..

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkoholismi on rankka sairaus sitä sairastavan läheisille, mutta ei pidä unohtaa et se joka sitä alkoholismia sairastaa ei nauti siitä niin itsekään vaikka toisin luullaan. Alkoholismi on oikeasti sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Vaikka se joskus läheisistä tuntuu ettei heistä välitetä ja tämä alkoholisti on itsekäs muttei se asia todellakaan niin mene.
Juu, nämä on hyvin monen kirjavia asioita.
Ja ihan jos kärjistämään lähdetään, ja ajatellaan että seuraavat olisi vaihtoehdot toisilleen, niin mieluummin minä ottaisin viinaan menevän miehen joka ei pieksä ja petä, kuin hakkaavan kotityrannin tai pettävän miehen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkoholismi on rankka sairaus sitä sairastavan läheisille, mutta ei pidä unohtaa et se joka sitä alkoholismia sairastaa ei nauti siitä niin itsekään vaikka toisin luullaan. Alkoholismi on oikeasti sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Vaikka se joskus läheisistä tuntuu ettei heistä välitetä ja tämä alkoholisti on itsekäs muttei se asia todellakaan niin mene.
Juu, nämä on hyvin monen kirjavia asioita.
Ja ihan jos kärjistämään lähdetään, ja ajatellaan että seuraavat olisi vaihtoehdot toisilleen, niin mieluummin minä ottaisin viinaan menevän miehen joka ei pieksä ja petä, kuin hakkaavan kotityrannin tai pettävän miehen.
Allekirjoitan tämän -osin kokemuksesta- muta lisään että alkoholismin taudinkuvaan tahtoo kuulua jonkinmoinen käsiksikäyminen. Silti uskon, että me voimme selviytyä nyt kun mies on saanut asianmukaista hoitoa, mutta jos mies olisi pettänyt, ei ehkä toivoa olisi. Eli lyöminenkin on helpompi antaa anteeksi kuin pettäminen ja ylättävän moni, itseasiasa kaikki, on sama mieltä, siis ne joka ovat kokeneet molempia, miehen hoidon kautta kun nyt on näihin asioihin päässyt tutustumaan monelta kantilta.

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkoholismi on rankka sairaus sitä sairastavan läheisille, mutta ei pidä unohtaa et se joka sitä alkoholismia sairastaa ei nauti siitä niin itsekään vaikka toisin luullaan. Alkoholismi on oikeasti sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Vaikka se joskus läheisistä tuntuu ettei heistä välitetä ja tämä alkoholisti on itsekäs muttei se asia todellakaan niin mene.
Sanoppa, minkä luulet tässä olevan kaikista rankinta mulle, joka olen alkoholisti? :|
Se kun sä välität toisista. Sulla tekee toisten vuoksi pahaa sun oma sairaus ja siitä se kierre jatkuu vaan. Ja sä pelkäät sitä alkoholitonta elämää.
Niin. Selvinpäin kyllä pystyn olemaan, mutta ne painajaiset jotka tulee päälle sillon, ne on jotain sellasta etten niistä selviä avaamatta korkkia tai tekemättä jotain muuta yhtä typerää. Ja jumalauta että mie välitän minun läheisistä enemmän ku itestäni ikinä, mut olen niille enemmän ihminen ku juon. Selvinpäin olen hirviö. Piruilen ja vittuilen ja teen pahaa. Joillaki se on toisinpäin. Ja niin on ollu aina. Isäki tapas sanoa että sen jälkeen ku mulle teininä rupes viina maistumaan, muutuin paljon lempeämmäksi ja rauhallisemmaksi.
Koska kaikki, mitä teen päissään, voin tehdä myös selvänä ja toisin päin. Olen vaan jotenki, en tiä, ihmismäisempi.
Ja olen sen pari vuotta ollu selvänä välillä, minun elämä oli yhtä helvettiä. En vaan osaa olla itteni kans.
Siinä mielessä kai tämä on sairaus, että siihen olotilaan jää jotenki kiinni. Ku maailma ei enää näytäkään niin pahalta. Ku kaikki ei enää tunnukaan niin pahalta. Voi nauttia ihan tosissaan olostaan, elää.
Joillekki siitä juomisesta tulee paha olo. Morkkis ja paha mieli. Mulle ei, mulla se on toisin päin.
minulla on ihan sama juttu. selvinpäin inhoan itseäni, elämääni ja alan miettimään kaikkia kamalia juttuja- lainoja, laskuja ym... kännissä vaan on niin paljon helpompi olla
 
darkstarmama
No helkkari! :LOL: Minähän oon niin hyvä että pitääkin kaikkien rapajuoppojen laittaa aurinkolasit silmille kun ohi kulkevat etteivät suorastaan häikäisty minun hyvyydestäni ja paremmuudestani. :D
Vakavasti puhuen: Itse toipuneena en koe olevani parempi kuin vielä riippuvuuden kanssa ponnistelevat, olen vain ylpeä itsestäni( en kuitenkaan ylpistele) kun olen siitä kuopasta päässyt pois ja takaisin en aio mennä. :| Semmoista pa¤kaa se elämä oli.
Hyytikselle paljon voimaa selvitä elämässä eteenpäin. :hug:
 
miete
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkoholismi on rankka sairaus sitä sairastavan läheisille, mutta ei pidä unohtaa et se joka sitä alkoholismia sairastaa ei nauti siitä niin itsekään vaikka toisin luullaan. Alkoholismi on oikeasti sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Vaikka se joskus läheisistä tuntuu ettei heistä välitetä ja tämä alkoholisti on itsekäs muttei se asia todellakaan niin mene.
Sanoppa, minkä luulet tässä olevan kaikista rankinta mulle, joka olen alkoholisti? :|
Se kun sä välität toisista. Sulla tekee toisten vuoksi pahaa sun oma sairaus ja siitä se kierre jatkuu vaan. Ja sä pelkäät sitä alkoholitonta elämää.
Niin. Selvinpäin kyllä pystyn olemaan, mutta ne painajaiset jotka tulee päälle sillon, ne on jotain sellasta etten niistä selviä avaamatta korkkia tai tekemättä jotain muuta yhtä typerää. Ja jumalauta että mie välitän minun läheisistä enemmän ku itestäni ikinä, mut olen niille enemmän ihminen ku juon. Selvinpäin olen hirviö. Piruilen ja vittuilen ja teen pahaa. Joillaki se on toisinpäin. Ja niin on ollu aina. Isäki tapas sanoa että sen jälkeen ku mulle teininä rupes viina maistumaan, muutuin paljon lempeämmäksi ja rauhallisemmaksi.
Koska kaikki, mitä teen päissään, voin tehdä myös selvänä ja toisin päin. Olen vaan jotenki, en tiä, ihmismäisempi.
Ja olen sen pari vuotta ollu selvänä välillä, minun elämä oli yhtä helvettiä. En vaan osaa olla itteni kans.
Siinä mielessä kai tämä on sairaus, että siihen olotilaan jää jotenki kiinni. Ku maailma ei enää näytäkään niin pahalta. Ku kaikki ei enää tunnukaan niin pahalta. Voi nauttia ihan tosissaan olostaan, elää.
Joillekki siitä juomisesta tulee paha olo. Morkkis ja paha mieli. Mulle ei, mulla se on toisin päin.
minulla on ihan sama juttu. selvinpäin inhoan itseäni, elämääni ja alan miettimään kaikkia kamalia juttuja- lainoja, laskuja ym... kännissä vaan on niin paljon helpompi olla
mutta sä tajuat että tuo kännissä elo ei ole todellista, vaan silmänlumetta? niinkö haluat elämäsi tuhlata, sama olisi nukkua.. ota vastuu omasta itsestäsi, elämästäsi.. tees iitä elämisen, ei pelon arvoinen! sit on aikaa kuvitella vaikka mitä kun on arkun päällä multaa
 
Raitis
No oli vitsi tai ei, mutta kyllä minä koen olevani parempi kuin joku alkoholisti joka on itse aiheuttanut itse itsellensä "sairautensa", kukaan EI pakotaa juomaan viinaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitis:
No oli vitsi tai ei, mutta kyllä minä koen olevani parempi kuin joku alkoholisti joka on itse aiheuttanut itse itsellensä "sairautensa", kukaan EI pakotaa juomaan viinaa!
Mutta tuolla ajattelulla kukaan ei saisi juoda, koska sitä kenestä tulee aloholisti ja kenestä ei, ei voi tietää. Tai voi, asian todennäköisyys voidaan tutkia geeneistä, muta testi on kallis ja tuskin kukaan menee sellaiseen ennen kuin aloittaa alko-kokeilunsa nuorena.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletko vastakin alkoholisoitunut, vai onko jo pidempiaikainen seuralainen tuo alkoholiongelma?
11vuotta, välissä pari täysin raitista vuotta.
No jumalauta, kyllä mä olen huomattavasti parempi ihminen kun esim. yksi alkoholisti, jonka vuoksi olen kärsinyt ja lapseni myös. Hänellä kun on omasta mielestään jatkuvasti oikeus sellaisiin ylilyönteihin, jotka aiheuttavat läheisille surua ja murhetta. Hän voi itsekkäästi päättää aina halutessaan olla humalassa, ja hoitoon ei suostu menemään. Minkäs teet? Monesti olen miettinyt, että millä oikeudella hän saa käyttäytyä niin? Muuttua humalassa toiseksi, persoonallisuus vääristyy,. alkaa huutelemaan kauheuksia ja käyttäytymään sopimattomasti lasten kuullen. Miksi minun pitäisi ymmärtää ja ajatella, että hän on yhtä hyvä kuin minäkin? Vitut ole, hän on sairas ja pilaa toisten ihmisten elämän olemalla itsekäs kusipää. Kiitos.

Ja kyllä, olen huomattavasti parempi kuin yksikään juoppo. Tiedätkö miksi? Minulla ei ole mitän selitystä, vaan otan oikeasti vastuun itsestäni ja tekemisistäni. Toisin kuin kaikki tuntemani alkkikset, jotka aina rutisee että mitä tuli hönössä tehtyä. kenen syytä se sitten on? Ei kukaan sitä viinaa väkisin toisen kurkkuun kaada.

Ne voisi kärrätä kaikki johonkin saareen tai saunan taakse. Joisivat siellä itsensä hengiltä minun puolestani ja haukkuisivat toisiaan ja tappaisivat toisensa.

Olen sairaalassa joutunut hoitamaan teitä, arvon viinankittaajat. Yhteiskunnan piikkiin hoidetaan fysiikka kuntoon, munuaisia ja maksaa lepuutetaan ja nesteytys ja ravitsemustaso yritetään palauttaa. Pestään, puetaan, hyysätään. Poikkeuksetta meitä huoritellaan, tullaan lepositeistä huolimatta sänky selässä päälle, haistatellaan, yritetään kähmiä jne. Ja siinä sitten pitäisi ajatella, että "voi voi, miten voin auttaa?"

Kaiken kruunaa se, että tällaisen kalliin hoitojakson (jota juoppo ei itse maksa vaikka saa saman verran ja enemmänkin toimeentuloapua kuin moni lapsiperhe, mutta valitsee itsekkäästi vetää kaiken kurkustaan alas) jälkeen, kun juoppo kotiutetaan, sovitaan jatkohoitoa, asutetaan ehkä tukiasuntoon kun pankki- ja toimeentuloasiat on hoidettu kuntoon jne. tämä sama kekkeruusi kärrätään muutaman tunnin kuluttua ensiavun kautta takaisin -täsmälleen samassa kunnossa kuin kolme viikkoa sikaisemminkin edellisellä kerralla. Ei kiitos. Ja kyllä, olen parempi ihminen. En pakota koko perhettäni/läheisiäni/ yhteiskuntaa maksamaan omista valinnoistani johtuvia kuluja sellaisissa mittasuhteissa, joita ei voida mitenkään rahassa tai mielipahassa koskaan mitata.

Että hyytikyppynen, kun sairastut rasvamaksaan, aliravitsemukseen, kaadut hönössä ja murrat osteoporoottiset luusi, synnytät kenties FAS-lapsen tai ajat kännissä jonkun hengiltä, älä tule ikinä sanomaan että olet hyvä ihminen. Koska jotakin tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, kerjäät sitä. Asenteesi kertoo sen. Toivottavasti siis tapat vain itsesi etkä viattomia sivullisia.
 
Tee nyt jo jotain....
Mua kanssa jo ihan todella kyllästyttää tämä ainainen "mä olen alkkis ja ylpeä siitä"-vuodatus. Mene nyt hyvä ihminen jo hoitoon. Jos on niin kovat tuskat päällä ilman viinaa niin tarviit kyllä ammatti-apua. Kyllä muidenkin ihmisten elämässä on kärsimystä ja surua, muutkin ihmiset ovat menettäneet niitä rakkaimpiaan, mutta ei se tarkoita sitä että aina pitäisi täällä mainostaa juomistaan ja sitä miten rankkaa elämä on. Sä et taida edes tiedostaa sitä että sulla ylipäänsä on ongelma kun noin leppoisasti siitä rupattelet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tee nyt jo jotain....:
Mua kanssa jo ihan todella kyllästyttää tämä ainainen "mä olen alkkis ja ylpeä siitä"-vuodatus. Mene nyt hyvä ihminen jo hoitoon. Jos on niin kovat tuskat päällä ilman viinaa niin tarviit kyllä ammatti-apua. Kyllä muidenkin ihmisten elämässä on kärsimystä ja surua, muutkin ihmiset ovat menettäneet niitä rakkaimpiaan, mutta ei se tarkoita sitä että aina pitäisi täällä mainostaa juomistaan ja sitä miten rankkaa elämä on. Sä et taida edes tiedostaa sitä että sulla ylipäänsä on ongelma kun noin leppoisasti siitä rupattelet.
peesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Täällä ei huumori näytä pelittävän tänään kenelläkään. Jo ketjun alussa selvitetty mistä otsikko on otettu.
Mä en jaksanut koko ketjua lukea, kuten en koskaan näitä hyytikyppysen juttuja kokonaisuudessaan. Sen jälkeen, kun jostakin luin että hän ilmeisesti haluaa saada lapsia, olen pitänyt häntä ainoastaan itsekkäänä ja sairaana pästään. Jos on itse sairas, ei lasta voi laastariksi tehdä. Ei ainakaan jos ei ole aikomustakaan hoitaa itseään kuntoon ennen lasta. Tämän vuoksi voin sanoa toivovani vilpittömästi, että hyytikyppynen on ryypännyt jo niin paljon että ei enää voi tulla raskaaksi. Koska FAS-lapsilla tai alkoholistien pienokaisilla on erittäin huonot eväät normaaliin elämään, ja lastenkotiin ei kenenkään ole syytä lähtökohtaisesti tehdä lisää asukkaita, kun on jo tässä vaiheessa selvää, että ap ei kykenisi lapsesta huoletimaan. Kun ei kykene itsestäänkään.

Valitettavan usein alkoholistit hakeutuvat kaltaistensa seuraan, eli odotettavissa olisi lapsen isänkin olevan samanlainen juoppo. Helvetin surullista ja sairasta.
 
Mä mietin vain kun minun äiti on alkoholisti, tulee olemaan sitä varmaankin aina. Mutta, nyt on ollut pitkästi yli kolme vuotta ilman alkoholia ja ihan vain sen takia kun hänen läheiset ihmiset ovat jaksaneet pitää hänestä huolta. Läheisiin ihmisiin kuuluu minä, hänen tytär ja minun pikkuveli, minun mies, entinen mies ja sisarukset ja ystävät jne. En tätä aikaa antaisi pois ja vaikka alkuunsa oli raskasta niin se on palkinnut. Ja minun äidin tahto parantua lähti nimenomaan siitä et hänellä oli ihmisiä ympärillä jotka rakastavat häntä. Ilman meitä hän ei sitä olisi todennäköisesti pystynyt tekemään.[/quote]


Tuo on kauniisti tehty ja ajateltu. Mutta itse olen ollut samassa tilanteessa, ja yli 20 vuotta olemme yrittäneet rakastaa, kiristää, ymmärtää, auttaa, selitellä ulospäin, kaunistella, itkeä, raivota, halata, suuttua, ottaa kotiimme asumaan ja vaikka mitä. Ei auta, ei. Joskus on pakko nostaa kädet pystyyn. On elettävä omaakin elämää, ei kukaan alkoholisti voi millään oikeudella velvoittaa toisia tekemään kaikkea puolestaan ja elämään mukana kaikissa käänteissä. Ei vaan voi! Eikä se ole läheisiltä rakkauden puutetta, vaan se on itsesuojelua. Olisin hourulassa minäkin, jos olisin jatkanut yhtään päivää pidempään. Tämä alkoholisti sitten joi itsensä hengiltä, ja olen tietysti surullinen läheisen poismenon vuoksi, mutta syyllisyyttä en aio tuntea, en koskaan. Itsepä joi, aikuinen ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Täällä ei huumori näytä pelittävän tänään kenelläkään. Jo ketjun alussa selvitetty mistä otsikko on otettu.
Mä en jaksanut koko ketjua lukea, kuten en koskaan näitä hyytikyppysen juttuja kokonaisuudessaan. Sen jälkeen, kun jostakin luin että hän ilmeisesti haluaa saada lapsia, olen pitänyt häntä ainoastaan itsekkäänä ja sairaana pästään. Jos on itse sairas, ei lasta voi laastariksi tehdä. Ei ainakaan jos ei ole aikomustakaan hoitaa itseään kuntoon ennen lasta. Tämän vuoksi voin sanoa toivovani vilpittömästi, että hyytikyppynen on ryypännyt jo niin paljon että ei enää voi tulla raskaaksi. Koska FAS-lapsilla tai alkoholistien pienokaisilla on erittäin huonot eväät normaaliin elämään, ja lastenkotiin ei kenenkään ole syytä lähtökohtaisesti tehdä lisää asukkaita, kun on jo tässä vaiheessa selvää, että ap ei kykenisi lapsesta huoletimaan. Kun ei kykene itsestäänkään.

Valitettavan usein alkoholistit hakeutuvat kaltaistensa seuraan, eli odotettavissa olisi lapsen isänkin olevan samanlainen juoppo. Helvetin surullista ja sairasta.
En saa lapsia enää joten siitä ei huolta.
En ole täällä paljoa puhunu siitä mitä apua olen hakenu tai saanu, enkä sen kummemmin aio puhuakaan.
Jokaisen elämä on erilaista, ja otsikko todellaki oli pelkkä heitto joka lähtee muokkaukseen heti kun näköjään herättää niin kovasti mielipiteitä. Ja saa kai se herättääkki.

Juu olen sairas sekopää, tietäsittepä vaan. Ja minun väkivaltanen käyttäytyminen ei ole jääny vain henkiselle tasolle aikanaan, silti jokaisesta virheestä olen maksanu ja rangaistuksen kärsiny. En sano että minun elämä olis jotenki hohdokasta mut onko se väärin että nauttii niistä pienistäki iloista ja jaksaa olla pirteä ja iloinen, riippumatta siitä olenko kännissä vaiko en. Kyllähän jokainen ihminen saa heittää huumoria omasta ongelmastaan, ilman että siitä kenenkään tarvii vetää hernettä nenään.

Itekki olen hoitanu alkoholisteja, narkkeja ja saatellu niitä uuteen elämään, menettäny toivoni ja intohimoni työhön joka oli mulle enemmänki elämäntyö ja kutsumus. Ne jotka vaan katsoo sivusta alkoholistin tai narkkarin elämää, on turha tulla huutamaan niille asiasta, vaikka siihen ryhmään kuulunki en voi piru vie korjata sitä että johonki ihmiseen on sattunu alkoholistin tekemiset tai tekemättä jättämiset.
Siitä olen vilpittömästi pahoillani jos joku alkoholisti tai narkkari on loukannu tai pilannu jonku elämän. Ite olen yrittäny jättäytyä kokonaan "tavallisten" ihmisten seurasta sen jälkeen ku totesin ettei ole vielä voimia jaksaa ylös tästä sonnasta. Mutta ne "tavalliset" ihmiset tulee perässä minne menenki, sama se miten asian esittää niin ne ei anna periksi. Eikä se ole minun vika että ne tulee perässä eikä päästä irti. Minun vika on ainoastaan se että juon, mutta jos ei ole voimia niin niitä ei sitten ole.

Toisia ihmisiähän voi syyttää jos jonkulaisesta syystä, mutta mitä sillä syyttelyllä voittaa... ei mitään... ehkä oma olo paranee? Luulenpa vaan että sitä alkoholistin tai narkkarin turmelemaa mielenterveyttä kannattaa mennä tuulettaan jonnekki muualle kuin ensimmäiselle päihderiippuvaiselle joka vastaan kävelee tai osuu silmiin keskustelupalstalla.

Siitäki olen pahoillani jos minun tekemiset, kirjotukset ja mielipiteet, ajatukset tai mitkä tahansa herättää vihaa tai surua jonku mielessä.
Anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletko vastakin alkoholisoitunut, vai onko jo pidempiaikainen seuralainen tuo alkoholiongelma?
11vuotta, välissä pari täysin raitista vuotta.
No jumalauta, kyllä mä olen huomattavasti parempi ihminen kun esim. yksi alkoholisti, jonka vuoksi olen kärsinyt ja lapseni myös. Hänellä kun on omasta mielestään jatkuvasti oikeus sellaisiin ylilyönteihin, jotka aiheuttavat läheisille surua ja murhetta. Hän voi itsekkäästi päättää aina halutessaan olla humalassa, ja hoitoon ei suostu menemään. Minkäs teet? Monesti olen miettinyt, että millä oikeudella hän saa käyttäytyä niin? Muuttua humalassa toiseksi, persoonallisuus vääristyy,. alkaa huutelemaan kauheuksia ja käyttäytymään sopimattomasti lasten kuullen. Miksi minun pitäisi ymmärtää ja ajatella, että hän on yhtä hyvä kuin minäkin? Vitut ole, hän on sairas ja pilaa toisten ihmisten elämän olemalla itsekäs kusipää. Kiitos.

Ja kyllä, olen huomattavasti parempi kuin yksikään juoppo. Tiedätkö miksi? Minulla ei ole mitän selitystä, vaan otan oikeasti vastuun itsestäni ja tekemisistäni. Toisin kuin kaikki tuntemani alkkikset, jotka aina rutisee että mitä tuli hönössä tehtyä. kenen syytä se sitten on? Ei kukaan sitä viinaa väkisin toisen kurkkuun kaada.

Ne voisi kärrätä kaikki johonkin saareen tai saunan taakse. Joisivat siellä itsensä hengiltä minun puolestani ja haukkuisivat toisiaan ja tappaisivat toisensa.

Olen sairaalassa joutunut hoitamaan teitä, arvon viinankittaajat. Yhteiskunnan piikkiin hoidetaan fysiikka kuntoon, munuaisia ja maksaa lepuutetaan ja nesteytys ja ravitsemustaso yritetään palauttaa. Pestään, puetaan, hyysätään. Poikkeuksetta meitä huoritellaan, tullaan lepositeistä huolimatta sänky selässä päälle, haistatellaan, yritetään kähmiä jne. Ja siinä sitten pitäisi ajatella, että "voi voi, miten voin auttaa?"

Kaiken kruunaa se, että tällaisen kalliin hoitojakson (jota juoppo ei itse maksa vaikka saa saman verran ja enemmänkin toimeentuloapua kuin moni lapsiperhe, mutta valitsee itsekkäästi vetää kaiken kurkustaan alas) jälkeen, kun juoppo kotiutetaan, sovitaan jatkohoitoa, asutetaan ehkä tukiasuntoon kun pankki- ja toimeentuloasiat on hoidettu kuntoon jne. tämä sama kekkeruusi kärrätään muutaman tunnin kuluttua ensiavun kautta takaisin -täsmälleen samassa kunnossa kuin kolme viikkoa sikaisemminkin edellisellä kerralla. Ei kiitos. Ja kyllä, olen parempi ihminen. En pakota koko perhettäni/läheisiäni/ yhteiskuntaa maksamaan omista valinnoistani johtuvia kuluja sellaisissa mittasuhteissa, joita ei voida mitenkään rahassa tai mielipahassa koskaan mitata.

Että hyytikyppynen, kun sairastut rasvamaksaan, aliravitsemukseen, kaadut hönössä ja murrat osteoporoottiset luusi, synnytät kenties FAS-lapsen tai ajat kännissä jonkun hengiltä, älä tule ikinä sanomaan että olet hyvä ihminen. Koska jotakin tapahtuu ennemmin tai myöhemmin, kerjäät sitä. Asenteesi kertoo sen. Toivottavasti siis tapat vain itsesi etkä viattomia sivullisia.

Sä taidat olla vähän väärällä alalla. Mee hoitamaan omat kotiasiat pois alta vaikka AL-Anoniin ja sitten vasta töihin.. :headwall:
 
Ai niin joo, ikinä en ole pakottanu tai velvottanu ketään olemaan minun elämässä tai seurassa. En ole roikkunu kenessäkään kiinni, en ole eläny kenenkään rahoilla paitsi kotona asuessani alaikäsenä.Ite olen rahani tienannu, laskuni maksanu.
Ja niin teen jatkossaki, kunnes kuolen. Koska seki hetki sitte on, en sitä sen kummemmin odota tai ole odottamatta. Tulee ku tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
Sä taidat olla vähän väärällä alalla. Mee hoitamaan omat kotiasiat pois alta vaikka AL-Anoniin ja sitten vasta töihin.. :headwall:
Siitä sie et tiedä mitään, olenko väärällä alalla vai en. Siitä olen pitkät keskustelut käyny työnantajani kanssa ja luulen sen tietävän paremmin olenko soveltuva tuohon työhön, kuin joku satunnainen keskustelija joka muodostaa mielipiteensä vain sen perusteella mitä lukee. Ja kun se mielikuva syntyy jostain henkilöstä, ei enää näekään kuin ne kirjotukset joissa käsitellään mielikuvan kaltasia asioita.
 

Yhteistyössä