Aamu vastaanottokeskuksessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä en ole mikään rasisti. En olis sitä ikinä. Sanoin vaan mitä ajattelen tosta ja ei ole multa pois laulut ja sellaset. Mä käytän ihmisistä ihan mitä sanaa haluan.
Ai vaikka se loukkais ihmistä? Entä jos mä kerron että toi tollanen joululaulattaminen on loukkaus muslimeille? Uskoisitko? Et tietenkään koska oletat tietäväsi asioista jotain vain siksi että suvaitset. Siihen tarvitaan myös muutakin kuin kaiken kattava ja hyväksyvä rakkaus, siihen tarvitaan ymmärrys ja perehtyminen esim. juuri islamiin. Näytin nuo videot aikanaan ulkomaalaisille ystävilleni ja he sanoivat, että nuo videot on todella muslimeja halventavia ja että sen näkee kyllä noiden ihmisten katseistakin.

Vain suvakit toitottavat samaa litaniaa suvaitsevaisuudesta ilman että pysähtyisivät edes hetkeksi ja miettisivät missä kulkee kunnioituksen ja hauskanpidon raja.
 
vierailija
Mulle on aivan sama mitä uskot ja mitä et usko, näin itse tuon aamuvideon viime syksyllä YLEn sivulta ja siinä kerrottiin miten vokeissa on siihen saakka arki toiminut. Se ei ollut mikään näytelmä ja voin kertoa että silloin kun aloin itse vokissa työskentelemään sain ohjeet mm. kuinka herättää asiakkaat aamuaskareihin ja se tyyli oli juurikin tuo. Varovainen ja hellä herätys. Sain välillä kuulla pyyntöjä ''Stop talking to me like im idiot!'' ja muutaman kerran sain pyyntökkä että menisin viereen ''pötköttelemään''. Joo en mennyt, mutta tiedän tapauksen jossa eräs keski iän ylittänyt työntekijä meni viereen. Sinä voit uskoa vaikka vaaleanpunaisiin elefantteihin jos haluat mutta yksi syy mistä maahanmuuttajat valittavat on se kuinka heitä kohdellaan vokeissa ja nimenomaan se kuinka heille puhutaan. Siitä löytyy kyllä paljonkin dokumenttia jos haluaa etsiä. Sinun tapauksessa tosin uskon ettet usko vaikka kuka näistä asioista sinulle kertoisi.
Voi hohhoijaa. Kukaan täysjärkinen ei usko sanaakaan koko kirjoituksestasi. Voin käydä vilkaisemassa myöhemmin laitatko jotain oikeeta faktaa näistä tarinoinneistasi, jos et, niin en jaksa edes kommentoida enää.
 
vierailija
Mulle on aivan sama mitä uskot ja mitä et usko, näin itse tuon aamuvideon viime syksyllä YLEn sivulta ja siinä kerrottiin miten vokeissa on siihen saakka arki toiminut. Se ei ollut mikään näytelmä ja voin kertoa että silloin kun aloin itse vokissa työskentelemään sain ohjeet mm. kuinka herättää asiakkaat aamuaskareihin ja se tyyli oli juurikin tuo. Varovainen ja hellä herätys. Sain välillä kuulla pyyntöjä ''Stop talking to me like im idiot!'' ja muutaman kerran sain pyyntökkä että menisin viereen ''pötköttelemään''. Joo en mennyt, mutta tiedän tapauksen jossa eräs keski iän ylittänyt työntekijä meni viereen. Sinä voit uskoa vaikka vaaleanpunaisiin elefantteihin jos haluat mutta yksi syy mistä maahanmuuttajat valittavat on se kuinka heitä kohdellaan vokeissa ja nimenomaan se kuinka heille puhutaan. Siitä löytyy kyllä paljonkin dokumenttia jos haluaa etsiä. Sinun tapauksessa tosin uskon ettet usko vaikka kuka näistä asioista sinulle kertoisi.
Voi hohhoijaa. Kukaan täysjärkinen ei usko sanaakaan koko kirjoituksestasi. Voin käydä vilkaisemassa myöhemmin laitatko jotain oikeeta faktaa näistä tarinoinneistasi, jos et, niin en jaksa edes kommentoida enää.
 
vierailija
Ai vaikka se loukkais ihmistä? Entä jos mä kerron että toi tollanen joululaulattaminen on loukkaus muslimeille? Uskoisitko? Et tietenkään koska oletat tietäväsi asioista jotain vain siksi että suvaitset. Siihen tarvitaan myös muutakin kuin kaiken kattava ja hyväksyvä rakkaus, siihen tarvitaan ymmärrys ja perehtyminen esim. juuri islamiin. Näytin nuo videot aikanaan ulkomaalaisille ystävilleni ja he sanoivat, että nuo videot on todella muslimeja halventavia ja että sen näkee kyllä noiden ihmisten katseistakin.

Vain suvakit toitottavat samaa litaniaa suvaitsevaisuudesta ilman että pysähtyisivät edes hetkeksi ja miettisivät missä kulkee kunnioituksen ja hauskanpidon raja.
Mulle on aivan sama miten noissa toimitaan. Kaikille paras jos niissä voi jotenkin viihtyä.
 
vierailija
Mulle on aivan sama miten noissa toimitaan. Kaikille paras jos niissä voi jotenkin viihtyä.
Miksi niissä pitäisi viihtyä? Vokkien ylläpito maksaa järkyttäviä summia veronmaksajille, ja se mikä vasta kalliiksi tulee on oleskeluluvan saaneiden elättäminen.

Suomalaisten etu on, että vokeissa on mahdollisimman ikävää, kurjaa ja ärsyttävää, jotta turvapaikanhakija mitä pikimmin peruu hakemuksensa ja palaa takaisin kotimaahan vaimonsa ja lastensa luo.
 
vierailija
Miksi niissä pitäisi viihtyä? Vokkien ylläpito maksaa järkyttäviä summia veronmaksajille, ja se mikä vasta kalliiksi tulee on oleskeluluvan saaneiden elättäminen.

Suomalaisten etu on, että vokeissa on mahdollisimman ikävää, kurjaa ja ärsyttävää, jotta turvapaikanhakija mitä pikimmin peruu hakemuksensa ja palaa takaisin kotimaahan vaimonsa ja lastensa luo.
Sä olet ihan sekaisin. Eläisit joskus omaa elämääs etkä miettis tollasia noin älyttömiä.
 
vierailija
Voi hohhoijaa. Kukaan täysjärkinen ei usko sanaakaan koko kirjoituksestasi. Voin käydä vilkaisemassa myöhemmin laitatko jotain oikeeta faktaa näistä tarinoinneistasi, jos et, niin en jaksa edes kommentoida enää.
Hohhoijaa vaan kuule itsellesi, kyllä nyt suvakki yrittää valkomaalata omaa aatettaan. Ihan hyvin tuo asia pitää paikkansa mistä edellinen kirjoittaa. Olen kuullut vastaavanlaisia asioita mutta turhapa niistä on kaltaisillesi ihmisille mitään kertoa kun et suostu uskomaan mitään tai ketään. Olen varma että jos maahanmuuttaja itse kertoisi sinulle et siltikään uskoisi.
 
vierailija
Mulle on aivan sama miten noissa toimitaan. Kaikille paras jos niissä voi jotenkin viihtyä.
Tässä kiteytyykin teidän suvakkien idiotismi ja itsekkyys. SINULLE on aivan sama miten siellä ehkä toimitaan mutta asiakkaita tuo lässytys vaivaa. He ovat usein koti ikävän keskellä ja siihen kun tulee joku keski iän täti lässyttämään ja silittelemään poskea niin en ihmettele yhtään, jos maahanmuuttajat haluavat katkaista teiltä kaulat. Katkaistaanhan ne kanoiltakin.
 
vierailija
Mulle on aivan sama miten noissa toimitaan. Kaikille paras jos niissä voi jotenkin viihtyä.
Tässä kiteytyykin teidän suvakkien idiotismi ja itsekkyys. SINULLE on aivan sama miten siellä ehkä toimitaan mutta asiakkaita tuo lässytys vaivaa. He ovat usein koti ikävän keskellä ja siihen kun tulee joku keski iän ylittänyt täti lässyttämään ja silittelemään poskea niin en ihmettele yhtään, jos maahanmuuttajat haluavat katkaista teiltä kaulat. Katkaistaanhan ne kanoiltakin.
 
vierailija
Siis noi naiset oli kyllä aivan sairaita...eihän noin kukaan normaali ihminen käyttäydy...siis aivan hirveetä lässytystä, eihän edes päiväkodissa noin puhuta...häpeä on sanoin kuvaamatonta. Miten teennäistä palvontaa ja mielistelyä, hyi hitto!!!
 
vierailija
Jännä myös minkä paskamyrskyn saa jostain pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat -kevennyksestä. Aika perusjuttu että vedellään jotain pikkuleikkejä yms. Siis tätähän tapahtuu ihan työpaikkojenkin tapahtumissa ja kouluissa kun tutustutaan toisiin.
Totta on noita nähty firmojen pikkujouluissa, se on kummiskin hieman eri juttu. Muutoin ei taida olla aikuisten ihmisten toimintaa tai jos on, on ikävää että aikuisen ihmisen pitää toiseen tutustuakseen alentua pikkulapsen tasolle.
Sivistynyt koulutettu aikuinen pystyy varmasti tutustumaan toiseen ihmiseen järkevällä ja sivistyneellä tavalla. Tällöin myös kunnioitetaan vastapuolta tasa-arvoisena aikuisena ihmisenä.

Se jos jotkut haluavat alentua lapsen tasolla on sallittua mutta myös muualta tulleille pitää ihmisarvon nimissä sallia oikeus kieltäytyä tällaisesta toiminnasta. Kohtelu tuo todellakin mieleen orjakauppiaat jotka eivät kohdelleet muita rotuja tasa-arvoisina.
 
vierailija
En seurustele vaan olen ollut naimisissa jo liki 10 vuotta ja mieheni ei ole mikään ''somali'' vaan somaliasta tänne saapunut somalialainen. Lakkaa esittämästä suvaitsevaista jos et osaa edes alkeita ilman loukkaamista.
Olet juuri onnistunut erottamaan toisistaan suvaitsevaisen ja suvakin. Mielestäni vaikka maahanmuuttokriittinen olen, aikuista ihmistä tulee aina kohdella kunnioittavasti ja tuo ei ole sitä nähnytkään.
Tämän lisäksi lääppiminen menee jo ahdistelun piikkiin, jokaisella pitää olla oikeus koskemattomuuteen.
 
vierailija
Oletko sinä oikeasti noin sokea vai esitätkö vain? Katso noiden miesten ilmeitä!!! Jotkut heistä on loukkaantuneita ja hämmentyneitä ja jos lainkaan tunnet arabialaista kulttuuria niin sinun pitäisi siinä tapauksessa tajuta miltä noista miehistä tuntuu se että nainen opettaa heille lastenlauluja ja vieläpä joululaulua, JOULU jota he eivät todellakaan edes vietä!
todellakino_O - - vanha ketju, mutta :confused:
 

Yhteistyössä