äääh!!! MÄ oon niin vihainen miehelle, ja itselleni myös

  • Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti
typerys
Pitäisi olla kai kiitollinen siitä, että mies vapaapäivänään hoiti koululaisen kouluun, ja antoi mun nukkua pitkään. Mutta siinä sivussa pilasi juuri palautumassa olleen rytmin, antamalla lasten nukkua myös puoli kymmeneen, kun normaalisti herätään seitsämältä. Nyt kun nukkuivat kymmeneen, päiväuni aika siirtyi reilu parilla tunnilla, samoin illan nukkumaan menoaika. Mikä tietää taas sitä, että huomenna mulla on täällä koko aamupäivän kiukkuiset ja väsyneet lapset, jos herätän ne seitsämältä, että päästään takaisin rytmiin. Tänään on turha yrittää lapsia nukuttaa ennen kymmentä, kun eivät ole kuitenkaan väsyneitä, muuten kun ne olisi saanut kahdeksalta nukkumaan.
Eikä mies tajua edes olla pahoillaan.

Ja ennen kaikkea olen äärettömän vihainen itselleni, kun annan tuollaisen pilata koko päivän niin, etten saa itsekään tehtyä oikein mitään, vaan olen kiukkuinen ja nalkuttava akka.
 
"vieras"
hei höpöhöpö, nyt vähän aurinkoisempaa otetta elämään.
Kukaan ei ole kuollut, kaikki on terveitä ja kotona vapaapäivällä?! Ainut ongelma on se että perheesi on nukkunut pidempään.. elä hyvä nainen ota paineita tuollaisesta asiasta!
 
Et nukuta niitä päiväunia vaan petiin ajoissa että jaksaa aamulla herätä. Ei vaikeaa :hug:
Näin :)
Älä suotta anna mokoman pilata päiväsi:hug: Pyydä mies avuksi vaikka siinä päiväunien aikaan, jos lapset tuntuu kovin väsyneiltä ja känkkäränkiltä tai tehkää jotain eksrtaa, menkää ulso makkaranpaiston, pulkamäkeen, uimaan tms. niin se uni unohtuu ja ilala väsyttää ajoissa hyvin, kun on tehty jotain kivaa!
 
"a.p"
no tiiän et noin se pitäis ottaa järjen mukaan. Mutta meillä koululaisen joululoma veti rytmin totaalisen päin pyllyä, kun annoin luvan itsellekin ottaa rennosti.
Ja rytmiin takaisin tottuminen on ollu todella hankalaa, liian usein on jo tehty niin, että jätetty päiväunet välistä, että nukahtaisi illalla ajoissa. ja sekään ei ole kivaa lasta kohtaan.

Eniten tässä varmaan nyppii se, että tuo mies ei ole pahoillaan muusta kuin mun huonosta tuulesta, ei siitä mikä sen aiheutti.
 
[QUOTE="a.p";22940315]
Eniten tässä varmaan nyppii se, että tuo mies ei ole pahoillaan muusta kuin mun huonosta tuulesta, ei siitä mikä sen aiheutti.[/QUOTE]

No ehkä se ei tajua, miksi on ongelma, jos lapset, jotka on viellä kotoa, nukkuu pitkään. Mä tykään, kun toi 5v nukuu pitkään, mä saan aamuisin omaa aikaa -jos haluan, joskus ja nykyään useinkin, nukun itse pitkään
 
xx
Oho, jos on noin pienestä unirytmit kii niin on kyllä oma vika jos hommat perheessä takkuaa. Kyllä lapset hei oppii aikataulumuutoksiin jos niitä joskus tehdään. Me ollaan lennetty ympäri maailmaa, vaihettu unirytmejä lukuisia kertoja ja joskus tilanteet vaatii vähän aikataulujoustoja. Eikä meillä ainakaan ole koskaan mennyt elämä sekaisin.
 
"a.p"
[QUOTE="tööt";22940314]Minkä takia kotona olevien lasten pitäisi herätä seitsämältä?[/QUOTE]

koska jos muu perhe herää viimeistään seitsämältä joka tapauksessa, on mukava saada illasta päästä ajoissa nukkumaan, ja jopa hengähtää hetken rauhassa sitä ennen.
 
"xxxxxxx"
Lord have mersu. Varo ettei ukkos lähe kohta mäkeen tollaisen pirttihirmun kynsistä. Eihän tossa oo sattunu mitään vakavaa. Kannattaisko höllentää vähän pipoa ja katsoa peiliin eikä hakea syyllistä aina siitä toisesta?
 
"a.p"
mähän sanoin, että mä olen itsellekin vihainen, kun annan itseni hermostua moisesta.

Mutta ehkä se on se periaate, mikä siinä ärsyttää. ETtä kun itse tekee töitä sen eteen että saisi nuo lapset rytmiin takaisin, niin toinen ei sen vertaa välitä, että pitäisi siitä kiinni.
 
Minusta, jos jommalla kummalla vanhemmalla on noin tarkka rytmi ja säännöt ja toinen ei siihen pysty "luonnostaan" ppakottamatta ei oikein auta kuin hoitaa lapset kuten haluaa eli seuraavan kerran älä nuku pitkään ...nalkuttamalla tai vihoittelemalla kun ei yleensä saa mitään hyvää aikaan.
 
"hmmm"
[QUOTE="a.p";22940436]mähän sanoin, että mä olen itsellekin vihainen, kun annan itseni hermostua moisesta.

Mutta ehkä se on se periaate, mikä siinä ärsyttää. ETtä kun itse tekee töitä sen eteen että saisi nuo lapset rytmiin takaisin, niin toinen ei sen vertaa välitä, että pitäisi siitä kiinni.[/QUOTE]

Siis olitko sanonut miehellesi, että lapset pitää herättää tiettyyn aikaan. Jos olit, niin siinä tapauksessa typerä ukko. Jos et, niin oma moka.
 

Yhteistyössä