tarkoitit varmaan ensikotia? Et turvakotia?
 
19v.
[QUOTE="vieras";26954184]kuka helkutti tota tyttöä on suostunu ees nussimaan, ruma ja sairaalloisen ylipainonen ikäsekseen.[/QUOTE]

Valitettavasti nykyään tuntuu olevan jo arki päivää että nuoret ovat huiman lihavia. :/ Ei mun mielestä ole sitä oikeaa ikää saada lapsi. Tosin alle 17-vuotiaana en itse ois lasta kyllä mennyt yrittämään. Mutta en taas halua lasta välttämättä enää sen jälkeen kun olen 25, sillä mulla on muitakin suunnitelmia elämääni varten, tosin lapset ovat yksi tärkein niistä. :)

Kyllähän sekin varmaan jotain kasvatuksesta kertoo, jos alle 16-vuotias pamahtaa paksuksi. Mutta ei heitä voi kun tukea yms.. Mutta muapas rupes askarruttaa että oliko se niin että jos alle 16-vuotiaan vanhemmille kerrotaan raskaudesta ja nämä voivat päättää myös? :eek:
 
"vieras"
Et osaa ilmeisesti lukea koska kysyit 'kuka tota on suostunu nussimaan', no siinä blogissahan se lukee kuka sitä on suostunut nussimaan. Etkä kyllä älynnyt paljon mitään munkaan viimeisestä viestistä.
Juu, oot tosi kypsä kun et tajua edes mikä sun kirjoituksessa oli lapsellista. Onnea vaan elämääs, sitä tosiaan tarviit. Tosin taidat olla joku 11-vuotias provoilija.
:D:D:D SÄ et taida tajuta, voi sua raukkaa. et vissiin ymmärtäny et mun "kuka tota suostuu nussii" kommentti oli ironinen, kyllähän mä sielä näin että armas Reijo raukkahan se oli siellä. mut sulla ei taida olla minkäänlaista ymmärryst ku oot vakava ku seipäänniellly idiootti
 
Joo no siis tuo oli vaan yks esimerkki kun mitään ei ole hankittuna. Tuollahan se päivittelee blogissa ku vaikka ja mitä tarpeellista on vielä ostamatta (esim vaipat yms normaalit jutut) ja viikkoja 37. Tuntuu vaan hassulta kun normaalisti? äidit ostavat varuiksi vaikka ja mitä
Mä olen kohta 28 ja muutamia viikkoja toisen lapsen laskettuun aikaan, eikä mulla ole mitään noita pikkujuttuja hankittuna.
Joku vaippapaketti on hyvä kotiin ostaakin mutta kun niissäkin joku merkki sopii vauvalle ja joku ei, niin ei niitä kilo kaupalla kannata ostaa. Ja kaikki muukin (tutit yms.) kannattaa ostaa vasta sitten jos tarvii.
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja öööh;26952688:
Siis mitä niin ihmeellistä tuossa on? Äidiksi 17-18 vuotiana, no wow. :D
Enemmän mä kummastelen nykyajan 30+++ äitejä. ;)
Ööö.. nykyajan? Ennen sille samalle äidille tuli lapsia alle 20v, yli 20v ja yli 30-vuotiaana ja jopa yli 40-vuotiaana. Kun ehkäisyä ei ollut samalla tapaa kuin nyt, niin niitä lapsia tui kun sattui hyvä (tai huono) tuuri käymään. Kyllähän ihmiset on aina seksiä harrastaneet, jopa ne yli 3-kymppiset ;)..
 
[QUOTE="vieras";26954369]:D mites se musta riivinraudan tekee, kun totuuden sanoin? reijo taitaa painaa saman verran kun minä eli reilu 40kg vähemmän kun tämä blogin teiniäiti :D[/QUOTE]

Niin kauan kuin ns. aikuiset ihmiset on näin ilkeitä nuoria kohtaan en yhtään ihmettele että nuorten pahoinvointi asian kuin asian suhteen on useasti uutisissa.
 
"hmmmm...."
Tultiin synnäriltä kotiin vauvan kanssa jokunen aika sitten. Siellä huonetoverina oli teiniäiti (17v). Hän oli väsynyt ja vähän epävarma vauvan kanssa. Ei paljoa ystävystyttykään siinä parin päivän aikana mitä minä siellä olin. Olisin kuitenin halunnut sanoa hänelle että kyllä hän pärjää! Nyt väsyttää ja itkettää mutta huomenna on uusi päivä. Ja kun pääsee kotiin niin hän kyllä osaa omaa lastaan hoitaa. Lapsen saaminen nuorena ei ole mikään kauheus tai maailmanloppu, vaikka olis koulut kesken eikä isää kuvioissa.
T. melkein 40v äiti
 
5n äiti
[QUOTE="sondersson";26952867]No onko se ihme että nuori on hämillään eikä välttämättä edes tiedä mitä pitäis hommata.

Tosin vastasyntynyt vauva ei tarvii kun vaatteita ja vaippoja, niillä pärjäilee oikein mainiosti.[/QUOTE]

Mä olin 36 kun tämä kuopus syntyi, viides lapseni siis. Ja olin edelleen hämilläni mitä kannattaa hommata :) Lastentarvike-bisnes on melkoinen tavarataivas.
 
"hmmm"
Kirjoittaa tuolla blogissaan että aikovat elää koko perhe kolme vuotta tuilla. Voi olla aika rankkaa elää tuilla (lapsilisä, pojan opintotuki, kh-tuki ja varmaan saavat vielä toimeentulotukea tms.) enkä muutenkaan tajua miksei poika voi tehdä töitä opiskeluaikana..
 

Yhteistyössä