ADD-aikuiset

Mulla on jonkinasteinen epäilys siitä, että mulla voisi olla add, mutta haluaisin kuulla siitä vielä lisää kokemuksia. Oireita on ollut pitkään, ja niille on aina keksitty uusia selityksiä (milloin masennus, milloin jotain muuta). Nyt haluaisin päästä tutkimuksiin ihan vaan siksikin, että se ois sit suljettu pois. Miten edetä? Mulla on hoitosuhde mielenterveystoimistoon, mutta koska hoitosuhde on päättymässä, niin he eivät lähde testaamaan minua. Säästävät rahaa.

Nyt kesäloma-aikaan on varmaan turha haaveillakaan tutkimuksiin pääsystä, mutta syksyä varten haluaisin kysellä jotain hyviä vinkkejä. Paljonkohan pitäisi varata yksityisiin tutkimuksiin rahaa? Entä saisikohan yksityiseltä lähetteen kunnalliselle puolelle?

Lisäksi, jos mahdollista, haluaisin kuulla jotain arjen selviytymiskeinoja. Kofeiiniin en voi turvautua, ku se saa minut ihan sekaisin ja väsyneeksi, mutta jotain muita vinkkejä kokeilen mielelläni.
 
"vieras"
no, mulla on ongelmia paljon, olen ns sähläri. Lukeminen ei ole sujunut koskaan tai en siis ymmärrä lukemaani, en muista kunnolla asioita jne.. mulle tehtiin psykologiset testit ja päin honkia kaikki.

Tässä mun eräs aloitus aiheesta ja siis epäilin adhd tai add:tä ja vahvasti testit osoittavat minulla sitäkin olevan mutta kunnolla ei vielä tiedetä johtuuko oloni myös lapsuuden traumoista.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2276142-sain-tietaa-mika-minua-aina-vaivannut/
 
Mulla maksoi tutkimukset vähän alta tonnin yksityisellä ja niihin meni yli vuosi. Ymmärsin, että ois voinu maksaa enemmänkin, mutta mua ei tarvinnut teststa kaikin osin, sillä olen ollut Lastenlinnan asiakas pienestä jo ja heidän papruista kävi ilmi asioita, joilla voitiin poissulkea muutamia juitsuja.
 
Mulla maksoi tutkimukset vähän alta tonnin yksityisellä ja niihin meni yli vuosi. Ymmärsin, että ois voinu maksaa enemmänkin, mutta mua ei tarvinnut teststa kaikin osin, sillä olen ollut Lastenlinnan asiakas pienestä jo ja heidän papruista kävi ilmi asioita, joilla voitiin poissulkea muutamia juitsuja.
Osaatko sanoa kuinka paljon tuli kustannuksia kuukausittain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28688584:
Osaatko sanoa kuinka paljon tuli kustannuksia kuukausittain?
Lääkärikäynti oli jotain 100-200 euroa per kerta ja ne psykologiset testit kelan korvauksen jälkeen köntässä muistaakseni noin 300 euroa. Sain kustannusarvion ekalla käynnillä.
 

Yhteistyössä