Ääh, ärsyttävää ku ei oo rahaa shoppailla!!

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Mä en edes tiedä mitä voisin myydä ku shoppailuhimo olis aika hurja! Mua ei haittaa paljonkaan jos mulle jää vähän rahaa ostosten jälkeen tai että oon tyhlannut liikaa, mut nyt ei oo enää mistä tuhlata!

Turhauttavaa selailla nettikauppoja ja aina todeta et höh, ei oo varaa...

Tää nyt oli sit sillee virne naamalla kirjoitettu, jos joku ei ymmärtänyt ;)
 
tidii
mä haluun mä haluun mä haluun.

Miks kaikkien pitää aina haluta lisää kaikkea eikä arvosteta sitä mitä on?

Anteeks vaan mut en ymäärrä teidän kulutushysteriaa.
 
fill the gap
Sun elämäs on jollain tasolla tyhjää, koita täyttää se tyhjyys jollain "fiksummalla". Ala vaikka kuntoilla tai ulkoilla ja teet siitä sen mistä saat kicksit ja mitä on saatava lisää. Tulee halvemmaks ja on terveellisempää :D Tai mene mukaan johonkin järjestötoimintaan joka vois olla lähellä sydäntäsi. Enkä tarkoita nyt Amwaytä tai jotain kynttiläkutsuja, joilla ihmiset nykyään täyttää sosiaaliset tarpeensa ja samalla tuhlaavat rahansa.
 
"qwer"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27298660:
Jos se "itsensä hemmottelu" tapahtuu nimenomaan turhaa tavaraa ostamalla, niin miten ihmeessä voit edes ajatella sen olevan jotain muuta kuin kulutushysteriaa?
Mä kyllä ymmärrän kulutushysterian jatkuvana shoppailuhimona ja tarpeena kuluttaa kaikki saamansa raha. Itsensä hemmottelu silloin tällöin ei mielestäni sitä ole.
 
sadface
Ärsyttävämpää on ihmiset, joilla ei olisi varaa shoppailla ja shoppailee silti. Sitten valitetaan kun ei ole rahaa.

Ole ylpeä ja älä shoppaile, jos sulla ei ole rahaa. Jes! Oot voittaja. Ihan oikeasti.
 
[QUOTE="qwer";27298705]Mä kyllä ymmärrän kulutushysterian jatkuvana shoppailuhimona ja tarpeena kuluttaa kaikki saamansa raha. Itsensä hemmottelu silloin tällöin ei mielestäni sitä ole.[/QUOTE]

Itseään kun voi hemmotella niin monin eri tavoin, mutta mikäli se tapahtuu turhan tavaran hankkimisen välityksellä, niin edelleen kyse on kulutushysteriasta. Kaikki turha ostaminen on nimenomaan kulutushysteriaa, vaikka siihen ei liittyisikään kirkumista ja hallitsematonta pään heilumista. Lähes koko läntinen maailmahan kärsii kulutushysteriasta ja ennuste toipumiselle on äärettömän huono.
 
"poikia3"
Joskus tekee mieli shoppailla, ostaa itselleen hyvää mieltä. Silloin kannattaa suunnata hyvälle kirppikselle. Kympillä sieltä saa mukaansa vaikka mitä, ja taatusti tulee ihan yhtä hyvä, jollei parempikin mieli, kun on löytänyt jotain kivaa edullisesi.

Tarpeetonta tavaraa lienee suurimmalla osalla vaikka kuinka paljon. Itse pyrin ostaessani miettimään, että tarvitsenko tätä tavaraa oikeasti, jopa siellä kirppiksellä noin mietin, ja moni tavara jää sitten kauppaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies

Yhteistyössä